Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

На мен ми изглежда, че е пропуснала да си направи онлайн чек ин и  е трябвало да го прави на летището, но таксата за това е 10/ 30 euro, според сайта на Wizzair. 

 

Чекиране на летището
via wizzair.com
Per flight, per passenger ‎10,00 €
Чекиране на летището
Летище
Per flight, per passenger ‎30,00 €
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 4.07.2019 г. в 8:20, ДиянаВ каза:

Въпросът е принципен. Тук може да знаем, но има хора, които не знаят. Получават потвърждение, от което виждат, че имат право на 10 кг. чекиран багаж. Нормално е да му се доверят, а не да изследват станала ли е грешка. 

1000 такива случайни грешки носят 20 000 евро такси. Нещо ми заприличва на схемата с масовите грешки при имената на пътниците в системата на Райън през зимата.

При това не пътникът трябва да доказва, че не е манипулирал изпратеното му съобщение, а превозвачът, че е манипулирано. Т.е. не трябва да доказваш, че нямаш сестра?.

И плюс това, нали правеха подарък с по някой друг кг. багаж. Може и друга АК да е била с подаръците (имаше нещо такова във връзка с дела в Италия относно допустимия багаж). От къде да знаят пътниците дали не са попаднали в избраните с подаръци. 

Връзка към коментар

Здравейте, вчера полетът ни от Базел за София кацна с над 3 часа закъснение. 

Искам да пусна иск за обезщетение към Wizz, на кой мейл трябва да им пиша? 

callcentre.hu@wizzair.com

или чрез формата за оплаквания?

 

Връзка към коментар
преди 1 час, Мари Николова каза:

Става въпрос за 17 годишно момиче,което не е пътувало активно и няма опит как да реагира и да се оправи само в подобна ситуация,а и в много други в живота си все още.За мен е престъпление АК да зареже въобще непълнолетен,още повече без да усигури настаняване и обратен полет.Знам как аз съм се шашкала в подобни ситуации,когато съм пътувала сама,а съм била на далеч повече години.И е много хубаво,че се вдига този шум,за да знаят хората за наглата практика на АК,първо да си позволят овърбукинг,после да ти бутнат под носа да подписваш документ,че сам се отказваш от мястото си(съответно и от компенсация).

@Мари Николова Съгласна съм, че са нагли. Дори е интересен самия казус с това защо са й взели пари за издаване на бордна карта след като не е могла да се чекира по тяхна вина. Нещо не става ясно, материалът е супер зле написан и малко звуча като конспиратор, но изглежда тенденциозно как се намеква, че България еър е супер точна авиокомпания, но Уиз еър не е. Имам приятелка, която на подобна възраст (преди 10тина години е било) беше чакала за полет точно на БГ еър сама и нито я бяха потърсили, нито нищо. Но няма писания по медиите, няма нищо за грешките на България еър - явно собственикът е доста важен за нашите медии. 🙂 

  • Харесвам 6
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
2 hours ago, Мари Николова said:

Става въпрос за 17 годишно момиче,което не е пътувало активно и няма опит как да реагира и да се оправи само в подобна ситуация,а и в много други в живота си все още.За мен е престъпление АК да зареже въобще непълнолетен,още повече без да усигури настаняване и обратен полет.

Няма нужда да преувеличаваме! Уиз ер позволява над 14 годишни да пътуват сами и отговорност на родителя и младежа е да преценят може ли да се справи сам(а). При пътуване може да се случат стачки, лошо време, технически проблеми с влакове, автобуси, метро и т.н. и авиокомпаниите декларирано нямат различно отношение, към пътниците, които по техните правила вече не са деца. По същата логика може да е “престъпление“ ако поради овърбукинг, стачка и т.н. авикомпания не отдели специално внимание на една баба пътуваща за първи път през живота си със самолет, един болен човек и т.н. Защо трябва да имаме някакви специални изисквания спрямо авикомпаниите сравнено с другите средства за масов транспорт?  Ако 17 годишното “дете“ си изпусне международния влак, автобус и т.н. никоя транспортна компания няма да се погрижи специално за него, като му осигури настаняване, билет за алтернативен транспорт и т.н.

  • Харесвам 7
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Да се включа и аз лекичко. Овърбукинг и отказан бординг на непълнолетен е малко по-различно от такъв на баба или болен. Детето не може да си букне хотел или алтернативен билет. В честия случай няма дебитна/кредитна карта.

  • Харесвам 11
Връзка към коментар
On 8/14/2018 at 1:38 PM, yordanov said:

Мейлът е: Customerrelations1@wizzair.com със 's' накрая. 

Иначе през сайта им може да се използва тази форма: https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/compliments-and-complaints/#/

 

1 hour ago, EliNik said:

Здравейте, вчера полетът ни от Базел за София кацна с над 3 часа закъснение. 

Искам да пусна иск за обезщетение към Wizz, на кой мейл трябва да им пиша? 

callcentre.hu@wizzair.com

или чрез формата за оплаквания?

 

Опитайте и на двете места. Ако откажат- използвайте фирма. А защо е закъснял полета?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 30 минути , EliNik каза:

Инженерите за поддръжка на самолета забравили, че в 6:55 самолета трябва да е готов за да излети от София за Базел. Това разбрах от една стюардеса.  

Ха-ха, тия бордни домакини какви глупости дрънкат. 😄 Пишете на летището в София и на това в Базел за причината

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

@Topfly,този спор вече сме го водили с теб относно аварийно кацнал полет на Раян.И тогава стана въпрос за същото-това, което ни прави общество е грижата за най-уязвимите-деца възрастни,болни, както и спазване на законите.Закона казва,че тя е непълнолетна,също така,че авиокомпанията дължи обещетение и премаршрутиране или връщане парите за билета.Девойката не е изтървала полета,а някой малоумник е решил,че може да остави дете без място.И като капак,не само ,че УИЗ не се е погрижила за нея,ами прилага безочливо нахалната си практика,да ти даде да подпишеш документ с който  освобождава Ак от ангажимент.И аз съм подписвала такъв документ в незнанието си,то целият полет го подписа всъщност.С тази разлика,че в моя случай,ставаше въпрос за анулиране полет и че Уиз осигуриха алтернативни полети, настаняване и възстановяване на разходите за транспорт.Но ни беше обяснено,че ще имаме право на това само ако подпишем въпросният документ.Което,вече знаем,че е пълна лъжа.

Коментира се тръшкането на майката.Мен щеше да ме избие на насилие,ако бяха зарязали детето ми така.Ако с целия този шум се прекрати нахалството на АК да те карат да подпишеш този документ,ще е много добре.

  • Харесвам 14
Връзка към коментар
преди 2 часа, vorbis каза:

Да се включа и аз лекичко. Овърбукинг и отказан бординг на непълнолетен е малко по-различно от такъв на баба или болен. Детето не може да си букне хотел или алтернативен билет. В честия случай няма дебитна/кредитна карта.

е, те не правят кастинг за това на кого да откажат полет, а и очевидно момичето се е подписало, че се отказва

по мои наблюдения редовно летят и големи хора, платили си билетите с последните стотинки, които едва ли имат финансов резерв да поемат нощувки и нови билети, ако се наложи

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Написаното е изключително неграмотно и не става ясно какво точно е станало, но да, би трябвало да избират на кого да откажат бординг, предвид, че непълнолетен няма никакъв опит и е зависим от възрастните за нови резервации, хотели и т.н. 

А може би избора в бил такъв, защото тя по-лесно би подписала каквото и дадат, без да знае какво и се полага

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 часа, vorbis каза:

Да се включа и аз лекичко. Овърбукинг и отказан бординг на непълнолетен е малко по-различно от такъв на баба или болен. Детето не може да си букне хотел или алтернативен билет. В честия случай няма дебитна/кредитна карта.

Това си го преценява всеки, по-скоро родителите де. Който не може/не смее/не знае, има тимер, където се плаща за стюардеса. 

Не става хем да лети сама като възрастна без придружител, хем да има по-специално безплатно отношение когато има проблем.

Много баби дори с дебитни карти няма да могат да се оправят изобщо в чужбина, защото не знаят дори Hello

 

И това го казвам като родител на непълнолетно момиче летяло няколко пъти само, а точно Уиз не ме кефят, че да ги защитавам.

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
2 hours ago, vorbis said:

Да се включа и аз лекичко. Овърбукинг и отказан бординг на непълнолетен е малко по-различно от такъв на баба или болен. Детето не може да си букне хотел или алтернативен билет. В честия случай няма дебитна/кредитна карта.

По тази логика една 17 годишна девойка може да няма мобилен телефон, джобни пари, да не говори езици и т.н. Отговорност на родителя е да пусне на път самостоятелно едно “дете“, което е в състояние да се справи с проблемите и има всички способности и нужни документи, банкови карти и т.н.

 

Не знам от къде вадиш такава информация, че едно дете не може да си букне самостоятелно хотел или самолетен билет, но това не е вярно. Миналата година имахме един подобен спор и специално проверих как е положението при една позната, която работи за веригата Хилтън. Според нея няма проблем младеж под 18 години самостоятелно да си направи резервация, ако има документ от родителите си с който те разрешават да пътува самостоятелно или с придружител различен от двамата родители.. Подобен документ е нужен често и за минаване на граница, пътуване със самолет и т.н.. При самолетните билети долната граница за пътуване без придружител е 12 или 14 години. Що се отнася до банковите карти, деца от 7 годишна възраст могат да имат дебитни карти и почти всички банки имат такива продукти:

 

Банкови карти за малки и големи

ДСК Старт е предназначена за деца между 7 и 14 години
ДСК Тийн е идеална за тийнейджъри между 14 и 18 години
ДСК Макс се издава на младежи между 18 и 24 години

 

Картите ДСК Старт, ДСК Тийн и ДСК Макс са карти с логото на Visa - световен лидер в картовите разплащания

За всяка възрастова група Банката предлага по четири вида дизайн - два дизайна за стандартни и два за безконтактни детски карти

https://dskbank.bg/индивидуални-клиенти/банкови-карти/дебитни/детайли-за-дебитни-продукти/индивидуални-продукти/дск-старт-дск-тийн-дск-макс#product-fees

 

https://www.fibank.bg/bg/debitni-karti-za-detsa-i-tiyneydjari/page/4203#nasheto-predlojenie

 

https://www.ccbank.bg/bg/fizicheski-lica/bankovi-karti/debitni-karti/debitni-karti-za-deca

 

https://www.unicreditbulbank.bg/bg/za-nas/novini/unicredit-bulbank-puska-debitni-karti-s-preferenci/

 

Аз лично не бих пуснал детето си да пътува самостоятелно в чужбина без да знае езици, да има мобилен телефон, дебитна карта и пълномощно от мен и майка му да пътува самостоятелно и т.н. Не може всички отговорности на младежите и родителите да се прехвърлят на превозвачите!

 

@Мари Николова не бъркай, като цяло недружелюбната политиката на Уиз ер към всички пътници с желанието за някакво специално отношение към тинейджърите. Законът позволява ако родителите са дали писмено съгласие, малолетен да може да пътува самостоятелно, а авиокомпаниите са декларирали в общите си условия, че в зависимост от превозвача младежите над 12 или 14 години ще ги третират като възрастни с правото да пътуват самостоятелно. От тук отговорност на родителя и младежа е искат ли авиокомпанията да го третира като възрастен или ще му осигурят прудружител, който да му помогне при проблем. При някои традиционни авиокомпании до 18 годишна възраст може срещу заплащане да се иска придружител от авиокомпанията!

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Мисля, че размахването на пръст към некомпетентните родители, допуснали това престъпно прегрешение, трябва да спре. Манталитетът на старото куче, което разбира всичко, е малко краен. Да не забравяме, че всички сме имали първи път във всичко и ако някой изпитва злорадство, че на 14 е направил това, което това дете не е направило на 17, нека се замисли дали някой не го е направил на още на 12 и няма същите основания да го счита за абориген от пещерите.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
1 hour ago, Zaro said:

Мисля, че размахването на пръст към некомпетентните родители, допуснали това престъпно прегрешение, трябва да спре. Манталитетът на старото куче, което разбира всичко, е малко краен. Да не забравяме, че всички сме имали първи път във всичко и ако някой изпитва злорадство, че на 14 е направил това, което това дете не е направило на 17, нека се замисли дали някой не го е направил на още на 12 и няма същите основания да го счита за абориген от пещерите.

Много неправилно тълкуваш това, което съм написал! Изобщо не злорадствам и не смятам, че всеки трябва да се е родил подготвен за всичко. Единственото с което не съм съгласен е родителите да се опитват да си прехвърлят собствените си отговорности на друг. Не е задача на Уиз ер, Луфтханза, БДЖ, Юнион Ивкони, Центъра за Градска Мобилност и т.н. да се занимават с младежите и да ги обучават как да ползват услугите на масовия транспорт. Задача на родителя е преди да пусне детето си самостоятелно да пътува с метро, влак, автобус или самолет, първо достатъчно пъти да е пътувал с него заедно е да го е подготвил за това което може да го очаква. Ако детето не е достатъчно подготвено, нека му осигури придружител, а не да вдига врява до небесата, че една компания за масов транспорт не е обърнала специално внимание на пътник, който е в категория възрастни. Нека да помислим все пак какво е да работиш за Уиз ер. Авиокомпанията превозва годишно 34 милиона пътници с 3000 души персонал или на един човек се падат средно по 11 333 пътници. Няма как при такава масовка да очакваш лично отношение! Авиокомпанията дели пътниците на деца и възрастни и няма капацитета да прави селекция и между възрастните. Много хора оплакват 17 годишното дете“, но никой не е бил на място да види как е изглеждала гримираната седемнайсет годишна девойка (по бордна карта възрастна) и имало ли е в самолета болни възрастни, родители с малки деца, пътуващи за погребение, пътуващи за операция и т.н. Ако тръгнем да делим възрастните ще излезат още поне 20-30 категории спешно нуждаещи се да пътуват. Кой трябва да е с предимство при овърбукинг?

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Не знам кой как си знае процедурите и процесите, но съм склонен да вярвам, че много хотели не позволяват чекин на хора под 18 години (като абсолютен минимум), ако нямат придружител над/на 18 (или 21). Един опит за систематизиране на информацията по темата:

https://firstquarterfinance.com/hotels-that-allow-18-year-olds-to-check-in/

Може да се окаже, че има проблеми за децата, които не са проблеми за възрастните и изобщо да не става дума за пари 🙂

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

и аз за хотелските резервации помислих..ако въпросната е пътувала сама и не е отсядала при роднини или приятели има вероятност и настаняването й да е било против правилата

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Topfly каза:

Много неправилно тълкуваш това, което съм написал! Изобщо не злорадствам и не смятам, че всеки трябва да се е родил подготвен за всичко. Единственото с което не съм съгласен е родителите да се опитват да си прехвърлят собствените си отговорности на друг. Не е задача на Уиз ер, Луфтханза, БДЖ, Юнион Ивкони, Центъра за Градска Мобилност и т.н. да се занимават с младежите и да ги обучават как да ползват услугите на масовия транспорт. Задача на родителя е преди да пусне детето си самостоятелно да пътува с метро, влак, автобус или самолет, първо достатъчно пъти да е пътувал с него заедно е да го е подготвил за това което може да го очаква. Ако детето не е достатъчно подготвено, нека му осигури придружител, а не да вдига врява до небесата, че една компания за масов транспорт не е обърнала специално внимание на пътник, който е в категория възрастни. Нека да помислим все пак какво е да работиш за Уиз ер. Авиокомпанията превозва годишно 34 милиона пътници с 3000 души персонал или на един човек се падат средно по 11 333 пътници. Няма как при такава масовка да очакваш лично отношение! Авиокомпанията дели пътниците на деца и възрастни и няма капацитета да прави селекция и между възрастните. Много хора оплакват 17 годишното дете“, но никой не е бил на място да види как е изглеждала гримираната седемнайсет годишна девойка (по бордна карта възрастна) и имало ли е в самолета болни възрастни, родители с малки деца, пътуващи за погребение, пътуващи за операция и т.н. Ако тръгнем да делим възрастните ще излезат още поне 20-30 категории спешно нуждаещи се да пътуват. Кой трябва да е с предимство при овърбукинг?

Пет пари не давам какво са казали родителите.

Ако има овърбукинг, пътникът е прецакан, независимо дали може или не може да се оправи в ситуацията, наличието на бебета, баби, прабаби или абсолютни професионалисти. Тук заваляха съвети на "старите кучета", че видите ли, как може родителите и детето да са толкова задръстени и да не се оправят в такава ситуация. Ами ако детето пътува за сефте само? Ти бил ли си там, че да поставиш някого в категорията "класическа кифла"? Ами ако не беше тя, щеше да е някой друг, който гони друг полет, отива на погребение, сватба, интервю за работа. След като билетът е за този полет, значи има защо.

Наличето на такава практика на авиокомпаниите не означава, че трябва да бъде приемана безпрекословно. След като са се хванали на хорото с овърбукинг, ще си носят риска от негативната кампания срещу тях в такава ситуация. Играят не по правилата, няма да реват, ако ответната реакция не е по правилата.

 

В момента се проявява типичната ни черта за чепкане докрай на последиците, но не и на първоизточника. А той е, че Уиз са в издънка. И това го казвам от позицията на човек, който има много положително мнение за тях. Никъде в условията на Уиз не пише, че може да има овърбукинг и може да не те качат и да те зарежат, ако случайно някой те изпревари при качването в самолета. Или може би греша ?

 

Ако ти вземеш парите на двама клиенти, но свършиш работата само на единия, а на другия дадеш безплатна студена вода, без да му обясниш, че има и други права, каква би била разликата?

  • Харесвам 12
  • Браво 3
Връзка към коментар

Всъщност правата при подобен случай са обяснени подробно на сайта

https://wizzair.com/bg-bg/informatsiya-i-uslugi/tseni-otstupki/vrushtane-na-sumi-i-kompensatsii (и според Уиз потърпевшата се е подписала, че се отказва от качване на борда)

Връзка към коментар

Абе хора на вас какво ви става? То вярно, че у нас e модерно под всяка подобна новина някой да се присмива, но точно тук в този форум, където повечето от вас са правили драми за далеч по дребни неща свързани с НТА. И сега изведнъж overbooking-а се оказа скучен и си говорим за грима и червилото на хората. Сериозно ли?

 

Точно няколко страници назад коментирахме такъв случай, когато получаваш съобщение при онлайн чекиране, да отидеш на гишето, след което да висиш като наказан докато всички се качат и накрая да ти кажат, че няма места, евентуално да ти дадат някакво листче за компенсация (или да те излъжат да подпишеш нещо друго явно) и да ти кажат, че могат да те качат на следващия им полет след няколко дни включително и без да ти предлагат хотел или храна. Общо взето така са се развивали подобни случаи с WIZZ описани по форумите и хората са се принуждавали да си купуват много скъпи билети, за да се приберат, след което месеци наред да се разправят за обезщетението за overbooking и още повече за другите разходи, за които обикновено се налагало да стигат и до съд или да претърпят някакви загуби. Искали са да разделят дори семейство с две деца, защото не им стигало едно място, съответно те не се качили всичките и естествено получили обезщетение само за един... и това някои смятат за нормално.

 

Това харесвали ви? Така ли трябва да бъде?

 

В Щатите след драмата с извличането от самолета започнаха да правят разни неща, сигурен съм, че на тотаджиите във форума, които са доста, много биха им харесали...    

 

Иначе "нормалните" авиокомпании обикновено не зарязват просто последния чекирал се, ами имат някакъв регламент, започващ с търсене на доброволци и предлагане на някаква сума, което много ефективно решава проблема, също така се взимат предвид програмите за лоялни клиенти и т.н.

 

Това, че някои НТА са решили, да реагират по най-безотговорния начин, не означава, че трябва да го приемаме за нормално и правилния подход, за да се променят подобни абсурдни практики е именно да се разнасят по всички възможни медиите...    
 

  • Харесвам 6
  • Браво 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.