Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 10 минути , IvanNavi каза:

Няма как да бъдат продадени 92% от седалките месеци преди полета за нито един редовен полет. Всъшност политиката на Wizzair вероятно ще се окаже най-разумна. Вярно е, че се дразнят тези, които са купували отдавна, но те са купували предварително единствено и само заради ниската цена. Точно тези пътници ще мрънкат известно време и после пак ще купуват евтини билети. Те не са определящи за приходите. Но авиокомпанията не си спестява само връщането на парите за билети, а и разправията с клиенти, които искат да си получат парите обратно, а това няма как да не се забави много дори при добра воля. Освен това като си изпълняват полетите си поемат и всички разходи, свързани с това. Просто са по-малко уязвими по отношение на компенсации и претенции, тъй като формално не нарушават директиви и други нормативни документи и вероятно ще преминат през кризата с по-малко загуби.

Вероятност да са разпродадени не липсва, особено по дестинации, където в този месец има традиционна миграция на сезонни работници, които имат договори месеци преди датата на отпътуване.

А колко са разумни - мисля не е тази думата, която характеризира поведението на някой, който в такава ситуация лети за да не ти върне парите, след като знае че няма да летиш ! Празни полети с парите на хора, които нямат възможност да се качат, по независещи от тях причини!

За мен думата е наглост !

 

И това го правят с най-верните си клиенти - гастарбайтерите, които са редовните им пътници, и които не са от най-платежоспособните, та да забравят бързо този "жест", насилствено да "подарят" парите си ...

  • Харесвам 5
  • Браво 2
Връзка към коментар
Георги Матеев

 

преди 51 минути , IvanNavi каза:

Вярно е, че се дразнят тези, които са купували отдавна, но те са купували предварително единствено и само заради ниската цена. Точно тези пътници ще мрънкат известно време и после пак ще купуват евтини билети. Те не са определящи за приходите.

Харесва ми с колко лека ръка правиш генерални изводи. Надявам се осъзнаваш, че с това изказване току-що описа кажи-речи 80-90% от клиентите на лоу-кост авиокомпаниите като незначителни за приходите 🙂 Виж, ако дадена авиокомпания въобще не се интересува от мнението на масовия клиент - както съвсем очевидно е в случая с Wizz - и предпочита да извършва бутикови полети с 15-20 пътника платили по 150 евро, това вече е съвсем отделен въпрос.

 

@Topfly а относно чуденката ти за цените...  Може би София просто е много по-гореща точка от Будапеща и Дубай 😛

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 36 минути , aleksandrina каза:

И да не са продадени повечето, политиката им е отвратителна. Значи няма да те пуснат в страната, но тях това не ги интересува. Да е като за щатите- да знаеш, че без виза не можеш да тръгнеш. Но променяща се с часове обстановка и забрана на влизане на чужди граждани в страната, а те да ти обясняват как си летят- ами не е коректно (меко казано). Колко от 200 места в самолета са заети от швейцарци, германци или французи (за Базел пак да конкретизирам)?! Я има 1/5, я не. Повечето са българи, които няма как да влязат в трите страни. Достатъчно снимки се въртят из нета, на които се вижда и пише как летят 5 - 7 - 10 човека в целия самолет... А относно разходите им- част от тях са на пътник, та нека не им смятаме "разходите"...

Всичко това, което си написала няма отношение към общите условия за превоз на пътници и има силен емоционален отенък. Ако мислиш, че някой е нарушил регулациите или договор за превоз на пътници можеш да се обърнеш към авиокомпанията или компетентните органи в съответната страна. Освен всичко друго точно в този форум съм чел, че ако се свържеш с кол центъра, Wizzair връщат пари за някои полети, които се изпълняват, но има забрана за граждани на определена страна.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 15 минути , Георги Матеев каза:

 

Харесва ми с колко лека ръка правиш генерални изводи. Надявам се осъзнаваш, че с това изказване току-що описа кажи-речи 80-90% от клиентите на лоу-кост авиокомпаниите като незначителни за приходите 🙂 Виж, ако дадена авиокомпания въобще не се интересува от мнението на масовия клиент - както съвсем очевидно е в случая с Wizz - и предпочита да извършва бутикови полети с 15-20 пътника платили по 150 евро, това вече е съвсем отделен въпрос.

 

@Topfly а относно чуденката ти за цените...  Може би София просто е много по-гореща точка от Будапеща и Дубай 😛

"Незначителни" и "не са определящи" са две съвсем различни неща. Нискотарифните авиокомпании разчитат в много по-малка степен на лоялни клиенти, а точно на туристите и гастърбайтерите едва ли биха могли да разчитат за лоялност. Повечето купуват най-евтиното. А при предстоящото свиване на пазара и по-високи цени твоята оценка за 80-90% клиенти, които купуват с месеци напред ми звучи направо фантастично.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Емоционално, не емоционално- това са фактите- не те пускат в страната, но тях това малко ги интересува- точно от кол центъра това казват- ние знаем, че вие знаете, че няма да може да влезете, защото има забрана, но нищо не можем да направим! И това, ако не е нагло! И точно в този форум май е единичен случая на върнати пари. 
А общите условия важат, когато няма извънредна дългосрочна ситуация като тази. Защото това не е ден- два.
И да допълня- има фирми, които искат от служителите си в началото на годината или края на предходната- отпуските им за цяла година. Тогава е съвсем нормално да имаш планове и да си купиш билетите месеци напред. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 16 минути , IvanNavi каза:

"Незначителни" и "не са определящи" са две съвсем различни неща. Нискотарифните авиокомпании разчитат в много по-малка степен на лоялни клиенти, а точно на туристите и гастърбайтерите едва ли биха могли да разчитат за лоялност. Повечето купуват най-евтиното. А при предстоящото свиване на пазара и по-високи цени твоята оценка за 80-90% клиенти, които купуват с месеци напред ми звучи направо фантастично.

Колко туристическа е според теб дестинацията София-Дортмунд ?

Знаеш ли колко забележителности има в Дортмунд 🙂 

И при тези полети, кое точно е определящо за да е на печалба авиокомпанията - гастарбайтерите, туристите, или кой по тази дестинация ще е готов да брои 200-300 евро за билет, бил той и в последния момент.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 23 минути , IvanNavi каза:

"Незначителни" и "не са определящи" са две съвсем различни неща. Нискотарифните авиокомпании разчитат в много по-малка степен на лоялни клиенти, а точно туристите и гастърбайтерите едва ли биха били лоялни. А при предстоящото свиване на пазара и по-високи цени твоята оценка за 80-90% клиенти, които купуват с месеци напред ми звучи направо фантастично.

Също така нискотарифните авиокомпании разчитат и на точно тези хора, които купуват много по-отрано билети на по-ниски цени, защото хем оперират по-дълго време с парите им и хем те пълнят по-голяма част от самолета, генерирайки в последствие допълнителни приходи по един или друг начин. И това е масовият тип клиент на всяка лоу-кост авиокомпания.

 

Аз дори не се дразня, имах късмет Wizz сами да отмениха всичките ми полети и да нямам стотинка загуба. По-скоро съм изумен от безобразната наглост и от продължаващия им упорит формален буквализъм до дупка. Подчертавам, от сигурни източници знам, че повечето им полети са почти празни и в двете посоки (от и до България). Ако твоето разбиране за прекрасна услуга и сървиз е да вземеш пари от клиента, като в последствие доставиш същата тази услуга насила - в момент, в който вече почти никой не може да се възползва от нея, дори и да иска - мисля, че няма какво повече да коментираме.

  • Харесвам 8
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 28 минути , Георги Матеев каза:

Също така нискотарифните авиокомпании разчитат и на точно тези хора, които купуват много по-отрано билети на по-ниски цени, защото хем оперират по-дълго време с парите им и хем те пълнят по-голяма част от самолета, генерирайки в последствие допълнителни приходи по един или друг начин. И това е масовият тип клиент на всяка лоу-кост авиокомпания.

 

Аз дори не се дразня, дори имах късмет авиокомпанията сама да отмени всичките ми полети и да нямам стотинка загуба. По-скоро съм изумен от безобразната наглост и от продължаващия им упорит буквализъм до дупка. Ако твоето разбиране за прекрасна услуга и сървиз е да вземеш пари от клиента, като в последствие доставиш същата тази услуга насила - в момент, в който вече почти никой не може да се възползва от нея, дори и да иска - мисля че няма какво повече да коментираме.

Отговарям ти за последен път, не за да те дразня, а защото виждам, че си интелигентен и спориш просто ей така да тече купона. 🙂

Мисля, че разбирането ти за това, че нискотарифните компании разчитат на тези, които купуват рано е дълбоко погрешно. Може би си прав единствено за авиокомпаниите, които имат сериозни финансови затруднения и нямат достъп до кредит. Но Wizzair, както и Rayanair никога не са били в такова положение до момента. Няма сериозен мениджър, който да има възможност да си осигури кредит с годишен лихвен процент доста под 5%, но да реши да се финансира с предварителна продажба на билети с дискаунт 20-70% (произволни числа, но покриващи голяма част от реалността) само няколко месеца преди всеки полет. А каква част от самолета пълнят - не знам и едва ли има значение в случая, защото това е функция на ценовата политика. Допълнителните приходи предполагам се генерират от всички клиенти, без оглед на датата на покупка на билета.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
11 minutes ago, IvanNavi said:

Мисля, че разбирането ти за това, че нискотарифните компании разчитат на тези, които купуват рано е дълбоко погрешно. Може би си прав единствено за авиокомпаниите, които имат сериозни финансови затруднения и нямат достъп до кредит. Но Wizzair, както и Rayanair никога не са били в такова положение до момента.

Не се обръщаш към мен, но да те питам- като са сериозни, опаричени и отговорни- защо се правят на луди и летят с по 5 човека, а не връщат пари на клиентите си? И на какво да разчитат- нали ниските тарифи са идеята и АК  затова са нискотарифни?! Ясно е, че печелят повече от места, багажи и глоби.
Ryanair си отмениха полетите и връщат пари- не кредити и ваучери. Бавно ще стане, но това правят. A wizz ни пари, ни ваучери, ни кредит, ни ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 14 минути , aleksandrina каза:

Не се обръщаш към мен, но да те питам- като са сериозни, опаричени и отговорни- защо се правят на луди и летят с по 5 човека, а не връщат пари на клиентите си? И на какво да разчитат- нали ниските тарифи са идеята и АК  затова са нискотарифни?! Ясно е, че печелят повече от места, багажи и глоби.
Ryanair си отмениха полетите и връщат пари- не кредити и ваучери. Бавно ще стане, но това правят. A wizz ни пари, ни ваучери, ни кредит, ни ...

Не мога да ти отговоря, защото нито съм представител на Wizzair, нито искам да спекулирам. Бях останал с впечатление, че това е място, където се поощряват сериозни дискусии, а не емоционални изблици, но вече съм разколебан.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
Преди 1 час, IvanNavi каза:

Отговарям ти за последен път, не за да те дразня, а защото виждам, че си интелигентен и спориш просто ей така да тече купона. 🙂

Мисля, че разбирането ти за това, че нискотарифните компании разчитат на тези, които купуват рано е дълбоко погрешно. Може би си прав единствено за авиокомпаниите, които имат сериозни финансови затруднения и нямат достъп до кредит. Но Wizzair, както и Rayanair никога не са били в такова положение до момента. Няма сериозен мениджър, който да има възможност да си осигури кредит с годишен лихвен процент доста под 5%, но да реши да се финансира с предварителна продажба на билети с дискаунт 20-70% (произволни числа, но покриващи голяма част от реалността) само няколко месеца преди всеки полет.

В известна степен ми харесва как разсъждаваш и затова ще продължа и аз още малко 🙂 Наистина мисля, че е точно обратното - купуващите билети отрано имат много по-сериозна роля, отколкото си представяш.

 

Като дългогодишен организатор на събития мога да сравня напълването на самолет с пътници с напълването на зала с публика. Съгласни сме, че за една лоу-кост авиокомпания и за един организатор няма по-лош имидж от празен самолет / празна зала, нали така?

 

Месеци преди полета / ивента пускаш изключително евтини билети, понякога често дори под себестойността им. За кратко време тази зарибявка генерира първоначална 25-30% аудитория. Хем бързо си разпродал 1/4 от капацитета, хем си генерирал начален оборотен кеш, хем вече имаш някакви гарантирани хора, от които в последствие все пак ще спечелиш нещичко (допълнителни услуги, оборот на бара и тн). Междувременно тези хора почват да комуникират с приятели (ауу знаеш ли къде ще ходя!), рекламата се предава от уста на уста, което генерира все повече и повече продадени места.

 

В един момент достигаш 50% от капацитета и тогава вече държиш нещата под контрол, знаейки, че от тук нататък почти със сигурност няма как да се провалиш. Спокойно вдигаш цената на билетите и започва да става по-интересно от финансова гледна точка. С други думи количеството предварително продадени евтини билети има немалко значение за по-скъпите продажби впоследствие.

 

Вече си продал 90% от капацитета. Междувременно обаче влиза в сила пълна карантина, но няма изрично закон, който да забрани да проведеш събитието пред празна зала. Провеждаш го, че и даже го излъчваш наживо по интернет. Ама хората не били могли да дойдат - ми това не е твой проблем, да са го гледали онлайн, ти събитие си направил и пари не връщаш при никакви обстоятелства! Осъзнаваш ли колко е абсурдно това?

 

Накратко, нито една авиокомпания не може да си позволи да се е*ава с който и да е тип клиенти. Просто всички са еднакво важни - и плащащите по 10 евро и плащащите по 110, тъй като е почти невъзможно един самолет да се напълни само със скъпи билети (освен ако не е някаква ексклузивна топ дестинация). А Wizz точно това направиха... гаврят се с голяма част от клиентите си. Като същевременно решението беше елементарно - просто трябваше да се даде гъвкавост за промяна на датите на полетите (пък дори и да е с доплащане в тарифата) или връщане на сумата като кредит в акаунта... както виждаш даже не споменавам за връщане на кеш пари. И всеки щеше да е доволен и Wizz да са супер-герои.

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
преди 6 минути , IvanNavi каза:

Не мога да ти отговоря, защото нито съм представител на Wizzair, нито искам да спекулирам. Бях останал с впечатление, че това е място, където се поощряват сериозни дискусии, а не емоционални изблици., но вече съм разколебан.

Точно затова дискусията е сериозна, защото за разлика от всички отговорни компании, Уиз летят за да не връщат пари !

Което ги прави единствените, позоваващи се на някакви разписани условия, които всички останали компании  пренебрегнаха в свой ущърб  и затова връщат пари.

И откъде мислиш е този така рекламиран кеш ресурс на Уиз, който с неистови усилия и за сметка на бъдещето си се мъчат да запазят - от предварителни продажби на билети до края на годината - оттам е !

Запознай се с финансовите потоци на авиокомпаниите и тогава може да разбереш точно как се движи този бизнес ... и Уиз не са го измислили това.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 3 минути , rip каза:

всички останали компании  пренебрегнаха в свой ущърб  и затова връщат пари.

Всички?  :rolleyes:  Май хич не са много тези, които връщат пари...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 5 минути , Фичо каза:

Всички?  :rolleyes:  Май хич не са много тези, които връщат пари...

Пари може да се прочете и като "ваучери" или поне възможност за промяна на дати... НЕЩО, което дава възможност на парите ти да не изгорят 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
37 minutes ago, IvanNavi said:

Не мога да ти отговоря, защото нито съм представител на Wizzair, нито искам да спекулирам. Бях останал с впечатление, че това е място, където се поощряват сериозни дискусии, а не емоционални изблици, но вече съм разколебан.

🙂 Тук пишат хора, а не роботи. Сериозното отношение към клиентите не води до подобни дискусии, напротив- винаги биват похвалени.

И несъгласието с политиката им - разбирай пладнешкия обир от страна на някоя АК, не е емоционален изблик. Подробно го е обяснил @Георги Матеев, няма да го повтарям. 

Връзка към коментар

Багажът на 1 пътник, който няма да лети може ли да се прехвърли на друг от същата резервация на място на летището или само по телефона ставаше, че сега вероятно няма шанс да се свържа.

Връзка към коментар
преди 29 минути , Фичо каза:

Всички?  :rolleyes:  Май хич не са много тези, които връщат пари...

Уиз не връщат нищо, защото летят с парите на нелетящите пътници - така че не знам доколко уместен е коментара Ви.

 

А относно другите компании - Уиз точките също не са пари, а някакъв вид ваучер, който би бил използваем , ако компанията не фалира...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 57 минути , Георги Матеев каза:

В известна степен ми харесва как разсъждаваш и затова ще продължа и аз още малко 🙂 Наистина мисля, че е точно обратното - купуващите билети отрано имат много по-сериозна роля, отколкото си представяш.

 

Като дългогодишен организатор на събития мога да сравня напълването на самолет с пътници с напълването на зала с публика. Съгласни сме, че за една лоу-кост авиокомпания и за един организатор няма по-лош имидж от празен самолет / празна зала, нали така?

 

Месеци преди полета / ивента пускаш изключително евтини билети, понякога често дори под себестойността им. За кратко време тази зарибявка генерира първоначална 25-30% аудитория. Хем бързо си разпродал 1/4 от капацитета, хем си генерирал начален оборотен кеш, хем вече имаш някакви гарантирани хора, от които в последствие все пак ще спечелиш нещичко (допълнителни услуги, оборот на бара и тн). Междувременно тези хора почват да комуникират с приятели (ауу знаеш ли къде ще ходя!), рекламата се предава от уста на уста, което генерира все повече и повече продадени места.

 

В един момент достигаш 50% от капацитета и тогава вече държиш нещата под контрол, знаейки, че от тук нататък почти със сигурност няма как да се провалиш. Спокойно вдигаш цената на билетите и започва да става по-интересно от финансова гледна точка. С други думи количеството предварително продадени евтини билети има немалко значение за по-скъпите продажби впоследствие.

 

Вече си продал 90% от капацитета. Междувременно обаче влиза в сила пълна карантина, но няма изрично закон, който да забрани да проведеш събитието пред празна зала. Провеждаш го, че и даже го излъчваш наживо по интернет. Ама хората не били могли да дойдат - ми това не е твой проблем, да са го гледали онлайн, ти събитие си направил и пари не връщаш при никакви обстоятелства! Осъзнаваш ли колко е абсурдно това?

 

Накратко, нито една авиокомпания не може да си позволи да се е*ава с който и да е тип клиенти. Просто всички са еднакво важни - и плащащите по 10 евро и плащащите по 110, тъй като е почти невъзможно един самолет да се напълни само със скъпи билети (освен ако не е някаква ексклузивна топ дестинация). А Wizz точно това направиха... гаврят се с голяма част от клиентите си. Като същевременно решението беше елементарно - просто трябваше да се даде гъвкавост за промяна на датите на полетите (пък дори и да е с доплащане в тарифата) или връщане на сумата като кредит в акаунта... както виждаш даже не споменавам за връщане на кеш пари. И всеки щеше да е доволен и Wizz да са супер-герои.

Извинявай, че ще ти го кажа в прав текст, но това сравнение е нелепо. Концертите и ивентите не се провеждат всеки ден, или по няколко пъти на ден, а със съвсем друга периодичност и разчитат главно на фенска маса, т.е. в някакъв смисъл главно на лоялни клиенти. И освен всичко друго празният самолет, поне според мен няма особен имиджов ефект, но пък е много по-комфортно да се возиш в такъв.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 40 минути , IvanNavi каза:

Извинявай, че ще ти го кажа в прав текст, но това сравнение е нелепо. Концертите и ивентите не се провеждат всеки ден, или по няколко пъти на ден, а със съвсем друга периодичност и разчитат главно на фенска маса, т.е. в някакъв смисъл главно на лоялни клиенти. И освен всичко друго празният самолет поне според мен няма особен имиджов ефект, освен, че е много по-комфортно да се возиш в такъв.

Празният самолет = символ за провал на авиокомпанията. Иначе принципът при сравнението ми е абсолютно същия - предоставяш насила услуга, която никой не може да ползва в момента и практически вече е ненужна, като с това "оправдаваш" невръщането на пари. Мисля обаче, че в случая говорим на тотално различни езици, така че ти пожелавам приятен ден. Аз отивам към кухнята да си правя пуканки 🙂

  • Харесвам 6
  • Смея се 1
Връзка към коментар
59 minutes ago, vinidj said:

Багажът на 1 пътник, който няма да лети може ли да се прехвърли на друг от същата резервация на място на летището или само по телефона ставаше, че сега вероятно няма шанс да се свържа.

Тук сме обсъждали варианта по телефон. На място на летището ... не се сещам някой да е споделял дали може и то без такса.

Връзка към коментар
Георги Матеев
Преди 1 час, vinidj каза:

Багажът на 1 пътник, който няма да лети може ли да се прехвърли на друг от същата резервация на място на летището или само по телефона ставаше, че сега вероятно няма шанс да се свържа.

И аз мисля, че по телефона имаш по-голям шанс. Звънни на 024928367 - обикновено свързването става до 15 минути.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги Матеев каза:

И аз мисля, че по телефона имаш по-голям шанс. Звънни на 024928367 - обикновено свързването става до 15 минути.

На този телефон ме отрязаха, бил само за disabled и специална асистенция - да пробвам на стандартните.

Лошо и на Малтийския новер отказаха да сменят багаж, трябвало да се купи нов за другия човек.

Връзка към коментар
преди 4 часа, rip каза:

Точно затова дискусията е сериозна, защото за разлика от всички отговорни компании, Уиз летят за да не връщат пари !

Това изобщо, ама изобщо не е вярно ! Имам доста отговорни и сериозни компании , които летят с един или два пътника - и причината изобщо не е “за да не връщат пари”. Най-прозаичната е карго затовареност, естествено има и други причини. AirNew Zealand за последните си 80 полета са превозили 150 пътника, как ти звучи това ? В една от темите бях постнал и случая на една жена била единствен пасажер на ритърн полет и  в двете посоки - Вашингтон - Бостън - Вашингтон. Емирейтс започват да летят от понеделник с празни самолети в едната посока ..., примери много.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 14 минути , stanislavpp каза:

Това изобщо, ама изобщо не е вярно ! Имам доста отговорни и сериозни компании , които летят с един или два пътника - и причината изобщо не е “за да не връщат пари”. Най-прозаичната е карго затовареност, естествено има и други причини. AirNew Zealand за последните си 80 полета са превозили 150 пътника, как ти звучи това ? В една от темите бях постнал и случая на една жена била единствен пасажер на ритърн полет и  в двете посоки - Вашингтон - Бостън - Вашингтон. Емирейтс започват да летят от понеделник с празни самолети в едната посока ..., примери много.

Нали току-що не сравни Wizz с Emirates? 🙂

 

Моля те дай пример за една, само за една единствена друга авиокомпания, която в момента отказва да прояви каквото и да е разбиране към клиентите си и абсолютно целенасочено ги поставя в ситуация да загубят билетите и парите си?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Очаквам да стане интересно юни/юли месец, когато уж трябва да тръгнат да летят към Санкт Петербург, за където билетите не са по 10-20-30 евро в посока.

Силно се надявам да не ми изгори всичко.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.