Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 30 минути , stanislavpp каза:

В една от темите бях постнал и случая на една жена била единствен пасажер на ритърн полет и  в двете посоки - Вашингтон - Бостън - Вашингтон

Предполагам имате и информацията, че всички билетите, продадени  за този полет, и неизползвани,  авиокомпанията с удоволствие ги е усвоила без да връща никакви пари, защото аз давам такъв пример с Уиз. Ако не разполагате с такава информация моля да не приравнявате случая с наглостта на Уиз.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От самото начало основният въпрос е, че Wizz отказват да предоставят АЛТЕРНАТИВА на клиентите си. 

Дали ще е ваучер,  кредит,  пари или смяна на дати няма значение. 

Именно в това отношение са уникални на фона на всички останали. 

 

Ако пътниците имаха избор нека Wizz летят празни,  с карго , с каквото и колкото си искат. 

 

 

 

 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Съгласен съм за некоректност,  но репликата ми беше ясно насочена към твърдението , че Уиз летят (почти) празни за да не връщат пари , което е  доста нелепо и направо смешно. Примери много има за а/к летящи празни .  
 

Уиз авно имат слабости по отношение на някои техни решения, но ескалиращото им очерняне тук във форума , идва май по-скоро като отдушник на други проблеми. А пък даване на примери с ФБ и колко оплаквания имали там, е отчайващо нерелевантно. 
 

 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

Радвам се, че стигнахме до извода за некоректност - което така или иначе беше основната тема през цялото време.

 

А ескалиращото "очерняне" във форума и в социалните мрежи е съвсем пряк и очевиден резултат от собствената им противоречива политика, довела до недоволни клиенти и техните негативни коментари.

 

В крайна сметка @IvanNavi вече го каза доста добре и ще си позволя да го цитирам:

 

На 19.03.2020 г. в 15:42, IvanNavi каза:

Те и когато няма кризисни моменти се държат странно, особено CEO-то им прави доста необмислени, провокативни и неадекватни изявления. А обезщетения никога не плащат доброволно след първото запитване. Изобщо се борят за приза най-прецакваща клиента авиокомпания и с последните си безсмислено дразнещи и откровено неадекватни на ситуацията решения успешно допринасят за това.

 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Както пасажерите се възползваме от буквата на закона и регламента и  срещу билет за например 20 или 50€, при 3:05ч. закъснение, си търсим обезщетение от 250, 400 или 600€ , така и АК се възползва от буквата на закона и регламента и не връща пари за полет, който не е канселиран. 
По принцип почти никога не очаквам да получа нещо, което не ми се полага изрично според сключената сделка по закон/регламент и така избягвам потенциални разочарования. :wink: 

Разбира се, ако някой търговец прояви някакъв жест на добра воля, това е плюс, който със сигурност има значение и може да натежи при следващ избор между оферти с приблизително равни други условия. 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 38 минути , Фичо каза:

Както пасажерите се възползваме от буквата на закона и регламента и  срещу билет за например 20 или 50€, при 3:05ч. закъснение, си търсим обезщетение от 250, 400 или 600€ , така и АК се възползва от буквата на закона и регламента и не връща пари за полет, който не е канселиран. 
По принцип почти никога не очаквам да получа нещо, което не ми се полага изрично според сключената сделка по закон/регламент и така избягвам потенциални разочарования. :wink: 

Разбира се, ако някой търговец прояви някакъв жест на добра воля, това е плюс, който със сигурност има значение и може да натежи при следващ избор между оферти с приблизително равни други условия. 

Щеше да е вярно,  ако не се позовават на извънредната обстановка единствено,  когато им е угодно,  и продължаваха да изплащат обезщетения по Регламента за канселирани полети. 

Поне по няколко дестинации редуцираха честотите по-малко от 14 дни до полета,  продължават да летят дотам, но отказват да изплащат обезщетения - давам ти пример с Лондон. 

 

При Wizz извънредното положение е извънредно само за тях,  за клиентите не. 

 

 

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Георги Матеев
На 26.03.2020 г. в 23:21, Таньо каза:

При мене не става. Въпреки, че полета е отменен все още стои в профила като изпълнен.

Опитах и през този лин, както и през друг, който ми пратиха по друга отменена резервация.

1986339854_.png.a699aef30c33a52e08fe0def4c7d22b1.png

Вероятно полета трябва да бъде обявен в системата им за канселиран/неизпълнен и тогава PNR номера да се праща информация към системата.

Имах донякъде подобен проблем. Полет София-Ларнака за 03 април. Още на 14 март получих имейл, че полетът е отменен и че ще получа автоматично 120% кредит. На 20 март резервацията обаче все още беше активна - звъннах по телефона и казаха, че ръчно не могат да я отменят, но до ден-два системата автоматично щяла да я канселира. В края на март (16 дни след отмяната на полета) резервацията упорито седеше като потвърдена без да има никаква опция за поискване на рефънд. Звъннах пак и този път ги натиснах, тъй като вече знаех за твоя случай и не исках да чакам да мине датата на полета. След обстойна проверка се оказа, че е имало конкретен проблем с тази резервация, тъй като част от нея е плащана с подаръчен ваучер и системата не можела да я отмени автоматично. След 10 минутно изчакване агентът успя да я канселира ръчно - като при операцията 50лв ваучерът изгоря (не се възстановявал), а останалите пари ги върна по картата (нямало как 120% кредит).

 

Може би и при теб има някакъв технически бъг конкретно с тази резервация... Пробвай да им звъннеш и да проверят по-подробно.

Връзка към коментар
преди 25 минути , Alexander каза:

И пак стигаме кой как чете евангелието.

Особено за скъпо продадени полети ще гледат да си ги летят, пълни, празни все едно, даже ще имат печалба.

 

Конкретен пример:

Имам закупени билети до Валенсия и обратно в топ сезон за почивка и полети в района. Цената е възможно най-ниската, купувани са на два пъти от различни промоции с WDC и са по 100 евро на човек. При наполовина запълнен самолет /летните се изчерпват рано и цената е винаги висока/ и със сигурност цени по-високи с 20 ... 30 % тези полети ще донесат  поне 10 000 евро  без допълните екстри.

 

Дали ще се лети? Не със сигурност, защото Испания е засегната вече по-силно от Италия, но не е стигнала пика, а няма да се лети и защото след тях ще следва карантина, което вече означава неплатен отпуск.

 

Некоректност към клиента е единствената дума, която обрисува нежеланието за гъвкавост.

Защо да летя в бъдеще с тях, ако им нямам доверие, а нямайки доверие ми е без значение къде ще изгубя 500 лева за билети, но със сигурност не и при тях.

Изи смениха безплатно билети и пуснаха промоционални цени много напред във времето, Райън - също дадоха възможности за безплатна смяна, която в началото вървеше чудесно и без доплащане, включително и за закупени през посредник билети.

 

Къде греша?!

 

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 29 минути , Георги Матеев каза:

Имах донякъде подобен проблем. Полет София-Ларнака за 03 април. Още на 14 март получих имейл, че полетът е отменен и че ще получа автоматично 120% кредит. На 20 март резервацията обаче все още беше активна - звъннах по телефона и казаха, че ръчно не могат да я отменят, но до ден-два системата автоматично щяла да я канселира. В края на март (16 дни след отмяната на полета) резервацията упорито седеше като потвърдена без да има никаква опция за поискване на рефънд. Звъннах пак и този път ги натиснах, тъй като вече знаех за твоя случай и не исках да чакам да мине датата на полета. След обстойна проверка се оказа, че е имало конкретен проблем с тази резервация, тъй като част от нея е плащана с подаръчен ваучер и системата не можела да я отмени автоматично. След 10 минутно изчакване агентът успя да я канселира ръчно - като при операцията 50лв ваучерът изгоря (не се възстановявал), а останалите пари ги върна по картата (нямало как 120% кредит).

 

Може би и при теб има някакъв технически бъг конкретно с тази резервация... Пробвай да им звъннеш и да проверят по-подробно.

Резултата беше , че върнаха + 20 % в профила много след отмяната на полета. Билетите платени с КК.

Очаквах, че ще търсят начин да не връщат пари, защото за мене има голяма разлика за билет анулиран от тях 1 месец преди полета и 2 дни преди полета.

Така се и случи ... и тези два различни по вид случая УИЗ ще обработи по един и същ начин. След три седмици +20 %, после отказ, после чакане да ги дръпнат от профила и после минимум 60 дни за връщане на пари /вероятно работни?! 🙂/ .

 

Имам два полета платени с само с пари, но други са точи и частично с пари, трети с точки, с пари и кредит останал от променени билети закупувани с точки и пари, както и някои награди от 5% от хотели ...

Ще е интересно! 🙂

 

Връзка към коментар
1 hour ago, aleksandrina said:

@Фичо, това е при нормална обстановка. Какъв жест е да те превозят там, където няма да те пуснат и да знаят това? Мерси за такива жестове!

Жест е да ти върнат парите или да ти дадат кредит въпреки, че не са длъжни по закон. Що се отнася кого ще допуснат да пътуват, гражданите на дадена държава и постоянно живеещите почти винаги ги пускат. Въпрос на гледна точка е, на кого интересът е по важен. На този който си е купил билет и се надява авиокомпанията да си изпълни задължението и да го превози към мястото към което живее или на този, който си иска парите без да има законово право за това? Специално за Швейцария там изключенията са толкова много, че Уиз ер няма как да знае има или няма забрана за теб да пътуваш...

 

1. Passengers are not allowed to enter Switzerland.
- This does not apply to nationals or residents of Switzerland or Liechtenstein.
- This does not apply to passenger with a cross-border commuter permit who are entering Switzerland for work, with a C-visa issued by Switzerland for the purpose of "business meetings" as specialists in the field of health or "official visit" of great importance, with a D-visa issued by Switzerland or who have an assurance of a residence permit.
-This does not apply to passengers traveling directly through Switzerland to another country that they are permitted to enter.
- This does not apply to passengers who are entitled to freedom of movement and have a professional reason for entering Switzerland and have a confirmation of registration.
- This does not apply to passengers who are of great importance as specialists in the health sector.
- This does not apply to passengers travelling by land to their country of origin or residency within the European Union or Schengen area. They must have a proof of onward journey.
2. Passengers can only land at Basel (BSL), Geneva (GVA) or Zurich (ZRH).

https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Издребнявате. След разговор с тях и отговор- "Да, ние знаем, че няма да ви пуснат в държавата!" няма какво да коментирам повече. За Франция става въпрос в случая- категорично не приема чужденци на разходка, още повече Мюлуз беше развъдника на вируса във Франция. И собственика на апартамента не искаше да връща пари, но там букинг се оправиха и излезе онзи бутон с безплатното канселиране.

Здраве да е! Wizz са наглеци за мен и за много още други хора. Това е. Нито вие моята гледна точка ще промените, нито аз вашата явно. Та да спрем предлагам!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте, защо някой от потърпевшите, на които Wizz air не са върнали парите, не сезира Комисията за защита на потребителите, затова, че самолетите летят празни от София до дестинация, в която влизането е забранено и не връщат пари. А това са съвестни граждани, които спазват извънредното положение.

 

 

Връзка към коментар
Георги Матеев

Явно всеки вече си е изградил мнение, което трудно ще бъде променено, та може би е по-добре да спрем да се въртим в омагьосан кръг, опитвайки да убедим останалите в собствената си правота. За един буквалното приемане на закона е от значение, за друг - моралната част. Всеки има своя гледна точка и каза каквото имаше да каже, очевидно някои понятия в случая са силно разтегливи и сме в леко сива зона, та е трудно да се определи кой крив и кой прав. В днешно време не ми харесват много неща, далеч не само политиката на Wizz, но нещата са такива, каквито са.

 

Предлагам да прекратим непродуктивната дискусия, за която (признавам) аз имам голяма заслуга, и да спрем да дъвчем авиокомпанията - чиито плюсове и минуси вече са напълно изяснени. Нека темата се върне към оригиналното си предназначение, а именно за новини и въпроси за Wizz. Така ще е доста по-полезна, което предполагам е по-важно за останалите от форума. Съгласни?

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Летището в Нюрнберг е 'складирало' самолети по цялата лявата писта.., а самолета от София е бил наполовина пълен. Това го разбирам,че просто хората с адреси там си летят след като се побъкват на едно място

 

viber_изображение_2020-04-06_13-03-23.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само една последна мисъл от мен. Може да обвиняваме Уиз ер и другите компании за тяхното поведение, но основен виновник за сегашната каша са държавите, които създават хаос с решенията си. Има забрана за пътуване на много хора, но въпреки това няма забрана на полетите, има извънредно положение, но няма ясно решение кой и как ще плати билетите за анулираните полети. Авиокомпаниите, пътниците и т.н. са оставени да се пържат без да има ясни решения, които да покриват всички аспекти на проблема..Освен това има и селективни решения за подпомагане на отделни авиокомпании, но няма правила важащи еднакво за всички. Едно е да правиш финансови жестове с парите на данъкоплатците, а съвсем друго е да го правиш с парите на акционерите... 

 

Колкото и да спорим, няма да променим нищо! Може би по добре е да се насочи енергията към възможностите които създава сегашна ситуация да се резервира при нови и по гъвкави условия. Уиз ер не са най-добрият пример от такава гледна точка, но при тях за далечни и близки дати в момента има много добри цени от които може би си струва да се възползваме...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Ама ние не обвиняваме "Wizz и другите компании" 

 

 

Обвиняваме Wizz, че не постъпват като другите компании. Не ги слагай в един кюп. 

 

Нека си летят,  но да предоставят алтернатива на клиентите си, така както го сториха другите компании. Те също имат акционери и далеч не всички са държавни.  

 

Емирейтс и Катар може и да летят празни, но са предоставили избор на клиентите си. Нищо ама грам нищо общо няма с циганските номера на Wizz.  Дори вече не говоря за хора, които ей така просто се отказват да летят, защото ги е страх,  чака ги карантина и т. н.  Говоря за хора, които обективно няма как да бъдат допуснати до територията на определена държава и нещата са изцяло извън техен контрол. 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Добре, стана ясно на всички, предлагам да спрем с дискусията. 

Все пак всеки сам си решава на кого ще си дава парите и по какви критерии избира.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 часа, danym21 каза:

Здравейте, защо някой от потърпевшите, на които Wizz air не са върнали парите, не сезира Комисията за защита на потребителите, затова, че самолетите летят празни от София до дестинация, в която влизането е забранено и не връщат пари. А това са съвестни граждани, които спазват извънредното положение.

 

 

Защото първо трябва да подадеш жалба в УизЕър, а формата им за контакт отваря чак на 14ти Април, след това имат 2 месеца да отговорят.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Ivko каза:

Летището в Нюрнберг е 'складирало' самолети по цялата лявата писта.., а самолета от София е бил наполовина пълен. Това го разбирам,че просто хората с адреси там си летят след като се побъкват на едно място

 

viber_изображение_2020-04-06_13-03-23.jpg

Що не ги префасонират на карго.... Скоро няма да им трябват за пътници. Можело без авиация 😄

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • jorocontrola
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.