Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 1 минута , alexnpopova каза:

Здравейт, някой да знае как стоят нещата с полетите до Санкт Петербург. За средата на юни имам полет, за който тайничко все пак се опитвам да съм оптимистка. Но в момента даже пише, че не е потвърден от властите. Дали ако им пиша ще ми върнат парите. Някой имал ли е такъв случай

До момента никъде в Европа не е обявено, че ще има международен туризъм юни месец. Освен това Русия тепърва новозаразените се увеличават. Така че полет почти със сигурност няма да има. Кредит ще върнат чак след като отменят официално полета. Ако им пишеш ти нищо няма да стане, за жалост.

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 44 минути , tch каза:

От кога Австрия е отвърдена дестинация за български емигранти?  А безработицата ще се повиши не само в България.

https://www.wien.gv.at/statistik/bevoelkerung/tabellen/bevoelkerung-staat-geschl-zr.html

Варна е със 150-хиляди души по-голямо население, освен това има не малко моряци и студенти-чужденци, които летят целогодишно. И за двете групи не е проблем да платят 200 евро за билет.


Преди няколко години и Раън имаха големи планове за Бургас - 11 дестинации, от които 2 целогодишни подпомагани от общинския фонд. Но оцеляха 3-4 сезонни.

Амбициите на община Бургас, плащаща субсидии на Раян, нямаха голяма връзка с реалността и не са показателни за нищо. Същите Раян линии, но от Варна, щяха да имат точно същия "успех".

 

Специално Австрия е утвърдена дестинация за български емигранти от 30+ години. Една от първите големи вълни след падането на комунизма беше именно натам. След като завърших училище през 90-те половината ми клас емигрира в Австрия и в един момент познавах повече българи във Виена, отколкото в София.

 

Населението на област Варна е 470 хиляди души, а на област Бургас 410 хиляди. Разликата не е особено голяма. Извън емигрантите добави гастарбайтерите, студентите и потенциалните туристи (подчертавам, че Виена вече е огромен лоу-кост хъб). Отделно, тук все пак говорим за билет в пъти по-евтин от 200-те евро на Austrian от/до Варна, като в сезон цените стигат и до 600 евро (говоря от собствен лош опит) 🙂

 

И понеже не ми се изпада в задълбочени анализи, мнението ми накратко: целогодишна линия от Бургас до Виена може да просъществува, разбира се максимум 1-2 пъти седмично. Това според мен е една от малкото линии в региона, която въобще би могла да издържи цяла година на пазарен принцип (заедно с Лондон).

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 15 минути , Георги Матеев каза:

Специално Австрия е утвърдена дестинация за български емигранти от 30+ години. Една от първите големи вълни след падането на комунизма беше именно натам. След като завърших училище през 90-те половината ми клас емигрира в Австрия и в един момент познавах повече българи във Виена, отколкото в София.

 

Населението на област Варна е 470 хиляди души, а на област Бургас 410 хиляди. Разликата не е особено голяма.

За това и дадох линк към статистика - за 2019 година има 19-хиляди българи в Австрия. Област Бургас е около 6% от цялото население на България, така че може да предположим, че около 1000 човека от този край живеят там. Според мен твърде малко за гастарбейтерски полети.

 

За мен няма голям смисъл да се смята с населението на областта, защото добре платена работа в Несебър или в Провадия няма, така че 90% от летящите са от градове. А и фактът, че преди кризата от Варна имаше 15 целогодишни дестинации, а от Бургас 2 е показателен

Но спирам с офтопика, може и да не съм прав.

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 27 минути , tch каза:

А и фактът, че преди кризата от Варна имаше 15 целогодишни дестинации, а от Бургас 2 е показателен

Пропускаш нещо особено важно. Варна е малко забита. Бургас обаче е на 3 часа с кола от летище София и едва на 300 км. от новото летище в Истанбул. От SOF и IST хем цените са по-ниски хем изборът е огромен. Съответно предвид конкуренцията и неголемите разстояния повечето авиокомпании нямат интерес да развиват несезонни линии до Бургас. Неслучайно дори Turkish Airlines, които обикновено летят до всяка паланка, въобще не пускат полети до Бургас.

 

Обаче лоу-кост линия от 4-ия по големина град в България до центъра на Европа, за по 40-50 евро двупосочен билет (в момента има и много дати по 10 евро в посока) определено има потенциал. В пъти по-ниската цена спрямо тази на Austrian от Варна допълнително ще стимулира пътникопоток. Възможностите са много: емигранти, гастарбайтери, туристи, студенти и тн. Отделно, че Виена не е задължително да е крайна точка, оттам в радиус 200-300 км има още стотици леснодостъпни и интересни дестинации, курорти и тн. Една Братислава примерно е на едва 60 км, Чехия и Унгария също са близо, дори Германия не е особено далеч.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
16 minutes ago, tch said:

За това и дадох линк към статистика - за 2019 година има 19-хиляди българи в Австрия. Област Бургас е около 6% от цялото население на България, така че може да предположим, че около 1000 човека от този край живеят там. Според мен твърде малко за гастарбейтерски полети.

Българските сезонни гастарбайтери типично живеят в провинцията и по селата. Стандартът в София по покупателна способност вече е над средното в ЕС и се равнява на покупателната способност на живеещите на село в Австрия. цък Българската провинция обаче е съвсем друг свят...

Връзка към коментар

Шефът на Луфтханза, което означава и Аустриан каза, че искат групата да рестартира дейност чак есента. До тогава Уиз ер ще могат да им вземат пазар по много маршрути...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , Георги Матеев каза:

Пропускаш нещо особено важно. Варна е малко забита. Бургас обаче е на 3 часа с кола от летище София и едва на 300 км. от новото летище в Истанбул. От SOF и IST хем цените са по-ниски хем изборът е огромен. Съответно предвид огромната конкуренция и неголемите разстояния повечето авиокомпании нямат интерес да развиват несезонни линии до Бургас. Неслучайно дори Turkish Airlines, които обикновено летят до всяка паланка, въобще не пускат полети до Бургас.

 

Със сигурност И тези неща оказват влияние, но не могат да са единствените фактори за това трафика през зимата в Бургас е 7-8 пъти по-нисък. 

Бургас както е на 300км. от Истанбул, така гледам, че разстоянието се взима за 06:30 часа с автобус. А май даже не спира на летището.

 А и Варна е на на 5 часа с автобус от Отопени, което със сигурност "краде" пътници.

преди 30 минути , Topfly каза:

Българските сезонни гастарбайтери типично живеят в провинцията и по селата. Стандартът в София по покупателна способност вече е над средното в ЕС и се равнява на покупателната способност на живеещите на село в Австрия. цък Българската провинция обаче е съвсем друг свят...

Наясно ли си как се пресмята БВП? Аз не съм, но данъчно всички големи фирми са регистрани в София. И така се оказва, че най-големите софийски фирми са Лукойл, НЕК, А1, Кауфланд, Лидл и т.н. Та имам леки резерви към тези данни.

Връзка към коментар
преди 20 минути , Георги Матеев каза:

Амбициите на община Бургас, плащаща субсидии на Раян, нямаха голяма връзка с реалността и не са показателни за нищо. Същите Раян линии, но от Варна, щяха да имат точно същия "успех".

 

 

преди 45 минути , tch каза:

От кога Австрия е отвърдена дестинация за български емигранти?  А безработицата ще се повиши не само в България.

https://www.wien.gv.at/statistik/bevoelkerung/tabellen/bevoelkerung-staat-geschl-zr.html

Варна е със 150-хиляди души по-голямо население, освен това има не малко моряци и студенти-чужденци, които летят целогодишно. И за двете групи не е проблем да платят 200 евро за билет.


Преди няколко години и Раън имаха големи планове за Бургас - 11 дестинации, от които 2 целогодишни подпомагани от общинския фонд. Но оцеляха 3-4 сезонни.

 

Те Раян парите от общината не ги взеха, имаха си други проблеми и не "изгоря" само Бургас (където самолетите си бяха пълни), а много (не знам дали всички) бази, които бяха само с по 1 самолет. Имах приятелка стюардеса, която беше започнала и обучавана, за работа от бургаската база, целогодишно. Тогава бяха стачките на пилотите и МОЛ реши нещата по друг начин. Естествено - сега говорим за съвсем други обстоятелства, но историята с Бургас си беше "тотална липса на малшанс". 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Все пак махнаха полетите от Виена до Рим на 15.05 - в мобилното приложение пише, че е анулиран и да вляза в сайта, но в сайта си стои с единствената разлика, че нямам опция за онлайн чекиране. След колко време да очаквам да се появят опциите за refund?

Връзка към коментар
3 hours ago, Topfly said:

Тази година се очаква да има огромен спад на пътниците и който пусне пръв полет, той ще вземе пазара, а вторите третите и т.н. може изобщо да се откажат да се конкурират по дадената линия, като видят колко малко пътници има... 

Само че при такъв огромен спад на пазара, едва ли на пазара са му необходими А320нео с по 200+ седалки. А Уиз не разполага с Дашове с по 50-60 седалки, които са вероятно по-адекватни като разход на пътникопоток, спаднал с 90%.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
Преди 1 час, jorrro каза:

Все пак махнаха полетите от Виена до Рим на 15.05 - в мобилното приложение пише, че е анулиран и да вляза в сайта, но в сайта си стои с единствената разлика, че нямам опция за онлайн чекиране. След колко време да очаквам да се появят опциите за refund?

Ееее, пропадна ми "ходенето" и до Рим. 6:0 за мен до момента 🙂 Благодарение на този Уиз тренинг след кризата мога спокойно да се преквалифицирам на врачка. Ще вкарам иновация - ще гледам на керосинови изпарения и ще предсказвам бъдещето :sarcastic_hand:

 

А по въпроса - след кенсъл в апп-а рефънд опцията обикновено се появява на сайта около ден по-късно.

 

Приемат се предложения за следващия кръг "инвестиции". Най-сериозен кандидат засега - Санкт Петербург. Ларнака-Варна на 16.05 също не е лоша опция, както и ако има още някоя забравена Виена преди 21.05.

  • Харесвам 5
  • Смея се 3
Връзка към коментар
1 minute ago, pr284 said:

Само че при такъв огромен спад на пазара, едва ли на пазара са му необходими А320нео с по 200+ седалки. А Уиз не разполага с Дашове с по 50-60 седалки, които са вероятно по-адекватни като разход на пътникопоток, спаднал с 90%.

Не е важно сега колко е спада на трафика, а колко ще е лятото или есента. Ако до тогава Уиз ер са монополизирали линията и трафикът е спаднал с примерно 50-60% трудно ще тръгне по линията конкуренция. Има линии обаче, като София-Лондон, София-Виена и т.н. където и 90% спад на трафика са един самолет хора... За Уиз ер освен това изобщо не е важно краткосрочно полетите да са им на печалба. Те имат достатъчно кеш за да си финасират загубите и изместват конкуренцията. На спасените с държави пари авиокомпании, обаче няма да им позволят такава игра. Ако се налага със свиване на пазарния дял, но ще трябва да оперират само линиите, които са на печалба..

 

2 hours ago, tch said:

Наясно ли си как се пресмята БВП? Аз не съм, но данъчно всички големи фирми са регистрани в София. И така се оказва, че най-големите софийски фирми са Лукойл, НЕК, А1, Кауфланд, Лидл и т.н. Та имам леки резерви към тези данни.

Има си методология за тези неща. Статистиката е по сериозна наука от това да ти объркат данните къде е регисрирана дадена фирма. Ако не вярваш данните на БВП виж данните за работната заплата цък При софийските заплати е много по малко примамливо да отидеш в чужбина на сезонна работа.

Връзка към коментар
преди 54 минути , Георги Матеев каза:

 

 

Приемат се предложения за следващия кръг "инвестиции" 🙂

Тенерифе-Виена на 19.05 все още стоят😄

Също и Лутън-Виена на 15.05

Само че тарикатите Виена са я сменили с Братислава като почнеш да резервираш,но пък за сметка на това Киев продължава упорито да стои през цели Май,доколкото помня и Украйна беше в този удължения списък.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 59 минути , Hollywood каза:

 Сельодка на  LED хапваш ли?  :laugh:

Все по-малка ми изглежда вероятността да отменят полетите до Санкт Петербург,особено след като продължават и в зимното разписание.Едва ли да не са съгласували решенията си с двете държави.БГ ер също продава билети от юни натам.Предвид ситуацията в Русия има шанс да отменят нещо през юни и юли,но като  гледам Уиз,колко са откачени,като нищо ще пуснат още няколко полета до LED през седмицата,под предлог,че извозват закъсали руснаци:)Затова и проверявам дали може да си върнем парите чрез посредник.Надеждите ми да променят часа и да предложат кредит или пари също отпадат,защото както се оказа,досегашните ни права по Регламент не важат при извънредна ситуация.

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 17 минути , Мари Николова каза:

Все по-малка ми изглежда вероятността да отменят полетите до Санкт Петербург,особено след като продължават и в зимното разписание.Едва ли да не са съгласували решенията си с двете държави.БГ ер също продава билети от юни натам.Предвид ситуацията в Русия има шанс да отменят нещо през юни и юли,но като  гледам Уиз,колко са откачени,като нищо ще пуснат още няколко полета до LED през седмицата:)Затова и проверявам дали може да си върнем парите чрез посредник.Надеждите ми да променят часа и да предложат кредит или пари също отпадат,защото както се оказа,досегашните ни права по Регламент не важат при извънредна ситуация.

Това кой какви билети продава няма значение. Ужасно бих се изненадал, ако полетите до Санкт Петербург през юни се осъществят. Има прекалено много индикации против тях. Най-малкото линията все още дори не е одобрена на регулаторно ниво. За юли шансът също е доста минималистичен. При много късмет може и да има някакви полети до Русия от август нататък, като и за това въобще не съм сигурен.

Не ангажирам никого с мнението си, разбира се 🙂

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 14 минути , Георги Матеев каза:

Това кой какви билети продава няма значение. Ужасно бих се изненадал, ако полетите до Санкт Петербург през юни се осъществят. Има прекалено много индикации против тях. Най-малкото линията все още дори не е одобрена на регулаторно ниво. За юли шансът също е доста минималистичен. При много късмет може и да има някакви полети до Русия от август нататък, като и за това въобще не съм сигурен.

Не ангажирам никого с мнението си, разбира се 🙂

Много се надявам да се окажеш и този път прав 🙂

 

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 3 минути , Мари Николова каза:

Много се надявам да се окажеш и този път прав 🙂

До момента имам 100% успеваемост при 6 предположения. Това ми дава следващата идея: мога като Уорън Бъфет да регистрирам инвестиционна компания, да управлявам Уиз кредитите на целия форум и да обещавам 10% годишна доходност 💩

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
  • Браво 1
  • Смея се 10
Връзка към коментар
преди 14 минути , neuromancer каза:

Аз оставам с впечатлението, че продават билети до последния момент, с надеждата да получат малко кеш, преди да отменят полета...

Абсолютно съгласен на 100% !

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , Георги Матеев каза:

До момента имам 100% успеваемост при 6 предположения. Това ми дава следващата идея: мога като Уорън Бъфет да регистрирам инвестиционна компания, да управлявам Уиз кредитите на целия форум и да обещавам 10% годишна доходност 💩

Само че,внимавай,защото Уиз може да се опитат да те вербуват,за да им предсказваш - кой регулатор за къде ще наложи забрана😂

  • Шок 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Е, не, тия се шегуват:

Wizz Air launches 6 new routes from London Luton!

New routes:
✈ London Luton – Faro (Tuesday, Thursday, Saturday, Sunday, from July 2)

✈ London Luton – Marrakesh (Monday, Wednesday, Friday, Sunday, from October 25)

✈ London Luton – Corfu (Monday, Friday, from July 3)

✈ London Luton – Zakynthos (Wednesday, Sunday, from July 5)

✈ London Luton – Heraklion (Tuesday, Thursday, Saturday, from July 2)

✈ London Luton – Rhodes (Tuesday, Saturday from July 4)

 

https://www.fly4free.com/flight-deals/europe/wizzair-new-routes-from-london-luton/

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.