Прескочи до съдържание

Бели нощи, водопади, вулкани, ледници - Исландия, каквато я видяхме


chandni

Препоръчани мнения

Страхотни снимки, абсолютно извънземни пейзажи! Много харесвам студените и каменисти плажове на северните страни. Надявам се да участваш с тези снимки в календара 🙂 .
 

Относно белите нощи - колко ча̀са беше наистина тъмно? Мечтая си някой ден да посетя място, където е светло през цялото денонощие 🙂 .

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Травеолани каза:

Страхотни снимки, абсолютно извънземни пейзажи! Много харесвам студените и каменисти плажове на северните страни. Надявам се да участваш с тези снимки в календара 🙂 .
 

Относно белите нощи - колко ча̀са беше наистина тъмно? Мечтая си някой ден да посетя място, където е светло през цялото денонощие 🙂 .

Благодаря, @Травеолани, радвам се, че ти харесват.

 

По времето, когато бяхме там, изобщо не се стъмваше. Няколко дни преди да отидем, края на юни е бил най-дългият ден, в който наистина слънцето изобщо не се скрива и денят е 24 часа. При нас, макар и да се водеше, че вече денят не е 24 часа, реално стъмняване нямаше. Най-тъмното беше все едно, че облаци са закрили слънцето. Има си своето очарование - нещо ново, неизпитвано... Освен това, както написах, в нашия случай ни помогна много и само за седмица успяхме да изпълним програма за 10 дни. Ако обаче живееш при тези условия, предполагам, че би имало и своите минуси. Когато навън е толкова светло, мозъкът ти не осъзнава колко късно е станало и не може да се настрои за сън. В Borgarfjörður eystri се разхождахме да правим снимки на пъфините, после из града и си мислехме, че е рано и в един момент, поглеждайки часовника, просто осъзнахме, че нощта е преполовила.

  • Харесвам 8
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 19 минути , chandni каза:

Благодаря, @Травеолани, радвам се, че ти харесват.

 

По времето, когато бяхме там, изобщо не се стъмваше. Няколко дни преди да отидем, края на юни, е бил най-дългият ден, в който наистина слънцето изобщо не се скрива и денят е 24 часа. При нас, макар и да се водеше, че вече денят не е 24 часа, реално стъмняване нямаше. Най-тъмното беше все едно, че облаци са закрили слънцето. Има си своето очарование - нещо ново, неизпитвано... Освен това, както написах, в нашия случай ни помогна много и само за седмица успяхме да изпълним програма за 10 дни. Ако обаче живееш при тези условия, предполагам, че би имало и своите минуси. Когато навън е толкова светло, мозъкът ти не осъзнава колко късно е станало и не може да се настрои за сън. В Borgarfjörður eystri се разхождахме да правим снимки на пъфините, после из града и си мислехме, че е рано и в един момент, поглеждайки часовника, просто осъзнахме, че нощта е преполовила.

Добре, сега вече ме убеди, че ще ходим с роботчето @Граф Вронски, на него батериите му издържат докато е светло. Очертава се безспирна забава 😄

 

  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 22 минути , Lindt каза:

Добре, сега вече ме убеди, че ще ходим с роботчето @Граф Вронски, на него батериите му издържат докато е светло. Очертава се безспирна забава 😄

 

Да, наистина, сега и аз го осъзнавам как ще ми подейства този безкрайна светлина 😄  😄 😄  Ще трябва да прочета как да управляваш кемперван, че такова чудо не съм карал досега 😄 А, изглежда страхотно като идея.

@chandni, много красиви снимки! 😍

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 22 минути , Граф Вронски каза:

Да, наистина, сега и аз го осъзнавам как ще ми подейства този безкрайна светлина 😄  😄 😄  Ще трябва да прочета как да управляваш кемперван, че такова чудо не съм карал досега 😄 А, изглежда страхотно като идея.

@chandni, много красиви снимки! 😍

Благодаря, графе. Кемперванът (нашият беше едно Nissan-че 200NV) не е много голям микробус и се управлява с категория В за лек автомобил. Няма нищо особено. 

IMG_7091.jpg

 

П.С. На второ четене, като се замисля... Или ти няма да си доволен, че в седнало положение, както е и светло, трудно ще спиш, а за отзад... Да речем, че едва ли @Gentleman Basta ще е съгласен, освен ако не спите на смени... :laugh1:,

image.png

 

Шегата настрана, но има и по-големи ванове, които се предлагат за трима или четирима. Самият ван е по-висок и има поставен втори ред легла над първия.

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 26 минути , chandni каза:

Благодаря, графе. Кемперванът (нашият беше едно Nissan-че 200NV) не е много голям микробус и се управлява с категория В за лек автомобил. Няма нищо особено. 

IMG_7091.jpg

 

П.С. На второ четене, като се замисля... Или ти няма да си доволен, че в седнало положение, както е и светло, трудно ще спиш, а за отзад... Да речем, че едва ли @Gentleman Basta ще е съгласен, освен ако не спите на смени... :laugh1:,

image.png

 

Шегата настрана, но има и по-големи ванове, които се предлагат за трима или четирима. Самият ван е по-висок и има поставен втори ред легла над първия.

 

Тъкмо щях да вляза в ролята на нравствената полиция и видях, че модераторката е взела нещата в свой ръце.

Трима души в това легълце - @Lindt - все пак имаме и детска аудитория - @Kristian Desev.:biggrin:

 

---

Има и едни по-големи кемпери - за 4 души, а май и за 6. Викат им motorhome. 

Първия път като се бях засилил за Исландия такъв бях наел (за 4-ма) но пътуването ни пропадна. Ей тук сме коментирали:

 

 

 

 Доста по-скъпо е. Ако се наеме достатъчно рано излиза като да наемеш нормална кола и да спиш по хотели/къщи. И то се кара с нормална шофьорска книжка.

Та, ако си наемете такова нещо - тогава може-е. :biggrin:

  • Смея се 4
Връзка към коментар
На 14.09.2021 г. в 9:18, ven62 каза:

Еха, невероятно. Не съм и предполагал, че мога да напиша:

#Ven62 #ходи  #вИсландия #predi_chandni   

 

 

:wink:

 

-------

@chandni, благодаря, че ме върна в прекрасната Исландия. Ние я видяхме не толкова зелена (март) и малко ви завиждам.

 

:clapping::good:

 

Хайде, продължавай, че и без това доста закъсня. Откога я чакам тази тема. :wink:

Ама що свят си изръшкал 🙂

  • Смея се 5
Връзка към коментар

ДЕН 5

След тонизиращо 40-минутно изкачване пред нас се разкри един от най-красивите водопади на Исландия – Hengifoss. Намира се в дефилето Hengifossárgljúfur, заобиколен от базалтови скали с тънки червени слоеве глина между тях. Вярва се, че в пролома живеят много елфи. На пролома и водопада отделихме около 2 часа и половина.

IMG_8345-1 (1).jpg

 

IMG_8362-PANORAMA2.jpg

 

И едно от "децата" на Hengifoss 🙂 - безименен водопад надолу по течението:

IMG_8339.jpg

 

Кемперванчето ни се понася към Stuðlagil Canyon. Пътят до там беше живописен, но в лошо състояние. Минаваха грейдери, които заравнявайки, оставяха камара камъни по средата. Машините заемаха повече от една лента и за да ги заобиколиш трябваше да се премине през споменатата камара, при което подът на вана винаги задираше, освен това настилката беше кална и хлъзгава, заради десетките мини водопади, чиито води се стичаха и я мокреха.

 

Водата в каньона е изумрудена и тук могат да се видят може би най-красивите образувания от базалтови колони в Исландия. Възможна е разходка в самия каньон, но ние предпочетохме да му се любуваме от високо:

IMG_8411.jpg

 

IMG_8413.jpg

 

IMG_8417.jpg

 

От паркинга до водопада Dettifoss на река Jökulsá вървяхме около 600-700 м. При вида му останахме изумени от грандиозната гледка. Като допълнение към всичко останало, над мощните водни маси се извиваше красива дъга:

IMG_8437.jpg

 

IMG_8454.jpg

 

IMG_8464.jpg

 

Намиращия се наблизо втори водопад на река Jökulsá – Selfoss снимахме само с дрон заради мащабите му:  

IMG_8465 (1).jpg

 

В геотермалната зона Hverir още от паркинга се усети силната миризма на сяра, индикатор за наличието на сероводород в газа. Докато мъжът ми разходи дрона, аз се мотах с камерата и фотоапарата около парите и в резултат се сдобих с главоболие, но пък ми беше много интересно.

IMG_8479-1 (4).jpg

 

IMG_8488.jpg

 

IMG_8511.jpg

 

Най-големия басейн с кал, който кипи непрекъснато:

IMG_8521.jpg

 

Минахме и през пещерата Grjótagjá:

IMG_8532.jpg

 

Нямах търпение да разгледаме идиличните градчета на север. Първо спряхме в Húsavík и разбира се снимахме дървената църква Húsavíkurkirkja, построена през 1907 г.:

IMG_8542.jpg

 

IMG_8557.jpg

 

Хапнахме fish&chips в препоръчаното от  Lonely Planet ресторантче на самото пристанище (2 порции + 2 безалкохолни напитки - ISK 4600). Порциите бяха доста големи:

IMG_20210707_190843.jpg

 

След град Хусавик търсихме място за нощуване в близост до водопада Goðafoss, който щяхме да видим на следващата сутрин. Озовахме се в къмпинг Laugar (Dalakofinn Campsite – ISK 3600), от който си спомняме най-вече огромните рояци дребни мушици, които влизаха в очите, ушите и устите ни и не ни даваха мира.

 

ДЕН 6

Денят започна с “водопада на боговете” – Goðafoss в лавовата местност Bárðardalur:

IMG_8592-1 (1).jpg

 

IMG_8592-1 (7).jpg

 

IMG_8593.jpg

 

В посока Akureyri попаднахме на този дълкокрак пощальон:

IMG_8623.jpg

 

Akureyri много ни допадна. С право наричат града „столицата на Севера“.

 

Една от отличителните забележителности – лутеранската църква Akureyrarkirkja, която разполага с голям тръбен орган с 3200 лули:

IMG_8703.jpg

 

IMG_8696.jpg

 

IMG_8687.jpg

 

Градът прелива от цветове, очарователно място!

IMG_8630.jpg

 

IMG_8635.jpg

 

IMG_8658.jpg

 

IMG_8714.jpg

 

IMG_8715.jpg

 

IMG_8716.jpg

 

IMG_8718.jpg

 

IMG_8770.jpg

 

IMG_8793.jpg

 

IMG_8807.jpg

 

Не съм мислила, че ще попаднем в коледна къщичка през юли, но пътят ни отведе до Akureyri Christmas House. Като декемврийско бебе, дошло на бял свят ден преди Бъдни вечер, обожавам Коледа и всякакви декорации, свързани с празника. Тук имаше безброй красоти, събрани на едно място. Безупречно изработени, искрящи прелести:

IMG_8824.jpg

 

IMG_8830.jpg

 

IMG_8836.jpg

 

IMG_8837.jpg

 

IMG_8857.jpg

 

IMG_8883.jpg

 

И тоалетната:

IMG_8878.jpg

 

Преди Siglufjörður спираме в Dalvik, където във въздуха се носеше осезаема миризма от преработката на риба:

IMG_8916.jpg

 

IMG_8892.jpg

 

И градчето Siglufjörður е цветно и има чар:

IMG_8939.jpg

 

Музей на херингата:

IMG_8954.jpg

 

IMG_8955.jpg

 

IMG_8971.jpg

 

IMG_8974.jpg

 

IMG_8990.jpg

 

Монолитът Hvitserkur на полуостров Vatnsnes, който според легендата е вкаменен трол:

IMG_9032.jpg

 

IMG_9033.jpg

 

Нощувахме в пренаселения Hvammstangi Campground (ISK 3000, нямаше душове, но температурата навън беше такава, че дори и да имаше щяхме да ги пропуснем)

 

  • Харесвам 23
  • Благодаря 2
  • Браво 4
Връзка към коментар

Наистина снимките ви са страхотни, но тези от дрона - направо нямам думи.

Принципно, не бих повторил дестинация, но сега се замислям за лятна (зелена :wink: )Исландия задължително с дрона, някой ден.

 

Мисля, че сме снимали от почти едно и също място скалата Hvitserkur

 

P1100398_DxOss.jpg.d8bcc576520400404b2057135154c397.jpg

 

А Stokksnes и Vestrahorn на нас ни се представиха така:

 

P1090212_DxOss.jpg.ea1f86475ec7798afccd8d412429dd9a.jpg

 

На голям монитор по-ясно личат едни малки стъпчици, направени от сурия китайци, които се изсипаха и плъзнаха из дюните като хлебарки - баш докато снимах.

Жена ми едвам ме удържа да не раздам правосъдие и да ги набутам там откъдето дойдоха - автобуса.

  • Харесвам 8
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 17 минути , ven62 каза:

Принципно, не бих повторил дестинация, но сега се замислям за лятна (зелена :wink: )Исландия задължително с дрона, някой ден.

 

Според мен Исландия е абсолютно задължителна през лятото! Доста обмисляхме дали да не я направим през зимата заради (евентуално) сияние, но в крайна сметка избрахме лятото и двамата  с мъжа ми (който повече клонеше към сиянието) сме на мнение, че сме направили правилен избор.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 1 минута , chandni каза:

Според мен Исландия е абсолютно задължителна през лятото! Доста обмисляхме дали да не я направим през зимата заради (евентуално) сияние, но в крайна сметка избрахме лятото и двамата  с мъжа ми (който повече клонеше към сиянието) сме на мнение, че сме направили правилен избор.

Е-е-е, няма да си призная, че съм сгрешил. Сиянието си е сияние. :grin:

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 34 минути , ven62 каза:

Е-е-е, няма да си призная, че съм сгрешил. Сиянието си е сияние. :grin:

Не, не казвам, че си сгрешил и е факт, че сиянието си е сияние. Мисълта ми е, че сиянието може и да не се види, понеже пак си е природен феномен и е силно зависим от късмета, както беше и за вулкана. Пейзажите обаче създават съвсем друго усещане лятото. 🙂

 

Хубаво е да се видят и двете, но ако няма да повториш дестинацията, според мен лятото е по-добрият избор. 😉

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Къмпингите предварително ли си ги бяхте запазили или? Чудя се ако не се запазят предварително дали ще има места? В кой период на юли посетихте? Какви бяха температурите? Спомена за отопление във вана, как става, смисъл с газово ли е или? Невероятни снимки и многоо полезен разказ, гледам я тази Исландия не знам от кога....и тази макар и изстиваща лава  невероятно, а когато изрива не е ли опасно да се приближавате, не съм запозната точно как става!...

 

Връзка към коментар
преди 3 часа, zvezda9001 каза:

Къмпингите предварително ли си ги бяхте запазили или? Чудя се ако не се запазят предварително дали ще има места?

Не, къмпингите няма как да се запазят предварително - просто отиваш на място и се настаняваш. Свободата да спим където се озовем беше една от причините да изберем кемпервана. Не бяхме зависими от предварителните резервации. Ако имаме сили и времето позволява, продължаваме към следващия обект в програмата. Ако имаш предварително запазени нощувки, губиш тази гъвкавост. А и има толкова много къмпинги, че не мисля, че е физически възможно да се запълнят и да няма места. Проблемът в къмпингите при по-голяма посещаемост, е по-скоро с баните. По-малките къмпинги имат 1-2 бани и толкова тоалетни. Най-добре беше положението с бани/тоалетни в Skaftafell къмпинг, като там имаше около 15-20 душ кабинки и 5-6 тоалетни. Въпреки това, къмпингът беше доста пълен и се наложи да се изчаква освобождаване на кабинки.

 

За къмпингите има и карта на цена около 140 евро, която важи 28 дни и с нея можеш да се настаняваш в определени къмпинги, които се покриват от картата. При 7 дни обаче цената за къмпингуване pay-as-you-go излизаше сходна и решихме, че картата би ни ограничавала и е по-добре да можем да отсядаме и в къмпинги, които тя не покрива. При 8+ дни програма обаче, картата си заслужава, защото след 8-ия ден всички нощувки на практика ти излизат безплатно.

 

преди 3 часа, zvezda9001 каза:

В кой период на юли посетихте? Какви бяха температурите?

Кацнахме на 3-ти срещу 4-ти юли през нощта и си тръгнахме на 11-ти в 1:30 сутринта с полети на Луфтханза. Температурите се движеха в диапазона 15-25 градуса, като през нощта падаха и до под 10. 

 

преди 3 часа, zvezda9001 каза:

Спомена за отопление във вана, как става, смисъл с газово ли е или?

Отоплението е с дизелово гориво от резервоара на вана. Има си отделни два акумулатора за него и за хладилника, както и за зареждане на батерии. 

 

преди 3 часа, zvezda9001 каза:

.и тази макар и изстиваща лава  невероятно, а когато изрива не е ли опасно да се приближавате, не съм запозната точно как става!...

Около вулкана има екипи на полиция, линейки и предполагам нещо като Гражданска защита, които измерват нивата на отровните газове и ако превишават нормите, затварят и изкарват посетителите. Иначе самата лава не беше толкова гореща - все пак най-близката дистанция до вулкана, на която достигнахме, беше повече от километър, а и този ден нямаше изригване. Като се доближиш до лавата, се усеща от далеч дали е много гореща или не. Пипахме я предпазливо. Това, което е опасно, е да се разхождаш по изстиналата лава, тъй като е възможено да се пропука и да паднеш под повърхността, където вече да има течна лава.

 

Ето тук се вижда, че червенее и си личи, че това парче е все още много горещо:

IMG_6960.jpg

  • Харесвам 12
  • Благодаря 2
Връзка към коментар
преди 9 часа, chandni каза:

Благодаря, @Травеолани, радвам се, че ти харесват.

 

По времето, когато бяхме там, изобщо не се стъмваше. Няколко дни преди да отидем, края на юни е бил най-дългият ден, в който наистина слънцето изобщо не се скрива и денят е 24 часа. При нас, макар и да се водеше, че вече денят не е 24 часа, реално стъмняване нямаше. Най-тъмното беше все едно, че облаци са закрили слънцето. Има си своето очарование - нещо ново, неизпитвано... Освен това, както написах, в нашия случай ни помогна много и само за седмица успяхме да изпълним програма за 10 дни. Ако обаче живееш при тези условия, предполагам, че би имало и своите минуси. Когато навън е толкова светло, мозъкът ти не осъзнава колко късно е станало и не може да се настрои за сън. В Borgarfjörður eystri се разхождахме да правим снимки на пъфините, после из града и си мислехме, че е рано и в един момент, поглеждайки часовника, просто осъзнахме, че нощта е преполовила.

Благодаря! Аз не съм много фен на Исландия и ако изобщо решим да я посетим някой ден, ще е през лятото със сигурност. Има много снимки от тази дестинация, но като твоите толкова прекрасни досега не съм виждала. 
 

Най-дългият ден се води 24.06 мисля и след това започва да намалява деня, но не осезаемо както казваш. Със сигурност е кофти ако живееш там и е светло, но явно са се приспособили (затъмняващи пердета, маски за сън). На мен за една седмица ще ми е супер 🙂 .

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

ДЕН 7

За региона Westfjords бяхме решили на място да обмисляме дали и какво ще разглеждаме, в зависимост от времето, с което разполагаме. В крайна сметка потеглихме в посока водопада Dynjandi. Покрай пътя всичко беше свежо и зелено:

IMG_9068.jpg

 

Колкото повече напредвахме обаче, толкова по-зле ставаше пътната настилка – асфалтовият път изчезна, на негово място се появи дребен чакъл, който в последствие премина в по-едри камъни, в комбинация с много дупки. Грейдери уж заравняваха, а оставяха високи коловози след себе си. И за разкош – изкачвания и спускания, завои, мокро и хлъзгаво, без каквито и да било мантинели. Започна да ме обхваща страх. Предполагам, че и мъжът ми не се е чувствал особено комфортно, въпреки че е опитен шофьор. Не коментира нищо, но знаех, че продължава да кара само за да не ме разочарова. Достигайки до машините и коловозите след тях осъзнахме, че заради ината си може да се вкараме в някой неприятен филм, пукайки гума, задирайки пода на вана (което не се покрива от застраховката) или нещо по-страшно. Щом удоволствието от пътуването отстъпи място на притеснението нямаше смисъл да продължаваме. Направихме обратен завой и насочихме возилото си към Ytri Tunga. 

Някъде по пътя навигацията показа горещо изворче и спряхме да го видим, не изглеждаше да е особено чисто и не се навихме да се топнем:

IMG_9082.jpg

 

IMG_9084.jpg

 

Плажът за наблюдение на тюлени Ytri Tunga е част от ферма със същото име. Въпреки че най-доброто време да се видят тюлени тук е през летните месеци, мъжът ми видя само един и то отдалече. Камъните, по които трябваше да се движим, за да скъсим дистанцията и да увеличим шанса да ги зърнем, бяха много хлъзгави.  Въпреки че обувките ми се държаха стабилно върху хлъзгави повърхности мисълта, че мога да изгубя равновесие и да цопна в студената вода ме отказа. Така че аз лично не видях тюлени. Мъжът ми мерна един екземпляр в далечината:

IMG_9091.jpg

 

Когато гледахме прогнозите за полуостров Snæfellnes времето все беше дъждовно. Този ден не направи изключение. Движейки се в посока скалите Gatklettur и Lóndrangar започна да вали, падна и мъгла. Въпреки лошата видимост не се отказахме. Като междинна спирка бях отбелязала черната църква Búðir сред лавовите полетата Búðahraun. Там, където навигацията ни отведе, стоеше табела „Частна собственост“ и влизането не беше разрешено. Дъждът и мъглата никак не ни помагаха с ориентацията и в крайна сметка продължихме към естествено оформената каменна арка между селата Arnarstapi и Hellnar – Gatklettur и базалтовите скали Lóndrangar. Скалите бяха много красиви, но лекият дъжд, вятърът и мъглите не позволиха нито да снимаме, нито да се задържим по-дълго на панорамната платформа на брега.

Районът около Hraunfossar (Лавовите водопади) е бил място на постоянни изригвания. Множество потоци, изтичащи от лавовото поле Hallmundarhraun, образуват поредица от красиви водопади, изливащи се в река Hvítá. Водопадите са на хиляда години и според фолклора са дом на тролове.

IMG_9109-PANORAMA.jpg

 

IMG_9118.jpg

 

Докато търсихме къмпинг спряхме да снимаме две интересни църкви:

IMG_9145.jpg

 

IMG_9150.jpg

 

IMG_9154.jpg

 

Последната нощ прекарахме във фермата Bjarteyjarsandur Ferda, която предлагаше места за кемпери и палатки (ISK 3400). 

ДЕН 8

За последния ден бяха запланувани обектите от Златния кръг. Личеше си, че маршрутите от този кръг се радват на свръх популярност – навсякъде имаше тълпи от туристи.

Сутринта влязохме в парк Þingvellir (Тингветлир), разположен на северния бряг на Þingvallavatn – най-голямото естествено езеро в Исландия. Имаше няколко паркинг lot-a, всички платени (ISK 750), с изключение на lot 3. В парка прекарахме около 2 часа и половина. Тук в средните векове са се срещали пътищата от всички части на Исландия. Тук се e събирал и Алтингът (исландският парламент). Паркът е разположен в зона на границата между Северноамериканската и Евразийската тектонски плочи.

IMG_9170.jpg

 

IMG_9182.jpg

 

IMG_9193.jpg

 

IMG_9247.jpg

 

IMG_9251.jpg

 

IMG_9302.jpg

 

Църквата в Þingvellir:

IMG_9206.jpg

 

През националния парк преминава реката Öxará и образува водопада Öxarárfoss:

IMG_9231-PANORAMA.jpg

 

На северния бряг на езерото Þingvallavatn се намира разломът Silfra – част от Атлантическия риф,  разделителна линия между континентите Европа и Америка. Мястото е популярно за гмуркане, тъй като потапяйки се в процепа на дъното, човек получава уникалния шанс да докосне с двете си ръце едновременно Европа и Америка.

IMG_9311.jpg

 

IMG_9312.jpg

 

А така изглежда под водата (снимката е от интернет, ние не се гмуркахме):

May be an image of outdoors

 

Втората спирка бяха геотермалните зони Geysir и Strokkur.

IMG_9347.jpg

 

IMG_9402.jpg

 

Последното изригване на Geysir е било през 2016 г. Вероятно заради честите земетресения в района активността му драматично е намаляла.

IMG_9395.jpg

 

Гейзерът Строкур е активен и изригва на всеки 7-8 минути с обичайна височина 15-20 м, но се случва да достигне и до 40 м.

IMG_9390.jpg

 

Последният водопад за това пътуване беше Gullfoss (Гутлфос – "златните водопади"), намиращ се в живописния каньон на река Hvítá.

IMG_9408.jpg

 

IMG_9423.jpg

 

Преди връщането на кемпервана бяхме предвидили разходка из Reykjavík. Паркирахме в близост до блестящата стоманена скулптура на крайбрежната алея Sólfar (Sun Voyager):

IMG_9425.jpg

 

Harpa Concert Hall and Conference Centre:

IMG_9434.jpg

 

IMG_9443.jpg

 

IMG_9439.jpg

 

Нащракахме къде що видим шаренко:

IMG_9466.jpg

 

IMG_9467.jpg

 

IMG_9469.jpg

 

IMG_9496.jpg

 

IMG_9499.jpg

 

IMG_9500.jpg

 

IMG_9506.jpg

 

Модернистичната църква Hallgrímskirkja, проектирана да прилича на потоци базалтова лава и статуята на исландския викинг Leif Eiriksson:

IMG_9475.jpg

 

На финала се подсилихме с крем супа с агнешко и телешко месо, сервирана в хлебна купа в Svarta Kaffið (ISK 4400).

IMG_9511.jpg

 

IMG_20210710_230535.jpg

  • Харесвам 19
  • Благодаря 2
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 1 час, chandni каза:

ДЕН 7

...

Някъде по пътя навигацията показа горещо изворче и спряхме да го видим, не изглеждаше да е особено чисто и не се навихме да се топнем:

IMG_9082.jpg 

...

Вие пък! Аз тука щях да се топна, но реших на връщане. То пък валеше и закъснявахме и жена ми каза - НЕ!

 

1478581721_1(2).JPG.e2a19b3c728bf9054ab8d59f1195a79a.JPG

 

преди 1 час, chandni каза:

ДЕН 7

...

Районът около Hraunfossar (Лавовите водопади) е бил място на постоянни изригвания. Множество потоци, изтичащи от лавовото поле Hallmundarhraun, образуват поредица от красиви водопади, изливащи се в река Hvítá. Водопадите са на хиляда години и според фолклора са дом на тролове.

IMG_9109-PANORAMA.jpg

...

Ей, най-после няколко цвята в повече през март.

Моето синьо е по-добро от твоето зелено. :wink:

 

1135616038_1(5).JPG.31502e53248136c529b0d338f028e61a.JPG

 

И един опит за панорамна снимка

 

553936054_1(3).JPG.5d7142fdf5b1792fa9e6b9049baf38c9.JPG

 

Браво @chandni.

Супер разказ и снимки.

И за разлика от Намибия си мно-о-го по-словоохотлива.:wink:

 

:clapping::good:

 

  • Харесвам 7
  • Благодаря 2
Връзка към коментар

@chandni и аз благодаря за разказа!

Също като @ven62 се чудя дали да я видя Исландия и през лятото.

Сигурна съм, че ще е много различна и пак много ще ми хареса, но предвид че изисква доста време, все минава някъде на заден план.

 

Сега в мислите ми Исландия си е искинска ледена земя и много ми харесва да си я спомням такава - със замръзналите реки и водоподи, с необятно бялата земя и разбера се ... сиянието! Него ще го търся и на други места, надявам се по-скоро.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 44 минути , ven62 каза:

 

Ей, най-после няколко цвята в повече през март.

Моето синьо е по-добро от твоето зелено. :wink:

 

553936054_1(3).JPG.5d7142fdf5b1792fa9e6b9049baf38c9.JPG

 

Браво @chandni

 

Признавам, че водата на твоите снимки от лавовите водопади изглежда доста по-добре от нашата с кален цвят. :i-m_so_happy:

 

На 14.09.2021 г. в 22:45, Lindt каза:

...където да видя повече от тях или поне по-малко смачкани?

@Lindt, качила съм снимките тук с по-добро качество. 

 

преди 23 минути , Mary каза:

Сигурна съм, че ще е много различна и пак много ще ми хареса, но предвид че изисква доста време, все минава някъде на заден план.

 

И при нас е така. Няма как с едно ходене да обхванем всичко, а в същото време има толкова непосетени дестинации, за да повтаряме...

  • Харесвам 3
  • Благодаря 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 50 минути , chandni каза:

 

 

@Lindt, качила съм снимките тук с по-добро качество. 

 

 

Ау, не, спойлнах си разказа с гледането на снимки, не съм стигнала до там още  😭 

 

 

  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 49 минути , Lindt каза:

Ау, не, спойлнах си разказа с гледането на снимки, не съм стигнала до там още  😭 

 

 

Любопитството убило котката... :laugh:

  • Смея се 3
Връзка към коментар
  • 2 години по-късно ...
На 17.03.2024 г. в 12:28, Sofiyamanafova каза:

Здравейте, може ли информация за хотела, в който сте нощували първата вечер 🙂 

Това е настаняването, за няколко часов престой беше много приемливо: B&B Guesthouse - Bed and Breakfast Keflavik Centre

С общи санитарни възли, които обикновено избягваме, но при тези цени на хотели там се прежалихме :biggrin: В цената беше включена и закуска. Имаше обща кухня с хладилник, зареден с храна, взимаш си каквото и колкото желаеш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.