Прескочи до съдържание

На почивка в България през 2020


Pantelej Putnik

Препоръчани мнения

преди 9 минути , Zaro каза:

Освен това не разбирам и защо лобирането за почивка в България е силно само за хотелите морето, а тези във вътрешността кучетата ги яли.

@Zaro, Отношението на/към нашите хотелиери няма как да е различно към отношението ни към почивката в България. Не може да почиваш някъде в пространството (особено такива като нас, които отдавна вече не сме на възраст и настроение за къмпингуване), освен на хотел.

Храната е другият ни основен проблем (единствено изключение го споменах по-горе, а и в Албена - но това беше 2007 та не го броя).

 

А говорим за хотелите по морето, защото сега е сезон.

Освен това, да не би големите хотели във вътрешността на страната да предлагат по-добри условия и обслужване?

Я да видим Велинград?

Виж по-горе коментарите за Кюстендил, Сандански...

 

Не говорим за малките семейни хотелчета (макар че и там няма гаранция)

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 14 минути , Zaro каза:

не разбирам и защо лобирането за почивка в България е силно само за хотелите морето, а тези във вътрешността кучетата ги яли.

Защото хотелите по морето са на едни хора, които притежават медиите и сега си играят игра със съзнанието на хората, като ги плашат с Гърция и Турция и ги навиват за техните хотели. Както казваше големият мафиот Тано Кариди в сериала от едни отминали времена "Октопод" - "Ако искаш да разбереш същината на нещата - трябва да разбереш кой печели от това". Вулгарно, но често е истина!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 20 минути , Pantelej Putnik каза:

Защото хотелите по морето са на едни хора, които притежават медиите и сега си играят игра със съзнанието на хората, като ги плашат с Гърция и Турция и ги навиват за техните хотели. Както казваше големият мафиот Тано Кариди в сериала от едни отминали времена "Октопод" - "Ако искаш да разбереш същината на нещата - трябва да разбереш кой печели от това". Вулгарно, но често е истина!

Ама ти май не разбра смисъла на написаното от мен 😉

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз работя в един от най-големите комплекси на морето, който е в най-високия ценови клас. Предпочитам да не споменавам кой, за да не звучи като реклама и т.н. Противно на това, което се говори, гостите от България всяка година са повече от предходната и са най-много като брой. За 5 години сигурно са станали 4 пъти повече. Голяма част от тях се завръщат всяка година, за по-дълги престои и т.н. Варианти има много и за всеки джоб. Колкото до личните пътувания, заради кофти преживяване, по-рано от планираното съм си тръгвал и от хотели в България, и от хотели в Гърция .. понякога е въпрос на късмет и лоша преценка при избора. Наблюдението ми е, че доста хора (и на мен ми се случвало) не преценят правилно дали даден хотел,  колкото и да е хубав и с висок рейтинг, е подходящ точно за типа почивка, който те търсят. 

  • Харесвам 14
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 6 минути , Zaro каза:

Ама ти май не разбра смисъла на написаното от мен 😉

Много е вероятно и да не съм разбрал. А ти какво по-точно имаше предвид с това: "Освен това не разбирам и защо лобирането за почивка в България е силно само за хотелите морето, а тези във вътрешността кучетата ги яли." ???

Връзка към коментар

както към всичко в живота, така и към почивките ни (в България и навън) подхождам на принципа 'Надявай се на най-доброто, но бъди подготвен за най-лошото" :smile: което включва задълбочено предварително проучване къде точно отиваме и какви са най-злеташките отзиви за мястото, написани от хора, които мога да счета за достоверни по начина им на изразяване; така че в 99% от случаите, ако има някаква изненада, тя е в положителна посока, защото сме получили преживяване над реалистичните ни очаквания

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

И като продължение на темата (вече говоря за цени): нали направих едно бързо бягство преди десетина дни до северното Черноморие - попаднахме наистина на страхотно местенце на Св.Константин и Елена. Само че, за хора, които не са гости на хотела пред който е плажчето чадъра с два шезлонга ми коства 30 лв. Добре че бяхме първите ентусиасти на плажа, та за третия шезлонг не платихме :) което може да е и форма на добра реклама. За два коктейла (от които единият безалкохолен, че нали бях шофьор)- още 30 лв. Това е. Паркингът за 3 часа и половина - 8 лв. Цялото удоволствие (като не включваме пътя до там) ми излезе 70 лв за половин ден. Без нощувките.

  • Харесвам 3
  • Шок 5
  • Смея се 1
Връзка към коментар

И само още няколко щриха по темата:

Преди повече от 20 години харесах един ресторант в Созопол с изглед към острова. Много добро отношение, много добра храна. И понеже ценя нещата, които са направени с желание и вкус, отбих се впоследствие отново там. Бяха минали около 10 години от последното ми посещение там. Но добрият опит те води отново там (нека извадят тефтерче сега българските ресторантьори и да си запишат последното). Отидох там с едно такова смесено чувство, че след толкова години сигурно нещата ща са се променили и този път ще съжалявам. Е, хората ме посрещнаха също толкова радушно, както първия път. Храната беше също толкова вкусна. Отидох при този, който ми посочиха, че е собственик, и му благодарих, че ги има, че през всичките тези години са запазили това, което мен ме върна в този ресторант. Човекът се трогна.

И тъй като съм на мнение, че хубавите неща следва да се аплодират и подкрепят, на следващата година реших да заведа приятели там. Подминахме редица ресторанти, от където ни канеха. "Не, ще отидем в онзи ресторант!". Отидохме.

Чакахме дълго за менютата. Моите приятели знаят, че имам специално отношение към вината и оставиха аз да избера вино. Дълго търсех и реших - Шардоне на Винекс Преслав - едно елегантно тогава вино, което беше спечелило овациите на много конкурси и най-вече щеше да пасва на храната ни (поне по моя преценка). Взеха ни поръчката и започнахме да чакаме. По едно време келнерът донесе Мискет на Винпром Търговище. Моите приятели ме гледаха и очакваха бурята. Знаят, че малко ми е необходимо да запаля от 0 до 100 (никак не се хваля тук 🤭 ). Може би защото ги видях, че очакват от мен огън, спокойно го попитах, защо не е Шардоне на Преслав, а Мискет на Търговище. Келнерът ми обясни, че Шардонето липсвало и ТОЙ решил да ни донесе Мискета, защото, виждаш ли, били на една цена!!!!!!!!!!! Останах безмълвен и не последва нищо. Моите приятели се смееха. Изпихме си виното.

Та, нека ресторантьорите си запишат в тефтерчетата, че дори и да имат голямото желание да направят нещо с много желание, то келнерите са лицето на бизнеса. Келнерите трябва да могат да продават и да го правят с умение. А за това се иска обучение. Не става да хванеш ученик, който не знае какво е да обслужваш клиенти, но да го предпочетеш само защото не иска много пари като заплата и ще е доволен и само от бакшишите.

И не само в ресторантьорството е така. Ако си вдигнал супер хотел, обзавел си стаите подходящо и с вкус, но си сложил простачка на рецепцията, то не си направил много, защото бизнесът е отношение. Цялостно отношение!

 

  • Харесвам 15
  • Браво 4
Връзка към коментар
Георги Матеев
Преди 1 час, Eagleman каза:

Аз работя в един от най-големите комплекси на морето, който е в най-високия ценови клас. Предпочитам да не споменавам кой, за да не звучи като реклама и т.н. Противно на това, което се говори, гостите от България всяка година са повече от предходната и са най-много като брой. За 5 години сигурно са станали 4 пъти повече. Голяма част от тях се завръщат всяка година, за по-дълги престои и т.н. Варианти има много и за всеки джоб.

Мениджмънтът (апропо български ли е?) на вашия комплекс явно върши нещата по правилния начин - похвално, което води до съответния резултат и кара гостите да се връщат. Ето, значи все пак е възможно. Пожелавам си повечето български хотели - независимо от ценовия им клас или разположение - да започнат да действат на този принцип... и тогава може да има надежда все още 🙂

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 1 час, Pantelej Putnik каза:

Много е вероятно и да не съм разбрал. А ти какво по-точно имаше предвид с това: "Освен това не разбирам и защо лобирането за почивка в България е силно само за хотелите морето, а тези във вътрешността кучетата ги яли." ???

Риторичен въпрос. Мисля, че е повече от ясен.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 hour ago, Георги Матеев said:

Мениджмънтът (апропо български ли е?) на вашия комплекс явно върши нещата по правилния начин - похвално, което води до съответния резултат и кара гостите да се връщат. Ето, значи все пак е възможно. Пожелавам си повечето български хотели - независимо от ценовия им клас или разположение - да започнат да действат на този принцип... и тогава може да има надежда все още 🙂

Да, български е, и собственикът също.

  • Харесвам 5
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 11 часа, Георги Матеев каза:

Просто всичко там е автоматично задраскано в главата ми с две дебели линии. Най-вероятно завинаги, което може би е грешка, а може би пък не.

Явно и искренно се надявам да е грешка. Заради хората, които се опитват да направят нещо тук и сега - млади и амбициозни екипи, въпреки вроденото вече недоверие към всеки продукт произведен тук в България, пък било то и туризъм/ и не само морско-летния визирам/.

 

Със сигурност има жестоки грешки в бранша, лошото е че продължават да се допускат. 

Няма истински регулатор.

 А частни случаи на недоволство от услуги....колко щеш. Хората сме различни и имаме различен праг на търпимости. Всеки с болката си...кой проблема му е храна, кой отношение, хигиена, кому не му харесал изгрева. Отдавна съм в туристическия бранш и сигурно мога да напиша трактат на тема Психология на туризма, ама нямам толкова време, че и дар слово.

 

И абсолютно, безапелационно и категорично съм  за това, всеки да ползва свободата си/ и парите/ по собствено усмотрение. И аз го правя. Редовно.

Не съм съгласна обаче с лека ръка да зачеркваме с дебели хиксове де що има етикет "произведено в БГ", включая и горкия ни туризъм. Заради децата ни.

 

И защото по тез ширини се говори упорито, че все туризма ни е мутренски, сега не разбрах точно, да допиша ли на визитката си и таз титла, като го работя тоз пусти туризъм. 

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 14
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

И моите 5 цента по темата. Обичам българското черноморие. Няма място на тази планета, което да обичам повече. Напомня ми за детството ми, как палехме колата в 6 сутринта,  баща ми пускаше Ал Бано и пълна газ. Още си спомням онова чувство, когато съзирах морето за първи път, наближавайки Бургас. Това чувство ме отведе във Варна и все още това чувство ме кара всяка година отново и отново да избирам нашето черноморие. Та през далечната 2014 случайно попаднах на една статия 100-те най-добри бийч бара по Българското черноморие и решихме да ги посетим от Варна чак до Резово:) Букнахме отпуските и започнах организацията. То се оказа невъзможно да резервираш 1,2 или 3 нощувки по нашето черноморие. Собствениците като чуят, че става въпрос за под 5 дни и веднага те разкарват. Или ти казват да се обадиш една седмица по- рано да видиш дали им е останало нещо свободно. Все едно аз не си плащам за нощувките,  а те ми правят услуга, че ще ме настанят за такъв кратък период. Изкарахме си супер, дори и в дупките, в които се наложи да спим, защото бяха единствените, които бяха склонни да резервират от рано. Имаше едни, които дори ми се обадиха да ми анулират резервацията, понеже получили запитване за 7 нощувки. 2015. От същото това пътуване останахме влюбени в плаж Корал и решихме следващата година да почиваме в Черноморец. Понеже бяхме с младоженци, на които кумувахме, запазихме хотел с басейн...3 дни им се молих да пратят някой да ни отпуши мивката и да оправи душа. Накрая за довиждане едни лайна се изляха на плажа и го затвориха. 2017. Нестинарка. Там букнах още февруари след дълги проучвания. Случихме на къща за гости, но кръчмите наоколо бяха отвратителни. Никакво обслужване. Чакаш с часове за гадна храна на висока цена. Като се оплачеш или управителят го няма или те гледа като полезно изкопаемо. Чудите се тази година къде ще почиваме. След едноседмично търсене, реших да пробваме за първи път с планина, тъй като така или иначе сме си във Варна. А и то пък се оказа, че и тук едни лайна се изливат. Обичам го това море, но обслужването е отвратително. Българските хотелиери имат нужда от това, което се случва в момента. Целият персонал по морето трябва да се научи как се обслужват клиенти и как се прави бизнес. Почивали сме на доста места извън България. И там не всичко е перфектно. Но такова отвратително отношение, без грам респек към клиента си има само в България. И отказвам да се съглася, че това трябва да се толерира. Разбирам всички, които не искат да почиват тук и напълно подкрепят опашките към Гърция. 

  • Харесвам 14
  • Браво 4
Връзка към коментар
преди 11 часа, Kalina Ivanova каза:

Не съм съгласна обаче с лека ръка да зачеркваме с дебели хиксове де що има етикет "произведено в БГ", включая и горкия ни туризъм. Заради децата ни.

Много ми е приятно да чета твои коментари, Калина. Наистина. Това, за което обаче ти говориш е същото, което онези лоши хора използват, за да ни продадат отново и отново онзи некачествен продукт, който носи етикета "Произведено в България". Дори смятам, че цялата тази "народна" и "родолюбна" вълна в последните години ни се предложи от същите тези хора, които се опитват със "свиренето на тънката струна в душите ни" да ни продадат отново своя некачествен продукт. Много ми се иска да купя истинско сирене, което е зряло в саламура и е от българско мляко. Да купя истинско кисело мляко с български жив бацил вътре (и ако може да не е само 1, а да са повечко 🙂). Иска ми се да купя български колбас, който да е направен така, както моите роднини с любов са го правили. Иска ми се да отида на морето и да ме посрещнат с усмивка, да ми е спокойно, да ми е вкусно. Не казвам, че не можем да го намерим това в България! Много от нас издирват и си намират истинско сирене, кисело мляко, колбас и добро място за отдих. Но има и нещо друго, което се нарича доверие. Всички знаем, че доверието е една деликатна материя. Трудно се гради и лесно се губи. То е малко като любовта. Не е много ясно как се печели, но пък може да си отиде по всяко време. А народът има много изрази в тази връзка, като например: "Парен каша духа", "Един път се бие куче на мандра" и т.н. Тоест, не може безкрайно да те лъжат и да разчитат на най-милото ти (родината, децата ни, родителите ни), за да си продадат поредния боклук (вижте рекламите по телевизията и ще разберете за какво говоря).

Иначе съм съгласен с теб, Калина, че има много хора, които се стараят да създадат добър продукт. Но нали знаем какво казва пак народът - "Покрай сухото гори и мокрото". Защото, както посочих и по-горе в темата, бизнесът (туризмът) е отношение. Цялостно отношение!

Погрешно е също да се мисли, че като един човек дълги години се е занимавал с едно нещо, той е експерт в тази област. Не е задължително. Много ресторантьори и хотелиери си мислят, че са експерти в това, защото са се занимавали цял живот с това. Дали обаче са се научили на правилните практики?!? Дали продуктът им се харесва на потребителя!? Знам само, че човек трябва да се учи и да се развива всеки ден. И ако един бизнес има проблеми от години, а тези хора не намират решението, то значи, че тези хора не се развиват. В такъв случай те трябва или да се вземат в ръце, или да започнат да се занимават с нещо друго, което поне да правят със сърце.   

  • Харесвам 13
Връзка към коментар
преди 2 часа, Алекс каза:

Никакво обслужване. Чакаш с часове за гадна храна на висока цена. Като се оплачеш или управителят го няма или те гледа като полезно изкопаемо. ……………. Обичам го това море, но обслужването е отвратително. Българските хотелиери имат нужда от това, което се случва в момента. Целият персонал по морето трябва да се научи как се обслужват клиенти и как се прави бизнес. Почивали сме на доста места извън България. И там не всичко е перфектно. Но такова отвратително отношение, без грам респект към клиента си има само в България.

Алекс, обслужването винаги е било проблем в България и никога сякаш нашите бизнесмени не са си давали сметка какво точно означава обслужване. Аз ще се повторя, но в ресторантьорството лицето на бизнеса са келнерите. Тук мога да говоря много, т.к. като студент в Германия съм се издържал в голямата си част като келнер. И то не къде да е, а в ресторантите на хотели като Хаят, Риц, Интерконтинентал, Уестин .... Тоест все 5 звездни хотели. През няколко месеца тези хотели обявяваха ден, в който целият персонал се обучаваше. Обучават те и ти плащат за това! И те вземаха ученици и студенти за келнери, както много наши ресторантьори. Няма лошо да вземеш необучен човек и да го научиш да работи. Лошо е да вземеш човек, който не му се работи! Та, обучават те, че в тези хотели идват хора, които могат да направят разликата и да открият дали си профи, защото това са обикновено бизнесмени, които обикалят цял свят и отсядат само в подобни хотели. В този бранш си има закони - не се спори с клиент, винаги усмивка на лицето (това беше най-трудно за нас българите, между другото), винаги с едно око се следи клиента, недопустимо е лошо или пренебрежително отношение към гост и т.н. Келнерът трябва и да умее да продава, защото той всъщност е "ходещият продавач" в ресторанта. Да си направим експеримент в български ресторант - попитайте келнер какво би ви препоръчал от менюто. В 90% от случаите се сблъскваме с едно чудене и мислене, с една тягостна ситуация и за вас и за келнера. В 5% от случаите "евтиният тарикат" келнер ще ви посочи най-скъпото от менюто, с което ще ви покаже, че не му пука за вашите предпочитания, а за това да ви вземе парите. Други няколко процента от келнерите пък ще ви зададат още 1000 въпроса, с което ще ви поставят в затруднена ситуация, което пък му "изяжда" бакшиша. А колко е трудно да се усмихне келнерът и да ви накара да се усмихнете и вие с привкус на почивка: "Тъй като сме на морето, с удоволствие бих ви препоръчал чернокоп на скара. Управителят ни е приятел с един рибар от години, а този рибар всяка сутрин ни носи рибата. Прясна е. И към нежния и деликатен вкус на чернокопа мога да ви препоръчам едно шардоне или пино гриджио, за да се превърне в приказка вашата вечеря при нас." Сигурно е трудно! Трябва обаче поне малко усилие. Така е във всичко!   

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 11 часа, Kalina Ivanova каза:

Явно и искренно се надявам да е грешка. Заради хората, които се опитват да направят нещо тук и сега - млади и амбициозни екипи, въпреки вроденото вече недоверие към всеки продукт произведен тук в България, пък било то и туризъм/ и не само морско-летния визирам/.

 

Със сигурност има жестоки грешки в бранша, лошото е че продължават да се допускат. 

Няма истински регулатор.

 А частни случаи на недоволство от услуги....колко щеш. Хората сме различни и имаме различен праг на търпимости. Всеки с болката си...кой проблема му е храна, кой отношение, хигиена, кому не му харесал изгрева. Отдавна съм в туристическия бранш и сигурно мога да напиша трактат на тема Психология на туризма, ама нямам толкова време, че и дар слово.

 

И абсолютно, безапелационно и категорично съм  за това, всеки да ползва свободата си/ и парите/ по собствено усмотрение. И аз го правя. Редовно.

Не съм съгласна обаче с лека ръка да зачеркваме с дебели хиксове де що има етикет "произведено в БГ", включая и горкия ни туризъм. Заради децата ни.

 

И защото по тез ширини се говори упорито, че все туризма ни е мутренски, сега не разбрах точно, да допиша ли на визитката си и таз титла, като го работя тоз пусти туризъм. 

Туризмът не е производствена дейност, а услуга, така че залитането към „Произведено в България“ тук е неприложимо.

Ако все пак някой ден решиш да пишеш трактат за българския туризъм, ти предлагам мото: Балкантурист е жив! И точно оттам идват повечето беди. И докато е жив, бедите ще се роят! Поинтересувай се кога на Черноморието се появи надписът „Забранено за кучета и за българи“.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Скъпи приятели, ако имате време за губене , спорете на https://www.facebook.com/magelanci/.  Тази тема предполагаше да си споделим места  В БЪЛГАРИЯ които си заслужава да посетим /отседнем/ почиваме. Ако не ви се харчат пари тук , в България , си е ВАШ проблем !
Очаквам  администраторите да се намесят ТАКА КАКТО СА ГО ПРАВИЛИ МНОГО ПЪТИ ! @Георги ?

  • Харесвам 10
  • Браво 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

@Kalina Ivanova, за съжаление всички, които сме зачеркнали бг туризма сме изстрадали достатъчно, за да вземем такова решение.  Последното ни бг море беше преди около 7-8 години в Арапя. Какво да ти кажа - хотелът запуснат, мръсно, едни шезлонги, които бяха толкова мръсни и изпочупени, че нямаше как да легнем на тях. Персоналът намръщен, груб... За капак последния ден се натровихме от храна и се прибрахме ....да не ти казвам в какво състояние. 

Предната година, преди това, бяхме в Албена, на ол инклузив. Не им достигаше персонал и когато влизахме да се храним всички маси бяха пълни с неотсервирани и непочистени маси и нямаше къде да седнем. Храната - заредено с най-евтините и нискокачествени продукти. Гнусна работа. Разбира се, никой не знае какво е да поздрави, чак да се усмихне не си и мечтая.

@Алекс хубаво го каза "Но такова отвратително отношение, без грам респек към клиента си има само в България". Подкрепям 100 %.  

@Pantelej Putnik също е прав, за съжаление. Нашите сервитьори и изобщо обслужващият персонал трябва да минат едно обучение тип Хаят, за да разберат колко нищо не разбират.

 

Преди малко си резервирах един хотел с ресторант в Сандански, за една вечер преди пътуването към Парга. Влязох да прочета мнения и реших, че са много подходящи за темата 🙂 

"Изключително нелюбезни сервитьори в ресторанта. Казаха, че не са ни канили да идваме в ресторанта. Ако искаме да си ходим, имали достатъчно работа".

"Идвам тук от много време. И трябва да кажа че кухнята и обслужването( сервитьори) са много лоши: сурова храна, блъскат ти приборите на масата. Въобще развали се"

"Ресторанта не ми допадна защотото обслужването вобще не беше на ниво,сервитьорите викаха псуваха жалко,че нямаха баджове та да ги нарисувам тук!"

 

Май ще пропуснем Сандански, директно ще караме към Парга.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Изчетох всички страници много внимателно. Според мен всичко се върти около това, че повечето от нас не сме приели и не сме се примирили с безумните бетонни атаки над нашето крайбрежие.  И аз не мога да се пречупя, не мога да приема и да простя на онзи хотел (давам само един пример, за олицетворение, но за съжаление те са твърде много), който се мъдри на пясъка на северния плаж на Несебър и е завзел една голяма част от пясъчната ивица и без това недостатъчна за туристите. Не мога да им простя, че около въпросния хотел си имаше една прекрасна дюна, която отдавна може да се види само на снимки от архивите... Ами няма как да помисля да отида там....😥 Ако отида ще изневеря на себе си...На 1 юли се върнах от Гърция. Достатъчно сте написали като плюсове тук, пък и за всеки те са различни. Само ще добавя към кое аз изпитвам истински респект в Гърция и това е тяхното уважение, което имат към крайбрежната си ивица. Те си я пазят и обичат, защото тя ги храни. А ние нашата я атакувахме и унищожихме почти цялата. Тази сутрин по ТВ показваха Шабла...луди хора, защо не я оставиха на мира, който я е открил досега сигурно я е заобичал, сега всички ще хукнат там да се самоизолират😷 и да мрънкат как няма спасители, как морето опасно. Тия останали места като Шабла (две поредни лета сме били там) и прекрасните снимки, които сте сложили по-напред в тази тема трябва да се  обсъждат и показват в супер затворени групи, за ценители.😂 Шегувам се разбира се! На 10 юли сме в каравана под наем на Каваци, не сме претенциозни и мрънкащи хора, отиваме на море заради пясъка и самото море, а не заради басейни и не може да не ни хареса! Миналата година бяхме в два пъти в Гърция и три пъти в Ахтопол. Дано Ахтопол си остане поне какъвто е сега! Август пак сме там за 3 дни. Хубаво лято на всички! Аз тази година съм я обявила за година на морето, забравяме всякакви самолетни пътувания🏖️ И септември пак в Гърция, юли и август много горещо😉

 

  • Харесвам 6
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Понеже стана дума и за храните, да дам моите 5ст.

Имам близки приятели от Елена, ходим всяка година по 1-2 пъти на гости. Всеки е чувал за еленският бут, даже има празник в негова чест.

Само, че 95% от това което се предлага като еленски бут е от вносни румънски прасета. Една година успях да пробвам оригинален, но такъв може да се пробва от някой местен, няма за свободно продаване.

Втори случай с бобът от Смилян, ами повечето е вносен, но пък цената му е като на смилянски..

Пак от местни го знам, а и няма как да има толкова боб, в околностите на селото трудно може да се види засаден боб..

 

За млечните да не говорим, масово разни краве кашкавали уж зрели 40-50 дни за 20-25лв, под 20 са съвсем меки.

Няма как в Англия 69- месечен чедър да е на същите пари или в други страни подобни зрели с месеци кашкавали.

 

Общо взето за почти всичко е така, или е евтино-което си е имитационен продукт, смес или нещо което не става или е на цена по-скъпо от подобните продукти в Европа.

 

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Боян Димитров

Ето, и моето мнение по въпроса. Първо никога не съм бил патриотично настроен. Оценявам всичко с еднакви теглилки. Това, че едно море е в България, не му дава никакви преимущества, в моята мерна система.  

 

Въпреки всичко , не мога да не потвърдя, че имам добри спомени от морето , като малък. Особено добре си спомням почивките във военните станции на Варна Дружба (ордата деца , игрите на стражари и апахи и прочие) и летните тинейджърски лагери на Несебър (първа любов, после още няколко). 

 

После живота ме завъртя и последва една доста дълга пауза преди да направя нова лятна почивка на Черно море. С нова кола, с нова жена и с най-романтичните спомени, преди 15 години се озовах на Несебър отново, по мое желание. Жената все още е до мене, но Несебър никога не е бил по-далеч от мене оттогава. Още преди 15 години се беше превърнал в кочина. Нямам идея кой може да намери нещо красиво в Несебър в момента. 

 

Превъртаме лентата с 8 години и се озоваваме с второ дете, все още пеленаче. До Гърция ни се струва далеко и решаваме да пробваме България, с идея да спрем и да почиваме в Ямбол на отиване и на връщане, за да е по-леко за бебето. Избираме уж едно от последните девствени кътчета по Черноморието - Синеморец. Там, като цяло условията не са лоши, но ние вече сме поразглезени от почивките в Гърция. Накрая , като сумирахме: хотела ок, ама за паркинг ни поискаха 10 лв на вечер допълнително, на 2-3 минути пеша сме от плажа, но се минава през строежи, закуската що годе я бива, но 7 дена една й съща, плажа има и безплатна зона, но тя е 10 метра широка и всеки иска да е в нея, Силистар е хубав плаж, но с платен паркинг, рестораните предлагат риба, но тя е замразена гръцка и като теглихме чертата, уж беше хубава почивка, ама в Гърция е по-хубаво всичко и всеки път.

 

И ако това не ми беше достатъчно да избера Гърция за себе си, т.е. дори да успея да намеря хубаво място на Черно море в България, вече не искам дори да търся. Намираш хубаво място, на следващата година, някоя мутра по-голям гъзар е усвоил едни пари и строи пред тебе. То пясък не остана от лакомия. Чакам вече първите хотели направо в морето, първа линия вече се изчерпа.  Еми, да си блъскат бетона в главата сега. Надявам се все по-малко българи да се подведат и все повече да показват среден пръст на мутрите, завзели най-безкруполно черноморието.  

 

За мене лятната почивка е спокойствие. Шум и нерви имам ежедневно. Ако ми харесваше, можех да си седя в София лятно време (дори София , лятно време е по-хубава за живеене от българското черноморие). Без да съм голям фен на фолклора, от 15 години съм открил, че в момента , в който хвана гръцко радио , вече си почивам. Лудницата е зад гърба ми.

 

Тази година вече го направих. Здраве и късмет, септември пак сме в Гърция.

 

 

 

  • Харесвам 8
  • Браво 3
Връзка към коментар

@Alexander - Морски, коронавирусната истерия си казва думата. За първи път сме в Торевиеха, но е много спокойно това лято. Плажът е доволно пълен, без да е препълнен.  Много малко параноици има наоколо с намордници, повечето хора си ходят като нас, без излишни атрибути по лицата.

 

@tch, @Kalina Ivanova, извинявам се, прави сте, наистина не е коректно да твърдя, че фекалните води продължават да заливат Варненския залив. И сестра ми, която живее във Варна ми потвърди, че вече уж били оправили този проблем с теча на фекални води. Друг е въпросът, че това е продължавало с месеци без никой да обърне внимание. А, иначе, нямам намерение да проверявам лично каквото и да е. Без да съм патриот и да милея за България, каквото и да значи това, се опитвам да бъда обективен и когато нещо не ми харесва си го казвам и не ме интересува дали е българско, испанско, гръцко или американско. Нека всеки да почива където си иска, но няма как да си затворя очите и да не коментирам огромните проблеми по българското Черноморие. Опитите да се сравнява с Испания не искам да коментирам дори. Няма как да се сравнява просто топ дестинация като Испания с България.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
On 5/29/2020 at 12:24 PM, bulpa said:

А дали е така?

След като повече от два месеца не бях ходила на заведение, неприятно се изненадах от увеличението на цените, в някои с повече от 50%. И в Пловдив тиквички по гръцки са 9 лв. Предполагам, че не само в България има увеличение на цените.

Ами аз това намаление на фрапето, за което разказваха нашата ТВ не го видях в Гърция, цените си бяха същите като миналата година, на Тасос дори си спестиха неизменнта вода, която върви с него. Помня цените на фрапето, за храната не запомням цени, може и да е увеличена малко.

 

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.