Прескочи до съдържание

Претенции за нанесени щети след резервация в booking.com


hristoffy

Препоръчани мнения

Здравейте,

Някой има ли опит с искане от домакин на нает от мен и семейството ми апартамент (в случая Италия), за нанесени материални щети, както твърди той, след престоя ни? Претенциите са за счупено легло, душ кабина и душ, на обща стойност 600 евро. Booking се свързаха с мен с информация, че е предявил претенции. Какво се прави в такъв случай?

 

Благодаря предварително.

  • Шок 2
Връзка към коментар

Нямам личен опит, но според мен най-логичното е да отречете категорично нанасянето на щети от ваша страна. Детайлите ще зависятот фактите, но най общо бих ви препоръчал да имате ответна реакция. Става дума за доста сериозни щети, които - ако са били налични при влизането ви, няма как да са останали незабелязани от вас.  

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Към горния съвет, бих препоръчал да го подкрепите с евентуални снимки при влизането, ако сте направили на апартамента и ако имате предишни резервации в Букинг, можете да отбележите, че до момента имате безупречна репутация като гост за Х резервации. Също така вижте кога точно е предявил искането за нанесени щети - ако вие сте напуснали на 5-ти септември примерно, а той е завел иска към букинг на 8-ми, според мен би могло да се счете за несъстоятелно. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Аз писах на boking, още преди да разбера за претенциите от страна на домакина. Имаше проблеми в електрозахранването, и виновни бяхме ние, според домакина, тъй като сме включили климатика, каната за вода и фурната по едно и също време. Също така ни накара сами да се регистрираме в полицейското управление в града, след като му бяхме изпратили снимки на личните си документи. 

След като ме информираха от booking за предявените претенции им написах, че това няма как да е истина. За душа и душ кабината не знам какви точно са претенциите, но едната от щетите е, че под матрака на спалнята, имало нещо изцапано или излято и механизма бил изкривен, като се има предвид, че тоя матрак не е вдиган по време на престоя ни, и даже не знаехме, че леглото е с механизъм.

Мисълта ми беше, че от booking разчитат на дума срещу дума. Аз имам снимки в какъв вид оставихме кухнята/всекидневна, тъй като се бяхме разбрали да оставя ключа за апартамента на масата и 16 евро туристическа такса, но не ми е идвало на акъла да снимам наред, защото такова нещо за първи път ми се случва.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 19 часа, hristoffy каза:

Претенциите са за счупено легло, душ кабина и душ, на обща стойност 600 евро.

Звучи ужасно. Явно е решил да направи освежаване на имота за чужда сметка. Трябва много да сте се постарали, за да нанесете толкова щети 🙄 Следва да си създадем навик да снимаме преди и след нанасяне в настаняването. 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Преди време децата бяха на лагер на Слънчака и в едната стая ги бяха обвинили, че са вандалствали. Те обаче бяха снимали всичко на излизане, защото не им се случвало за първи път. Видят ли деца и решават,че това е шансът им. Тогава си казах, че явно трябва да се снима, но така и не снимам....

В Германия хостът през Airbnb беше предявил претенции към сина ми за extra cleaning fee, защото били оставили супер мръсно. Те обаче също бяха снимали и помещения как оставят, и разделения боклук според указанията. Отказаха и нещата заглъхнаха, пробваха се, като видяха хлапета.

Много неприятно! Изглежда трябва да правим наръчник за действие и в такива ситуации.

Интересно има ли снимки? Наистина ли е поломено? И вижда ли се дали е същото място?

 

  • Харесвам 6
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 20 часа, hristoffy каза:

Здравейте,

Някой има ли опит с искане от домакин на нает от мен и семейството ми апартамент (в случая Италия), за нанесени материални щети, както твърди той, след престоя ни? Претенциите са за счупено легло, душ кабина и душ, на обща стойност 600 евро. Booking се свързаха с мен с информация, че е предявил претенции. Какво се прави в такъв случай?

 

Благодаря предварително.

Ако сте сигурни, че не сте виновни, според мен спокойно може да ги отсвирите и да отговорите, че не сте нанесли щети. Букинг не са съд за да имат правомощия да решават такива казуси и нямат право според мен да ви ударжат каквито и да е пари, дори да имате регистрирана карта. Според мен собственикът просто се пробва, ако мине номера. В нормален съд също е малко вероятно да могат да докажат, че точно вие сте нанесли тези щети.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Букинг нямат рейтинг на клиента, ербнб имат.

Ми да те съдят ... Аз бих заключил картата, с която съм плащал, в случай че нещо тръгнат да теглят.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 4 часа, chandni каза:

Звучи ужасно. Явно е решил да направи освежаване на имота за чужда сметка. Трябва много да сте се постарали, за да нанесете толкова щети 🙄 Следва да си създадем навик да снимаме преди и след нанасяне в настаняването. 

Това си мислех и аз, какъв човек трябва да си да направиш такива поразии за кратко време. Писах на букинг имейл, като приложих наличните снимки и чакам отговор. А те не се свързаха с мен, както вчера ми написаха в приложението.

Връзка към коментар
преди 3 часа, Topfly каза:

Ако сте сигурни, че не сте виновни, според мен спокойно може да ги отсвирите и да отговорите, че не сте нанесли щети. Букинг не са съд за да имат правомощия да решават такива казуси и нямат право според мен да ви ударжат каквито и да е пари, дори да имате регистрирана карта. Според мен собственикът просто се пробва, ако мине номера. В нормален съд също е малко вероятно да могат да докажат, че точно вие сте нанесли тези щети.

100 % сме сигурни, че не сме виновни. Сега като връщам нещата назад, домакина много държеше да изпратим снимки на паспортите на децата, като след като го попитах това нужно ли е, той държеше поне на датите на раждане, едното е на 4, а другото на 13. Иначе имам регистрирана карта, която не е основната ми и не държа много пари в нея, но в оравилаъта на букинг, пише че те не таксуват автоматично. 

преди 1 час, neuromancer каза:

Букинг нямат рейтинг на клиента, ербнб имат.

Ми да те съдят ... Аз бих заключил картата, с която съм плащал, в случай че нещо тръгнат да теглят.

Не съм я заключвал,  но държа в нея под 100 лв, а както писах и по-горе по принцип нямат право да таксуват автоматично, ако не се нареди превода. Това го пише в техните правила.

Връзка към коментар
преди 17 минути , hristoffy каза:

Това си мислех и аз, какъв човек трябва да си да направиш такива поразии за кратко време. Писах на букинг имейл, като приложих наличните снимки и чакам отговор. А те не се свързаха с мен, както вчера ми написаха в приложението.

Как точно се свързаха с теб Букинг? Собственикът не ти ли писа нещо? Последно време има доста измами, като уж от името на хотела пращат през чата различни молби за плащане, като те препращат към сайт на измамници. Измамите стават като хакнат компютъра ха хотела. Мейл също може лесно да се преправи. Аз лично ти препоръчвам да се свържеш с Букинг и по телефона, като ги питаш изобщо има ли такова оплакване и каква е процедурата в такива случай. Бих се изненадал ако се окаже, че букинг посредничи при такива казуси, но дори и да се окаже така може да ги попиташ директно могат ли да ти смъкнат пари ако откажеш да плащаш и не признаеш вината.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, jul каза:

Преди време децата бяха на лагер на Слънчака и в едната стая ги бяха обвинили, че са вандалствали. Те обаче бяха снимали всичко на излизане, защото не им се случвало за първи път. Видят ли деца и решават,че това е шансът им. Тогава си казах, че явно трябва да се снима, но така и не снимам....

В Германия хостът през Airbnb беше предявил претенции към сина ми за extra cleaning fee, защото били оставили супер мръсно. Те обаче също бяха снимали и помещения как оставят, и разделения боклук според указанията. Отказаха и нещата заглъхнаха, пробваха се, като видяха хлапета.

Много неприятно! Изглежда трябва да правим наръчник за действие и в такива ситуации.

Интересно има ли снимки? Наистина ли е поломено? И вижда ли се дали е същото място?

 

Може и в случая да е така, като е видял деца на 4 и 13 години. Снимки ми прати, снимани много отблизо, но на една се вижда и част от нощното шкафче и вероятно са на същото място. На тях се вижда някаква мръсотия (нещо като мухъл) под матрака и изкривен механизъм за повдигане от дясната страна, но както писах и по-горе, ние тоя матрак не сме го повдигали за целия ни престой. Да и точния израз е "поломено", както се изразихте, защото за 600 евро щети, трябва буквално да е поломено, все едно сме някакви диваци.

И от сега нататък, не само снимки, но клипове ще правя на работещите батерии, душове, механизми и т.н.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , Topfly каза:

Как точно се свързаха с теб Букинг? Собственикът не ти ли писа нещо? Последно време има доста измами, като уж от името на хотела пращат през чата различни молби за плащане, като те препращат към сайт на измамници. Измамите стават като хакнат компютъра ха хотела. Мейл също може лесно да се преправи. Аз лично ти препоръчвам да се свържеш с Букинг и по телефона, като ги питаш изобщо има ли такова оплакване и каква е процедурата в такива случай. Бих се изненадал ако се окаже, че букинг посредничи при такива казуси, но дори и да се окаже така може да ги попиташ директно могат ли да ти смъкнат пари ако откажеш да плащаш и не признаеш вината.

Вчера се свързаха с мен през приложението на букинг, че не сме спазили политиките им.

IMG_20240913_134436.jpg

Връзка към коментар
преди 36 минути , Topfly каза:

Как точно се свързаха с теб Букинг? Собственикът не ти ли писа нещо? Последно време има доста измами, като уж от името на хотела пращат през чата различни молби за плащане, като те препращат към сайт на измамници. Измамите стават като хакнат компютъра ха хотела. Мейл също може лесно да се преправи. Аз лично ти препоръчвам да се свържеш с Букинг и по телефона, като ги питаш изобщо има ли такова оплакване и каква е процедурата в такива случай. Бих се изненадал ако се окаже, че букинг посредничи при такива казуси, но дори и да се окаже така може да ги попиташ директно могат ли да ти смъкнат пари ако откажеш да плащаш и не признаеш вината.

Току що разговарях с букинг, има наистина предявени претенции от домакина, като накратко казаха, че те не са полиция или съд, че да карат някой на плаща насила. Той си е предявил претенциите, а аз мога да преценя дали да платя или не. Не знам като ни има данните на личните карти, дали може да направи нещо извън букинг.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 39 минути , hristoffy каза:

Току що разговарях с букинг, има наистина предявени претенции от домакина, като накратко казаха, че те не са полиция или съд, че да карат някой на плаща насила. Той си е предявил претенциите, а аз мога да преценя дали да платя или не. Не знам като ни има данните на личните карти, дали може да направи нещо извън букинг.

Ако сте платили депозит може да го задържи, но ако няма депозит остава единствено съдебен път, където собственикът трябва да докаже, че щетите са направени по време на вашия престой. Аз съм 99% сигурен, че няма да ви съди. Той е просто аматьор, който не си разбира от работата. Един негативен коментар от ваша страна в Букинг може да му наненсе много повече загуби от 600 евро. Аз бих му се обадил по телефона и бих му казал, че не признавам щетите и бих му предложил да не пиша негативен коментар, а той да си забрави претенциите.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 39 минути , Topfly каза:

Ако сте платили депозит може да го задържи, но ако няма депозит остава единствено съдебен път, където собственикът трябва да докаже, че щетите са направени по време на вашия престой. Аз съм 99% сигурен, че няма да ви съди. Той е просто аматьор, който не си разбира от работата. Един негативен коментар от ваша страна в Букинг може да му наненсе много повече загуби от 600 евро. Аз бих му се обадил по телефона и бих му казал, че не признавам щетите и бих му предложил да не пиша негативен коментар, а той да си забрави претенциите.

Не сме плащали депозит. Коментар все още не съм оставял, защото очаквах някаква реакция след като ми изпрати снимките и мой приятел ми каза, че вероятно ще иска пари. Нямам желание да му се обаждам, защото първо няма да се разберем, английският му е лош, и затова ми пишеше по Whatsapp, а и както ме посъветваха от букинг е хубаво да се комуникира директно през техния сайт. Но ако продължи да има претенции, може да се наложи да му пиша.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Както са ви посъветвали и по-горе - оставете коментар, в който описвате невярната му претенция. Това ще е достатъчна "щета" за домакина, в пъти по-негативна от каквото и да било счупено. Споделям мнението на @Topfly, че не би ви съдил, но дори и да го направи шансовете му изглеждат абсолютно нищожни. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 6 минути , Фил каза:

И то какво излиза - при настаняване трябва да снимаме както при наемане на автомобли - преди и след? :huh::wacko:

Така излиза, че трябва да се прави.

Другият вариант е някаква травъл застраховка, която да поема претенции при вандализъм. В Германия съм чувал, че има застрахователен продукт покриващ щети, причинени от децата (собствените!) на трети страни. Явно има мегдан и за хотелския сегмент.

Връзка към коментар
преди 15 часа, Фил каза:

И то какво излиза - при настаняване трябва да снимаме както при наемане на автомобли - в началото и накрая? :huh::wacko:

Аз лично, от сега нататък ще го правя задължително!

преди 15 часа, vorbis каза:

Така излиза, че трябва да се прави.

Другият вариант е някаква травъл застраховка, която да поема претенции при вандализъм. В Германия съм чувал, че има застрахователен продукт покриващ щети, причинени от децата (собствените!) на трети страни. Явно има мегдан и за хотелския сегмент.

В интерес на истината в конкретния случай бях направил здравна застраховка за пътуване в чужбина, в която едно от допълнителните покрития е гражданска отговорност към трети страни, което не ми е ясно както точно означава, дали става въпрос за автомобили или не. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 17 часа, hristoffy каза:

Не сме плащали депозит. Коментар все още не съм оставял, защото очаквах някаква реакция след като ми изпрати снимките и мой приятел ми каза, че вероятно ще иска пари. Нямам желание да му се обаждам, защото първо няма да се разберем, английският му е лош, и затова ми пишеше по Whatsapp, а и както ме посъветваха от букинг е хубаво да се комуникира директно през техния сайт. Но ако продължи да има претенции, може да се наложи да му пиша.

 

Пиши му, че ако се прави на интересен ще му направим резервации с безплатно анулиране за 1 година напред и ще ги анулираме в последния момент, така че да остане на сухо.:biggrin:

  • Шок 1
  • Смея се 13
Връзка към коментар

Аз не оставам по такива места никога точно заради такива драми , и в еърбнб никога не съм ползвал . Всякакви луди

Не е лоша идея да го споделиш този хост/апартамент тук за да се знае да се избягва, мн хора ходят по Италия, да не е да се опари и друг като тебе

Връзка към коментар

Добре е да имате впредвид, че от Букинг могат изобщо да не публикуват или впоследствие да премахнат вашия отзив. Затова оставете коментар навсякъде, където е възможно. Ние също избягваме апартаментите, особено без много отзиви ( не че това е гаранция), въпреки че са по-удобни за нашето семейство.  Точно в Италия преди години се разправяхме за един депозит в брой,че нямаше кой да ни го върне при ранно напускане. 

  • Шок 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Zaro каза:

Пиши му, че ако се прави на интересен ще му направим резервации с безплатно анулиране за 1 година напред и ще ги анулираме в последния момент, така че да остане на сухо.:biggrin:

Много сме, силни сме 🙂

преди 20 часа, hristoffy каза:

 Да и точния израз е "поломено", както се изразихте, защото за 600 евро щети, трябва буквално да е поломено, все едно сме някакви диваци.

 

 

Това изобщо не е задължително да е така и го разбрах след като станах "новодомец" преди 2 години. В хубавата Германия ми изгоряха "луничките" в банята или по-скоро трафото им (което струва 15 евро). Ако си викна електричар, той ми иска около 350-400 евро за да оправи цялата работа (без материалите естествено). Ако си го оправя сам (за 15 евро) и стане някъде после късо на окачения таван, застраховката няма да плати нищо. Чудна ситуация 😄

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.