Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Преди 1 час, Duke каза:

С оглед на сериозните регулации за това по колко часа да се лети и че реално полетът е 90% на автопилот, дали наистина смяташ, че има преуморени пилоти?

 

С оглед на паралелният спор в другата тема все едно да кажем, че всички пилоти от ЛХ групата са луди ...

https://www.theguardian.com/world/2015/mar/27/germanwings-co-pilot-andreas-lubitzs-background-under-scrutiny

Връзка към коментар
преди 2 часа, stanimir каза:

Друго щеше да е ако има данъкоплатци които да налеят едни 10-15 млд. евро , но съжаление зад Wizz не стои мощна държава , нито медии, та трябва някак да оцеляват сред богопомазаните си конкуренти.

Някой да пречи на Уиз да се регистрира в някоя мощна държава?

Връзка към коментар
преди 20 часа, Jorro каза:

Като им бяха казали преди бординг тоя цирк щеше да стане в Абу Даби.....Има си правила в авиацията, които не могат да се нарушават за да му е удобно на Ганя. Случват се извънредни ситуации, нормално е. Като са кацнали във Варна и не им се пътува с автобус до София си хващат сутрешния полет на Бг еър или Раян (ако се случи в талъв ден) и се прибират спокойно без излишни драми. Пускат си после и едно искче за възстановяване на разходите и компенсация и са си платили екскурзията....ама то акъл малко трябва не само да се правят циркове за тик ток......

Е, това не е сериозно..... Нали знаеш, на чужд гръб..... Да, случват се извънредни ситуации, но длъжни са били да им кажат преди бординг, че ще кацнат във Варна. И какъв "Ганя", какви пет лева, хората са си купили билети до София, ако ще и за двадесет лева да са били, а научават 15 минути преди кацане къде всъщност отиват.....

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 21 часа, Jorro каза:

Като им бяха казали преди бординг тоя цирк щеше да стане в Абу Даби.....Има си правила в авиацията, които не могат да се нарушават за да му е удобно на Ганя. Случват се извънредни ситуации, нормално е. Като са кацнали във Варна и не им се пътува с автобус до София си хващат сутрешния полет на Бг еър или Раян (ако се случи в талъв ден) и се прибират спокойно без излишни драми. Пускат си после и едно искче за възстановяване на разходите и компенсация и са си платили екскурзията....ама то акъл малко трябва не само да се правят циркове за тик ток......

Кой от тях щеше да протестира, ако им бяха обяснили и предложили всички възможни алтернативи? Защо не е предложено вода, храна, хотел, полет с друга компания и т.н.? Около 200 човека са били общо. Авиокомпанията трябва да информира пътниците във всички случаи! В случая няма нищо извънредно, което да наложи ненавременното информиране. И не на последно място това си е отвличане, поне аз така го наричам, когато ме водят не където сме се уговорили и не ме уведомяват за промяната на крайната точка.

Какво се случва, ако нямаш достатъчно пари да си платиш билета с друга авиокомпания, или не ти се чака някога в бъдещето да ти бъдат върнати, или пък няма места в места в самолета за 200 човека?

 

Въобще не мога да си обясня как може да защитаваш Wizz Air в тази ситуация.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Ако правилно се ориентирам в информацията, в конкретния случай Уиз закъсняват по причини за които отговарят лично. Тоест, нямат възможност да се позоват на обективна невъзможност, която да им пречи да изпълнят полета навреме. Това закъснение води до невъзможност на Летище София да приеме полета поради започнати ремонтни дейности. Това последното е 100% сигурно, че е съобщено на абсолютно всички авиокомпании в подходящ срок, надявам се тук няма спор по темата. Тоест, Уиз са били наясно, че излитайки по-късно няма да успеят да кацнат навреме в София. Или, казано накратко, още преди започване на изпълнение на възложеното, Уиз са били наясно, че няма да изпълнят полета нито в обявеното полетно разписание, нито до обявената крайна дестинация...

 

При така описаната фактическа обстановка, от моя гледна точка, е непонятно да се търси каквато и да е било форма на индулгенция за Уиз, които са били длъжни да обявят промяната на крайната дестинация още преди бординг, а също така са били длъжни и да осигурят вода, храна, евентуално настаняване и алтернативен транспорт на пътниците до крайната дестинация. Накрая, Уиз са длъжни да изплатят и полагащото се обезщетение. За репутационни вреди не отварям дума, очевидно от ръководството на Уиз преценяват на база натрупване на подобни проблеми със закъснения и промяна на крайната дестинация, че таргет-групата на превозвача по един или друг начин ще приеме и това неизпълнение на предварително договореното... 

 

Относно действията на борда от страна на нашенци, думата "нашенци" говори достатъчно. Сигурен съм, че дори "нашенци" нямаше да постъпят така ако действието се развиваше на летище извън страната. Тук, някак безвластието на всички нива е повсеместно и "дава криле", като в една реклама...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Дори и да обявявят преди бординга, че ще се кацне във Варна, пак всички щяха да се качат на самолета. Няма много алтернативи от Абу Даби до София, нали? А и не са всеки ден. Това не е полет от Бергамо до БГ, където човек може да помисли и за друг вариант. Часове по-късно с друга авиокомпания... че дори и със същата. А възпитанието на тези, които са снимали клипчетата, изобщо не си струва да се коментира. Стюардът прояви твърде много търпение, според мен.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз едно не ми е ясно. Как се очаква от авиокомпанията не само Уиз ами и останалите да си правят полетите, които по разписание кацат в часовете на затворена писта /трябва или да ги отменят или да ги правят с часове на закъснение/. Вина за това си има летището и за това, че има само една писта.  Да не би по света не правят ремонти и не затварят писти. Да си хващат нормална авиокомпания, която каца в нормални часове. Не говоря конкретно за полета от Абу Даби, който по разписание каца 00:40 и е закъснял и е кацнал след 1:30, когато вече е затворена пистата.

Връзка към коментар
преди 11 минути , Ivko каза:

Аз едно не ми е ясно. Как се очаква от авиокомпанията не само Уиз ами и останалите да си правят полетите, които по разписание кацат в часовете на затворена писта. Вина за това си има летището и за това, че има само една писта.

Аз съм 100% сигурен, че възможността за затваряне на писта поради ремонтни дейности е част от договорите сключени между самото летище и авиокомпаниите. В противен случай излиза, че ако летището не затваря за определени интервали от време, е невъзможно извършването на ремонтни дейности. Сам разбираш, че това е абсурдно...

 

Май съм разказвал, но през 2004 г., Летище София не обработваше полети след полунощ. Заради това странно правило, концертът на Питър Гейбриъл в София беше съкратен и не успяхме да видим на живо една от емблематичните му композиции Come Talk To Me. Английската червена телефонна кабина, която тогава служеше за декор по време на изпълнението на въпросната композиция, беше налична на сцената и видима за онези от нас, които бяха на първия ред, но така и не влезе в употреба. Питър лично се извини и съобщи, че ако не приключат малко по-рано, няма да може да излети от София, а на следващия ден имаше концерт във Виена ако не ме лъже паметта...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Ivko каза:

който по разписание каца 00:40 и е закъснял и е кацнал след 1:30, когато вече е затворена пистата.

Ако това е така, възможно е решението за кацане във Варна да е взето в последния момент. Надявали са се да кацнат в София, но не са успели да наваксат закъснението. Това обяснява защо пътниците не са информирани предварително.

Без въобще да омаловажавам изцепките на Уиз, имаме едно сеирджийско видео и твърде малко информация какви са причините довели до закъснение, оттам до кацане в друг град.

Колкото и да се поставям на мястото на пътниците, подобен панаир е недопустим и спокойно може да бъде определен като авио тероризъм. Кацнал си в друг град, но в същата държава. За 6 часа максимум си в столицата. Не е като да не може да се прибереш с дни. Отделно имаш право на обезщетение. Хубаво е да крещиш, че имаш права, но по-добре би било да се позапознаеш първо какви са, вместо да държиш на крак цяло летище и екипаж.

 

Спомням си един полуидиот, който овика Т1 заради закъснение на Уиз, малко над 2 часа. Всъщност не му беше проблем закъснението, ами, че са му дали само вода и кроасан. Щял да ги съди, Раян били топ компания, в сходна ситуация му платили пиячката и цигарите на някое лондонско летище, май беше. Та искания всякакви...

  • Харесвам 9
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 42 минути , Duke каза:

При така описаната фактическа обстановка, от моя гледна точка, е непонятно да се търси каквато и да е било форма на индулгенция за Уиз, които са били длъжни да обявят промяната на крайната дестинация още преди бординг, а също така са били длъжни и да осигурят вода, храна, евентуално настаняване и алтернативен транспорт на пътниците до крайната дестинация. 

 

По коя регулация точно са били длъжни да обявяват промяна на крайната дестинация? И как крайната дестинация е променена всъщност? Задължението на Wizz е да закара пътниците до крайната точка, което са й направили със забавяне. И естествено пътниците имат право да си искат обезщетение за забавянето.

 

Как пък нa никой не му хрумна, че е много вероятно по време на бординга от Wizz изобщо да не са знаели на кое летище ще кацнат. И нищо чудно по време на полета да е имало разговори с летище София и търсене на възможност и слот за кацане там. Не знам защо си мислите, че единствената идея на Wizz е да прецакат бай Ганьо ей така, за спорта. И че цялото това нещо не им е струвало и на тях купища пари, а там работят някакви малоумници, които хвърлят парите на вятъра. 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 1 час, Ivko каза:

Аз едно не ми е ясно. Как се очаква от авиокомпанията не само Уиз ами и останалите да си правят полетите, които по разписание кацат в часовете на затворена писта /трябва или да ги отменят или да ги правят с часове на закъснение/. Вина за това си има летището и за това, че има само една писта.  Да не би по света не правят ремонти и не затварят писти. Да си хващат нормална авиокомпания, която каца в нормални часове. Не говоря конкретно за полета от Абу Даби, който по разписание каца 00:40 и е закъснял и е кацнал след 1:30, когато вече е затворена пистата.

Тук не си прав.Ще ти го изясня.Летището вина няма в този случай.Пистата я затварят за ремон от 01:30 до 5:50

Всичко това е съгласувано с разписанието на полетите,обявено е от месеци , всички авиокомпании  са уведомени и го знаят това.

По света също правят ремонти и се получава абсолютно същия проблем,когато летището има една писта.За съжаление и нашето е с една 🙂

 

 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Съгласен съм И с това, но полетните разписания със сигурност са правени далеч преди да обявят ремонта. И доста полети на Уиз кацат в тези часове и следва да правят доста разместявния, а това за една нискотарифна и не само е доста трудоемко и с много последици и пак си държа на това, че не може само с една писта да се случват нещата в такива цитуации.

Връзка към коментар

В този ред на мисли,ако на някой полета му закъснява и ще кацне след 1:30 да се приготви психологически,че няма да е в София.За съжаление не е ясно до кога ще продължат ремонтите на пистата

В момента, Ivko каза:

Съгласен съм И с това, но полетните разписания със сигурност са правени далеч преди да обявят ремонта. И доста полети на Уиз кацат в тези часове и следва да правят доста разместявния, а това за една нискотарифна и не само е доста трудоемко и с много последици и пак си държа на това, че не може само с една писта да се случват нещата.

Това и казвам,всичко е съобразено с полетните разписания

Това лесно можеш да го видиш🙂

А това за едната писта е дълга тема….

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 3 минути , Branko каза:

Това и казвам,всичко е съобразено с полетните разписания

Да...и все пак някой полети са на косъм с кацане по разписание 1:10, а знаем колко закъснения има от 20 и повече минути, НО както и да е. Нека не спамин повече, че стана за друга тема разговора.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз също не виждам кой знае каква драма - реално, ако бяха наясно, че ще вземат 600 евро обезщетение, никой нямаше да има проблем... още повече, че за бързащите има полет от Варна до София рано сутринта за 100-на евро макс. Закъснението си е по вина на авиокомпанията, за което следва да си платят... ами ако изобщо не бяха излетели от ОАЕ... случва се всеки ден,  затова си има ЕС регулация и ние трябва само да сме доволни, че ни защитава правата.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Това значи ли, че всички полети, които трябват да кацнат след 1:30 в София, реално кацат във Варна? А аз се чудя как да организирам едно морско Спа уикендче преди да са започнали навалиците! 😂

  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 6 минути , iMari каза:

Това значи ли, че всички полети, които трябват да кацнат след 1:30 в София, реално кацат във Варна? А аз се чудя как да организирам едно морско Спа уикендче преди да са започнали навалиците! 😂

Това не мога да ти го обещая😃

Зависи и от други фактори.

Не знам до кога ще е ремонта,но за сега след 1:30 няма да се каца.

Може и на Терме Букурещ да е спато или в някоя кръчма в Скопие просто да завършиш😂

  • Смея се 6
Връзка към коментар
Дани Магелани
преди 8 минути , Branko каза:

Това не мога да ти го обещая😃

Зависи и от други фактори.

Може и на Терме Букурещ да е спато или в някоя кръчма в Скопие просто да завършиш😂

До коя дата ще бъде ремонтът, че на 19 юни имам нощен полет от Венеция.

преди 1 минута , jorrro каза:

Ремонтът на пистата е до края на месец май.

Рабрах. Благодаря!

Връзка към коментар
преди 5 часа, Branko каза:

Пистата я затварят за ремон от 01:30 до 5:50

Всичко това е съгласувано с разписанието на полетите,обявено е от месеци , всички авиокомпании  са уведомени и го знаят това.

 

 

 

E е съгласувано? Къде кацат идващите от Лутън с последния вечерен полет? Самолетите кацат по разписание в 02.55 ч

преди 4 часа, Дани Магелани каза:

До коя дата ще бъде ремонтът, че на 19 юни имам нощен полет от Венеция.

 

И аз, на 17 юни от Ереван

Връзка към коментар

От Лутън до 4 юни включително по разписание кацат в 00:35 ч.

От 05.06 си кацат както преди около три през нощта. Което според мене значи, че ремонтът тогава приключва.

На 20.05 е закъснял и е кацнал в 01:32 ч, но за две минути едва ли е било проблем.

Screenshot_20230530_222208_Chrome.jpg.f82e5177bf7ee9acd828fae5195cd4ce.jpg

 

Screenshot_20230530_222414_Chrome.jpg.e7682bfa8408fa101300513765bf76a3.jpg

 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Hakkâri Spor каза:

Къде кацат идващите от Лутън с последния вечерен полет? Самолетите кацат по разписание в 02.55 ч

През май месец няма полети на Уиз Еър, които да кацат по разписание след 0:55.

Летището е уведомило авиокомпаниите много време предварително и те са актуализирали разписанието само за месец май. За юни се връщат късните кацания както преди.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   2 магеланци

    • Miladina
    • radi777
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.