Прескочи до съдържание

Фалирала авиокомпания - връщане на парите за билети


Препоръчани мнения

А при анулиран полет поради фалит на компанията какво се прави? Става дума за Merpati Indonesia които са във фалит от вчера!!!!

Редактирано от stefanrusev
Връзка към коментар

А при анулиран полет поради фалит на компанията какво се прави? Става дума за Merpati Indonesia които са във фалит от вчера!!!!

 

Тоя случай касае само полети, които имат допирна точка в ЕС, индонезийските правила кой ги знае...

 

На първо време да звъннеш на банката издала кредитната карта, която си ползвал за плащането. Ако е читава, връщането на парите трябва да е сравнително лесен процес. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Точната терминология ми убягва, но не е и необходима. Звъниш на телефона за информация и казваш, че си закупил услуга, в случая самолетен билет от авиокомпания, която е прекратила полети и си искаш парите обратно. За щастие не ми се е случвало да пробвам механизма директно, но знам че издателите на кредитни карти имат застраховки за подобни случаи и не би трябвало да правят проблеми да ти върнат парите. След фалита на Малев имаше банки, които автоматично връщаха парите за закупени билети, дори без да се обаждат хората на телефона. 

 

Това е още едно предимство на кредитните карти между другото, при покупка с дебитна или кеш връщането в такива ситуации ще е сложно, да не кажем почти невъзможно. Хората закупили билети по този начин са едни от кредиторите на авиокомпанията и са много много назад в дълъг списък от всякакви фирми, които си чакат парите. Ще минат много дела и години преди да се върне процент от сумата, може би. Пак в случая с Малев, мисля че унгарското правителство беше заделило пари за връщане на сумите от билетите, но не знам какво стана в крайна сметка. 

Връзка към коментар

Оспорване на транзакции е терминът. Тук има някакъв формуляр на ПИБ, мисля че в случая причината ще е "Не съм получил/a каквито и да е ползи или облаги от изброените трансакции "

 

http://www.fibank.bg/uploads/_CustomerSupport/docs/CmplntAppl3.pdf

 

Но аз лично нямам опит в такива ситуации, така че горното е само предположение, че така трябва да се действа.

Редактирано от Бръмбар
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Трябва да пуснеш до банката заявление за възстановяване на парите. Това, ако си платил с кредитна карта. Процедурата отнема 1,5 - 2 месеца, но ще ти ги върнат. На нас ни се случи преди години с Air Comet. Купихме билети Мадрид - Лима за 1200Е и след 2 дена фалираха. Важното е, че си получихме парите накрая.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря за бързата реакция! Задействахме процедурата и с банката, и със застрахователите.Ще информирам своевременно за развитието.

Добре че беше останал малко кеш. че си оставахме на о-в Флорес, и че успяхме да купим нови и много по-скъпи билети 10мин. преди полета на една аерогата с две бюра!

Редактирано от stefanrusev
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

40 дни след подаване на заявлението за щета, доказана с една квитанция, копия на самолетни билети написани на ръка, разпечатка от местен сайт на индонезийски, писмен преразказ на ситуацията и декларация че е невъзможно да вземеш служебна  бележка от летище, в  което чекинга е на най-обикновена маса а багажа се тегли на квадратен пазарски кантар, застрахователите възстановиха  на 100% стойността на билетите! По-скъпите!!!  :clapping:

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

40 дни след подаване на заявлението за щета, доказана с една квитанция, копия на самолетни билети написани на ръка, разпечатка от местен сайт на индонезийски, писмен преразказ на ситуацията и декларация че е невъзможно да вземеш служебна  бележка от летище, в  което чекинга е на най-обикновена маса а багажа се тегли на квадратен пазарски кантар, застрахователите възстановиха  на 100% стойността на билетите! По-скъпите!!!  :clapping:

Застрахователя ли? Мислех, че от банката, може ли да разкажеш малко по-подробно за каква точно застраховка става въпрос и кой е застрахователя?

Връзка към коментар

Тъй като не ми се пише много ( извини ме :( ), случката съм я преразказал тук - http://rusevi-bg.blogspot.com/2014/02/merpari-airlines.html.Застраховката " помощ при пътуване в чужбина с осигурен асистанс"  за около 50лв освен стандартните медицински разходи  включва и " анулиране на полет по разписание" и " загубен багаж" и няма нищо общо с банката. Ние поискахме да ни възстановят парите за новите билети които закупихме в последния момент, а не евтините и закупени с кредитна карта и хората си свършиха работата. Процедурата е стандартна - отиваш при застрахователя, пишеш обяснение за настъпилото събитие, прилагаш копия на билети и документи с които да докажеш събитието и чакаш... 

Можехме да поискаме да ни платят и за изгубен багаж  сTigerAir, дори имаме и официален документ за това, но тъй като в крайна сметка си получихме раницата решихме да не злоупотребяваме.

Редактирано от stefanrusev
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

Около 100 дни след събитието ( анулиран полет) и около 80 след подаване на заявлението, от банката ни възстановиха парите за "стоката/услугата която сме платили но не сме получили" :yahoo:  - още едно доказателство за това колко необходим и полезен е този сайт.

Благодарности за бързите и конкретни съвети !!!
 

Редактирано от stefanrusev
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Около 100 дни след събитието ( анулиран полет) и около 80 след подаване на заявлението, от банката ни възстановиха парите за "стоката/услугата която сме платили но не сме получили" :yahoo:  - още едно доказателство за това колко необходим и полезен е този сайт.

Благодарности за бързите и конкретни съвети !!!

 

Поздрави за тази малка и много сладка "победа". Ако не е тайна коя е банката или в подобни ситуации всички дейтват еднакво?

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

 Без реклами че да не ни се кара Основателя( в жълто и черно)  ;) ,но от мненията по въпроса става ясно че процедурата е еднаква.

 

И в крайна сметка си летял без пари - какво по-хубаво от това  B)

:good: - друга полза да пътуваш с нискотарифна и рискова авиокомпания.  А как ми е домъчняло за ЛабуанБаджоооо... 

Редактирано от stefanrusev
Връзка към коментар
Георги Матеев

А как ми е домъчняло за ЛабуанБаджоооо... 

 

Ох, и на мен вече ми домъчня за Индонезия... Въпреки че се върнах оттам преди едва 2 месеца. Има нещо магическо в тази страна...

Връзка към коментар

 Без реклами че да не ни се кара Основателя( в жълто и черно)  ;) ,но от мненията по въпроса става ясно че процедурата е еднаква.

 

:good: - друга полза да пътуваш с нискотарифна и рискова авиокомпания.  А как ми е домъчняло за ЛабуанБаджоооо... 

 

Няма проблеми да споменеш банката. За стари потребители няма проблеми да препоръчват почти всичко (освен български тур. агенции), за по-нови сме малко по-стриктни, докато се убедим, че не са представили на турски ресторант, както имахме наскоро случай :)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.