Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 14 минути , Topfly каза:

…..

Имиджово в момента със сигурност губят, но дълбоко се съмнявам, че след една година ще има пътник, който ще е склонен да даде и 5-10 евро по висока цена за друга авиокомпания, само защото сега Уиз ер не са му върнали парите….

С уговорката, че не взимам страна в спора ви с @Георги Матеев (не съм изчел всичко и т.н.):

 

Аз съм точно такъв пътник. И не само пътник.

Например, не влизам в определени магазини, банки. … За магазините - това ми носи малко по-големи разходи, но … това е положението.

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
11 minutes ago, Георги Матеев said:

Аз лично не мога да се абстрахирам от сегашната извънредна ситуация. Ти можеш ли? Ако да - евала за железните нерви 🙂 И затова се нарича "извънредна" - защото на всички се налага да правят необичайни за тях действия. 🙂

За сега аз много повече се ядосвам на авиокомпаниите, които позовавайки се на извънредната ситуация не искат да ми връщат кеш, въпреки че по договор са длъжни да го направят, от кокото на авиокомпании като Уиз ер, които на 100% стрикно си спазват договорните отношения, но искат да ми правят жестове...И аз мисля, че изчерпахме темата! 

 

 

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 8 минути , Topfly каза:

За сега аз много повече се ядосвам на авиокомпаниите, които позовавайки се на извънредната ситуация не искат да ми връщат кеш, въпреки че по договор са длъжни да го направят

Да... и те са много дразнещи. Сори за офтопика, ти с Air Canada ли имаше проблем? Отказаха ли ти вече в прав текст кеш рефънд? Ако да - директно пускай чарджбек, имаш доста добри шансове. Като към документите за банката прикачваш и упоменаваш и евро регулацията, която изрично забранява на авиокомпаниите да връщат само ваучери. Както виждаш от вчера дори Qatar Airways клекна под натиска и почна да връща кеш, та взе да им идва акъла постепенно. Много възможно е и други ак да последват примера.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Аз имам полет с Уиз на 25 Април до Лондон, така като чета май по-добре да го отписвам директно. За пореден път не ми правят добро впечатление в това как се отнасят с клиентите си. На 26 Април имам полет и с Райън и вече ми изпратиха 2 мейла, че имам възможност да си го променя за друга дата безплатно.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
4 minutes ago, Георги Матеев said:

Да... и те са много дразнещи. Сори за офтопика, ти с Air Canada ли имаше проблем? Отказаха ли ти вече в прав текст кеш рефънд? Ако да - директно пускай чарджбек, имаш доста добри шансове... Като към документите за банката изрично прикачваш и упоменаваш и евро регулацията, която изрично забранява на авиокомпаниите да връщат само ваучери. Както виждаш от вчера дори Qatar Airways клекна под натиска и почна да връща кеш, та взе да им идва акъла постепенно. Много възможно е и други ак да последват практиката.

Не са отказали да ми връщат кеш, а ми пратиха мейл, че единствената ми опция е да получа ваучер и да се обърна към Goto gate...Може ли да ми пуснеш линк към регулацията? Той може да е полезен и темата на Уиз ер, ако се опъват да връщат кеш.

Връзка към коментар
преди 8 минути , ven62 каза:

С уговорката, че не взимам страна в спора ви с @Георги Матеев (не съм изчел всичко и т.н.):

 

Аз съм точно такъв пътник. И не само пътник.

Например, не влизам в определени магазини, банки. … За магазините - това ми носи малко по-големи разходи, но … това е положението.

 

С уговорката,че не ти противореча,нито се опитвам да те убедя в моето мнение 🙂

Това със заклеймяването на АК за "гад на годината" вече сме го гледали с Раян.Мина,замина без трайни последици за АК.Има принципни хора като теб,но болшинството забравят бързо.Банки и магазини много,има голяма конкуренция,имаш и избор.Докато АК с билети за по 20лв от БГ са само 2.И както вече някой каза са"един дол дренки".Раян ти дава възможност да си презавериш билета,но пък качва цената значително.Това ми се струва адски мръсно,но разни хора,разни трепети.

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
4 minutes ago, П.Кръстев said:

Аз имам полет с Уиз на 25 Април до Лондон, така като чета май по-добре да го отписвам директно. За пореден път не ми правят добро впечатление в това как се отнасят с клиентите си. На 26 Април имам полет и с Райън и вече ми изпратиха 2 мейла, че имам възможност да си го променя за друга дата безплатно.

Не го отписвай. Това че не спряха полетите от Будапеща до Лондон не означава, че не намалиха драстично капацитета. Може да имаш късмет твоя полет да го анулират.

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 4 минути , Topfly каза:

Не са отказали да ми връщат кеш, а ми пратиха мейл, че единствената ми опция е да получа ваучер и да се обърна към Goto gate...Може ли да ми пуснеш линк към регулацията? Той може да е полезен и темата на Уиз ер, ако се опъват да връщат кеш.

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830.pdf

 

Успех на всички в битките с авиокомпаниите 🙂

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Не може да се отрече, че са бързи с възстановяването на 120 % в акаунта. 

Сутринта получих мейл, че полетът ми от Будапеща за София за 5 април пада. Последвах линка и 10 минути по-късно в акаунта беше заредена платената сума и 20% отгоре, важащ кредит за 2 години. 

Не че няма и преди тези 2 години да пътувам, но ме дразни срокът, в който трябва да пътувам с тях! 

Сега почвам връщане на билета на ЛОТ - Соф-Буд. На сайта стои опцията за чекинг! Да видим...

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 8 минути , Мари Николова каза:

АК с билети за по 20лв от БГ са само 2

Дано си права и след кризата все още да имаме 2 авиокомпании, които не са вдигнали рязко цените и да продължат да предлагат 20-левови билети на българския пазар...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
13 minutes ago, Георги Матеев said:

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830.pdf

 

Успех на всички в битките с авиокомпаниите 🙂

Тази регулация отнася ли се и за автобусите, че някъде пише по общо транспорт, а на други места конкретно се споменават авиокомпании? С Фликсбус не бих искал да получа ваучер...

Връзка към коментар

Уиз ер нищо не могат да решават за 1 или 2 месеца по простатс причина, че утре някоя държава ще сложи рестрикции от днес за утре и полетите им угасват. Е да може да летят празни, което не е проблем явно за тях 

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 11 минути , Topfly каза:

Тази регулация отнася ли се и за автобусите, че някъде пише по общо транспорт, а на други места конкретно се споменават авиокомпании? С Фликсбус не бих искал да получа ваучер...

Хмммм наистина нямам идея... Май е само за въздушен транспорт, но не съм сигурен.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , Георги Матеев каза:

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830.pdf

 

Успех на всички в битките с авиокомпаниите 🙂

Ето го и на български.

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830_bg.pdf

 

Предвид масовото предлагане на ваучери/отворени билети, за мен най-полезно е 3-тия абзац от т2.2

  • Харесвам 5
  • Благодаря 2
Връзка към коментар
преди 27 минути , Георги Матеев каза:

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830.pdf

 

Успех на всички в битките с авиокомпаниите 🙂

Този документ има ли го преведен? 

преди 3 минути , ven62 каза:

Ето го и на български.

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830_bg.pdf

 

Предвид масовото предлагане на ваучери/отворени билети, за мен най-полезно е 3-тия абзац от т2.2

Благодаря, писали сме едновременно сигурно. Сега видях, че документа го има и на български език.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 18 минути , Topfly каза:

Тази регулация отнася ли се и за автобусите, че някъде пише по общо транспорт, а на други места конкретно се споменават авиокомпании? С Фликсбус не бих искал да получа ваучер...

Доколкото схванах има си специални регламенти за всеки вид транспорт. А в тези guidelines-и (насоки) има отделни разяснения за всеки от тях.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 12 минути , ven62 каза:

Ето го и на български.

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830_bg.pdf

 

Предвид масовото предлагане на ваучери/отворени билети, за мен най-полезно е 3-тия абзац от т2.2

Да, написано е в супер прав текст. По-интересно ми е на база на какво авиокомпаниите се правят на ощипани да връщат пари, при условие, че има толкова конкретна регулация? Най-вероятно се пробват понеже са наясно, че повечето хора не знаят правата си. Ако мине - мине.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 8 минути , Георги Матеев каза:

Да, написано е в супер прав текст. По-интересно ми е на база на какво авиокомпаниите се правят на ощипани да връщат пари, при условие, че има толкова конкретна регулация? Най-вероятно се пробват понеже са наясно, че повечето хора не знаят правата си. Ако мине - мине.

И аз така мисля.

А и някои от големите имат полети извън Европа.

---

Абе, и тяхната не е лесна...

Връзка към коментар
преди 21 минути , Георги Матеев каза:

По-интересно ми е на база на какво авиокомпаниите са правят на ощипани да връщат пари, при условие, че има толкова ясна регулация?

Там е работата, това не е регулация (Regulation), не е дори директива (Directive), а е надолу в йерархията на актовете.

 

Така че насоките (guidelines) в този документ, за съжаление, си остават по-скоро пожелателни, макар и да са намесени регулациите, които уж се явяват разтълкувани. Във всеки случай са силно обтекаеми и вероятно ще трябва да се натрупат съдебна практика и прецеденти, за да започнат авиокомпаниите да се съобразяват повече.

 

https://europa.eu/european-union/eu-law/legal-acts_en

 

https://ec.europa.eu/info/law/law-making-process/types-eu-law_en

 

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Goal & Boss каза:

Там е работата, това не е регулация (Regulation), не е дори директива (Directive), а е надолу в йерархията на актовете.

 

Така че насоките този документ, за съжаление, си остават по-скоро пожелателни, макар и да са намесени регулациите, които са разтълкувани. Във всеки случай са силно обтекаеми и вероятно ще трябва да се натрупа съдебна практика и прецеденти, за да започнат авиокомпаниите да се съобразяват повече.

 

https://europa.eu/european-union/eu-law/legal-acts_en

 

 

Според мен не си прав.

Това са по-скоро тълкувания на регламенти и/или директиви и е направено, за да не губят хората време да четат съответния нормативен акт и да съотнасят съответната разпоредба към сегашната ситуация с вируса.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Just now, Георги Матеев said:

Да, написано е в супер прав текст. По-интересно ми е на база на какво авиокомпаниите са правят на ощипани да връщат пари, при условие, че има толкова ясна регулация? Най-вероятно се пробват понеже са наясно, че повечето хора не знаят правата си. Ако мине - мине.

В момента както каза шефът на Уиз ер Cash is king! Който може по дълго да издържи с кеш в тази криза, той ще спечели. От такава гледна точка автоматичното даване на ваучери на пътниците на Уиз ер е умна политика от гледна точка на авиокомпанията, защото вероято малко хора, а и след доста дълга процедура ще могат да си вземат кеша. Общо взето сега и пътници и авиокомпании са притиснати и всеки си гони интереса...

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 1 минута , Goal & Boss каза:

Там е работата, това не е регулация (Regulation), не е дори директива (Directive), а е надолу в йерархията на актовете.

 

Така че насоките този документ, за съжаление, си остават по-скоро пожелателни, макар и да са намесени регулациите, които са разтълкувани. Във всеки случай са силно обтекаеми и вероятно ще трябва да се натрупа съдебна практика и прецеденти, за да започнат авиокомпаниите да се съобразяват повече.

 

https://europa.eu/european-union/eu-law/legal-acts_en

Това самото не е регулация, разбира се, а тълкувателни насоки на Регламент (ЕО) № 261/2004 в условията на Covid-19.

 

Практически това известие на Комисията е в отговор на авиокомпаниите, които много силно натискаха връщането на ваучери вместо пари да стане законно. Отговорът е ясно НЕ и практически докато не влезне в сила нова или изменена регулация старата е напълно валидна и в момента. Аз поне не намирам информация 261/2004 да е отменена или изменена?

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 4 минути , ven62 каза:

Според мен не си прав.

Това са по-скоро тълкувания на регламенти и/или директиви и е направено, за да не губят хората време да четат съответния нормативен акт и да съотнасят съответната разпоредба към сегашната ситуация с вируса.

Именно, тълкования са. Но един тълкува регламента по един начин, друг - по друг. И кой решава кое тълкование е легитимно? Съдът. Затова написах - практика и прецеденти в съда ще оправят нещата.

 

преди 2 минути , Георги Матеев каза:

Аз поне не намирам информация 261/2004 да е отменена или изменена?

Не е. Но там пише ли нещо как се процедира в условия като сегашните? Ако не, значи всичко опира до тълкуване на съществуващите текстове. И до съд, в крайна сметка. Аз така ги виждам нещата. Авиокомпаниите няма да се предадат без бой.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.