Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано:

ИТ специалист ли сте? Случайно съм аз и съм запозната с част от нещата, познавам и достатъчно авиационните системи и в частност Амадеус (една от по големите) и апито ѝ. Аз си вярвам, вие ако не искате, не вярвайте.

  • Смея се 3
Публикувано:
преди 16 минути , УФСЪ каза:

ИТ специалист ли сте? Случайно съм аз и съм запозната с част от нещата, познавам и достатъчно авиационните системи и в частност Амадеус (една от по големите) и апито ѝ. Аз си вярвам, вие ако не искате, не вярвайте.

Щом сте специалист, остава да обясните защо не вдига цените  когато влизам общо 20 пъти за един ден и симулирам резервации.

 

 

Така се раждат градските легенди 

  • Харесвам 7
  • Смея се 1
Публикувано:

Не вярвайте в легендите, казах ИИ, има си причина и дестинация и сложни изчисления.

Никой не карам на сила да вярва, има просто обяснение, не сте в състояние да го схванете обаче.

  • Смея се 3
Публикувано:

Нима вярвате ,че хората тук падат от небето особено дългогодишните участници ? Тази теза се е въртяла много през годините , върти се и из чуждоезичното форумно пространство.

Точно този форум съвсем не страда от липса на IT специалисти ,но вие мисля сте първия който изказва толкова категорично мнение по въпроса.

  • Харесвам 8
Публикувано:
Just now, УФСЪ said:

Работя и съм работила с Амадеус, това ми позволява известни твърдения. Точка по въпроса.

...включително има и агенти , пилоти , кабинен екипаж ...абе има от всичко  😉

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 6 минути , stanimir каза:

...включително има и агенти , пилоти , кабинен екипаж ...абе има от всичко  😉

Да и не само това.  Всичко си има, то и така трябва защото е скапан огромен софтуер с адски много възможности и струва достатъчно пари за да се ползва.

Публикувано:

Ихааа чак и точка по въпроса се слага!!

блажени са вярващите са казали хората 

 

само моля да не се палиш толкова и да пишеш кой какво може да схване,  за да няма сърдити.

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Публикувано:

Точка по въпроса защо аз вярвам и имам свое основание за това. Отново казвам, не ви карам да вярвате.

Спираме по темата, на различно мнение сме и тази тема не е за това.

Публикувано:
Преди 1 час, УФСЪ каза:

ИТ специалист ли сте? Случайно съм аз и съм запозната с част от нещата, познавам и достатъчно авиационните системи и в частност Амадеус (една от по големите) и апито ѝ. Аз си вярвам, вие ако не искате, не вярвайте.

И как може да излъжем авиационните системи?Кажи,ако знаеш,моля!

Публикувано:
18 minutes ago, crazyhorse said:

И как може да излъжем авиационните системи?Кажи,ако знаеш,моля!

Не е да не може ,но не и толкова лесно  

 

https://www.flyertalk.com/forum/mileage-run-discussion/930922-trick-negotiate-special-savings-lounge-thread.html

 

 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Да излъжете едва ли. Единственото по просто както казах, търси се в инкогнито мод на браузера. Което не вреди, помага малко, но не е панацея.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Не знам ама ще ходя на концерт на Бионсе, който е 8-ми юни в Барселона. В момента в който обяви дати и видях къде има взех билети за по 50лв отиването, а сега познай дали има билет под 150лв в дните преди концерта и то за дни през седмицата, като единия ден е 450лв 😂😂 Не че не съобразяват, кога, къде и какво събитие има ама чак да седнат и концерти да гледат и да вдигнат цените или пък някой купува точно сега по 200лв билети. Остава системата да отчита търсене за тези дати и да вдига цените.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 43 минути , Ivko каза:

Не знам ама ще ходя на концерт на Бионсе, който е 8-ми юни в Барселона. В момента в който обяви дати и видях къде има взех билети за по 50лв отиването, а сега познай дали има билет под 150лв в дните преди концерта и то за дни през седмицата, като единия ден е 450лв 😂😂 Не че не съобразяват, кога, къде и какво събитие има ама чак да седнат и концерти да гледат и да вдигнат цените или пък някой купува точно сега по 200лв билети. Остава системата да отчита търсене за тези дати и да вдига цените.

Според мен си правят експерименти с някаква си тяхна цел. От Варна билетите за  февруари и началото на март по всички дестинации са на цени около 40лв. с изключение на Берлин, където дънят цени по над 200лв. Някакъв шанс да е само на база търсене.

По-рано имаше друг пример със София-Брюксел

Публикувано:
преди 16 часа, epetkov каза:

Улучил си минутата, в която са  променили цената.  По-точно си улучил секундата.

Ами не…цените все още са същите (по-висока цена при включен уиз дискаунт)… 🤔

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 1 час, Ivko каза:

Не знам ама ще ходя на концерт на Бионсе, който е 8-ми юни в Барселона. В момента в който обяви дати и видях къде има взех билети за по 50лв отиването, а сега познай дали има билет под 150лв в дните преди концерта и то за дни през седмицата, като единия ден е 450лв 😂😂 Не че не съобразяват, кога, къде и какво събитие има ама чак да седнат и концерти да гледат и да вдигнат цените или пък някой купува точно сега по 200лв билети. Остава системата да отчита търсене за тези дати и да вдига цените.

според мен системата отчита не търсене, а вече купените билети. Вероятно са останали много малко места, точно заради концерта

  • Харесвам 6
Публикувано:

гледах едно интервю на шефа на ЛАТАМ относно ценообразуването

имат си заложени таргети, примерно 6 месеца преди полета да са продадени 20% от билетите

ако са продадени доста по-малко, цената се намалява, ако са продадени повече, се вдига

и така на няколко пъти

естествено конкретните числа никой няма да ти ги каже, както и колко точно билета са продадени, така че няма как да прогнозираш цените със сигурност

не знам дали Уиз работят по същия начин, възможно е

  • Харесвам 9
Публикувано:
преди 2 часа, Ivko каза:

Не знам ама ще ходя на концерт на Бионсе, който е 8-ми юни в Барселона. В момента в който обяви дати и видях къде има взех билети за по 50лв отиването, а сега познай дали има билет под 150лв в дните преди концерта и то за дни през седмицата, като единия ден е 450лв 😂😂 Не че не съобразяват, кога, къде и какво събитие има ама чак да седнат и концерти да гледат и да вдигнат цените или пък някой купува точно сега по 200лв билети. Остава системата да отчита търсене за тези дати и да вдига цените.

100% гледат големи събития, при мен за Барселона същата работа - в момента на тегленето на жребия за Лига Европа - Барселона-Юнайтед на 16.02 - гледам билета за 15.02 беше на нормална цена - за няколко часа, понеже Уиз имаха проблеми с плащането се вдигна с над 100лв. Принудиха ме да взема за ден назад, като цената все още беше ок. После и тя се вдигна грозно. 

 

Публикувано:
преди 3 часа, Ivko каза:

Не знам ама ще ходя на концерт на Бионсе, който е 8-ми юни в Барселона. В момента в който обяви дати и видях къде има взех билети за по 50лв отиването, а сега познай дали има билет под 150лв в дните преди концерта и то за дни през седмицата, като единия ден е 450лв 😂😂 Не че не съобразяват, кога, къде и какво събитие има ама чак да седнат и концерти да гледат и да вдигнат цените или пък някой купува точно сега по 200лв билети. Остава системата да отчита търсене за тези дати и да вдига цените.

 

Миналата година, когато бяхме на Ролинг Стоунс в Лондон, първо бях взел 3 билета с 1 priority за към 400 лв., но после като смениха часове свалих над 100 лева. Обаче ... с хотелите нещата бяха брутални, защото не само, че бяха много скъпи, но нямаше и места, просто нямаше и нямаше.

А после се оказа, че по едно и също време са били фестивала в Хайд парк със Стоунс, Адел, Елтън Джон, Ийгълс и т.н., прайда, Уимбълдън и формула 1. това в допълнение на обичайния поток към Лондон. И на фона на всичкои това аз взех билето по 25-30 лв. на посока.

Сега ... аз за първи път чувам някой да ходи на концерт на Бионсе, ама надали някой ще тръгне да вдига цените точно за това. По-скоро има някаква друга причина - я край на учебни години, начало на летен сезон, някой мач или нещо друго.

  • Харесвам 2
  • Смея се 4
Публикувано:

Всяка резервационна система при генериране на търсене за даден полет алокира места временно до завършване на резервацията и ги маха от наличността на полета. Съответно за всяка класа (при стандартните ак) или ценова категория (при лоукостите) има заделен определен брой места. АКо не се резервира за определено време заявката таймаутва и мястото се освобождава. Така работят всички.

И Уиз ер не ползват Амадеус, а Навитер. Да, Амадеус купиха Навитер преди 7 godini, но двете системи са кардинално различни като архитектура и възможности.

 

RMS(Revenue Management Sysytem)  се опитва да продаде всички места при определен приход общо за полета, като тя се опитва да прогнозира търсенето и да разпредели бройката места на всяка тарифа. Не може да се нарече ИИ точно, по-скоро е експертна система. Може да работи с доста параметри (исторически данни, търсене, скорост на резериране(брой резервациите n дни преди полета), силен/слаб сезон, празници, ваканции). С колкото повече данни е захранена, толкова по-гъвкава. Някои системи успяват да боравят и със "случайни" събития - големи концерти, спортни събития. Съвсем отделно от работата на системата има и хора, които се занимават да я следят/коригират показателите. Това е полезно особено когато има случайни събития - да се вдигнат цените превантивно или да се постигне по-добър приход от прогнозирания от системата.

 

 

Отделно от това се върви и към динамични и персонализирани цени, което с навлизането на истинския ИИ ще става все по-често - ще се продава на различна цена по едно и също време на различни клиенти.

 

Сега относно вдигането на цените на Уиз - факт е, че чрез многократно търсене може да се вдигне цената на полет за кратък период.

Прави го и тяхната система, когато не може да разграничи, че търсенията са от един и същи човек, така и заради посредниците.

 

Особено видно е, когато се прави търсене през няколко посредника и се симулира разервация до последна стъпка, за да се види с коя карта например е намалението - някой роботи започват да правят резервация на техния сайт, докато ти например си въвеждаш данните на посредническия сайт, за да са сигурни, че цената няма да се промени междувременно. Част от тези заявки остават висящи и след като си затворил страницата на посредника, някой път заради калпаво написан код, друг път съвсем целенасочено, ако размислиш след 15 минути да могат да ти дадат същата цена, докато при конкуренцията се е вдигнала.

Като извъртиш по няколко пъти различните версии на jetcost и симулираш резервация.

 

Инкогнито режима не е никаква панацея, тъй като при профилирането бисквитките и данните от предишни посещения на сайта или тракинг данни от Гугъл, Фейсбук , Майкрософт ит.н са само една част от нещата, които браузъра ти изпраща към уеб сървъра. Дори и в инкогнито - има информация за IP адрес, браузър - вид и версия, операционна система - вид и версия, часова зона, резолюция на екрана и още куп неща, с които да те профилират и да преценят, че този, които търси София-Милано за 9 май в 18:27 през неинкогнито и този, които търси София-Милано за 9 май в 18:35 са един и същи човек.

 

 

  • Харесвам 19
  • Благодаря 1
  • Браво 6
Публикувано:

Аз и не съм писала, че е панацея, точно обратно, аз лично нито съм виждала, нито имам достъп до код и каквото е да на Уиз, имала съм възможност да работя и видя в действие подобни механизми.

Не съм и писала ИИ, писах като ИИ, алгоритмите са доста сложни и на много нива, всяко включващо определени критерии. Инкогнито мода изключва няколко определени критерии на първо четене.

 

Публикувано:
преди 16 минути , УФСЪ каза:

Аз и не съм писала, че е панацея, точно обратно, аз лично нито съм виждала, нито имам достъп до код и каквото е да на Уиз, имала съм възможност да работя и видя в действие подобни механизми.

Не съм и писала ИИ, писах като ИИ, алгоритмите са доста сложни и на много нива, всяко включващо определени критерии. Инкогнито мода изключва няколко определени критерии на първо четене.

 

Няма такова нещо с вдигане на цената заради търсенето. Избери си произволен малко търсен полет Хамбург-Варна в слаб сезон и колкото и да търсиш цената си е пак 30тина Евро, защото има много свободни места. Уиз вдигат цената единствено когато се купят определените билети на по-ниската цена и вдигат на следващата с 10-20лв - тоест от търсенето и запълването е цената. За близки полети по Нова Година примерно и след нея когато има увеличено търсене и малко места, тогава спекулативно постепенно през деня се увеличава цената и на другия ден пада сутринта. Докато Райънеър са малко по-хитри примерно купиш 1 билет на ниската цена, купиш втори на следващата и вече третия се вдига доста повече, ако купиш 3 едновременно, тоест прецакват те ако си мислиш, че ще излезе по-изгодно, ако се вземат един по един, докато това при УизЕър работи. Според купуването, сезона и запълването са местата е цената, не и заради търсене са ми наблюденията.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Здравейте, за жалост полетът ни за Малага ще закъснее с 6ч. питах за причината-вдигат рамене, не знаят. 

Никой от Wizz Air няма на "заминаващи". Пратиха ми пароли за достъп за Бизнес салон, но той не работел. Къде се получават тези ваучери за храна-компенсация и информация за полета? 

Публикувано:
преди 7 минути , natalito78 каза:

Пратиха ми пароли за достъп за Бизнес салон, но той не работел

Да не би да става въпрос за салона на другия терминал - Т2? 

Уиз на летище София в най-добрия случай раздават кроасан, кола/вода, на други летища са ми давали някакви скромни ваучери, които да се използват в заведенията на съответното летище. 

На Т1 не знам дали има работещо кафене преди секюрити, не е и задължително да е в самия терминал, но може да запазите касовата бележка от консумацията и на по-късен етап да искате възстановяване на разходите. 

Публикувано:
преди 1 час, iMari каза:

Да не би да става въпрос за салона на другия терминал - Т2? 

Уиз на летище София в най-добрия случай раздават кроасан, кола/вода, на други летища са ми давали някакви скромни ваучери, които да се използват в заведенията на съответното летище. 

На Т1 не знам дали има работещо кафене преди секюрити, не е и задължително да е в самия терминал, но може да запазите касовата бележка от консумацията и на по-късен етап да искате възстановяване на разходите. 

На бордната карта пише Терминал 2, но като отидохме там ни препратиха към Терминал 1 - явно паролата за Бизнес салон е за другия терминал. 

Да, отидох до гишето на Wizz още на check in  и ми дадоха кроасани и вафли и води. Дано не се отмени изцяло полетът, че всичко е платено 😥🙏

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.