Прескочи до съдържание

Китай - две седмици в Поднебесната империя


Препоръчани мнения

Публикувано:

И аз купих билети 🤗 Кацаме на 28 септември в 15:30 в Пекин и излитаме от Шанхай на 6ти октомври в 22:30.

Представям си го така:

28.09 неделя - нощен Пекин с патица по пекински

29.09 понеделник- Китайската стена

30.09 вторник -  мисля да прекараме деня в Пекин и да летим късно за да пристигнем за спинкането в Гуейлин.

01.10 сряда - лодка по река Ли и Ruyi park

02.10 четвъртък - влак до Zhangjiajie 

03.10 петък - летим за Шанхай възможно най-късно

Mary, а и всички с опит в Китай моля за помощ ☺️ Много дни ми се струват за Шанхай, стават цели 3 (4,5,6 октомври)  Ще бъдем с наши приятели(общо 4 ма) и търсим някой нощен клуб също  и нещо интересно за преживяване (все още нищо не съм проучвала, само темата на Mary) Гушкането на панди отпада, а с  това и ходенето ни до Ченду 😞 и ми се иска нещо много интересно да ми мине мъката по пандите 😜

 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 30 минути , Росина каза:

И аз купих билети 🤗 Кацаме на 28 септември в 15:30 в Пекин и излитаме от Шанхай на 6ти октомври в 22:30.

Този период е измежду най-лошите за пътувания в Китай за съжаление.

https://www.china-briefing.com/news/china-public-holiday-2025-schedule/

https://publicholidays.cn/golden-week/

 

06.jpg

 

Даже не знам какъв съвет да дам освен да купувате всички билети при първа възможност, както и да си резервирате хотели.

Аз лично, ако имах възможност, щях да променя датите.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Мари е абсолютно права , или сменете датите или резервирайте още отсега хотелите , всичкия вътрешен транспорт и активности.

Един милиард китайци се втурват да пътуват по празниците.Дори не искам да си го представям на живо след снимките които съм виждал.Те и без празници са прекалено много навсякъде.

Не са много дните за Шанхай , като дневни трипове може да се правят Suzhou или Hangzhou , както и някой от малките старинни градчета по каналите.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Ужас, но ние на 29.09 имаме 18та годишнина от сватбата а и билетите са без право на промяна, но и да бяха..... искаме да сме тогава там 🤪


Дали ще мога от сега да купя вътрешните полети?

  • Шок 1
Публикувано:
Преди 1 час, Росина каза:

Ужас, но ние на 29.09 имаме 18та годишнина от сватбата а и билетите са без право на промяна, но и да бяха..... искаме да сме тогава там 🤪


Дали ще мога от сега да купя вътрешните полети?

Полети със сигурност има вече - на 30.09 обаче не виждам късни директни полети. Само сутрин.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Тези сайтове събират само предварителни заявки за билети. Билетите се пускат в продажба точно 14 дни преди датата и тогава сайтовете посредници купуват според заявките които са събрали.Едва 14 дни преди пътуването ще си наясно имаш или нямаш билет за влак.По-празниците се изчерпват за минути и има waiting list в който чакаш и може да получиш билет буквално часове преди самото пътуване , а може и изобщо да не получиш.

 

В другата тема за Китай беше споменато за купуване на билети директно от държавния сайт на железниците ( аз не успях) , но там няма и предварителни резервации. Сайтът  отваря точно 14 дни преди пътуването.Той си има официален waiting list , този на агенциите си е техен собствен и шанса за билет там е по-малък.

Виж и Trip.com , които са водещата китайска онлайн травъл агенция , но те също събират единствено предварителни резервации и купуват едва когато държавния сайт "отвори".

  • Харесвам 7
Публикувано:

Благодаря много за пояснението 😍.

Аз така като гледам единствената възможност за придвижване между Guilin и Zhangjiajie ми е влак. Полетите са с прекачване. 

А как стои въпроса с кола под наем?

Публикувано:
преди 16 минути , Росина каза:

Благодаря много за пояснението 😍.

Аз така като гледам единствената възможност за придвижване между Guilin и Zhangjiajie ми е влак. Полетите са с прекачване. 

А как стои въпроса с кола под наем?

Не искам да те разочаровам, но шансът да си вземеш билети за влак в този период е минимален и трябва да имаш луд късмет, но дали повече от веднъж ще си късметлия?!

Ние дори в ненатоварен период не успяхме да се вземем билети поне за два влака и се наложи да летим.

Навсякъде, където е възможно изберете полети, купете ги и се надявайте да не ги отменят.

 

Аз бих следила непрекъснато дали няма как да отменя билетите до Китай за този период, но както е модерно да се казва у нас - всеки сам си преценЯ.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 5 часа, Росина каза:

И аз купих билети 🤗 Кацаме на 28 септември в 15:30 в Пекин и излитаме от Шанхай на 6ти октомври в 22:30.

Представям си го така:

28.09 неделя - нощен Пекин с патица по пекински

29.09 понеделник- Китайската стена

30.09 вторник -  мисля да прекараме деня в Пекин и да летим късно за да пристигнем за спинкането в Гуейлин.

01.10 сряда - лодка по река Ли и Ruyi park

02.10 четвъртък - влак до Zhangjiajie 

03.10 петък - летим за Шанхай възможно най-късно

Mary, а и всички с опит в Китай моля за помощ ☺️ Много дни ми се струват за Шанхай, стават цели 3 (4,5,6 октомври)  Ще бъдем с наши приятели(общо 4 ма) и търсим някой нощен клуб също  и нещо интересно за преживяване (все още нищо не съм проучвала, само темата на Mary) Гушкането на панди отпада, а с  това и ходенето ни до Ченду 😞 и ми се иска нещо много интересно да ми мине мъката по пандите 😜

 

Може да не е лошо да си пуснеш отделна тема направо, понеже въпросите гледам, че стават доста. На мен лично, този план би ми дошъл малко по-амбициозен, отколкото би ми било комфортно. Може да се замислите дали да не направите само едното от двете - Zhangjiajie или Гуейлин. Имай предвид, че времето може и да не е хубаво и ако имаш само ден на място, ще остане много скъпият път, без гледки.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Аз лично бих отрязал Zhangjiajie , защото точно той усложнява логистиката.Всичко друго може да се лети. Като смятам имате едва 8 дни,  които много лесно могат да бъдат запълнени в Пекин , Гуйлин и Шанхай.

 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 11 минути , stanimir каза:

Аз лично бих отрязал Zhangjiajie , защото точно той усложнява логистиката.Всичко друго може да се лети. Като смятам имате едва 8 дни,  които много лесно могат да бъдат запълнени в Пекин , Гуйлин и Шанхай.

 

 

преди 16 минути , ivailo_radev каза:

Може да не е лошо да си пуснеш отделна тема направо, понеже въпросите гледам, че стават доста. На мен лично, този план би ми дошъл малко по-амбициозен, отколкото би ми било комфортно. Може да се замислите дали да не направите само едното от двете - Zhangjiajie или Гуейлин. Имай предвид, че времето може и да не е хубаво и ако имаш само ден на място, ще остане много скъпият път, без гледки.

Благодаря ви. Направо го отрязвам Zhangjiajie 😇

Публикувано:
преди 38 минути , Mary каза:

Не искам да те разочаровам, но шансът да си вземеш билети за влак в този период е минимален и трябва да имаш луд късмет, но дали повече от веднъж ще си късметлия?!

Ние дори в ненатоварен период не успяхме да се вземем билети поне за два влака и се наложи да летим.

Навсякъде, където е възможно изберете полети, купете ги и се надявайте да не ги отменят.

 

Аз бих следила непрекъснато дали няма как да отменя билетите до Китай за този период, но както е модерно да се казва у нас - всеки сам си преценЯ.

Би ли споделила през кой сайт/приложение купувахте билетите за влака и колко време преди пътуването? Ние също ще ходим догодина около Golden week, чисто метеорологично е най-подходящо, а освен това и билетите за тези дати бяха евтини.

Публикувано:
преди 3 часа, Росина каза:

Разглеждам тези 2 сайта и виждам билети за влак за края на септември и началото на октомври. 

https://www.chinaticketonline.com/trains   

https://chinatour.net/train

Мога ли да се доверя? 

Както са ти писали колегите, действително билетите за влаковете се пускат в продажба 14 дни преди самото пътуване. Но и сайтът на китайските железници, и приложението постоянно крашват и дават грешки. Абе китайска работа. Затова аз си спестих доста ядове и ползвах посредници, които срещу комисионно възнаграждение, правят всичко възможно да те снабдят с билет, щом пуснат билетите в продажба.

 

Освен trip.com, опции са и:

https://www.travelchinaguide.com/?srsltid=AfmBOor5vWxXg2Jx_aGZEYqg7c4oK2M-9nVBZ9fsVH7RJYSHTTuf4mnf

https://www.chinahighlights.com/ и др.

 

В travel china guide има много полезна и актуална информация по всякакви въпроси, свързани с пътуване в Китай.

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 2 часа, Suunto каза:

Би ли споделила през кой сайт/приложение купувахте билетите за влака и колко време преди пътуването? Ние също ще ходим догодина около Golden week, чисто метеорологично е най-подходящо, а освен това и билетите за тези дати бяха евтини.

Ще започна с това, че нито един посредник не ти гарантира закупуването на билети. Желаещите са много, билетите - малко.

Trip.com ползвахме ние. Случи се да нямаме билети за някой влак, случи се да ни намерят билети в последния момент, слючи се да сме на различнидалечни места, поради наличност на единични билети. Като цяло с влаковете си е малко тото, особено за места, където няма много влакове или по празници.

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 1.10.2024 г. в 14:13, Mary каза:

Продължавам с ден в Пекин.

Първа точка от плана - Забраненият град. Билети се купуват 7 дни по-рано и свършват за минути, особено ако е празник или почивен ден - при нас беше неделя.

Продават два слота - сутрешен и следобеден. Ние взехме за сутрешния.

Сутринта започнахме да се чудим от коя спирка на метрото за подходим към Забранения град. И финално решихме да слезем на площад Тянмън(Qianmen), да минем през площада, да снимаме отвън мавзолея на Мао Дзедун и от там да подходим към Забранения град. Давам за ориентир някаква спирка, която не е обозначена за метрото, но Гугъл в Китай не е добра идея, защото повечето неща просто липсват в него.

На пръв поглед не виждахме нищо лошо в този план, докато не слязохме от метрото и попаднахме в Параграф 22 - всички преки изходи към площада са затворени. Наложи се да обикаляме поне половин час и да се редим на опашки за влизане още половин час, за да се доберем до площада - като стигнахме там, вече не ми се и снимаше, но придобих друга представа за опашки и наличие на хора на едно място. На снимката е вече последния напън за влизане, където ти проверяват паспорта/билета, багажа и дори отварят бутилките с вода.

 

IMG_6985.JPG

 

Абсолютен кошмар беше от народ - всякакви варианти от самостоятелно дошли хора, през организирани групи от ученици, до баби и всички те се редят на огромни опашки за да влязат в музея. Имаше празнично облечени, имаше в национални дрехи, имаше цели огромни групи с еднакви дрехи и шапки, имаше много китайски знамена в ръце и дори по лицата. Както видяхме, култът все още съществува. 

Въпреки, че ние не бяхме за музея, пак се наложи да обикаляме и да чакаме, за да можем да направим няколко снимки. Не съм сигурна, че си струваше, но нямам и представа как е било на другите спирки на метрото.

Дори и на огромния площад си личат тълпите от хора:

 

IMG_7010.JPG

 

Някои са седнали по земята, имаше и полегнали, с багажи всякакви - направо ми се взе акъла:

 

IMG_7013.JPG

 

Както писах празничната украса на хората и навсякъде:

 

IMG_7018.JPG        IMG_7019.JPG

 

Да спомена и камерите - те са навсякъде в Китай. Сниман си милиони пъти и навсякъде. На площад Тянмън разбира се има камери в изобилие на всеки стълб по много:

 

IMG_7008.JPG

 

Ето и портата Zhengyangmen, през която блажино си представях, че минаваме и влизаме на площада:

 

IMG_6987.JPG

 

Щастливците, които вече са се поклонили на Мао и излизат от музея/мавзолея, а поашките за него също бяха огромни - те са завити на площада на няколко места в зависимост от часа на влизане. Та ако някой планира да влиза вътре, да си провери къде точно трябва да се подреди в указаното време:

 

IMG_6994.JPG

 

Вече доста закъсняахме от предварителния ни времеви план, затова поснимахме малко по площада, където има много интересни хора:

 

IMG_7028.JPG

 

IMG_7054.JPG

 

И се отправихме към южната порта на Забранения град:

 

IMG_7039.JPG

 

Да не си помислите, че тук опашките свършиха?!

 

IMG_7073.JPG

 

В Китай нищо не става без опашка, ама нищо! Докато чакахме си снимахме облечените красиво момичета и огромните порти:

 

IMG_7075.JPG         IMG_7079.JPG

 

И вече добрали се до първия двор, някак усетихме простора, защото хората се разпръскваха в различни посоки и струпвания имаше пред сградите. Настилката на двора е оставена в оригиналния си вид и навсякъде има предупреждения да се внимава, както имаше надписи и на почти всяка сълба, но пак видях хора да се препъват, гледайки си в телефоните и снимайки.

 

IMG_7139.JPG

 

IMG_7085.JPG

 

IMG_7105.JPG

 

Забранения град има огромна територия и обикалянето му отнема много време, ако си решил да надникнеш навсякъде.

Площ от 180 акра го прави един от най-големите дворци в света(с големина 80 футболни игрища)

Има 99 999 стаи – 9 се счита за изключително щастливо число в китайската култура, символизиращо дълголетието и вечността. Фолклорът казва, че Небесният храм има 10000 стаи и Забранения град не може да ги надвишава.

Сградите са много красиви, покривите с извитети си и орнаментирани краища са много фотогенични:

 

IMG_7135.JPG

 

IMG_7149.JPG

 

IMG_7196.JPG

 

Стената с девет дракона

Състои се от 270 плочки, издълбани с девет извиващи се дракона, носещи се сред облаците над вълните, всеки отделен от планински скали. Паното по различни начини загатва числата пет и девет, които в китайската култура символизират властта на императорите. Това е един от трите най-известни Девет драконови екрана в Китай:

 

IMG_7225.JPG

 

Посетихме и Залата с часовниците, където имаше изложени разнообразни модели:

 

IMG_7210.JPG

 

Както и залата със скъпоценностите, където беше такава бутаница, че излязох възможно най-бързо, щракайки няколко експоната, около които изобщо можех да протегна ръка към стъклото, че повечето пъти дори не виждах какво има изложено от тълпата народ.

 

IMG_7248.JPG

 

Редуваха се сгради след сгради, а аз вече бях омаломощена от всичкия народ наоколо и копнеех само да излезем от там, за да си поема дълбоко въздух.

 

IMG_7296.JPG

 

IMG_7235.JPG

 

IMG_7331.JPG

 

И ето вече сме навън, вървейки пеша покрай рова в посока поредната метростанция и нова зебележителност.

 

IMG_7334.JPG

 

Минаваме покрай езерото Beihai, както вече писах, свободен достъп по дапроке и подобни няма - плащаш вход и тогава влизаш. Ние нямахме време за това езеро, затова го снимахме само от моста и продължихме:

 

IMG_7348.JPG

 

Минахме покрай библиотеката:

 

IMG_7352.JPG

 

Взехме метрото до спирка Beigongmen, откъдето влязохме в двора на Летния дворец - явно ни е бил малко народа досега, та дойдохме за нова порция, но пък имаше и интересни хора наоколо:

 

IMG_7364.JPG

 

В самият дворец не влизахме - времето беше напреднало, откъдето се виждаше част от него имаше ремонт, а и не ни се бъхтеше по баира, за да влезем и излезем, че затваряха скоро:

 

IMG_7373.JPG

 

Разходихме се из парка, видяхме касиви места там:

 

IMG_7366.JPG

 

IMG_7369.JPG

 

IMG_7379.JPG

 

IMG_7394.JPG

 

И стигнахме до брега на Kunming Lake, някъде ето тук, откъдето се откриваше чудесна панорама към двореца, пагодата и езерото.

 

IMG_7397.JPG

 

IMG_7398.JPG

 

IMG_7424.JPG

 

Наснимахме се, погледахме красотата наоколо и решихме, че е време за тръгване. Избрахме да излезем от друг изход и да се отправим към метростанцията някъде тук. Така избегнахме голямата обиколка отново през парка на двореца и стигнахме доста бързо до метрото. Отвън имаше и рикши, готови да откарат уморените посетители до спирката на метрото. Казваха, че струват 5 пари, по реално искаха 50, които не им дадохме, а набързо стигнахме пеша.

 

IMG_7431.JPG

 

Следващата ни цел беше Prince Gong Mansion, но вече беше затворено, та си взехме Диди и се прибрахме в хотела.

Така приключи първия ни цял ден в Пекин - огромен град, пътувахме дълго с метро, срещнахме поне милион хора по забележителностите и в края на деня бяхме без сили, мечтаещи за душ и легло.

 

Следва...

 

Великолепен фоторазказ! От прочтеното и снимките не виждам особена промяна от есента на 2015 г. Сега чувам и чета, че Китай е станал изключително технологичен, нещо, което не ми се нрави от практическа гледна точка; порсто не съм на ти със съврременните технологии и те нерядко ме стресират.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 6 минути , Anna Kalinovska каза:

Сега чувам и чета, че Китай е станал изключително технологичен

Доста напред са в това отношение. Имаше паркове, където влизахме само с лицево разпознаване, без да показваме билетите.

  • Харесвам 2
  • Шок 2
Публикувано:
На 3.10.2024 г. в 16:06, Mary каза:

Докато пътуваме с тази голяма скорост, наглеждаме и как се развива Китай - ами ... много строят.

 

И преди 9 години строяха като изоглавени тези еднакви 20-етажни блокчета. В хотела бяхме на по-висок етаж и когато през нощта ни събуди невъобразим индустриален шум и погледнах през прозореца - ами строителството продължаваше денонощно!

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 7.10.2024 г. в 11:06, alienad каза:

С интерес чета разказа за Китай и много съм впечатлена и от градовете и от природата. В повече ми идват навалиците, но явно в Китай няма как да се избяга от тях. Учудва ме и чистотата.

Там и обществените тоалетни са чисти и достатъчни като брой кабини. Навалицата е неизбежна, много са. Много ме смущаваше как безогледно се блъскат, но и това се обяснява с пренаселеността и обективната необходимост на оцеляват и се справят в нея.

 

На 11.10.2024 г. в 16:44, Mary каза:

Под приятното полюшване на кораба и свежия вятър, който влизаше през балкона, поспахме добре и рано сутринта сме готови за новия ден.

Още чорлави отиваме на палубата да проверим каква е ситуацията наоколо. Слънцето още не се е показало, но жегата се усеща вече:

 

IMG_9160.JPG

 

Първа спирка Fengdu.

От екскурзиите сме си избрали Shuanggui Mountain + Fengdu Ghost City - цена 125 юана на човек. Намираме се в списъка на таблото и виждаме, че сме в първа група за слизане - общо 22 човека. Все още не познаваме никого, но от списъчето се виждаше, че поне още няколко човека ще бъдем с надежда да чуем нещо на английски.

Оказва се, че групата ни е смесена и около половината сме за английскоговорящ гид, другата половина за китайскоговорящ.  Ролята на гид се изпълнява от един и същи човек - симпатична дама, която разказваше много. За съжаление не мога да ви предам какво толкова е разказвала, понеже често губих интерес докато разказва на китайски и тръгвах нещо да си снимам, пък като се върна, то и приказките на английски попривършили. По едно време тя се усети, че китайските туристи са по-послушни и започна да приказва първо на английски. В интерес на истината имаше места, които изобщо не предизвикаха интереса ми. Съответно имаше и такива, които ми бяха интересни, пък тя нищо не спомена. Та за екскурзията съм със смесени чувства.

Ако бяхме слезли сами, щяхме да видим само втората част, като щяхме да имаме повече време за нея. Недостатък щеше да е, че се чака много за лифт, а използвайки икскурзията ни чакаха ел.бусчета, които ни закараха нагоре и после още едни, които ни придвижиха до  Fengdu Ghost City и реално се спускахме надолу накрая.

Да започна подред. Слизайки от кораба обикновено има стълби - много стълби или малко по-малко стълби, но все стръмно нагоре се изкачваш там, където няма изграден фуникуляр на пристанището. Тук ни очакваха даже с музика:

 

IMG_9166.JPG

 

Основните забележителности на националния горски парк Shuanggui Mountain са храмът Luming, храмът Su Gong, павилионът Enlai, храмът Huguo, павилионът Liangyuan, павилионът Helong и т.н.

 

IMG_9217.JPG

 

IMG_9172.JPG

 

Това, което аз започних, че тук е творил Су Ши, с писателско име Dongpo, който е китайски поет, есеист, калиграф, художник и учен-служител , живял по време на династията Сун. Славняваха го непрекъснато с Шекспир.

 

IMG_9178.JPG

 

За всеки павилон, фигурка и надпис се изнасяше по една лекция. Това например и знак за късмет и благоденствие:

 

IMG_9193.JPG

 

Заведоха ни в едно помещение, където всеки можеше безплатно да се направи такъв знак:

 

IMG_9210.JPG

 

Хартията върху която се изработва е тънка и ти я предлагат да я сложат в плик или в рамка срещу 30-50 юана.

 

И тук имаше стена с девет дракона:

 

IMG_9200.JPG

 

Приближаваме се бавно и към Fengdu Ghost City, където не закараха с второ ел.бусче.

 

IMG_9308.JPG

 

IMG_9263.JPG

 

Храм:

 

IMG_9305.JPG

 

IMG_9295.JPG

 

Ще ви покажа как още може да се дарява за храма. Освен в брой, има и код за сканиране, чрез който можеш да преведеш дарение:

 

IMG_9282.JPG

 

На едно място има нещо като кръгъл камък, който се върти от човеки после се слага на платформата - доста трудно и тежко е това, а погалването с ръка на платформата, носело щастие.

 

IMG_9291.JPG

 

На много места има изображения на човек с длъгнеста шапка с надпис на нея „О, и ти ли си тук“ – закачлив начин да се каже, че всеки човек ще се срещне със създателя някога.

 

IMG_9265.JPG

 

"Градът на призраците", съществува от близо 2000 години.

 

Според легендата призрачният град Фенду произхожда от династията Хан. Двама държавни служители на императора, Ин Чаншън и Уан Фанпин, се изкачват в планината Мин, за да практикуват даоизма. По време на сложния процес те стават безсмъртни. Комбинацията от имената им "YingWang" означава "Кралят на ада". Това било началото на създаването на Подземния свят на това място. Многото храмове и мемориали показват изображения на хора, които са измъчвани заради греховете си. Само чиста душа може да се премести в отвъдното, с други думи, в Небето.

 

Има алея с различни скулптури, които показват за какви грехове не се отива в Рая.

 

IMG_9310.JPG

 

Следват порти към зоната на Ада, та по пътеката за там не трябва да се обръщаш назад в никакъв случай.

 

IMG_9324.JPG

 

IMG_9327.JPG

 

Според китайската митология мъртвите трябва да преминат три теста, преди да бъдат допуснати в отвъдното.

 

Първото изпитание е да се премине Мостът на безпомощността. Този каменен мост е построен по време на династията Мин и е изпитание за доброто и злото. Има три еднакви дъги. Мъртвите се подлагат на изпитание на втората дъга. Има няколко процедури за преминаване на моста. Те зависят от пола, възрастта и семейното положение. Демоните на моста ще ви пуснат да преминете или ще ви спрат. Добрите и чистите са допуснати до следващото изпитание, но злите мъртви ще бъдат хвърлени във водата.

 

IMG_9233.JPG

 

Днес този ритуал се имитира от актьори, облечени като демони.

 

IMG_9238.JPG

 

По време на втория тест мъртвите ще трябва да се изправят срещу Яма, Кралят на Ада. 18-те статуи на демони ги карат да се подлагат на различни видове изтезания, за да платят за греховете си.

 

IMG_9377.JPG

 

Третият и последен тест се извършва на входа на двореца Тиандзъ.

 

IMG_9381.JPG

 

Това е най-старата сграда на Fengdu. Всички мъртви трябва да балансират на един крак върху определен камък. Те трябва да продължат това в продължение на три минути. Само добрите и чистите могат да изпълнят тази задача. Злите мъртви ще се провалят и ще отидат направо в ада.

 

IMG_9357.JPG

 

Има зала с миниатюри, показващи наказанията за грешниците.

 

IMG_9395.JPG

 

IMG_9407.JPG

 

IMG_9419.JPG

 

Мисля това последното беше женска богиня:

 

IMG_9430.JPG

 

Срещу допълнителен билет от 35 юана има кино-атракция въображаемия ад. Все още ми е на телефона само, но ако я кача в Тубата, ще я покажа и тук.

 

Когато преминете през всички тестове, можете да видите за последен път дома и семейството си в кулата "Последен поглед към дома". След сбогуването мъртвите ще направят последното си пътуване към отвъдното.

 

IMG_9343.JPG

 

IMG_9454.JPG

 

Някак разхвърляно писах, ама и там на място беше така поразкъсана информацията.

 

В заключение ще напиша нещо, което бях прочела за Градът на призраците: "Мислите ли, че мъртвите все още могат да пътуват с всички тези туристи, които се мотаят наоколо?"

 

Надолу се спуснахме с лифта, за който изобщо не чакахме(в обратната посока доста се чака). Корабчето ни очаква, слънцето жарко напича, затова бързо се спуснахме по стълбите и се наместихме на хлад в кораба.

 

IMG_9456.JPG

 

Вечерта продължи с посещение на капитанската каюта:

 

IMG_9480.JPG

 

И запознаване с ръководния екип на кораба:

 

IMG_9502.JPG

 

Слънцето вече клони към залез, а корабът тръгва по водите на Яндзъ.

 

IMG_9562.JPG

 

 

Следва...

 

Това са места, които не съм видяла. Благодаря за чудесния фоторазказ!

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 29.10.2024 г. в 14:46, Mary каза:

Ден 15 следобед

Дойде време да напиша и последнтата част от това пътуване.

Напуснахме официално хотела и отворихме записките да видим къде ни се ходи, като добре осъзнавахме, че нямаме време за повече от 1-2 неща, нищо че списъкът ни съдържа повече.

Дружно решихме да се отправим пеша към Yu Garden и по пътя до там да гледаме за сувенири и някакви дребни подаръци.

Отбелязах на картата някакви сувенирни магазини по път, но нищо не видяхме за тези почти два км. преди да доближим градината.

Ето тук имаше много магазинчета в една сграда с всякакви сувенири и магазинчета извън сградата, където имаше безброй шалове - от евтини имитации, до прилично качество китайска коприна. Завъртяхме малко алъш-вериш и се отправихме към градината.

 

"Градината Ю, наричана още градина Ююан, е историческа скъпоценност в Шанхай, показваща класически китайски градински с дизайн от династиите Мин и Цин. Тази 400-годишна градина е известна с красивото си оформление, пейзажи и архитектура. Посетителите могат да се насладят на спокойната атмосфера сред павилиони, езера, алпинеуми. Шестте зони на градината са разделени от "драконови стени" и предлагат спокойно убежище от градската суматоха." Това ми е от записките за градината.

Реално ... препълнено с народ. Чакаш да влезеш през входа и после чакаш за всяко друго място в градината. Хубава е, но не и да я посещаваш в почивен ден. Цена за вход - 80 юана за два билета.

Да покажа все пак малко снимки от там, но то и снимането беше трудно, че основно хора ще има по снимките.

 

IMG_2414.JPG

 

IMG_2423.JPG

 

IMG_2461.JPG

 

IMG_2472.JPG

 

Не съм сигурна дали обиколихме цялата градина - не е много голяма, но непрекъснато има завойчета, та кой знае какво обиколихме в навалицата.

В един от пасажите до градината имаше специализиран магазин за пръчици за ядене, които са чудесен подарък, а имаше голямо разнообразие от цени и модели. Опитах се да го намеря на картата, но не го виждам в Гугъл, който както вече разбрахте не става за почти нищо в Китай.

 

Около градината също е много оживено, има много заведения, много магазинчета и още повече народ. Почти непроходимо беше.

 

IMG_2491.JPG

 

Намерих и Златната рибка, но още чакам да ми се сбъдват желанията.

 

IMG_2503.JPG

 

След като напазарувахме каквото искахме, се изнесохме от красивото място, защото се задушавах от народ и блъсканица.

Отправихме се към The Bund - крайбрежната улица, където предполагахме, че поне ще има въздух.

Тъкмо пресичахме и насреща ни се показа ... бик.

 

IMG_2522.JPG

 

IMG_2535.JPG

 

В по-южната част на улицата беше малко по-спокойно. Имаше хора, но имаше и достъп до водата, можеше да се направят снимки спокойно.

 

IMG_2562.JPG

 

IMG_2616.JPG

 

IMG_2618.JPG

 

IMG_2607.JPG

 

IMG_2613.JPG

 

Колкото повече наближавахме пресечката с Nanjing Road, толкова повече ставаше народа. Да илюстрирам за какво количество хора става дума:

 

IMG_2631.JPG

 

IMG_2634.JPG

 

Вече бяхме гладни, жадни и изморени, та от известно време се оглеждахме за някакво заведение, но покрай водата нищо нямаше. Докато снимах народа ми се мярна в сргадата с островърхия покрив от по-предната снимка, някакво оживление на високото. Веднага решихме да проверим. Озовахме се в хотел - предполагам е Fairmont Peace Hotel, освен ако не са повече хотели в една сграда. Името на заведението не го знам. Надписите бяха Cattier club, където предлагаха едноименното шампанско.

Да ви кажа честно мястото е скъпо, дори бих казала доста скъпо, но толкова много ми хареса, че ако имам път към Шанхай отново, бих отишла пак в този бар с тази гледка и с това меню.

 

IMG_2650.JPG

 

IMG_2678.JPG

 

IMG_2717.JPG

 

А гледките ... удивителни:

 

IMG_2722.JPG

 

IMG_2727.JPG

 

IMG_2734.JPG

 

IMG_2745.JPG

 

IMG_2771.JPG

 

Поседяхме си доста там, пихме и празнувахме прекрасното пътуване, което се получи. Вече се стъмни, а не ни се тръгваше.

Да, но няма как, самолетът ни е след няколко часа и беше време да се отправим към хотела.

Я последни две снимки, вече станали да си ходим:

 

IMG_2780.JPG

 

IMG_2783.JPG

 

А навън продължава да има все толкова много народ.

 

IMG_2807.JPG

 

Отидохме до хотела, преоблякохме се с дрехи за път и си хванахме метрото. Доста колебания имахме дали да не се повозим на Maglev, но прочетохме, че се движи с 300км, а ние вече бяхме тествали тази скорост, та вложихме парите за билета му в шампанско.

 

Метрото ни е струвало 14 юана за двете - летище Shanghai Pudong International Airport си е доста далече и се пътува много време.

Опашката пред гишетата на катарците беше огромна, ние бяхме само с ръчен багаж и решихме да я скипнем и да влезем направо с бордни карти на телефона.

На първите две места минахме така, на паспорт контрола едната мина, на другата направиха проблем, но и тя мина като смени гишето, стигнахме до гейта и там вече не мина - искаха хартиени бордни карти и изобщо не можаха да повярват как сме стигнали до там без такива. Помърмориха малко, пък ни разпечатаха бордни карти, с които да влезем в самолета.

Катарците и навръщане показаха същото западнало ниво, но навреме канцахме в Доха, заедно с изгрева, сниман от поредния автобус между самолета и летището.

 

IMG_2833.JPG

 

 

Това беше всичко за това пътуване от мен. Сигурно можех да напиша и още подробности, но ще стане досадно за четене.

Край на писането ми, но това не означава че темата ще е затворена - добре сте дошли да коментирате, да питате и да давате съвети за ново пътуване.

 

Надявам се да съм полезна поне малко на тези, които сега отправят взор към Китай.

Аз със сигурност ще се върна отново в Китай, където много ми хареса, много приятно изненадана останах и където има още много какво да се види.

 

Край!

 

Много харесах Шанхай, най "европейския им град". Имах един ден там и не отделих време за музея, което отчитам като грешка. Някой друг път, дано. Там успяхме да се загубим навръщане към хотела, разположен във френския квартал, поради неясна маркировка на улиците и пресечките. Там важи правилото: Никога не питай за пътя, независимо от трудно рабзираемия им английски, те не могат да те упътят, но много искат да помогнат и на практика губиш ценно време. Влязохме в хотел с надеждата, че ще помогнат. Ами китайката на рецепцията не можа да покаже дори къде сме на картата.

  • Харесвам 1
  • 2 месеца по-късно ...
Публикувано:

Здравейте!

Някой ползвал ли е туристическа агенция в Шанхай. Мисля да ползваме такава за дневни трипове в града и околностите, както и до Mutianyu с влак стрела.

Публикувано:
преди 14 минути , bonboneva каза:

Мисля да ползваме такава за дневни трипове в града и околностите, както и до Mutianyu с влак стрела.

Имате предвид тръгване от Шанхай, стигане до Пекин и посещение веднага на стената ли?

Агенция за турове из Шанхай за мен не ви е необходима - има хубаво метро и града е лесен за самостоятелна организация.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.