phasma Публикувано: Четвъртък в 19:30 Публикувано: Четвъртък в 19:30 Сега в апликацията на аирбалтик видях че моите 2 полета смениха им датите директно и ме подканват да се логна и явно или да ги подтвърдя или да се свържа с тях за други дати. Имах полет за 22 май (четвъртък) и ме мръднаха на 20 вторник. 17 юли мръднаха също на вторник 15ти. Обаче е-мейл /смс още нямам от тях. Опитах се да влезна да видя промяната и ми пише : Your booking was affected by schedule changes and therefore cannot be retrieved. To provide you with assistance changing your flights or other options available to you, please contact airBaltic Call Center. Всъщност виждам сменените дати в аппа като гледам my bookings без да ги кликам. Отгоре пише 20-31 май. Като оригинални дати бяха 22-29 май 2 1
ДиянаВ Публикувано: Четвъртък в 19:48 Публикувано: Четвъртък в 19:48 Мен днес около 15:00 ме притесни обаждане от английски номер. Отхвърлих му първото повикване, но нахални след 10 мин. пак звънят. От Trip бяха, автоматичен запис с избор да продължиш с 1 и 9. Затворих им. После си погледнах пощата и акаунтите и до вечерта нямах време да осмисля промените къде са, защото много ги кръстосаха: - трип ме уведомяват за промяна с 1 час на полет от Вилнюс до Рига, а в приложението на AirBaltic не го считат за промяна и просто са отразили в резервацията новите часове. В същото време трип искат да потвърдя промяната или не, но ако не потвърдя, пише, че е предмет на одобрение от АК. - в профила ми в AirBaltic има промяна по по-важните ми отсечки Букурещ - Рига и после обратно в ден неделя през юли, но поне е само с 5 мин. За нея са ми написали да потвърдя промяната, а от трип нищо не са пратили по тези резервации. Шантава работа, само ме шашкат за нищо. преди 12 минути , phasma каза: Всъщност виждам сменените дати в аппа като гледам my bookings без да ги кликам. Отгоре пише 20-31 май. Като оригинални дати бяха 22-29 май Е кликни. Какво толкова ще стане? Ще ти покаже какво можеш да правиш. 5
Argentique Публикувано: Четвъртък в 20:27 Публикувано: Четвъртък в 20:27 Шест полета имам навързани в кръгов маршрут 😄 и са от трип-а на три резервации, половин ден ги гласях да са в дневни часове, само да ги пипнат!!!Засега само два промениха с пет минути, даже мейл нямам. Софийските ми са във вторник. 2 4 1
Седем Два Публикувано: Четвъртък в 20:56 Публикувано: Четвъртък в 20:56 47 minutes ago, ДиянаВ said: Мен днес около 15:00 ме притесни обаждане от английски номер. Отхвърлих му първото повикване, но нахални след 10 мин. пак звънят. От Trip бяха, автоматичен запис с избор да продължиш с 1 и 9. Затворих им. После си погледнах пощата и акаунтите и до вечерта нямах време да осмисля промените къде са, защото много ги кръстосаха: - трип ме уведомяват за промяна с 1 час на полет от Вилнюс до Рига, а в приложението на AirBaltic не го считат за промяна и просто са отразили в резервацията новите часове. В същото време трип искат да потвърдя промяната или не, но ако не потвърдя, пише, че е предмет на одобрение от АК. - в профила ми в AirBaltic има промяна по по-важните ми отсечки Букурещ - Рига и после обратно в ден неделя през юли, но поне е само с 5 мин. За нея са ми написали да потвърдя промяната, а от трип нищо не са пратили по тези резервации. Шантава работа, само ме шашкат за нищо. Е кликни. Какво толкова ще стане? Ще ти покаже какво можеш да правиш. Ако получите такова обаждане от Trip, НЕ натискайте 1, освен ако не сте напълно сигурни, че искате да приемете промяната ( 1 е за това ). 9 е за да чуете съобщението отново и може да се направи поне няколко пъти. Относно Air Baltic, започвам леко да се съмнявам, че ще продължат да функционират още дълго време, поне в този си вид. Бих обмислил отмяна изцяло на всички полети за лятото с тях, но засега това не е възможно, защото са на отделни резервации, някои от които са променени, а други не са, а и са правени пез Trip, което прави нещата по-сложни. От друга страна, миналата година при променен полет Талин-Вилнюс, успях да сменя датата директно в сайта на Air Baltic без да минавам през посредника.
phasma Публикувано: Четвъртък в 21:15 Публикувано: Четвъртък в 21:15 За промени на минути (5 минути и им подобни) си го показва в резервацията ако влезнете през сайта- и даже да не кликате нищо да се съгласявате- стои си така чак до времето за чекин. По време на чекина вече нямаш как да не натиснеш, че се съгласяваш 🙂 , няма как иначе да завършеш чекина. Тъй че не е страшна таз промяна , няма нужда да се базикатв с трип.com за това. 1 hour ago, ДиянаВ said: Мен днес около 15:00 ме притесни обаждане от английски номер. Отхвърлих му първото повикване, но нахални след 10 мин. пак звънят. От Trip бяха, автоматичен запис с избор да продължиш с 1 и 9. Затворих им. После си погледнах пощата и акаунтите и до вечерта нямах време да осмисля промените къде са, защото много ги кръстосаха: - трип ме уведомяват за промяна с 1 час на полет от Вилнюс до Рига, а в приложението на AirBaltic не го считат за промяна и просто са отразили в резервацията новите часове. В същото време трип искат да потвърдя промяната или не, но ако не потвърдя, пише, че е предмет на одобрение от АК. - в профила ми в AirBaltic има промяна по по-важните ми отсечки Букурещ - Рига и после обратно в ден неделя през юли, но поне е само с 5 мин. За нея са ми написали да потвърдя промяната, а от трип нищо не са пратили по тези резервации. Шантава работа, само ме шашкат за нищо. Е кликни. Какво толкова ще стане? Ще ти покаже какво можеш да правиш. Както писах горе, кливам и ми дава това: Your booking was affected by schedule changes and therefore cannot be retrieved. To provide you with assistance changing your flights or other options available to you, please contact airBaltic Call Center. Не са готови още да ми покажат кво са направили 🙂 1
phasma Публикувано: Четвъртък в 21:21 Публикувано: Четвъртък в 21:21 7 hours ago, jorrro said: На мен са ми променили полет от Рига до Вилнюс и сега имам само 35 минути за прекачване след пристигането в Рига от София. Според Trip.com, откъдето ги купих билетите, това е невъзможно и няма как да приема промяната. Но същевременно те казаха, че няма опция за Cancellation и за Flight change... Реално има и един по-късен полет до Вилнюс, но не ми се виси 6 часа на летището в Рига (вместо 2:30 както преди). Предпочитам да рискувам с 35-минутната връзка, но нямало как да стане... Ами прати им това: https://www.riga-airport.com/en/transfer , връзката тиме вътрршношенгенска, тъй че минимума а 30 минути, и имаш право да си отавиш таз комбинация на билета. 4
muchachote Публикувано: Петък в 05:19 Публикувано: Петък в 05:19 преди 9 часа, phasma каза: Като цяло сега пишат че всички ще получат пидмо от авиокомпанията (ако сте купили директно ) или от агенция, ако сте през посредник. Казахс че ще стане в рамките на следващите 3 дни. До опциите : естественно първо ще предложат или да смените датите за събота/вторник полетите, които остават, или да ви върнат парите. Също така в новините написаха че уж могат и да преложат да смените дестинация (което не е много полезно за хора от София, по полезно е за тез които са в Рига). Ако никое от тритте горни варианта не ви въеши работа, може да изкате да ви предложат вариант с прекачване на оригиналната дата, като естественно ще пробват да ви предложат вариант с връзка каро един от полетите е на аирБалтик. Т.е. ако сте били София-Рига-Талин на эедин билет (не закупен на 2 отделни билета), то може да ви предложат нещо като София-Франкфурт-Талин, като до Франкфурт сте с Луфтханза, а от Франкфурт с аирБалтик. И най много ще гледат да не ви предложат полет с прекачване с изцяло други авиокомпании (например София-Франкфурт-Талин и дватта полета да са Луфтханза). Общо взето варианти засега би трябвало да са достатъчни.Единственно не знам как посредниците ще работят, с тях май е по-тегаво. Директно с авиокомпанията е по-лесно и сигурно повече варианти. За съжаление, наистина се получи това. Промениха ми с два дни напред полетите. Но странното е, че в полета на отиване, София-Рига - Талин, са променили само първата отсечка, а вторият полет не, тоест остава си за първоначалната дата, което е абсурдно. 1
iMari Публикувано: Петък в 06:08 Автор Публикувано: Петък в 06:08 Егати, тези ги рекламирах като най-желязната АК! В този бизнес май само нискотарифните са на печалба. @phasma, благодаря за информацията, очаква ли се да режат още? 1
jorocontrola Публикувано: Петък в 06:52 Публикувано: Петък в 06:52 преди 9 часа, Седем Два каза: Относно Air Baltic, започвам леко да се съмнявам, че ще продължат да функционират още дълго време, поне в този си вид. Какво те кара да мислиш така? Хората си го казват в прав текст: И предполагам ще дадът опция за смяна на всеки (стига дестинацията му да остане де). Максимално рано се казва, че имат проблем, за да може всеки да си преправи плановете. Не е да се чака до последният момент и да се отмени полета или разни други мазни, дето правят уж доста по-сериозните авиокомпании. Очакваш ли същото да се случи и с Ryanair и смяташ ли да не летиш повече с тях: Миналата година имам около 10 полета с Airbaltic на средна цена под 25Е. Билетите бяха закупени 8-9месеца по-рано и нямаше нито една промяна или проблем по време на самите полети. Не мисля, че може да се иска повече като съотношение цена-качество 😉 5
phasma Публикувано: Петък в 07:02 Публикувано: Петък в 07:02 37 minutes ago, iMari said: Егати, тези ги рекламирах като най-желязната АК! В този бизнес май само нискотарифните са на печалба. @phasma, благодаря за информацията, очаква ли се да режат още? Като цяло авиокомпанията не е лоша, и такова масово анулиране досега нямаше в историята.много се пррцскаха с тия двигатели на P&W, но не са единствена авиокомпания, която се прецака така, wizz също имат този проблем, ама са по голема авиокомпания и не сенусеща толкоз грубо. Миналите 2 сезона аирбалтик взимаха на wet lease за лятото самолети от carpatair, avion express и им подобни, но много народ се оплакваха тук, че като купуваха билети - пишеше новичек А220, а после го сменят с 20 годишна бръкма на carpat air... И шефа казваше че другата алтернатива е да анулират полетите, щотото не достигат самолети- 5-10 самолета си седят чакайки ремонта на двигателя. Но мен ме притеснява като цяло финансовото състояние на аирбалтик. Имаха едни 200 милиона займ на 6% лихва. да могат да се разраснат и да взимат тез нови самолети, до ковида беше горе-долу добре. По време на ковида спряха да летят, държавата им наля 250 милиона да не фалират с условие от ЕС да ги върнат след примерно 3 години, ама тез 250 милиона себиздухаха по време на ковида доста бързо. Само 23гю година минаха на печалба, а 24 пск на загуба. Та доиде време за връщане на пъвите предковидни 200 милиона, а компанияыа не е добре ( много загуби покрай ковид, загубиха голям част от трафика заради затварянето на Русия за полети на ЕС компании и още проблеми с двигателите), та можайа да вземат займ 300 милиона на 14.5%, което е ужас. 7
jorrro Публикувано: Петък в 07:29 Публикувано: Петък в 07:29 Някой знае ли до колко време преди полета може да се поиска смяна на маршрут/дата или refund, когато промяната е по вина на Air Baltic?
ruwenzogy Публикувано: Петък в 07:51 Публикувано: Петък в 07:51 Аз имам следният проблем. Полета ми е София - Рига - Стокхолм/ Първият полет ми е отменен. Аз искам да го променя само него. И да оставя втория полет Рига - Стокхолм. Но не виждам как . Дава ми опции за промяна и на двата полета с цел да стигна до Стокхолм
Дани Магелани Публикувано: Петък в 09:07 Публикувано: Петък в 09:07 Преди 1 час, ruwenzogy каза: Аз имам следният проблем. Полета ми е София - Рига - Стокхолм/ Първият полет ми е отменен. Аз искам да го променя само него. И да оставя втория полет Рига - Стокхолм. Но не виждам как . Дава ми опции за промяна и на двата полета с цел да стигна до Стокхолм По подобен проблем звъних в офиса във Вилнюс. Говорихме на руски. Оправиха ми полета, както го исках и получих имейл за промяната веднага. 4
muchachote Публикувано: Петък в 09:24 Публикувано: Петък в 09:24 преди 16 минути , Дани Магелани каза: По подобен проблем звъних в офиса във Вилнюс. Говорихме на руски. Оправиха ми полета, както го исках и получих имейл за промяната веднага. А на кой телефон?
Дани Магелани Публикувано: Петък в 09:25 Публикувано: Петък в 09:25 В момента, muchachote каза: А на кой телефон? Намерих го в сайта, не помня номера.
Седем Два Публикувано: Петък в 12:37 Публикувано: Петък в 12:37 5 hours ago, jorocontrola said: Какво те кара да мислиш така? Хората си го казват в прав текст: И предполагам ще дадът опция за смяна на всеки (стига дестинацията му да остане де). Максимално рано се казва, че имат проблем, за да може всеки да си преправи плановете. Не е да се чака до последният момент и да се отмени полета или разни други мазни, дето правят уж доста по-сериозните авиокомпании. Очакваш ли същото да се случи и с Ryanair и смяташ ли да не летиш повече с тях: Миналата година имам около 10 полета с Airbaltic на средна цена под 25Е. Билетите бяха закупени 8-9месеца по-рано и нямаше нито една промяна или проблем по време на самите полети. Не мисля, че може да се иска повече като съотношение цена-качество 😉 Опасенията ми са свързани преди всичко с нещата описани от @phasma 5 hours ago, phasma said: Като цяло авиокомпанията не е лоша, и такова масово анулиране досега нямаше в историята.много се пррцскаха с тия двигатели на P&W, но не са единствена авиокомпания, която се прецака така, wizz също имат този проблем, ама са по голема авиокомпания и не сенусеща толкоз грубо. Миналите 2 сезона аирбалтик взимаха на wet lease за лятото самолети от carpatair, avion express и им подобни, но много народ се оплакваха тук, че като купуваха билети - пишеше новичек А220, а после го сменят с 20 годишна бръкма на carpat air... И шефа казваше че другата алтернатива е да анулират полетите, щотото не достигат самолети- 5-10 самолета си седят чакайки ремонта на двигателя. Но мен ме притеснява като цяло финансовото състояние на аирбалтик. Имаха едни 200 милиона займ на 6% лихва. да могат да се разраснат и да взимат тез нови самолети, до ковида беше горе-долу добре. По време на ковида спряха да летят, държавата им наля 250 милиона да не фалират с условие от ЕС да ги върнат след примерно 3 години, ама тез 250 милиона себиздухаха по време на ковида доста бързо. Само 23гю година минаха на печалба, а 24 пск на загуба. Та доиде време за връщане на пъвите предковидни 200 милиона, а компанияыа не е добре ( много загуби покрай ковид, загубиха голям част от трафика заради затварянето на Русия за полети на ЕС компании и още проблеми с двигателите), та можайа да вземат займ 300 милиона на 14.5%, което е ужас. Мисля, че авиокомпанията ще съществува до момента, в който спре държавното финансиране. Смятам, че без такова много трудно биха успявали да си плащат сметките дълго време. Разбира се, ще съм много доволен, ако продължат да летят още много години. Относно Ryanair - там нещата са доста различни и няма място за сравнение по отношение на финансиране, капацитет и т.н.
jorocontrola Публикувано: Петък в 12:57 Публикувано: Петък в 12:57 преди 26 минути , Седем Два каза: Мисля, че авиокомпанията ще съществува до момента, в който спре държавното финансиране. Като изключим началото и ковидните години, авиокомпанията дори е на лека печалба: Не мисля, че някой ще я остави да фалира, защото: 1) им върши доста добра транспортна услуга; 2) от 2500 служители, ако попуснем,че 2000 са латвийци или базирани там и в момента плащат 30-40% данъци на заплатите си, иначе ще трябва държавата да им плаща помощи. Така че дори и да е малко на минус, може да се окаже, че държавата е доста на +; 3) малко или много е въпрос и на национална гордост за тях: така че бих казал: Спокойно и се радвайте лятото на полетите си 🙂 1
phasma Публикувано: Петък в 18:47 Публикувано: Петък в 18:47 В карнинката са показани печалби и загуби през годините. Както казах, финанситово беха що годе до ковида, и после страшни загуби и напомпване на заеми (заради ковид, загуба на руския пазар и проблеми с двигателите). И 200 милиона от 2019та трябваше да се връщат в най неподходящ момент 2024, затова такива конски лихви от 14.5%. Сега член на борда каза че много вероятно да искат пари отново на държавата, иначе няма да издрапат с тоя конскимпроцент. Правителството другата седмица ще обсъжда смяна на правлениетп в авиокомпанията. Най много въпроси има к CEO, който си прави 800 000 евро годишна заплата вече 12 години.. Народа тук негодува че CEO-то ( Мсртин Гаус, немец) е договорил да дадат 21 от новите си самолета на wet lease на Луфтханза груп, а своя пазар кучета го яли. Имтересно още че спред Гаус отдаване wet lease прави повече печалба на airBaltic, отколкото превозс на пътници... Забравих да кажа, че 2024та пак ще са 40-50 милиона загуба 😞 1
stanislavpp Публикувано: Петък в 19:18 Публикувано: Петък в 19:18 @phasma е дал доста хубаво инфо , аз ще добавя малко : AirBaltic’s Press Release: airBaltic Forced to Cancel Flights Due to Engine Maintenance Delays Riga, Latvia. The Latvian airline airBaltic announces that it is forced to cancel 4 670 flights from all its bases for the summer season 2025. The cancellations are a result of unexpected delays and prolonged engine maintenance by its supplier, Pratt & Whitney. The engine manufacturer’s inability to meet its timely maintenance obligations has impacted the operational capabilities of airBaltic’s Airbus A220-300 fleet, forcing the airline to adjust its summer schedule. airBaltic has been informed by Pratt & Whitney that several of its A220-300 aircraft will remain grounded into 2025 due to an engine shortage. As a result, the airline will cancel 19 routes and reduce frequencies on 21 others across its bases. In total, 4 670 flights will be cancelled, affecting an estimated 67 160 passengers. Despite these challenges, airBaltic will continue operating most of its flights – over 70 destinations across Europe and beyond – ensuring the Baltic States remain connected to the rest of the world. Like many other airlines worldwide, airBaltic has been facing external factors beyond its control, including global supply chain issues and maintenance constraints. The airline deeply regrets the disruption caused by these forced cancellations and remains fully committed to supporting affected customers through rebooking options or full refunds as needed. Minimizing disruption and maintaining reliable service remain top priorities for the airline. airBaltic continues to work closely with Pratt & Whitney to resolve the maintenance delays and find a sustainable solution. Customers whose bookings are affected are advised to check their reservations via the Manage My Booking section on airBaltic.com. From there, they can select alternative airBaltic flights or request a full refund. The cancelled routes are as follows: From Riga: Aberdeen Belgrade Cluj-Napoca Yerevan Gothenburg Mykonos Pristina Rzeszow Skopje Stavanger From Vilnius: Dubrovnik Ibiza Rhodes Chisinau Tel Aviv Valencia From Tallinn: Dubrovnik Hamburg From Tampere: Rhodes Финансовата година за Еър Балтик ще е лоша , дано след краят и, не бъдат абсорбирани от Луфти ( предвид съвсем топлите им отношения ), моите предпочитания определено са към AF-KLM , има вероятност и Делта да се намеси или присъедини към AF-KLM. Прат-Уитни ще изплатят вероятно някаква компенсация , но може да се окаже недостатъчна , за да се задържат във въздуха самостоятелно. От потребителска точка има умишлено допусната лека неточност “From there, they can select alternative airBaltic flights or request a full refund.” . Не споменават за премаршрутиране с други а/к. Европейската директива изисква и тази опция , когато пътниците не желаят рифанд. Направилите резервации с агенции вероятно ще имат големи трудности за премаршрутиране с други а/к , но всички останали могат да използват възможността в тяхна полза … 5
jorocontrola Публикувано: Петък в 19:34 Публикувано: Петък в 19:34 преди 8 минути , stanislavpp каза: @phasma Европейската директива изисква и тази опция , когато пътниците не желаят рифанд. Направилите резервации с агенции вероятно ще имат големи трудности за премаршрутиране с други а/к , но всички останали могат да използват възможността в тяхна полза … И все пак говорим за полети от лятното разписание, ако не се лъжа. Пак по спомен директивата засяга полети отменени по-малко от две седмици преди датата, така че всеки може да иска, но дали ще получи... 1
stanislavpp Публикувано: Петък в 19:48 Публикувано: Петък в 19:48 преди 18 минути , jorocontrola каза: И все пак говорим за полети от лятното разписание, ако не се лъжа. Пак по спомен директивата засяга полети отменени по-малко от две седмици преди датата, така че всеки може да иска, но дали ще получи... Двуседмичният срок е за парична компенсация . Също така, ако приемете смяна за по-късна дата и имате неотменяема хотелска резервация , директивата ги задължава да я покрият. Тези, които си купят нови билети имат право да получат разликата в цената им. 2
phasma Публикувано: Петък в 19:57 Публикувано: Петък в 19:57 12 minutes ago, jorocontrola said: И все пак говорим за полети от лятното разписание, ако не се лъжа. Пак по спомен директивата засяга полети отменени по-малко от две седмици преди датата, така че всеки може да иска, но дали ще получи... Според евродирективата трябва да ви дадат опция за премаршрутизация, няма значение колко отрано са ви уведомили. Ако са ви уведомили по малко от 14 дена до полета ви се полага отгоре и компенсация 50% от 250/400/600 евро (в зависимост от дължината на полета), а ако са ви уведомили по малко от 7 дена, то компенсацията е 100% от 250/400/600 евро. Естественно аирБалтик ще пробват първо да се решат проблема евтино за тях по следния начин (от най евтиното за тях до най скъпото: 1. дават ви избор на директен полет на други дати (+/- 14 дена от оригиналната дата) - вече я дава тая опция на сайта на аирбалтик когато си гледате резервацията. 2. връщат ви парите 3. ре-рутират ви на оригиналната дата с прекачване, като единия от полетите е на аирБалтик. (народа в коментариите в Латвия писаха че аирбалтик не се съпротивляват много за таз опция) 4. ре-рутират ви на оригиналната дата с прекачване , като всичките полети не са на аирБалтик - това е най-скъпо за тях, и много гледат да го избягват. 1
phasma Публикувано: Петък в 20:09 Публикувано: Петък в 20:09 12 hours ago, jorrro said: Някой знае ли до колко време преди полета може да се поиска смяна на маршрут/дата или refund, когато промяната е по вина на Air Baltic? Този въпрос май го затрупахме с други, но според мен може да се виси така почти до самата новата предложена от тях дата??? Но не е сигурно, не ми се е случвало досега. По-опитни магеланци може да коментират, за по-сигурно. 1
jorrro Публикувано: вчера в 08:02 Публикувано: вчера в 08:02 А иначе ако има две отсечки на една резервация/билет и се пропусне втората заради късното пристигане на първия самолет, авиокомпанията е длъжна да осигури премаршрутиране, нали така? 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега