Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 3 часа, stanimir каза:

Кога и къде си го правил ? 

Служителите на чек-ин  спазват графика на полета и на чакат някой недоразбрал. Те трябва ли да висят 5+ часа ? 

 

Ето и много подробно обяснение на всичко около закъснял / отменен полет :

https://www.claimcompass.eu/blog/what-to-do-when-your-flight-is-delayed/

На летището в Катания на 01.06

Сутринта получих мейл,че полета закъснява с почти 3 часа.Отидохме си 3 часа по-късно,полета излетя с 4 часа закъснение,днес ми изтича 2месечния срок за обезщетение.Как си представяте да затворят Гейта, всички пътници да седят в автобусите 4-5 часа, несериозно е, но всеки сам си преценя.

Връзка към коментар
В момента, ivan69 каза:

Как си представяте да затворят Гейта, всички пътници да седят в автобусите 4-5 часа, несериозно е, но всеки сам си преценя.

@stanimir говори за чек-ин, че си спазват часовете в които затваря, а не за гейта 😃 ако нямаш багаж за чекиране може да ходиш, когато искаш

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 44 минути , ivan69 каза:

но всеки сам си преценя

Ето това обобщава всичко... 🙂 Мисля, че можем да го закачим като слоган горе в шапката на форума. :flirt:

  • Харесвам 2
  • Смея се 12
Връзка към коментар
преди 2 часа, chandni каза:

Ето това обобщава всичко... 🙂 Мисля, че можем да го закачим като слоган горе в шапката на форума. :flirt:

Тц, новата модерна фраза е "мижав интерес".

  • Браво 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 21 минути , ivan69 каза:

Почвам дело срещу Уиз ,чрез Аероиск за закъснял полет.Някой има ли идея колко ще се точи?

С Уиз не съм попадала в тази ситуация, но с Бг ер отне нещо от рода на месец Аероиск да издействат обезщетение чрез съд.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 37 минути , Zaro каза:

Тц, новата модерна фраза е "мижав интерес".

Поради "мижав интерес" се налага " 'секи сам да си преценя" 

преди 38 минути , ivan69 каза:

Почвам дело срещу Уиз ,чрез Аероиск за закъснял полет.Някой има ли идея колко ще се точи?

Wizz отказаха ли ти обезщетение, че започваш да водиш дело или не ти отговориха? Въвлече ли съответното ГВА в кореспонденцията?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 часа, Lindt каза:

Полезно е всички с уизовски ДСК карти да си регистрират полетите и при официалното обявени закъснения да ползват салон на летището, това доста подобрява качеството на чакането.

Дааа, като гледам май не съм само аз дето си седя на общо основание, а съм имала и други възможности. Това т.н. бизнес салони ли са? Гладам на картата на летище София Т2 има 4 обособени, Т1 - един - всички ли могат да се ползват?

https://sofia-airport.eu/wp-content/uploads/2021/11/MAP_T1_DeparturesBG.pdf

https://sofia-airport.eu/wp-content/uploads/2021/11/Map_Terminal_2.pdf  - 8,9,10

Връзка към коментар
Преди 1 час, ivan69 каза:

Почвам дело срещу Уиз ,чрез Аероиск за закъснял полет.Някой има ли идея колко ще се точи?

Завеждането на съдебен иск е нож с две остриета. Ако спечелиш делото - ок, плащат и на теб и на адвоката ти хонорара, ако загубиш - плащаш съдебните разноски, а от хонорара на техния адвокат може свят да ти се завие. Според мен трябва да си на 100%, а при тези случаи те сами си плащат, избягвайки съдебните разноски.

Връзка към коментар
преди 50 минути , Kamen каза:

Завеждането на съдебен иск е нож с две остриета. Ако спечелиш делото - ок, плащат и на теб и на адвоката ти хонорара, ако загубиш - плащаш съдебните разноски, а от хонорара на техния адвокат може свят да ти се завие. Според мен трябва да си на 100%, а при тези случаи те сами си плащат, избягвайки съдебните разноски.

Не знам как е сега, но до скоро при завеждане на дело от посредник, клиента нямаше никакъв ангажимент за разноските по делото при неуспех. Те, хората са си професионалисти и много добре знаят кога ще спечелят и кога не.

Ако сам се обърнеш към адвокат и загубиш делото, да, тогава покриваш и хонорара на адвоката на този, с когото се съдиш. 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

Поради "мижав интерес" се налага " 'секи сам да си преценя" 

Wizz отказаха ли ти обезщетение, че започваш да водиш дело или не ти отговориха? Въвлече ли съответното ГВА в кореспонденцията?

Изначало си действам през Аероиск.Не отговориха 2 месеца и сега Аероиск ще ги съдят.Купил съм си пуканки и чакам делото.

Връзка към коментар

Ако wizzair не отговорят на жалбата за отменен полет през тяхната форма в рамките на 30 дни, на какъв имейл се продължава кореспонденцията? Виждам този канал, но това ли е процедурата: 

 

Цитат

 

Имате правото да заявите иск чрез ОДР платформата. За повече информация, моля, посетете: http://ec.europa.eu/consumers/.

По време на попълването на формуляра на ОДР платформата, моля, въведете имейл адреса odr@wizzair.com в полето „Търговец“. Имайте предвид, че този имейл адрес е само за искове, подадени чрез гореспоменатата платформа. Други жалби или съобщения пратени директно на адреса, няма да бъдат разглеждани.

 

 

Разбирам, че ни се полага обезщетение според тази платформа:

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm#cancellation

 

 и следва да сложа в копие caa@caa.bg

 

image.png.05968396a293f6f7ad2c7b0105b9877f.png

 

обаче къде всъщност пускам този сигнал? 

Връзка към коментар

Срока за отговор е 6 или 8 седмици. Прегледах си пощата. След като съм пуснала иск през декември 2021г, те са ми пратили стандартен отговор от мейл customerrelations1@customerservices.wizzair.com, не по иска, а просто да ми благодарят, че съм се свързала с тях. 🤣

След два месеца им пиша на същия мейл, че очаквам техният отговор и вече са пресрочили законоустановеният срок. Те започват да ме засипват със стандартните си тъпи отговори, че чакат действие, документи и т.н. от мен, докато накрая не им отговарям, че тъй като ги чакам със становище по моя казус вече три месеца съм принудена да се обърна към местният регулатор за съдействие, както и към посредник за изискване на обезщетението по съдебен път. Сега вече се задействат и след няколко дни получавам окончателен отговор.

Честно казано не съм си давала зор, защото казуса беше обречен, експериментирах за спорта, иначе бих им пускала по един мейл на ден, номериран,разбира се, след като им изтече срока за отговор.

 

odr@wizzair.com - този мейл не съм го срещала досега, може би е нещо ново. Не съм и използвала като метод повдигане на диспут към Европейската комисия, може и да е по-бърз и ефективен.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 43 минути , Lindt каза:

Ако wizzair не отговорят на жалбата за отменен полет през тяхната форма в рамките на 30 дни, на какъв имейл се продължава кореспонденцията? Виждам този канал, но това ли е процедурата: 

 

 

Разбирам, че ни се полага обезщетение според тази платформа:

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm#cancellation

 

 и следва да сложа в копие caa@caa.bg

 

image.png.05968396a293f6f7ad2c7b0105b9877f.png

 

обаче къде всъщност пускам този сигнал? 

 Трябва да се направи регистрация в платформата и да се следват стъпките, които са посочени, за да се пусне искането.

 

След едногодишен опит чрез сайта на WIZZ, после в същата тази  платформа, ето отговорът, който получих от българското представителство преди три седмици.

 

"Уважаема госпожо М.,

За съжаление колегите от Европейски потребителски център Унгария ме уведомиха, че авиокомпанията не отговаря на нито едно от тяхните писма и нямат какво повече на направят по Вашия случай! 

Както Ви информирах, след неколкократно направени опита за връзка с авиокомпанията, нашите колеги от Европейски потребителски център Унгария не са получили становище и от страна на опериращия въздушен превозвач не са предприети стъпки за съдействие по доброволен път.  Бих желала да Ви информирам, че ситуацията е такава с всички жалби в цялата мрежа не само по отношение на Вашия случай и от средата на миналия месец не приемаме и съответно не споделяме нови случаи срещу Wizz Air Hungary Ltd., докато колегите от Унгария не възстановят диалога си с авиокомпанията, което може да отнеме месеци!

Оттук за съжаление ние няма какво повече да направим по случая! 

Много съжалявам, че не успяхме да Ви помогнем!

Както съм Ви информирала, ние сме извънсъдебен доброволен способ, не разполагаме с властнически правомощия да задължим търговец или да му наложим санкция. При положение, че отказват да съдействат по доброволен ред като не отговарят случаят Ви при нас се закрива като неуспешен! Съжалявам за това развитие! 

Вашият случай ще бъде използван за статистически цели и включен като отрицателен към доклада за този търговец.

Това, което можете да предприемете е да подадете оплакване в ГД ГВА /Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация"/.

Друго, което можете да предприемете е да започнете съдебно дело. Потребителската защита може да се води и от местен съд в България. Освен това Ви препоръчвам да се запознаете с Европейската процедура за искове с малък материален интерес (ЕПИММИ), както и с Европейска заповед за плащане. Можете да разгледате и нашата брошура. Те предлагат съдебни олекотени производства по трансгранични спорове.

Още веднъж много съжалявам, че не успяхме да Ви помогнем!"

 

- и текст от последвало уточняващо писмо от същото българско представителство на тази платформа -

 

"Решението, кой метод от посочените от мен, ще използвате си е Ваше, но клейм компаниите удържат комисиона - между 20-30 % от сумата! ГВА може да се произнесе, че обезщетение се дължи и отново авиокомпанията да не го изплати, но тогава аз лично бих използвала процедурата за искове с малък материален интерес!

Тоест моят съвет е: 1. Да се обърнете към ГВА;

2. Ако се произнесат, че обезщетението се дължи, а то се дължи ние имаме за същия полет изплатено обезщетение на други потребители от страна на авиокомпанията, тогава ако авиокомпанията отново не плати използвайте иск с малък материален интерес подаден в районния съд по местоживеенето Ви, или направо заповедно производство!

Разбира се, както казах решението си е Ваше как ще процедирате!"

 

 

 

 

След този отговор пуснах до ГВА, които реагираха почти веднага и ми препратиха в копие писмото си до WIZZ, срокът е 16 август, в който WIZZ AIR трябва да отговори какви са причините за отмяна на полета ми до Милано на 16 юли 2021г.

 

 

След тази дата ще се обърна към Аероиск или друга компания.

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
1 hour ago, Lindt said:

Ако wizzair не отговорят на жалбата за отменен полет през тяхната форма в рамките на 30 дни, на какъв имейл се продължава кореспонденцията? Виждам този канал, но това ли е процедурата: 

 

 

Разбирам, че ни се полага обезщетение според тази платформа:

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm#cancellation

 

 и следва да сложа в копие caa@caa.bg

 

image.png.05968396a293f6f7ad2c7b0105b9877f.png

 

обаче къде всъщност пускам този сигнал? 

complaintsBG@caa.bg

 

Пиши директно на този мейл ,защото не съм сигурен че през сайта винаги отговарят.

 

Може да отбележиш ,че Wizz напълно отказват да ти съдействат по телефон ,мейл и т.н.

Понасоли ги леко , те заслужават ! 

 

П.П.Някой знае ли с какви лостове разполага регулаторът ГВА за реално въздействие върху авиокомпаниите ,че пред него така често стават необичайно любезни и сговорчиви ? 

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 36 минути , iMari каза:

Срока за отговор е 6 или 8 седмици. Прегледах си пощата. След като съм пуснала иск през декември 2021г, те са ми пратили стандартен отговор от мейл customerrelations1@customerservices.wizzair.com, не по иска, а просто да ми благодарят, че съм се свързала с тях. 🤣

След два месеца им пиша на същия мейл, че очаквам техният отговор и вече са пресрочили законоустановеният срок. Те започват да ме засипват със стандартните си тъпи отговори, че чакат действие, документи и т.н. от мен, докато накрая не им отговарям, че тъй като ги чакам със становище по моя казус вече три месеца съм принудена да се обърна към местният регулатор за съдействие, както и към посредник за изискване на обезщетението по съдебен път. Сега вече се задействат и след няколко дни получавам окончателен отговор.

Честно казано не съм си давала зор, защото казуса беше обречен, експериментирах за спорта, иначе бих им пускала по един мейл на ден, номериран,разбира се, след като им изтече срока за отговор.

 

odr@wizzair.com - този мейл не съм го срещала досега, може би е нещо ново. Не съм и използвала като метод повдигане на диспут към Европейската комисия, може и да е по-бърз и ефективен.

Те отговарят в регистрационния имейл, получен две седмици след първоначалната жалба, че в срок от 30 дни трябва да изпратят становище.

 

Къде точно е определено, че срокът за отговор е 6-8 седмици?

 

Пишейки, че си принуден да се обърнеш към местен регулатор, ли добавяш регулаторът в копие? 

 

преди 29 минути , stanimir каза:

complaintsBG@caa.bg

 

Пиши директно на този мейл ,защото не съм сигурен че през сайта винаги отговарят.

 

Може да отбележиш ,че Wizz напълно отказват да ти съдействат по телефон ,мейл и т.н.

Понасоли ги леко , те заслужават ! 

 

П.П.Някой знае ли с какви лостове разполага регулаторът ГВА за реално въздействие върху авиокомпаниите ,че пред него така често стават необичайно любезни и сговорчиви ? 

 

Ти предлагаш да се пише директно на тях, а авиокомпанията да е в копие? Но как да сложим wizzair в копие, кой мейл?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Остави ги Wizz. В писмото до ГВА посочи че изобщо не са ти отговорили.Приложи всички документи по отменения полет / закъснение. ГВА ще започнат комуникация с Wizz и ще ти препращат цялата кореспонденция. Ще изискат авиокомпанията да ти даде отговор и да ги уведоми за развитието на случая.

 

Ако държиш да включиш и Wizz пиши на този мейл , но аз не бих се занимавал повече с тях :

 

customerrelations1@customerservices.wizzair.com

 

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 41 минути , Lindt каза:

Пишейки, че си принуден да се обърнеш към местен регулатор, ли добавяш регулаторът в копие? 

В полето за получатели добавяш и мейла на ГВА, а накрая на писмото ги уведомяваш, че и ГВА ще получат копие от него, демек изпращаш го и на ГВА. И е хубаво това да стане с първия мейл към Уиз. Ако пускаш иск през формата от сайта, копираш текста от иска и го изпращаш на мейла на съответното ГВА.

В моя случай, имах причина да не намесвам веднага ГВА, но при нужда винаги може да ги използваш като заплаха към Уиз. 🙂

 

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Това ли са задължителните стъпки когато си търсим правата?

Първо се свързваме с уиз?

Ако ни байпасират пишем на ГВА?

И едва тогава на посредник който от наше име да се занимава с уиз?

Питам, защото на 02.07. 2022 като ни отмениха полета директно подадох иск за съдействие от https://www.flightright.co.uk/

От тях имам отговор че поемат случая, т.е. не са ми казали че не е към тях или нещо друго.

А се обърнах към тях защото ми излязоха най отгоре в търсачката, нямам идея Ок ли са или не. Ако някой знае може да пише.

Връзка към коментар
преди 53 минути , Mistela каза:

Това ли са задължителните стъпки когато си търсим правата?

Първо се свързваме с уиз?

Ако ни байпасират пишем на ГВА?

И едва тогава на посредник който от наше име да се занимава с уиз?

Питам, защото на 02.07. 2022 като ни отмениха полета директно подадох иск за съдействие от https://www.flightright.co.uk/

От тях имам отговор че поемат случая, т.е. не са ми казали че не е към тях или нещо друго.

А се обърнах към тях защото ми излязоха най отгоре в търсачката, нямам идея Ок ли са или не. Ако някой знае може да пише.

Няма проблем да се свържеш директно с подобна фирма, просто при евентуално разрешаване на случая в твоя полза губиш 25-30 процента от размера на обезщетението

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 10 часа, ivan69 каза:

На летището в Катания на 01.06

Сутринта получих мейл,че полета закъснява с почти 3 часа.Отидохме си 3 часа по-късно,полета излетя с 4 часа закъснение,днес ми изтича 2месечния срок за обезщетение.Как си представяте да затворят Гейта, всички пътници да седят в автобусите 4-5 часа, несериозно е, но всеки сам си преценя.

 

преди 9 часа, stanimir каза:

Всичко е много ясно написано в линка който дадох.

Някой като остане без багаж ще го разбере по трудния начин ,ако не му се чете когато трябва.

 


Нека "всеки сам си преценя", ама сестра ми бяха качили багаж в самолета на чек-ин, но понеже самолетът им закъсняваше супер много, излязоха извън летището да не висят вътре (летище София, през април тази година).
Понеже не бяха на гейта на първоначалния час за затваряне на хейта, си останаха в София. Багажите заминаха за Бергамо без тях, барабар с всички бебешки неща от първа необходимост вътре.  

Що се отнася до Катаня - "обратната" ситуация, преди 2-3 седмици от приятел - пак много закъсняващ полет (до Дортмунд), чекиран багаж (с все бебешки неща вътре), ама в Дортмунд - багаж йок. След 3 дни му го донесоха до адреса. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, Mistela каза:

Това ли са задължителните стъпки когато си търсим правата?

Първо се свързваме с уиз?

Ако ни байпасират пишем на ГВА?

И едва тогава на посредник който от наше име да се занимава с уиз?

Питам, защото на 02.07. 2022 като ни отмениха полета директно подадох иск за съдействие от https://www.flightright.co.uk/

От тях имам отговор че поемат случая, т.е. не са ми казали че не е към тях или нещо друго.

А се обърнах към тях защото ми излязоха най отгоре в търсачката, нямам идея Ок ли са или не. Ако някой знае може да пише.

Стъпките ги е описала много точно по-горе @iMari. Така и аз получих обезщетение за мен и мъжа ми от Уиз за 7-часово закъснение. Още в първия мейл към Уиз им казваш, че изпращаш копие до съответното ГВА. Не е гаранция за по-бързо разрешаване на случая, но много би ускорило процедурата.

И се въоръжете с търпение. Не се хвърляйте веднага на дело, ако на 30-тия или 40-я ден няма развитие.

И ако имате разходи за храна, искайте възстановяване и на тях на база касови бележки.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Вече тече четвъртият месец от подаване на оплакването ми до Уиз еър. Спазих всички срокове и стъпки. Получих референтен номер. Два месеца Уиз ми изпращаха  еднотипни  безмислени имейли, на които отговарях, препращайки клейма многократно. После изпратих всички документи на испанското "ГВА". И оттам получих референтен номер . После едно  писмо с изискване, което изпратих. След месец получих отговор да чакам между 90 и 120 дни. И че може успоредно да съдя АК.  После постъпих като @Raindrop и получих абсолютно същия отговор. Смятам да съдя Уиз, таксата е 50 лв. и ако спечеля някога, надявам се, ще ми я върнат.:crazy::fuk::smile:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.