Прескочи до съдържание

Промяна в разписанието на полет на BG Air и възстановяване на ст-стта на билетите


Препоръчани мнения

Здравейте! И аз да направя за първи път нова тема:) и зов за помощ!

 

Купих билети за Барселона за едни приятели с BG Air (не мога да го пиша на български това име:).

Полета трябваше да е 7 часа сутринта, съответно преди 2 седмици изпращат имейл че го променят на 13:20 и съответно казват да им пишеш или звъннеш да потвърдиш.

Решаваме, че няма да се възползват моите хора от полета, защото е много късно, звънят на BG Air да им кажат и по телефона им казват, че ще възстановят стойността на билетите 14 дни след полета.

В момента се ровя в Общите им условия и регламента на ЕС по повод закъснения, отмяна и т.н. на полет и не мога да открия точно това, което търся. Искам да се уверя, че наистина по закон трябва да се чака до 14 дни СЛЕД ПОЛЕТА. Това за мен е недопустимо, но няма да се учудя ако е така. Ако си купил полет Януари за Декември, голямо чакане ще пада:)

 

Случвало ми се е да ми отменят полети и са ми връщали парите от Уиз примерно доста бързо. Имала съм промени в разписанието но само от рода на 10-15 мин, нищо драстично.

Ако някой има опит кокретно с BG Air или с такъв подобен случай из Европа, моля да сподели!

Връзка към коментар

Аз видях само това по конкретния въпрос, не пише за никакви 14 дни след.

 

В случай на закъснение повече от 5 часа имате право на възстановяване на сумата по неизползваните отсечки в рамките на седем дни, ако докажете, че пътуването Ви вече не отговаря на първоначалната му цел.

 

http://www.air.bg/bg/rights

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря!

е там не четох:) Обаче сега ми възниква въпроса пишат 7 дни, 7 дни след какво? от какво? От момента, в който им кажеш, че искаш да ти го възстановят или след полета? И това ако докажете, че пътуването Ви вече не отговаря на първоначалната му цел. Хаха, а ходи им обяснявай и доказвай, че просто не те устройва.

Ако имаше друг полет след това е лесно за доказване, ама в случая няма.

Връзка към коментар

Доколкото разбирам в срок 7 дни от отказа ти да ползваш услугата. А доказателства няма нужда. Трябва да си на мястото до обяд на същия ден, а това очевидно няма как да се случи. Така че може да се обадиш и да им кажеш какво пише в правата на пътниците и да поискаш подробно да ти обяснят защо ти казват нещо различно. И после пиши какво е станало.

Връзка към коментар

Ами, честно казано не съм съгласен, че няма нужда от доказателства. Доколкото виждам е написано сравнително ясно: "имате право на възстановяване на сумата по неизползваните отсечки в рамките на седем дни, ако докажете, че пътуването Ви вече не отговаря на първоначалната му цел." На практика условие за възстановяване на сумата е именно доказването (каквото и да означава това) на обстоятелството, че пътуването вече не отговаря на първоначалната му цел (каквото и да означава това). Уникално изречение са сътворили, спор няма...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Важното , че ще ги възстановят и няма защо да доказвате  първоначалната му цел .  Изчакайте тези 14 дни.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

По конкретния въпрос не съм чувал да има изискване в ЕС регулациите за срока, в който парите ще бъдат върнати. Явно е въпрос на всяка авиокомпания колко бързо ще обработи връщането. 

Връзка към коментар

 

Да споделя собствен опит на тази тема с БГ Аir. Преди време бях купил отиване Малага и връщане от Мадрид. По здравословни причини не можах да пътувам и като цяло бях прежалил билетите.

Можех само да възстановя малка сума по правилата, по който бяха издадени, ако канселирах. Но се случи така, че единия полет бе преместен с няколко часа, а другия с някакви си 10-15 минути.

По техните правила ми възстановиха цялата сума по първия билет, но по втория ми отказаха с оглед на това, че 10-15 минути не са сериозна разлика за канселиране и не можех да ги виня, правилата са си правила.

В крайна сметка след известно време видях, че и по втория билет са ми възстановили пълната сума, което си беше жест от тяхна страна, а сумата не беше малка.

Така, че в това отношение бях приятно изненадан от тях. Не се спомням точно кога възстановиха сумата, но нямам спомени да са ме бавили, а по-скоро са действали в упоменатия срок.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Но се случи така, че единия полет бе преместен с няколко часа, а другия с някакви си 10-15 минути.

По техните правила ми възстановиха цялата сума по първия билет, но по втория ми отказаха с оглед на това, че 10-15 минути не са сериозна разлика за канселиране и не можех да ги виня, правилата са си правила.

В крайна сметка след известно време видях, че и по втория билет са ми възстановили пълната сума, което си беше жест от тяхна страна, а сумата не беше малка.

Никакъв жест не е, просто са длъжни, ако и двете посоки са с един резервационен код. Няма как един билет (незвисимо  колко сегмента и посоки има), да го цепят и клонират. Ако има основание за отказ по тяхна вина за едната посока, другата автоматично се канселира. Особено ако отиването е причина за отмяната, как се предполага, че си отишъл, че след това да се върнеш с тях? А ако връщането е било причина какво - отиваш с FB, ама не се връщаш изобщо, или как?!   :lol:

Ако са два отделни билета, вече е съвсем различно.

 

Има си Правила за превоз. Или някой е говорил наизуст, или отделите за връзки с клиентите им тънат в невежество и дезинформация.

Все повече се убеждавам, че с такъв подход, обслужване и липса на установени ясни правила, тази авиокомпания я очаква светло бъдеще, и бляскави успехи....ама друг път. 

Редактирано от wilks
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В интерес на истината бяха два отделни билети. Доколкото си спомням планирах летене до Мадрид, след това да слезна до Малага с влак и от там да се прибера със самолет. Така че дали е било жест от тяхна страна или недоглеждане не зная, но със сигурност не беше един резервационен код.

Редактирано от Двуцветко
Връзка към коментар

По конкретния въпрос не съм чувал да има изискване в ЕС регулациите за срока, в който парите ще бъдат върнати. Явно е въпрос на всяка авиокомпания колко бързо ще обработи връщането. 

Ами както посочи Тони (Честит имен ден, Тони!:), длъжни са в 7-дневен срок да ги върнат и това мисля, че го намерих и в регулация на ЕС от 2004, която BG Air цитират в Общите Условия за превоз. Естествено, остава въпроса 7 дни броейки от кога. Определено, ще докладвам след като говорим с тях. Искам да подготвя моите приятели като говорят с тях да спорят, защото съм убедена, че зависи на какъв служител ще попаднеш. За голямо съжаление, моето лично мнение за тях е че повечето им служители са доста некомпетентни и неуслужливи в сравнение със служителите на други авиокомпании (офф топик малко)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз съм имал такъв случай. Кореспонденцията ни се водеше по е-мейл. Погледнах последния е-мейл от България Еър  с който ме информират , че сумата ще бъде възстановена в рамките на 10 работни дни по картата от която са платени . Но това дали ще стане след полета въобще не сме го обсъждали . Последния е-мейл от тях е на 03,08,2013 за полет на 15,08,2013 . сумата ми е възстановена на 12,08,2013. Което е три дни преди полета . 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Обещах да докладвам какво е станало с връщането на сумата за билетите. След като моите приятели написаха имейл на BG Air , че предпочитат да им възстановят парите по картата, BG Air върна парите по картата 6-7 дни след това, а не както бяха казали в началото - след полета. Така че, поне това са отработили:)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не знам точно за BG Air, но по правилата в ЕС срока е 7 дни от датата на канцелирането, а мисля, че и Бг е ЕС, така, че трябва да го спазват. Аз съм имала няколко такива случаи с други компании в ЕС и извън него и парите са ми били връщани по картата до 7 ден след като кажа, че не съм съгласна с промяната, даже още на третия. Винаги съм водила кореспонденцията по имейл, защото компаниите все бяха чужди, само и набутване по телефоните липсваше. Най вероятно служителките са били некомпитентни, това е разбираемо, жената на този, дъщерята на онзи...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.