Прескочи до съдържание

Lufthansa - една одисея из Европа


Препоръчани мнения

Публикувано:
След като преди няколко месеца много сладко се смях на няколко човека за премеждията им с Луфтханза, вчера след около 2 часа чакане на летище Дюселдорф ни съобщиха, че заради развалена тонколона в самолета, полетът ни до Мюнхен е анулиран. Естествено изпуснахме и полета до София.
Наредихме се тримата от запаза или тримата глупаци, не знам точно, да чакаме на една дълга опашка, за да ни премаршрутират и докато дойде нашия ред, банички нямаше. Да де, банички може и да е имало, ама полети до София, на чист български - йок. В шеги и закачки минаха следващите 5 минути с девойката на гишето, докато от отсрещната страна на телефона не казаха - Еврика, ша са лИти. Проблем, полети до София ... нали прочетохте горе за чистия български 🙂
Та нашата девойка, след като слуша умно какво и говорят от другата страна, гордо стана от стола и прочуствено изрече: "Утре вечер летите!!! До Виена"
Викам си, има два варианта - или е чела Бай Ганьо и затова ни праща във Виена или е решила да имитира Бай Дън и нерде София, нерде Виена, нали е в Европа.
Обаче с трепетния глас на Грета Тунберг тя продължи: "Ще кацнете във Виена в 21:35 и на другата сутрин в 7:30 летите за Варна. Друго за България нямаме в следващите дни"
Земя като една човешка длан. Пусто ако бяхме още на 3 морета, можеше и до Солун да намерят нещо, можеше и Цариград да е наш, ама Варна си е Варна.
Та след като изрецитира всичко, нашата мома седна. Ама сега седим и се гледаме и като една стара семейна двойка си четем мислите. Па може и да съм изпсувал и да съм си ги казал моите. Все тая, важното е, че тя ме погледна още веднъж и каза: "След като кацнете, отивате на гишето на Austrians, те знаят за вас и ще ви чакат, за да ви уредят хотел."
И на двамата в този момент ни е ясно, че никой във Виена няма да знае за нас, и ще трябва да се разправяме, ама вече е 20:30, а ние трябваше да сме на втория си полет за София, затова грабвам бордните карти и се прибираме с най-голямото такси, което виждам на летището, че нали да е от скъпото, пък после ще им пратим сметката.
В 00:30 звъня на горещата линия на Луфтханза, че да може всички, които са им отпаднали полетите заради залепените във Франкфурт да са се назвъняли вече и след точно 3 минути учтив младеж ми вдига и след като разбира проблема, ми сменя полетите до Виена с по-ранни, за да имаме време да си търсим хотел на място 🙂
Е туй то, след няколко часа нова атака, да видим къде ще спим довечера 🙂
 
Продължение:
Така, след нашата одисея на летището с отменения полет и прибирането със скъпото такси, преспахме една вечер и на другия ден бодри-бодри решихме да си хванем пак такси за полета до Виена, нищо, че имаме директен автобус от входната врада до входа на летището. Добре, че сме близо до летището, та ни взеха само 54 евро.
Отидохме на летището и за късмет бяхме на същия гейт като предишния ден. Викам си: На късмет ще да е. Късмета беше, че докато Алекс се пързаляше на куфара си, падна по нос 😃
За наша изненада (то вече се изненадваме на такива неща), полетът на Austrian беше точен и в ранния следобед бяхме във Виена, където веднаха отидохме на гишето им, понеже нали там ще знаят за нас и ще ни чакат. В интерес на истина червен килим имаше, ама с оглед на нюанса на червеното, мисля, че не беше сложен за нас специално, освен ако не са знаели от няколко години какво ще се случи с полетите ни с Луфтханза (което реално не е толкова трудно да се знае). Аз предварително се бях подготвил кои са близките до терминала хотели и даже и детски площадки бях гледал наоколо, обаче дамата на гишето директно ми каза, че ще ни прати в центъра, понеже на летището нямало нищо вече и ако искаме да си платим сами и да си търсим парите от Луфтханза. От умрял писмо. Едновременно с това жената настоятелно се опитваше да ме убеди, че хотелът ни е на 15 минути от летището, нищо, че е в центъра (беше права всъщност). В същия момент се изръсиха около 40 французи от някакъв отменен полет и бързо взехме решението да взимаме предложения хотел, преди да са го дали на някое франсе. Като бонус ни дадоха и билети за влакчето CAT и с ваучер в ръка се запътихме към гарата, като вкарах адреса от ваучера в навигацията на телефона, за да видя как да стигнем. Оказа се, че наистина хотела се намира точно на спирката на САТ и пътуването траеше 15 минути.
Слезнахме и почнахме да се оглеждаме за хотела, понеже на ваучера не видях как се казва (мой пропуск), обаче единственият хотел, който видях беше Хилтън. Добре, че беше Меги, да погледне и да види, че с малки букви във ваучера ни пише Hilton Vienna Park.
Та отидохме на рецепцията и се оказа, че сме на правилното място. Браво Austrian, добре се погрижихте за настаняването ни. Първоначално имаше малко неуредици с настаняването, понеже имахме ваучер за тройна стая, а те такава нямат, но оправиха проблема. Имахме време дори за следобедна разходка из Виена и спокойна вечеря в един ресторант.
На следващата сутрин, отново с първия САТ, бяхме около час преди полета на летището във Виена (бяхме само с ръчен багаж, та не беше проблем) и след около 1,5 часа полет кацнахме във Варна и татко директно ни взе и се запътихме към кръщенето на племеника ми. Партиииии. Аху-иху ... после тихо. После Алекс го хвана някакъв стомашен вирус, влезе в болница и т.н.
Аз Луфтханза за момента ги бях игнорирал, за да си прекараме добре в България, но не ги бях забравил. Просто исках като се прибера в Германия, на спокойствие да си вкарам обичайната процедура за обезщетения (която винаги работи, ако наистина имам право на обезщетение). А тя е следната:
1. Чрез сайта на компанията (ако имат формуляр за обезщетения) или чрез мейл им пиша, че искам обезщетение за закъснението на полета + компенсация за направените допълни разходи. Много е важно предварително да си сложа една бутилка вода в хладилника, за да може след около 2-3 седмици чакане, да си я пийна. В 95% от случаите или няма отговор или отговорър е, че гарга, подплашена от руска ракета, е влезнала в двигателя по време на полет и "Ни нЪ занимай, молят са"
2. След като съм си изпил студената вода, сядам на компютъра и пиша на SÖP (Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr) или ГВА (Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация). Тук водата може да не е толкова студена, за сметка на това, ако пишете през лятото, докато се реши проблемът, може и да е станало студено и обратно. Отнема време, обаче е безплатно и ако сте в правото си, почти винаги го получавате.
3. Тази е малко като вариант на точка 2, ама по-бърза. Адвокат, специалист по обезщетенията, но имам правна застраховка и адвокатът ми е без пари тогава. Нещата стават доста по-бързо и лесно, но без правна застраховка се плаща.
Та реших да си карам по стандартния начин 1 и да ползвам формуляра на Луфтханза. Трябваше да го попълвам два пъти, понеже тъй като пътувахме на различни дати обратно, Меги и Алекс бяха на друга резервация. И като почнах: Ама искам обезщетение по 400 евро на човек (понеже дистанцията е над 1500км), ама искам 2 пъти по близо 60 евро за такси, ама във Виена ходихме на един ресторант, па пихме по 2-3 бири (не че бяха хубави де), па тука едни ягоди и череши си купихме от летището в Дюселдорф, па на татко нафтата от Варна до Бургас.
И си сложих водата в хладилника. Пратиха ми едни два входящи номера. Т.е. един пратиха на мен, един на Меги. Сложих си една аларма в календара за след 2 седмици и приключих въпроса за момента.
На следващия ден Меги ми пишe: "Луфтханза ми писаха, пращам ти съобщението"
Съобщението:
"Що така на него стана, въй, въй, въй", да де, по-скоро беше: "Уважаема бла бла, искрено съжаляваме, признаваме разходите от 154 евро за такси и вечерята във Виена (гадовете изкарали бирите от сметката) и молим да ни дадете сметка, на която да преведем сумата от 954 евро (2х400 обезщетение + 154 за такси и манджа)"
Дадохме сметката ние и два дни по-късно парите бяха преведени. Е, това беше само обезщетението за Меги и Алекс, на мен още не са ми отговорили и е много вероятно да минаваме на точка 3 (щото очевидно обезщетенията ги определят с ези-тура", ама бяхме приятно изненадан от реакцията им.
И понеже толкова ни хареса да получаваме обезщетения за закъснения, си взехме едни билети с Air Serbia, където закъснението е част от самолетния билет
  • Харесвам 13
  • Шок 1
  • Благодаря 1
  • Браво 7
  • Смея се 12
Публикувано:

Много интересен, поучителен, весел и тъжен разказ. С луфтханза , явно летенето е приключение с неизвестен край. Хубаво е, че си успял да запазиш чувството си за хумор и да ни разкажеш исторята, така забавно и увлекателно.  Аз имам  предстоящ полет  с  Луфханза и се чувствам, като в игра на риска рулетка.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 4 часа, ivailo_radev каза:

От умрял писмо.

Всъщност, не е така. Възстановяват разходи и за хотел без резервация с тяхно участие, лично проверено...

 

Неприятна история, но типична за летния период. От шест полета в последния един месец май нямахме нито един навреме. Лошото е, че всички закъснения бяха в рамките на регламента и не мога да претендирам за обезщетение. При теб поне едни 1200 евро ще покрият неудобството...

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 6 часа, ivailo_radev каза:
И понеже толкова ни хареса да получаваме обезщетения за закъснения, си взехме едни билети с Air Serbia, където закъснението е част от самолетния билет

Само внимавай с Еър Сърбия, че не са в ЕС и малко по-различно седят нещата с обезщетението.

Малко ми е интересно, полет от ЕС към ЕС как се третира, след като обикновено обезщетение се дължи от ЕС към извън ЕС.

Ама щом имаш правна застраховка ще се оправиш, не че ти пожелавам да я ползваш де...

Публикувано:
преди 1 час, neuromancer каза:

Само внимавай с Еър Сърбия, че не са в ЕС и малко по-различно седят нещата с обезщетението.

Малко ми е интересно, полет от ЕС към ЕС как се третира, след като обикновено обезщетение се дължи от ЕС към извън ЕС.

Ама щом имаш правна застраховка ще се оправиш, не че ти пожелавам да я ползваш де...

По същият начин. Реално се говори за начална точка и къде е тя. Просто се е наложило от към извън, защото повече такива случай са не ЕУ компании и че не важи наобратно де.

  • Харесвам 2
Публикувано:
На 11.08.2024 г. в 10:48, ivailo_radev каза:

След като съм си изпил студената вода

Ама ти много ларж...трябваше и студената вода да им впишеш в иска, защо само бирата 😄 

Иначе браво, добре ги натискаш за обезщетения, ама щом на едната резервация са дали, трябва и на другата. Използвай го като предтескт да им пишеш пак. Кажи, че за другата резервация има обезщетение, а ти нямаш и да проверят пак, защото явно са те забравили. Ще преразгледат и сигурно ще ти извадят на теб не само бирата, ами и таксито, но пък 400 евро си е достатъчно 🙂 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Публикувано:
На 11.08.2024 г. в 10:48, ivailo_radev каза:
След като преди няколко месеца много сладко се смях на няколко човека за премеждията им с Луфтханза, вчера след около 2 часа чакане на летище Дюселдорф ни съобщиха, че заради развалена тонколона в самолета, полетът ни до Мюнхен е анулиран. Естествено изпуснахме и полета до София.
Наредихме се тримата от запаза или тримата глупаци, не знам точно, да чакаме на една дълга опашка, за да ни премаршрутират и докато дойде нашия ред, банички нямаше. Да де, банички може и да е имало, ама полети до София, на чист български - йок. В шеги и закачки минаха следващите 5 минути с девойката на гишето, докато от отсрещната страна на телефона не казаха - Еврика, ша са лИти. Проблем, полети до София ... нали прочетохте горе за чистия български 🙂
Та нашата девойка, след като слуша умно какво и говорят от другата страна, гордо стана от стола и прочуствено изрече: "Утре вечер летите!!! До Виена"
Викам си, има два варианта - или е чела Бай Ганьо и затова ни праща във Виена или е решила да имитира Бай Дън и нерде София, нерде Виена, нали е в Европа.
Обаче с трепетния глас на Грета Тунберг тя продължи: "Ще кацнете във Виена в 21:35 и на другата сутрин в 7:30 летите за Варна. Друго за България нямаме в следващите дни"
Земя като една човешка длан. Пусто ако бяхме още на 3 морета, можеше и до Солун да намерят нещо, можеше и Цариград да е наш, ама Варна си е Варна.
Та след като изрецитира всичко, нашата мома седна. Ама сега седим и се гледаме и като една стара семейна двойка си четем мислите. Па може и да съм изпсувал и да съм си ги казал моите. Все тая, важното е, че тя ме погледна още веднъж и каза: "След като кацнете, отивате на гишето на Austrians, те знаят за вас и ще ви чакат, за да ви уредят хотел."
И на двамата в този момент ни е ясно, че никой във Виена няма да знае за нас, и ще трябва да се разправяме, ама вече е 20:30, а ние трябваше да сме на втория си полет за София, затова грабвам бордните карти и се прибираме с най-голямото такси, което виждам на летището, че нали да е от скъпото, пък после ще им пратим сметката.
В 00:30 звъня на горещата линия на Луфтханза, че да може всички, които са им отпаднали полетите заради залепените във Франкфурт да са се назвъняли вече и след точно 3 минути учтив младеж ми вдига и след като разбира проблема, ми сменя полетите до Виена с по-ранни, за да имаме време да си търсим хотел на място 🙂
Е туй то, след няколко часа нова атака, да видим къде ще спим довечера 🙂
 
Продължение:
Така, след нашата одисея на летището с отменения полет и прибирането със скъпото такси, преспахме една вечер и на другия ден бодри-бодри решихме да си хванем пак такси за полета до Виена, нищо, че имаме директен автобус от входната врада до входа на летището. Добре, че сме близо до летището, та ни взеха само 54 евро.
Отидохме на летището и за късмет бяхме на същия гейт като предишния ден. Викам си: На късмет ще да е. Късмета беше, че докато Алекс се пързаляше на куфара си, падна по нос 😃
За наша изненада (то вече се изненадваме на такива неща), полетът на Austrian беше точен и в ранния следобед бяхме във Виена, където веднаха отидохме на гишето им, понеже нали там ще знаят за нас и ще ни чакат. В интерес на истина червен килим имаше, ама с оглед на нюанса на червеното, мисля, че не беше сложен за нас специално, освен ако не са знаели от няколко години какво ще се случи с полетите ни с Луфтханза (което реално не е толкова трудно да се знае). Аз предварително се бях подготвил кои са близките до терминала хотели и даже и детски площадки бях гледал наоколо, обаче дамата на гишето директно ми каза, че ще ни прати в центъра, понеже на летището нямало нищо вече и ако искаме да си платим сами и да си търсим парите от Луфтханза. От умрял писмо. Едновременно с това жената настоятелно се опитваше да ме убеди, че хотелът ни е на 15 минути от летището, нищо, че е в центъра (беше права всъщност). В същия момент се изръсиха около 40 французи от някакъв отменен полет и бързо взехме решението да взимаме предложения хотел, преди да са го дали на някое франсе. Като бонус ни дадоха и билети за влакчето CAT и с ваучер в ръка се запътихме към гарата, като вкарах адреса от ваучера в навигацията на телефона, за да видя как да стигнем. Оказа се, че наистина хотела се намира точно на спирката на САТ и пътуването траеше 15 минути.
Слезнахме и почнахме да се оглеждаме за хотела, понеже на ваучера не видях как се казва (мой пропуск), обаче единственият хотел, който видях беше Хилтън. Добре, че беше Меги, да погледне и да види, че с малки букви във ваучера ни пише Hilton Vienna Park.
Та отидохме на рецепцията и се оказа, че сме на правилното място. Браво Austrian, добре се погрижихте за настаняването ни. Първоначално имаше малко неуредици с настаняването, понеже имахме ваучер за тройна стая, а те такава нямат, но оправиха проблема. Имахме време дори за следобедна разходка из Виена и спокойна вечеря в един ресторант.
На следващата сутрин, отново с първия САТ, бяхме около час преди полета на летището във Виена (бяхме само с ръчен багаж, та не беше проблем) и след около 1,5 часа полет кацнахме във Варна и татко директно ни взе и се запътихме към кръщенето на племеника ми. Партиииии. Аху-иху ... после тихо. После Алекс го хвана някакъв стомашен вирус, влезе в болница и т.н.
Аз Луфтханза за момента ги бях игнорирал, за да си прекараме добре в България, но не ги бях забравил. Просто исках като се прибера в Германия, на спокойствие да си вкарам обичайната процедура за обезщетения (която винаги работи, ако наистина имам право на обезщетение). А тя е следната:
1. Чрез сайта на компанията (ако имат формуляр за обезщетения) или чрез мейл им пиша, че искам обезщетение за закъснението на полета + компенсация за направените допълни разходи. Много е важно предварително да си сложа една бутилка вода в хладилника, за да може след около 2-3 седмици чакане, да си я пийна. В 95% от случаите или няма отговор или отговорър е, че гарга, подплашена от руска ракета, е влезнала в двигателя по време на полет и "Ни нЪ занимай, молят са"
2. След като съм си изпил студената вода, сядам на компютъра и пиша на SÖP (Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr) или ГВА (Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация). Тук водата може да не е толкова студена, за сметка на това, ако пишете през лятото, докато се реши проблемът, може и да е станало студено и обратно. Отнема време, обаче е безплатно и ако сте в правото си, почти винаги го получавате.
3. Тази е малко като вариант на точка 2, ама по-бърза. Адвокат, специалист по обезщетенията, но имам правна застраховка и адвокатът ми е без пари тогава. Нещата стават доста по-бързо и лесно, но без правна застраховка се плаща.
Та реших да си карам по стандартния начин 1 и да ползвам формуляра на Луфтханза. Трябваше да го попълвам два пъти, понеже тъй като пътувахме на различни дати обратно, Меги и Алекс бяха на друга резервация. И като почнах: Ама искам обезщетение по 400 евро на човек (понеже дистанцията е над 1500км), ама искам 2 пъти по близо 60 евро за такси, ама във Виена ходихме на един ресторант, па пихме по 2-3 бири (не че бяха хубави де), па тука едни ягоди и череши си купихме от летището в Дюселдорф, па на татко нафтата от Варна до Бургас.
И си сложих водата в хладилника. Пратиха ми едни два входящи номера. Т.е. един пратиха на мен, един на Меги. Сложих си една аларма в календара за след 2 седмици и приключих въпроса за момента.
На следващия ден Меги ми пишe: "Луфтханза ми писаха, пращам ти съобщението"
Съобщението:
"Що така на него стана, въй, въй, въй", да де, по-скоро беше: "Уважаема бла бла, искрено съжаляваме, признаваме разходите от 154 евро за такси и вечерята във Виена (гадовете изкарали бирите от сметката) и молим да ни дадете сметка, на която да преведем сумата от 954 евро (2х400 обезщетение + 154 за такси и манджа)"
Дадохме сметката ние и два дни по-късно парите бяха преведени. Е, това беше само обезщетението за Меги и Алекс, на мен още не са ми отговорили и е много вероятно да минаваме на точка 3 (щото очевидно обезщетенията ги определят с ези-тура", ама бяхме приятно изненадан от реакцията им.
И понеже толкова ни хареса да получаваме обезщетения за закъснения, си взехме едни билети с Air Serbia, където закъснението е част от самолетния билет

Пиши им отново. Ако не помогне, Lufthansa има  профил във Facebook,  пиши им в месинджъра какъв ти проблемът и  да ескалират случая.  Имах аналогичен случай с отменен полет от Мексико до София през Мюнхен, пътувах с дъщеря си. Тя си получи парите седмица слезд попълване на формата в сайта им,  а аз след 3 месеца, сигурно след 10-ина мейла от моя страна . Дори имах мейл да изпратя банкова сметкат и после почти месец нищо, докато накрая и аз получих равностойността на 600 евро.

Публикувано:

аз просто бих почакал, то не е казано, че веднага ще те разгледат, а щом вече са платили за два билета ще платят и третия

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 1 минута , Asya Assenova каза:

Пиши им отново. Ако не помогне, Lufthansa има  профил във Facebook,  пиши им в месинджъра какъв ти проблемът и  да ескалират случая.  Имах аналогичен случай с отменен полет от Мексико до София през Мюнхен, пътувах с дъщеря си. Тя си получи парите седмица слезд попълване на формата в сайта им,  а аз след 3 месеца, сигурно след 10-ина мейла от моя страна . Дори имах мейл да изпратя банкова сметкат и после почти месец нищо, докато накрая и аз получих равностойността на 600 евро.

Спомням си този случай много добре! Помня, че няколко човека във форума ти писахме, че трябва да си малко по-търпелива и рано или късно ще получиш обезщетение. Радвам се, че в крайна сметка това се е случило, но за пореден път ми прави впечатление, че сме склонни да се оплакваме (с основание или без основание), но когато получим благоприятно решение на проблема някак забравяме да "опровергаем" същото оплакване. И това не е конкретно към теб, а принципно като наблюдение от моя страна...

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 1 минута , Duke каза:

Спомням си този случай много добре! Помня, че няколко човека във форума ти писахме, че трябва да си малко по-търпелива и рано или късно ще получиш обезщетение. Радвам се, че в крайна сметка това се е случило, но за пореден път ми прави впечатление, че сме склонни да се оплакваме (с основание или без основание), но когато получим благоприятно решение на проблема някак забравяме да "опровергаем" същото оплакване. И това не е конкретно към теб, а принципно като наблюдение от моя страна...

Напълно съм съгласна с теб, точно така беше. Аз после благодарих на Луфтханза, писах и на стената им, че всичко се е приключило благополучно. Прав си, че не  трябва само да критикуваме, а да отбелязваме и положителното.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Аз пък съм на мнение, че нито една авиокомпания не заслужава изрична благодарност за това, че е благоволила да свърши работата си и да изплати обезщетение, което дължи по регламент. Не е като да дават пари на добра воля или защото си им много симпатичен. Предостатъчно неудобства предизвикват със закъсненията / отменените полети, та чак и благодарности накрая ми идват леко в повече. А оплакването просто е част от процеса за да ти обърнат внимание.

 

Между другото, да не би да има ъпдейт на евро регламента, определящ по-кратки срокове за обработка на жалбите? В началото на месеца (а както знаем август е най-натоварения в годината) на Уиз Еър отне само 3 дни след закъснението да ми одобрят клейма и 3 дни по-късно да изплатят обезщетението. Подобно нещо се случи с Раян миналия месец. Ще ме разглезят с тези светкавични реакции.

  • Харесвам 12
  • Браво 1
  • Смея се 2
Публикувано:
преди 24 минути , Георги Матеев каза:

Между другото, да не би да има ъпдейт на евро регламента, определящ по-кратки срокове за обработка на жалбите? В началото на месеца (а както знаем август е най-натоварения в годината) на Уиз Еър отне само 3 дни след закъснението да ми одобрят клейма и 3 дни по-късно да изплатят обезщетението. Подобно нещо се случи с Раян миналия месец. Ще ме разглезят с тези светкавични реакции.

Най-интересното е че даже и България Еър изплатиха на колегата обещетение за закъснял полет след около 2 седмици след подаване на иска ( и това в края на юли, началото на август). 

  • Харесвам 7
Публикувано:
Горе-долу през седмица имаме случка с Луфтханза. Ама първо добро утро 🙂
Та летят си вчера Меги, баба и внуче или както е казал поетът: "Качили се мама, баба и внуче на каручката и потеглили с магаренцето". Обаче летят София-Франкфрут и вторият им "полет" е с гордостта на немските железници, есенцията на немската инженерна мисъл, братовчедът на Шинкансен, фантазиите на БДЖ-то, кошмарът на шефа на Юнион-Ивкони - с ICE (Inter City Express) или казано по нашенски - влакът-стрела.
Малко предистория - преди много, много години в едно далечно кралстов ... абе чисто в Германия, Луфтханза осъзнава, че вътрешни свързващи полети са изключително не рентабилни, а в същото време абсолютно нужни. Пример Дюселдорф-Франкфурт-Канкун - отсечката Дюселдорф-Франкфурт (с разстояние от около 200 км) не изгодно да се продава като полет, защото разходите за летищни такси, обслужване и т.н. са много високи, а цената, която може да се изисква за такова кратко разстояние не може да е много висока. На Луфтханза им идва великата идея да прехвърлят пътниците на влак и да плащат на Дойче Бан. Все пак споменатият ICE взима отсечката за около час и така или иначе се движи. Прави се специален терминал на гарата на летище Франкфурт, където пътниците от влака могат да чекират или получат багажа си. В миналото дори е можело да бъде чекиран на началната гара. Просто мечта.
И ето тук идваме ние, с очевидно изключително непопулярната конфигурация от мама, баба, внуче, багаж и детска количка. Меги каца във Франкфут, ама понеже хаха, знаем с кого си имаме работа, тя първо пита веднага след кацането дали ще си получи багажа и!!! количката на нормалните ленти. Служителят проверява в компютъра и казва: "Не, Вие продължавате с влак после, затова багажът ще Ви чака на AirRail (специалния терминал на гарата)". За да е по-сигурно Меги пак пита дали и количката ще е там, човекът пак проверява и казва, че и количката ще е там.
С бодра стъпка (особено Алекс, който тъкмо се е събудил) всички се отправят към специалния терминал. Там след малко чакане багажът пристига, обаче "О, чудо" количката я няма. Почва се едно търсене, служителят на специалния терминал казва, че не знае къде е количката и не може да я види по номера и кара Меги да се върне до лентите с багажа. Което естествено е невъзможно, понеже наобратно никого не пускат. Освен това до влака им има само 20 минути. И така количката изчезна 🙂
Естествено попълнихме веднага формуляра им за изгубен багаж онлайн и сега ще я търсят и най-вероятно ще ни я докарат до нас. Засега толкова. Очаквайте още случки с Луфтханза в следващия ни епизод.
P.S. Ама пък колко плюшени самолети имаме вече. Мисля, че вкъщи има повече самолети на Луфтханза Груп отколкото на летище Франкфурт. 😃
  • Харесвам 4
  • Шок 2
  • Смея се 15
Публикувано:

Леле, хора, след по-малко от месец имам полет с тези ... и докато чета приключенята ви, ми се изправят косите (от сега). На всичкото отгоре полетът ми е през "любимото" на всички Франкфурт :girl_to_take_umbrage:

Няма да е фатално да закъснея (ако все пак успея да пристигна същия ден), но и няма да е приятно да се появя на бизнес среща (на следващия ден сутринта) с няколко часа закъснение. 

И вариантът с обезщетение никак не ме устройтва (въпреки че ако се наложи, ще си го искам 😉 )

  • Харесвам 3
Публикувано:
Преди 1 час, Lyubina каза:

И вариантът с обезщетение никак не ме устройтва (въпреки че ако се наложи, ще си го искам 😉 )

Ако ти е в тежест, мога да поема този нелек товар.

  • Смея се 9
Публикувано:

Големи драми с тези закъснения и премаршрутирания, а ако полетите са по един на ден през два дни, тогава какво правим? Летният период е така в Европа от няколко години и лично аз опитвам максимално да ограничавам полетите между юни и септември включително, но за съжаление по една или друга причина не мога да ги сваля под десетина на година за периода...

Публикувано:
Преди 1 час, Duke каза:

опитвам максимално да ограничавам полетите между юни и септември включително,

както сам казваш, не винаги зависи само от нашите планове 🙂 

 

Аз съм ги свалила (за сега) на 2 -3 за период, от които поне един по наш избор. 

Публикувано:

Аз лично не вярвам, че само Луфтханза са толкова лоши, предполагам, че навсякъде е така. С малки нюанси, примерно ако е Уиз и няма 3 полета дневно, а 2 седмично ситуацията няма да е по-приятна.

Публикувано:
5 hours ago, Lyubina said:

На всичкото отгоре полетът ми е през "любимото" на всички Франкфурт 

На мен най-любимото ми на летището във Франкфурт, когато пътувах до България, беше като смениха гейта четири пъти през 15 минути. Последната промяна - съвсем преди полета. Докато не седнеш на седалката, стоиш на стойка готов за спринт.

И препускайки през лабиринта към пункта-химера, вземеш че чуеш вой : “Марийоооо! Бързо, ма! Пак смениха гейта!”

  • Смея се 9
Публикувано:
преди 2 часа, neuromancer каза:

Аз лично не вярвам, че само Луфтханза са толкова лоши, предполагам, че навсякъде е така. С малки нюанси, примерно ако е Уиз и няма 3 полета дневно, а 2 седмично ситуацията няма да е по-приятна.

Не думай 🙂 Има една любима фраза дето постоянно я чувам: "Това само в България може а се случи!" или "Това само в България го има!" :lol: 

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 3
Публикувано:

Аз като разправям, че през седмица се случват нещата 😄 Количката ни беше намерена и донесена снощи от куриер до нас. На всичкото отгоре е и здрава 🙂

  • Харесвам 6
  • Шок 1
  • Браво 4
  • 2 месеца по-късно ...
Публикувано:

Нека споделя и моето приключение с Луфтханза и Air Canada, защото за първи път ми се случва.

Пътувам до Торонто преди 2 седмици с ранния полет LH до Мюнхен в 6:00 и после с Air Canada до Торонто. Само с ръчен багаж и съм си изпечатал бордните карти от предната вечер. В полусън чакам на опашката за препълнения полет към Мюнхен и девойките на гейта Б8 на летището обявяват, че мястото за багаж на борда е свършило и всички ръчни багажи отиват в товарното. Идва и моят ред, сканират ми бордната карта и девойката ми казва, че вторият полет за Торонто е отменен и трябва да си взема багажа в Мюнхен и да се оправям там.

Нямам време за реакция, защото сме на изхода. На борда на претъпкания от багажи самолет не знаят естествено нищо и ми казват да отида на трансферно гише.

 

Пристигаме на терминала в Мюнхен, посреща ни гранична полиция в ръкава от самолета за проверка на документи (добрутро Шенген!).

Трансферното гише още не е отворено толкова рано още по тъмно в 7:15, отивам да си взема куфарчето и излизам да търся повече информация в салона за заминаващи. На пощата ми е дошло съобщение от Air Canada, че трябва да отида на тяхно гише, защото полетът е сменен. Намирам под ескалаторите в салона за заминаващи гишето на Air Canada, което още не е отворено и се нареждам на опашка. Там вече чакаха 3-4 канадци да разберат какво да правят с отменения полет. Постененно опашката стана доста дълга (добре че се наредих навреме) и след повече от час гишето отвори най-сетне. Оказа се, че самолетът бил сменен с друг модел и полетът е с нов номер. И имам ново място в самолета за Торонто. Часовете обаче бяха едни и същи. Последва редене на гигантската опашка за проверка, обикаляне през гигантските ескалатори и влакчето до изхода за другия полет. Добре че имах близо 5 часа престой в Мюнхен. И пак ми взеха ръчния багаж за товарното, защото полетът бил пълен. Не беше пълен, ама как да е.

В крайна сметка не разбрах защо в София ме наплашиха, че полетът бил отменен и да се оправям в Мюнхен. Ами ако имах само 2 часа за прекачване?

 

На връщане през Франкфурт се игра на смяна на изходи по 2-3 пъти, както е описано и от други. Поне успях да си опазя багажа да не слезе пак в товарното, че куфарчето е на предела си от возене по летищни ленти и мятане в багажници...

 

  • Харесвам 2
  • Замислям се 3
Публикувано:

Аз скоро летях за пръв път надалеч с Луфтханза. Нямам особено добри впечатления. Взех си Light fare и няколко месеца по късно изведнъж решават, че за тези билети няма да позволяват избор на място. Или по скоро четох статия, че го въвеждат от август, но явно за всички, независимо при какви условия си взел билета. Така че ще съм благодарен, ако някой знае дали е нововъведение. До сега съм летял с Делта, Еър Франс, Катар, Емирейтс, Аерофлот и всички са имали по добро меню. Някой гений беше решил да има салата с паста и вегетарианско с паста. А стюардесата разсипа една салата с орзо, позамете, но половината остана и после всички я тъпкаха 10часа, отивайки до тоалетна. Месо само един вид. Пред тоалетните на А340 имаше някакъв филтър, който не беше чистен доста време и някаква течна мръсотия се опитваше да тече все едно от мръсен абсорбатор. А340 беше обновена, но седалките им бяха супер неудобни, твърди и бутаха главата напред в много неестествена позиция. Знаех, че много са орязали всичко, ама те наистина са оставили всичко на минимум.

20241031_020903.jpg

20241031_092121.jpg

20241031_092149.jpg

  • Шок 2
  • Замислям се 1
  • 3 месеца по-късно ...
Публикувано:

Да добавя една нова случка с моите приятели (имаме особена връзка и не можем един без друг). Запазих си още ноември билети за лятото, понеже знам, че после цените се вдигат много. Искахме да летим директно от Дюселдорф до Бургас и вариантите бяха Eurowings директно за близо 400 евро за двупосочен или с австрийците за половината пари, но с прекачване във Виена. Преди няколко дни ми идва мейл, че полетът на отиване ми го местят с ден напред. Мен това обаче хич не ме устройва и решавам да звънна на Луфтханза и да питам за полет за моите дати (имаше такива, но не с много хубави часове де). Служителката гледа, гледа, пък ми каза: "Ами с дете най-удобното ще е с Eurowings на Вашите дати, устройват ли Ви часовете". Щях да припадна - устройва ме, как да не ме устройва. Че ни сложи и тарифа с багаж и запазени места.

Иначе темата май ще си я продължавам, понеже летя по няколко пъти на година с Луфти и просто няма как да няма често случки с тях 🙂

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.