Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Иначе понеже ми се е налагала корекция на име на издаден билет, става само с обаждане по телефона. Беше сбъркана 1 буква в името и в сайта им нямаше вариант за промяна/корекция на името, освен тази, която излиза 90 лв. някъде. Звъннах на импулсния им телефон и след известно време слушане на музика, коригираха името безплатно.

Нямало е смисъл да звъниш, до 3 сбъркани букви не е проблем. Веднъж резервирах билет за Cvetomir, както ми каза приятелката му, че му се пише името. Обаче летя Tsvetomir, както всъщност му се пише името. Нямаше проблем нито на отиване, нито на връщане. Приятелката му е Mariya, а летя с билет, на който пишеше Maria - и нея не я върнаха.

 

Отварям скоба за транслитерацията - никой никъде не е чел закона (вкл. в МВР, банки и т.н., а даже и в Националната библиотека, кодето са ме писали Emilija) и съответно не го прилага правилно. Четат го до чл. 4, където са описани звуците и толкова. А записаното нататък, особено чл.5.(2), го пропускат:

Буквеното съчетание "ия", когато е в края на думата, се изписва и предава чрез "ia".

Т.е. Мария се пише Maria, а моето име - както е на профила ми.

Отклоних се, извинете...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нямало е смисъл да звъниш, до 3 сбъркани букви не е проблем. Веднъж резервирах билет за Cvetomir, както ми каза приятелката му, че му се пише името. Обаче летя Tsvetomir, както всъщност му се пише името. Нямаше проблем нито на отиване, нито на връщане. Приятелката му е Mariya, а летя с билет, на който пишеше Maria - и нея не я върнаха.

 

Отварям скоба за транслитерацията - никой никъде не е чел закона (вкл. в МВР, банки и т.н., а даже и в Националната библиотека, кодето са ме писали Emilija) и съответно не го прилага правилно. Четат го до чл. 4, където са описани звуците и толкова. А записаното нататък, особено чл.5.(2), го пропускат:

Т.е. Мария се пише Maria, а моето име - както е на профила ми.

Отклоних се, извинете...

 

Не подвеждайте хората за допустимите грешки нито за транслитерацията.

Пътникът трябва да е посочен идентично с личен официален документ. Документите ни са по международен образец и има изписване на латиница.

Ако има разминаване, винаги има сериозен риск да не го пуснат на борда.

Че леля ти Цецка е неграмотна и 

Връзка към коментар

Не подвеждайте хората за допустимите грешки нито за транслитерацията.

Пътникът трябва да е посочен идентично с личен официален документ. Документите ни са по международен образец и има изписване на латиница.

Ако има разминаване, винаги има сериозен риск да не го пуснат на борда.

Че леля ти Цецка е неграмотна и 

 

Какво означава сериозен риск? До сега не съм чел или чул нито един случай за върнат пътник поради сгрешени няколко букви от името, а случаи за пътували със сгрешено име има безброй! Важно е името да е разпознаваемо!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Иначе понеже ми се е налагала корекция на име на издаден билет, става само с обаждане по телефона. Беше сбъркана 1 буква в името и в сайта им нямаше вариант за промяна/корекция на името, освен тази, която излиза 90 лв. някъде. Звъннах на импулсния им телефон и след известно време слушане на музика, коригираха името безплатно.

Какви са тези притеснения за ЕДНА буква! Няколко пъти съм писал в различни теми във форума, че умишлино съм правил ЕДНА грешка в името (или фамилията), за да могат двама човека с еднакви имена и фамилии да са в една резервация. Авиокомпаниите по принцип не допускат в една и съща резервация да има две еднакви имена и фамилии. Затова единия го пиша Belev- правилно, а втория умишлено Belov. За една единствена буква никога не е възниквал проблем при чекирането.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Какви са тези притеснения за ЕДНА буква!

Нямам друг опит със сбъркано име и държа на спокойствието си при пътуване. На теб може да ти се е случвало, но на мен не е. И като може да се коригира, не виждам защо да не се коригира.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Какви са тези притеснения за ЕДНА буква! 

 

Следващият път опитай да купиш билет на Ivo, но умишлено объркай последната буква на Iva. После пиши дали Ivo е летял... ;)

 

Имам странното чувство, че по едно и също време двете теми за нискотарифните започнаха да издребняват в разсъждения на тема малко или много бременна е булката... :P

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Следващият път опитай да купиш билет на Ivo, но умишлено объркай последната буква на Iva. После пиши дали Ivo е летял... ;)

 

Ivo и Iva винаги ще излетят, защото ще променя една буква във фамилното име, а не от собственото. И никога не съм писал, че трябва да е последна буква или да е гласна. Бих променил една буква в собствено име на Borislav, Velislava, Lyubomir и т.н. Редактирано от epetkov
Връзка към коментар

Може ли така безплатно да се анулира билет и да ти възстановят сумата?

В случая става въпрос за явна грешка и два билета на един човек. Просто анулиране по твое желание и без извънредни обстоятелства не се прави без такси.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не подвеждайте хората за допустимите грешки нито за транслитерацията.

Пътникът трябва да е посочен идентично с личен официален документ. Документите ни са по международен образец и има изписване на латиница.

Ако има разминаване, винаги има сериозен риск да не го пуснат на борда.

Че леля ти Цецка е неграмотна и 

Никого не подвеждам! Споделям съобщеното ми от човек, който си изкарва хляба от продажба на билети!

 

Това намерих в нета:

 

IATA rules allow two (2) incorrect letters in the last name only however the first letter of the last name must not be one of the incorrect letters.

 

Обаче и това:

 

However it is not the airline who refuses to uplift it is infact Immigration, airlines merely follow regulations as set out in the Warsaw Conventions Act not IATA.

 

 

I was told before by an Air France rep that IATA rules allow 3 characters in the name to be incorrect. The reason I was asking was that I had the same problem. My wifes first name was spelt incorrectly. An e was replaced by an o. We were going to Thailand too. It was no problem at all when we were travelling.

 

If it was to the US she said it would be a problem.

И за Луфтханза също.

 

Тук са го обяснили най-добре: http://www.bt-store.com/FAQ/Item?path=faq_air-faq_check_in-faq_passenger_name_is_misspelled

 

Риск, разбира се, има, но е  минимален, особено ако се пътува в рамките на ЕС и грешката е от транслитериране на името (било то правилно или неправилно).

Редактирано от Еmilia
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Трябва да се обадите на банката и ще ви кажат от кой. Аз получих 2 фактури от Уиз, че съм им платила, а в движението на сметките ми не виждах разход като плащане. От банката ми казаха от коя карта съм платила /това беше при едни бъгове в сайта им, когато пробвах десет пъти и с двете карти и в крайна сметка не разбрах с коя плащам/. Обясниха ми, че не виждам плащането, защото още не е осчетоводено, Уиз имали  30 дни срок да осчетоводят. Банката ще ви каже веднага.

Връзка към коментар

Не, става дума за Уиз кредит  получен чрез резервации в букинг, не съм плащал с карта


Едната сума ми изтича другата седмица, а останалата част през април. Никъде не пише обаче от коя сума са взели

Връзка към коментар

Аааа, ами или в сайта на Букинг или на Уиз, някъде в профила имаше тази информация, виждала съм я. По-скоро в сайта на Букинг. Пишеше колко ми е останало, след ползване на част от кредита. Провери и в двата профила.

Връзка към коментар

Има ли как да разбера от кой кредит от Букинг са ми изтеглили?

Някой беше писал, че първо теглят от сумата, която е с по-дълъг срок на валидност..

Да, и при мен вземат от "пресните".

Аз виждам какво се случва като си вляза в профила в Уиз - там пише кои са оставащите и кои използваните кредити.

Връзка към коментар

Нали в  WIZZ Account balance се гледа?

Най отгоре има дата на withdrawal и сума, а отдолу са изброени кога са преведени и кога изтичат кредитите. Друга информация няма.

Връзка към коментар

След колко време се отразява сумата от нощувката в wizz профила и на кой мейл трябва да се пише, ако не ги заприходят?

До 10-то число на месеца, следващ реализираната нощувка. Не ми се е случвало досега да не ги преведат. Преведоха ми по-малко последния път(5% вместо промоционалните от есента 10%), писах им, но получих само автоматичен отговор и нищо не стана, т.е. не ги коригираха.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

До 10-то число на месеца, следващ реализираната нощувка. Не ми се е случвало досега да не ги преведат. Преведоха ми по-малко последния път(5% вместо промоционалните от есента 10%), писах им, но получих само автоматичен отговор и нищо не стана, т.е. не ги коригираха.

И при мен така се получи и звъних на телефона. Казаха ми да напиша възражението в раздел "Грешка при резервации ..." и в съобщението, което получих на e-mail вече не пишеше, че няма да ми върнат отговор. Така, че сега чакам отговор. Ако получа ще пиша. Много съм недоволна, защото, когато резервирах хотела пишеше 10 %, а ми върнаха 5%.

Редактирано от alienad
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.