Георги Публикувано: 11 януари, 2014 Публикувано: 11 януари, 2014 В момента си имаме случай, където една афектирана потребителка пуска постоянно тема против trip.bg. Нямам против подобни теми, стига да са пуснати културно и на едно място, и където потребителката да е готова за диалог. В случая обаче набърза ръка един и същ текст беше пуснат на няколко места в отворени теми и още няколко нови отворени теми. Потребителката беше помолена да спре да пуска нови теми и да паркира на една, това беше игнорирано, съответно се наложиха по-крути мерки. Искам да отблежа, че нямям нищо против обсъждането, на която и да е онлайн услуга за резервиране на билети, дори го поощрявам, но нека се прави културно и възпитано. Подозирам, че и за напред ще има подобни случаи, ще бъдат третирани по абсолютно същия начин. Ако някой наистина иска да се оплаче от trip.bg или който и да било друг, да го направи на едно място и ще му обърнем необходимото внимание. 5
Георги Публикувано: 12 януари, 2014 Автор Публикувано: 12 януари, 2014 Още малко информация, че имам малко свободно време. Не че дължа обяснение на потребителката, но може би го дължа на вас. Ето текста, който беше пуснат на 4 места, един и същ в разстояние на секунди. След като беше помолена да спре да пуска постоянно едно и също в лично съобщение и след като молбата беше игнорирана, на потребителката и бяха отнети правата да пише, а темите и бяха скрити. Последваха два нови регистрирани профила с опит да пусне същата тема, също бяха елиминирани своевременно. Ето конкретния текст: Внимавайте много с този сайт - http://www.trip.bg/! - ИЗМАМНИЦИ Моя колежка беше таксувана два пъти за самолетен билет, закупен чрез техния сайт.Оказа се, че и друг човек е имал същия проблем. Парите й бяха върнати, но след като поне десет пъти тя ги търси, за да настоява да бъде разрешен проблема. Накрая се оказа, че банка Еуробанк в Гърция имала проблем с картите Виза.Фирмата е с български домейн, но не се помещава в България. Фирмата е базирана в Гърция и операторката Палазова твърди, че фирмата няма офис в България. По моя проверка на тел. Справки и в сайта http://www.biznes-katalog.com/, установих, че такава фирма е имала офис в БГ през 2010 г. Фирмата няма лиценз нито застраховка за туроператор, след разговор с адвокат се оказва че ако фалира нито можем да претендираме за сума нито да я искаме от застраховател защото няма такъв.http://www.biznes-ka...m/ Трипбг-фирмаАко някой друг има сведения за въпросните, моля пишете!Пък, ако сте се парили и от други подобни, пак пишете, та да не се набиват между шамарите и други хора! Към самия текст, нямам нищо против, потретвам го. Не всеки е запознат как оперират онлайн резервациите, какво са онлайн туристическите агенти и е нормално да има някакъв афект. Ако беше зададен въпроса в нормален тон, на едно място, без да има капс лок в заглавието щяхме да обърнем внимание, че такова двойно таксуване обикновено се разрешава много лесно с обаждане в банката. И не е по вина на трип.бг, а няма онлайн услуга, която да е застрахована от подобни ефекти. За това и преди да натиснем бутона за плащане на много места има предупреждение да се натиска само веднъж, точно за да се избегне двойно таксуване. Конкретния опит за проучване е доста повърхностен, нито тел Справки, нито някъв бизнес каталог могат да са рентабилни източници на информация. Пак с един въпрос тук всеки щеше да каже, че трип.бг е просто български фронтенд на гръцкия сайт airtickets24.com. Това, че е гръцки сайт популярен в България не е някаква тайна, и в самия trip.bg си го пише като се натисне бутона "За Нас": trip.bg е собственост на E-Travel SA, он-лайн туристическа агенция базирана в Атина, Гърция. E-Travel SA е регистрирана в Гърция на адрес: E-Travel SA Evelpidon 61-63, 11362 GR Tax ID: EL998645900 IATA Accreditation: 2721308-2 Колкото до липсата на регистрация и застраховка, г-жата вероятно бърка какво е туроператор и онлайн тур. агенция. На вторите лиценз и застраховка не са им необходими, а мисля и като цяло не може да се изисква от expedia, orbitz и подобни, които също продават билети на българи, макар и да нямат превод на български на сайтовете си да са регистрирани като туроператор/агенция тук. В интерес на истината имаше някакви промени в закона, който задължи ваучерните сайтове, които продават почивки да са регистриран туроператор, но не знам до къде стигна спора там. Като нищо клаузата вече може да обхваща и продавачите на билети, макар че предполагам обхваща само регистрираните в България такива, а трип.бг макар и с български домейн си е гръцка фирма. Това едва ли има значение, хващам се на бас, че въпросния адвокат с който се е консултирала госпожата едва ли е по-компетентен от ядрото потребители тук. Електронния билет обикновено се издава в рамките на минути след заплащане, така че ако сайта не фалира точно в тоя промеждутък, дори да допуснем че това е възможно, е малко преекспониран риск. До тук добре, не всеки е длъжен да знае какви са механизмите и е нормално ако има някаъв проблем първо да обвиниш продавача, с който си имаш вземане-даване. Нямаше да навлизам в теория на конспирациите, ако единственото мнение на потребителката преди да нафлуди форума днес не беше ей това в една от темите за търсене на самолетен билет: Е не точно, Aeroflot използват Sabre като резервационна система не Амадуес, https://www.virtuallythere.com От електронния билет взимаш резервационния код на Аерофлот и го проверяваш, ако билета е издаден ще го видиш ако не пиши на лично да ти кажа как да го видиш Това мнение макар и не по темата, показва че потребителката като цяло е доста по-навътре в нещата. Знае какво са Sabre, Amadeus, даже си предлага услугите, ако и се пише лично съобщение. Рязък контраст с новобрански звучащото афектирано мнение. Дали е представител на агенция? Дали трип.бг са и конкуренция, която е решила да атакува по форумите? Дали е решила да атакува форума, перфектно знаейки че трип.бг са един от препоръчваните сайтове тук и предполагайки, че пускането на този текст на 5-6 места от от нейна страна няма да остане ненаказано, откъдето автоматично да се направи на жертва и да ме обвини в пристрастност? Нямам никаква идея. Това, което знам, е че подобно неадекватно поведение няма да търпим. Пък, че някой ще се направи на изстрадал форумен дисидент ми е ясно. Няма да е последния такъв случай със сигурност. Ако искате да критикувате препоръчаните от нас сайтове, давайте смело. Ако имате проблем с тях, пишете за да се опитаме да помогнем. Но го правете, културно, възпитано и адекватно. 21
Препоръчани мнения