Прескочи до съдържание

Патагония за 2 седмици


Препоръчани мнения

Със сигурност не е тъпо , но наистина е въпрос на лична преценка дали си заслужава цената , ако си чакал с години подходящи полети на промоция.Билет за корабче може (или поне можеше) да се купи на място , автобусите стоварват хората точно на мястото където се купуват.С ранно тръгване има достатъчно време за всички пътеки + корабчето.

 

П.П. Всъщност пътеписът на Carrie беше най-систематизираното, информативно и полезно ръководство за Патагония, което открих тогава подготвяйки моето пътуване.Използвам случая да благодаря още веднъж 😉

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 13 часа, Lindt каза:

В 12 ни е полетът към Европа, не можем да вземем по-късен на GOL като този, който си сложил в 8 

Не не, иеята ми не е за часовете, аз сложих произволна дата дори. Мисълта ми беше да имаш предвид багажа, понеже на снимката дето сложих се вижда разликата във включения в цената багаж. ГОЛ включват ръчен багаж и още една малка раница, а Латам само една раница.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Чудя с какви обувки да се изтипосам в Патагония, така че да не погина в Буенос Айрес и на север от жега, а и да мога да ги ползвам свободно в по-топло време из нашите ширини (а не обувки за бягане). Открих, че любимата ми марка правят и обувки за преходи.

 

Интересен е тестът във видеото - понеже Gore-tex се води много дишащ и т.н. ... 

 

https://cdn.runrepeat.com/storage/uploads/NewPP/Hoka Anacapa Low GTX/hoka-anacapa-low-gtx-smoke.mp4

 

@stanimir според теб колко тъпо би било човек да тръгне за Патагония без водонепропускливи обувки, но които ще изведат водата директно навън? Исторически gore-tex обувките са ми се пълнили през панталона с вода

 

Връзка към коментар
преди 19 часа, neuromancer каза:

Вярно, че пристигате на градското летище, тогава просто ще се разходите из БА до следобед, колко му е.

 

Относно връщането от Игуасу към Сао Пауло, почти съм сигурен, че цената на ЛАТАМ ще падне и може да вземете следобедния полет. Обаче го има момента на дебненето, вместо да вземете билетите веднага, пък и това "почти"...

И на мен ми се вижда вероятно цената да падне, предвид че този полет се движи около 60 евро до края на октомври и после 100-110 и в моята събота, и на Коледа, Нова година. Някак не е справедливо 😄

Връзка към коментар
16 hours ago, Gentleman Basta said:

Чудя с какви обувки да се изтипосам в Патагония, така че да не погина в Буенос Айрес и на север от жега, а и да мога да ги ползвам свободно в по-топло време из нашите ширини (а не обувки за бягане). Открих, че любимата ми марка правят и обувки за преходи.

 

Интересен е тестът във видеото - понеже Gore-tex се води много дишащ и т.н. ... 

 

https://cdn.runrepeat.com/storage/uploads/NewPP/Hoka Anacapa Low GTX/hoka-anacapa-low-gtx-smoke.mp4

 

@stanimir според теб колко тъпо би било човек да тръгне за Патагония без водонепропускливи обувки, но които ще изведат водата директно навън? Исторически gore-tex обувките са ми се пълнили през панталона с вода

 

Аз бях там с обикновени летни маратонки , и да се мокрят съхнат бързо при тоя климат.Няма някакви особено сложни терени при стандартните маршрути.

Иначе наистина не е никак удобно, че при повечето ми пътувания близо 1 кг от багажа е за чифт трекинг обувки.Вече винаги съм с някакви ултралеки ежедневни + чифт за преходи.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Проучването на W trek ще се окаже голяма занимавка. Изобщо става все по-трудно с толкова блогове и туристически агенции да намеря официални източници с отговори. 

Може би тук трябва да сваля някакъв файл и да чета правилата на парка :close_tema:

https://parquetorresdelpaine.cl/actividades-no-autorizadas/

 

Правилно ли разбирам, че до Mirador Las Torres не можем да отидем по залез, трябва да си тръгнем от там най-късно в 3 PM? Доколко се спазва? @wiliko? A ако решим да се качим по тъмно за изгрева при кулите, в колко най-късно предната вечер можем да сме в Chileno Camping? 

 

 

Връзка към коментар
1 hour ago, Lindt said:

Проучването на W trek ще се окаже голяма занимавка. Изобщо става все по-трудно с толкова блогове и туристически агенции да намеря официални източници с отговори. 

Може би тук трябва да сваля някакъв файл и да чета правилата на парка :close_tema:

https://parquetorresdelpaine.cl/actividades-no-autorizadas/

 

Правилно ли разбирам, че до Mirador Las Torres не можем да отидем по залез, трябва да си тръгнем от там най-късно в 3 PM? Доколко се спазва? @wiliko? A ако решим да се качим по тъмно за изгрева при кулите, в колко най-късно предната вечер можем да сме в Chileno Camping? 

 

 

Погледни и това :

https://en.tripadvisor.com.hk/ShowTopic-g670171-i12474-k14243386-Entering_the_park_before_after_hours_hiking_at_night-Torres_del_Paine_National_Park_Magal.html

 

Аз също срещнах рейнджъри в късния следобед  да обхождат пътеката.За изгрева няма ограничения , само по залез не може.

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

В крайна сметка се оказа, че цените на полетите от Буенос Айрес до Ел Калафате на аржентинците не растат само нагоре. Нормално де, само отчаяни типове като нас може да пожелаят да летят в 4 сутринта. 

 

Днес ги взехме за 96 вместо 111 хиляди (преди всички такси и таксички), визата директно си ги хвана по blue rate, така че първи етап на чуденето е завършен.

 

Сега почвам да умувам дали да се доверя на JetSmart за Santiago - Foz de Iguazu. Ако се обърка нещо, ще изпуснем Игуасу и ще го посетим когато ходим в Бразилия. А този път ще се утешаваме с някакви тукани около Сао Пауло 1 ден.

Алтернативата е след Торес Дел Пайне да се върнем до Ел Калафате, за да летим през Буенос Айрес и да загубим повече от ден, вероятно цели 2 дни, в път.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Lindt каза:

Сега почвам да умувам дали да се доверя на JetSmart за Santiago - Foz de Iguazu. Ако се обърка нещо, ще изпуснем Игуасу и ще го посетим когато ходим в Бразилия. А този път ще се утешаваме с някакви тукани около Сао Пауло 1 ден.

Летяхме я тази отсечка миналата година, само че в обратната посока Фоз-Сантяго и нямахме никакъв проблем. Дразнещото при JetSmart е че към цената прибавят отделно летищната такса, а тази в Сантяго по спомен беше около 25 долара. Ако случайно решат да правят някакви промени, от Сантяго имате доста опции за премаршутиране. То и самата компания JetSmart е чилийска, между другото. 

Иначе аржентинците наскоро са вдигнали входната такса за водопадите от 20.000 на 35.000 песос за чужденци...

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Вчера взехме билетите и до Игуасу и се надявам аржентинците да не ни прецакват много в реално време, а ако е нужно, да е някак предварително, за да имаме шанс да пренареждаме. 


25.11 полет Буенос Айрес до Ел Калафате. Кацаме в 7:30. Хващаме автобус до Ел Чалтен, пристигаме по обяд, ще се опитаме в този ден

да стигнем до Laguna Torre

26.11 Laguna De los Tres

27.11 Loma del Pliegue Tumbado - ако имаме сили и желание.  Вероятно вечерен автобус до Ел Калафате

 

Преходите в Ел Чалтен ще се пренареждат в зависимост от време, сили, транспорт

 

28.11 Perito Moreno - тук не ни е ясно как ще стане. Искаме да отидем рано и да си тръгнем късно, да обиколим пътеките, да си направим пикник и да се возим на корабче. Но дали можем да избираме шатълите и на отиване, и на връщане, не знаем още.

 

29.11 Ранен автобус до Пуерто Наталес и следобед за пазар на провизии за Торес дел Пайне, наемане на спални чували.

 

Вариант за 3 нощувки и 4 дни за W трек:

 

30.11 Camping Central - Mirador Torres del Paine - Camping Los Cuernos линк към карта на трека

01.12 Camping Los Cuernos - Mirador Britanica - Camping Paine Grande линк към карта на трека

02.12 Camping Paine Grande - Grey suspension bridges - Camping Grey линк към карта на трека

03.12 Camping Grey - Paine Grande - разходка около lake Pahoe - обратно към Puerto Natales

 

В общи линии първите 2 дена са много напрягащи, а в следващите 2 усилията могат да се разпределят според състоянието ни, времето и т.н.

Един бонус е, че имаме само 1 скъпа нощувка при къмпингите на Las Torres, но пък нямаме сутрин на кулите. 

 

04.12 Пингвини или още 1 ден в Торес дел Пайне, ако преценим, че няма да се справим за 4 дни с W трека. 

 

05.12 Автобус до Ел Калафате и полет до Буенос Айрес в 6:30 PM

06.12 Сутрешен полет до Игуасу и обиколка на аржентинската страна.

07.12 Обиколка на бразилската част и полет в 3 към Сао Пауло.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 13 часа, Lindt каза:

@П.Кръстев, ти дали направи планирания дълъг преход в Торес Дел Пайне? Можеш ли да погледнеш съкратената ни версия на W trek и да споделиш каквото ти хрумне? 

Не, не направихме O-трека, т.к. доста неща наблъскахме в програмата, а и имаше проблем с местата по къмпингите. Това, което в крайна сметка направихме беше да пристигнем сутринта рано в Camping Central, същия ден направихме трека до Mirador Torres del Paine и нощувахме в Camping Central. На следващия ден си разказахме играта с преход Camping Central - Los Cuernos - Campamento Italiano - Mirador Britanica - Camping Paine Grande (нощувка). Разбираемо след това не бяхме предвидили нищо за ходене към Grey, а си хванахме катамарана към Пудето и Пуерто Наталес. (Разходката до Salto Grande e приятна)

 

Взимайки предвид горното, вашата програма ми се струва доста добре, в действителност Ден 1 и 2 не са лесни, още повече че преди това ще сте били около Ел Чалтен, където също има страхотни трекове. Поне имате 1 спокоен ден около Перито Морено за възстановяване. 

Между другото, препоръчвам с две ръце Loma del Pliegue Tumbado, един от любимите ми преходи, от там е и профилната ми снимка.

  • Благодаря 2
Връзка към коментар
преди 57 минути , П.Кръстев каза:

Не, не направихме O-трека, т.к. доста неща наблъскахме в програмата, а и имаше проблем с местата по къмпингите. Това, което в крайна сметка направихме беше да пристигнем сутринта рано в Camping Central, същия ден направихме трека до Mirador Torres del Paine и нощувахме в Camping Central. На следващия ден си разказахме играта с преход Camping Central - Los Cuernos - Campamento Italiano - Mirador Britanica - Camping Paine Grande (нощувка). Разбираемо след това не бяхме предвидили нищо за ходене към Grey, а си хванахме катамарана към Пудето и Пуерто Наталес. (Разходката до Salto Grande e приятна)

 

Взимайки предвид горното, вашата програма ми се струва доста добре, в действителност Ден 1 и 2 не са лесни, още повече че преди това ще сте били около Ел Чалтен, където също има страхотни трекове. Поне имате 1 спокоен ден около Перито Морено за възстановяване. 

Между другото, препоръчвам с две ръце Loma del Pliegue Tumbado, един от любимите ми преходи, от там е и профилната ми снимка.

Благодаря ти 🙂

Аз всъщност за това ваше разказване на играта питам как мина  😄

и какви са ви впечатленията от Торес Дел Пайне.

 

При нас засега има места в къмпингите, доколкото им работят сайтовете за резервации, но на тези, които са собственост на Lаs Torres, цената е 200 $ на вечер за палатка, а на Vertice: Paine Grande и Lago Grey са към 100$.

Та затова си мислим да се насилим в началото по 25 км и да си спестим 1 нощувка в скъпата източна част на парка, оставяйки си свободен ден за пингвинчета.

 

Сестра ми обаче ме агитира да си вземем много лека палатка и да разтегнем времето за преходи на 5 дни. 

 

Иначе са ни два дни почивка от преходи - Перито Морено и този, дето ще мине в път. А аз съм почти сигурна, че преходите в Аржентина, завършващи в легло, с моя си баня, няма да ни изморят особено. Обаче след тези в Чили не очаквам много да спя и ще изляза от парка абсолютно зомби.

 

Вие видяхте ли пингвини както беше по план?

 

В Ел Чалтен 2 или 3 прехода имахте?

Връзка към коментар
Преди 1 час, Lindt каза:

А аз съм почти сигурна, че преходите в Аржентина, завършващи в легло, с моя си баня, няма да ни изморят особено. Обаче след тези в Чили не очаквам много да спя и ще изляза от парка абсолютно зомби.

 

Мисля, че подценяваш доста патагонския вятър 🙂 Даже и да не е дълъг преходът, умора има. 5 дни на такъв вятър, аз лично не бих си го причинила. Всички, които видях след като бяха направили W-трека, бяха смазани. С което не те разубеждавам в никакъв случай, просто се пригответе психически, че няма да е толкова лесно и се подгответе добре.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 14 часа, Lindt каза:

Благодаря ти 🙂

Аз всъщност за това ваше разказване на играта питам как мина  😄

и какви са ви впечатленията от Торес Дел Пайне.

 

При нас засега има места в къмпингите, доколкото им работят сайтовете за резервации, но на тези, които са собственост на Lаs Torres, цената е 200 $ на вечер за палатка, а на Vertice: Paine Grande и Lago Grey са към 100$.

Та затова си мислим да се насилим в началото по 25 км и да си спестим 1 нощувка в скъпата източна част на парка, оставяйки си свободен ден за пингвинчета.

 

Сестра ми обаче ме агитира да си вземем много лека палатка и да разтегнем времето за преходи на 5 дни. 

 

Иначе са ни два дни почивка от преходи - Перито Морено и този, дето ще мине в път. А аз съм почти сигурна, че преходите в Аржентина, завършващи в легло, с моя си баня, няма да ни изморят особено. Обаче след тези в Чили не очаквам много да спя и ще изляза от парка абсолютно зомби.

 

Вие видяхте ли пингвини както беше по план?

 

В Ел Чалтен 2 или 3 прехода имахте?

 

Леле, доста са вдигнали цените от 2019. Сега си отворих excel файла за да си припомня някои неща, гледам че ние сме платили 35 USD на човек за палатката в Camping Central и 41 USD на човек за Paine Grande. (носехме си чували, ползвали сме само палатката) 

 

Като цяло Torres Del Paine много ми хареса (все пак видях пума на 200 метра от мен в дивата природа 😄). Дългият ни преход беше 35 км, тръгнахме в 5 сутринта и пристигнахме в 8-9 вечерта. Нямаше цена на бирата в Paine Grande, която да ме откаже да си взема една 😄 Преходът от camping central до Mirador Torres и обратно ни отне 9 часа (точно колкото пише на тази карта на парка). Определено при следващо ходене бих включил поне още 1 нощувка, дори 2 ако се прави ходенето до Camping Grey и обратно. Не мога обаче да кажа, че ми хареса повече от Los Glaciares в Аржентина, трековете около El Chalten също са страхотни.  

 

Пингвините ги видяхме, готино беше, но вятърът беше много силен, лодката клатеше доста, трябва да сте подготвени и да изпиете по едно хапче предварително ако имате проблеми на корабчета по принцип (дори и да нямате, хубаво е да вземете като предпазна мярка). Дали си струва парите е относителен въпрос, доколкото знам обичате да снимате животни и може би би ви допаднало, видяхме и колония морски лъвове на о-в Марта (ако не се лъжа), но там не слизахме.
За мен не беше най-якото нещо от това пътуване, бих го заменил за 1 допълнителен ден в Torres Del Paine (но тогава нямаше възможност заради местата така или иначе)


Относно вашата програма: Колко часа планирате да пристигнете в Camping Central и да започнете трека от там до Mirador Torres и след това до Los Cuernos? Ние хванахме първия автобус в 07:00 от Пуерто Наталес, пристига се в Лагуна Амарга, там се хваща друго бусче то Camping Central и стартирахме прехода чак около 11:00 (но се настанявахме в къмпинга). Питам защото вашия план включва преход от поне 11 часа (все пак ако хванете облаци горе на гледката едва ли ще се завъртите и ще тръгнете веднага, поняго може да се наложи да почакате за да хванете гледката). В зависимост от това кога тръгнете може да закъснеете доста още първия ден.  Това ми се струва основната въпросителна, ако успеете да тръгнете възможно най-рано там, останалото ми изглежда супер.

 

Определено умората се натрупва, ние бяхме минали около 200км за 10 дни и беше доста тегаво. Ако се съмнявате, че някъде нещо може да ви дойде в повече, по-добре направете компромис и изключете нещо от програмата.

 

Ако имате някакви по-конкретни въпроси питайте, аз ако се сетя нещо друго ще добавя.

 

 

П.С. Бяхме 3 нощувки в Ел чалтен и направихме 2 прехода -  Loma del Pliegue Tumbado и Laguna De los Tres, Laguna torre мисля, че не е задължителна ако се прави Pliegue Tumbado.

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Гледам за нощувки и се чудя. Скъпи ли са такситата в Ел Калафате и Ел Чалтен? А какво беше - цената в Аржентина, която е в долари, ако платя на място, ще падне малко ли? Или каквото виждам, това е. А през букинг ли да си запазвам или има някаква много по-подходяща платформа за този регион? 

Връзка към коментар
преди 3 часа, Lindt каза:

Скъпи ли са такситата в Ел Калафате и Ел Чалтен?

Не ми се е налагало да ползвам таксита и на двете места, даже подозирам, че в Ел Чалтен изобщо няма, предвид колко е малко градчето. От "автогарата" до началото на пътеките за хайкинг (в двата края на градчето по дължина) са около 20-25 мин пеша. В Ел Калафате предполагам, че има, но по-скоро под формата на частни трансфери (с т.нар. remis). Опциите за нощувки в Ел Чалтен специално са доста ограничени и няма кой знае какъв избор - или са някакви бюджетни ламаринени постройки, или по-луксозен сегмент. В Ел Калафате има повече избор, но там за сладурко местенце цените на нощувки не са благи. За плащането на място, по-добре някой по-скоро ходил да сподели инфо.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 16 минути , Carrie каза:

Не ми се е налагало да ползвам таксита и на двете места, даже подозирам, че в Ел Чалтен изобщо няма, предвид колко е малко градчето. От "автогарата" до началото на пътеките за хайкинг (в двата края на градчето по дължина) са около 20-25 мин пеша. В Ел Калафате предполагам, че има, но по-скоро под формата на частни трансфери (с т.нар. remis). Опциите за нощувки в Ел Чалтен специално са доста ограничени и няма кой знае какъв избор - или са някакви бюджетни ламаринени постройки, или по-луксозен сегмент. В Ел Калафате има повече избор, но там за сладурко местенце цените на нощувки не са благи. За плащането на място, по-добре някой по-скоро ходил да сподели инфо.

Реално в Ел Калафате ни се видя, че нямаме полезен ход без ходене - центърът е на прибл. 2 км от гарата, а ние трябва 4 пъти да отидем до нея в рамките на 2 нощувки. 

От друга страна не ни се спи в края на града. Сега сигурно е абсурдно да се тръшкам за 2 км, но липсата на транспорт и ходенето късно вечер ме безпокои.

Връзка към коментар

Най-опасното нещо, което може да се случи вечер на човек из Аржентинска Патагония, е да се раздели с няколко хиляди песос за сочен и много крехък телешки стек с чаша вино. Най-добре да е Medium Rare, или при крайна необходимост Medium, но в никакъв случай над това.
Или за огромен кралски краб (Santolla). Валидно е за цяла Патагония, но в Pto Natales и Ushuaia бяха най-вкусни.
Това е много сериозна и реална опасност, която не бива да се подценява. Още повече, че обикновено рецидивира, и се повтаря при всяка удобна възможност.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Запазих вчера 2 нощувки в Calafate hostel, видя ми се хубава стаята.

 

Не е до гарата, но пък е в центъра, така че се надявам да си намерим хубава храна вечерите и къде да си изперем дрехите. Ще имаме много малко време за тази дейност и по-скоро ни трябва автомат, а не laundry service от днес за утре, както беше в Коста Рика.

 

Тъпо ми е, че нямам хладилник на разположение в стаята, не знам за потенциалния пикник на Перито Морено какво ще си носим. Всъщност извън ресторантите не знам какво има за ядене в Патагония. А особено за Торес Дел Пайне ще трябва да се заредим с някакви леки, но ядливи неща. @stanimir, какво се носи на многодневни преходи? 

 

П.П. в букинг запазвах вчера, защото имах изтичащ код. Но цените ми ги изкарваше в долари, а не аржентинско песо и нямаше информация в каква валута ще платя. 

Днес обаче надникнах в експедия и стаите там са в аржентинско песо, така че според виза калкулатора цената ми е 86 $, а не 126 $. Явно за това пътуване букинг ще го ползвам основно за справка.

Връзка към коментар

Нося мини газов котлон, ако съм за повече от 2 дни без достъп до храна за презареждане - ултралек и заема минимално място.Има и добри  китайски аналози.На място си купувам газова бутилчица каквато има  , тези от 227гр. са достъчни за 3-4 дни :

 

https://www.outdoorgearlab.com/reviews/camping-and-hiking/backpacking-stove/msr-pocketrocket-2

 

https://www.amazon.com/MSR-IsoPro-Canister-Backpacking-Camping/dp/B09NC3NVWS

 

Храната - инстантни нудъли, разни овесени закуски , ядки и сушени плодове , сушено говеждо ,бирени пръчици , такива неща. Има и лиофилизирани храни , но цената им не ми допада , а и не съм убеден че е по-вкусно от моите неща.

 

https://www.quakeroats.com/products/hot-cereals/instant-oatmeal

 

 

https://www.walmart.com/ip/Jack-Link-s-100-Beef-Original-Beef-Jerky-16oz-Resealable-Bag/2159875505

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2
Връзка към коментар

След не много кратка и леко неравна битка, кемповете са запазени!

 

Вчера си смотах една таблица, за да се ориентирам какво можем и не можем да направим, която много помогна, за да може с един поглед човек да се ориентира за опциите:

 

image.png.c0ce79c33dc9c0a7b14af138c935df57.png

 

4 дена с 3 нощувки, ще въртим от запад на изток. И в началото си го мислихме точно този план, но в обратна посока. Това, което сега имаме, е по-ранно тръгване от Cuernos сутринта и трябва да се дотъркаляме до изхода към 19:30, за да си хванем шатъла и автобуса

 

Цени в USD:

-Grey - нощувка 2x11, палатка 44, постелки 2х12 - 90 USD

-Paine Grande - нощувка 2х13, палатка 44, постелки 2х12 - 94 USD

-Cuernos (нещастници!) - нощувка 80, палатка 55, постелки 2х12 - 159 USD

 

Остана да наемем спални чували от Пуерто Наталес, които ще са още около 2х40 USD

 

Айде, прескочихме трапа!

 

Сега да си потвърдим, че има екскурзии от Пуерто Наталес до Магдалена за пингвини и сме вързали програмата 🙂

 

 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.