Прескочи до съдържание

Air Baltic [airBaltic] - новини и въпроси


Препоръчани мнения

Ако не друго, поне разгледах надморските височини на някои градове в Европа 🙂

 

  1. Андора ла Веля, Андора - 1,023 метра надморска височина
  2. Мадрид, Испания - около 667 метра надморска височина
  3. Сан Марино, Сан Марино - около 749 метра надморска височина
  4. Прищина, Косово - 576 метра надморска височина
  5. София, България - 550 метра надморска височина

 

Сега видях, че в статията пише втората най-висока в EU, тоест европейския съюз. Интересен факт.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 4 часа, Hakkâri Spor каза:

че един и същи съветски ботуш ни е газил и нас, и Балтийските държави, но разликата е между земята и небето, в много отношения.

Не е само до съветския ботуш. Ние сме били много години част от Османската империя, а те не са били.  Влиянието на католицизма и лютеранството при тях е в пъти по-голямо отколкото при нас. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Нещо погледнах, май става само като взимаш начална точка Рига 😞 София-Рига-София не става 😞
Но ако някой му трябва една посока от прибалтика/скандинавия-Sofia има билети за някои дати по 46-58 евро.

 

Връзка към мнение
преди 23 часа, epetkov каза:

Не е само до съветския ботуш. Ние сме били много години част от Османската империя, а те не са били.  Влиянието на католицизма и лютеранството при тях е в пъти по-голямо отколкото при нас. 

Българите са типичен южен народ, в което според мен е главната разлика...

Връзка към мнение

Мисля си, че главната разлика е, че там винаги са приемали руснаците за окупатори, а не за освободители. 😉

Страхотно е, че представят София по-този начин. От тук може да се даунлоудне списанието. Стилизираната снимка на корицата не ми изглежда да е от София или бъркам?

 

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 2 часа, iMari каза:

Стилизираната снимка на корицата не ми изглежда да е от София или бъркам?

По-скоро прилича да е картина. Но такава сграда с такъв фонтан в София няма.
Интересно обаче художникът откъде е гледал, понеже за разлика от природните пейзажи, които понякога може и да са плод на фантазията на артиста, картините, изобразяващи градска среда, обикновено са рисувани като художникът наблюдава конкретно място, или поне от снимка...
Освен ако това не е пример на така модерните последно време изкуствено генерирани "AI-произведения"... :rolleyes:

Връзка към мнение

Историята на Прибалтика и България е много много различна още от преди Октомврийската революция и разликите са лесно обясними. Ние сме били част от източна цивилизация , те от западна.

Полско - Литовското Кралство в 16-18 век :

 

Polish-Lithuanian_Commonwealth_at_its_maximum_extent.svg.png

Връзка към мнение
23 minutes ago, Фил said:

По-скоро прилича да е картина. Но такава сграда с такъв фонтан в София няма.
Интересно обаче художникът откъде е гледал, понеже за разлика от природните пейзажи, които понякога може и да са плод на фантазията на артиста, картините, изобразяващи градска среда, обикновено са рисувани като художникът наблюдава конкретно място, или поне от снимка...
Освен ако това не е плод на така модерните последно време изкуствено генерирани "AI-произведения"... :rolleyes:

Летях в понеделник и четях списанието. То си пише че картинката е дело на Artificial Intelligence, като се взима за основа как е рисувал Jules Paskin (Julius Mordecai Pincas) - Български художник от еврейски происход. т.ч. няма такова място в софия 🙂 Така го вижда AI

5 minutes ago, stanimir said:

Историята на Прибалтика и България е много много различна още от преди Октомврийската революция и разликите са лесно обясними. Ние сме били част от източната цивилизация , те от западната.

Прибалтиката беше витрината на Съветския Съюз. Като те имаха много от нещата, дето РСФСР (освен Москва) не можеше и да мечтае. Дънки и ананаси навремето си бяха в прибалтиката, ама в РСФСР - дрънци.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
On 5/6/2024 at 9:48 PM, Victoria said:

Разглеждах днес размерите за carry on багажа и освен че сумарният лимит е 8кг, вторият (по-малкият) е с доста големи ограничения. Доколко следят за тези неща дали някой има наблюдения?

Идеята ми е с carry on раница и куфар тип за райънеър дали ще е проблем да се ползват на борда на airbaltic?

Пътувам доста с аирБалтик, понеже живея в Рига.
Килограмите в куфарчето (ръчния багаж) никой не гледа и досега на гейтовете в Рига не съм виждал да имат комбиниран кафез за проверка на ръчен багаж (размер+ килограми), тез на аирБалтик само за проверка на размери. Досега никога не са ме карали да си вкарвам куфарчето в кафеза.

Виж за раница в допълнение към куфарчето - по добре си я сложи на рамото дето ще е по-далече от проверяващата девойка на гейта. Но да ти кажа не съм виждал да се заяждат с хора на гейта. Но не трябва да си с брутални размери на раницата - та да биеш на очи.

последния полет имаше една с куфар - дето едвам се  събра горе в А320, и 100% нямаше да мине проверката, ама никой не се заяде.

тъй че слей се с тълпата и всичко ще е ок.

On 3/22/2024 at 8:41 AM, epetkov said:

Линията  ще издържи, не защото двуцифрено число магеланци ще я ползват,  а защото бизнес моделът на Air Baltic е да предлагат свърьващи полети през Рига до градове от маршрутната им карта.  Преди няколко години, анализирайки месторазположението си в източна Европа, приеха концепцията да  предлагат удобни връзки през Рига "изток-запад" , "север-юг".   Няма да  споменаваме  българската авиокомпания каква концепция има. 

Пишеше някъде че гледат не само за хора да гледат прибалтиката, ами да направят връзка Балкани - Скандинавия, че сега се вижда нужда. Дано да поостане линията, направо ми топли душата. 5 полета си резервирах, тоз сезон ще ми е като маршрутка.

  • Харесвам 10
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
Дани Магелани
преди 10 минути , phasma каза:

Пътувам доста с аирБалтик, понеже живея в Рига.
Килограмите в куфарчето (ръчния багаж) никой не гледа и досега на гейтовете в Рига не съм виждал да имат комбиниран кафез за проверка на ръчен багаж (размер+ килограми), тез на аирБалтик само за проверка на размери. Досега никога не са ме карали да си вкарвам куфарчето в кафеза.

Виж за раница в допълнение към куфарчето - по добре си я сложи на рамото дето ще е по-далече от проверяващата девойка на гейта. Но да ти кажа не съм виждал да се заяждат с хора на гейта. Но не трябва да си с брутални размери на раницата - та да биеш на очи.

последния полет имаше една с куфар - дето едвам се  събра горе в А320, и 100% нямаше да мине проверката, ама никой не се заяде.

тъй че слей се с тълпата и всичко ще е ок.

Пишеше някъде че гледат не само за хора да гледат прибалтиката, ами да направят връзка Балкани - Скандинавия, че сега се вижда нужда. Дано да поостане линията, направо ми топли душата. 5 полета си резервирах, тоз сезон ще ми е като маршрутка.

Свикнали сме с думата Прибалтика. Интересно ми е как я приемат? Не държат ли на названието Балтийски републики? Не вярвам колегите ми да ми кажат, прекалено възпитани са.

Връзка към мнение
На 8.05.2024 г. в 15:35, pr284 каза:

Българите са типичен южен народ, в което според мен е главната разлика...

Тък им се чудя колко могат да търпът. При всички простотии дето се случват в Латвия в момента, в България отдавна да са строшили парламента хората, а тука си траят.
Рига доста западна последните няколко години. Предния (а и сегашния кмет) са много зле. Рига стана мръсна, по пътищата станаха дупки все едно войната е при нас, снега замина и асвалта а пари за ремонти отидоха в Украина. Общо взето по сравнение с Вилнюс и Таллин - Рига много изостана за съжаление и много народ се изнесе и продължава да се изнася. В сравнение с София - Рига стана село. Не че София е перфектна, ама има живот, тук - особенно зимните месеци старата Рига е като хорор филм - хора няма въобще - и много надписи че се дава под найм или се продава.  Лятото се по трае и туристи идват. Тва е положението

 

На 8.05.2024 г. в 19:05, Дани Магелани каза:

Свикнали сме с думата Прибалтика. Интересно ми е как я приемат? Не държат ли на названието Балтийски републики? Не вярвам колегите ми да ми кажат, прекалено възпитани са.

Ами не я харесват таз дума. Baltic States за тях е по-уважително. Но няма значение, различни езици - различни терминологии.
Всичко руско гледат безогледно да се отърват сега, толкова забрани за последно май бяха при СССР. За махнат в центъра на града украински флаг - полицията повдигна обвинение за одобрение на геноцид. Луда работа. Хората си траят.
 

  • Харесвам 12
Връзка към мнение
преди 30 минути , phasma каза:

Пътувам доста с аирБалтик, понеже живея в Рига.
Килограмите в куфарчето (ръчния багаж) никой не гледа и досега на гейтовете в Рига не съм виждал да имат комбиниран кафез за проверка на ръчен багаж (размер+ килограми), тез на аирБалтик само за проверка на размери. Досега никога не са ме карали да си вкарвам куфарчето в кафеза.

Виж за раница в допълнение към куфарчето - по добре си я сложи на рамото дето ще е по-далече от проверяващата девойка на гейта. Но да ти кажа не съм виждал да се заяждат с хора на гейта. Но не трябва да си с брутални размери на раницата - та да биеш на очи.

последния полет имаше една с куфар - дето едвам се  събра горе в А320, и 100% нямаше да мине проверката, ама никой не се заяде.

тъй че слей се с тълпата и всичко ще е ок.

Пишеше някъде че гледат не само за хора да гледат прибалтиката, ами да направят връзка Балкани - Скандинавия, че сега се вижда нужда. Дано да поостане линията, направо ми топли душата. 5 полета си резервирах, тоз сезон ще ми е като маршрутка.

Благодаря.

С размери на куфара проблеми няма, идеята е, че раницата може и да е една идея по-голяма (без да се прекалява), както и не знам сумарните килограми колко ще са отсега.

Информацията ти ми е достатъчна. :good:

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
6 minutes ago, stanimir said:

Само потвърждаваш максимата , че не бива да се бърка туризма с емиграцията 😄

Да, така си е.
Живял съм и в Таллинн и в Рига. и постоянно съм ги сравнявал. Таллинн е много по-добър за живот - по компактен (Рига е доста по разхвърлена), градския транспорт е бесплатен за хора живеещи в града (туристите си плащат) - в рига допреди 1 година месечния абонамент беше 50 евро и почти нямаше смисл при билет в 1,15. Сега най накрая проумяха и стана 30 евро при билет 1.50. В Таллинн е-правителстото наистина работи добре - записваш при личния лекар онлайн, всички рецепти и анализи и диагнози онлайн. Сайтовете на администрациите на 3 езика. В рига само латвийския и много крив английски. Но рига има едно огрмно предимство - времето е по-добро от Таллинн. Стабилно 2-3 градуса по-топло, и дневната светлина е по-балансирана от Таллинн - там Юли месец почти не се стъмва и си бачкаш без да разбереш че стана 10 вечертта, а чустваш все едно Софийското 6.
Та всяко място си има предимства и недостатъци, ама последно време покрай Украйна много почнаха всичките прибалтийски страни да режат разходите за медицина/образование/инфраструктура и да изливат в Украйна или за оръжие 😞 Не се чудете като видите навсякъде украински флагове - май тук са в повече отколкото в самата Украйна. На всяка една от вратите на градския транспорт допреди малко имаше лепенка с украинско знаме.

Ама де не ви развалям пътуването, заслужава си да се види, ама не и да се живее тук 🙂

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

Една лоша новина за airBaltic днеска - требваше през Юни да връщат 200 млн евро дълг (на 5% доходност), и за да я рефинансират сега взимаха 350 млн с огромните 14% доходност. Това прави 50 млн евро да плащат само процентите на година, което е страшно много за компания която едвам излезна на печалба миналата година - 34 млн, при положение че целия авиационен сектор беше на страшни печалби.
Та надявам се да издържи все пак, но е супер рискован ход направиха. Направо Блумберг им дава че % са като за junk bonds.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-05-07/air-baltic-forced-to-pay-up-in-second-run-at-junk-refinancing?embedded-checkout=true

2 minutes ago, phasma said:

Една лоша новина за airBaltic днеска - требваше през Юни да връщат 200 млн евро дълг (на 5% доходност), и за да я рефинансират сега взимаха 350 млн с огромните 14% доходност. Това прави 50 млн евро да плащат само процентите на година, което е страшно много за компания която едвам излезна на печалба миналата година - 34 млн, при положение че целия авиационен сектор беше на страшни печалби.
Та надявам се да издържи все пак, но е супер рискован ход направиха. Направо Блумберг им дава че % са като за junk bonds.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-05-07/air-baltic-forced-to-pay-up-in-second-run-at-junk-refinancing?embedded-checkout=true

https://ca.finance.yahoo.com/news/air-baltic-forced-pay-second-160436213.html?guccounter=1

  • Харесвам 1
  • Шок 4
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
Дани Магелани
преди 1 час, phasma каза:

Ами не я харесват таз дума. Baltic States за тях е по-уважително. Но няма значение, различни езици - различни терминологии.
Всичко руско гледат безогледно да се отърват сега, толкова забрани за последно май бяха при СССР. За махнат в центъра на града украински флаг - полицията повдигна обвинение за одобрение на геноцид. Луда работа. Хората си траят.
 

Благодаря!

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.