Прескочи до съдържание

За участието на партньори във форума


Препоръчани мнения

Първо, да разясня какво са т.нар. наши партньори, ако има някой, който не е разбрал все още. В секцията връзки са публикувани доста уебсайтове. Ако ползвате услугите на малка част от тях, като преди това кликнете на връзката, различен процент комисионна идва в нашата банкова сметка. Това по никакъв начин не се отразява на цената ви. 

 

Връзките там са избирани на база полезност, а не на това кой сайт ще предложи най-висока комисионна. Изборът е мой и чисто субективен, има ужасно много сайтове и много хора си имат техни си любими, които вероятно не съвпадат с моя избор. Казвам малка част и наистина са малка част, повярвайте ми, aerolineas argentinas не ми плащат, за да седи техен линк там. 

 

Ще дам пример с booking.com - безспорно световният лидер в резервациите на хотелски нощувки. Само че знаейки този факт, от там преценяват, че нямат кой знае каква причина да дават добри пари на партньорите си, след като брандът им така и така е известен. Докато много от сайтовете запазват малко cookie на компютъра ви, което позволява, ако се върнете след 2-3-5-10 дни все още да се проследи източника на първия клик и да се плати комисионна на партньора, то booking.com запазват само сесии. С прости думи това означава, че за да получим комисионна, трябва да кликнете на линка и да резервирате веднага. Ако само прегледате хотели и резервирате на другия ден, тук получаваме една голяма 0. 

 

Просто илюстрирам, че целта на връзките и като цяло партньорската програма е да получаваме някакъв приход от сайтове, които така и така бихте ползвали по принцип. Ако целта беше да гоним максимална комисионна, може би целият форум щеше да бъде нашарен във връзки към easytobook, които имат 30-дневно cookie и в общия случай предлагат абсолютно същите цени. Но пък там хората не са свикнали, няма интерфейс на български, съответно предпочитам по-активно да споменаваме booking. 

 

Още преди да се появи общуването с rentalcars.com, съм си мислел, че не е лоша идея да има представители на тези сайтове, които ползваме във форума. Ползите за нас са няколко:

- Получаваме отговорите си директно тук, а не да търсим имейли за контакт. Много хора предпочитат форумната комуникация, имаме доста питания, например "Обърках си името с една буква в резервация на Уиз, има ли проблем и какво да правя". Вместо да казваме от личен опит, който не винаги е достоверен, че няма проблем и ако искате пълно спокойствие, да се обадите на номера на Уиз, какво по-хубаво от това представител на Уиз директно да отговори във форума, че проблем няма и всичко е наред?

- Получаваме си отговорите публично. Което според мен е най-големия бонус. Тук има адски критични хора, способни да надушват всяка неправда и ако има проблем, ще го изкарат на светло. Понякога са твърде критични тези хора, но за това - по-долу... В имейл при проблем всяка фирма може да ви каже "оправяй се" или въобще да не отговори. Тук това не може да се случи без подходящия удар по имиджа. Всеки казус, ако има такива, ще бъде дискутиран публично и така ще можете да разберете дали проблемът наистина е във вас или във фирмата. Ще можем да сравним как е ситуацията с други фирми, въобще, ползите от тази публичност са безгранични. 

 

Ползите за фирмите те си ги знаят, но както аз ги виждам са:

- Повече внимание към бранда им. Разрастваме се със всеки изминал ден и ако всички читатели виждат, че с услугите на тази фирма генерално няма проблем, ще има повече клиенти за тях. Ако пък тези повече клиенти останат доволни, ще кажат на приятелите си и ще има още повече клиенти. 

 

Споменах и в темата, че инициативата е само тестова, нямам представа как ще се развие и дали няма да избие в някаква посока, която не съм преценил до момента. При никакви положения идеята ми не е била и няма да бъде да правим безсмислена реклама на който и да било. Отговорите на представителя на rentalcars са ограничени само до пуснатата тема, ако вие си пуснете някъде из форума "Препоръчайте ми кола под наем в Барселона", представителят няма да се появи и да каже пробвайте нашия сайт, най-добрият е. Отговори от него се получават, само ако вие зададете въпрос, само в отредената за целта тема!

 

 

Цялата тази дискусия я водя, защото става дума за посредническа услуга. Идеята на този форум и идеята на това общество е да организираме сами пътуванията си, като не позволяваме (или ако го правим нека бъде в краен случай) част от спестяванията ни да потъват в джобовете на посредници, които на всичкото отгоре не биха се погрижили за нашите интереси в случай на необходимост. Ето, изплю камъчето, сега ти решавай дали съм прав или крив...

 

Duke няма как да бърка повече в случая. Болшинството от услугите, които ползваме, са посреднически. Booking.com не е верига за хотели, а expedia и trip.bg не са авиокомпании. Специално пък за колите под наем, материята е изключително объркваща, както и самият Duke се увери, мислеше че е едно, то излезе друго. 

 

За потъването в джоба също е неправилно, защото тези посредници често оперират с по-ниски такси. Резервация в trip.bg излиза по-евтино, отколкото на официалния сайт на Turkish и на Bulgaria Air. И много други примери. Единственият пример, в който може да си сигурен, че най-ниската цена е на сайта на авиокомпанията, е при нискотарифните. За всички останали има условности и специфичности от тук до небето. 

 

Ако някой не обича да ползва посредници и е готов да си плати повече за привилегията да получи услугата директно от доставчика, никой няма да се сърди - парите са си негови, а и отрязването на едно звено между вас и услугата е валиден аргумент. Но нека все пак не генерализираме и най-вече не подхождаме с предубеждение. Защото да резервираме хотелите всеки път на цена на рецепция с цел да избегнем посредника booking.com хич не е далновидно.

 

Сигурен съм, че на всички ви е най-малкото любопитно какви пари пристигат от цялата тази галимация с партньорските линкове. Но това не е информация, която бих предоставил публично и не че е голямата тайна, но много пишман предприемачи четат и не искам да им предоставям информацията на готово. Просто трябва да ми имате доверие, че линковете тук не са подбирани от кол и въже, а са с цел и мога да обясня целта зад всеки един от тях. Ако някой не ми вярва, негова си воля, не мисля че му дължим отчет. 

 

Ако имате въпроси, уточнения и притеснения, давайте. 

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Знаеш ли, аз се зачетох във форума на Вински. Открих на място, че средния наем на автомобил нисък клас в Тайланд е 800/1100 THB в сезон. И съответно дори на тези цени автомобили нямаше. Но на Пукет човекът се беше договорил с няколко фирми - обслужваха само руснаци и то членове на форума (видях мостра за картата). Е цената за тях беше 450 THB и пак нямаше автомобили :) Бил им е от полза.

В този ред на мисли - ти и други магеланци са поспестили, на мен (пък и на други хора) не малки суми със своите съвети, навременни публикации за промоции и мнения. За което благодаря и не се съмнявам в користни цели заради по-висок комисион. Който има желание може да използва линковете, а който не - може да си напише същото адресче в съседния таб на браузера. Не мисля, че дължиш обяснения от сорта колко си спечелил. Все пак идеята на форума, според мен, е да се помага активно с информация и понеже хората тук най-вече са настроени така - не обръщай внимание на подобни вметки :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Георги, с много от нещата написани от теб съм изцяло съгласен. В същото време е добре да се разграничат доставчици от посредници. По-горе ти говориш едновременно и за двете категории търговци:

 

 

Още преди да се появи общуването с rentalcars.com, съм си мислел, че не е лоша идея да има представители на тези сайтове, които ползваме във форума. Ползите за нас са няколко:

- Получаваме отговорите си директно тук, а не да търсим имейли за контакт. Много хора предпочитат форумната комуникация, имаме доста питания, например "Обърках си името с една буква в резервация на Уиз, има ли проблем и какво да правя". Вместо да казваме от личен опит, който не винаги е достоверен, че няма проблем и ако искате пълно спокойствие, да се обадите на номера на Уиз, какво по-хубаво от това представител на Уиз директно да отговори във форума, че проблем няма и всичко е наред?

- Получаваме си отговорите публично. Което според мен е най-големия бонус. Тук има адски критични хора, способни да надушват всяка неправда и ако има проблем, ще го изкарат на светло. Понякога са твърде критични тези хора, но за това - по-долу...

 

Моето предложение е да разграничим търговците, за да бъдем коректни в изказа. Едно е да говориш с директен доставчик на услуги, а съвсем различно с негов посредник. Очевидно ти не правиш разлика и за теб няма значение дали получаваш услугата директно от доставчика или от посредника. За теб е по-важно да получиш услугата изгодно. Няма лошо в това, далеч съм от мисълта да карам хората тук да плащат по-скъпо за услуга, която могат да получат на по-изгодна цена. В същото време една от целите на този форум би трябвало да бъде насочена към взаимопомощ на членовете на това общество. Или поне аз така виждам нещата. В този смисъл, а и за лична моя информация, зададох конкретни въпроси на посредника. Продължавам да твърдя, че не получи конкретни отговори, въпреки поредната ти вметка, че:

 

Duke няма как да бърка повече в случая. Болшинството от услугите, които ползваме, са посреднически. Booking.com не е верига за хотели, а expedia и trip.bg не са авиокомпании. Специално пък за колите под наем, материята е изключително объркваща, както и самият Duke се увери, мислеше че е едно, то излезе друго. 

 

Примерът с Booking.com не е меродавен в случая, защото става дума за утвърден посредник, който предлага услугата на конкретен хотел в пълен обем. Booking.com не ти предлага заместител на част от услугите предложени от този хотел. Единственото което прави Booking.com е евентуално да ти предложи по-атрактивна цена от тази на сайта или на рецепцията на хотела. При колите е по-различно, там е много важно още в самото начало да бъдат изпипани детайлите в наемното правоотношение. Не искам да навлизам дълбоко в материята, но във всеки наемен договор има защитна клауза срещу пренаемане. Тази клауза се включва именно с цел наемателят да не преотдава вещта на трето лице без съгласието на наемодателя. Това е много важно условие, защото клаузата е пряко свързана с отговорността при причинена щета на вещта. Посредничеството при наемането на автомобил е подобно на преотдаването. На практика ти наемаш чужда вещ не от собственика, а от негов посредник. Плащаш на посредника, а отговаряш пред собственика. В един момент може да се окаже, че посредника не е в състояние да защити правата ти пред собственика. Тогава разбираш, че си договарял с неправилния човек, така да се каже. Не ми се ще да навлизам още по-дълбоко в материята, за да не отегчавам аудиторията...

 

Очевидно желанието ми да бъда от полза на всички в този форум беше възприето от теб като заяждане, за което съжалявам и занапред много внимателно ще обмислям какви и дали въобще да изразявам мнения съдържащи съвети към някого... 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Знаеш ли, аз се зачетох във форума на Вински. Открих на място, че средния наем на автомобил нисък клас в Тайланд е 800/1100 THB в сезон. И съответно дори на тези цени автомобили нямаше. Но на Пукет човекът се беше договорил с няколко фирми - обслужваха само руснаци и то членове на форума (видях мостра за картата). Е цената за тях беше 450 THB и пак нямаше автомобили :) Бил им е от полза.

 

Това само доказва, че наемодателите "дерат кожи", защото едва ли Вински е получил 50% отстъпкa заради сините си очи.

 

Например за сафари в Африка е урелил само 10% отстъпка (не, че е малко). 

И как така наемаш кола за 14 дена в Испания за 200 евро, а в Италия ти излиза 400 евро? Разликите са много големи.

 

Ето такива въпроси ми се иска да изясняват представителите на партньорите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имам технически/практически въпрос:

 

Избрала съм си хотел в booking. Първо съм вкарала в google 'booking.com', влязла съм разлеждала съм хотели, в cookitata ми стоят последните разглеждани хотели с дати и т.н.

 

Ако сега първо вляза в сайта на магеланци и кликна на линка към booking и направя резервация, има ли постъпления за магеланци или си седи на 0 докато cookitata не се изчистят или мине някакъв период /2- седмици/?

 

Георги, не я знаех тази опция с линковете към партньори /последните седмици що резервации направих, и билети накупих/

Връзка към коментар

Георги, с много от нещата написани от теб съм изцяло съгласен. В същото време е добре да се разграничат доставчици от посредници. По-горе ти говориш едновременно и за двете категории търговци:

 

 

 

Моето предложение е да разграничим търговците, за да бъдем коректни в изказа. Едно е да говориш с директен доставчик на услуги, а съвсем различно с негов посредник. Очевидно ти не правиш разлика и за теб няма значение дали получаваш услугата директно от доставчика или от посредника. За теб е по-важно да получиш услугата изгодно. Няма лошо в това, далеч съм от мисълта да карам хората тук да плащат по-скъпо за услуга, която могат да получат на по-изгодна цена. В същото време една от целите на този форум би трябвало да бъде насочена към взаимопомощ на членовете на това общество. Или поне аз така виждам нещата. В този смисъл, а и за лична моя информация, зададох конкретни въпроси на посредника. Продължавам да твърдя, че не получи конкретни отговори, въпреки поредната ти вметка, че:

 

 

Примерът с Booking.com не е меродавен в случая, защото става дума за утвърден посредник, който предлага услугата на конкретен хотел в пълен обем. Booking.com не ти предлага заместител на част от услугите предложени от този хотел. Единственото което прави Booking.com е евентуално да ти предложи по-атрактивна цена от тази на сайта или на рецепцията на хотела. При колите е по-различно, там е много важно още в самото начало да бъдат изпипани детайлите в наемното правоотношение. Не искам да навлизам дълбоко в материята, но във всеки наемен договор има защитна клауза срещу пренаемане. Тази клауза се включва именно с цел наемателят да не преотдава вещта на трето лице без съгласието на наемодателя. Това е много важно условие, защото клаузата е пряко свързана с отговорността при причинена щета на вещта. Посредничеството при наемането на автомобил е подобно на преотдаването. На практика ти наемаш чужда вещ не от собственика, а от негов посредник. Плащаш на посредника, а отговаряш пред собственика. В един момент може да се окаже, че посредника не е в състояние да защити правата ти пред собственика. Тогава разбираш, че си договарял с неправилния човек, така да се каже. Не ми се ще да навлизам още по-дълбоко в материята, за да не отегчавам аудиторията...

 

Очевидно желанието ми да бъда от полза на всички в този форум беше възприето от теб като заяждане, за което съжалявам и занапред много внимателно ще обмислям какви и дали въобще да изразявам мнения съдържащи съвети към някого... 

 

Какво означава утвърден посредник, Duke, как различаваш утвърдените от неутвърдените? Знаеш ли какво са booking.com - взимат резервацията ти, препращат я на хотела с номера на кредитната ти карта изписан на листче, ей така, в прав текст. Щипват си комисионната и до там. От там нататък хотела се оправя.Няма по-изчистена дефиниция за посредник от booking.com, просто няма. 

 

Booking.com не ти предлага услугата в пълен обем. Ако резервираш директно през хотела получаваш например бонус точки за лоялни програми. Това няма как да го вземеш през booking.com. Много хотели предлагат безплатни летищни трансфери, ако резервираш директно през тях, това няма как да го предложи booking.com. Преценяваш дали разликата в цената си заслужава и действаш. Не мисля, че имам нужда да ми обясняваш каква е идеята на форума, защото да твърдиш, че нужда от ренталкарс няма е като да твърдиш, че нужда от booking.com няма. Нарочно използвам тоя пример, защото знам че си фен на booking.com, а rentalcars са абсолютно същото като тях, само че в друга сфера на бизнеса. 

 

Да, ренталкарс предлагат заместител на продукт на доставчика, ама тоя продукт не е задължителен нито при доставчика, нито при посредника! Ако намериш разлики ще са минимални и символични и доста далеч от общия случай. Ситуацията е абсолютно идентична в rentalcars и booking - използват базата си данни да препродадат продукт, който не е техен. Просто паралела е абсолютен. А допълнителните услуги ги има навсякъде, при резервация с Уиз ще ти предложат и хотел и рентал кар и застраховки, все външни доставчици. Същото ще е и през expedia, orbitz  и всички големи сайтове, които ползваме. Луфтханза също предлага коли под наем чрез партньорите си, имат и промокодове за отстъпка: https://www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/local?nodeid=1957520683&l=en Теорията ти издиша, безобразно издиша. 

 

Останалото е една камара правен език, който явно има за цел да ме обърка. Не беше наясно със застраховките, но явно перфектно си изучил в детайлите какви са им взаимоотненията на правно ниво. Какви договори, какви неизпълнени услуги? Наемайки си кола от ренталкарс имаш същата сигурност, каквато и директно от доставчика, защо си мислиш че е по-различно? По какъв начин booking.com ти гарантира стаята повече от rentalcars колата? Собственост са на една компания!

 

И кажи ги кои са тия неотговрени въпроси, наистина, щото в четвърто мнение повтори, че имаш неотговорени въпроси, вместо просто да ги повториш. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Имам технически/практически въпрос:

 

Избрала съм си хотел в booking. Първо съм вкарала в google 'booking.com', влязла съм разлеждала съм хотели, в cookitata ми стоят последните разглеждани хотели с дати и т.н.

 

Ако сега първо вляза в сайта на магеланци и кликна на линка към booking и направя резервация, има ли постъпления за магеланци или си седи на 0 докато cookitata не се изчистят или мине някакъв период /2- седмици/?

 

Георги, не я знаех тази опция с линковете към партньори /последните седмици що резервации направих, и билети накупих/

 

Ако кликнеш на линка и резервираш, всичко е ОК. Cookie-тата са си отделни. Но ако затвориш бразуера сесията се губи и няма да има връзка между тук и booking.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Останалото е една камара правен език, който явно има за цел да ме обърка. Не беше наясно със застраховките, но явно перфектно си изучил в детайлите какви са им взаимоотненията на правно ниво. Какви договори, какви неизпълнени услуги? Наемайки си кола от ренталкарс имаш същата сигурност, каквато и директно от доставчика, защо си мислиш че е по-различно? По какъв начин booking.com ти гарантира стаята повече от rentalcars колата? Собственост са на една компания!

 

Очевидно говорим на различни езици. За мен темата е приключена!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Моля, само връзките да се направят ОЧЕИЗВАДНИ:)  Не знам- отстрани, цветно, голямо, дет се казва- да те подсеща, че можеш да си полезен. Аз непрекъснато ровя в този сайт, и забравям понякога за възможните ползи за развиването му:( А кой от къде и как ще си резервира е личен избор, който не смятам, че е ограничен. 

В крайна сметка, на всички ни е ясно, че поддръжката не е безплатна, а ако има и възможност да се печели, докато си полезен, за мен е "най- добрата комбинация, за всяка ситуация".

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Моля, само връзките да се направят ОЧЕИЗВАДНИ :)  Не знам- отстрани, цветно, голямо, дет се казва- да те подсеща, че можеш да си полезен. Аз непрекъснато ровя в този сайт, и забравям понякога за възможните ползи за развиването му :( А кой от къде и как ще си резервира е личен избор, който не смятам, че е ограничен. 

В крайна сметка, на всички ни е ясно, че поддръжката не е безплатна, а ако има и възможност да се печели, докато си полезен, за мен е "най- добрата комбинация, за всяка ситуация".

 

Ами всъщност, до преди два дни тази информация седеше в подписа ми, а не е като да не съм на всяка манджа мерудия във всяка тема :) Сега реших да сменя с даренията да видя как е. Но то повечето хора автоматично игнорират подписите, нормално е. При всички положения нямам намерение да става по-агресивно натискането на тези връзки, защото ще е на практика рекламен банер постоянно някой да ти виси на главата кликни тук, кликни там. 

 

Подготвям файл с популярни връзки, които хората да си добавят във Favourites на браузера с включен кода на форума в тях. Който иска, доброволно може да си го дръпне и да си го вкара в избраните сайтове. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Но то повечето хора автоматично игнорират подписите, нормално е. При всички положения нямам намерение да става по-агресивно натискането на тези връзки, защото ще е на практика рекламен банер постоянно някой да ти виси на главата кликни тук, кликни там. 

Да, игнорирам :)

Но не виждам проблем да е малко по- агресивно (не е задължително да е голямо, но трябва да е цветничко), защото ако трябва да сме откровени- ако е малко по- малко :) агресивно от сега- то направо ще изчезне

Редактирано от vesi
Връзка към коментар

Да, игнорирам :)

Но не виждам проблем да е малко по- агресивно (не е задължително да е голямо, но трябва да е цветничко), защото ако трябва да сме откровени- ако е малко по- малко :) агресивно от сега- то направо ще изчезне

 

Абе и цветничкото се игнорира, даже май имаше проучване на тая тема, точно за това гугъл толкова напреднаха с текстовите реклами, на практика привличат повече от картинките. Ма дълга тема. Ако се сетиш, кликвай, ако не, здраве да е :)

Връзка към коментар

Аз съм за партньорите, дори нека се пъчат/рекламират по темите. Ако темата е търся билет/хотел и някой извади добра оферта, що да не я пусне, всички печелим, дори и да я пусне само с рекламна цел(на загуба за него), пак е добре за клиента.

Отдавна 'плача' за някой партньор с достъп до GDS, защото и това ще е от полза за нас.

 

Всичко естествено може много бързо да се изроди, но за това си имаме админ, нали :P

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако някоя фирма е достатъчно коректна да се свърже с мен първо преди да си мисли, че е хванала кьоравото, може да измислим нещо, но подозирам че условията които бих поставил ще са безкрайно стриктни :)

 

Например ще трябва да могат да бият предложенията от сайта на авиокомпанията, орбитз, трип.бг и експедиа.

После, за всички нас хостинга и администрирането могат да минат за приятелска услуга, но за хора, които ще изкарват пари чрез форума определено няма да мине с потупване по рамото. 

 

Трябва по някакъв начин и да защитим хората, когато се стигне до офлайн плащане за да не стане пред публика тук да хвалят с ниски цени, а после в офиса друго. 

 

Та тия условия, да предлагаш регулярно по-добра цена от тези сайтове и на всичко отгоре да си плащаш за присъствието тук, мисля че биха отказали много фирми. Ама ако ще вярваме в Дядо Коледа и са оптимисти, че могат да се справят, нека заповядат. И това са ми само условията, които на прима виста ми идват на акъл :)

 

Ако търсиш услуга, която да ти предостави нещо подобно на GDS достъп може да видиш http://www.expertflyer.com/ и http://www.kvstool.com/ Платени са, но не са много сложни за научаване. 

Връзка към коментар

Сега ако обясните за невежите :blush: какво е GDS с две думи? :rolleyes:

 

Global Distribution System. Накратко това е целия гювеч база данни, в който се зареждат всички тарифи на всички авиокомпании (освен на нискотарифните, щото участието в GDS-a струва пари :) Вече от там има различни технологии за търсене в тези GDS-и, но общо взето, когато имаш директен достъп имаш много по-големи възможности за търсене в базата данни. Сайтовете за резервиране, които ползваме генерално се справят супер добре, но си имат своите пропуски, защото са оптимизирани в голяма част за масата от клиенти. 

 

Популярни GDS-и, които често се спрягат из форума: Amadeus, Travelport, Sabre

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.