t_petkov Публикувано: 4 януари, 2021 Сподели Публикувано: 4 януари, 2021 Здравейте и честита нова година на всички магеланци! Пожелавам ви новата година да ви донесе много здраве, на което да се радвате на някой карибски остров с кайпириня в ръка! 🙂 Имам нужда от съвет по следния казус. През януари месец си купуваме почивка през Експедия за полети на Air Europa плюс хотел за Пунта Кана, Доминиканска република. Полетите трябваше да са май месец 2020. Заради пандемията всичко отпадна. През платформата на експедия доста бързо си върнахме пълната сума от хотела. Така обаче не стоят нещата с авиокомпанията. Първоначално получавах уверителни имейли от Експедия, че работят по въпроса и знаят, че на наше име трябва да има ваучери. След известно време вече ми писна да чакам тези ваучери и се свързах с Експедия по чат, за да подадат иск да ми върнат парите. Това беше края на септември. Служителката мило ми обясняваше, че парите ще са в сметката ми до 12 седмици. Този период изтече в края на 2020. Няма смисъл да обяснявам, че още не съм получил ни вест, ни кост от Експедия и Air Europa, да не говорим за пари. Днес 3 часа чат с Експедия ме доведоха до информацията, че авиокомпанията още не била направила нищо за този рекуест и даже ме сюрпризираха, че едва ли не може и да откажат да ми върнат парите. Някой имал ли е досег до тази авиокомпания и има ли идея как да ги притисна. Писах им няколко пъти през месинджър, но те въобще не си поглеждат съобщенията. Експедия вдигат ръце и казват, че някои авиокомпании въобще не зачитат рекуести пуснати от трети страни. Всякакъв съвет ще е от помощ. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 4 януари, 2021 Сподели Публикувано: 4 януари, 2021 нямам опит с тях, но при пълна липса на комуникация - chargeback през кредитната карта Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 5 януари, 2021 Сподели Публикувано: 5 януари, 2021 Може да им пишеш директно на Air Europa , че са пропуснали всички срокове и ще сезираш институции + чарджбек. През 2020г имах два подобни случая , в единият се наложи да пише два имейла, че при анулиран полет директно подлежа на рифанд ( JetBlue ) и да не ми пишат лъжи, в противен случай ескалирам до конкретната федерална институция. Вторият случай ( American Airlines ), ми отне четири имейла - две седмици ми пишат глупости, че билетите ми не подлежат на рифанд , защото са икономи, нищо че единият полет е анулиран от тях ( бях преместен на друг, само с разлика от 2 часа). Учтиво им написах, че нарушават закона и ще сезирам регулаторният орган, и едновременно ще направя чарджбек. И в двата случая получих рифанд по карти в рамките на 2-3 дни от последен имейл, без да правя чарджбек или оплакване до регулаторни органи . Може да се окаже проблем , че Air Europa са в процес на поглъщане от IAG, и те да не искат да се занимават с техните рифанди. Тогава , нямаш друга опция, освен чарджбек .Ако си ползвал дебитна карта, няма да получиш рифанд. Връзка към коментар
t_petkov Публикувано: 5 януари, 2021 Автор Сподели Публикувано: 5 януари, 2021 преди 15 часа, stanislavpp каза: Може да им пишеш директно на Air Europa , че са пропуснали всички срокове и ще сезираш институции + чарджбек. През 2020г имах два подобни случая , в единият се наложи да пише два имейла, че при анулиран полет директно подлежа на рифанд ( JetBlue ) и да не ми пишат лъжи, в противен случай ескалирам до конкретната федерална институция. Вторият случай ( American Airlines ), ми отне четири имейла - две седмици ми пишат глупости, че билетите ми не подлежат на рифанд , защото са икономи, нищо че единият полет е анулиран от тях ( бях преместен на друг, само с разлика от 2 часа). Учтиво им написах, че нарушават закона и ще сезирам регулаторният орган, и едновременно ще направя чарджбек. И в двата случая получих рифанд по карти в рамките на 2-3 дни от последен имейл, без да правя чарджбек или оплакване до регулаторни органи . Може да се окаже проблем , че Air Europa са в процес на поглъщане от IAG, и те да не искат да се занимават с техните рифанди. Тогава , нямаш друга опция, освен чарджбек .Ако си ползвал дебитна карта, няма да получиш рифанд. За съжаление билетите са платени от дебитна карта. Това означава, че не мога да получа чарджбек, но би трябвало да продължавам да се надявам на рефънд. Днес от Air Europa ми писаха, че щом билетите са купени през агенция, то агенцията трябвя да види какъв е статусът на рекуеста. Буквално едно подаване на топка от едното поле в другото, а аз седя посредата с едни 1200 паунда в играта... нещо мога ли да сезирам европейските институции? Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 5 януари, 2021 Сподели Публикувано: 5 януари, 2021 Не виждам друг полезен ход : https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf Пиши отново до Air Europa, че Експидия са ти потвърдили за неиздаден рифанд и нямаш друг избор , освен оплакване до европейските институции ... Ползвай и други канали , генерално а/к отговарят бързо и са доста отзивчиви в Туитър. Връзка към коментар
jorocontrola Публикувано: 6 януари, 2021 Сподели Публикувано: 6 януари, 2021 преди 13 часа, t_petkov каза: За съжаление билетите са платени от дебитна карта. Това означава, че не мога да получа чарджбек Не знам на кое точно казваш "чарджбек", но оспорване може да се прави при всяко плащане с карта (няма условие да е кредитна или дебитна). Обади се на банката си и питай за подробности и просто бъди настоятелен. Връзка към коментар
patilana Публикувано: 15 юни, 2021 Сподели Публикувано: 15 юни, 2021 @t_petkov има ли положително решение на проблемът ти ? Чудя се за едни билети с тази компания . Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега