Прескочи до съдържание

Азорите или как е възникнала земната твърд


Svetulche

Препоръчани мнения

Радвам се, че ще разкажеш за това пътуване 🙂 Твоят период на посещение превръща островите в истинска магия.

Понякога, докато пътувахме, си представях пътя равномерно разцъфтял и разбирах колко лесно е човек да се влюби. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

И аз се радвам, че ще споделиш пътуването си. Ще сме там за Коледа и Нова година. Билетите са купени, нощувки и кола - запазени, остава само багажа да стегна🙃

Ще сме само на Сан Мигел и този път мисля да имаме дни без препускане🙃, като включим пикник и термален басейн в програмата. Нощувките ни са разпределени 5 в Рибейра Гранде и 3 в Понта Делгада.

С удоволствие ще попивам споделените гледки и идеи за маршрути😊

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 20 минути , ДиянаВ каза:

И аз се радвам, че ще споделиш пътуването си. Ще сме там за Коледа и Нова година. Билетите са купени, нощувки и кола - запазени, остава само багажа да стегна🙃

Ще сме само на Сан Мигел и този път мисля да имаме дни без препускане🙃, като включим пикник и термален басейн в програмата. Нощувките ни са разпределени 5 в Рибейра Гранде и 3 в Понта Делгада.

С удоволствие ще попивам споделените гледки и идеи за маршрути😊

Минералните басейни и блюдо Козидо във Фурнаш. И всички магнетични езера. Завиждам , пак ми се ходи!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, ДиянаВ каза:

И аз се радвам, че ще споделиш пътуването си. Ще сме там за Коледа и Нова година. Билетите са купени, нощувки и кола - запазени, остава само багажа да стегна🙃

Ще сме само на Сан Мигел и този път мисля да имаме дни без препускане🙃, като включим пикник и термален басейн в програмата. Нощувките ни са разпределени 5 в Рибейра Гранде и 3 в Понта Делгада.

С удоволствие ще попивам споделените гледки и идеи за маршрути😊

Не си ме питала, но според мен е добра идея да запазиш нощувки във Фурнас. Има много магия в това място, красота и извори. Иначе щеш не щеш, ще имаш дни без препускане, след като са ти 8 😋

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , Lindt каза:

Не си ме питала, но според мен е добра идея да запазиш нощувки във Фурнас. Има много магия в това място, красота и извори. Иначе щеш не щеш, ще имаш дни без препускане, след като са ти 8 😋

Първо точно Фурнас загледах, защото най-много предложения за настаняване имаше там. И точно това ме отказа - буквално това градче на картата беше обсипано с хотели - един до друг, което предполага и много туристи, както и ресторанти, насочени към туристи. Не искам такова място. В Рибейра Гранде ще имаме тераса и гледка към океана, и вкусна закуска😋.

IMG_1865.png.12f0e8a2817d0ec39bed9647ee6849bb.png
 

IMG_1866.png.b2556621772d71b0eeec98710e4cf0a6.png

А дните даже 9 идват😜 и в тази връзка нали не греша, че се пие ром там😄

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 13 минути , ДиянаВ каза:

Първо точно Фурнас загледах, защото най-много предложения за настаняване имаше там. И точно това ме отказа - буквално това градче на картата беше обсипано с хотели - един до друг, което предполага и много туристи, както и ресторанти, насочени към туристи. Не искам такова място. В Рибейра Гранде ще имаме тераса и гледка към океана, и вкусна закуска😋.

IMG_1865.png.12f0e8a2817d0ec39bed9647ee6849bb.png
 

IMG_1866.png.b2556621772d71b0eeec98710e4cf0a6.png

А дните даже 9 идват😜 и в тази връзка нали не греша, че се пие ром там😄

Аз силно се съмнявам в многото туристи, но май имах подобни представи за Фурнас. Вярно, че сте по Коледа, ама тези острови зимата са като след апокалипсис, има повече чистачи на паднали клончета и миещи покриви, отколкото шляещи се хора. 

Просто вътрешността на острова, особено във Фурнас, е много зелена и красива, закътана, с хубави, просторни дворчета, няколко околни хълма за панорами и разходки. Ние ходихме дори по пътя от града до езерото и пак броя тези часаве за най-добрите на острова. а по брега градчетата ми изглеждаха в сходен стил, с много вятър и по-неподходящи за случайни крайбрежни разходки от другите острови. 

Но да оставим Светулчето да разкаже, тя е видяла острова в друга премяна и доста подробно, така че ще има различни впечатления и препоръки 🙂

 

П.П. Имаше множество сладки ликьори от къпини, ананас, маракуя, а Фил, горкият, шофираше, така че не помня дали сме стигнали до ром. Но трябва да има, защо да няма? 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 часа, ДиянаВ каза:

Нощувките ни са разпределени 5 в Рибейра Гранде

Много добър избор, според мен. Рибейра Гранде ми хареса страшно много - чудесен център, малки заведения с хубава храна, черен плаж и басейни с океанска вода. В центъра на острова е и е удобна отправна точка за всякакви обиколки.

Фурнаш също ми хареса, но ако трябва да избирам гледка към море/океан или към море от зеленина - ще избера първото :-)

 

преди 3 часа, Lindt каза:

Твоят период на посещение превръща островите в истинска магия.

Понякога, докато пътувахме, си представях пътя равномерно разцъфтял и разбирах колко лесно е човек да се влюби. 

Да, изобилието от нацъфтели хортензии прави пейзажа изключителен.

И аз, като теб, се опитвах да си представя какво е когато не са разцъфтели и реших, че островите нямаше да ми харесат толкова много в друг сезон

 

преди 19 минути , Lindt каза:

Аз силно се съмнявам в многото туристи

По моите критерии и в юли туристите не бяха толкова много, че да помрачат преживяванията ни. Да, на Сан Мигел имаше повече хора, но никъде не сме изчаквали за снимки, например; с паркирането не сме имали проблем. В Понта Делгада минахме само за 2 часа, там беше по-туристическо, не по моя вкус и се радвам, че не отседнахме там.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

С извинение, че налазихме темата на Svetulche, и не помня дали вече стана дума по другите азорски теми, но може би ще е полезно, например за @ДиянаВ - две препоръки за места за хапване. 
В Рибейра Гранде - ресторанта на земеделската асоциация - приятна обстановка и хубави стекове.


339065811_3177284029237298_7343736215433370539_n.jpg.6335805ce37e391e0c0d4a0db463d75c.jpg

Във Фурнаш - ресторант Мирома, те там са два ресторанта с това име всъщност - № 1 и 2  (да се има предвид, че порциите козидо са доста големи, така че може би е добра идея да се поръча първо една порция за двама човека).
 

image.png.044c0f460dfdc482f040b369dd6a778a.png

моите спътници ми се смееха/чудеха, че си взимам за сувенир менютата-подложки, разпечатани на хартия формат А3. :grin:

  • Харесвам 12
  • Благодаря 2
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
преди 4 часа, ДиянаВ каза:

Първо точно Фурнас загледах, защото най-много предложения за настаняване имаше там. И точно това ме отказа - буквално това градче на картата беше обсипано с хотели - един до друг, което предполага и много туристи, както и ресторанти, насочени към туристи. Не искам такова място. В Рибейра Гранде ще имаме тераса и гледка към океана, и вкусна закуска😋.

IMG_1865.png.12f0e8a2817d0ec39bed9647ee6849bb.png
 

IMG_1866.png.b2556621772d71b0eeec98710e4cf0a6.png

А дните даже 9 идват😜 и в тази връзка нали не греша, че се пие ром там😄

И ром.

Фурнаш е малко градче, колко да е населено! Бяше си пусто. Само на гейзерите, където готвеха в земята Козидо, видях някакви хора и в комплекса за СПА с минералните басейни.

.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 8 часа, Фил каза:

С извинение, че налазихме темата на Svetulche

Добре дошъл си да се включваш в темата, всеки е добре дошъл, хеле пък с препоръки за храна. По този въпрос съм непретенциозна, направо - небрежна 🙂

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 2.08.2023 г. в 23:39, Svetulche каза:

Шофиране на островите: ще го опиша с една дума - удоволствие.

Да илюстрирам по въпроса с шофирането и пътищата

 

Най-често са такива - с идеална асфалтова настилка:

 

DSC_1622.JPG.86952c60095b74b67272d83a866a2c51.JPG

 

DSC_1932.JPG.00827489160bee9e10c140437ad7867d.JPG

 

Има и второстепенни, с не толкова идеална настилка, но без никакви дупки и копки:

 

DSC_1720.JPG.756e2252b1bfcbf67cf33acfa5ad2869.JPG

 

DSC_1907.JPG.476be16acb7b2e86a3ce990d69f52a6f.JPG

 

DSC_1889.JPG.42e03d28973aa74d0e9b0bc856e1dafa.JPG

 

А има и черни пътища, в случая - червени, по които се пътува идеално и за мое голямо учудване - без колата да прашаса цялата в края на пътя:

 

DSC_1645.JPG.46977a552c0f737d1c001488eb3d1a7b.JPG

 

За съжаление, нямам снимка, която да илюстрира наклоните и завоите, но не е нещо драматично, особено, когато не се налага да се оглеждаш за дупки по пътя и за шофьори-изтребители 🙂

 

Времето през юли - топло беше, между 22 и 25 градуса, често облачно, но и през облак се усещаше слънцето. За късмет ни валя само два пъти, но когато вали е наистина доста неприятно. Всяка сутрин се събуждахме  с перфектно слънчево време и ясно небе и докато си изпием кафето и затръгваме нанякъде - облаците се задаваха и всичко се променяше. Като цяло прогнозата, която следях в Meteoblue беше доста точна. В реално време на SpotAzores може да се следи какво е времето на определени места на различните острови и така да прецениш дали да отидеш. Бяхме решили да отидем една сутрин до Lagoa do Fogo, ставаме - времето при нас беше супер, поглеждам за езерото - мрак и мъгли, нищо се не види. Отказахме се, тръгнахме по други места, но все поглеждах какво се случва на езерото и в момента, в който видях, че облаците се вдигнаха - отидохме и имахме късмет да го видим при добри условия.

 

 

  • Харесвам 21
Връзка към коментар
преди 4 минути , Svetulche каза:

......

Бяхме решили да отидем една сутрин до Lagoa do Fogo, ставаме - времето при нас беше супер, поглеждам за езерото - мрак и мъгли, нищо се не види. Отказахме се, тръгнахме по други места, но все поглеждах какво се случва на езерото и в момента, в който видях, че облаците се вдигнаха - отидохме и имахме късмет да го видим при добри условия.

 

 

 

Уф, Забравила съм да спомена за това 😞 Камерата на Лаго ди Фого е некачествена, надрана или лишена от контраст. Ние случайно на втория ден отидохме въпреки тотално сивия екран, който ни се показваше, а там си беше чудесно и синьо. 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Като цяло май всички камери са лишени от контраст, тази на Sete Cuidades също беше много мръчкава. Но все пак са някакъв ориентир, поне дали има видимост някаква 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Файал - синият остров. Син, заради многото хортензии. Таксиметров шофьор бил изчислил, че на острова, който е с площ 173 кв.км., има 56 км. живи плетове от хортензии! Склонна съм да му вярвам, даже си мисля, че са повече. Както при нас хората си ограждат нивите с ограда, така на острова за целта се ползват хортензиите. Изключително красива гледка.

 

DSC_1687.JPG.2b34fda5f14a1c5c5b96fba8c37b6fd4.JPG

 

DSC_1685.JPG.cf559901d3967cffd0e83c4eba0b769d.JPG

 

DSC_1689.JPG.b755473b0793b01a7479112caba921eb.JPG

 

DSC_1701.JPG.ac49243e0c13ac43799ca5db6923643d.JPG

 

DSC_1703.JPG.03175d86fa5edcf93e527dc16fc506ef.JPG

 

Столица на острова е Хорта - град, в който живеят към 6 хил. от общо 15-те хил. жители на острова. Приятно градче, но като цяло май имах по-големи очаквания. Красива архитектура, хубава крайбрежна улица, пристанище, оживено яхтено пристанище, заведения, но като цяло - доста заспало място, макар и в разгара на сезона.

 

Общ поглед към града от Espalamaca:

 

DSC_1612.JPG.4a54bfa0eb892faf49274b5839a920c0.JPG 

 

Градът, видян от ферибота за Пико:

 

DSC_1746.JPG.9a721cf6bf7bee85318de66371ed6e9a.JPG

 

И малко градски пейзажи:

 

DSC_1506.JPG.bc4bd332809e52b9861f9602c2fb22a9.JPG

 

DSC_1508.JPG.ba5679293f5cbc91b816cc3955c3f266.JPG

 

DSC_1609.JPG.32d05461c369e3f85e5c43f76ac26077.JPG

 

крайбрежната алея:

 

DSC_1514.JPG.56335c4bb6840c8d02a83ba09490115e.JPG

 

Остров Пико с върха Пико

 

DSC_1520.JPG.4eb8176e96c1033fb605881b708dc43a.JPG

 

DSC_1526.JPG.d8d5809b0e4e3854ff15ef513ca19b48.JPG

 

Яхтеното пристанище, цялото изрисувано от преминаващите моряци

 

DSC_1528.JPG.fdee1e063adfb49c520e814176c67982.JPG

 

DSC_1539.JPG.75cd1995d5e47d3c19bc0aa654dc83ef.JPG

 

Характерните за всеки португалски град паважи, по които е истинско удоволствие да ходиш:

 

DSC_1540.JPG.7123478f8b777d1b7983261120a6802f.JPG

 

Градът е разположен около два залива – един по-голям и открит, където се намира пристанището, марината, крайбрежната алея и заведенията и втори, по-малък и кръгъл – Porto Pim, ориентиран на запад, където има плаж (с черен пясък), няколко заведения и градската стена. Разделя ги Monte da Guia – остатък от вулканичен кратер, от където се разкрива красива гледка към града, може да се стигне пеша или с кола.

 

 

DSC_1734.JPG.80aee9e0e3ac9ff007a0c15997307466.JPG

 

DSC_1733.JPG.9f6c2e72dad2664fbcd303466f44ae24.JPG

 

DSC_1740.JPG.7d8cfb0d6389fc1eca1b95fde5bc56e9.JPG

Porto Pim  е много приятно място в късния следобяд – за питие край стената или за вечеря в едно от двете ресторантчета там. 

Черният плаж на този залив беше пълен с хора до залез слънце.

DSC_1570.JPG.26521bb008d067e8bafb9184a0cd8d33.JPG

 

 

DSC_1572.JPG.ba6294fe771de87fd95a240973fec1b4.JPG

 

DSC_1569.JPG.cf454cab765e946f4e40bf7cdbff4e18.JPG

 

DSC_1576.JPG.c7897d20ceefbf9946cf04cc6254ae28.JPG

До Porto Pim се намира и Fabrica da Baleia - музея на китолова. Това е бивша фабрика, в която за 30-те години на съществуването й (от 1944 до 1974 г.) са преработени 1,940 кита. В музея могат да се видят всички използвани машини с описание коя за какво се е ползвала, има много информация за китовете и огромен скелет на кит. Има и много интересно кратко филмче за китолова на острова в миналото. Други музеи в Хорта не посетихме, но този съм много доволна, че го видяхме и горещо го препоръчвам.

Музеят е бялата постройка с комина

DSC_1565.JPG.2c03ad9844b5aea2213547380d126166.JPG

 

 

IMG_8717.JPG.414df8cecad4092574f45c3601708c31.JPG

 

IMG_8715.JPG.8a62f682b8ddfd5af2d8f99dabd6680f.JPG

 

 

1489761816_IMG_87141.JPG.7ae1c32c069ce81d3550278268ff0f96.JPG

 

1648433149_IMG_87161.JPG.d401600197f6b6735e1f46e5cfefcb43.JPG

 

Първият ни ден на острова завърши с гледката на красивия Пико, огрян от последните слънчеви лъчи

DSC_1584.JPG.9441a32bea677b7aeb48aa10950c6e6d.JPG

 

DSC_1588.JPG.10af29107b55d65ad88bc098c7584319.JPG

 

следва...

 

  • Харесвам 22
  • Благодаря 3
  • Браво 5
Връзка към коментар

Горе долу в средата на Файал се намира Caldeiraпочти кръглата калдера на вулкан с обиколка около 2 км. и дълбочина към 400 м. За разлика от други калдери, в нея няма езеро. Намира се на височина малко над хиляда метра и времето е доста променливо.  Около самата калдера може да се направи обиколка по ясно обособена пътека, ние се въздържахме, че беше доста духовито и прохладно.

DSC_1640.JPG.10c2b60ccd5122cfeeb699f889887eab.JPG

 

DSC_1639.JPG.381670092c914426c29b6b68a49afa28.JPG

 

За мен тази калдера не беше нещо много впечатляващо, но пътят до там е пълен разкош – минава през тунели от огромни чинари или през строени като войници изумрудено зелени, високи, подобни на кипариси, дървета, на много места покрай пътя има хортензии, във високата част дори не бяха започнали да цъфтят. На много места хортензиите са оплетени от подивели дребни рози. Има няколко погледни места по пътя с красиви гледки.

DSC_1621.JPG.893064303bd3cf57fd25753f184a9a82.JPG

 

DSC_1646.JPG.993fd23ad5a48be9d53beaddd27014db.JPG

На връщане от калдерата хванахме някакъв второстепенен път в посока Ribeira Funda. Той също беше изключително живописен, минава през оградени с хортензии пасища, на които спокойно пасат крави. Почти нямаше движение по него, само няколко трактора и друга подобна селскостопанска техника срещнахме.

DSC_1722.JPG.14699e285c1fb37e1dd037f5f0397a06.JPG

DSC_1675.JPG.873164395310d0dd19c0cb7de0bfd380.JPG

 

DSC_1668.JPG.821bfa9d40bdb91efba4dfab5bea293e.JPG

 

DSC_1678.JPG.6753a962a4d5c6483bee72079255f8df.JPG

 

DSC_1694.JPG.1dfdae4192f7125984f184aa33e7e523.JPG

 

DSC_1695.JPG.7c24f05b990f0a7b00cfceb9cc984e6d.JPG

 

DSC_1708.JPG.b3812eb6c141e80f3e4a6c2e4816b34c.JPG

 

DSC_1710.JPG.f73a5f4cf0855b2db6f4815bf9a03f63.JPG

Пътят ни изведе до Ribeira Funda, където се надявахме да хапнем нещо, ама докато влезем в селото и…. излязохме, така и не разбрах има ли център някакъв и как е организирано.

Пътят тръгна покрай океана, отбихме се до Praia do Almoharife, времето вече се беше заоблачило много, ръсеше ситен-ситен дъждец, но беше много топло и на черния плаж имаше хора, вкл. къпещи се в океана. Ние не се задържахме много там, но при хубаво време съм сигурна, че е приятно място, имаше заведения, къщичките наоколо – спретнати, китни.

DSC_1726.JPG.7c4127d93fab0ee98136e9a25b701b13.JPG

 

За мен най-интересното за посещение на Файал място е Capelinhosмястото, на което в периода септември 1957 – октомври 1958 г. е имало серия от вулканични изригвания, в резултат на които към острова са се добавили нови 2,4 кв.км. суша. Намиращият се тук по време на изригванията фар все още стои, частично затрупан и в него се помещава интересен музей, посветен на вулканите и конкретно на това място. Може да се види кратък филм за изригването, има много снимки от онова време, интересно филмче, което нагледно показва как и кога се е формирал всеки от Азорските острови. От него разбрах, че например Сан Мигел е възникнал като два отделни острова (на изток един и на запад - друг), които в последствие, в резултат на нови и нови изригвания са де доближавали един към друг, докато накрая се е получил един продълговат остров. Има страшно много информация в музея, стига да има човек време и търпение. Може да се изкачиш на върха на фара също така. Но най-приятната част е разходката до върха на калдерата.

Общо взето за Capelinhos отидоха едни 4-5 часа.

DSC_1978.JPG.c94bbe797d265c53b1b4de7516a79605.JPG

 

DSC_1977.JPG.ef4d34cfc51b0339d32acdc7b38fec99.JPG

 

DSC_1968.JPG.5612490a7d0a12049035373dca396aa0.JPG

 

DSC_2018.JPG.a6fef9c4b57d1cb029bfa39b14460064.JPG

 

DSC_2015.JPG.603577269df1fcda77191cffc5b5667c.JPG

 

DSC_2038.JPG.1be5b95eaabecdf33ea1a8bfee2cdd53.JPG

 

DSC_2018.JPG.a6fef9c4b57d1cb029bfa39b14460064.JPG

 

DSC_2059.JPG.48767aa721e64a18092b2c2cd6c428f0.JPG

В търсене на място за почивка и хапване се насочихме към Feteira, като, с идеята за гледки, избрах някакъв път, който според навигацията се движеше близко до брега. Но – не, пътят се движеше сред някаква висока растителност и нищо не се виждаше. Feteira се оказа много приятно селце, разположено по целия склон, спускащ се към океана. На брега ни посрещнаха черни вулканични скали, сред които бяха направени бетонови пътечки за преминаване, площадки за полягване и имаше два басейна, а за който иска да се къпе в океана в скалите имаше закрепени стълбички. На брега – съблекални, душове, тоалетни – чисти и спретнати. Имаше доста хора. Успяхме да хапнем в едно барче край скалите.

 

DSC_2073.JPG.2c28983e9139a3c436f91d94a9eeda8c.JPG

 

DSC_2070.JPG.332a8dbc59cf607a88539780470473c9.JPG

 

DSC_2077.JPG.afc9924542868827b55e07af64c1c4c0.JPG

 

DSC_2078.JPG.094206ae33aa14fb08c9c6fdbc4ce49f.JPG

 

DSC_2080.JPG.92b90febf6c38306be882a7f15289f5d.JPG

 

Общо взето – това е, което видяхме от Файал.

 

следва.....

 

 

 

  • Харесвам 17
  • Благодаря 3
  • Браво 4
Връзка към коментар

Пико

До Пико отидохме само за ден, от Файал. Както казах и преди - крайно недостатъчно, островът е голям, по-различен е от Файал и има много какво да предложи.

Сега като си мисля, даже по-скоро трябваше да отседнем на Пико и да отидем за ден до Файал.

 

Пико ме впечатли с контраста на черните вулканични скали и белите къщи с червени капаци на прозорците, с къщите от черен вулканичен камък, с прекрасния пейзаж във вътрешността на острова и разбира се - с уникалните си лозя, които са включени в списъка на Юнеско.

 

DSC_1809.JPG.19eb5d492b7131a4c944b8403963c2ab.JPG

 

DSC_1801.JPG.a4f1009ba3710191ac03fc20bec5cd81.JPG

 

DSC_1796.JPG.9ab8874eef7f71f66142bf0ce3aceba5.JPG

 

DSC_1853.JPG.32a29aebff94e6102d93f9e82ab6c7a4.JPG

 

На Пико държах да видим два музея - този на виното (Museo do Vinho) в Мадалена и Casa dos Vulcones в Lajido, както и лозята при Moinho do Frade. 

И двата музея не работят в понеделник, което предопредели деня за Пико - неделя.

 

Музеят на виното разказва интересната история на това как на острова са започнали да отглеждат лозя преди векове, как са произвеждали виното и как са го транспортирали до брега, от там - до Файал и после към Европа и Америка.

Под 20% от земята на острова е годна за обработване. Преди векове са започнали да засаждат определен вид лоза (такава, която не расте на високо, а по-скоро се стеле по земята), като за целта са изкопавали дупки в черната вулканична скала, в тях са поставяли пръст, донесена (и закупена!) от Файал и са засаждали лозите. Ограждали са ги с огради от вулканични камъни. Така през деня растенията са поемали слънчевите лъчи, а след залез камъкът е излъчвал топлина и се е получавал парников ефект. Резултатът са уникални "масиви" по целия остров, прекрасно вино, поминък за хората и голямо богатство за част от тях.

 

DSC_1794.JPG.e9073f92d4c51d33a66b32413ef6665b.JPG

 

DSC_1771.JPG.d82be908e501110eaafafd11b03ca800.JPG

 

DSC_1762.JPG.9088337f5dbb786680e33e289b50d7f6.JPG

 

DSC_1773.JPG.b6f9b919684a325e58f933f2b49f1584.JPG

 

В Музея на виното се намира и красива горичка с драконови дървета, които поединично могат да се видят и на другите острови. Този вид драконово дърво  е ендемичен за Канарските острови и за Кабо Верде и е застрашен от изчезване. Различен вид е от драконовото дърво, растящи на Сокотра, но също като него има червена смола, която се е използвала в медицината и за оцветяване.

 

DSC_1777.JPG.969f67cd8e0373c7a2a968d480b1c39b.JPG

 

DSC_1772.JPG.ff70b591b3c579d2f926cee81beaa800.JPG

 

DSC_1780.JPG.0e8781afae061c1495772efe3cc5aab6.JPG

 

Поглед към близкия Файал

 

DSC_1785.JPG.ef8e0504d91cea31f136ae338e14ce3e.JPG

 

Между Мадалена и Lajido пътят се движи по северния бряг на острова, между океана и лозовите масиви, покрай красиви къщички и селца. В едно от тях се разходихме по черните скали, изградени са пътечки с парапети, всичко е обезопасено

 

DSC_1799.JPG.2a0e7f3a51a567e33e18a4f707d9ba36.JPG

 

DSC_1813.JPG.6e57db274a156064ace7bc77b7bc9bc5.JPG

 

DSC_1815.JPG.18defb42701d2b128d7f5a214f0fcddd.JPG

 

DSC_1816.JPG.c0374ae2f3506283c699481b8b1bf853.JPG

 

DSC_1818.JPG.6d4b5e493ea6f94421cd56d61e21e648.JPG

 

Casa dos Vulcones е музей, който се намира в градчето Lajido и освен че в него има много нагледно илюстрирана информация за вулканите, произхода и структурата на земята и на Азорските острови, също така се предлага атракцията да "слезеш" до центъра на земята, както и да "преживееш" земетресение. Това със слизането до ядрото на земята не беше толкова впечатляващо, но да усетя силни две земетресения си беше преживяване. Дано никога не ми се случи в реалния живот. Едното земетресение е 7 и нещо по Рихтер и симулацията продължва около 20 сек., колкото е било и истинското земетресение, другото - 5 и нещо, симулацията пак е към 20 сек., а истинското е било към 45. Страшно е било. През цялото време се виждат кадри от самите земетресения и как всичко се срутва.... Като цяло, препоръчвам горещо този музей.

 

Самото градче Lajido също е много приятно, едно кукленско такова. Само дето се оказа, че няма и едно местенце, от където да си купим нещо за хапване, вода дори. За посядване в ресторант или кафене и дума да не става. Много силно се изненадах. Въобще, който ходи из Пико - да тръгва със суха храна. След като в юли беше така, не знам извън сезон какво е....

 

DSC_1830.JPG.a7c25c7fe7df801884e14cc83216ee11.JPG

 

DSC_1840.JPG.72e2154dce2e20a23557c2799f06a5a2.JPG

 

DSC_1833.JPG.7839d3f66208e14974c0644d62f5c1ed.JPG

 

DSC_1835.JPG.72a819d69bba4ace227dfc7d0272834e.JPG

 

DSC_1849.JPG.1847d42f8accbea056f218e22c17b618.JPG

 

DSC_1851.JPG.0b2936196a28c136c1efbfc0e80ba781.JPG

 

В скалите край брега ясно се виждат следите от каруците, които са превозвали бъчвите с вино до малки лодки, с които са ги откарвали до Файал, където има по-голямо пристанище и е било възможно да ги товарят на кораби

 

DSC_1854.JPG.1ec6351e534f19be21c44b8abf570d52.JPG

 

DSC_1861.JPG.b6175646d75eba125a8323806c74f841.JPG

 

Пътят ни отведе до градчето Sao Roque do Pico, в което има музей на китолова, но вече нямахме време за това, както и се наложи да изоставя плана да минем от северния бряг до южния и отново по брега да се върнем до Мадалена. Времето неумолимо напредваше и се наложи да приложа план Б. Набързо видяхме една мелница на брега и се насочихме към вътрешността на острова в търсене на две езера.

 

DSC_1867.JPG.411a7bb22ae7d99c62bf87b31410d9aa.JPG

 

DSC_1869.JPG.31187ea525fe520c5b1ad664cf38cfdf.JPG

 

DSC_1870.JPG.502414127e5c21d0ed0833212407e922.JPG

 

Езерата не впечатляват с нищо, но пътят до Lagoa do Caiado e просто разкошен и разкрива един много различен пейзаж от този край брега

 

DSC_1871.JPG.55e31d190b3fbbde6e2afa18b7abbcbd.JPG

 

DSC_1874.JPG.787be7d9031fedf5f014a9ced7953dee.JPG

 

DSC_1879.JPG.02104d2045518f5c78c0eec744686c87.JPG

 

DSC_1883.JPG.1ffceedf899e45becdd4775b255e6448.JPG

 

DSC_1888.JPG.e52741eee4c26db401f82b8637543964.JPG

 

DSC_1891.JPG.761511584eca162eaf3a2cb6675fbee4.JPG

 

DSC_1896.JPG.82f50c5a830f6608bc844507a4e2e807.JPG

 

Много исках да продължим по пътя, който щеше да ни изведе до най-източната точка на острова през този приказен пейзаж, но се наложи да обърна и да потегля на запад, обратно към Мадалена, по един не по-малко красив път. Това се води за най-дългия прав път на Азорите (9 км.) и се движи в подножието на върха Пико, който беше забулен в облаци и само за секунди завесата се вдигаше, за да се покаже върха и бързо се спускаше обратно. Омагьосващ спектакъл беше, ама то не може и да шофираш и непрекъснато за снимки да спираш и да ти стигне времето за всичко.....

 

DSC_1909.JPG.62c86334dc048f4de400242db9827b34.JPG

 

DSC_1915.JPG.21edd5b2e122fad4953512bc915427c8.JPG

 

DSC_1918.JPG.ba9ecec1da009b067453e0344cfd0c58.JPG

 

DSC_1923.JPG.ac17a4c9dfbe755943389566a37a9bd3.JPG

 

DSC_1932.JPG.e25477758bc47de08b71d75ee5ee183e.JPG

 

DSC_1936.JPG.73d9c7be14411e3227d156d8766324b5.JPG

 

В Moinho do Frade с неговите лозя пристигнахме доста късно, слънцето се скри в облаци, но все пак се поразходихме и побързахме да потърсим ресторант, за да хапнем преди ферибота в 23 ч. за Файал

 

DSC_1949.JPG.1940b3ab93bebf6624acf5ce147ae5ac.JPG

 

DSC_1952.JPG.11d37e70977066df69d7b56aa898a409.JPG

 

DSC_1954.JPG.334b04e1e32da7037ca863d168a97770.JPG

 

DSC_1957.JPG.d9ec7b62ef7c6923d5b2b8a4ec1e8dbc.JPG

 

Хапнахме в ресторант на брега - страхотна храна и супер бавно обслужване. По едно време си мислех, че или оставаме гладни или изпускаме ферибота. Не се стигна до нито едно от двете, за късмет.

 

В заключение - Пико е страхотен и заслужава да му се отдели повече време. Бих се върнала с най-голямо удоволствие някой ден

 

следва.....

 

 

  • Харесвам 13
  • Благодаря 3
  • Браво 3
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Сам Мигел - най-големият остров на Азорите. Наричат го "зеления остров" заради плодородната му почва. Така като се замисля, аз на Азорите видях за 9 дни повече селскостопанска техника, отколкото за .... не знам колко години в България. А не е като да не пътувам из нашата мила родина.....

 

Красив е този остров, особено през юли - много зелен, наистина. Движиш се по шосета, обрамчени от водопади от хортензии, времето е сравнително стабилно, валя ни само веднъж за половин час. Има много обособени погледни места, обичайно по крайбрежието, но не само.

 

Островът е започнал да се образува преди 4 милиона години, като първоначално това са били два острова. Постепенно последващи изригвания са доближили източната и западната част и така се  е образувал сегашния остров с издължена форма в посока изток-запад.

 

Най-известната част от острова, това, което се вижда на всички рекламни брошури, е гледката към запълнената с езера калдера в западната му част - Sete Cidades.  Има няколко погледни места, най-известното от които е т.н. Vista do Rei (кралската гледка). И си мисля, че по-добре с нея да се започне, защото следващата е по впечатляваща (поне за мен беше), а е хубаво нещата да се градират. Тук има хубав паркинг, не голям и времето за спиране е ограничено до 20 мин., но то повече и не трябват. Тук се намира и един запуснат хотел, до който достъпът е забранен,  но хората се катерят из него уж за гледката, аз не видях особен смисъл.

 

Vista do Rei

 

DSC_2184.JPG.b438d67fc1d56987ed2d24a678271571.JPG

 

Другото погледно място e Miradouro do Boca do Inferno и е наистина впечатляващо. Колата се оставя на паркинг край шосето и се върви по пътечка сред прекрасна гора от не знам какви точно дървета, но много характерни за Азорите, после има малко изкачване и хоп - ето я гледката:

 

  DSC_2140.JPG.c96907c90667b4deb55dc902cc713fe7.JPG

 

DSC_2157.JPG.e8608964eab28470e1181ba347257b43.JPG

 

DSC_2159.JPG.7604fd1a7ace608a5ae852a3cd64c413.JPG

 

DSC_2166.JPG.29ee234e7125297aeebdae43a8a4bd8f.JPG

 

Мястото е наистина много красиво при ясно време, цветовете на водата и на океана в дъното са приказни. Вижда се селището долу в ниското и пътя, който води до него, обрамчен със стени от хортензии. Бяхме там в края на деня, но слязохме до селото само за да пропътуваме този невероятно красив път:

 

DSC_2125.JPG.d59f47c18fecc4cd4676667c41e53bc5.JPG

 

Още малко гледки по пътя за Sete Cidades:

 

DSC_2112.JPG.8aa5ca065ffaae42ebf15a4b27b6507c.JPG

 

DSC_2115.JPG.18d99624ba6e9bfc3eed9ea911992cca.JPG

 

DSC_2116.JPG.38e92ca0d130934bb82293e42c416f43.JPG

 

DSC_2119.JPG.fdc100bddc49b4c4fd6adf42a02b05bf.JPG

 

Ето ги тези дървета, толкова характерни за Азорите и толкова красиво изумрудено зелени:

 

DSC_2176.JPG.eaaf811da133e6e392226208ec143fb0.JPG

 

DSC_2178.JPG.11df111afef38ace00dd8058039f8bba.JPG

 

Vila Franca do Campo - градче в центъра на острова, на южния бряг. Първата столица на Сан Мигел. Беше нашата база. С красива архитектура, спокойно, с приятна крайбрежна част, добри ресторанти, с вулканично островче срещу него, до което може да се стигне с корабче и да се плажува. В покрайнините на градчето се отглеждат банани и ананаси

 

DSC_2203.JPG.eead36488ced628f20ff510ce9d35fdb.JPG

 

DSC_2478.JPG.0383ec7f70523872f1acaa0c851c3ff6.JPG

 

DSC_2480.JPG.830176fc73dc91aa31ad73fdb71cbb6b.JPG

 

Тези приказни португалски тротоари, които разказват истории.....

 

DSC_2481.JPG.b399adc45f62bf44fac532bc9a694947.JPG

 

 

Явно във Vila Franca do Campo  може да се отседне и на къмпинг:

 

DSC_2483.JPG.49a7d5f028da2d3dda8d81e3ca43f5e5.JPG

 

DSC_2485.JPG.50cb89e90770a7e04aaa9c24af2bd708.JPG

 

DSC_2489.JPG.b856e9dc8c9f50408730fa11f4b1822b.JPG

 

DSC_2491.JPG.dd4c73596c7a4c1fed46e875ecdf5c82.JPG

 

следва....

  • Харесвам 12
  • Благодаря 4
  • Браво 7
Връзка към коментар

Май е японски кедър това характерно за Азорите дърво😄. Поне аз, като разучавам пътеките, все за него пише. В кедъра не съм 100% сигурна, но че е японсо - да😉


…Да японски кедър е. Погледнах пак информацията за пътеката Serra Devassa

Go round the lake on your right and follow the detour on your right, crossing a wood of japanese cedar (Cryptomeria japonica) until reaching Empadadas lagoons. 

 

В Япония по градините пък беше много модерен канадския клен😄

Редактирано от ДиянаВ
  • Харесвам 5
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, ДиянаВ каза:

Май е японски кедър това характерно за Азорите дърво

Да, точно това е. В пътеводителя пишеше cryptomeria, но кой да му знае българското име.....

Много е красиво, особено когато е гора от тези дървета. Напомняше ми красивите борови гори в Родопите.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Над Vila Franca do Campo се намира една красива църква - Chapel of Nossa Senhora da Paz с прекрасна гледка към града

 

DSC_2196.JPG.c286800931d52704493bd2ba5e9668a1.JPG

 

DSC_2199.JPG.c3828c658fb2937064b2e355368aff94.JPG

 

DSC_2220.JPG.2b371abcb53fff90ece5e6fe0d7c50fc.JPG

 

Отсечката между Понта Делгада и Vila Franco е магистрала и е много панорамна. Има и второстепенен път, който се движи по крайбрежието и свързва различните градчета там. Докато чакаме да се раздигат мъглите над Lagoa do Fogo един предиобед се поразходихме из някои от тях.

 

Caloura - не разбрах къде започва и къде свършва това градче, доста се залутахме из него. Пътят ни заведе до малко пристанище, до което има място за плаж с басейнче и заведение с хубава тераса, гледаща към океана

 

DSC_2226.JPG.61e8a4d7f8bd79aff950df4cd29fed3d.JPG

 

DSC_2227.JPG.dc08f6a6278b547a7d51ddd4e89ea32a.JPG

 

DSC_2232.JPG.afdd190c9316256f5caec6cb639d3839.JPG

 

Отбихме се и в Lagoa - доста по-голямо градче, където целенасочено потърсихме керамичната фабрика. Към нея има магазинче и от там си купихме красиви ръчно рисувани сини плочки с различни големини, вкл. за подаръци. За мен положението със сувенирите на острова беше повече от трагично - нищо типично и оригинално не намерихме и нищо, което да не крещи от 100 метра, че е направено в Китай. Така че тази фабрика спаси положението.

 

DSC_2238.JPG.c7404614117c186f99f6629b3528b9d7.JPG

 

Lagoa do Fogo -  друга калдера с езеро в нея, някъде по средата на острова. Оказа се, че от 1 юли т.г. достъпът с коли под наем по отсечката между Rossario и Caldeira Velha не е разрешен между 9 и 19 ч. Ползва се шатъл, цената е 5 евро, спира на няколко погледни места за по 5 мин., може да се сменят шатълите. Ние го взехме от Rossario, което е от южната страна на острова. Докато се изкачвахме към езерото гледките бяха просто неземно красиви - изумрудено зелени хълмисти пасища, обрамчени от, както се оказа, гори от  японски кедър и в дъното - дълбокото синьо на океана. За съжаление в тази отсечка спирки нямаше...., а за мен тук беше дори по-красиво от самото езеро, но .....

 

Бледа илюстрация с две снимки в движение:

 

DSC_2270.JPG.cf7169f2ac76467162f5d197ad69b079.JPG

 

DSC_2276.JPG.67321a7992cf99329970aba5aacf0b29.JPG

 

Първа спирка с гледка към езерото:

 

DSC_2247.JPG.f42f6db7fefe91974d3bd891196fdc76.JPG

 

И гледката от втората спирка:

 

DSC_2251.JPG.127ce98d0d14b9af4e7f90fd9a1036ed.JPG

 

Трета спирка  с гледка към северния бряг и Ribeira Grande

 

DSC_2263.JPG.547188db88ec5f24750cb4736126aade.JPG

 

Тръгвайки от юг шатълът стига до Caldeira Velha  като последна спирка и там обръща. Така че, може да бъде ползван и за достигане до това място, разглеждане и връщане обратно.  Ние се озовахме там, непланирано за нас, в ранния следобяд, паркингът беше пълен, хора извираха от всички посоки, бързо се отказахме да влизаме и си останахме в шатъла. Дойдохме в друг ден, преди обед, нямаше толкова много хора, има вход, който не помня колко струваше, но има разлика дали смяташ да позваш термалните басейни или не. Ние само се разходихме.

 

DSC_2492.JPG.25bb7522ee228239efba728bd33a9553.JPG

 

DSC_2493.JPG.2e78d638dbfc26ee1521b62cd75bf4fe.JPG

 

DSC_2495.JPG.ba6cb8646883a4c4341c55921a4c864b.JPG

 

DSC_2498.JPG.028f797ad1fe4c4dc365b2f23a854bf5.JPG

 

DSC_2505.JPG.7cf1b94b9b8d5363b9cb93990b4c7bae.JPG

 

След посещението на Lagoa do Fogo следваща цел беше една от чаените плантации на северния бряг в близост до Ribeira Grande, но трябваше да се върнем до колата си и поради невъзможност да ползваме пътя покрай Lagoa do Fogo, който беше най-пряк, завъртяхме обратно до Vila Franca и от там влязохме във вътрешността на острова.  Така се озовахме на един от най-красивите пътища на острова за мен:

 

DSC_2281.JPG.f0cc4b5fc6e45736fedb4373bca7ff6f.JPG

 

DSC_2282.JPG.192c000201d9ec3eee78ba7924395ad5.JPG

 

DSC_2329.JPG.ece83ea23f6dafddeadfafe417845b78.JPG

 

DSC_2331.JPG.337185cf6c07feffe3ca722aac927474.JPG

 

DSC_2335.JPG.7c788b2a7fd4726fc3f6211a889ea240.JPG

 

DSC_2336.JPG.bd23de6c3192ef19045be0bdb45bc5d4.JPG

 

DSC_2339.JPG.34656a4cb78ffb8cb593265c2076f862.JPG

 

DSC_2342.JPG.388ab35b40533961c3b4b01e51492149.JPG

 

В Cha Goreana - една от чаените плантации на острова (единствените в Европа) пристигнахме малко преди да затворят в 18 ч. Може да се разгледа самата фабрика с всичките й помещения и машини, но няма възможност за беседа, та трябваше да впрегна беглите си спомени от други подобни посещения. Разходката завърши с дегустация на два вида чай и сладка хапка, преди да си напазаруваме чай от магазинчето и да се разходим из самите чаени насаждения, които, за щастие, нямаха работно време.

 

DSC_2328.JPG.e3f8e7a274f13957643e4a6ca58f6c37.JPG

 

DSC_2301.JPG.20b95712c49b2303384ec554ac69cd2e.JPG

 

DSC_2313.JPG.12af8f38d196a534882bbee7b080f28d.JPG

 

DSC_2316.JPG.5962553c139c02458d71179bec62fe1a.JPG

 

DSC_2320.JPG.a10c720f986632783c272319ba132530.JPG

 

DSC_2325.JPG.53ffd323da5e96bed634733450a96f57.JPG

 

следва.....

  • Харесвам 14
  • Благодаря 1
  • Браво 5
Връзка към коментар

Да добавя какво разучих за Caldeira Velha и ползването на геотермалните извори. Необходима е предварителна онлайн покупка на билет ето оттук:

 https://parquesnaturais.azores.gov.pt/bilheteira/caldeiravelha/?lang=en

Например за днес няма свободни места, както и за утре рано сутрин. Общо билетите, които се продават за съответния часови диапазон, са за 100 души. На място не знам дали може да се купи билет за басейните, дори и за друг ден. Някъде ми се мерна, че по-скоро не.

От сайта човек може да се ориентира по кое време няма много хора, т.е. има най-много свободни билети. Дотук ми прави впечатление, че това е времето, когато хората обядват или полягват, или и двете 🙂от 13:30 до 15:00. Може би ще пробваме в този час как е.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 7 часа, ДиянаВ каза:

На място не знам дали може да се купи билет за басейните, дори и за друг ден. Някъде ми се мерна, че по-скоро не.

За самия ден може да се купи на място, на касите, ако разбира се има свободни места. Ние бяхме там към 11 ч., мисля, и билети имаше, дори едно от басейнчетата беше празно, когато стигнахме до него. После осезаемо започнаха да прииждат хора. На късмет е, явно....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Furnas - градче в източната част на острова, известно с геотермалната активност и изобилието от термални извори. Pico do Ferro е мястото, от което се открива прекрасна гледка към градчето и езерото. Дава добра представа за околностите, което не ни попречи по-късно да се загубим и залутаме из градчето:

 

DSC_2348.JPG.cff1d691924d3ec3c5386974dd2b8775.JPG

 

DSC_2349.JPG.0e10295c9bd85d8dbfc40378e258e12e.JPG

 

DSC_2346.JPG.47b6385abf750fc3d3d2b9959f4195fc.JPG

 

DSC_2360.JPG.21377023822eb8f0d2b0f719e3926618.JPG

 

В търсене на мястото до езерото, където в земята се готви прочутото cozido се озовахме в центъра на Furnas на място, където земята бълбукаше и гореща вода извираше отвсякъде:

 

DSC_2363.JPG.f16017360cb56d66e54cfd5e6d6717a7.JPG

 

DSC_2367.JPG.aade245ed8b7c167a96511721595943c.JPG

 

После успяхме да стигнем и до брега на езерото и мястото за приготвяне на cozido-то. В дупки, изкопани в земята, се поставя голям съд, в който са сложени много  и различни различни меса и малко зеленчук, захлупва се, зарива се и се оставя за няколко часа (7-8) да се сготви от топлината, идваща от земята. Повечето от дупките си имат табели на съответния ресторант, чието е cozido-то. Може и частни лица да си сготвят там, ама трябва да е доста голяма фамилията, за да изяде количеството храна, според мен. Опитахме това ястие в един от многобройните ресторанти в града - хубаво беше, ама.... много месо на едно място.....  По-високо оценихме ястие с боб, което твърдяха, че също е приготвено от топлината на земята

 

DSC_2369.JPG.15a044977c04dc24447c65885011bae1.JPG

 

Във Furnas се намира Terra Nostra Garden. Към края на 18 в. един плантатор, отглеждащ портокали (плод, отглеждан масово на острова през 18 и 19 в. и донесъл богатство на хората там) си построил малка лятна къща, гледаща към термалния извор в подножието на хълма. През годините мястото сменяло собствениците си и облика си, за да се превърне в днешната прекрасна ботаническа градина. Плаща се вход (10 евро), като освен да се разгледа градината, която е огромна, може и да се ползва термалния басейн.

 

DSC_2376.JPG.63343ec8acb28020af78bb83666d036d.JPG

 

DSC_2380.JPG.c6423891e308698060df8e26c266024c.JPG

 

Нямахме време за губене, а и водата някак си не ни привлече, та се впуснахме да изследваме градината. Тя е наистина прекрасна, има различни тематични кътове с определени видове растения, но за мен най-впечатляваща е колекцията от камелии. Периодът им на цъфтеж е ноември-февруари и само мога да си представям каква красота е......

 

Огромните папрати:

DSC_2383.JPG.e3f282f914dcb897bf746e66a72e2f9b.JPG

 

DSC_2386.JPG.f6dcdc1f0c2d893f4c1fcd4a226dbe1c.JPG

 

И още красиви цветове от градината:

 

DSC_2388.JPG.2c8adbe2033527a3f47b1fedce2f65b0.JPG

 

DSC_2389.JPG.4fff631338f14abe7f634b789f210060.JPG

 

DSC_2394.JPG.9180cacfe86d2d0306be0f5427bb5445.JPG

 

DSC_2396.JPG.126d182cd4bb16fdb9b408d5c82312d3.JPG

 

DSC_2398.JPG.f6bebc291a33ffb44215ccae63ba7959.JPG

 

DSC_2407.JPG.de8be2af473ca2d2d8c89e8cf47eff82.JPG

 

DSC_2423.JPG.43072cf4124d04067152b8f384e8bb1d.JPG

 

DSC_2424.JPG.be0c3f8b9318b63d1e018a33633c5517.JPG

 

DSC_2425.JPG.ec0fe873ed58296391cd207a998d7c29.JPG

 

Обърнатата къща във Furnas:

 

DSC_2431.JPG.2710fc3882a78391363ed48e2519cb5f.JPG

 

Градината ни изяде доста време, поради което на самия Furnas не отделихме почти никакво. Запътихме се към най-източната част на острова. Пътят се вие високо над брега, покрай малки градчета, почти всяко от които има или плаж, или басейн, или и двете:

 

DSC_2437.JPG.627a23bbad6771696504e700c94599a4.JPG 

 

DSC_2438.JPG.92df4fc144e0275119b93d31b9dd8dd8.JPG

 

DSC_2506.JPG.211d0ab453df24908820e942010b2624.JPG

 

DSC_2509.JPG.9b435f4a399a249b4a56c2c03c286718.JPG

 

Най-красивата част от този ден, обаче, беше малък път, който се отбива от главния някъде след Povoacao. Това е черен път, обрамчен от високи чинари, край които растат хортензии. Чинарът е дърво, характерно за Сан Мигел и често се среща край пътищата, но тук като че ли беше на най-подходящото, на своето си място

DSC_2440.JPG.449682e411ad822fa2487384c43833dd.JPG

 

DSC_2445.JPG.a90e3aac447f2ed423cfd7a5ebb99607.JPG

 

DSC_2448.JPG.559b53634eaeef8712921c88c8b07152.JPG

 

На този път останахме заклещени за известно време, т.к. беше края на деня и един фермер препречи пътя, за да може стадото му с крави да премине. А кравите много не бързаха, фермерът - хич

 

DSC_2454.JPG.d05ac8ddc24276e2e631d2760c4a14c5.JPG

 

DSC_2456.JPG.555896c6ab565b02d826257f3d81785d.JPG

 

следва....

 

 

  • Харесвам 14
  • Благодаря 2
  • Браво 2
Връзка към коментар

Рибейра Гранде - град на северния бряг, който по магистрала има много пряка връзка с Понта Делгада (30-40 мин. с кола). Има красив център с огромни дървета и няколко заведения на него, изключително приятна променада покрай океана, плаж с черен пясък и чисти и уредени басейни на брега.

 

DSC_2515.JPG.200478e0e5f96a6ad041c62938e1af7e.JPG

 

На снимката не личи, но фасадата на тази църква е толкова огромна и тежка, страх ме беше, че ще се стовари върху ми:

 

DSC_2517.JPG.646a19778f157d467fe3e6096c3d5e18.JPG

 

DSC_2518.JPG.fa394b72d01ae210370ac40613b114e0.JPG

 

DSC_2521.JPG.660ca87e325802249e07f7920c392d5e.JPG

 

DSC_2520.JPG.7144dcf75cbddfc5b0880c486f8f996b.JPG

 

DSC_2522.JPG.12ae0760539b0a2baac8a62b4d8e51bf.JPG

 

DSC_2524.JPG.8aafec7745434bd014a64182d91ceed3.JPG

 

Понта Делгада  - отделихме й доста малко време в края на деня, след един пороен дъжд. Някак си не горяхме от желание да си "похарчим" времето в голям град с осезаемо много туристи и цялата съпътстваща туристическа индустрия. Просто се "разписахме", че сме били тук.

 

DSC_2552.JPG.2ab09f37865084dc3de90307a145ae32.JPG

 

DSC_2549.JPG.3d6866058b6f9d7f62d8bb69cd796043.JPG

 

DSC_2560.JPG.32d0323a2d49b76ef23cb3f37a7f3a46.JPG

 

DSC_2561.JPG.5dd922caf1dbef6e10817e557699cd93.JPG

 

В покрайнините на Понта Делгада, обаче, не пропуснахме да посетим ананасова плантация. Както и в чаената плантация, така и тук, нямаше възможност за беседа, но ни връчиха една листовка, в която подробно бе описан процеса на отглеждане на ананаси.

Ананасите започват да се отглеждат на Сан Мигел в края на 19 в., заменяйки портокалите и бързо отглеждането им става успешно, като биват изнасяни за Европа и основно Англия. На Азорите не е достатъчно топло и ги отглеждат в парници. На острова има към 3,000 парника и годишно се отглеждат около 2,000 тона плодове. С изумление разбрах, че отнема 2 години от засаждането на растението до откъсване на узрелия плод. И по-късно, в Понта Делгада, някак гузно, за 10 мин. изпих сока на един ананас и сърце не ми даваше да изхвърля обвивката.....

 

DSC_2529.JPG.1cb498f03029fa7a49b3364f9e921bb6.JPG

 

DSC_2530.JPG.a7e966882b02656eb4f326d06ea4bc58.JPG

 

DSC_2532.JPG.e4e877b7e83f5a5682761704fbf34d5b.JPG

 

DSC_2539.JPG.7fca516b531ebfa3f5887fa3b23d0c15.JPG

 

DSC_2556.JPG.3785046a1174bf3315f84189d450854b.JPG

 

Последния си ден на острова отделихме за югозападното крайбрежие. Случихме на слънчев, ясен ден и може би и заради това, тази част от острова ме впечатли много. Пътят се вие високо над брега, в тунели от чинари, обрамчен от хортензии, минава през малки, спокойни села, а синьото на океана е просто хипнотизиращо. Има няколко погледни места с наистина впечатляващи гледки

 

DSC_2564.JPG.8b85087e77d68f154fd367d571c633a6.JPG

 

DSC_2571.JPG.4a12c8b3cbbbbb18b6a20d4dcc8ccd56.JPG

 

DSC_2576.JPG.989a65187322127b6a676b86d5586fbd.JPG

 

Но най-впечатляващото беше Ponta de Ferraria - високо място над брега, от където има страхотна гледка към намиращата се долу в ниското faja - място, на което течащата лава е срещнала океана. Там има и термален извор, чиято вода среща океана в закътано сред лавовите скали естествено басейнче. Мястото е прекрасно и ако няма силно вълнение е истинско удоволствие да се потопиш в него. Ние имахме късмет. Изградени са съблекални, душове, тоалетни, има и малко кафене. В "басейна" се слиза по метални стълбички (като тези в истински басейн) и има пуснати няколко въжета от единия до другия му край, които предполагам, са за моментите с по-силно вълнение, защото ако вълната те блъсне в ръбавите скали няма да е никак приятно.

 

DSC_2579.JPG.a57bbfaef797e8ae407fb81ce176f669.JPG

 

DSC_2582.JPG.61d2912f3a90d95cf7371692ab53ef59.JPG

 

DSC_2583.JPG.0f7a62e22b3da45f1dacc75898373aea.JPG

 

DSC_2585.JPG.1c0737673206fa4a1da4c52e4c2d1b72.JPG

 

DSC_2591.JPG.b9ea887f54665b59002ac1ab34de78fa.JPG

 

Заслужава си и разходката из лавовите скали, сред които се крият скални арки и други причудливи образувания

 

DSC_2597.JPG.31d76563d960703c2878d195e6019e1b.JPG

 

DSC_2600.JPG.e80d9223cb4f24e94024d4ed3eb47a19.JPG

 

DSC_2603.JPG.41257c9e5faa69bc2846de7b55e301c2.JPG

 

DSC_2604.JPG.74df4f582bba2ab9bbaa0e8f3e4520bd.JPG

 

 

DSC_2606.JPG.6361425a9497f3011bce0e6d922e2a0a.JPG

 

DSC_2618.JPG.fafc74b5732c36cccf9fba85e9e13c73.JPG

 

DSC_2620.JPG.e57a5677aa77b240cf2168054e6a83b2.JPG

 

Продължихме към Mosteiros за поредна доза гледки

 

DSC_2621.JPG.6b69c52962965411f999eec7566fe499.JPG

 

DSC_2625.JPG.34a7f7d2955326833b20f722e25e08c5.JPG

 

DSC_2632.JPG.276d3a6999667e7ec189918574364fbc.JPG

 

DSC_2634.JPG.8bc96f5d0da3a8c3ea46243872eb7e8a.JPG

 

DSC_2635.JPG.37617ebbcc2236823cccc89104c76322.JPG

 

DSC_2638.JPG.e9784e1b3e0ca4fd781f02e136775e11.JPG

 

DSC_2648.JPG.8ccf9bd7f0aafe8e38e982bd22ab17f2.JPG

 

С това приключи нашата обиколка из Сан Мигел, Файал и Пико.

Да се готвят останалите острови от групата на Азорите 🙂

 

Край. Благодаря за вниманието!

 

DSC_2647.JPG.f37d3882ae61242e702b96d51991a0b9.JPG

 

  • Харесвам 10
  • Благодаря 5
  • Браво 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.