Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 45 минути , georgebg каза:

Да вземем един концерт - на организатора не му струва нищо повече дали ще гледат хората отпред или отзад, но продава на различни цени , защото някой хора предпочитат да са на определени места които Те да си изберат... на концерти @ACM и @antea пак ли някой Ви е длъжен да Ви  сложи най-отпред ?

Примерът въобще не е точен, защото на концерта можеш сам да си избереш местата от категорията, която те устройва. 

  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)
3 minutes ago, zhivko7 said:

Примерът въобще не е точен, защото на концерта можеш сам да си избереш местата от категорията, която те устройва. 

и при Wizz ако си купувал може сам да си избереш, също в категорията която те устройва - кеф ти отпред, кеф ти до прозорец, кеф ти до изход и т.н. и също цените за различните категории са различни .... точно като при концерта 🙂 , и като на концерта - взависимост от избраното място и неговата категория, се чуват различно ... двигателите 😉 

Редактирано от Гост 23*6
Публикувано:
преди 2 минути , georgebg каза:

и при Wizz ако си купувал може сам да си избереш, също в категорията която те устройва - кеф ти отпред, кеф ди до прозорец, кеф ти до изход и т.н. 

Ако си ходил на концерт, знаеш, че можеш да си избереш конкретно място от категорията, за която си платил без да доплащаш. Бъркаш избор на място с избор на категория. А и тук дори не говорим за конкретни места, а просто да са заедно хората. С тоя пример с концерта само оборваш своята теза.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Публикувано:
4 minutes ago, zhivko7 said:

Ако си ходил на концерт, знаеш, че можеш да си избереш конкретно място от категорията, за която си платил без да доплащаш. Бъркаш избор на място с избор на категория. А и тук дори не говорим за конкретни места, а просто да са заедно хората. С тоя пример с концерта само оборваш своята теза.

Първите 6 реда в самолета са "една категория" и като си платиш за категорията, можеш да си избереш конкретно място, без допълнително доплащане, после имаш няколко реда пак друга категория, после категория на местата до изходите, за всчики тях важи че като платищ категорията , не доплащаш за конкретното място ... не разбрах , кое не ти е ясно ?

Публикувано:
преди 1 минута , georgebg каза:

Първите 6 реда в самолета са "една категория" и като си платиш за категорията, можеш да си избереш конкретно място, без допълнително доплащане, после имаш няколко реда пак друга категория, после категория на местата до изходите, за всчики тях важи че като платищ категорията , не доплащаш за конкретното място ... не разбрах , кое не ти е ясно 

Ок, и останалите редове след 6-ти (ако следваме твоя приемр) са economy class категория. Как точно си избираш мястото в тая категория  без да доплащаш (както е при концертите)? Тук не броим extra leg room местата, за които е ясно.

Публикувано: (редактирано)

естествено, че сам си оборва тезата с нерелевантния пример

 

когато на някой промоутър му хрумне да иска по още 10 евро, за да може хора с билети за терена да бъдат заедно един до друг, подчертавам - не на някакви специални места, а просто заедно един до друг, пак ще си помисля, че е жалък и дребнав номер, може ли, @georgebg?

 

понякога освен консултанти е добре да бъдем и просто хора с чувство за елементарен common sense :smile:

Редактирано от antea
  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)
32 minutes ago, zhivko7 said:

Ок, и останалите редове след 6-ти (ако следваме твоя приемр) са economy class категория. Как точно си избираш мястото в тая категория  без да доплащаш (както е при концертите)? Тук не броим extra leg room местата, за които е ясно.

 

21 minutes ago, antea said:

естествено, че сам си оборва тезата с нерелевантния пример

 

когато на някой промоутър му хрумне да иска по още 10 евро, за да може хора с билети за терена да бъдат заедно един до друг, подчертавам - не на някакви специални места, а просто заедно един до друг, пак ще си помисля, че е жалък и дребнав номер, може ли, @georgebg?

 

понякога освен консултанти е добре да бъдем и просто хора с чувство за елементарен common sense :smile:

 

Ами не сте прави. Примера на @georgebg е много точен . И при Уизз и при Раян цените по редове са различни в никакъв случай не са само 2 варианта. Симулирайте една резервация и разцъкайте местата за да сравните цените на 1-ви ред, местата до първия авариен изход, местата на аварийния ( които са с различни цени от тези на първия ), цените на местата назад без последните 2-3 реда, които отново стават по-скъпи. Отделно всички места до прозореца са по-скъпи от останалите включително тези с доп. място за крака например място 1F e по-скъпо от 1D . 

 

 

Редактирано от Jorro
  • Харесвам 1
Публикувано:

Сега, сигурен съм знаете, че целта на всеки бизнес е да печели, а НТА бизнес модела се изразява в това да ви осигуряват ниски цени на базовата услуга "превоз", и да ви таксува за всички други "услуги", които приемате за "стандартни" с "нормалните" авиокомпании. Продават места, защото са си направили сметката, че това им носи печалба, което си е тяхно право, ако преценят, че не е така, вероятно ще измислят някое друго "неудобство", от което вие пак ще сте недоволни, просто защото така функционират, а именно таксуват ви за "удобства". При всички положения това е нещо, с което сте с съгласили, когато сте решили да ги използвате и имате възможност на избор да си доплатите, за да седите до своята жена или пък да се задоволите с чуждата, при някои това може и да е здравословно. Между другото, колкото повече ви дразни една или друга тяхна политика, че да я дъвчете през седмица, толкова по-успешна ще е за тях, защо по-вероятно е да започнете да си плащате за "удобството", което искате, отколкото да спрете да ги ползвате и те много добре го знаят.

 

За селски номера можем да говорим, когато някои се опитва да ви излъже, какъвто не e случаят, а пък ако смятате, че някой е нарушил ваши (имагинерни) права, то първо ще трябва да намерите държава, в която някой да прояви неблагоразумието да формализира тези ви права във вид на закон и после евентуално вие да ги осъдите.

 

Иначе селските номера, които аз ненавиждам са от типа: ще мина ли "метър" с багажа, ако си сложа въдиците вътре, които стърчат само с 1 м над разрешения размера или става ли да сложа две жълти павета за спомен от София в ръчния багаж, те ще са само с 10 кг над разрешеното тегло. Поразгледайте темата назад ей така за разнообразие…

 

А любимото ми е, дето има едни мърши душещи около местата до аварийния изход, за които аз обикновено си плащам понеже съм висок и обичам да ми е широко, и един такъв наскоро ме пита: „Абе ти такова..тука..за туй..место платил ли си… че аз чЕкам да вида ако нЕма ора, да питам да се преместА те тука за без парЕ… та ако не си шарил, да знаеш, че аз бЕх първи“… ако не бяхме в самолет нямаше да се размине само със страшния поглед, и да отбележа, че въобще не става въпрос само за българи, предишния път беше нагъл и мазен италианец, а стюардесите често се съгласяват явно от някакъв криворазбран common sense или човещина.    

 

  • Харесвам 11
  • Шок 1
Публикувано:

Някой по-умен беше казал, че напоследък няма нищо common в common sense.

Може би недовлните могат да спрат да гласуват с кредитната си карта за а/к, които не отговрят на изискванията им и това може да доведе до промяна във въпросните а/к, ако се събере критична маса недоволни...

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 3 минути , Adventurer каза:

 

стюардесите често се съгласяват явно от някакъв криворазбран common sense или човещина.    

 

Стюардите не просто се съгласяват. Те са длъжни от съображения за безопасност да настанят човек до аварийния изход, ако мястото е празно. И този човек да не е дете.

Публикувано: (редактирано)

 @Adventurer няма нужда да ни се обяснява (понеже явно нещата станаха нас и вас..) а и б-то на това как печелят компаниите

 

в момента си говорим за това, че е жалко който и да е бизнес да експлоатира подсъзнателния стремеж към сигурност или ако щеш дори атавистичен страх

 

хрумнало ли ти е , че има и доста ситуации, в които желанието да пътуваш с някой не е просто глезотия или каприз?

 

самолетите не са измислени само за група елитни пътешественици, които се возят на самолети по-често отколкото на такси, с тях пътуват и възрастни хора, които не са врели и кипели или такива с медицински състояния, които със сигурност биха се чувствали по-добре да споделят, ако се почувства зле, с близък вместо да притесняват абсолютно непознати хора от двете си страни, в такива случаи спътниците им ще бъдат категорично изнудени да платят допълнителната такса, за да могат да им осигурят нужното спокойствие

Редактирано от antea
  • Харесвам 4
Публикувано: (редактирано)
6 minutes ago, master_of_germs said:

Стюардите не просто се съгласяват. Те са длъжни от съображения за безопасност да настанят човек до аварийния изход, ако мястото е празно. И този човек да не е дете.

Тук говорим за целия ред - как веднага след началото на полета, го налазват като мухи всякакви индивиди.

 

5 minutes ago, antea said:

 @Adventurer няма нужда да ни се обяснява (понеже явно нещата станаха нас и вас..) а и б-то на това как печелят компаниите

 

в момента си говорим за това, че е жалко който и да е бизнес да експлоатира подсъзнателния стремеж към сигурност или ако щеш дори атавистичен страх

 

хрумнало ли ти е , че има и доста ситуации, в които желанието да пътуваш с някой не просто глезотия или каприз?

 

самолетите не са измислени само за група елитни пътешественици, които се возят на самолети по-често отколкото на такси, с тях пътуват и възрастни хора, които не са врели и кипели или такива с медицински състояния, които със сигурност биха се чувствали по-добре да споделят, ако се почувства зле, с близък вместо да притесняват абсолютно непознати хора от двете си страни, в такива случаи спътниците им ще бъдат категорично изнудени да платят допълнителната такса за да могат да им осигурят нужното спокойствие

Сигурен съм , че ако има трудноподвижен човек или на инвалидна количка, го настаняват съвсем безплатно до неговия придружител. Но да говорим видиш ли, че някой се страхувал да лети, ако не държи ръчичката на любимия, ей това вече си е проблем , който авиокомпанията не е длъжна да решава, може да ви се прииска и психолог на борда да има, и е постижимо ако му купите билет и място и лети с вас ...

Редактирано от Гост 23*6
Публикувано:

Аз само предлагам да спрем с тази дискусия.

Ако някой намери основание да сезира Комисията за защита на потребителя или да ги съди, може да действа, но според мен даването на примери и контрапримери и квалификации няма да доведе до нищо смислено, само ще се изпокараме.

  • Харесвам 14
Публикувано:

Поизкриви се дискусията, никой не оспорва основата на бизнес модела за продаване на места, а само евюлюирането на модела на умишлено разделяне на места от една резервация. Нека да се купуват места, но да не се разделят хората от една резервация, това е дразнещото сред повечето пътници. И не говорим за лоукостове, а вече за почти всички стандартни АК. 

 

 

  • Харесвам 11
Публикувано:

И аз не разбрах защо точно в темата за Wizz настана тази дискусия. За последните 6 полета са ни разделили само веднъж.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Аз пък да кажа, че откакто имам Wizz карта, местата ми пак са безплатни. Набройкал съм си едни и същи редове, където сядам, установил съм кога са най-ниски цените и ... така. Преди бяха съвсем безплатни. Ама както Уиз търсят начин да си увеличат приходите, така и всички ние, нали така? :cool:

Или някой работи само за чести и слава?

  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)

Уффф, пак същото - май никой не чете. 

преди 3 часа, stanislavpp каза:

Поизкриви се дискусията, никой не оспорва основата на бизнес модела за продаване на места, а само евюлюирането на модела на умишлено разделяне на места от една резервация. Нека да се купуват места, но да не се разделят хората от една резервация, това е дразнещото сред повечето пътници. И не говорим за лоукостове, а вече за почти всички стандартни АК. 

 

 

Наред са правостоящи места ( каквато идея имаше при Раян) , съответно доплащане за седящи . Доплащане тоалетна , доплащане чаша вода (ако ги купиш предварително -50% намаление) , щото никой не работи “ за чест и слава”.

Редактирано от stanislavpp
  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)

Желанието на някои хора при пътуване със самолет да седят до съпруга(та) /гаджето, приятелката, любовницата, колегата и пр. е съвсем нормално, логично и разбираемо.  И авиокомпаниите Wizz  и Ryan, които основно коментираме тук, са осигурили възможност на своите клиенти да пътуват така, като си закупят билети със запазени места на цена  C=A+B, където А е цената на основния билет, а B -цената на запазеното място.  Следователно тези, които държат при полет да са на съседни седалки, имат тази възможност (стига, разбира се, да не е в последния момент, когато просто може да не са останали свободни места едно до друго). 
И понеже тук се говореше за някакъв "проблем", очевидно проблемът не е липсата на възможност на пътниците да пътуват седнали един до друг, ако имат такова желание.  
Тогава остава проблемът на тези, които държат да пътуват един до друг "безплатно", да е това, че онези пътници, за които е безразлично на коя седалка ще пътуват, ще платят по-ниската цена А. 

По-генералния и принципен въпрос обаче е, кое ни дава право да определяме каква точно стока/услуга да предлага някакво частно предприятие? Решили са Wizz и Ryan да предложат на пазара билет без запазено място и с малък кабинен багаж, предлагат.  Тяхна си работа. Решили са за запазено място, за по-голям багаж, за храна и напитки да се доплаща и го предлагат. Тяхна си работа.  Има и АК, при които запазеното място е включено в цената на основния билет. Така са решили, така предлагат.
А вече клиентите преценяват и избират дали и на кого да дадат собствените си пари за съответната услуга в съответния обхват и при съответните условия. 
Имаме право да търсим сметка за това как се харчат публичните ресурси, ако си плащаме данъците. Това да. 
Имаме право също да поставяме въпроси и да искаме едно или друго решение, ако, например, сме акционери в Wizz или Ryan. Има си общо събрание, има си процедури и акционерите решават кое и как. Това да. 
Обаче какви услуги и на какви цени ще предложи на пазара едно частно предприятие (каквито са коментираните АК) си е работа на техните собственици/акционери и мениджмънт.  А клиентите решават с парите си дали да ползват предлаганите услуги и дали има нужда от тях. 
Ние тук може да си чешем езиците, обаче като гледам броя превозени пътници от Ryan и Wizz и като виждам, че Ryan е най-голямата АК в Европа - явно доста добре са преценили какви точно услуги да предлагат и от какво имат нужда клиентите, които доброволно им дават парите си. 

преди 13 часа, stanislavpp каза:

 

Наред са правостоящи места ( каквато идея имаше при Раян) , съответно доплащане за седящи . Доплащане тоалетна , доплащане чаша вода (ако ги купиш предварително -50% намаление) , щото никой не работи “ за чест и слава”.

А защо не? Всеки е свободен да предложи някаква стока/услуга.  И всеки е свободен да прецени дали да се възползва от съответната услуга.
Някой може да реши да предложи полет, при който пътниците пътуват на челна стойка. Аз не бих пътувал така, обаче ако си намерят клиенти (някакви йоги, например :smile3:) , които да им плащат за билети за пътуване на челна стойка - ОК, нека, какво ме засяга мен това. 
Имаше авиокомпания, която предложи полети за нудисти.
721269715.jpg
Разбира се, повечето хора биха били притеснени да пътуват със самолет голи с непознати хора.  И какво ще направят тези хора? Просто няма да си купят билет за полет с нудисти.  Но защо да отричаме правото на авиокомпанията да предложи такъв полет? Щом има клиенти, които са готови да си платят аз такъв полет - ОК, тяхна си работа.  

В заключение - напълно непонятно и нелогично за мен е да се отрича правото на която и да е частна компания да предлага свободно на пазара някаква стока/услуга във вид по начин и на цена, каквато е преценила, стига да не нарушава законите.  И от друга страна - клиентът е в пълното си право да избере дали да ползва или не тази стока/услуга. 

И въобще летенето със самолет не е някакво дадено от бога човешко право, това е просто транспортна услуга, за която се заплаща. 
Според някои твърдения, едва 5% от хората на земята са летели със самолет. Понеже едва ли има точни статистики по въпроса, може и да не е съвсем вярно това число, но с доста голяма сигурност има милиарди хора на планетата, които нито са летели, нито някога в живота си ще летят със самолет.  А комапнии като Wizz и Ryan имат доста сериозен принос за това да се увеличава бройката на хората, които ползват самолетен превоз.
 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 14
  • Благодаря 1
  • Браво 5
Публикувано:

Учудва ме ентусиазма и настървението, с което се води този спор,точно защото се води за 18-ти път в този форум.И двете страни сте прави.🙂Да,Уиз и Раян правят селски номера за да припечелят някое евро в повече и да,никой не ни бие да пътуваме с тях.Какъв е смисълът да преливаме от пусто в паразно,при положение,че никой няма да приеме категорично всички аргументи на другата страна?

 

И друг път е коментирано,че ако се чекирате няколко часа преди затварянето на чек ин,има голяма вероятност местата да са на авариен изход,че и едно до друго.🙂

  • Харесвам 9
  • Браво 1
Публикувано:
6 minutes ago, Мари Николова said:

Учудва ме ентусиазма и настървението, с което се води този спор,точно защото се води за 18-ти път в този форум.И двете страни сте прави.🙂Да,Уиз и Раян правят селски номера за да припечелят някое евро в повече и да,никой не ни бие да пътуваме с тях.Какъв е смисълът да преливаме от пусто в паразно,при положение,че никой няма да приеме категорично всички аргументи на другата страна?

 

И друг път е коментирано,че ако се чекирате няколко часа преди затварянето на чек ин,има голяма вероятност местата да са на авариен изход,че и едно до друго.🙂

Не съм съглаен единствено с понятието "селски номера" , защото никъде не намирам дефиниция за това ... а някак си звучи обидно ...  а да обиждаш някой че прави номера, при положение, че сам си платил за нещо за което знаеш какво ще получиш ... е някак некоректно.

Публикувано:

Моля дискусиите по въпроса за случайното разпределение на местата да престанат, мисля че всички позиции станаха ясни и разделителните линии  в тях също са ясни. Едва ли някой може да промени мнението на другия.  

  • Харесвам 7
  • Браво 1
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 2 минути , Hollywood каза:

Влизате ли нормално  в профилите? Или някой ме е акнал 😀

 

Capture.JPG.fc688c6a2563a5ce15e154a7657849c8.JPG

 

 

Имат проблем. Само приложението работи. Поне за iOS 

Публикувано:

От снощи е така. Исках да чекирам, не ме пусна в профила, дава ми, че паролата е грешна. Зададох забравена парола и ми изпратиха съобщение на имейла. Оттам влязох с мойта си парола и успях да чекирам. Днес реших да разпечата бордните карти, същата история. 

 

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.