Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано:

Най-после 😎 

 

Attention to all passengers! Due to the closure of Ovda Airport, we will be moving all our previously operated routes to Eilat Ramon Airport. Please note that starting  this October flights from Budapest, Otopeni, Riga, Sofia, Vienna, Warsaw and Vilnius to Eilat will arrive at this destination.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Публикувано:

Може и да е ставало на въпрос, но ми се налага да чекирам от телефона и въпроса ми е, на Буве, минава ли се с мобилни бордни на Wizz? 

Публикувано:
преди 15 минути , Дидко каза:

Може и да е ставало на въпрос, но ми се налага да чекирам от телефона и въпроса ми е, на Буве, минава ли се с мобилни бордни на Wizz? 

Да, минава се 🙂

 

  • Благодаря 1
Публикувано:

София и Катовице са явно най-слабите пазари на Уиз ер след като от там са взели капацитет за новата база във Виена. Да се надяваме, че с пристигането на новите самолети, ще възстановят капацитета в София.

60825670_1326524157504667_13902868407700

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 5 часа, Topfly каза:

София и Катовице са явно най-слабите пазари на Уиз ер

60825670_1326524157504667_13902868407700

Спадът на пътниците от Катовице може би се дължи на откриването на база в Краков. За София графиката изглежда наистина неприятно.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 6 часа, Topfly каза:

София и Катовице са явно най-слабите пазари на Уиз ер

60825670_1326524157504667_13902868407700

София беше "силен пазар", когато УИЗ бяха основния играч тук.

Пазара е силен за силните и слаб за слабите.

преди 1 час, adreno каза:

Каква ирония - първият им полет беше от Катовице, а София дълго време беше топ 7 или 8 летище за тях...

Мисля, че са твърде малки в сравнение с Райънеър, лесно се огънаха и не успяха да просъществуват в конкурентната среда.

Твърде просто беше, когато бяха монополист и когато цените и бяха по високи от компании с 50 години зад гърба си.

 

Бях писал преди време, че копират Райън, но като жабата коня, когато го подковават. Мащабите им са малки, не предлагат нищо по-добро, за да имитират модела и подържат ... В момента са на етап ниски цени на билетите 7-9 седмици преди полет. Вижте разписанието им - като правило е, но Райън го прави от години за новите си линии и когато губят ги закрива, но колко линии има Райън и колко "колегата" или  "конкурента" им от Източна Европа ...

След като падна Рим и не го оставиха даже с три - два полета седмично нещата не са наред.

 

Кобрандираната карта беше маркетингов напън, но резултати аз не виждам - още повече, че трайно цените на близки полети са ниски. Скоро се намираха на добри цени Лисабон, Малага, Валенсия и т.н. за полети след 6 седмици, но преди 60  седмици цените бяха безобразни. Пазара не търпи некоректността, твърде на дребно е играта с цените, твърде евтинее ситуацията според мене.

Да вземеш  компенсация за полет преди две години беше ходене по мъките и по безкрайни организирани въртележки от тях , невъзможна мисия. Райън са ми плащали след клейм до месец. Само искаха банкова сметка.

 

Има и други коментари по темата, но не е тук мястото на други авиокомпании.

 

П.П. Силно се надявам УИЗ да не изчезнат от България, защото със сигурност има полза от тях - конкуренция за другите са.

 

  • Харесвам 14
Публикувано:
1 hour ago, adreno said:

Каква ирония - първият им полет беше от Катовице, а София дълго време беше топ 7 или 8 летище за тях...

Горната графика не показва спад на пътниците, а спад на предложените седалки. Ако са увеличили запълняемостта спада на пътниците ще е по малък.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 11 минути , Topfly каза:

Горната графика не показва спад на пътниците, а спад на предложените седалки. Ако са увеличили запълняемостта спада на пътниците ще е по малък. 

хайде, хайде, всяка година уиз пускаха  по няколко интервюта за lbsf , нови линии,  положителни статистики и тн. Сега нито едното. 6 самолета не са 7.Зимата файф:sarcastic:

Публикувано:
15 minutes ago, Таньо said:

София беше "силен пазар", когато УИЗ бяха основния играч тук.

Пазара е силен за силните и слаб за слабите.

Мисля, че са твърде малки в сравнение с Райънеър, лесно се огънаха и не успяха да просъществуват в конкурентната среда.

Твърде просто беше, когато бяха монополист и когато цените и бяха по високи от компании с 50 години зад гърба си.

 

Бях писал преди време, че копират Райън, но като жабата коня, когато го подковават. Мащабите им са малки, не предлагат нищо по-добро, за да имитират модела и подържат ... В момента са на етап ниски цени на билетите 7-9 седмици преди полет. Вижте разписанието им - като правило е, но Райън го прави от години за новите си линии и когато губят ги закрива, но колко линии има Райън и колко "колегата" или  "конкурента" им от Източна Европа ...

След като падна Рим и не го оставиха даже с три - два полета седмично нещата не са наред.

 

Кобрандираната карта беше маркетингов напън, но резултати аз не виждам - още повече, че трайно цените на близки полети са ниски. Скоро се намираха на добри цени Лисабон, Малага, Валенсия и т.н. за полети след 6 седмици, но преди 60  седмици цените бяха безобразни. Пазара не търпи некоректността, твърде на дребно е играта с цените, твърде евтинее ситуацията според мене.

Да вземеш  компенсация за полет преди две години беше ходене по мъките и по безкрайни организирани въртележки от тях , невъзможна мисия. Райън са ми плащали след клейм до месец. Само искаха банкова сметка.

 

Има и други коментари по темата, но не е тук мястото на други авиокомпании.

 

П.П. Силно се надявам УИЗ да не изчезнат от България, защото със сигурност има полза от тях - конкуренция за другите са.

 

Тези заключения изобщо не са вярни! Wizz air скоро обявиха, че разходите им на седалка са паднали под тези на Ryanair с което са станали най-конкурентноспособната авиокомпания в Европа. Спадът на капацитета в София е не защото са се огънали под конкуренцията на Ryanair, a защото за тях битката за пазара във Виена с Ryanair е по важна от тази София. След като летището във Виена се отвори към НТА изведнъж изникна нужда от голям капацитет. При Wizz air този капаците не можеше да се запълни изцяло с новопоръчаните самолети и затова трябваше да орежат някои сегашни пазари. За съжаление явно за тях София се е оказал един от по малко важните и доходоностни пазари.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Честно казано,аз се изненадах,че малък пазар като България въобще може да бъде в челната десетка.В класацията около София са неколкократно по-големи пазари.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 31 минути , Мари Николова каза:

Честно казано,аз се изненадах,че малък пазар като България въобще може да бъде в челната десетка.В класацията около София са неколкократно по-големи пазари.

Тук бяха единствен играч. На околните пазари играчите са повече.

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 1 час, Topfly каза:

Горната графика не показва спад на пътниците, а спад на предложените седалки. Ако са увеличили запълняемостта спада на пътниците ще е по малък.

Лятото за къде да вдигаш затовареността? От 95 на 98 процента ли

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 3 часа, Topfly каза:

Тези заключения изобщо не са вярни! Wizz air скоро обявиха, че разходите им на седалка са паднали под тези на Ryanair с което са станали най-конкурентноспособната авиокомпания в Европа. Спадът на капацитета в София е не защото са се огънали под конкуренцията на Ryanair, a защото за тях битката за пазара във Виена с Ryanair е по важна от тази София. След като летището във Виена се отвори към НТА изведнъж изникна нужда от голям капацитет. При Wizz air този капаците не можеше да се запълни изцяло с новопоръчаните самолети и затова трябваше да орежат някои сегашни пазари. За съжаление явно за тях София се е оказал един от по малко важните и доходоностни пазари.

Ами не е баш така. София не е първото място, в което Уиз и Райън имат директен сблъсък. По-скоро е интерсно да се види какво се е случило в други подобни случаи след стъпването на Райън. Факт е, че Уиз успяваха доскоро да работят доста успешно на източноевропейския пазар, който е коренно различен от западноевропейския, за разлика от Скай Юръп. Само че като че ли не са достатъчно гъвкави в сравнение с Райън и от стъпването на ирландците в София, постоянно отстъпват. Мащабите са несравними, безспорно (Уиз със 105 самолета, Райън с 439), но някак си са твърде пасивни. Искрено се надявам да изплуват от ситуацията в момента, щото е от общ интерес.

  • Харесвам 7
Публикувано:
59 minutes ago, Zaro said:

Ами не е баш така. София не е първото място, в което Уиз и Райън имат директен сблъсък. По-скоро е интерсно да се види какво се е случило в други подобни случаи след стъпването на Райън. Факт е, че Уиз успяваха доскоро да работят доста успешно на източноевропейския пазар, който е коренно различен от западноевропейския, за разлика от Скай Юръп. Само че като че ли не са достатъчно гъвкави в сравнение с Райън и от стъпването на ирландците в София, постоянно отстъпват. Мащабите са несравними, безспорно (Уиз със 105 самолета, Райън с 439), но някак си са твърде пасивни. Искрено се надявам да изплуват от ситуацията в момента, щото е от общ интерес.

 

Wizz air само от София изглеждат пасивни. Те не само че не са пасивни, а напротив много са активни, като влезоха в директна битка с Ryanair в много по платежоспособния пазар в Западна Европа. От графиката която побликувах се вижда че най-големият номинален ръст на предлаганите седалки за последните 12 месеца има в Лондон и Виена. От Лондон Wizz air почна да лети до много дестинации в Норвегия, Исландия, Португалия, Италия, Израел и Гърция, а от Виена към Норвегия, Швеция, Дания, Исландия, Германия, Холандия, Франция, Португалия, Испания, Италия, Гърция и Израел.

Явно са решили, че вече са достатъчно добри и конкурентноспособни, за да бият Ryanair и на собствена територия. Това, че Wizz air имат по добра стратегия от Ryanair го показва и борсовото представяне на двете компании. Акционерите на Ryanair само могат подсмърчат, като гледат колко по добре се представят акциите на Wizz air.

 

wizz.JPG.25a9adc9643a91eb1396438e3d60c97a.JPG

  • Харесвам 5
Публикувано:

УизЕър имат повече дестинации от Райънеър от България и определено според мен превозват поне с 10% повече пътници от колкото Райън и аз съм пътувал повече с УизЕър.

Публикувано:
2 hours ago, vinidj said:

УизЕър имат повече дестинации от Райънеър от България и определено според мен превозват поне с 10% повече пътници от колкото Райън и аз съм пътувал повече с УизЕър.

Според Уикипедия въпреки спада на капацитета вероятно Уиз ер ще си останат пазарен лидер на летище София и тази година. 2018-та година Wizz air са превозили с близо 59% повече пътници спрямо Ryanair:

https://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Airport

 

Top 10 of busiest airlines (2018)[75][76][77]
Rank Airline Passengers carried %
1. Hungary Wizz Air
2,290,511
32.9%
2. Republic of Ireland Ryanair
1,441,142
20.7%
3. Bulgaria Bulgaria Air
1,009,496
14.5%
4. Germany Lufthansa
501,267
7.2%
5. Austria Austrian Airlines
271,520
3.9%
6. United Kingdom easyJet
208,861
3.0%
7. Turkey Turkish Airlines
201,899
2.9%
8. United Kingdom British Airways
104,431
1.5%
9. Poland LOT Polish Airlines
97,469
1.4%
10. Greece Aegean Airlines
90,507
1.3%
  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 21 часа, Таньо каза:

София беше "силен пазар", когато УИЗ бяха основния играч тук.

Пазара е силен за силните и слаб за слабите.

Мисля, че са твърде малки в сравнение с Райънеър, лесно се огънаха и не успяха да просъществуват в конкурентната среда.

Твърде просто беше, когато бяха монополист и когато цените и бяха по високи от компании с 50 години зад гърба си.

 

Бях писал преди време, че копират Райън, но като жабата коня, когато го подковават. Мащабите им са малки, не предлагат нищо по-добро, за да имитират модела и подържат ... В момента са на етап ниски цени на билетите 7-9 седмици преди полет. Вижте разписанието им - като правило е, но Райън го прави от години за новите си линии и когато губят ги закрива, но колко линии има Райън и колко "колегата" или  "конкурента" им от Източна Европа ...

След като падна Рим и не го оставиха даже с три - два полета седмично нещата не са наред.

 

Кобрандираната карта беше маркетингов напън, но резултати аз не виждам - още повече, че трайно цените на близки полети са ниски. Скоро се намираха на добри цени Лисабон, Малага, Валенсия и т.н. за полети след 6 седмици, но преди 60  седмици цените бяха безобразни. Пазара не търпи некоректността, твърде на дребно е играта с цените, твърде евтинее ситуацията според мене.

Да вземеш  компенсация за полет преди две години беше ходене по мъките и по безкрайни организирани въртележки от тях , невъзможна мисия. Райън са ми плащали след клейм до месец. Само искаха банкова сметка.

 

Има и други коментари по темата, но не е тук мястото на други авиокомпании.

 

П.П. Силно се надявам УИЗ да не изчезнат от България, защото със сигурност има полза от тях - конкуренция за другите са.

 

Точно за копирането не съм съгласен - цените и преди бяха най-ниски 7-9 седмици преди полет. Напоследък има тенденцеия да паднат и 3-5 седмици. Закриването на линии също не е "измислено" от Раън, играта с цените, безобразните цени месеци напред и пр. са част от бизнес модела - правят го всички, без изключение.

 

Това обвинение, че някой някого копира на базово ниво ми прилича на историята с "изобретяването" на графични интерфейс и споровете между Apple и Microsoft:

Стив Джобс се обръща към Бил Гейтс:

- Аз ти вярвах, а ти ме обра 

На което Бил Гейтс му отвръща:

- Е, Стив, на това може да погледнем и по различн начин. Според мен е по-скоро като това двамата да имаме богат съсед наречен Xerox, и когато аз вляза в неговата къщата, за да открадна телевизора му  да установя, че ти вече си го направил.

 

 

От друга страна Уиз предлагат и доста различни услуги от Раъйн:

- Уиз Флекс (аз лично съм я ползвал на няколко пъти)

- гаранция за пристигне на време (2 пъти съм прибирал по 90 евро)

- flexible travel partner

- кобрандираната карта

- дискаунт клуб

- билети за атракции

- кредитите за хотел/кола ги въведоха първо те, Райън ги изкопираха

- като предимство (поне от София) Уиз имат и малко по-удобните летища до които летят (Валенсия, Франкфурт, Ларнака, а преди Киев, на Атина кацаха на по-удобния терминал и т.н)

 

  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 26 минути , adreno каза:

 

От друга страна Уиз предлагат и доста различни услуги от Раъйн:

- Уиз Флекс (аз лично съм я ползвал на няколко пъти)

- гаранция за пристигне на време (2 пъти съм прибирал по 90 евро)

- flexible travel partner

- кобрандираната карта

- дискаунт клуб

- билети за атракции

- кредитите за хотел/кола ги въведоха първо те, Райън ги изкопираха

- като предимство (поне от София) Уиз имат и малко по-удобните летища до които летят (Валенсия, Франкфурт, Ларнака, а преди Киев, на Атина кацаха на по-удобния терминал и т.н)

 

Да добавя към по горното за УИЗ:

- по-нови и по-чисти самолети

- по-симпатични стюардеси/стюарди. 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 2 минути , bad kid каза:

Цените на Уиз бяха нелепи последните години преди да навлязат Раян...след това се нормализираха.

А какво да кажем за цените на Ryan за Берлин, Кьолн, а гледам и Рим натам е тръгнал?

  • Харесвам 1
Публикувано:

Отново виждам типичния песимизъм, който си властва навсякъде. Уиз още не са намалили дори полетите, а доста хора тук вече ги спряха и ти оплакват..... 🙂

  • Харесвам 1
Публикувано:

Не бъркайте това до колко сте доволни от дадена авиокомпания с нейната конкурентноспособност. Много хора бяха супер доволни от услугите и цените на Skyeurope, но компанията не беше конкурентноспособна и фалира.

  • Харесвам 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.