Прескочи до съдържание

Следващ взвод за Исландия - давайте акъл!


Torpedo

Препоръчани мнения

Поръчването става и без лингвистичната гимнастика, посочена от г-н maialearrosto 

Може и да ползвате езика на жестовете ;) Ние си купихме от прочутия хот-дог (никак не беше лош, всъщност) с посочване от една бензиностанция   :rolleyes:

Разбраха ни :P

Редактирано от danimarkova
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ще се включа и аз в обсъждането тук, може да е малко късно,но едва днес видях темата.

 

Според мен прекалено оптимистично е за 7 дни да се направи пълна обиколка, като при това два от дните са твърдо закотвени на едно място, и едновременно с това да се насладиш на невероятната Исландска природа. Така обричате пътуването си да е на тъгъдък и със сигурност ще трябва да пропускате места, които иначе си заслужават.

Все пак тук по-добре да се включи с по-подробен коментар Ани от Пловдив. Те направиха пълна обиколка мисля за 8 или 9 дена и пак съм сигурен, че са препускали.

Добра идея е да платите за допълнителен шофьор и НЕ превишавайте ограниченията на скороста. Бързането може да ви изиграе лоша шега, а шофирането от само един човек е доста изморително с такава гъста програма.

Идеята да жертвате Skaftafell National Park не е добра и това го казвам най-отговорно!

Предложението на Георги е много по-удачно, но пак всичко минава набързо.

Аааа и Директора на водопада да не дава грешни съвети! :) Gullfoss е най-северната точка от Golden Circle, по-точно казано, най-североизточната. Да не би да имаш предвид кратера Kerið?!

Лично аз бих жертвал пълната обиколка и бих отделил повече внимание на Златния кръг, Skogafoss(тук може да си направите лека разходка навътре в планината), Dyrholaey и Reynisfjara, Skaftafell National Park, Jokulsarlon(ако имате късмет да са наизлезли тюлените може и повече от два часа да откарате), източните фиорди(така и така ще спите в близост две нощи).

Към това, което Георги обясни за кредитните карти, ще допълня, че ако кредитната ви карта няма пин код при плащане(да не се бърка с пин кода при теглене от банкомат), няма да може да си заредите гориво от колонките за самообслужване. Някакъв вид предпазна мярка е и няма начин за заобикаляне. Много по-лесно и удобно е да си купите предплатени. Има разфасовки по 3000, 5000, 10000 и 20000 крони. За успокоение може да си купите една-две от по-малките, така, че и да хартисат 3000 крони да не е голяма загубата, пък и тук има много желаещи, все ще се намери, кой да ги използва, така както направих аз. :)

 

Пътеписа ми е наполовина готов, надявам се до няколко дни да го довърша и публикувам.

Редактирано от Light
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да, може да съм подценил отбивката за Gulfoss колко точно време изяжда. Относно това да ли е постижимо за седмица - доста каране ще е, но е постижимо, дните са на практика неограничени по тяхното време, но да си преценят дали имат физически и психически сили :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ще се включа и аз в обсъждането тук, може да е малко късно,но едва днес видях темата.

 

Според мен прекалено оптимистично е за 7 дни да се направи пълна обиколка, като при това два от дните са твърдо закотвени на едно място, и едновременно с това да се насладиш на невероятната Исландска природа. Така обричате пътуването си да е на тъгъдък и със сигурност ще трябва да пропускате места, които иначе си заслужават.

Все пак тук по-добре да се включи с по-подробен коментар Ани от Пловдив. Те направиха пълна обиколка мисля за 8 или 9 дена и пак съм сигурен, че са препускали.

Добра идея е да платите за допълнителен шофьор и НЕ превишавайте ограниченията на скороста. Бързането може да ви изиграе лоша шега, а шофирането от само един човек е доста изморително с такава гъста програма.

Идеята да жертвате Skaftafell National Park не е добра и това го казвам най-отговорно!

Предложението на Георги е много по-удачно, но пак всичко минава набързо.

Аааа и Директора на водопада да не дава грешни съвети! :) Gullfoss е най-северната точка от Golden Circle, по-точно казано, най-североизточната. Да не би да имаш предвид кратера Kerið?!

Лично аз бих жертвал пълната обиколка и бих отделил повече внимание на Златния кръг, Skogafoss(тук може да си направите лека разходка навътре в планината), Dyrholaey и Reynisfjara, Skaftafell National Park, Jokulsarlon(ако имате късмет да са наизлезли тюлените може и повече от два часа да откарате), източните фиорди(така и така ще спите в близост две нощи).

Към това, което Георги обясни за кредитните карти, ще допълня, че ако кредитната ви карта няма пин код при плащане(да не се бърка с пин кода при теглене от банкомат), няма да може да си заредите гориво от колонките за самообслужване. Някакъв вид предпазна мярка е и няма начин за заобикаляне. Много по-лесно и удобно е да си купите предплатени. Има разфасовки по 3000, 5000, 10000 и 20000 крони. За успокоение може да си купите една-две от по-малките, така, че и да хартисат 3000 крони да не е голяма загубата, пък и тук има много желаещи, все ще се намери, кой да ги използва, така както направих аз. :)

 

Пътеписа ми е наполовина готов, надявам се до няколко дни да го довърша и публикувам.

Имам въпрос, моята кредитна карта има пин код, как да разбирам да не се бърка с код за теглене от банкомат? Два пин кода ли трябва да имам? При дебитните карти нали с един и същи пин код се тегли и се плаща, нещо не ми е ясно?

Връзка към коментар

Аз не казвам, че не е постижимо, а че не ми се вижда удачно да препускаш с колата нонстоп, а за хубавите неща да нямаш време, понеже гониш трансфер до конкретна крайна точка за деня. Исландия не си заслужава да препускаш през нея. Просто лично мнение.

Gullfos и Geysir са относително близо един до друг.

Връзка към коментар

Имам въпрос, моята кредитна карта има пин код, как да разбирам да не се бърка с код за теглене от банкомат? Два пин кода ли трябва да имам? При дебитните карти нали с един и същи пин код се тегли и се плаща, нещо не ми е ясно?

Един ПИН код е. Някои терминални устройства за плащане са конфигурирани така, че да не ти искат ПИН, за по-бърза процедура при плащането, ако издателят на картата позволява. Нямам идея обаче твоят издател как ти е конфигурирал картата и дали позволява плащане без ПИН.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Позволява, навсякъде досега съм плащала без пин код, но като питах в банката ми казаха, че ако устройството ми иска пин код, картата си има и просто трябва да го вкарам и тя наистина си има.

Връзка към коментар

Имам въпрос, моята кредитна карта има пин код, как да разбирам да не се бърка с код за теглене от банкомат? Два пин кода ли трябва да имам? При дебитните карти нали с един и същи пин код се тегли и се плаща, нещо не ми е ясно?

 

Моята кредитна карта също си има пин код, когато я забуча в банкомат ми го иска, даже и за справка, така е при всички карти.

Но като плащам на пос-терминал в магазини, не въвеждам пин-код.

На бензиностанцията при Вик, борбата с колонката беше около 20 минути, като не бях само аз с този проблем. Едни французи и някакви агличани също бяха забили като мен.

Извиках един от служителите да ми направи операциите с устройството, понеже си мислех, че правя нещо не както трябва.

Той направи операциите, както и аз, и като се стигна до въвеждане на пин-код, ме подкани да го въведа, аз му казах,че нямам пин код за плащания с картата(вече бях пробвал и с пин-кода на картата, но той не важи в този случай). Той ми каза, че при такива карти трябва да си купиш предплатена карта за гориво и с нея да зареждам.

През цялото време французите гледаха отстрани демонстрацията и обясненията и схванаха ситуацията още преди младежа да е приключил с мен, а англичаните се бориха още 15 минути, като пуфтяха и се възмущаваха, как така не може да си заредят, и защо пък ги принуждават да си купят предплатени карти....

Връзка към коментар

Един ПИН код е. Някои терминални устройства за плащане са конфигурирани така, че да не ти искат ПИН, за по-бърза процедура при плащането, ако издателят на картата позволява. Нямам идея обаче твоят издател как ти е конфигурирал картата и дали позволява плащане без ПИН.

 

Според мен тук може би става дума за допълнителната проверка, която новите кредитни Visa изискват. Става дума за допълнителен код, който съдържа цифри и букви. Аз имам активирана подобна опция на визата, но досега само при покупки през интернет ми се е налагало да въвеждам този код...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Според мен тук може би става дума за допълнителната проверка, която новите кредитни Visa изискват. Става дума за допълнителен код, който съдържа цифри и букви. Аз имам активирана подобна опция на визата, но досега само при покупки през интернет ми се е налагало да въвеждам този код...

 

Този код, за който говориш е SecureCode при MasterCard и Verified by Visa за Visa и е валиден само при онлайн покупки.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не Duke, не е това. Просто така е конфигурирано устройството на гориво-колонката. Така ми обясни служителя. Някакъв секюрити реасон е. При карти конфигурирани от издателя, да плащаш без да набираш пин-а тези устройства не позволяват плащане, даже и да въведеш пин-кода на картата.

Редактирано от Light
Връзка към коментар

Не Duke, не е това. Просто така е конфигурирано устройството на гориво-колонката. Така ми обясни служителя. Някакъв секюрити реасон е. При карти конфигурирани от издателя, да плащаш без да набираш пин-а тези устройства не позволяват плащане, даже и да въведеш пин-кода на картата.

 

Това също не е съвсем така. В Исландия аз си плащах без пин, например хотдоците и напитки в заведенията, в същото време нямах проблеми да зареждам на колонката с пина. Просто да пробват в края на първия ден и то ще си покаже дали имат нужда от предплатените карти :)

Връзка към коментар

като се стигна до въвеждане на пин-код, ме подкани да го въведа, аз му казах,че нямам пин код за плащания с картата(вече бях пробвал и с пин-кода на картата, но той не важи в този случай). Той ми каза, че при такива карти трябва да си купиш предплатена карта за гориво и с нея да зареждам.

За пръв път чувам такова нещо... пин кодът на картата (който се използва за оторизация на физически устройства) е един, няма друг и зависи от конфигурацията на ПОС терминала дали ще ти поиска да го въведеш или не. В твоя случай е трябвало да се обърнеш към банката си след като си въвел пин-а си и не се е осъществила транзакцията, за да разбереш причината.

Връзка към коментар

Ще препоръчам да прочетеш по-подробно ден 5 от пътеписа ми. За мен всичко, което видяхме тогава не е за изпускане, а двата водопада са задължителни /поне според мен/. Северната част изобщо не отстъпва на южната-напротив даже е по-мистична, по-сурова и с по-малко туристи. Мога да кажа, че разпределението на нашите нощувки се оказа идеално за времето, което отделихме на Исландия, още повече,че когато си с фотографи се бавиш много, много повече. Ноооооо каквото и да планирате никога няма да ви стигне времето да се насладите на Исландия. Ще искате и още и още и още...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

За пръв път чувам такова нещо... пин кодът на картата (който се използва за оторизация на физически устройства) е един, няма друг и зависи от конфигурацията на ПОС терминала дали ще ти поиска да го въведеш или не. В твоя случай е трябвало да се обърнеш към банката си след като си въвел пин-а си и не се е осъществила транзакцията, за да разбереш причината.

Да един е. Причината е, че устройството е така конфигурирано, че за карти при които не въвеждаш ПИН при плащане и да въведеш ПИН-а, самото устройство прекратява/не позволява да се осъществи транзакцията. Явно по някакъв начин разпознава такъв тип карти. И както казах, така е направено заради защита на притежателите на такива карти.

Банката и/или издателя на картата в случая нямат нищо общо с отказаната транзакция...

Връзка към коментар

И понеже сме те "започнали", да те "довършим" :). Ясно е, че ще ядете много "пилсури" (исландският хотдог), има ги навсякъде: бензиностанции, магазини. Отговорно твърдим, че най-доброто, известно и "иконично" (егати определението) място е будката "Беяринс Безту", правеща хотдог от 1937 г., намираща се на умерено-забутано място. От нея ядат Бил Клинтън, "Металика" и ...другарят Прасе... :)

 

Как да стигнем до нея: най-известната зала в Рейкявик се нарича "Харпа" и е на пристанището. Няма как да я сбъркаш, защото е синкава, модерна като архитектура, вижда се и от центъра. Заставате с гръб към главния й вход и тръгвате напред. След минута-две сте при будката и казвате магическата фраза "ейна мед йоллу", "един с всичко" (дано тук да не ме "зачеше" някой скандинавист ) и си гледате кефа.

 

Ако се объркате, пращаш Дедо до коя да е исландка, той я поглежда влажно-влажно и на добър исландски я пита: "Беяринс Безту"?...

Получавате това: http://www.izlitane.com/wp-content/uploads/2013/11/DSC00593.jpg

 

Повече инфо на: http://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A6jarins_Beztu_Pylsur

 

Ама как ще свършваме, нали едва сме започнали :) Детайлите по местонахожденето на легендарната будка "Беяринс Безту" са от съществено значение за оцеляването ни в местни условия, още повече че  на този етап не се чувствам готова да опитвам (полу)разложената им акула :wacko:  Така че Дедо вече премина в режим упражнения на исландски, макар да не съм категорично убедена, че темите, които тренира за разговор с евентуалните ефирни същества там имат точно комунално-битова насоченост... :P  

Връзка към коментар

Ще се включа и аз в обсъждането тук, може да е малко късно,но едва днес видях темата.

 

Според мен прекалено оптимистично е за 7 дни да се направи пълна обиколка, като при това два от дните са твърдо закотвени на едно място, и едновременно с това да се насладиш на невероятната Исландска природа. Така обричате пътуването си да е на тъгъдък и със сигурност ще трябва да пропускате места, които иначе си заслужават.

Все пак тук по-добре да се включи с по-подробен коментар Ани от Пловдив. Те направиха пълна обиколка мисля за 8 или 9 дена и пак съм сигурен, че са препускали.

Добра идея е да платите за допълнителен шофьор и НЕ превишавайте ограниченията на скороста. Бързането може да ви изиграе лоша шега, а шофирането от само един човек е доста изморително с такава гъста програма.

Идеята да жертвате Skaftafell National Park не е добра и това го казвам най-отговорно!

Предложението на Георги е много по-удачно, но пак всичко минава набързо.

Аааа и Директора на водопада да не дава грешни съвети! :) Gullfoss е най-северната точка от Golden Circle, по-точно казано, най-североизточната. Да не би да имаш предвид кратера Kerið?!

Лично аз бих жертвал пълната обиколка и бих отделил повече внимание на Златния кръг, Skogafoss(тук може да си направите лека разходка навътре в планината), Dyrholaey и Reynisfjara, Skaftafell National Park, Jokulsarlon(ако имате късмет да са наизлезли тюлените може и повече от два часа да откарате), източните фиорди(така и така ще спите в близост две нощи).

Към това, което Георги обясни за кредитните карти, ще допълня, че ако кредитната ви карта няма пин код при плащане(да не се бърка с пин кода при теглене от банкомат), няма да може да си заредите гориво от колонките за самообслужване. Някакъв вид предпазна мярка е и няма начин за заобикаляне. Много по-лесно и удобно е да си купите предплатени. Има разфасовки по 3000, 5000, 10000 и 20000 крони. За успокоение може да си купите една-две от по-малките, така, че и да хартисат 3000 крони да не е голяма загубата, пък и тук има много желаещи, все ще се намери, кой да ги използва, така както направих аз. :)

 

Пътеписа ми е наполовина готов, надявам се до няколко дни да го довърша и публикувам.

 

 

:) Чаках да чуя и твоето мнение. Много внимателно проучих всички писани до момента магелански пътеписи за Исландия, особено този на Ани от Пловдив за пълната оликолка. Едно нещо забелязах да се повтаря във всички - без значение кой колко време е прекарал там, никога не му е било достатъчно да се насити на тази енигматична страна. 

 

При нас основният момент в пътешествието е срещата с нашия приятел, завърнал се в родината. Оттам и дните, фиксирани на източния бряг. Всичко останало се подрежда около тази среща. Нито тъгването можехме да направим по-рано, нито връщането - по-късно. Така се оформи настоящия график.

 

Знам, че както сме го планирали, пътуването прилича на свински тръс на японски туристи из Лувъра. Това, на което разчитаме са дългите дни, стройна организация, цели, внимателно подредени благодарение на насоките от всички вас и разработени резервни варианти. Всичко това върви ръка за ръка с ясната увереност, че дори така вероятно ще пропуснем много неща, но винаги е така - трябва да се откажеш от едно, за да направиш друго... И надеждата, че един ден ще се върнем за "поправка" ;)

 

Относно придвижването - още с наемането на колата платихме и за втори шофьор, а колкото до спазването на ограничението за скоростта - видях, че и за това има пълно единодушие :)  Едно е ясно: след всичко казано по темата за бензина решението ми е категорично да купупим предплатени карти и да се отървавем от тази грижа.

 

Чакам с интерес и нетърпение публикуването на пътеписа ти, от който със сигурност ще заимствам още идеи и насоки! :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аргхххх, паркинг в Рейкявик... Имате ли наблюдения? Хотелът ни е в централната част на града и има безплатен паркинг, но "с ограничени брой места, без възможност за предварителна резервация".  Което вероятно значи, че просто няма да има места... Така му се пада, на който го домързя да ходи от кварталите до града, но реших този път да има разнообразие :) Четох, че близо до пристанището, от което ще отстоим на 500 м, има голям обществен паркинг от по-евтината зона Р3. Можете ли да споделите опит? Разбира се, отхвърям възможността за нерегламентирано спиране ;)

Връзка към коментар

Аргхххх, паркинг в Рейкявик... Имате ли наблюдения? Хотелът ни е в централната част на града и има безплатен паркинг, но "с ограничени брой места, без възможност за предварителна резервация".  Което вероятно значи, че просто няма да има места... Така му се пада, на който го домързя да ходи от кварталите до града, но реших този път да има разнообразие :) Четох, че близо до пристанището, от което ще отстоим на 500 м, има голям обществен паркинг от по-евтината зона Р3. Можете ли да споделите опит? Разбира се, отхвърям възможността за нерегламентирано спиране ;)

 

До колкото си спомням може да се паркира по улиците. Много близо до апартамента, в който спахме имаше и паркинг, през нощта беше безплатно, та една от сутрините ставах малко по-рано да ида да платя на автомата. Спомням си, че цените бяха абсолютно приемливи. В извлечението на кредитната ми карта виждам платени 200 крони, или 1.22 евро, а това беше за нещо от рода на от 8 до 10 сутринта, докато се размърдаме. 

 

Малко мъглява информация ти давам, знам, но със сигурност паркирането не е голям проблем, какъвто би могъл да бъде в големите европейски градове. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аргхххх, паркинг в Рейкявик... Имате ли наблюдения? Хотелът ни е в централната част на града и има безплатен паркинг, но "с ограничени брой места, без възможност за предварителна резервация".  Което вероятно значи, че просто няма да има места... Така му се пада, на който го домързя да ходи от кварталите до града, но реших този път да има разнообразие :) Четох, че близо до пристанището, от което ще отстоим на 500 м, има голям обществен паркинг от по-евтината зона Р3. Можете ли да споделите опит? Разбира се, отхвърям възможността за нерегламентирано спиране ;)

 

Бях наел апартамент в самия център и на улицата пред блокчето и на малко паркингче над него може да се спира безплатно стига да си намериш място. Ако не сте много далеч от там, оставяте куфарите в хотела, а колата там. Според мен за самия град няма да ви трябва колата.

Ето и адреса:

http://ja.is/kort/?q=grettisgata%2090&type=aerial&x=358085&y=407666&z=10

 

Всъщност тази карта е доста интересна. Има информация къде кой живее, телефонни номера и т.н. Даде ми я любезния ми домакин, защото гугъл мапс даваше адреса на около 7-800 метра в западна посока...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.