Прескочи до съдържание

Ваучери вместо пари за отменени полети


Препоръчани мнения

Факт е, че повечето искат да дават ваучери, точки, виртуални пари, а тези които  върнаха пари са единици.  Третия вариант е чакаме да върнат, но не се знае кога, като постоянно се увеличават сроковете в пъти, като Луфтханса от 2 седмици минаха на 2-3 месеца, а вече едва ли не са фалирали без да са започнали да връщат дори.

Връзка към коментар

Ако ЕС направи тая глупост да приеме това предложение, много хора ще си видят парите през крив макарон.
Сега, ако дадена компания фалира и билетите са купени с кредитна карта, банките все още са задължени да връщат парите поради неизпълнението на закупената услуга от дадената компания, което след известен натиск от клиентите и банките те до голяма степен правят. В момента, в който това се приеме като общоевропейски закон, съм сто процента убеден, че банките ще започнат да си измиват ръцете със ваучерите, авиокомпаниите от своя страна ще започнат да бавят изплащането на парите до възможно най-крайният срок (това при положение, че не фалират в процеса) и така.

С две думи - ако сега човек има 50 % шанс да си получи обратно парите, при приемането на подобен закон, шансът става функция на това, колко от засегнатите компании ще оцелеят до изминаване на срока на ваучерите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
13 hours ago, antea said:

сега, да, знам, че наличните кешови пари уж се влагат в инвестиции, защото това движело света, но простата логика, в моменти като този, сочи, че  инвестиции е редно да се правят от натрупани печалби - което значи вече изкарани пари, а не прибрани авансово, за да може да поддържаш достатъчно наличен паричен поток и да си плащаш задълженията - авансите от клиенти са точно задължение на фирмата към тях... и сега изведнъж осъзнаваме ,че редица бизнеси изобщо нямат такава способност

 

съвсем отделен въпрос е доколко изобщо с тези авансови плащания се финансират инвестиции и колко са  отивали за дивиденти и непропорционални възнаграждения на висшия персонал...

Извинявам се на  @Георги , но не бих искал да отклоня дискусията в посока проблемите на световната икономика, а само бих искал да рефлектирам и уточня къде са ни парите от самолетните билети?

 

Не става дума изобщо за инвестиции, а за оперативни разходи, които независимо от това пътуваш или не пътуваш, се появяват при авиокомпанията във връзка с твоето желание за пътуване. Много хора си мислят, че като не е осъществено даденото пътуване, авиокомпанията не е имала разходи във връзка с това пътуване и лесно може да върне парите. Това обаче за съжаление не е така. Лети или не лети авиокомпанията, тя има разходи за заплати на служители, лизинг на самолети и т.н. Авиокомпаниите нямат възможност да реагират толкова гъвкаво на промяната на търсенето и предлагането, че в единия месец да имат 100 самолета и 5000 служители, в следващия месец 0 самолета и нула служители, а след 3 месеца 20 самолета и 1000 служители, като увеличават примерно служителите и самолетите с по 20% месечно докато се върне пътникопотока на старите нива.

Освен разходи за служители, авиокомпаниите имат и разходи за гориво дори от неосъществените полети. Когато си купиш самолетен билет, авиокомпанията предварително знае колко ще и струва горивото за осъществяването на този полет, защото хеджират риска от промяната на цената с фючърсни контракти за нефт. Ако обаче изведнъж всички пътници се откажат да летят или летенето стане невъзможно, авиокомпанията пак трябва да си изпълни задълженията по фючърсния контракт. В момента много авиокомпании реализират огромни загуби върху купен на фючърс нефт, защото са купували нефт за 50-60 долара, а сега трябва да го продават на 10-20 долара, защото нямат да имат потребление на гориво.

 

Общо взето всички бизнеси в света работят така, че от предплатата на клиента финансират оперативните разходи възникнали във връзка с поръчката. Предвидливите авиокомпании си държат определена ликвидност за случаи когато отделни пътници се откажат от пътуване или полета се провали поради друга причина, но е много трудно да се подготвиш за ситуация, когато ти изчезват 100% от пътниците за неопределено време...Луфтханза например има годишен оборот от 36 милиарда долара. За да може да се подготвят за една ситуация, когато полетите ще спрат напълно за 3-6 месеца, те би трябвало постоянно да държат на сметката си сума от 10-20 милиарда евро...Държенето на подобна сума с десетилетия без да има нужда от нея обаче носи огромни разходи за лихви, което намалява печалбата на авиокомпанията и я прави по неконкурентноспособна. Да не говорим, че подобно събитие в глобален мащаб не се е случвало от както съществува авиацията...

 

Общо взето парите от билетите които сме платили в момента отиват за заплати на служители, лизинг на самолети, загуби от неизразходвано гориво и т.н. Ако искаме все пак да си получим парите, трябва или да изчакаме с ваучери, докато ситуацията се нормализира или да бръкнем на някого в джоба. Този някой може да са данъкоплатците, банките които са ни издали банковите карти или евентуално акционерите на конкретните авиокомпании. Юридически обаче за сега единствено банките са тези, които може да притиснем и с голям шанс да си получим парите...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Доколкото разбрах пътниците са със сигурност последните, на които евентуално ще върнат пари, ако имат в излишък  и ако не са фалирали. Докато не се разплатят на 100% с всеки по веригата, ние ще си чакаме да остане нещо за нас.

 Най-голяма радост ще е ваучер, който както се разбра поне в 50% от случаите особено за далечни пътувания е безсмислен и  вероятната да се покрие примерно само 50% от бъдещ билет също е огромна. Да не говорим колко лошо е това  обвързването с една компания, която може да махне някои линии и дори страни и изобщо да нямам нужда от техните услуги никога.

Сега, ако аз раздам за милиони ваучери и знам, че те ще се изхарчат само при мен, дали няма да вдигна дори без мотив цената на услугата сериозно и така ще спечеля още един път от евентуално бъдещо доплащане?

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
17 minutes ago, Alexander said:

Доколкото разбрах пътниците са със сигурност последните, на които евентуално ще върнат пари, ако имат в излишък  и ако не са фалирали. Докато не се разплатят на 100% с всеки по веригата, ние ще си чакаме да остане нещо за нас.

Така е! Сред кредиторите купувачите на самолетни билети ще са на последно място. Единствено акционерите на компанията са след тях.

Връзка към коментар
преди 15 минути , Alexander каза:

Сега, ако аз раздам за милиони ваучери и знам, че те ще се изхарчат само при мен, дали няма да вдигна дори без мотив цената на услугата сериозно и така ще спечеля още един път от евентуално бъдещо доплащане?

Авиокомпаниите не определят цените на билетите, пазарът ги определя, а по какъв начин ще се отрази цялата галимация май още никой не може да предвиди с голяма доза сигурност. Независимо какви са другите условия, всяка компания ще вземе колкото може, независимо какви са и разходите. Нещо може да струва 10 цента, ако могат да го продадат за 10 000 долара, ще го продадат. 

 

Така че ваучерите няма как да предизвикат покачване на цените без мотив, цените са от тези неща, върху които компаниите нямат кой знае какъв контрол, колкото и странно да звучи. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Единственият вариант да се вдигнат цените е ако основната част от купувачите са хора с ваучери и те нямат друг избор освен да купуват на високи цени и имат близък краен срок за използване на ваучерите. На практика обаче пътници за 3-4 месеца ще имат възможност да си купят билети за 1-2 години. Реално пътуващите с кеш ще са мнозинство и тяхното търсене ще определя цените. Аз лично нямам сериозни притеснения, че авиокомпаниите ще имат възможност да притиснат с високи цени собствениците на ваучери...

Връзка към коментар

Райън не направиха ли такъв трик - цената уж ниска ако просто купуваш билет, но ако си променяш полета заради вируса виждаш друга цена

Нямам личен опит, ама имаше такива впечатления в темата.

Номера може да се измислят всякакви

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Георги Матеев
В момента, neuromancer каза:

Райън не направиха ли такъв трик - цената уж ниска ако просто купуваш билет, но ако си променяш полета заради вируса виждаш друга цена

И Ryanair и easyJet го правят този номер - лично потвърдено. Всички хитреят 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

Така е! Сред кредиторите купувачите на самолетни билети ще са на последно място. Единствено акционерите на компанията са след тях.

Според теб има ли пречка авиокомпаниите да емитират дълг (облигации) и който иска да ги кредитира - да го направи?

Връзка към коментар

Не знам дали съм в правилната тема:


https://verbraucherrecht.at/cms/index.php?id=2587


Преводът е на гугъл, сайтът мисля е само на немски, VKI е австрийска организация на потребителите, но изглежда могат да се включат всякакви потребители. Попълват се 5 листа данни. Най-долу са линковете към регистрацията и FAQ.


Превод:

Възстановяване на самолетни билети 2020: VKI подкрепя засегнатите потребители срещу AUA и laudamotion
VKI предлага на всички потребители, които са резервирали полет с AUA или Laudamotion, безплатна поддръжка, за да наложат исканията си за възстановяване на цената на билета, ако полетът е анулиран поради COVID-19 или не може да се осъществи. Първоначално регистрацията е възможна до 31 май 2020 г.
Поради пандемията COVID-19, анулирането на полета се извършва навсякъде. Засегнатите пътници често не знаят, че в този случай имат право на възстановяване на пълната цена на билета в съответствие с член 8 от Регламента за правата на пътниците. VKI получава все по-големи оплаквания, че анулираните полетни билети не се възстановяват поради пандемията COVID-19, а на клиентите се предлагат само ваучери. Ваучерите, предлагани понастоящем от авиокомпаниите, и опциите за пренаписване до по-късна дата на полет не трябва да се приемат от засегнатите.
В момента засегнатите пътници е трудно да се свържат с авиокомпаниите AUA и Laudamotion и да получат правата си. VKI подкрепя засегнатите клиенти да се намесят колективно със съответната авиокомпания, за да оправдаят законните си претенции.
Изисквания за участие в кампанията:
1. Резервиран полет с AUA или Laudamotion
2. Дата на полет:
- преди 01.06.2020: тези билети в момента са обхванати от интервенцията на VKI.
- 01.06.2020 - 31.12.2020: С тези резервации за полети в момента е открито дали има рекламация и е необходима намеса на VKI. Ако ситуацията се отпусне и полетите са възможни отново или ако вече няма никакви рискове за здравето или ограничения на Covid-19 на дестинацията за пътуване, подкрепа от VKI за възстановяване на цената на билета не е необходима.
Участието е безплатно до 31 май 2020 г.
За всеки номер на резервация е необходима само една регистрация за промоцията. Ако сте резервирали обратен полет и / или полети за няколко души в резервация, моля, посочете общата цена на билета и летището на дестинацията на външния полет с номера на резервацията.

Връзка към коментар

Добре де, аз лично имам една идея-предложение, което може би е по-добре да бъде в една нова тема, която да е примерно закачена горе (но това ще го решат модераторите).

 

Ние тук сме адски много хора, които адски много пътуваме и съм сигурен, че голяма част от нас са склонни да подкрепят така любимите ни авиокомпании като приемат ваучери, а още по-сигурен съм, че почти всички от нас волно или неволно са се сдобили с голям брой ваучери, които се притесняват дали ще изразходят.

 

ПРЕДЛАГАМ: Да отворим тема, в която да обменяме помежду си ваучери, които подлежат на преотстъпване. Така ще е по-лесно за всеки от нас да осребри парите си, които вече е отписал или за които вмомента води тежки битки за refund. Може в дадената тема, когато някой планира да купува нещо просто да пише, а хората с ваучери да следят темата и да отговорят възможно най-бързо нещо от сорта на: "Аз имам ваучер за този сайт, който мога да ти продам" и по този начин ще стане осребряването.

 

Ясно ми е, че сега малко хора са склонни да купуват, но все пак има такива оптимисти като мен, които купуват някакви билети било то за 2021г, а също така всеки от нас има някой познат или роднина, който работи в чужбина сезонно и му се налага да лети в близките месеци.

 

Наясно съм също така, че не всички ваучери подлежат на преотстъпване и че в първите месеци може да няма голяма полза от това, но щом нещата се пооправят е възможно да има страхотни резултати за всички нас.

 

P.S. Вариатн Б просто всеки да напише в рамките на 1 пост всички ваучери с които разполага (сайт, сума, срок) и да стане като един marketplace.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 1.05.2020 г. в 12:42, Topfly каза:

Единственият вариант да се вдигнат цените е ако основната част от купувачите са хора с ваучери и те нямат друг избор освен да купуват на високи цени и имат близък краен срок за използване на ваучерите.

Аз мисля, че точно така ще стане. Според мен цените на полетите ще поскъпнат двойно, докато ваучерите се изчистят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
6 hours ago, Ilian359 said:

Аз мисля, че точно така ще стане. Според мен цените на полетите ще поскъпнат двойно, докато ваучерите се изчистят.

Чисто математически и юридически няма как да стане това. Ако предположим, че пътниците за 3 месеца ще получат ваучери, за да може да напълниш самолета и да продадеш билетите на двойна цена на собствениците на ваучери трябва да им предложиш срок от месец и половина за използване. В момента обаче става дума за ваучери които могат да се ползват 1-2 години. Другият вариант е да има две цени на билетите, едната за ваучери, а другата за кеш. Това от юридическа гледна точка също не е възможно да стане. 

Аз лично предполагам, че точно обратното ще стане. В началото малко хора ще искат да пътуват и авиокомпаниите ще са принудени да продават билетите си на екстремно ниски цени, независимо с кеш или ваучер плащаш, за да може да си напълнят самолетите. За една авиокомпания не е важно конкретния билет за колко го продават, а колко ще са общо приходите от даден полет. От празни седалки не може ш да вземеш не само пари за самолетен билет, но и пари за допълнителни услуги...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Дори да предположим, че ще има по-ниски цени, което ме съмнява дълбоко,  какво ще стане при плащане на билет от 350евро с ваучер за 400??

Най-много да се наложи да се купуват  места, багажи или други неща  за да се използват  сумите по ваучерите.

Връзка към коментар
преди 1 минута , Alexander каза:

какво ще стане при плащане на билет от 350евро с ваучер за 400??

Остатъкът от ваучера ти е наличен за следваща резервация. За някоя авиокомпания даже четох, че използвайки ваучер с по-висока стойснот, след приключване на резервацията получаваш нов за остатъка, който май също е с 1 година валидност (но може и да греша и да не е било написано много коректно, та остатъкът да е с валидността на първия). По модела на KLM ако не си използвал ваучера в рамките на валидността му, трябва да ти върнат парите за стойността му (ако изобщо са оцелели до тогава).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 17 часа, stoyan.gotsev каза:

ПРЕДЛАГАМ: Да отворим тема, в която да обменяме помежду си ваучери, които подлежат на преотстъпване. Така ще е по-лесно за всеки от нас да осребри парите си, които вече е отписал или за които вмомента води тежки битки за refund. Може в дадената тема, когато някой планира да купува нещо просто да пише, а хората с ваучери да следят темата и да отговорят възможно най-бързо нещо от сорта на: "Аз имам ваучер за този сайт, който мога да ти продам" и по този начин ще стане осребряването.

 

Като му дойде времето, може да направим нещо такова. Само че за сега повечето ваучери са поименни, което лично мен най-много ме дразни от всичко, защото едно на ръка че саможертвата е от клиента, второ че го ограничават допълнително. 

 

Другото, което ме притеснява е начинът, по който ще става разплащането, защото не искам да има измамени и в двете посоки. Нека станат изцяло ясни правилата и ще го мислим. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 8 минути , muchachote каза:

И аз получаих от ryanair вчера оферта за ваучер вместо възстановяване на пари, кликнах на submit , но ваучер не получих. Някой вече да има подобен?

Следи темата за Ryanair. 

Връзка към коментар
  • 10 месеца по-късно ...
Морска сирена

Министерство на туризма отпусна средства на туроператори за възстановяване на провалени пътувания,за да се разплатят с клиентите.Смятате ли,че ще си получим парите,за анулирани самолетни билети или пак ще останем с празни обещания?Аз чакам вече година и даже се обърнах към КЗП , резултат никакъв

Връзка към коментар
преди 9 минути , Морска сирена каза:

Министерство на туризма отпусна средства на туроператори за възстановяване на провалени пътувания,за да се разплатят с клиентите.Смятате ли,че ще си получим парите,за анулирани самолетни билети или пак ще останем с празни обещания?Аз чакам вече година и даже се обърнах към КЗП , резултат никакъв

Тук става въпрос за туроператори, тоест ако билета е купен през българска агенция. И пак предполагам могат и да те мотаят, ако решат

Връзка към коментар
Морска сирена
преди 2 минути , neuromancer каза:

Тук става въпрос за туроператори, тоест ако билета е купен през българска агенция. И пак предполагам могат и да те мотаят, ако решат

Да,ескай с регистрация в България,има я в списъка и сумата, която са получили не е малка ,някъде към 300 и отгоре хиляди лева

Връзка към коментар
Преди 1 час, Морска сирена каза:

Министерство на туризма отпусна средства на туроператори за възстановяване на провалени пътувания,за да се разплатят с клиентите.Смятате ли,че ще си получим парите,за анулирани самолетни билети или пак ще останем с празни обещания?Аз чакам вече година и даже се обърнах към КЗП , резултат никакъв

Ако си взел ваучер срещу тези пари, пари в брой няма да видиш преди май 2022. Ако си чакаш връщане на пари, то сроковете тепърва започват да текат, една година след края на извънредното положение, което беше до 13.05.2020(ако не се лъжа). Т.е, ако всичко е ок, трябва да започнат да връщат парите след 13.03 и до 13.05.2021 да са разчистили всичко или каквото могат.

Връзка към коментар
Морска сирена
преди 1 час, bobole4e каза:

Ако си взел ваучер срещу тези пари, пари в брой няма да видиш преди май 2022. Ако си чакаш връщане на пари, то сроковете тепърва започват да текат, една година след края на извънредното положение, което беше до 13.05.2020(ако не се лъжа). Т.е, ако всичко е ок, трябва да започнат да връщат парите след 13.03 и до 13.05.2021 да са разчистили всичко или каквото могат.

Отказах ваучер,бях наясно,че положението е несигурно,а и при вдигане на цените ще се доплаща.Само да не се оправдаят,че се отнася за пакетни услуги,аз  съм закупила самолетни билети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.