Прескочи до съдържание

Връщане на пари от фалирала авиокомпания


Препоръчани мнения

Милена Модева

Някой има ли опит с фалирали авиокомпании при закупени билети от посредник. Конкретно имам предвид  Viva.air. Билетът е закупен през посредник Edreams и съответно е най-евтиният без възможност за свободна промяна/отмяна. Но компанията фалира и съответно има ли шанс да искам и получа стойността на билета (4 броя са иначе бих ги прежалила) от посредника като същият да бъде заставен да върне парите за закупения билет, който разбира се не е флексибъл. Ако мястото на въпроса не е тук, моля да ме насочите към правилното място във фърума.

Връзка към коментар
преди 47 минути , Милена Модева каза:

Някой има ли опит с фалирали авиокомпании при закупени билети от посредник. Конкретно имам предвид  Viva.air. Билетът е закупен през посредник Edreams и съответно е най-евтиният без възможност за свободна промяна/отмяна. Но компанията фалира и съответно има ли шанс да искам и получа стойността на билета (4 броя са иначе бих ги прежалила) от посредника като същият да бъде заставен да върне парите за закупения билет, който разбира се не е флексибъл. Ако мястото на въпроса не е тук, моля да ме насочите към правилното място във фърума.

Според мен за съжаление няма какво да направиш. Посредникът ще ти върне парите в най-добрия случай когато ги получи от авиокомпaнията, т.е. от умрял писмо да чакаш.

Ако беше купен директно билета, си искаш парите направо с chargeback от банката. Мисля, че с посредник няма да сработят нещата, но поне опитай.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Милена Модева
преди 41 минути , neuromancer каза:

Според мен за съжаление няма какво да направиш. Посредникът ще ти върне парите в най-добрия случай когато ги получи от авиокомпaнията, т.е. от умрял писмо да чакаш.

Ако беше купен директно билета, си искаш парите направо с chargeback от банката. Мисля, че с посредник няма да сработят нещата, но поне опитай.

изнини ме какво точно имаш предвид под това да поискам парите от банката. Имаш предвид да оспоря трансакцията за недоставена услуга?

 

В момента, Милена Модева каза:

изнини ме какво точно имаш предвид под това да поискам парите от банката. Имаш предвид да оспоря трансакцията за недоставена услуга?

 

пред моята банка?

Връзка към коментар

да, оспорваш транзакцията от банката ти поради неполучена услуга

не съм сигурен дали ще свърши работа с посредник, защото той си е свършил работата, но друго не се сещам

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 42 минути , neuromancer каза:

да, оспорваш транзакцията от банката ти поради неполучена услуга

не съм сигурен дали ще свърши работа с посредник, защото той си е свършил работата, но друго не се сещам

Точно паради тази причина винаги, когато купувам билети и настаняване от екзотични авиокомпании и платформи, гледам да използвам кредитна карта или поне PayPal. Специално при кредитната карта логиката е, че това са пари на банката, и ако има проблем, тя е мотивирана да гони нелоялните търговци. Такава е поне ситуацията във Великобритания, за българските банки не се наемам да коментирам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Милена Модева каза:

Някой има ли опит с фалирали авиокомпании при закупени билети от посредник. Конкретно имам предвид  Viva.air. Билетът е закупен през посредник Edreams и съответно е най-евтиният без възможност за свободна промяна/отмяна. Но компанията фалира и съответно има ли шанс да искам и получа стойността на билета (4 броя са иначе бих ги прежалила) от посредника като същият да бъде заставен да върне парите за закупения билет, който разбира се не е флексибъл. Ако мястото на въпроса не е тук, моля да ме насочите към правилното място във фърума.

Имах такъв случай с едни вътрешни полети в Мексико . Билети бяха купени през посредник. Оспорих транзакция пред Diners. След около 2 месеца парите бяха върнати.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Милена Модева
преди 45 минути , vorbis каза:

Точно паради тази причина винаги, когато купувам билети и настаняване от екзотични авиокомпании и платформи, гледам да използвам кредитна карта или поне PayPal. Специално при кредитната карта логиката е, че това са пари на банката, и ако има проблем, тя е мотивирана да гони нелоялните търговци. Такава е поне ситуацията във Великобритания, за българските банки не се наемам да коментирам.

С кредитна карта е платено! Ще видим една от видните български банки, как ще реагира на оспорването?!

преди 21 минути , Marisha каза:

Имах такъв случай с едни вътрешни полети в Мексико . Билети бяха купени през посредник. Оспорих транзакция пред Diners. След около 2 месеца парите бяха върнати.

Много благодаря за информацията! 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 2.03.2023 г. в 17:36, vorbis каза:

Специално при кредитната карта логиката е, че това са пари на банката, и ако има проблем, тя е мотивирана да гони нелоялните търговци.

Само че ти е грешна логиката, защото парите са на банката до момента, до който не ги използваш, тогава стават твои. Какво си направил с тези е без значение за банката, защото ти така или иначе ги дължиш. Така че няма значение дали се плаща с дебитна, кредитна или предплатена карта. Някои кредитни карти имат допълнителна застраховка, но това няма връзка с chargeback.

Решението по връщане на плащането(chargeback) е на платежната система(Visa/MasterCard/Diners/American Express и т.н.), а не на банката.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Моят опит е, че банките съдействат. Ако полетът макар и отменен е за бъдеща дата, има голяма вероятност да си вземете парите обратно. Има разни срокове. Ако сте в тях, няма причина да не успее оспорването.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 16 часа, Patrick K каза:

Решението по връщане на плащането(chargeback) е на платежната система(Visa/MasterCard/Diners/American Express и т.н.), а не на банката.

 

 

При чарджбек , картовият процесор ( Виза , МК, и прочие ) няма отношение . Банката решава дали е валидно искането , след което сигнализира на банката , обслужваща отсрещната страна. Търговецът има право на обжалване , след което , ако банката втори (или дори трети път ) реши , че търговецът няма право при спора , тогава вече търговецът може да отиде на арбитраж , който се осъществява от картовият процесор . Наказателните такси и глоби са доста големи умишлено , заради което случаите на арбитраж са много много редки….


 

@Милена Модева кога са ви полетите ?

 

Чарджбек , съответно парите ще си върнете само , ако не е извършена услугата. Вива са в несъстоятелност , но всички техни пътници се превозват от конкурентни а/к без доплащане . Авианка и Вива трябваше да слеят в една компания , но натиска върху регулаторите от други 5 конкуренти за придобиването на Вива забави/прекрати процеса. 

Връзка към коментар
Милена Модева
преди 11 минути , stanislavpp каза:

 

 

При чарджбек , картовият процесор ( Виза , МК, и прочие ) няма отношение . Банката решава дали е валидно искането , след което сигнализира на банката , обслужваща отсрещната страна. Търговецът има право на обжалване , след което , ако банката втори (или дори трети път ) реши , че търговецът няма право при спора , тогава вече търговецът може да отиде на арбитраж , който се осъществява от картовият процесор . Наказателните такси и глоби са доста големи умишлено , заради което случаите на арбитраж са много много редки….


 

@Милена Модева кога са ви полетите ?

 

Чарджбек , съответно парите ще си върнете само , ако не е извършена услугата. Вива са в несъстоятелност , но всички техни пътници се превозват от конкурентни а/к без доплащане . Авианка и Вива трябваше да слеят в една компания , но натиска върху регулаторите от други 5 конкуренти за придобиването на Вива забави/прекрати процеса. 

Полетът е на 18 март 2023 година. Edreams ме уведоми да се оправям, да си търся други варианти за пътуване. Така че нямам алтернатива, която да е предложена, за да ползвам другите авиокомпании безплатно. Ще оспорвам утре трансакцията. Приготвила съм съответните доказателства- билет, извлечение за платената сума и уводемлението, че услуганата няма да може да бъде извършена. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Може ли да копирате уведомлението от Edreams тук без личните данни , разбира се .. 
 

Ще съм приятно изненадан , ако банката  ви обърне внимание , при положение че полета ви е в бъдещето .

Връзка към коментар
Милена Модева
преди 5 минути , stanislavpp каза:

Може ли да копирате уведомлението от Edreams тук без личните данни , разбира се .. 
 

Ще съм приятно изненадан , ако банката  ви обърне внимание , при положение че полета ви е в бъдещето .

Dear customer,

We are contacting you regarding your booking, including one or more flight segments with Viva Air. The airline has suspended its operations, therefore, your flight has been cancelled.

Our teams are currently working to obtain further information from the airline, especially regarding the refunds of unused tickets. However, please note that no refunds can be guaranteed given the delicate financial situation of the airline.

In the meantime, if you need assistance booking an alternative flight, do not hesitate to contact us.

We are aware of the inconvenience that this situation might have caused you, and are very sorry that Viva Air’s situation, which is beyond our control, has affected your travel plans.

We remain at your disposal for any questions or assistance.


Kind regards,
Your eDreams Customer Service Team

Връзка към коментар

Съвсем протоколен имейл от посредника , предполагам на този етап банката ви няма да намери причина за чарджбек. Сайта на Вива работи също в момента - дано да ви се осъществяват полетите 👍

Връзка към коментар
преди 1 минута , stanislavpp каза:

Може ли да копирате уведомлението от Edreams тук без личните данни , разбира се .. 
 

Ще съм приятно изненадан , ако банката  ви обърне внимание , при положение че полета ви е в бъдещето .

Ако има информация, че авиокомпанията е фалирала и полетата няма да се изпълни, а посредника отказава да върне парите или не отговаря, не виждам причина оспорването да не е успешно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 2.03.2023 г. в 16:48, neuromancer каза:

да, оспорваш транзакцията от банката ти поради неполучена услуга

не съм сигурен дали ще свърши работа с посредник, защото той си е свършил работата, но друго не се сещам

По принцип не разбирам защо да не не може да се оспорва транзакцията, в случай че не е получена стоката/услугата (макар в конкретния случай това да не е още формално ясно), независимо от наличието на посредник. Не че имам голям опит в това отношение, но съм получавал възстановяване на сума за билети от финансовата институция (Revolut) за билети, закупени от посредник (opodo).  

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 46 минути , Topfly каза:

 

Хей, радвам се да те видя отново тук, че май доста рядко се появяваш. :smile3:
А епичните спорове с akair бяха интересен щрих във форумния пейзаж. :grin:  И без значение кой е бил по-прав в един или друг аспект, аргументацията беше сериозна, а също и полезна като инфо. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 43 минути , stanislavpp каза:

Тъй де - но посредника никъде не отказва да върне парите , а полета теоретично ( а и на практика ) може да се осъществи или презавери.

Конкретен случай с мен. По време на Ковид ми анулираха полет резервиран през последник. От посредника получих съобщение, че полета е анулира и мога да получа ваучери от авиокомпанията. Аз отказах и си исках парите, но не получих никакъв отговор от посредника.

 

След два месеца чакане подадох оспорване в банката и след малко повече от месец си получих парите.

 

В случая въз основа на това аз бих подал оспорване:

 

"We are contacting you regarding your booking, including one or more flight segments with Viva Air. The airline has suspended its operations, therefore, your flight has been cancelled.

Our teams are currently working to obtain further information from the airline, especially regarding the refunds of unused tickets. However, please note that no refunds can be guaranteed given the delicate financial situation of the airline."

 

Посредникът шикалкави, защото той и неговата банка трябва да поемат финансовата отговорност за недоставената услуга и не случайно изобще не се опитват да те насочат към чарджбек.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Милена Модева
преди 4 часа, Topfly каза:

Конкретен случай с мен. По време на Ковид ми анулираха полет резервиран през последник. От посредника получих съобщение, че полета е анулира и мога да получа ваучери от авиокомпанията. Аз отказах и си исках парите, но не получих никакъв отговор от посредника.

 

След два месеца чакане подадох оспорване в банката и след малко повече от месец си получих парите.

 

В случая въз основа на това аз бих подал оспорване:

 

"We are contacting you regarding your booking, including one or more flight segments with Viva Air. The airline has suspended its operations, therefore, your flight has been cancelled.

Our teams are currently working to obtain further information from the airline, especially regarding the refunds of unused tickets. However, please note that no refunds can be guaranteed given the delicate financial situation of the airline."

 

Посредникът шикалкави, защото той и неговата банка трябва да поемат финансовата отговорност за недоставената услуга и не случайно изобще не се опитват да те насочат към чарджбек.

Здравейте, аз съм оспорвала трансакция, при която получих връщане на сумата, дори ситуацията беше за стока, като аз получих НЕ това, което  бях  поръчала,  а нещо съвсем друго. Малка подробност е, че имах позиции в банката издател, но  уж, отношението не беше персонално.

Сега по темата с Vivair ще напрява оспорване утре и ще Ви държа в течение за развитието, за да е полезно за други. Според мен с имейла посредникът ми казва да си решавам въпроса с пътуването по друг начин, не ми предлагат нищо конкретно, казват ми обаче, че полета е отменен, което означава, че услугата, за която съм платила няма да бъде осъществена, поради тази причина считам, че имам право да оспоря трансакцията. Пък, да видим!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 8 часа, Topfly каза:

Посредникът шикалкави, защото той и неговата банка трябва да поемат финансовата отговорност за недоставената услуга и не случайно изобще не се опитват да те насочат към чарджбек.

Разбира се ,  че шикалкави и вероятно няма да плати. Аз изказах мнение, че чарджбек през банката по-скоро няма да мине преди да е отминала датата на  полета ( и да има доказателство за искан рифанд от потърпевшият). Класическият ход в подобна ситуация е, ако няма осъществен полет :

1. имейл до търговеца с искане за пълен рифанд след датата на неосъщественият полет

2. при липса на рифанд в следващите две седмици, пускане на молба за чарджбек към търговеца от банката 

 

Една съфорумничка оклевети доста сериозно Бритиш , докато накрая се оказа , че пет буквената ( и петзвездна ) агенция са и извъртяли номер ( Оподо) . На сравнително малки агенции от този тип, човек не трябва особено да вярва на протоколните им имейли за връщане на суми . 
 

Връзка към коментар
Дани Магелани
В момента, stanislavpp каза:

Разбира се ,  че шикалкави и вероятно няма да плати. Аз изказах мнение, че чарджбек през банката по-скоро няма да мине преди да е отминал полета ( и да има доказателство за искан рифанд от потърпевшият). Класическият ход в подобна ситуация е, ако няма осъществен полет :

1. имейл до търговеца с искане за пълен рифанд след датата на неосъщественият полет

2. при липса на рифанд в следващите две седмици, пускане на молба за чарджбек към търговеца от банката 

 

Една съфорумничка оклевети доста сериозно Бритиш , докато накрая се оказа , че пет буквената ( и петзвездна ) агенция са и извъртяли номер ( Оподо) . На сравнително малки агенции от този тип, човек не трябва особено да вярва на протоколните им имейли за връщане на суми . 
 

На Оподо и Ластминитс и аз им сърбах попарата, оспорвах през банките- картоиздатели. На третата година получих от Оподо, и то не цялата сума.

От тогава директно през сайта на АК или за хотели през Букинг. 

Тогава Канада еър отказа да преговаря с мен, казаха да се обръщам към Оподо. Те и още някои платформи бяха в някакъв техен списък /вероятно на недобри партньори/. Закупилите билети в платформи, извън този списък, си получиха от канадците парите

 И Оподо и Ластминитс бяха в този, условно казано, черен списък.

Спестяват се пари при сигурен полет, но се губи много време, пари, нерви при кризисна ситуация.

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.