Прескочи до съдържание

Четеме и доколко трябва да вярваме на потребителските мнения,ревюта


Препоръчани мнения

Публикувано:

От известно време се каня да пиша по темата.Мисля,че ще едновременно интересна,забавна и полезна за форума.

Аз лично съм от тези които четат винаги мненията за хотели,стаи,къмпинги,самолетни компании,летища и др.Налага ми се защото от 3-4 години ,където и да отида ходя с две малки деца и се съобразявам.

Та каква ми прави впечатление за мненията за хотели,стаи,курорти?Най-много негативизъм има в мненията на хора от Белгия,Холандия и Израел.Така,че тях моментално ги игнорирам.Все нещо не може да им се угоди:-))Най-весели и позитивни са мненията на хора от Австралия,Канада,Дания,Германия.

Малко объркващи и доста често противоположни са мненията на руснаци,украинци и на туристи от бившия СССР-така,че от техните ревюта не мога да си извадя точни заключения.

Що се отнася до ревютата за ресторанти и музеи,никога не чета мнения на индийци,руснаци и украинци-все нещо им е криво:-)

Публикувано:

На едно единствено мнение рядко вярвам автоматично, освен ако не е приятел, познат и като цяло човек, който му имам доверие. Но болшинството хора пишещи ревюта по света не са такива, за това към тях винаги подхождам с недоверие :) Но ако има различни ревюта и всички казват, че стаите са мръсни... значи сигурно е така. 

 

Никога не съм се замислял да ги филтрирам по национален признак, а и си мисля, че е донякъде нечестно. Всякакви хора и всякакъв тип пътешественици има по целия свят, във всякакви държави. 

 

И друго трябва да се има предвид - често хората се провокират да пишат ревюта само в следствие на негативни впечатления, за това и може да изглежда, че като цяло процента на "мрънкачите" е голям, по-голям от колкото е в действителност. 

  • Харесвам 4
Публикувано:

Чета ревютата на всякакви националности. Не мога да направя някакво глобално заключение по нации.

Мрънкачи има навсякъде.

Забелязала съм само че: Със сигурност на повечето американци  са им малки стаите и баните в европейските хотели(среден клас). От японски туристи рядко съм чела лошо мнение.

 

Когато определено мненията поразделени по равно на + и -, тогава зивиси къде е бил настанен клиента, сигурно е, че хотела разполага със стаи от следните типове - шумни и по-тихи; без добър изглед и със такъв; на нисък и висок етаж; понякога ремонтирани и в по-лошо състояние и т.н.

 

Опитвам се да отсявам чисто субективните мнения, за смека на аргументираните такива. 

  • Харесвам 3
Публикувано:

Нали знаете как трябва да се прави избор при обществена поръчка - най-високата и най-ниската цена падат, а останалите се разглеждат по същество. 

Изпитвам подозрение към силно отрицателни или силно положителни коментари - като се почнат едни хвалби, едни чудеса. Особено в Букинга има много смешни коментари. Човек ще каже, че троловете са вече и там. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Всичко е субективно. Стремя се да "отсявам" същественото във всяко едно ревю. Много често попадам на изцяло субективни мнения, които категорично изключвам при окончателното решение. Тук става дума за лични предпочитания на непознати хора, които по никакъв начин не могат да бъдат сравнени с моите лични предпочитания. Стремя се да "изследвам" обективните впечатления. Ако някой е споменал, че хигиената не е на ниво, търся поне още две "доказателства" в подкрепа на това становище. Извън хигиената, важна информация е тази свързана с местоположението на хотела от гледна точка на транспортна и друга комуникация. Интересувам се от състоянието на климатичната инсталация, както и от размера на стаите. Качеството на закуска също е важно за мен, защото говори за ниво на обслужване и съответна категория на хотела. От опит знам, че средна оценка над 8.5 в booking.com по всяка вероятност ще отговори на моите изисквания. Тук обаче е много важно да уточня, че подобна оценка приемам за достоверна само и единствено ако почива на 100 или повече дадени ревюта. Твърде често попадам на хотели с високи оценки, които са формирани на база няколко мнения. Това не е коректна оценка, а присъщата ми мнителност ме кара да отбягвам разглеждането на подобна оферта. Досега не съм имал случай на разочарование след предварително проучване и резервация на конкретна хотелска стая при спазване на горните принципи...

  • Харесвам 7
Публикувано:

Много важен фактор, който ми помага да елиминирам някое ревю е като видя оплакване от отзивчивостта на персонала. "Камериерката не се усмихна като ми каза добро утро", "Попитах чистачката нещо, тя не говореше английски" и подобни. Не че е маловажен фактор, но като забележа подобни, директно всички останали оплаквания на човека минават в категория мрънкане. 

Публикувано:

Твърде често попадам на хотели с високи оценки, които са формирани на база няколко мнения. Това не е коректна оценка, а присъщата ми мнителност ме кара да отбягвам разглеждането на подобна оферта.

 

Понякога хотелът е или нов, или отскоро е в сайта за резервиране и има 4-5 високи оценки. Наскоро имах такъв случай - доверих се и не сгреших. В такива частни случаи може би е в реда на нещата тези мнения да не се считат като некоректни, а само като недостатъчни и да се пробва. А вече каква оценка ще ти се наложи да напишеш след това самият ти, е друг въпрос. :)

Публикувано: (редактирано)

Аз не ги деля по национален признак. На мен основно местоположението ми е важно и да е чисто/ добре поддържано, добре е и да е озивчив персонала. Не очаквам чак чистачката да ми се усмихва, но ако нещо ми липсва или не е наред, очаквам да се вземат съответните мерки и отговарящият за това персонал да говори достъчно език, че да се разберем. Преди си мислех, че не ми е чак толкова важна големината на стаята, докато не резервирах по недоглеждане стая, която нямаше прозорец и в допълнение  беше толкова малка, че изпитвах клаустрофобия при затворена вратата. Добре, че беше само за 2 вечери, така или иначе не прекарвахме почти никакво време там, а и малкото, което прекарвахме беше основно в кухнята, която беше за общо ползване, та в стаята само и единствено спяхме. После като писах ревю, видях, че и други хора са го споменали, но нещо го бях проспала, може защото рейтинга като цяло беше доста висок.

 

Гледам и аз да са повече ревютата, но понякога рискувам за нови/ от скоро в системата хотели, ако са ми много атрактивни откъм цена/местоположение. .

Редактирано от Бръмбар
Публикувано:

Твърде често попадам на хотели с високи оценки, които са формирани на база няколко мнения. Това не е коректна оценка, а присъщата ми мнителност ме кара да отбягвам разглеждането на подобна оферта. 

 

Не забравяй, че и мястото за настаняване с най-висок рейтинг в даден момент е било без нито едно или едва няколко мнения и ако посетителите разсъждават на тази плоскост, то никога не би приело гости. Постави се и от другата страна - когато нямаш мнения, трябва да предложиш много по-безупречна услуга, отколкото ако имаш оценка над 8.5, която в много случаи би повлияла оценките на следващи посетители. Ако оценката е 10, ти си много по-склонен да дадеш висока оценка и да обърнеш внимание на плюсовете. 

Публикувано:

Аз също чета мненията, но (не)приемането на потребителските отзиви доста често е въпрос на шесто чувство. Трябва да се научиш да отсяваш полезната информация сред десетките мрънкания, което понякога е трудна задача :) Случвало ми се е да отида в хотел с висока оценка и да бъда недоволен, както и точно обратното, така че всичко е много субективно и строго индивидуално.

  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)

Ревютата са просто ориентир, предполагам всеки си преценява индивидуално какви компромиси може да направи в кокретен случай - дали с цена, дали с местоположение или нещо друго. При хостелите лично аз гледам на първо място локацията и цената, стаята да има баня. Всичко останало с годините придобива все по-малко значение предвид начина, по който пътувам. Когато вечер се прибирам съм толкова скапана обикновено, че ми е все тая колко точно е чисто и колко е голяма стаята. Само гледам да додрапам с последни сили до душа и да се метна в леглото. Дали прекарвам и 1 час будна в стаята, не знам. Та при тоя начин на отсядане единственото важно май е банята и да няма буболечки в леглото за компания.  :lol:

Редактирано от Tedy
  • Харесвам 3
Публикувано:

Не забравяй, че и мястото за настаняване с най-висок рейтинг в даден момент е било без нито едно или едва няколко мнения и ако посетителите разсъждават на тази плоскост, то никога не би приело гости. Постави се и от другата страна - когато нямаш мнения, трябва да предложиш много по-безупречна услуга, отколкото ако имаш оценка над 8.5, която в много случаи би повлияла оценките на следващи посетители. Ако оценката е 10, ти си много по-склонен да дадеш висока оценка и да обърнеш внимание на плюсовете. 

 

Винаги има изключения. Аз говоря за общия случай. Когато става дума за ново предложение в резервационната система нещата са сравнително ясни. Липсата на достатъчен брой ревюта е напълно логична. 100 и повече ревюта за определен хотел вече предлагат относително точна картина от статистическа гледна точка. 10 от 100 ревюта с оценка 10 не могат да променят драстично общата оценка на хотела, както и обратното 10 от 100 ревюта с оценка 2 няма да свалят кой знае с колко общата оценка. На всичкото отгоре при константно добри отзиви, ревюта с много ниска или с много висока оценка се открояват и човек като се зачете в тях осъзнава, че става дума за преднамереност. Аз споделям личен опит натрупван в продължение на години, не твърдя, че винаги съм прав в избора или отхвърлянето на конкретно предложение, но твърдя, че в момента на извършване на резервацията вече съм наясно какво точно мога да очаквам да видя на място... 

Публикувано:

С времето човек добива опит и му трябва бърз прочит, за да извлече есенцията и дори да направи анализ на хотела и епохите в управлението му. Тук тактично ще подмина родните хотели, тъй като те са една ужасяваща манджа с грозде.

 

За мен интерес представляват международните "мрънкания" при оценките на хотела. В момента си пиша план-конспекта за Белград и ми правят впечатления турските мнения за хотелите: за разлика от европейски, американски и проч., турските често са унищожителни.

 

Дали ще бъде удобно да помоля да оправите глаголната форма в заглавието, че ми "бърка в джигера": "четем" вместо "четеме". :rolleyes:

  • Харесвам 6
Публикувано:

Турските често са безпощадни, наистина. Те не признават почивка, ако не е поне в четиризвезден хотел с всичко съответно, изключение може да направи някое бизнес пътуване. Те и за техните си хотели са унищожителни, ако комфортът и класата не им допаднат.

За мен интерес представляват международните "мрънкания" при оценките на хотела. В момента си пиша план-конспекта за Белград и ми правят впечатления турските мнения за хотелите: за разлика от европейски, американски и проч., турските често са унищожителни.

Публикувано: (редактирано)

В горният пост maialearrosto много добре е написал, че с опита човек се научава бързо да отсява сеното от плявата в разни коментари. Като чета коментари на tripadvisor.com аз също гледам какво е коментриал човека за други места, които евентуално познавам и така разбирам доколко мислим по сходен начин.

 

Много е важно е да се намери коментар на хора, с които мислим по сходен начин и харесваме горе-долу подобни неща, защото иначе вкусове разни.

 

Също така полезна информация може да се извади и от коментари на хора, които харесват противоположното на това, което ние харесваме, просто нещата се тълкуват с обратен знак. :) Колкото повече се пътува и се четат ревюта, толкова по-бързо и по-точно човек може да извади квинтесенцията от "една торба ревюта" за минимално кратко време.

 

А, ревютата е добре да се "подкрепят" със снимки (от flickr.com и google images предимно) и видео клипове от youtube и vimeo. Тогава се придобива наистина добре представа за нещата. Единственният минус е, че при реалното пътуване изненадите са по-малко.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Публикувано:

Съвсем правилно е отбелязал Георги още в първия пост, че основният ориентир е честотата на появяване на даден коментар - ако в повече от половината ревюта пише, че хората трудно са намерили място за паркиране, става очевидно, че място за паркиране се намира доста трудно. Такива коментари винаги взимам предвид.

 

Ето как мъжът ми чете ревюта - винаги, ама винаги гледа само отрицателните мнения като най-внимателно чете най-най-отрицателното, положителните коментари напълно ги игнорира. Твърди ми, че иска по-възможно най-краткия път да се запознае с възможните недостатъци и да знае има ли за какво да се притеснява. В резултата на това едва ли не винаги очаква, че ако поръчаме нещо, то ще е дефектно или счупено, а ако отидем в някой хотел, ще има еди-какви-си проблеми... Ей това аз тотално го игнорирам.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.