Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Георги Матеев
преди 14 минути , ven62 каза:

Абе, и тяхната не е лесна...

Сигурно, но прости ми, че няма да ги съжаля. Винаги ми е много забавно как всички правят едно и също. Примерно 5 години подред имат рекордни милиардни печалби в дадения сектор и се хвалят с това, но когато нещо се сговняса и веднага - край, фалираме другата седмица, давайте държавни помощи, няма да връщаме пари на хората и тн. Ами използвайте си част от печалбите и ще оцелеете.

  • Харесвам 10
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Goal & Boss каза:

Именно, тълкования са. Но един тълкува регламента по един начин, друг - по друг. И кой решава кое тълкование е легитимно? Съдът. Затова написах - практика и прецеденти в съда ще оправят нещата.

Извинявай, не са тълкувания. Грешно се изразих.

Това са категорични изводи на базата на нормативни актове.

Връзка към коментар
В момента, ven62 каза:

Извинявай, не са тълкувания. Грешно се изразих.

Това са категорични изводи на базата на нормативни актове.

Според авторите на документа това са насоки 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 8 минути , Goal & Boss каза:

Не е. Но там пише ли нещо как се процедира в условия като сегашните? Ако не, значи всичко опира до тълкуване на съществуващите текстове. И до съд, в крайна сметка. Аз така ги виждам нещата. Авиокомпаниите няма да се предадат без бой.

Не пише как се процедира в условия като сегашните, но тъй като няма по-нова или актуализирана регулация - настоящата е в сила. И при опит на авиокомпаниите да извъртят нещата в своя полза последва звучен шамар - НЕ МОЖЕ. Което доведе и до тези допълнителни тълкувания/насоки (наречи ги както искаш) за да не си представят, че могат да правят каквото си искат. Като дори да игнорираш насоките (което авиокомпаниите правят) си остава оригиналната регулация. В която много ясно е записано - при отмяна на полет имаш право на пълен рефънд. Точка.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
2 minutes ago, Goal & Boss said:

Именно, тълкования са. Но един тълкува регламента по един начин, друг - по друг. И кой решава кое тълкование е легитимно? Съдът. Затова написах - практика и прецеденти в съда ще оправят нещата.

Въпреки голямото желание на авиокомпаниите не мисля, че има възможност за различно тълкуване на казуса. Всеки може да твърди, че черното е бяло и да иска да се съди, но реално тълкуването на разпоредбите в този случай може да бъде едно. Авиокомпаниите най-вероятно искат просто да спечелят време и да се възползват от незнанието на пътниците...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 8 минути , Георги Матеев каза:

Сигурно, но прости ми, че няма да ги съжаля. Винаги ми е много забавно как всички правят едно и също. Примерно 5 години подред имат рекордни милиардни печалби в дадения сектор и се хвалят с това, но когато нещо се сговняса и веднага - край, фалираме другата седмица, давайте държавни помощи, няма да връщаме пари на хората и тн. Ами използвайте си част от печалбите и ще оцелеете.

Всички сме така.

От двете най-елементарни действия в математиката любимото ни е "събиране"

А "изваждането" винаги ни носи дискомфорт.

:wink:

 

@Георги Матеев , стига се кахири тука.

Отиди в темата за гладенето. Покажи нещо.. Я как простираш или си переш чорапите.

Или пък някоя манджа... Нямаш ли някои роднина - майстор-готвач да те е научил това-онова.:wink:

А и така, който не те е виждал на живо ще се убеди че не си имагинерен.

 

  • Харесвам 2
  • Браво 3
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги Матеев каза:

Малко размишления за полетите от София до Лондон. Дори да изключим настоящия локдаун на Англия, в момента има извънредна ситуация в България и изрична държавна препоръка (не знам дали не премина и в реална забрана с глоби?) да не се пътува никъде извън страната освен по изключително наложителни причини.

 

Не коментираме варианта, ако живееш и работиш в Англия и примерно там е семейството ти - тогава е ясно, че летиш на всяка цена. Но очевидно всички туристически пътувания са напълно изключени и никой нормален не би тръгнал с тази цел. Въобще да не говорим за опасността от поставяне под карантина при пристигане (ако въобще те допуснат в страната), огромната вероятност да не можеш да се върнеш обратно в България с месеци и тн.

 

По принцип това не е ли достатъчна предпоставка за искане за отмяна на билети и рефънд?

Размишленията ти са логични и смислени, но единствено и само от гледната точка на турист, който си е купил билети преди да се вдигне достатъчно шум около предстоящата епидемия. Освен, че няма абсолютно никакви нормативни пречки пред тези полети - има и голямо търсене поне в едната посока. Виж какви са цените на Wizzair от Лондон до София до 7 април, включително. Не намирам по-малко от 125 паунда еднопосочен. Освен това и British Airways не са спирали полетите по същото направление, а те едва ли го правят да прецакат туристите. В почти всички страни, които нямат специални местни ограничения се изпълняват директни полети до Лондон, като дори Аерофлот летят от Москва до Лондон, също така KLM и много други си изпълняват полетите.

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ех... В един идеален свят този документ щеше да е достатъчно убедителен за авиокомпаниите и те да стриктно да се придържат към насоките в него. В реалността виждаме съвсем друго. Ние с вас намираме, че тези насоки са императивни. Колко от останалите пътници, които са ощетени по този начин, мислят така?

 

преди 11 минути , Topfly каза:

Авиокомпаниите най-вероятно искат просто да спечелят време и да се възползват от незнанието на пътниците...

Напълно съм съгласен 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , IvanNavi каза:

Размишленията ти са логични и смислени, но единствено и само от гледната точка на турист, който си е купил билети преди да се вдигне достатъчно шум около предстоящата епидемия. Освен, че няма абсолютно никакви нормативни пречки пред тези полети - има и голямо търсене поне в едната посока. Виж какви са цените на Wizzair от Лондон до София до 7 април, включително. Не намирам по-малко от 125 паунда еднопосочен. Освен това и British Airways не са спирали полетите по същото направление, а те едва ли го правят да прецакат туристите. В почти всички страни, които нямат специални местни ограничения се изпълняват директни полети до Лондон, като дори Аерофлот летят от Москва до Лондон, също така KLM и много други си изпълняват полетите.

 

 

А Бритиш дали позволяват пътниците да променят дати? 

В това е огромната разлика между Wizz и останалите. 

 

Разбира се, че не е лесно и на Wizz. 

 

Борис Джонсън каквото и да говори правителството ще налее пари в BA, така както Франция и Холандия ще спасят своята група и както вчера Конгреса гласува едни 61 млд.  в подкрепа на авиоиндустрията. 

 

Дали обаче и кой ще спаси Wizz, ако те сами не направят всичко възможно да преживеят кризата ? 

Унгария?  Съмнявам се. "Индиго" пък не се знае дали също ще оцелеят. 

Ако това продължи още 2-3 месеца  наистина много малко бизнеси ще оцелеят без държавна подкрепа. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 18 минути , Goal & Boss каза:

Според авторите на документа това са насоки 🙂

Guidelines българските преводачи (юристи или каквито и да са) обикновено го превеждат като насоки, но това са по-скоро указания за практическо прилагане и внасяне на допълнителна яснота по някои въпроси от Директиви и Регламенти на ЕС. Нямат задължителен характер, но имат много голяма тежест при евентуален съдебен спор.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
В момента, stanimir каза:

Дали обаче и кой ще спаси Wizz, ако те сами не направят всичко възможно да преживеят кризата ? 

Аз доколкото чух, WIzz засега са далеч от червената зона и ликвидността им е сред най-добрите в Европа.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , IvanNavi каза:

Guidelines българските преводачи (юристи или каквито и да са) обикновено го превеждат като насоки, но това практически са указания за практическо прилагане и внасяне на допълнителна яснота по някои въпроси.

Ако преводачите го превеждат и разбират така - ще преглътнем, но ако и юристите - това говори лошо за тях.

 

преди 5 минути , stanimir каза:

Засега 🙂

Е, засега. Няма нищо вечно на тоя свят. Все пак да не се окаже, че са настъпали мотиката с тази своя политика 🙂

За Унгария загубата на втори национален превозвач след Malev ще е удар по достойнството, така че - особено начело с Орбан - маджарите ще направят каквото счетат за необходимо.

Връзка към коментар
преди 10 минути , IvanNavi каза:

Размишленията ти са логични и смислени, но единствено и само от гледната точка на турист, който си е купил билети преди да се вдигне достатъчно шум около предстоящата епидемия. Освен, че няма абсолютно никакви нормативни пречки пред тези полети - има и голямо търсене поне в едната посока. Виж какви са цените на Wizzair от Лондон до София до 7 април, включително. Не намирам по-малко от 125 паунда еднопосочен. Освен това и British Airways не са спирали полетите по същото направление, а те едва ли го правят да прецакат туристите. В почти всички страни, които нямат специални местни ограничения се изпълняват директни полети до Лондон, като дори Аерофлот летят от Москва до Лондон, също така KLM и много други си изпълняват полетите.

 

 

В тази връзка имам полет от Лондон Лутън за 30/03 London Luton - Sofia 21:45-02:55, който няма да ползвам така че, който иска да си смени името (45 евро сега го проверих в сайта на Wizz) го подарявам 🙂   В момента този полет е 340 паунда. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Goal & Boss каза:

Ако преводачите го превеждат и разбират така - ще преглътнем, но ако и юристите - това говори лошо за тях.

 

Е, засега. Няма нищо вечно на тоя свят. Все пак да не се окаже, че са настъпали мотиката с тази своя политика 🙂

Просто такава е наложената практика. След приемането на България в ЕС се наложи да се превеждат една камара нормативни документи на български език. Както можеше да се предположи - липсваха (а и досега не е много по-различно) достатъчно грамотни преводачи, особено за специализираните документи, което прави преводите странни, неразбираеми или най-малкото трудночетими. Не го правят нарочно - толкова си могат. Затова чети на английски за да си спестиш време и усилия.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
10 minutes ago, Goal & Boss said:

Аз доколкото чух, WIzz засега са далеч от червената зона и ликвидността им е сред най-добрите в Европа.

Така е, но и те са принудени да взимат много тежки решения, като изпращане на пилоти, стюардеси и т.н. в неплатен отпуск. Колко от тези служители ще решат да си намарят алтернативна заетост и няма да се върнат при Уиз ер след кризата не се знае...В момента ликвидността на Уиз ер намалява и с това, че се опитват да реагират проактивно, като се възползват да прередят други авиокомпании в опашката за нови самолети. Повечето авиокомпании регираха на кризата с отлагане на поръчките, докато Уиз ер прави точно обратното с идеята, че в кризата много конкуренти ще фалират и те ще имат капацитета да им вземат пазарния дял...

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 21 минути , IvanNavi каза:

Размишленията ти са логични и смислени, но единствено и само от гледната точка на турист, който си е купил билети преди да се вдигне достатъчно шум около предстоящата епидемия. Освен, че няма абсолютно никакви нормативни пречки пред тези полети - има и голямо търсене поне в едната посока. Виж какви са цените на Wizzair от Лондон до София до 7 април, включително. Не намирам по-малко от 125 паунда еднопосочен. Освен това и British Airways не са спирали полетите по същото направление, а те едва ли го правят да прецакат туристите. В почти всички страни, които нямат специални местни ограничения се изпълняват директни полети до Лондон, като дори Аерофлот летят от Москва до Лондон, също така KLM и много други си изпълняват полетите.

Въобще не коментирах това, което е напълно очевидно, а и Лондон беше само малък пример за основната ми теза. Ако гледаме от буквоядвена гледна точка - да, нормативни пречки може да няма засега, но същевременно има десетки други пречки за да не осъществиш пътуването си. Не всички са гастарбайтери или резиденти.

 

Както казах темата вече се изчерпа, но ще направя един наистина финален коментар. Всички изброени от теб авиокомпании - British Airways, Aeroflot и KLM - предлагат безплатна промяна на датите или рефънд по желание (дори и само с ваучер да е). Wizz Air буквално е единственото изключение от ЦЯЛАТА АВИОИНДУСТРИЯ, упорито не предоставяйки никаква възможност на клиентите си за каквато и да е гъвкавост и на практика принуждавайки ги да изгорят с билетите си, които не могат да ползват по тотално независещи от тях причини. И ако си авиокомпания, която държи на всички пътници, най-малкото временно ще промениш някои практики и политики. Което всички останали авиокомпании отдавна направиха. Изводите всеки сам си ги прави 🙂

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 3 минути , IvanNavi каза:

Затова чети на английски за да си спестиш време и усилия.

Това и правя! Благодаря за разясненията 🙂

 

преди 3 минути , Topfly каза:

В момента ликвидността на Уиз ер намалява и с това, че се опитват да реагират проактивно, като се възползват да прередят други авиокомпании в опашката за нови самолети. Повечето авиокомпании регираха на кризата с отлагане на поръчките, докато уиз ер прави точно обратното с идеята, че в кризата много конкуренти ще фалират и те ще имат капацитета да им вземат пазарния дял...

Е, ако те правят така и фалират, кой ще им е виновен? Ще си понесат негативите от това свое решение и толкова. Риск печели, риск губи, риск патки пасе. Разбира се, ако оцелеят, ще аплодирам шефовете им за това решение, защото се искат големи топки за него и определено е висш пилотаж в бизнеса.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 5 минути , Георги Матеев каза:

И ако си авиокомпания, която държи на всички пътници, най-малкото временно ще промениш някои практики и политики. Което всички останали авиокомпании отдавна направиха. Изводите всеки сам си ги прави 🙂

Вероятно, за наше съжаление, в WIzz вече със сигурност знаят онова, за което ние само се досещаме - че имиджовите щети много бързо ще се „излекуват“ с евтини билети. И от десетима, които тия дни са се заклели да не пътуват повече с унгарците, девет ще се отметнат от клетвата си. Което поставя под въпрос очакването на @Ilian359 за скъпи билети в близко и средно бъдеще.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 19 минути , Goal & Boss каза:

Вероятно, за наше съжаление, в WIzz вече със сигурност знаят онова, за което ние само се досещаме - че имиджовите щети много бързо ще се „излекуват“ с евтини билети. И от десетима, които тия дни са се заклели да не пътуват повече с унгарците, девет ще се отметнат от клетвата си. Което поставя под въпрос очакването на @Ilian359 за скъпи билети в близко и средно бъдеще.

Продължавам да не съм убеден, че в обозримо бъдеще ще видим много ниски цени и в това отношение мисля като @Ilian359. Дано не съм прав.

 

Аз дори не се заричам, че няма да летя отново с Wizz - да си ме видял да казвам нещо подобно? Но поне със сигурност вече знам, че при сходни условия (или не огромна разлика в цената) за една и съща дестинация за в бъдеще определено ще избирам друга авиокомпания, т.е. Wizz вече няма да са ми предпочитаната по подразбиране ак. Наистина много ми паднаха в очите с това упорство, което признавам, дори не успях да разбера докрай.

 

преди 50 минути , ven62 каза:

@Георги Матеев , стига се кахири тука.

Отиди в темата за гладенето. Покажи нещо.. Я как простираш или си переш чорапите.

Или пък някоя манджа... Нямаш ли някои роднина - майстор-готвач да те е научил това-онова.:wink:

А и така, който не те е виждал на живо ще се убеди че не си имагинерен.

 

Добър опит, но през живота си не съм гладил или готвил (яйцата на очи не се броят!), въпреки роднините майстор-готвачи 😉 Та какво да диря из тея теми 🤣 А и не се кахъря... не си ли чувал за убиване на време в карантинни условия 🙂

  • Смея се 1
Връзка към коментар
19 minutes ago, Goal & Boss said:

Е, ако те правят така и фалират, кой ще им е виновен? Ще си понесат негативите от това свое решение и толкова. Риск печели, риск губи, риск патки пасе. Разбира се, ако оцелеят, ще аплодирам шефовете им за това решение, защото се искат големи топки за него и определено е висш пилотаж в бизнеса.

Скоро четох един анализ, че имат възможност с различни мерки да си намалят разходите до 700 милиона евро годишно, а имат около 1,5 милиарда евро кеш. Реално биха могли да преживеят и две години ако 100% от самолетите са им на земята и повечето служители ги изпратят в неплатен отпуск...Естествено има разходи, които няма как да се съкратят, като лизинговите вноски на самолетите, заплатите на ключови служители и т.н. От ликвидна гледна точка Уиз ер са най-добрата авиокомпания в цяла Европа и те явно се и опитват да се възползват от тази си позиция...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, ven62 каза:

Според мен не си прав.

Това са по-скоро тълкувания на регламенти и/или директиви и е направено, за да не губят хората време да четат съответния нормативен акт и да съотнасят съответната разпоредба към сегашната ситуация с вируса.

ето как върви правната сила на издаваните от EC документи - https://www.eumonitor.eu/9353000/1/j9vvik7m1c3gyxp/vh75mdhkg4s0
 

Цитат

 

Guideline

Guidelines are non-binding acts that set out a framework for future acts in a policy area. These frameworks tend to be broad in scope and stated in general terms, and the 'future acts' often take the form of legally binding instruments. The EU issues guidelines in a limited number of policy areas.

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги Матеев каза:

Както казах темата вече се изчерпа, но ще направя един наистина финален коментар. Всички изброени от теб авиокомпании - British Airways, Aeroflot и KLM - предлагат безплатна промяна на датите или рефънд по желание (дори и само с ваучер да е). Wizz Air буквално е единственото изключение от ЦЯЛАТА АВИОИНДУСТРИЯ, упорито не предоставяйки никаква възможност на клиентите си за каквато и да е гъвкавост и на практика принуждавайки ги да изгорят с билетите си, които не могат да ползват по тотално независещи от тях причини. И ако си авиокомпания, която държи на всички пътници, най-малкото временно ще промениш някои практики и политики. Което всички останали авиокомпании отдавна направиха. Изводите всеки сам си ги прави 🙂

Наистина може би са единствените, които не промениха почти нищо от правилата си в условията на текущата криза, което си има своите плюсове и минуси както за клиентите, така и за тях, но не мисля, че някой има основание да ги вини точно затова. Дали е добре или зле, правилно или неправилно едва ли някой от нас може да прецени сега и очевидно ще стане ясно едва след като пазара се нормализира на някакви нови нива след време и оцелелите копмпании разберат с какви нетни активи и пазарни позиции разполагат.

Връзка към коментар

Мистър Варади твърди, че и един самолет да не литне през следващите 3 ( три ) години те ще си съществуват без проблем. 

https://www.exyuaviation.com/2020/03/wizz-air-expects-normal-operations-from.html - прочетох го преди няколко дни, но го изгубих в навалицата от информация. 

Мисля си, че Wizz в момента са даже на печалба - плащат по - ниски летищни такси, някъде, защото нали се плаща на пътник качен в самолета, плащат за по - малко гориво, защото летят , да речем , празни от някъде и навсякъде огромната част от пътниците им ги кредитират срещу 20 % лихва. После тези пътници щат не щат ще си купят билети за някъде и ще си доплатят не малко за удоволствието, защото едва ли цените ще са подобни - хем тая лихва трябва да се избие от някъде, хем и печалба трябва да има. От март част от служителите им са в отпуск. В момента пренасят помощи, та нямало било държавна помощ ?

 

Cahs is king- ама не в нашия джоб. Прецакани сме си от всякъде за известно време. 

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.