Oshko Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 Не си открих старата тема, може и да не съм пускал, не помня. Ето какъв е случаят, имам си билет с прекачване през JFK с време 1:40мин., което изглежда нормално, ако ставаше дума за други държави, обаче в САЩ, въпреки, че полетите са на един билет, дори авиокомпанията е една и съща - Делта, правилата са, че след слизане ще трябва да минем през емиграцията, после да си изчакаме багажа, нищо че ще е чекнат вероятно до крайната дестинация (SJU), след което да си пуснем отново багажа, където трябва, да отидем до друг! терминал и да сме навреме за полета. Доколкото четох по техните форуми, това граничи с фантазията, дори и да няма закъснения. И тук идва въпросът, защо Делта продават такива билети? Те нямат сметка от хора, изпуснали прекачването, които са им блокирали места в полет, който дефакто ще лети без тях и после пък ще им блокират още места в следващ полет. Нещо логиката куца. Това ми дава надежда, че може и да си хванем връзката, но пък всички са много убедени, че ще е малко вероятно дори и да сме на същият терминал, а сега, както се оказва имаме и ходене до друг терминал, което удължава с минимум 20-25мин цялата операция. Чисто академично за информация има едни времена, които се казват Minimum Connecting Times и изглеждат така: JFK DD- .35 DI- .40(22) ID-1.15 II-1.15 където D е domestic, I - International и сътветното време. Обикновено тези времена са само за вътрешна употреба и не се публикуват, тези по-горе са на American, не на Делта, според тях за полет CDG-JFK-SJU, гледаме графа ID с време 1ч15мин, което е минималното време за трансфер, за което може авиокомпанията да продаде билет. Би трябвало и смяната на терминала да се взима предвид, но такова инфо до сега не съм открил.
Георги Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 Надценяваш смяната на терминалите на JFK. Става сравнително бързо, качваш се на Air Train-a и си на другия терминал между 2 и 6-7 минути, зависи от кой до кой терминал е прехода. Мисля, че като цяло ще си ОК, освен ако полета не пристига в пиков час, тогава ще има опашки по проверката на документи. А багажа също не го мисли, докато минеш проверката ще е излезнал и трябва просто да го оставиш примерно 10 метра по-надолу, взимаш го от един колан и го пускаш на друг. Определено тясното място в цялата схема смятам, че е проверката на документите, която може да е непредвидима. Провери какви други полети кацат по същото време и има ли от далечни места.
Oshko Публикувано: 4 февруари, 2014 Автор Публикувано: 4 февруари, 2014 Прочетох, че точно за проверката на документите имало служители, които раздавали нещо като 'fast pass', ако им покажеш че имаш да се прекачваш скоро и е вероятно да има отделна опашка, нещо подобно да си забелязал?
Георги Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 Прочетох, че точно за проверката на документите имало служители, които раздавали нещо като 'fast pass', ако им покажеш че имаш да се прекачваш скоро и е вероятно да има отделна опашка, нещо подобно да си забелязал? Не, моето прекачване беше дълго, 6-7 часа Имаше някаква екстра от TSA да минеш по-бързо през проверката за сигурност, но то беше за заминаване и май само за американски граждани...
Excited Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 Другия момент, който е кофти с тази смяна на терминали е, че доста често (в зависимост от летището де) трябва да минаваш пак security и това ме разбива. В Бостън е така, хващаш някакъв автобус навън до другия терминал и хайде пак на опашка. Мисля, че 1:40 ч. е ок ако си добре организиран и подготвен и изобщо не го мисли да им кажеш, че гониш друг полет, за да те сложат в началото на опашката.
FlyTraveler Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 Точно с Делта съм изтървавал връзка в Ню Йорк (заради снежна буря първият полет закъсня много), но на Ла Гуардия. Тъй като за дестинацията нямаше други полети за деня от там ни платиха такси (дадоха ни ваучър) до JFK, откъдето се качихме пак на техен полет. Предполагам, че се качвате на кораба на другият ден, така, че пробваш да си направите трансфера, ако го изтървете им казваш, че трябва да се качите на кораб до еди колко си часа и те ще ви качат на друг полет. Виж кога са следващите им полети за Сан Хуан да имаш представа какво да очакваш, за всеки случай виж за Делта полети и на другите две летища (ако има такива полети), та направо да им цитираш часовете и да искаш да ви закарат до там.
Oshko Публикувано: 4 февруари, 2014 Автор Публикувано: 4 февруари, 2014 Предполагам, че се качвате на кораба на другият ден А, тук съм подготвен - имаме 3 дни до отплаването иначе Делта имат още 2 полета този ден, вторият нощен, най-многото да изгори 1 вечер хотела, ама не е болка. Малко ме притеснява и тълкуването по чия вина изпускам полета, имаше такъв казус мисля във flayertalk, отказват им на хората безплатна смяна, защото други пътници от същият самолет имало, които са успяли за връзката и тук става малко мъгляво...едва ли трябва да зависи от това кой къде се е наредил на опашката. Е, надявам се да не съм такъв карък.
Duke Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 Нямам идея как е сега, нека Георги да каже, но до 2002 г. имиграционната проверка на JFK май беше в една огромна зала в мазето. Не съм сменял терминал на това летище, но ми беше достатъчна смяната на гейт, за да "навъртя" по лентите за придвижване поне един километър. С повторна проверка по сигурността времето ми се струва крайно недостатъчно, но може би наистина спасението се нарича Air Train...
Oshko Публикувано: 4 февруари, 2014 Автор Публикувано: 4 февруари, 2014 Провери какви други полети кацат по същото време и има ли от далечни места. Токио, Милано и Амстердам, заедно с моят от Париж са в рамките на 6 минути по разписание всички на Делта и на Т4
Георги Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 Нямам идея как е сега, нека Георги да каже, но до 2002 г. имиграционната проверка на JFK май беше в една огромна зала в мазето. Не съм сменял терминал на това летище, но ми беше достатъчна смяната на гейт, за да "навъртя" по лентите за придвижване поне един километър. С повторна проверка по сигурността времето ми се струва крайно недостатъчно, но може би наистина спасението се нарича Air Train... Миналата година минах безпроблемно, за светкавично време, за мазе не помня много, ама не съм и внимавал Всичко зависи колко народ ще се изсипе, тази година във Вашингтон бях един от първите от самолета и пак чаках доста (20-30 минути), а отзад зад мен се нареди километрична опашка. Просто наистина е въпрос на минути кой самолет ще изпревари другия, а това са +-250 човека допълнително за проверка. За повторната проверка за сигурност не съм сигурен, че се налага между другото, във Вашингтон със сигурност не се налагаше, ако не излизаш от летището. Токио, Милано и Амстердам, заедно с моят от Париж са в рамките на 6 минути по разписание всички на Делта и на Т4 Охххх Малко ме притеснява и тълкуването по чия вина изпускам полета, имаше такъв казус мисля във flayertalk, отказват им на хората безплатна смяна, защото други пътници от същият самолет имало, които са успяли за връзката и тук става малко мъгляво...едва ли трябва да зависи от това кой къде се е наредил на опашката. Е, надявам се да не съм такъв карък. Като цяло има логика да го правят това, защото много хора се размотават по магазинчетата и по собствена вина пропускат връзката. Предупреди някоя стюардеса на снижаване, че имаш кратка връзка да ти каже какво да правиш, и малко по-нахално с излизането от самолета 1
maybe Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 Аз летях с Делта от Амстердам и макар че самолетът пристигаше навреме, по уредбата посъветваха пътниците, които имат скоро прекачване, да се обадят на салонния екипаж, за да им окаже съдействие. Дори май имаше 2 групи в зависимост от спешността. Но това беше преди почти 4 години.
akair Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 И на мен час и 40 мин ми се виждат крайно оптимистични за летище като JFK. В крайна сметка DELTA са си поели риска. Можеш да се опиташ да ходиш по-бързо от тълпата, но не те съветвам да се опитваш да минеш по-напред на паспортната проверка - неотдавна в IAD група руснаци се опитваха така да минат. Една от служителките им обясни, че почти всички пасажери имат връзки и то в 22:00 (действието се развива около 21:20). Те я игнорираха, а тя просто привика неин колега по радиото, който ги прати най-отзад на опашката. Те 2-ри път се опитаха да минат преди другите. Същият служител ги видя, върна ги за 2-ри път на края на опашката и стоя с тях, за да е сигурен, че ще си седят на мястото... А иначе зависи на кой терминал пристига даден полет - на Т1 е една зала, но не мога да кажа, че е мазе - там са Луфти, Търкиш, Korean Air ... На Т4 са КЛМ, Суис, Сингапур, ... Мисля, че и там не беше мазе...
Duke Публикувано: 4 февруари, 2014 Публикувано: 4 февруари, 2014 А иначе зависи на кой терминал пристига даден полет - на Т1 е една зала, но не мога да кажа, че е мазе - там са Луфти, Търкиш, Korean Air ... На Т4 са КЛМ, Суис, Сингапур, ... Мисля, че и там не беше мазе... Аз летях с чехите тогава и помня, че след имиграционния контрол се изкачвахме нагоре по едни коридори. Опа, чакай, сега се сетих, изплува ми в съзнанието... В мазето бяха багажите, които първо трябваше да вземем и после да се качим с тях за проверка. Полетът беше кодшеър на чехите и делта до LAX с прекачване на JFK и помня, че бая размотаване от единия до другия гейт имахме, а и тъкмо бяха въвели забраната за пушене. И двамата по онова време все още пушехме и беше голямо приключение докато намерим начин да излезем от терминала за по една-две цигари. На връщане, естествено, пак проверки и така...
Емилия Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 Да се възползвам от темата и аз да попитам, въпреки че като гледам щом 1:40 за JFK е ОК, значи и аз няма да имам проблеми, но все пак... Та въпроса е, 50 мин достатъчни ли за прекачване на Бергамо? Казането е с Ryan, излитането с Wizz.
Oshko Публикувано: 6 февруари, 2014 Автор Публикувано: 6 февруари, 2014 Да се възползвам от темата и аз да попитам, въпреки че като гледам щом 1:40 за JFK е ОК, значи и аз няма да имам проблеми, но все пак... Та въпроса е, 50 мин достатъчни ли за прекачване на Бергамо? Казането е с Ryan, излитането с Wizz. Е това е съвсем друг случай, с нискотарифните си на отделни билети и дори 2-3 часа не е супер, защото ако първият полет закъснее 15 минути увисваш и изгаряш с парите за вторият. Иначе теоритично на един билет 50мин е ок за много летища, мисля, че Луфтханза продаваха с подобно време за прекачване, вероятно и много други, но важното е рискът да е техен, а не твой. 1
Бръмбар Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 Да се възползвам от темата и аз да попитам, въпреки че като гледам щом 1:40 за JFK е ОК, значи и аз няма да имам проблеми, но все пак... Та въпроса е, 50 мин достатъчни ли за прекачване на Бергамо? Казането е с Ryan, излитането с Wizz. Aз не бих рискувала. 1
Тони Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 Това с Бергамо сме го правили, ако се кацне навреме изобщо няма проблем, дори и при опашки при проверката за сигурност. 1
Зани Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 И аз не бих рискувала! Винаги може да ти закъснее първия полет, аз дори да имам два часа - пак си се притеснявам...
Емилия Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 В случая разчитам, че като съм без багаж (с раничка само) и неголямото летище, шанса не е чак толкова малък... Кофтито е, че другия вариант включва 2 нощувки повече и директен полет... Абе ще се рискува, ясно е, най-много да се изкара 1 нощ в Бергамо, но исках да чуя и чуждо мнение, да се настройвам от сега ако трябва
wilks Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 Та въпроса е, 50 мин достатъчни ли за прекачване на Бергамо? Казането е с Ryan, излитането с Wizz. Ако кацаш от страна-членка на Шенген в Бергамо, времето е ОК (според мен). Но ако Бергамо е междинно от България за някъде, по-скоро не бих рискувал. Обикновено полетите на Уиз са в един времеви диапазон, и като каца самолета от България, често се случва точно тогава да каца и още някой от Румъния. И като се струпате 400 човека на паспортна проверка ще гледаш през стъклата как другия ти самолет се готви вече да излита. Ако си и с куфари става съвсем сложно. Иначе теоретично е напълно възможно за 50 мин., стига самолета да няма закъснение, да няма други кацащи самолети от Non-Schengen страни по същото време, и да си само с ръчен. Проверките за сигурност не са проблем. Те са бавни само в България. На никое друго летище, колкото и да е голямо, малко или огромно, не съм чакал повече от 10-15 мин. за security check. Не бива да се сравняват различни летища, или пък да съдиш за времето за прекачване според големината им. Мюнхен е едно от най-големите летища в Европа, но на него трансфер става и за 20 мин., както и това във Виена. От друга страна някое малко летище ако не е функционално пригодно за лесен трансфер, или няма ясно указани табели, може да ти отнеме и час. 2
Мрън Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 Да се възползвам от темата и аз да попитам, въпреки че като гледам щом 1:40 за JFK е ОК, значи и аз няма да имам проблеми, но все пак... Та въпроса е, 50 мин достатъчни ли за прекачване на Бергамо? Казането е с Ryan, излитането с Wizz. Полетът на Ryan първи ли е за деня от твоята изходна точка? Ако е първи има добър шанс да пристигне даже по-рано, понеже винаги компаниите дават по-дълго време в разписанието отколкото е нужно, за да си напаснат статистиките за полети кацащи навреме. Тези 50 мин как ги изчисляваш? Защото при нискотарифните може да стигнеш навреме (преди да е излетял самолетът), но ако гейтът е затворен няма шанс. Реално всъщност имаш само 30 мин.
Фил Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 Полетът на Ryan първи ли е за деня от твоята изходна точка? А това как (от къде) може най-лесно да се провери?
Zaro Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 А това как (от къде) може най-лесно да се провери? Часът е индикация. Ако е в 6 сутринта...
Фил Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 (редактирано) а ако е 7, 8 или 9 ? Редактирано 6 февруари, 2014 от Фичо
Георги Публикувано: 6 февруари, 2014 Публикувано: 6 февруари, 2014 а ако е 7, 8 или 9 ? Значи е втори Ryan не оставят самолетите им да висят. Отваряш сайта на летището и виждаш, ако летището отваря в 7, може и в 7 да са първите полети.
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега