Прескочи до съдържание

На почивка в България през 2020


Pantelej Putnik

Препоръчани мнения

Кой е прав и кой крив няма тук никакво значение. Ако искаш да са ти доволни клиентите, ще им дадеш и нещо в повече. Те все пак са дошли на почивка, направили са ти честта да изберат хотела ти, но не са дошли да ти четат ситните текстове със заложените балкански тарикатщини. Крив или прав, едно нещо е факт - в почивката на хората има едно голямо НО, което по всяка вероятност няма да се повтори догодина. Прав е винаги клиентът. Който не го е разбрал, по-добре да се захване с друг бизнес.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 30 минути , Светославов каза:

AlexandraKoнапуши ме смях, като се сетих за чутовния стих, че си "... права , когато съгрешиш дори!" 🙂

Ако трябва да сме точни, аз винаги съм права:)))):dance2::dance3:

Както и всеки  е , за себе си. Това  е човешката същност.

Но от време на време, оставям и другите да си мислят, че са прави...:dance4::dance4::dance4:

Лъвът е великодушен, особено, в август, особено, като му предстои годишнина.:drinks::drinks:

А и да ти кажа, от много време, се интересувам, единствено, от мнението, само на един човек:))))))

Както казват езотеристите, живея си в една стъклена сфера и всичко се плъзга, без да ме докосва...

А ти, @Светославов, не ми придиряй, че стягам куфари и лоча  бЕло вино:))))

преди 28 минути , Pantelej Putnik каза:

Кой е прав и кой крив няма тук никакво значение. Ако искаш да са ти доволни клиентите, ще им дадеш и нещо в повече. Те все пак са дошли на почивка, направили са ти честта да изберат хотела ти, но не са дошли да ти четат ситните текстове със заложените балкански тарикатщини. Крив или прав, едно нещо е факт - в почивката на хората има едно голямо НО, което по всяка вероятност няма да се повтори догодина. Прав е винаги клиентът. Който не го е разбрал, по-добре да се захване с друг бизнес.

Абсолютно точно!

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 34 минути , Pantelej Putnik каза:

Кой е прав и кой крив няма тук никакво значение. Ако искаш да са ти доволни клиентите, ще им дадеш и нещо в повече. Те все пак са дошли на почивка, направили са ти честта да изберат хотела ти, но не са дошли да ти четат ситните текстове със заложените балкански тарикатщини. Крив или прав, едно нещо е факт - в почивката на хората има едно голямо НО, което по всяка вероятност няма да се повтори догодина. Прав е винаги клиентът. Който не го е разбрал, по-добре да се захване с друг бизнес.

Ами не съм съгласна с това. Клиента си избира хотела и типа почивка и е добре да се информира какво се включва и какво не, за да няма неприятни изненади. Все едно да си купиш стандартен билет на Бритиш еъруейз до Лондон, да отидеш с куфар от 30кг и да кажеш, че не си разбрал, че над 23кг се плаща, понеже не е нискотарифна компания и да очакваш да ти го опростят, за не ти развалят почивката/ пътуването, понеже клиента винаги е прав, цената не е най-ниската и това че не си избрал Райън например трябва да е достатъчна чест за тях. А концепцията на хотела за ол инклузив си е концепция на хотела и дали на някой му харесва или не, ако ясно са били обявени правилата, не е причина да смята, че обслужването не е добро. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 5 часа, Pantelej Putnik каза:

Кой е прав и кой крив няма тук никакво значение. Ако искаш да са ти доволни клиентите, ще им дадеш и нещо в повече. Те все пак са дошли на почивка, направили са ти честта да изберат хотела ти, но не са дошли да ти четат ситните текстове със заложените балкански тарикатщини. Крив или прав, едно нещо е факт - в почивката на хората има едно голямо НО, което по всяка вероятност няма да се повтори догодина. Прав е винаги клиентът. Който не го е разбрал, по-добре да се захване с друг бизнес.

 

"Клиентът винаги е прав" е символ на обслужване в английски магазини от началото на миналия век или просто начин за привличане на клиенти. Тази утопия, разбира се, бързо е била развенчана, защото не взима предвид, че клиентите могат да не са информирани, да имат нереалистични очаквания, да лъжат или да злоупотребяват по всеки възможен начин, което може да докара до фалит всеки добронамерен до наивност търговец. 
 

По време на финансовата криза от 2007 американският Амазон след анализ реши да блокира стотици акаунти, за да ограничи загубите си, оказа се, че някои хора са купували и връщали хиляди продукти на много висока стойност. Ето до това водят подобни безконтролни политики на добра воля и винаги свършват по един и същ начин. 

 

Да не си обясняваме елементарни неща, но между клиентите и търговците се сключват договори, в които и двете страни имат права и задължения.  В този конкретен случай не става въпрос за никакъв ситен текст, а за ясно написани условия и никой не е длъжен да прави никакви отстъпки на никой. Жестовете на добра воля са нещо друго, което се случва изключително по волята на търговеца, когато реши да запази клиент като му "влезе  в положението", но по лична преценка или някакви все пак по-основателни причини, а не просто заради балканско хленчене за аванта, никой не работи и не е длъжен да работи за без пари.  

 

"Балканска тарикатщина" е да искаш да получиш нещо, за което не си си платил и аз лично на такива клиенти бих им бил един шут отзад още като ги видя и бих се надявал никога да не се върнат. На тебе ти препоръчвам сега като отидеш в гръцкия Лидл да си напълниш количката догоре и на касата да настояваш, че искаш да платиш само половината, вземи и някой да снима, за да разберем как гръцките полицаи го разбират това за "вечно правия" балкански тарикат.  

  

преди 5 часа, AlexandraKo каза:

А пък аз, наистина, не съм права, щото си мисля, че 5-те звезди, вървят с интернет:))))):curtsey:

 

Не си права, даже хич и 5-те звезди по света могат да значат от всичко до нищо...  🙂

 

Хотел с 5 звезди е първо това, което някаква местна регулация определи и второ, каквото допълнително освен това хотелът реши да предложи. Още повече, звездите обикновено са свързани с наличието на определени услуги, а не с това дали са част от някакъв пакет или са допълнително платена екстра.

 

Ще дам пример с Турция, която е символа на качеството в нашия регион, където повечето хотели са пет звездни, но там регулацията е странна и контрастите големи. От една страна има 5 звездни хотели с изключително високо качество, копие на Долмабахче и други турски забележителности, случи се да посетя такъв хотел преди години (Mardan Palace, фалирал и миналата година отново открит с нов собственик Titanic, може би не на предишното ниво, но пак на високо ниво). От друга страна има 5 звездни хотели, които са абсолютни дупки с мухлясали стаи, само постна храна, никакво обслужване, колкото до Интернета... моля какво?! Една от причините често хора да остават с грешни впечатления за Турция е, че нашите мошенически агенции предлагат подобни много атрактивни пакети, в които самолетните билети са в пъти по-скъпи от самият "хотел 5*" и естествено, че хората после няма да искат да се върнат в Турция въобще.  

  • Харесвам 9
  • Браво 4
Връзка към коментар

@Adventurer това за балканската тарикатщина в конкретния случай с платения (и то несимволично) интернет, е доста груба характеристика, по мое разбиране, и то не само заради техническата инфраструктура по отношение на интернета, с която разполагаме в България, и заради която на голям брой хора дори не би им хрумнало, че е възможно такова нещо в 2020г., камо ли специално да го проучват

 

ако правилно помня, ти се занимаваше нещо с наука, нали, дали? в смисъл, искрено се надявам, че не се занимаваш с туризъм (който предполага някакво усещане за гостоприемност), че с тия лафове за шутове, не мога да те мисля :smile:

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Аз пък да се зачопля за wifi - трябва ли нещо да не съществува или да се плаща, за да не го ползваме? Толкова ли човек не може да си наложи самоконтрол и да не го ползва, когато е в почивка и се предполага, че не му трябва?

Това да не е домашна ракия, че да е толкова слаб ангелът?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Занимавам се с хотели приблизително 15 години и намирам доплащането за ползване на интернет като абсурдно. Все пак не сме 97ма година. В 21ви век да рекетираш гост да плаща за нет, за мен е равносилно да го караш да доплаща за ток, топла вода, парно и т.н. При някои други услуги като паркинг намирам логика защо се правят платени, но не и за интернета и то в България, където цената на услугата е пренебрежимо ниска.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

В букинг пише, че се плаща нета...че е тъпо, тъпо е...в случая може би е пропуск на посредника, който е направил резервацията, ако не е дал подробности за усоловията на хотела...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 31 минути , antea каза:

@Adventurer това за балканската тарикатщина в конкретния случай с платения (и то несимволично) интернет, е доста груба характеристика, по мое разбиране, и то не само заради техническата инфраструктура по отношение на интернета, с която разполагаме в България, и заради която на голям брой хора дори не би им хрумнало, че е възможно такова нещо в 2020г., камо ли специално да го проучват
:smile:

Термина "балканската тарикатщина" съвсем некоректно го въведе друг, все пак да не вадим нещата от контекста, но е свързано с конкретен тип поведение по принцип и няма нищо общо със случая на @AlexandraKo.
  
Останалото си е твой проблем и никой не длъжен да се интересува какво може да ти хрумне или не. "Аз не знаех" никога не е валиден аргумент за каквото и да било, когато става въпрос за правни отношения. Сега ти ако искаш си го карай на емоции, но аз в такъв разговор няма да влизам, безсмислено е.

 

преди 31 минути , antea каза:

ако правилно помня, ти се занимаваше нещо с наука, нали, дали? в смисъл, искрено се надявам, че не се занимаваш с туризъм (който предполага някакво усещане за гостоприемност), че с тия лафове за шутове, не мога да те мисля :smile:

Нищо общо с туризъм нямам, разбира се, но мантрата, че у нас хотелиерите са "балкански тарикати", а гостите едва ли не са изтънчени кралски особи е дълбоко сбъркана, не ме карай сега в тази тиня да навлизам, изисква се коректност и от двете страни просто.    

 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Ще споделя своите лични впечатления от едноседмичния престой на северното ни черноморие. 

Аз съм тясно и потомствено свързана с Варна и Балчик, като и в двата града имам доста роднини. Като бях дете по месец обикновено в Балчик, където живееше прабаба ми. Като работеща вече взимах карти за почивна станция в Кранево. Самото село е ужасно, но плажът е хубав.

Обичам морето, обичам да плувам и да плажувам.

Отдавна не почивам на нашето море, а само отивахме за някой уикенд, но ето че сега пак се озовах там. 

Бяхме основно в Кранево. Първо отидохме на плаж в неделя. Такова количество хора на плажа никога не съм виждала.  Знаех, че в момента туристическият поток е основно ориентиран през уикенда, но това, което видях надмина всички мои очаквания. Вървяхме 10 минути следобед докато намерим шезлонги. Цените там са 3 лв.шезлонг и 3 или 4 лв.за чадър. През седмицата сутрин отивахме в 8 ч., за да намерим хубави места на първа линия. 

Отидохме на плаж и в Балчик. И там се изненадахме от многото хора на плажа, особено в сравнение с тези в града. 

В Албена на плаж беше най-хубаво. Пясъкът е най-дебел, плажната ивица е дълга и широка. Но и там се ходи много рано, защото румънците си запазват местата с хавлии. Цените са 1 лв.за всяко нещо. Входът с кола е 10 лв., но често хората отиват до автогарата, където паркингът е 5 лв.и няма вход, и взимат някое от безплатните влакчета до плажа. 

В заключение, сезонът кипи, та чак ври. Основно румънци и българи почиват на тази част от северното черноморие, която посетихме. Видяхме и малко немци и украинци.

И на море си е хубаво винаги.

 

Кранево

20200730_175638.jpg.705f885efe028743c2f030519231db90.jpg

 

20200729_104804.jpg.9ff739d59c3bd733e250f14801c09036.jpg

 

20200729_104800.jpg.316caf35f80b231755ffb9e7114083e0.jpg

 

20200729_104832.jpg.5e18b31ec9e8e3f345ab537da51cea47.jpg

 

20200731_150549.jpg.126e2bdec72f339582e0a2464e010f6b.jpg

 

Албена

20200730_133850.jpg.5be5dbc9f7282f267ec9edf82d964e78.jpg

 

20200730_133846.jpg.a1c2805bde5ed291c00c28afae28f375.jpg

 

20200730_162928.jpg.b5093ce6b6f1510f4bf4c90a084a3647.jpg

 

 

  • Харесвам 28
Връзка към коментар
преди 7 часа, Pantelej Putnik каза:

Кой е прав и кой крив няма тук никакво значение. Ако искаш да са ти доволни клиентите, ще им дадеш и нещо в повече. Те все пак са дошли на почивка, направили са ти честта да изберат хотела ти, но не са дошли да ти четат ситните текстове със заложените балкански тарикатщини. Крив или прав, едно нещо е факт - в почивката на хората има едно голямо НО, което по всяка вероятност няма да се повтори догодина. Прав е винаги клиентът. Който не го е разбрал, по-добре да се захване с друг бизнес.

 

Не съм отявлен защитник на българското, но ти още с първия си пост в темата, която сам си създал, започваш с негативизми, които не отговарят на заглавието и. После някои съфорумници сякаш я въведоха в правилното русло, разказаха и показаха немалко красоти, дадоха много полезни насоки, но ти упорито я връщаш по твоя вкус. Ако пожелаеш, може да видиш и някои положителни неща у българския хотелиер, ресторантьор... Опитай поне!

 

@AlexandraKo, след сравнително положителните отзиви на децата за Дюни, ще "рискуваш" ли едно посещение там или неналичието на безплатен интернет ще наклони везните пак към Канарите? :grin:

  • Харесвам 1
  • Браво 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 45 минути , Petkan каза:

 

Не съм отявлен защитник на българското, но ти още с първия си пост в темата, която сам си създал, започваш с негативизми, които не отговарят на заглавието и. После някои съфорумници сякаш я въведоха в правилното русло, разказаха и показаха немалко красоти, дадоха много полезни насоки, но ти упорито я връщаш по твоя вкус. Ако пожелаеш, може да видиш и някои положителни неща у българския хотелиер, ресторантьор... Опитай поне!

 

@AlexandraKo, след сравнително положителните отзиви на децата за Дюни, ще "рискуваш" ли едно посещение там или неналичието на безплатен интернет ще наклони везните пак към Канарите? :grin:

Още първият ми пост беше в "Искам да се оплача". Впоследствие последаха коментари във връзка с поста ми и модератор създаде тази тема. Никога не съм мислил дори да създавам такава тема. Това само за яснота. Ако прочетеш внимателно написаното от мен, то вероятно картинката ще ти е друга. Нека да си създаваме впечатленията за хората по коментарите им погледнати добронамерено, а не на база "на този снимката хич не ме кефи", "този пък въобще не го познавам и т.н. И нека, когато някой има различно мнение, не водим някакви битки, а още по-малко лични. Тук сме се събрали да си обменяме инфо, мисли, преживявания и всичко свързано с пътуването.  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
29 minutes ago, Георги Матеев said:

Поздрави от прекрасната обляна от лунна светлина Калиакра... Снимката е отпреди 15 минути.

 

20200802_210723.jpg

Имам глупав въпрос, може би, но последното ми единствено посещение на Калиакра беше през 2006 г.

Там нали е с вход? Входът от коя част точно започва, т.е. снимката си я правил извън него предполагам?

Връзка към коментар
50 minutes ago, Георги Матеев said:

Поздрави от прекрасната обляна от лунна светлина Калиакра... Снимката е отпреди 15 минути.

 

20200802_210723.jpg

Наистина е прекрасно там. През деня също. Аз още съм в чуденка на това малко място колко различни гледки се събират и коя повече ми харесва🙂 - тази с червеникавите скали по посока Камен бряг или тази с белите към Балчик или само напред ... с птиците🙂

 

6071E6B7-9A9B-4D71-A777-25935367653C.jpeg

 

C8C8246B-F721-493D-AF60-D79595DCD8FB.jpeg

 

 

E274DB2E-8785-4050-90E0-18EB9C92A8EE.jpeg

  • Харесвам 18
Връзка към коментар
19 minutes ago, Victoria said:

Имам глупав въпрос, може би, но последното ми единствено посещение на Калиакра беше през 2006 г.

Там нали е с вход? Входът от коя част точно започва, т.е. снимката си я правил извън него предполагам?

Малко преди паркинга е входа. 4 лв. за възрастен и 2-3 за дете нещо такова ми се мотае около 10 лв. за семейство. Ние бяхме през деня. Вечер не знам дали въобще има вход.

11F872F7-0C73-4DF3-876C-01650A919AC5.png

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не на почивка, но на път в България, бензиностанция от голяма верига, на магистрала Хемус :

 

 

IMG_20200802_164727.jpg

 

Не посмях да попитам как да разбирам това съобщение. Стана ми тъпи, видях че няма жива душа освен един пушещ от страни. Тръгнахме си, без дори да направим опит да влезем. 

 

  • Шок 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 21 минути , Lyubina каза:

Не на почивка, но на път в България, бензиностанция от голяма верига, на магистрала Хемус :

 

 

IMG_20200802_164727.jpg

 

Не посмях да попитам как да разбирам това съобщение. Стана ми тъпи, видях че няма жива душа освен един пушещ от страни. Тръгнахме си, без дори да направим опит да влезем. 

 

Трябва да заредиш или да консумураш нещо, за да те пуснат явно. В Западна Европа има също не малко подобни обекти. Например плащаш 1-2 евро за тоалетна и след това имаш 50 цента ваучер, с който може да си купиш нещо на тройни цени от магазина към бензиностанцията.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 34 минути , Lyubina каза:

Не на почивка, но на път в България, бензиностанция от голяма верига, на магистрала Хемус :

 

 

IMG_20200802_164727.jpg

 

Не посмях да попитам как да разбирам това съобщение. Стана ми тъпи, видях че няма жива душа освен един пушещ от страни. Тръгнахме си, без дори да направим опит да влезем. 

 

И ние намерихме такава бензиностанция, но в района на Хасково. Струваше 1 лв, но кафето на шофьора в колата ни, което той вече си плащаше, се оказа достатъчно, за да ползвам тоалетната. Всъщост кафето беше по-евтино от тоалетната, така че май не е била верига. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Помня, че на някакъв Лукойл миналата година трябваше да ползваме кода от касовата бележка...

 

 

  

1 hour ago, ДиянаВ said:

Малко преди паркинга е входа. 4 лв. за възрастен и 2-3 за дете нещо такова ми се мотае около 10 лв. за семейство. Ние бяхме през деня. Вечер не знам дали въобще има вход.

11F872F7-0C73-4DF3-876C-01650A919AC5.png


На мен ми е любопитно точно вечер как са нещата. 🙂

Връзка към коментар
6 minutes ago, Victoria said:

Помня, че на някакъв Лукойл миналата година трябваше да ползваме кода от касовата бележка...

 

 

  


На мен ми е любопитно точно вечер как са нещата. 🙂

Ами то не е оградено, няма порта🙂. На Георги снимката е след входа и сергийките със сувенири, сладолед. Входът всъщност е едно като КПП и от някъде изкача младеж, който събира таксите🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Резервирах един малко по-различен ол инклузив за приятели и те току-що се върнаха доволни, та сега и аз като @AlexandraKo, която винаги ме вдъхновява с нещо, да докладвам резултатите. Хотелът e Aqua Nevis на TUI в Слънчев бряг, като основното предимство е големият аквапарк, иначе храна, обслужване и анимация на прилично ниво, засега с добри отзиви и сравнително ниски цени. Намира се на около 1 км от плажа и има шатъл от хотела до Flower St. Много подходящ за семейства с деца, които са по басейните и пързалките, от които има приличен брой, както и басейн с изкуствени вълни и мързелива река.

 

(снимките с вайбър качество и довършени от форума)

 

aqn1.jpg.1f9b15af42fe2b25525cdbec379f98b4.jpg

 

aquapark.jpg.f4964a85352076fa9d045b05c3740eba.jpg

 

aqn2.jpg.ca2b4eaa4af4adb2127d95932b8141e0.jpgaqn3.jpg.b1300fa9c83a272e02841223aa2fd9e3.jpgaqn4.jpg.3aebf013acbd8d64d71e3b12fb982f89.jpgaqn5.jpg.8f1b6aaf6e4b75ea2226dfc66b2da44f.jpg

 

aqn6.jpg.75da57f378b7ee17fc8f3cc60beb2994.jpgaqn7.jpg.e85bf21ae28d1addd3d44e917137a403.jpg

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

От разразилия се спор за българската 5-звездната липса на безплатен Интернет си направих 2 извода:

1. Ще продължа да не ходя на българското Черноморие.

2. При положение, че има клиенти, за които не се подразбира, че Интернета ще е включен в цената, какво да си мисля за хотелиерите т.е. в бъдеще  при букването на хотел ще чета дали има ток и вода 24/7/365, както и дали стаята, която наемам е с врати и прозорци. Знам ли, може човекът да не си представя, че е в 20-ти век, а в 1-ви.

  • Харесвам 8
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Защо не казахте, че нета е важен, щяхме да ви предупредим, че е платен. И пак са го намалили, беше над 20 лева. И с кофти качество. Ама си го пише, де. Между другото, Белвил е 4 звезди, 5 звезден е само Марина Роял Палас, ама и там се плаща нета. Интересно, че нищо не се казва за чистотата в комплекса, за поддържаните зелени площи, огромните цветни алеи, гората, простора... И аз съм била на 5зв. в Турция, па нямаше едно цвете и едно зеленко. Е, имаше 3 палми. Ама то пък за мен е важна зеленината и си я търся. Иначе, минахме в неделя миналата от там и водата беше чиста, но наистина мътна. Ама не от разлята мръсотия в морето, както изглежда някак, а от теченията и вълните които по това време имаше няколко дни подред. Понякога има и щипалки. Понякога има и водорасли. Не е проблем всеки да си изрази мнението, даже е страхотно, проблема е, че за нашето си пишем само негативите, а за чуждото само позитивите. 

Вен, говориш неща, които не са коректни. Като ходя в чужбина, извън ЕС, винаги първо гледам дали нета е включен в цената и ако не е, не резервирам. За почивка, още повече бих гледала,ако ми е важно. Никога не предполагам, че нещо е налично, без да потвърдя.  Това за тока и водата си е пълна спекулация, извинявай. И Марина бей сандс е 5 звезди и супер скъп, ама не във всички стаи е включена закуска, нали? А се предполага... 

  • Харесвам 4
  • Браво 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.