Oshko Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Само не разбрах каква е разликата, не беше ли и до сега така? http://www.sofia-airport.bg/pages/news.aspx?lm01=106&p=1 Европейският съюз улеснява преноса в ръчния багаж на течности, аерозоли и гелове, закупeни на различни етапи от пътуването на територията на летище или на борда на самолет. Течности, аерозоли и гелове, закупени от магазините, разположени след пунктовете за проверка на летището или на борда на самолета, могат да бъдат пренасяни като ръчен багаж считано от 31.01.2014 г. (петък). Ако полетът е с прекачване, задължително условие е в момента на закупуване на стоката покупката и касовата бележка да бъдат запечатани в специален плик с червен кант. Само така окомплектовани те се сканират на пунктовете за проверка на пътници и ръчен багаж на всяко летище до достигане на крайната точка на пътуването. През цялото времецелостта на опаковката не трябва да се нарушава. При необходимост от допълнителна проверка служителите по сигурността на летищата могат да поискат отваряне на плика. В такъв случай те трябва изрично да бъдат уведомени, че полетът е с прекачване. След допълнителната проверка покупката и касовата бележка трябва да бъдат запечатани отново в нов плик според изискванията. Ако това не бъде спазено, покупката ще бъде иззета при следващата проверка за сигурност на летището, на което се извършва прекачване по пътя към крайната дестинация. Нововъведената мярка не отменя съществуващите от 2006 г. изисквания за сигурност, прилагани на територията на европейските летища и касаещи преноса на течности, аерозоли и гелове в ръчен багаж. Връзка към коментар
Childish Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 И аз това се чудех: каква е промяната? Връзка към коментар
Meidj Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Каква промяна бе? Просто откаченяците искат да втълпят на простите уфсе, че едва ли не нещо ги улеснявали, белким малко ги поуспокоят и отдалечат от абсурдността на профанските рестрикции. Ще държат хората жадни или ще ги изнудват да си купуват одобрени напитки на петорна цена, щото някакви малоумници ги тресяла параноята, че някой можело да се взриви на борда с минералната си вода... Ей, как ме вбесяват подобни новини, не е истина!!! 2 Връзка към коментар
домосед Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Каква промяна бе? Промяна има. И то важна. Ключовата фраза е "различни етапи" Досега правилото беше, че можеш да си купуваш бутилка с течност, най-често алкохол, само от свободния магазин след рентгените на последния полет. Сега вече можеш да си я носиш от предишния полет и стига да е видимо, че си я купил от такъв магазин, няма да ти я вземат на летището, на което правиш връзка. А, че цялата работа е профанска - профанска е. 5 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Соъбщават го като голяма новина... Промяна има. И то важна. Ключовата фраза е "различни етапи" Досега правилото беше, че можеш да си купуваш бутилка с течност, най-често алкохол, само от свободния магазин след рентгените на последния полет. Сега вече можеш да си я носиш от предишния полет и стига да е видимо, че си я купил от такъв магазин, няма да ти я вземат на летището, на което правиш връзка. А, че цялата работа е профанска - профанска е. Съгласна съм! Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 20 януари, 2014 Автор Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Чуваше се, че със въвеждането на нови скенери, това условие за течностите като цяло ще отпадне и вероятно така ще стане накрая, но няма да е тази година, а така се надявах да е по-скоро. Не, че е кой знае какво всъщност. Връзка към коментар
wilks Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Чуваше се, че със въвеждането на нови скенери, това условие за течностите като цяло ще отпадне и вероятно така ще стане накрая, но няма да е тази година, а така се надявах да е по-скоро. Не, че е кой знае какво всъщност. И аз го бях чул някъде това за новите "голи" скенери. Но засега, предвид скоростта, с която се разпространяват, и отзвука и реакциите от някой групи и организации, това няма да стане скоро. Че не е кой знае какво - не е. Но определено е от онези дребни малоумни идиотщини, които в дадена ситуация ти преливат чашата. И причината, поради която се въведоха тези ограничения първоначално, вече изобщо не е релевантна. Доказано е и с опити, че 10 опаковки по 100 млл. могат да нанесат същите поражения, както само 1 от 1000 млл. от съответното съдържание. Сега вече основната причина е търговия. По-точно търгашки номера на летищата, съответно на авиокомпаниите, с които влизат в комбина срещу определени облаги. Ей това е тъпото в цялата ситуация. Като искат да си продават безалкохолните и кафетата по за 5 евро, да излязат открито, и да го заявят. А не да вкарват в схемата служители от проверките за сигурност, национални власти, секретни служби, и кой знае още колко други институции. Че и онези оядени шопари в ЕП им се връзват, и те вървят по свирката. 2 Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Ти пък, те Ryan вече позволяват безплатно превозване на покупките от duty free: по-добро доказателство за търгашки номера едва ли има Връзка към коментар
wilks Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 Ти пък, те Ryan вече позволяват безплатно превозване на покупките от duty free: по-добро доказателство за търгашки номера едва ли има Кво по-точно значи "безплатно превозване на покупките от duty free" ? Ако имаш предвид това, че покупките от duty free не влизат в лимитирания ръчен багаж, и като брой, и като размери - то това го правя всички. Или поне всички авиокомпании, с които съм летял, или които оперират от/до Европа. Освен това точно за нискотарифните обяснението е просто - позволяват неограничен превоз на покупки от duty free, защото цедят самото летище с таксите, съответно един вид връщат жеста за това на самото летище, като не налагат ограничения за покупки, които пък носят приход на същото това летище. И имайки предвид, че обикновено летят до отдалечени и второстепенни летища, които преди тяхното идване са били слабо, или значително по-слабо разработени, изгодата е двустранна. Най-очебийни примери: летището в Шчечин (Полша) - цялото е в синьо-жълт интериор, летището в Катовице (Полша) - цялото е в розово-виолетов интериор и екстериор, летището на Тревизо (Италия) - Ryanair, летището на Гатуик (N) - оранжево, и т.н. Този твоя пример горе с какво от малоумната идиотщина за тотално ограничение за превоз на течностите кореспондира, не можах да разбера съвсем ясно. Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 http://metro.co.uk/2013/10/25/mr-nice-ryanair-announces-mollifying-changes-to-baggage-and-booking-conditions-4161020/ И не, както е видно при Ryan не беше валидно това че покупките от duty free не влизат в лимитирания ръчен багаж. Имаше и инфо на повечето летища: you can carry all your shopping with you onboard (excludes Ryanair flights). Коментарът ми беше в подкрепа на твоето твърдение за "търгашки номера на летищата, съответно на авиокомпаниите, с които влизат в комбина срещу определени облаги". Но пък този път е в полза на пътниците: Ryan позволява допълнителна малка чанта, не е задължително да е от duty-free Връзка към коментар
wilks Публикувано: 20 януари, 2014 Сподели Публикувано: 20 януари, 2014 (редактирано) Коментарът ми беше в подкрепа на твоето твърдение за "търгашки номера на летищата, съответно на авиокомпаниите, с които влизат в комбина срещу определени облаги". Но пък този път е в полза на пътниците: Ryan позволява допълнителна малка чанта, не е задължително да е от duty-free Това за багажа всеки сам си го преценява, според това с коя компания лети, и правилата й, иска ли да плати за чекиран багаж, или не. Но темата тук е за съвсем друго - за това, че ограничаването да се качиш на борда с безалкохолно (или алкохол), купени "отвън", е "облечено" в идиотското и нелепо оправдание, че се прави уж за сигурността на пътниците. В същото време се позволява пренасяне на 1000 млл. течности, само че разделени в 10 малки опаковки, което така или иначе е пак същото количество. Ако някой реши да взривява самолет, това ограничение едва ли ще му спре фанатичния ентусиазъм. Ще си разпредели "сока" в 10 шишенца, и пак ще има литър. Да не говорим, че и с по-малко количество може да се нанесат достатъчно големи поражения на херметично затворено въздухоплавателно средство. И сега с тази "новост" нещата придобиват още по-идиотски характер. Един вид "Ние се грижим за вас като не позволяваме някой да пренесе запалима течност/гел/аерозол, но ви позволяваме, даже поощряваме да купувате на воля от скъпите стоки на летищата - те са проверени и безопасни". (Нищо, че холандски журналисти при въвеждане на малоумието показаха нагледно, че пак може да се внесе на борда "проверена и безопасна" течност в бутилка от уиски.) Или в директен превод "Ние сме идиоти, като си измисляме такива правила да ви взимаме парите, ама вие сте още по-големи кретени като ни се връзвате на въртелите, и даже ни се радвате като ви прецакваме" :D П.П. Още преди години се доказа, че точно тази мярка - за забрана да се внасят течности отвън, е абсолютно безполезна конкретно по отношение на безопасността. Но и на авиокомпаниите, и на летищата вече им се беше усладило, и бяха свикнали да се възползват от ограничението в своя полза. Затова категорично отказаха да се премахне. Има писано из разни форуми, има и статии по тематиката, има и становища на специалисти по сигурността, и пилоти... Редактирано 20 януари, 2014 от wilks 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега