Прескочи до съдържание

Обзор на политиките на авиокомпаниите във връзка с коронавируса


Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

Мисля си в тази тема да се опитаме да резюмираме накратко политиките на, ако не всички, то поне на масовите авиокомпании, които ползваме, във връзка с коронавируса. След първоначалния хаос, нещата що-годе се стабилизираха, така че се надявам темата да не е безкрайно остаряла още с публикуването си. 

 

Идеята е темата да е събирателна и обзорна и да отговаря кратко, ясно и конкретно на основните въпроси. Фините детайли, коментарите и дискусиите ще си вървят в темите за съответните авиокомпании. Тук ще говорим само за директен сблъсък с авиокомпаниите, битката с посредниците е съвсем друга бира. Ето и въпросите, на които търсим отговор:

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при отменен полет

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

Специфични особености накратко

Страница с политиката им

Тема за коментари

 

Wizz Air

 

Спойлер

 

Политика за връщане на пари/ваучер при отменен полет

Предлагат автоматично 120% кредит в точки, ако желаете 100% кеш, ще трябва да го откажете и заявите през автоматична форма. 

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

Няма такава. Ако полетът се изпълнява, пиете студена вода. 

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

Ако не желаете автоматично предоставения ви кредит, може да поискате възстановяване на платената сума без да е нужно да говорите по телефона или чат.

 

Специфични особености накратко

Често се случва да отменят полетите официално в последния момент, въпреки че държавните регулации им забраняват да ги изпълнят. Спазват буквално правилото, че наличието на документи за достъп в точката на кацане си е ваша отговорност, т.е. не очаквайте да ви върнат пари за това, че другата държава е забранила достъпа след като сте си купили билета.

 

Имаме няколко доклада за получен кеш по отменени полети, но за сега са по-скоро епизодични, от колкото правило.

 

Политиката им да не отменят до последния момент полети, които почти няма шанс да се изпълнят дава възможност за фиктивно резервиране и в последствие получаване на 120% кредит. Само за напреднали!

 

Страница с политиката им

Тема за коментари

 

 

 

Qatar Airways

 

Спойлер

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при отменен полет

Предлага се ваучер за 110% (бонусът не включва летищните такси), промяна на дати (стига да има налични билети в същия клас) както и кеш.

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

Промяна на дати, стига да има налични билети в същия клас или ваучер. Важи за резервации до 30.09.2020.

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

Автоматично, през форма за заявка

 

Специфични особености накратко

Една от малкото компании за сега, която започна да връща пари на клиентите си, повечето или се ослушват, или с ваучери. Ако желаете ваучер, може да се свържете със софийския офис, получиха доста похвали от магеланци за бързата си и ефективна работа.

 

За съжаление софийският офис не е оторизиран да се занимава с искания за кеш, това става само през формата. Имаме вече няколко доклада във форума за получени обратно суми, изглежда заявките не се обработват хронологично. 

 

Страница с политиката им

Тема за коментари

 

 

 

Bulgaria Air

 

Спойлер

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при отменен полет

Промяна на дати, промяна на име, промяна на дестинация, допълнителен бонус (куфар, домашен любимец и др.)

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

Без такса за промяна на дати, имена, дестинация. Разлики в тарифите се заплащат. 

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

До сега нито дума не се чува за връщане на кеш. арменски@поп.ком

 

Специфични особености накратко

Накратко няма как да си върнете заплатената сума, поне на този етап, дори тарифата ви да го позволява още от преди кризата. 

 

Страница с политиката им

Тема за коментари

 

 

Lufthansa

 

Спойлер

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при отменен полет

Ваучер+50 евро или безплатна промяна на дати или пари

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

???

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

Може да се поиска по телефон

 

Специфични особености накратко

Сроковете, които ориентират за получаване на кеш (ако е изискан такъв) са много променливи и могат да се резюмират в "някой ден".

 

Страница с политиката им

Тема за коментари

 

 

LOT

 

Спойлер

 

Политика за връщане на пари/ваучер при отменен полет

Ако полетът е бил отменен, имате една година да потърсите връзка с тях, при което ви издават ваучер с валидност една година от датата на получаване. Тоест, реално имате две години за планиране на пътуване.

Другата възможност е да си преместите датите на сегашното ви пътуване, при което ще получите код за 30% намаление при следващото ви пътуване.

И третата възможност е промяна на маршрута, за която ще ви бъде удържана, някаква такса. Мисля, че беше 200 PLN.

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

Можеш да си смениш датата на билета, ако сумата на новите билети е по-висока, ще ви бъдете таксувани 50 евро.

Не съм убеден, но мисля че може да се поиска и рефънд.

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

Имат онлайн форма.

 

Специфични особености накратко

Няма.

 

 

Jet Star

 

Спойлер

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при отменен полет

Може ваучер, може и пари. 

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

Ваучер

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

Задължително се минава през чат. 

 

Специфични особености накратко

Макар и да държат кешовата опция малко премълчана, при свързване с чата нямаше проблеми и директно ми предложиха кеш или ваучер. За съжаление не мога да проверя дали и колко бързо връщат парите, защото предпочетох ваучер. Връзката с чата беше бърза и лесна, чакал съм максимално 2-3 минути, а комуникацията беше много ефективна. 

 

Страница с политиката им

 

 

JAL

 

Спойлер

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при отменен полет

???

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

50% възстановяване на сумата, но след връзка през колцентър с информация, че е забранено на европейци да влизат, предлагат 100%

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

???

 

Специфични особености накратко

Сумата е върната до няколко дни след поискване. 

 

Страница с политиката им

 

 

 

Ryanair

Easy Jet

Turkish Airlines

Air France/KLM

Air Asia

 

 

 

Разчитам на вашата помощ с конкретен практически опит от битката с дадена авиокомпания. За началния старт на темата съм ползвал малко личен опит и повечко каквото съм чел из форума, така че е възможно да има неточности - поправяйте ме!

Редактирано от Георги
  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 23 минути , Георги каза:

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

Ако не желаете автоматично предоставения ви кредит, може да поискате възстановяване на платената сума. Все още нямаме доклади някой да е получил кеш, ако не броим епизодични такива още от началото на кризата. 

 

 

След първоначален отказ на Wizz за какъвто и да е рифънд тъй като полетите са били изпълнени, изведнъж се оказа, че полетът навръщане бил канселиран.  Върнаха ми кеш, въпреки че в коресподенцията с тях бях писала/казала, че нямам нищо против кредит точки. Според мен ме компенсираха защото им писах, че знам за много хора с моя случай, но които са им върнали парите. Не съм сигурна, че полетът е бил отменен - поне не съм получавала никакво известие , че е канселиран. Мейлът за рифънда съм го получила на 21 април, до седмица след това преведоха и парите - 30 лева. Полетът е София - Копенхаген, 22 - 24 март. Според мен при тях няма ясни правила и зависи на кого ще попаднеш, като водещото е  - ако може не даваме нищо.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 7 минути , Ивайла каза:

След първоначален отказ на Wizz за какъвто и да е рифънд тъй като полетите са били изпълнени, изведнъж се оказа, че полетът навръщане бил канселиран.  Върнаха ми кеш, въпреки че в коресподенцията с тях бях писала/казала, че нямам нищо против кредит точки. Мейлът съм го получила на 21 април, до седмица след това преведоха и парите - 30 лева. Полетът е София - Копенхаген, 22 - 24 март.

Добавих го, че явно не е само за полети от началото на кризата, но все пак е явно много спорадично в момента за да го броим за тенденция. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ryanair

Easy Jet

Turkish Airlines

Lufthansa

British Airways

Air France/KLM

Air Asia

+всички останали световни авиокомпании не се чувствам добре запознат за да ги коментирам. Ще съм благодарен, ако някой може да резюмира според шаблона. 

Публикувано:

Добавям две, с които имах взимане-даване.

 

Луфтханза 

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при отменен полет

Възможна е промяна на датите с доплащане при разлика в летищните такси, а такова винаги има-поне в моят случай, въпреки, че проверих до края на годината, като варираше между 100 и 300-400лв на човек.

При отказ да се лети дават ваучер + 50 евро.

 

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

 

Може по телефон

 

Особености 

 

При искане на пари, първоначално казваха 2 седмици, след това 2-3 месеца за същата резервация, до сега не знам някой да е взел пари от тях.

 

 

JAL

 

При тях при неотменен вътрешен полет без никакви рестрикции, връщат в кеш 50% от сумата, но понеже има карантина за чужденците при влизане в Европа след разговор с кол центъра им  се съгласиха веднага да върнат 100% и ги върнаха в рамките на 3-4 дни. 

 

Мирослав Василев
Публикувано:

LOT

 

Политика за връщане на пари/ваучер при отменен полет

Ако полетът е бил отменен, имате една година да потърсите връзка с тях, при което ви издават ваучер с валидност една година от датата на получаване. Тоест, реално имате две години за планиране на пътуване.

Другата възможност е да си преместите датите на сегашното ви пътуване, при което ще получите код за 30% намаление при следващото ви пътуване.

И третата възможност е промяна на маршрута, за която ще ви бъде удържана, някаква такса. Мисля, че беше 200 PLN.

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

Можеш да си смениш датата на билета, ако сумата на новите билети е по-висока, ще ви бъдете таксувани 50 евро.

Не съм убеден, но мисля че може да се поиска и рефънд.

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

Имат онлайн форма.

 

Специфични особености накратко

Няма.

Публикувано:
преди 1 минута , Мирослав Василев каза:

LOT

 

Политика за връщане на пари/ваучер при отменен полет

Ако полетът е бил отменен, имате една година да потърсите връзка с тях, при което ви издават ваучер с валидност една година от датата на получаване. Тоест, реално имате две години за планиране на пътуване.

Другата възможност е да си преместите датите на сегашното ви пътуване, при което ще получите код за 30% намаление при следващото ви пътуване.

И третата възможност е промяна на маршрута, за която ще ви бъде удържана, някаква такса. Мисля, че беше 200 PLN.

 

Политика за връщане на пари/ваучер/промяна на дати при неотменен полет

Можеш да си смениш датата на билета, ако сумата на новите билети е по-висока, ще ви бъдете таксувани 50 евро.

Не съм убеден, но мисля че може да се поиска и рефънд.

 

Може ли да се поиска кеш автоматично или трябва да се мине през обаждане/чат

Имат онлайн форма.

 

Специфични особености накратко

Няма.

Рефънд при отменен полет предлагат ли, бележката ти че може би предлагат за неотменен ли се отнася само?

Мирослав Василев
Публикувано:
преди 3 минути , Георги каза:

Рефънд при отменен полет предлагат ли, бележката ти че може би предлагат за неотменен ли се отнася само?

В официалните правила, рефънд при отменен полет не фигурира. Но след като се влезе през формата, има опция за рефънд.

 

Без значение дали, полетът е отменен или не.

 

Така че, не сигурен, дали ще бъде изплатен такъв, аз моя билет го смених само.

Публикувано:

British Airways

За полети до 31 юли, ако не ти се лети, а полета се изпълнява предлагат ваучер. Може да го поискаш от сайта. Валиден е една година и трябва да се обадиш, за да го използваш.

Ако полета е отказан и цъкаш по сайта пак получаваш ваучер. Ако се обадиш по телефона правят и кеш рефънд (уж с нормални срокове, не "след кризата", ама беше твърде скоро и още не съм ги получил). Не е безкрайно трудно да изчакаш свободен агент, аз към час чаках. В началото е било почти невъзможно.

 

 

Правят мръсни номера - променят си правилата в движение, за да не връщат кеш. Полет с право на отказ срещу минимална такса още преди вируса, са си сменили сайта да дават само ваучер. Ако искаш кеш, трябва да се обадиш и да платиш повече такса, заради кол центъра.

 

 

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.