Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 20 минути , AlexandraKo каза:

Заради Ковид ли стана така или, просто не си ценят хората?

Защото всички компании освободиха голяма част от персонала си и не само авиокомпании, а и наземни оператори, и сега нещата потръгнаха, и те останаха с пръст в .... Като цяло всичко е заради вируса, все пак миналата година авиацията рухна. 

 

преди 21 минути , neuromancer каза:

Не искат да наемат повече хора, защото наесен като спрат полетите няма какво да ги правят, според мен

Те не искат, но както виждаш не стават нещата. Това е лоша преценка на ръководните кадри и е липса на гъвкавост от тяхна страна. 

 

преди 21 минути , bad kid каза:

Явно са освободили персонал последните месеци и им трябват хора.

Масово всички авиокомпании освобождаваха персонал още миналата година.

  • Благодаря 1
Публикувано:

а този персонал къде е отишъл, други авиокомпании ли са ги наели? пилоти да се преквалифицират в друга професия не ми се вижда вероятно

Публикувано:

Струва ми се ,че подобна отмяна в последния час е прецедент от година насам и дано остане изолиран случай ,защото евентуално обезщетение би било крайно недостатъчно за дълго планирана и провалена лятна почивка.

При тая немощ ,едва ли беше необходимо да се изхвърлят с толкова много летни дестинации.Би било коректно да режат поне няколко седмици предварително, вместо все да се надяват на  някакво чудо.

9 minutes ago, antea said:

а този персонал къде е отишъл, други авиокомпании ли са ги наели? пилоти да се преквалифицират в друга професия не ми се вижда вероятно

Просто са ги освободили и кой на борсата ,кой с нещо друго...както рентал компаниите си разпродадоха автопарка и сега не смогват да отговорят на бума в търсенето.

  • Харесвам 8
Публикувано:

Аз само Уиз съм чувал да обявяват толкова много нови полети и да се мъчат толкова тая година...

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 5 минути , antea каза:

а този персонал къде е отишъл, други авиокомпании ли са ги наели? пилоти да се преквалифицират в друга професия не ми се вижда вероятно

Има колеги, които са без работа все още, част от тях са в друга сфера, трети в други компании. Че то толкова много хора останаха без работа заради пандемията, да не са само пилоти и стюарди...

преди 4 минути , stanimir каза:

и дано остане изолиран случай

Той не е баш изолиран. Днес полета от Варна до Дортмунд е анулиран. Преди седмица - две от София изместиха една Ларнака за след ден. Може би имаше и други полети, но не помня вече.

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 12 минути , antea каза:

а този персонал къде е отишъл, други авиокомпании ли са ги наели? пилоти да се преквалифицират в друга професия не ми се вижда вероятно

Пилотите имат и друга алтернатива освен гражданската авиация. Братовчед ми например от пасажерски кораб по Дунава се преориентира към товарен някъде из Нидерландия, Германия. С намалена заплата, но ... траеш до по-добрите времена.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Wizz отново ТОП !

Вече полета си е  редовно изпълнен и ни пожелават  ДОВИЖДАНЕ в Милано - Бергамо ...липсваха ми тия моменти , мислех че са минало.

Беше "фантастичен" полет ,но вероятно отново ще трябва да убеждаваме съпорта в очевидни неща.

  • Харесвам 1
  • Смея се 12
Георги Матеев
Публикувано:
преди 34 минути , stanimir каза:

Wizz отново ТОП !

Вече полета си е  редовно изпълнен и ни пожелават  ДОВИЖДАНЕ в Милано - Бергамо ...липсваха ми тия моменти , мислех че са минало.

Беше "фантастичен" полет ,но вероятно отново ще трябва да убеждаваме съпорта в очевидни неща.

Само един въпрос имам... как е времето в Бергамо?

 

П.С. Баш топ-ът на Уиз беше Тирана миналата година - който знае, знае 😉

  • Харесвам 3
  • Смея се 6
Публикувано:
преди 11 минути , stanimir каза:

Леко хладно , но приятно. 

27°С  в момента , до около 17°C  през нощта, ако се доверим на Wizz. 

 

IMG_20210716_225333.jpg

За времето не лъжат. Проверих ги. Стига да са достоверни и метеорологичните сайтове. Вали, но утре ще е слънчево и приятно🙂

  • Смея се 4
Публикувано:
преди 12 часа, Георги Матеев каза:

Без да задълбавам особено, но не мисля, че полетът е отменен по търговски причини / слаба затовареност. Това обикновено не се прави в последната минута и не е точно в стила на Уиз. Най-вероятно има проблем с машината, а ако е така - това е класически случай за компенсация.

 

Иначе с удоволствие мога да потвърдя, че евро директивата отново работи (на специалното внимание на @tch). Миналата седмица полетът ми от Корфу до Рим закъсня с 3:01 часа. Веднага писах директно на Уиз чрез контакт формата им с описание на случая, като поисках €250 компенсация + възстановяване на разходите ми за храна на летището (пратих касова бележка). За моя голяма изненада преди няколко часа от съпорта отговориха, че ще ми изплатят всичко на посочената от мен сметка в 2-седмичен срок.

 

Така че пишете директно... Ако не опитат да излъжат за причината за отмяна (на практика могат да кажат каквото си искат) - имате доста приличен шанс за компенсация. Успех на всички 🙂

За отменен полет Валенсия-София първо ми предложиха 20% отгоре 480Евро кредит, съгласих се ама още го няма, но вече сами си признават не шикаклкавят както преди.

Публикувано: (редактирано)
преди 15 часа, Георги Матеев каза:

Без да задълбавам особено, но не мисля, че полетът е отменен по търговски причини / слаба затовареност. Това обикновено не се прави в последната минута и не е точно в стила на Уиз. Най-вероятно има проблем с машината, а ако е така - това е класически случай за компенсация.

 

Иначе с удоволствие мога да потвърдя, че евро директивата отново работи (на специалното внимание на @tch). Миналата седмица полетът ми от Корфу до Рим закъсня с 3:01 часа. Веднага писах директно на Уиз чрез контакт формата им с описание на случая, като поисках €250 компенсация + възстановяване на разходите ми за храна на летището (пратих касова бележка). За моя голяма изненада преди няколко часа от съпорта отговориха, че ще ми изплатят всичко на посочената от мен сметка в 2-седмичен срок.

 

Така че пишете директно... Ако не опитат да излъжат за причината за отмяна (на практика могат да кажат каквото си искат) - имате доста приличен шанс за компенсация. Успех на всички 🙂

Тук и така ли трябва да се иска компенсация? 

И, ако откажат компенсация, може ли да се обърнем и към Аероиск? 

 

Screenshot_20210717_102759.jpg

Редактирано от crazyhorse
Допълнение
  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 2 минути , crazyhorse каза:

Тук и така ли трябва да се иска компенсация? 

И, ако откажат компенсация, може ли да се обърнем и към Аероиск? 

Screenshot_20210717_101353_com.android.chrome.jpg

Скрий си името, доста е специфично. 🙂

 

Публикувано:
преди 2 часа, crazyhorse каза:

Тук и така ли трябва да се иска компенсация? 

И, ако откажат компенсация, може ли да се обърнем и към Аероиск? 

 

Screenshot_20210717_102759.jpg

А защо като отворя този линк за Компенсаци - ми излиза да се впиша и с акаунта ми в Уизз не мога да се впиша?

Трябва да си създам нов акаунт във Формата им за компенсация ли?

Публикувано:
преди 6 минути , blueriver каза:

На летище Болоня съм,на изчакване заради овърбукинг. Някакви съвети? За първи път ми се случва.

А нещо предложиха ли ти?

Публикувано:
преди 21 минути , blueriver каза:

На летище Болоня съм,на изчакване заради овърбукинг. Някакви съвети? За първи път ми се случва.

Първият съвет е да ползваш правилната тема според компанията (доколкото си спомням беше с Wizz, затова и тук преместих питането ти). 

Втори съвет - говори с представител на Wizz, да ти кажат какво става, ще те качат ли на борда, ще те премаршрутират ли или сама да си купуваш билет...? При отказ от качване на борда, в твоя случай (до 1500 км) имаш право на обезщетение от 250 евро и връщане на заплатената сума за полета. 

 

Цитат

Член 4

Отказан достъп на борда

1.   Когато опериращ въздушен превозвач по разумни причини има вероятност да откаже достъп на борда, той първо следва да апелира към доброволци да се откажат от техните резервации в замяна на определени облаги според условия, съгласувани между съответния пътник и опериращия въздушен превозвач. На доброволците се предоставя необходимата помощ по член 8, като тази помощ е в допълнение към облагите, споменати в настоящия параграф.

2.   Ако се явят недостатъчен брой доброволци, за да могат останалите пътници с резервации да се качат на борда, тогава опериращият въздушен превозвач може да откаже достъп на борда на пътници против тяхната воля.

3.   Ако на пътници се откаже достъп на борда против тяхната воля, опериращият въздушен превозвач ги компенсира незабавно по член 7 и им предоставя необходимата помощ по членове 8 и 9.

.........

Член 7

Право на обезщетение

1.   При прилагането на този член пътниците получават обезщетение , възлизащо на:

а)

250 EUR за всички полети до 1 500 километра;

б)

400 EUR за всички полети на територията на Общността над 1 500 километра и за всички други полети между 1 500 и 3 500 километра;

в)

600 EUR за всички полети, непопадащи под букви а) или б).

При определяне на разстоянието базата е последният краен пункт на пристигане, в който отказаният достъп на борда или отмяна на полет ще забавят пристигането на пътника след времето по разписание.

2.   Когато на пътниците се предложи премаршрутиране до крайния пункт на пристигане с друг полет съгласно член 8, времето на пристигане не превишава времето на пристигане по разписание на първоначално резервирания полет

а)

с два часа за всички полети до 1 500 километра; или

б)

с три часа за всички полети на територията на Общността над 1 500 километра и за всички други полети между 1 500 и 3 500 километра; или

в)

с четири часа за всички полети, непопадащи под букви а) и б),

опериращият въздушен превозвач може да намали обезщетението, предвидено в параграф 1, с 50 %.

3.   Обезщетението, посочено в параграф 1, се изплаща в брой, чрез електронен банков превод, банкови ордери или банкови чекове или, с подписано съгласие на пътника, в пътнически ваучери и/или други услуги.

4.   Разстоянията, дадени в параграфи 1 и 2, се измерват по метода на дъгата на големия кръг.

Ако те оставят за следващия ден, са длъжни да ти платят и хотел и храна, както и трансфер от и до летището. Ако те не ти ги осигурят, си наемаш ти, пазиш касовите бележки и си предяваваш претенциите заедно с искането за обезщетението.

 

Цитат

 

Член 9

Право на грижа

1.   Когато се прави позоваване на този член, на пътниците се предлага безплатно:

a)

храна и напитки според времето за изчакване;

б)

настаняване в хотел в случаите,

когато се налага престой за една или повече нощи, или

когато се налага допълнителен престой към първоначално предвидения от пътника;

в)

превоз между летището и мястото за настаняване (хотел или друго място).

2.   Освен това, на пътниците се предлагат две безплатни телефонни обаждания, телекс или факс съобщения, или електронни съобщения.

3.   При прилагане на този член, опериращият въздушен превозвач обръща специално внимание на нуждите на лицата с намалена подвижност и придружаващите ги лица, както и на нуждите на деца без придружители.

 

 

 

  • Харесвам 12
Публикувано:
преди 4 минути , chandni каза:

Първият съвет е да ползваш правилната тема според компанията (доколкото си спомням беше с Wizz, затова и тук преместих питането ти). 

Втори съвет - говори с представител на Wizz, да ти кажат какво става, ще те качат ли на борда, ще те премаршрутират ли или сама да си купуваш билет...? При отказ от качване на борда, в твоя случай (до 1500 км) имаш право на обезщетение от 250 евро и връщане на заплатената сума за полета. 

 

 

 

Благодаря,казаха засега да чакам на гейта

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 10 минути , blueriver каза:

Благодаря,казаха засега да чакам на гейта

Чакат да видят дали всички чекирани пътници ще се явят. Има ли и други като теб чакащи?

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 16 минути , ДиянаВ каза:

Чакат да видят дали всички чекирани пътници ще се явят. Има ли и други като теб чакащи?

Май да. Пренасочили са от Милано,канселиран полет .

Повече никога Wizz.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 8 минути , blueriver каза:

Повече никога Wizz.

Не се заричай, защото ако един овърбукинг ще те спре да летиш с дадена компания, това означава да спреш да летиш изобщо. Всички го правят! 🙂

  • Харесвам 10
  • Смея се 1
Публикувано:
преди 41 минути , blueriver каза:

на изчакване заради овърбукинг

Връща се доброто старо време? 🤣

  • Харесвам 2
  • Смея се 4
Публикувано:

А днес сайтът им от сутринта не изпълнява функцията request refund. Бъгва се и ти пише да опиташ по-късно. Иначе за вчерашния отменен полет днес ми дава същите опции - rebooking/refund. Излиза като резервация не в предстоящите пътувания, а в полетната история. В приложението си седи като все едно изпълнен с опция да го оцениш🙂

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • maia_sg
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.