Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 4 минути , Фичо каза:

Аз малко неясно/неточно си зададох въпроса - по-скоро имах предвид дали има нещо като списък с АК, които не практикуват (преднамерено) овербукинг. 
Иначе е ясно, че "форсмажорен овърбукинг" може да се получи по различни причини - преди време Wizz бяха закъсали с някакъв полет, за който не можаха да осигурят предвидения А321 и бяха изпратили А320.

 

Ей тук има някаква дискусия по въпроса: https://travel.stackexchange.com/questions/45713/which-airline-companies-never-overbook-their-flights

 

Ама тия политики са динамични, та нещо супер-дупер-хипер официално не мисля, че може да се намери. Аз например до преди година-две не бях чувал Wizz да овърбукват. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
54 minutes ago, tch said:

За неуки като мен да уточня, че е трябвало да превозят екипаж. Че ми се наложи да ровя в нета 😅

Deadhead е когато екипаж на а/к лети на пасажерски места в салона, но са си облечени в униформите. Ползват всички услуги за пасажери, но им се плаща като да са на работа. Понякога се налага а/к да дедхедва екипажи по оперативни причини (най-общо казано).

 

51 minutes ago, Георги said:

Определено има разлика, но не мисля че е от значение в контекста на обсъждането тук. Пак имаме повече пътници и някой не трябва да лети. 

Смея да не се съглася с теб. Дискусията е за умишлено овърбукване от страна на а/к. Случаят с д-р Дао беше промяна в последния момент поради необходимост екипаж да стигне в другия град - нещо съвсем непредвидено. Не мисля, че е редно да  твърдим, че там е имало умисъл от страна на а/к. Още повече по време на продаване на билетите на редовните клиенти за дадения полет.

Връзка към коментар

В момента поне 3ма се оплакаха , че 3 полета са били с 4 човека овърбуукнати, тоест това им е някаква нова практика и напълно умишлена.

Уиз винаги са наясно колко оставащи места има в системата им, не е като на чартърните- агентите също от сайта им вземат билетите.

 

 

Връзка към коментар

Темата се измести от Уиз в посока овърбукинг, затова и аз да доразмажа (откъде го измислих този глагол?!) темата с въпросче.

При овърбукинг стандартното обезщетение е сумата, полагаща се по Регламента (250, 400 или 600 евро) плюс настаняване в хотел с включено хранене. Какво се случва обаче, ако пътникът е доброволец при овърбукинг? А/К дава ли му повече от минимално полагащото му се по регламент в знак на благодарност или се опитват да го "накажат за добрината му", като му предложат по-ниско обезщетение или си спестят храненето? Или пък третият вариант - следват си стриктно закона?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , vorbis каза:

Темата се измести от Уиз в посока овърбукинг, затова и аз да доразмажа (откъде го измислих този глагол?!) темата с въпросче.

При овърбукинг стандартното обезщетение е сумата, полагаща се по Регламента (250, 400 или 600 евро) плюс настаняване в хотел с включено хранене. Какво се случва обаче, ако пътникът е доброволец при овърбукинг? А/К дава ли му повече от минимално полагащото му се по регламент в знак на благодарност или се опитват да го "накажат за добрината му", като му предложат по-ниско обезщетение или си спестят храненето? Или пък третият вариант - следват си стриктно закона?

Не е за Уиз, но имам опит с Бг Еър Чартър. 1 ден преди полета ме информираха, че агенцията е объркала и е продала повече места и обезщетение няма да ми платят. Берлин-Варна бе полета, предложиха от Хановер и пътните да платят или да върнат сумата и имам 2 часа да реша, иначе ми резервират полета от Хановер. Та добре , че си отворих мейла и върнаха сумата. Вероятно при всяка А/к е различно, но Уиз съм убеден, че ще искат да минат по най-тънкия възможен начин.

Връзка към коментар
преди 1 минута , vorbis каза:

Темата се измести от Уиз в посока овърбукинг, затова и аз да доразмажа (откъде го измислих този глагол?!) темата с въпросче.

При овърбукинг стандартното обезщетение е сумата, полагаща се по Регламента (250, 400 или 600 евро) плюс настаняване в хотел с включено хранене. Какво се случва обаче, ако пътникът е доброволец при овърбукинг? А/К дава ли му повече от минимално полагащото му се по регламент в знак на благодарност или се опитват да го "накажат за добрината му", като му предложат по-ниско обезщетение или си спестят храненето? Или пък третият вариант - следват си стриктно закона?

Всякакви варианти съм чел - че пробват първо да минат метър с по-ниско предложение от официалното обезщетение, че ако не намерят доброволци може да завишат сумата и т.н. Т.е., няма регламент, изцяло на договорка е, но в масовия случай се предлага точно това, което е по регламента, нито повече, нито по-малко. Това за европейските компании, на другите континенти не знам как е, чекирах се на машина в САЩ и ми бяха предложили някаква сума да се откажа от полета и да летя по-късно, директно на екрана на машината, но не помня колко беше. 

В момента, vinidj каза:

Не е за Уиз, но имам опит с Бг Еър Чартър. 1 ден преди полета ме информираха, че агенцията е объркала и е продала повече места и обезщетение няма да ми платят. Берлин-Варна бе полета, предложиха от Хановер и пътните да платят или да върнат сумата и имам 2 часа да реша, иначе ми резервират полета от Хановер. Та добре , че си отворих мейла. Вероятно при всяка Ак е различно, но Уиз съм убеден, че ще искат да минат по най-тънкия възможен начин.

Това си плаче за бой по всякаквите възможни съдилища...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
18 minutes ago, vorbis said:

Темата се измести от Уиз в посока овърбукинг, затова и аз да доразмажа (откъде го измислих този глагол?!) темата с въпросче.

При овърбукинг стандартното обезщетение е сумата, полагаща се по Регламента (250, 400 или 600 евро) плюс настаняване в хотел с включено хранене. Какво се случва обаче, ако пътникът е доброволец при овърбукинг? А/К дава ли му повече от минимално полагащото му се по регламент в знак на благодарност или се опитват да го "накажат за добрината му", като му предложат по-ниско обезщетение или си спестят храненето? Или пък третият вариант - следват си стриктно закона?

В Регламент 261/2004 г. за овърбукинга и доброволците пише това:

Член 4

Отказан достъп на борда

1.   Когато опериращ въздушен превозвач по разумни причини има вероятност да откаже достъп на борда, той първо следва да апелира към доброволци да се откажат от техните резервации в замяна на определени облаги според условия, съгласувани между съответния пътник и опериращия въздушен превозвач. На доброволците се предоставя необходимата помощ по член 8, като тази помощ е в допълнение към облагите, споменати в настоящия параграф.

2.   Ако се явят недостатъчен брой доброволци, за да могат останалите пътници с резервации да се качат на борда, тогава опериращият въздушен превозвач може да откаже достъп на борда на пътници против тяхната воля.

3.   Ако на пътници се откаже достъп на борда против тяхната воля, опериращият въздушен превозвач ги компенсира незабавно по член 7 и им предоставя необходимата помощ по членове 8 и 9.

Доколкото разбирам доброволците нямат право на парично обезщетение, освен ако авиокомпанията им предложи в замяна на доброволчеството им.

Т.е. не се натискай да си доброволец срещу парично обезщетение, ако преди това не са уговорили такова.

Връзка към коментар

 В САЩ няма национално (федерално) законодателство по темата. Всяка а/к сама решава. След случая с д-р Дао Юнайтед официално обявиха, че занижават % на овърбукинг. Също така вдигнаха компенсациите. Същото направиха Делта и АА. Ако не ме лъже паметта, служители на Юнайтед могат да предложат до 8 000 долара (във ваучери за самата а/к) в търсене на отказващи се. За дебитна ВИЗА сумата е по-малка. Главната идея беше да разсеят лошата публичност около случая с доктора.

Връзка към коментар
преди 43 минути , ДиянаВ каза:

В Регламент 261/2004 г. за овърбукинга и доброволците пише това:

Член 4

Отказан достъп на борда

1.   Когато опериращ въздушен превозвач по разумни причини има вероятност да откаже достъп на борда, той първо следва да апелира към доброволци да се откажат от техните резервации в замяна на определени облаги според условия, съгласувани между съответния пътник и опериращия въздушен превозвач. На доброволците се предоставя необходимата помощ по член 8, като тази помощ е в допълнение към облагите, споменати в настоящия параграф.

2.   Ако се явят недостатъчен брой доброволци, за да могат останалите пътници с резервации да се качат на борда, тогава опериращият въздушен превозвач може да откаже достъп на борда на пътници против тяхната воля.

3.   Ако на пътници се откаже достъп на борда против тяхната воля, опериращият въздушен превозвач ги компенсира незабавно по член 7 и им предоставя необходимата помощ по членове 8 и 9.

Доколкото разбирам доброволците нямат право на парично обезщетение, освен ако авиокомпанията им предложи в замяна на доброволчеството им.

Т.е. не се натискай да си доброволец срещу парично обезщетение, ако преди това не са уговорили такова.

Благодаря за чудесното включване! Тук май ще се наложи някой юрист във форума да потвърди твоите изводи. Звучи нелогично от гледна точка на пътниците, но от гледна точка на А/К е съвсем нормално, ако някой е съгласен да яде боб, защо да му дават пържола.

 

@akair В Европа има регламент и А/К се опитват да минават метър при всеки удобен случай. Представям си какво надлъгване пада в САЩ при овърбукинг.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
6 minutes ago, vorbis said:

Благодаря за чудесното включване! Тук май ще се наложи някой юрист във форума да потвърди твоите изводи. Звучи нелогично от гледна точка на пътниците, но от гледна точка на А/К е съвсем нормално, ако някой е съгласен да яде боб, защо да му дават пържола.

 

Имах предвид, че доброволците нямат право на паричното обезщетение по чл.7 - фиксираните суми 250, 400 ... евро. Но имат право на “определени облаги”, договорени с авиокомпанията. Това може да бъде сума, различна от обезщетението по чл. 7 - както 200 евро, така и 500, примерно. Може да бъде и ваучер.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 43 минути , vorbis каза:

Представям си какво надлъгване пада в САЩ при овърбукинг.

Там вероятно се разчита повече на пазарния принцип -  повече издънки >>> по-лоша репутация >>> по-малко клиенти.
А също така там като че ли съдилищата често са склонни да присъждат и по-високи обезщетения в случай на причинени вреди, което също води до превантивно дисциплиниране...

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, akair каза:

 В САЩ няма национално (федерално) законодателство по темата. Всяка а/к сама решава. След случая с д-р Дао Юнайтед официално обявиха, че занижават % на овърбукинг. Също така вдигнаха компенсациите. Същото направиха Делта и АА. Ако не ме лъже паметта, служители на Юнайтед могат да предложат до 8 000 долара (във ваучери за самата а/к) в търсене на отказващи се. За дебитна ВИЗА сумата е по-малка. Главната идея беше да разсеят лошата публичност около случая с доктора.

Сега прочетох за случая с Д- р Дао - ми то, срамна работа! Комоцио, избити зъби и пр.Това какво е?

Загубили били,н’ам  си колко милиона, от срив на акциите. 

Заслужават,да ударят дъното.

Връзка към коментар
8 minutes ago, AlexandraKo said:

Сега прочетох за случая с Д- р Дао - ми то, срамна работа! Комоцио, избити зъби и пр.

Загубили били,н’ам  си колко милиона, от срив на акциите. Това какво е? 

Няма да си позволявам да се шегувам, защото шегата ще бъде неуместна. Фактологията е, че изпълняващата а/к даже не е била Юнайтед, а несъразмерното използване на правата е било от страна на полицай от летището (летищната полиция е различна от градската, напр). Но на финала Юнайтед отнесе последиците.

Има и някои базови правила - когато член на екипажа ти каже да напуснеш самолета, си длъжен да изпълняваш наставленията. Ако не ги изпълниш, рискуваш да извикат полицай, който да ползва несързамерно дадените му права. Кой каква отговорност носи в тази ситуация ще оставя на всеки четящ да прецени, спрямо собственото си светоусещане.

И да, компанията наистина понесе финансов удар - цената на акциите падна. Това е имало свои собствени последици за а/к.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 час, ДиянаВ каза:

3.   Ако на пътници се откаже достъп на борда против тяхната воля, опериращият въздушен превозвач ги компенсира незабавно по член 7 и им предоставя необходимата помощ по членове 8 и 9.

Доколкото разбирам доброволците нямат право на парично обезщетение, освен ако авиокомпанията им предложи в замяна на доброволчеството им.

Т.е. не се натискай да си доброволец срещу парично обезщетение, ако преди това не са уговорили такова.

Значи, ако стюардесата попита в салона на самолета дали има доброволци за слизане, трябва да скоча от мястото си и с гърчове, стенания и викове "пуснете ме, простаци, искам да летя" да се втурна към изхода, така ли?

Преди 1 час, vorbis каза:

но от гледна точка на А/К е съвсем нормално, ако някой е съгласен да яде боб, защо да му дават пържола.

@akair

Защото може да им опърди самолета. А измирисването, както се видя от случая с United, може да струва скъпо.

 

Току-що установих, че на таблета не мога да изтрия някой, който е @посочен и е в цитат.

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , akair каза:

Няма да си позволявам да се шегувам, защото шегата ще бъде неуместна. Фактологията е, че изпълняващата а/к даже не е била Юнайтед, а несъразмерното използване на правата е било от страна на полицай от летището (летищната полиция е различна от градската, напр). Но на финала Юнайтед отнесе последиците.

Има и някои базови правила - когато член на екипажа ти каже да напуснеш самолета, си длъжен да изпълняваш наставленията. Ако не ги изпълниш, рискуваш да извикат полицай, който да ползва несързамерно дадените му права. Кой каква отговорност носи в тази ситуация ще оставя на всеки четящ да прецени, спрямо собственото си светоусещане.

И да, компанията наистина понесе финансов удар - цената на акциите падна. Това е имало свои собствени последици за а/к.

Ама, каква шега, то е стресиращо. Купил си си билет, нямаш вина за това, че АК е продала повече места, не можеш и да се откажеш от полета че, примерно, имаш неотложен ангжимент. И да ти се случи да те влачат...

Връзка към коментар

И аз се разрових да прочета за този инцидент с д-р Дао. Направи ми впечатление, че първоначално стюардите са предложили обезщетение от $400, никой не се е навил и са вдигнали мизата на $800. Той обаче е упорствал и не искал да напусне. Може би в такъв случай просто стюардът е трябвало да вдигне отново мизата. Всичко си има цена и рано или късно щеше да има доброволци. Но изводът е, че при договарянето на обезщетението трябва да го играем като пазарене. Нещо от сорта "Доброволец съм, ако ми дадете хилядарка."

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 5 минути , vorbis каза:

И аз се разрових да прочета за този инцидент с д-р Дао. Направи ми впечатление, че първоначално стюардите са предложили обезщетение от $400, никой не се е навил и са вдигнали мизата на $800. Той обаче е упорствал и не искал да напусне. Може би в такъв случай просто стюардът е трябвало да вдигне отново мизата. Всичко си има цена и рано или късно щеше да има доброволци. Но изводът е, че при договарянето на обезщетението трябва да го играем като пазарене. Нещо от сорта "Доброволец съм, ако ми дадете хилядарка."

Ааа, малко е, те после викат, че ще дават по 10 000:)))

преди 9 минути , Goal & Boss каза:

Току-що установих, че на таблета не мога да изтрия някой, който е @посочен и е в цитат.

Може, първо, трябва да изтриеш всичко поред, в цитата, като остане полето празно, го маркираш и изтриваш с хикса:))) горе в дясно  на клавиатурката.

Голяма врътня е, особено, при дълги цитати.

Връзка към коментар
Just now, vorbis said:

И аз се разрових да прочета за този инцидент с д-р Дао. Направи ми впечатление, че първоначално стюардите са предложили обезщетение от $400, никой не се е навил и са вдигнали мизата на $800. Той обаче е упорствал и не искал да напусне. Може би в такъв случай просто стюардът е трябвало да вдигне отново мизата. Всичко си има цена и рано или късно щеше да има доброволци. Но изводът е, че при договарянето на обезщетението трябва да го играем като пазарене. Нещо от сорта "Доброволец съм, ако ми дадете хилядарка."

кабинният и наземният състав са действали по правилата на а/к - предложили са максимума от 800 долара. Затова и а/к имаше lessons learned и завиши тази ставка с 1 order of magnitude

 

2 minutes ago, AlexandraKo said:

Ама, каква шега, то е стресиращо. Купил си си билет, нямаш вина за това, че АК е продала повече места, не можеш и да се откажеш от полета че, примерно, имаш неотложен ангжимент. И да ти се случи да те влачат...

Купувайки си билет, се съгласяваш с правилата на а/к. А те са, че ако ти кажат да напуснеш самолета, ставаш и го напускаш. Ако това правило не ти харесва - кола/абтобус/влак/кораб/собствен самолет/... Както и преди съм писал, има си много добра причина това правило да го има и то да се е доказало като работещо във времето. Аз ще бъда адвокат на Рогатия и ще попитам - кой човек в ясно съзнание и трезва мисъл ще има толкова важна работа, която да е по-важна и ценна от възможността за избити зъби и комоцио?

За щастие не се случва всеки ден на някой да му избиват зъбите. Но всеки сам следва да може да прецени рисковете и възможните последици от собственото си поведение.

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , vorbis каза:

 Може би в такъв случай просто стюардът е трябвало да вдигне отново мизата. Всичко си има цена и рано или късно щеше да има доброволци. 

Това е добра идея! :smile3:  Може да предвидят в оборудването на кабината и по едно чукче с поставка :grin: и ... старшата стюардеса обявява по интеркома:
"$900 първи път .... $900 втори път ... $900 тре ..., о, виждам вдигната бордна карта от място 11Чарли, г-н vorbis получава наградата, моля събирайте си багажа!" 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , AlexandraKo каза:

 

Може, първо, трябва да изтриеш всичко поред в цитата, като остане полето празно, го маркиташ и изтриваш с хикса:))) горев дясо на клавиатурката.

Голяма врътня е, особено, при дълги цитати.

Аз не искам да изтривам всичко, само @akair. Ама той не ще...запъва се.

Освен да му предложа 400€...

  • Смея се 3
Връзка към коментар
2 minutes ago, Goal & Boss said:

Освен да му предложа 400€...

За такава малка сума намери някой друг да бъде изтрит... Аз гоня по-сериозни обезщетения 😄

  • Харесвам 1
  • Смея се 6
Връзка към коментар
преди 11 минути , vorbis каза:

И аз се разрових да прочета за този инцидент с д-р Дао. Направи ми впечатление, че първоначално стюардите са предложили обезщетение от $400, никой не се е навил и са вдигнали мизата на $800. Той обаче е упорствал и не искал да напусне. Може би в такъв случай просто стюардът е трябвало да вдигне отново мизата. Всичко си има цена и рано или късно щеше да има доброволци. Но изводът е, че при договарянето на обезщетението трябва да го играем като пазарене. Нещо от сорта "Доброволец съм, ако ми дадете хилядарка."

Това с наддаването може да се случи в Америка, защото там няма фиксирани обещетения,както е в ЕС(akair да ме поправи,ако бъркам).

преди 16 минути , Goal & Boss каза:

Значи, ако стюардесата попита в салона на самолета дали има доброволци за слизане, трябва да скоча от мястото си и с гърчове, стенания и викове "пуснете ме, простаци, искам да летя" да се втурна към изхода, така ли?

 

@Goal & Boss,това е най-забавната интерпретация на Регламента,която съм срещала.Просто си го представих :))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
20 minutes ago, Goal & Boss said:

Аз не искам да изтривам всичко, само @akair. Ама той не ще...запъва се.

Освен да му предложа 400€...

Грешка, той работи в $ с повече от две нули.

  • Смея се 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.