Blagovesta78 Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври Здравейте,след две седмици летим до Хонг Конг с прекачване в Ченгду,и странното което забелязах е,че в Ченгду трябва да се чекираме отново, т.е целия цирк наново,но това означава, че трябва да влезем в Китай, а за тази цел трябва виза или temporary entry permit, но за 3.30ч престой се съмнявам да ни стигне времето. Билетите са закупени през trip.com и оттам ми казаха да се свържа с авиокомпанията(до момента нямам отговор).Та някой минавал ли е през тези процедури,има ли опция да се промени багажа да си го вземем в крайната дестинация?Изумена съм от таз компания...за първи път ми се случва такава простотия! Връзка към коментар
Роми Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври Всъщност изобщо не е простотия, а нещо, което е регулярно в почти 100% от държавите по света. Например при пътуване до Бразилия, но Салвадор, Форталеза и т.н. на един билет, в Сао Паулу си вземате багажчето и ведро го чекирате отново за вътрешния полет.. А по принцип в София или някъде в Европа ви убеждават, че багажа ви е до последната ви спирка. Та за китайците Хонг Конг си е вътрешен полет, дори и да му е друг статута за визов режим. Съжалявам да го кажа, но не търсете вината нито в авиокомпанията, нито в държавата... Ако вие сте направили така маршрута си, за да ви е по-икономично, е ваш проблема. Ако някой ви е посъветвал, търсете вината в него. 1 Връзка към коментар
Blagovesta78 Публикувано: 14 октомври Автор Сподели Публикувано: 14 октомври преди 33 минути , Роми каза: Всъщност изобщо не е простотия, а нещо, което е регулярно в почти 100% от държавите по света. Например при пътуване до Бразилия, но Салвадор, Форталеза и т.н. на един билет, в Сао Паулу си вземате багажчето и ведро го чекирате отново за вътрешния полет.. А по принцип в София или някъде в Европа ви убеждават, че багажа ви е до последната ви спирка. Та за китайците Хонг Конг си е вътрешен полет, дори и да му е друг статута за визов режим. Съжалявам да го кажа, но не търсете вината нито в авиокомпанията, нито в държавата... Ако вие сте направили така маршрута си, за да ви е по-икономично, е ваш проблема. Ако някой ви е посъветвал, търсете вината в него. Досега където и да съм летяла съм си получавала багажа на крайната дестинация, и никой не ме е уверявал в това!За вас това може да е ок,за мен си е простотия и излишна загуба на време!Вина не търся в никой,всъщност тя си е моя,лош избор на авиокомпания подведена от добрата им цена! Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври А до къде сте летяли с вътрешен последващ международен полет ? Последния ми такъв беше в САЩ и задължително си чекираш отново багажа до крайната дестинация в първата точка на пристигане. 1 Връзка към коментар
Роми Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври В момента, stanimir каза: А до къде сте летяли с вътрешен последващ международен полет ? Последния ми такъв беше в САЩ и задължително си чекираш отново багажа до крайната дестинация в първата топка на пристигане. Точно това и аз се питам. Защото и в Австралия дори е същото. А те са либерални доста. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври Хонконг не съм сигурен дали се брои като вътрешен полет. И изобщо не съм сигурен, че описания сценарии за чекирането на багажа ще е валиден в случая. Говорете с компанията или някой, който е правил точно такъв трансфер, иначе не бих вярвал какво ми разправят. А за багажа - навсякъде е правило да се взима след международния полет, с няколко много туристически страни като изключения, примерно май Тайланд, но аз не съм виждал такива де. 2 Връзка към коментар
Blagovesta78 Публикувано: 14 октомври Автор Сподели Публикувано: 14 октомври Преди 1 час, stanimir каза: А до къде сте летяли с вътрешен последващ международен полет ? Последния ми такъв беше в САЩ и задължително си чекираш отново багажа до крайната дестинация в първата точка на пристигане. Не мисля че Хонг Конг е вътрешен полет,нали си е отделна държава,но дори да приемем,че е така връщането ми е от Банкок отново през Ченгду и процедурата отново ще е същата.А относно давам няколко примера как с нормалните авиокомпания като Emirates,Qatar Etihad багажа винаги си го взимам в крайната ми цел,дори януари с Air Asia от Манила до Сием Реап, с прекачване в Куала Лумпур си взехме багажа в Сием Реап. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври преди 3 минути , Blagovesta78 каза: нали си е отделна държава Всъщност не е - специален административен район на КНР, на принципа "една страна, две системи". На да - с по-особен статут е. 2 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври Това което даваш като пример е друго, всички тия полети са международни. Става въпрос ако летиш първо международен и после се прекачваш на домашен, примерно от Европа до Сао Пауло и после до Рио де Жанейро, си взимаш багажа в Сао Пауло и минаваш митницата с багажа. В крайна сметка, по моя грешка два пъти съм пропускал да си взема багажа където трябва (при влизане в държавата), води се загубен багаж, пускаш си клейм и авиокомпанията ти го доставя след 1-2 дена където кажеш. 1 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври 19 minutes ago, Blagovesta78 said: Не мисля че Хонг Конг е вътрешен полет,нали си е отделна държава,но дори да приемем,че е така връщането ми е от Банкок отново през Ченгду и процедурата отново ще е същата.А относно давам няколко примера как с нормалните авиокомпания като Emirates,Qatar Etihad багажа винаги си го взимам в крайната ми цел,дори януари с Air Asia от Манила до Сием Реап, с прекачване в Куала Лумпур си взехме багажа в Сием Реап. Просто нямате опит , затова сте изненадани. Горе са обяснили вече , багажа се взима и чекира отново когато и крайната ви дестинация е в държавата в която кацате първоначално. Примерно летите Истанбул - Пенанг през Куала Лумпур, трябва да си вземете багажа в Куала Лумпур. За Хонконг съм изненадан , всъщност къде прочетохте че трябва да си взимате багажа в Ченгду ? Да не би да става дума че трябва да си вземете там бордни карти до Хонгконг , защото това е съвсем различно и се прави в транзитната зона.Дайте първоизточника да разгледаме. За връщането почти сигурно багажа ви ще е директно до крайната дестинация ( тоест ще си го търсите чак в Истанбул ). 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври Връщането си е само международни полети, няма да го взимате в никой случай. Най-вероятно и на отиването, питайте, разберете, пък ако не става - в Хонг Конг пишете загубен багаж и ще ви го пратят. 2 Връзка към коментар
Blagovesta78 Публикувано: 14 октомври Автор Сподели Публикувано: 14 октомври преди 2 часа, stanimir каза: Просто нямате опит , затова сте изненадани. Горе са обяснили вече , багажа се взима и чекира отново когато и крайната ви дестинация е в държавата в която кацате първоначално. Примерно летите Истанбул - Пенанг през Куала Лумпур, трябва да си вземете багажа в Куала Лумпур. За Хонконг съм изненадан , всъщност къде прочетохте че трябва да си взимате багажа в Ченгду ? Да не би да става дума че трябва да си вземете там бордни карти до Хонгконг , защото това е съвсем различно и се прави в транзитната зона.Дайте първоизточника да разгледаме. За връщането почти сигурно багажа ви ще е директно до крайната дестинация ( тоест ще си го търсите чак в Истанбул ). Всъщност сега се сетих,че когато летят Дананг-Пукет,полета беше през Банкок, но багажа си го взех в Пукет Хонг Конг си е отделна държава, не е Китай,затова не съм съгласна да е така!Но явно политиката им е такава,ще го знам и вече няма да ползвам въпросната компания.Прилагам скрийншот от резервацията ми където си пише за багажа,и днес като се свързах със съпорта на trip com ми потвърдиха,че е така! Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври Не , както Фил вече написа Хонг Конг не е отделна държава , а специален административен район на Китай.Също и Макао. Хонг Конг = Китай от 1997 г насам , даваха връщането му от Великобритания на Китай по телевизията. 4 Връзка към коментар
swimmer Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври 3 hours ago, stanimir said: Просто нямате опит , затова сте изненадани. Горе са обяснили вече , багажа се взима и чекира отново когато и крайната ви дестинация е в държавата в която кацате първоначално. Примерно летите Истанбул - Пенанг през Куала Лумпур, трябва да си вземете багажа в Куала Лумпур. За Хонконг съм изненадан , всъщност къде прочетохте че трябва да си взимате багажа в Ченгду ? Да не би да става дума че трябва да си вземете там бордни карти до Хонгконг , защото това е съвсем различно и се прави в транзитната зона.Дайте първоизточника да разгледаме. За връщането почти сигурно багажа ви ще е директно до крайната дестинация ( тоест ще си го търсите чак в Истанбул ). Не винаги е така.Аз съм летял Истанбул Манила като сменях полети в Урумчи и Пекин и Ксиамен все в Китай.Полета беше супер евтин и багажа ми беше чекиран направо до Манила.За мое оправдание ще кажа,че като резервирах не знаех за допълнителните кацания и се наложи да вадя двукратна китайска виза. Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 14 октомври Сподели Публикувано: 14 октомври 8 minutes ago, swimmer said: Не винаги е така.Аз съм летял Истанбул Манила като сменях полети в Урумчи и Пекин и Ксиамен все в Китай.Полета беше супер евтин и багажа ми беше чекиран направо до Манила.За мое оправдание ще кажа,че като резервирах не знаех за допълнителните кацания и се наложи да вадя двукратна китайска виза. Крайната ви дестинация не е била в Китай. Ако полета беше Истанбул - Пекин през Урумчи щяха да ви накарат да го чекирате в Урумчи. 2 Връзка към коментар
Deja Vu Публикувано: 15 октомври Сподели Публикувано: 15 октомври @Blagovesta78, при вътрешни полети и трансфер, багажът не би трябвало да излиза с на останалите пътници, поне по моят скромен опит с такива трансфери. Не сме го правили в Китай, но на летище в САЩ си имаше упътване къде е багажът и нямаше процедура както при нормално чекиране. Взехме го и го предадохме буквално пет метра по-надолу на една лента без да напускаме терминала. Сега, дали е така е и в Китай, не знам. Веднъж само съм била в Китай и ми направи впечатление умрялата активност на летището в Пекин и стотиците тромави проверки на едни и същи документи на всеки 20 метра. Първият път, когато във вътрешен полет ми се наложи наново да чекирам багаж беше в Италия много отдавна, доста неорганизирано ми се стори. Тогава и за мен беше простотия, защото нямах опит и смятах, че щом съм го предала веднъж, значи ще си го взема на последната дестинация. Снимката на резервацията, която сте качила е замазана и аз лично не мога нищо да видя, но ако от Европа директно летите с AirChina, то вижте на гишето им дали може да ви предложат “baggage through check-in”, което е попълване на декларация за багажа. Но тези неща не зависят от авиокомпнията, това са нормални правила за всички вътрешни полети. Вътрешен трансфер, полет с две авиокомпании или резервация с два билета - обръщайте внимание на полиците, за да няма неприятни изненади после, защото видиш ли, досега така е било и така трябва да е винаги. 1 Връзка към коментар
ivailo_radev Публикувано: 15 октомври Сподели Публикувано: 15 октомври Е нападнахте я жената - аз доста полети съм имал, при които вторият е вътрешен и не си взимам багажа - от Дюселдорф до Кайзери през Истанбул и в Истанбул не сме си взимали багажа. Също и от София до Дюселдорф през Мюнхен. Та зависи кой какъв опит има, може да има грешни очаквания. 4 Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 15 октомври Сподели Публикувано: 15 октомври И ние имаме сходен опит: София - Кьолн през Мюнхен. Багажът беше директно на Кьолн/Бон. 1 Връзка към коментар
Blagovesta78 Публикувано: 15 октомври Автор Сподели Публикувано: 15 октомври преди 3 часа, Deja Vu каза: @Blagovesta78, при вътрешни полети и трансфер, багажът не би трябвало да излиза с на останалите пътници, поне по моят скромен опит с такива трансфери. Не сме го правили в Китай, но на летище в САЩ си имаше упътване къде е багажът и нямаше процедура както при нормално чекиране. Взехме го и го предадохме буквално пет метра по-надолу на една лента без да напускаме терминала. Сега, дали е така е и в Китай, не знам. Веднъж само съм била в Китай и ми направи впечатление умрялата активност на летището в Пекин и стотиците тромави проверки на едни и същи документи на всеки 20 метра. Първият път, когато във вътрешен полет ми се наложи наново да чекирам багаж беше в Италия много отдавна, доста неорганизирано ми се стори. Тогава и за мен беше простотия, защото нямах опит и смятах, че щом съм го предала веднъж, значи ще си го взема на последната дестинация. Снимката на резервацията, която сте качила е замазана и аз лично не мога нищо да видя, но ако от Европа директно летите с AirChina, то вижте на гишето им дали може да ви предложат “baggage through check-in”, което е попълване на декларация за багажа. Но тези неща не зависят от авиокомпнията, това са нормални правила за всички вътрешни полети. Вътрешен трансфер, полет с две авиокомпании или резервация с два билета - обръщайте внимание на полиците, за да няма неприятни изненади после, защото видиш ли, досега така е било и така трябва да е винаги. Резервацията ми е на един билет,и за мен това не е вътрешен полет,кацаме и излитаме на терминал 1 в Ченгду, който се води интернационал, а не вътрешен.На снимката пише baggage not checked through. Благодаря за информацията, надявам се всичко да мине безпроблемно. Връзка към коментар
Blagovesta78 Публикувано: 15 октомври Автор Сподели Публикувано: 15 октомври преди 2 часа, ivailo_radev каза: Е нападнахте я жената - аз доста полети съм имал, при които вторият е вътрешен и не си взимам багажа - от Дюселдорф до Кайзери през Истанбул и в Истанбул не сме си взимали багажа. Също и от София до Дюселдорф през Мюнхен. Та зависи кой какъв опит има, може да има грешни очаквания. То човек да не попита🙂Все пак нали затова е форума,за взаимопомощ.Винаги съм си получавала багажа на крайната дестинация, без значение вътрешен или международен полет е.Притеснението ми е че е Китай и незнам какво да очакваме там. 1 Връзка към коментар
DaBo Публикувано: 15 октомври Сподели Публикувано: 15 октомври Слувало ми се е многократно, но само в САЩ. Първо се минава имигрейшън, после багажът се взема от едната лента и буквално се носи на няколко метро до друга лента. Това обаче се случва в транзитна зона и няма повторно редене на имигрейшън. Първия път ми беше много притеснено какво и как, но няма нищо особено. Поне там всичко е много добре организирано и обозначено. Единствено трябва да се има предвид колко е времето между двата полета, защото понякога опашките на имигрейшъна са брутални. @stanimir, това за КЛ сигурно ли е? Защото на КЛИА няма такава организация и ми е много чудно. А и е добре да го имам предвид за бъдещи планове. @Blagovesta78, не е от авиокомпанията, а от страната. 😉 Не се ядосвай сега, нищо няма да се промени. Гледай да се свържеш със самата авиокомпания, за да знаеш със сигурност какво е положението. Особено, ако ви трябват и визи, за да имаш време за тях. Ще си знаеш за следващите пътувания. 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 15 октомври Сподели Публикувано: 15 октомври По-интересно ми е каква е организацията ако си получаваш багажа чак след вътрешния полет? Няма митница вероятно? А от Китай за Хонконг явно никой не е летял да каже как е, но аз съм чувал, че дори местните минават паспортна проверка, та вероятно е международен полет. Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 15 октомври Сподели Публикувано: 15 октомври 21 minutes ago, neuromancer said: По-интересно ми е каква е организацията ако си получаваш багажа чак след вътрешния полет? Няма митница вероятно? А от Китай за Хонконг явно никой не е летял да каже как е, но аз съм чувал, че дори местните минават паспортна проверка, та вероятно е международен полет. Не съм летял , но скоро влизах с влак от Хонгконг в континентален Китай. Имиграционните и митнически формалности са на жп гарата в Хонгконг , местните също минават гранична проверка , но на отделни гишета. 1 Връзка към коментар
Адриан ХН Публикувано: 15 октомври Сподели Публикувано: 15 октомври Летял съм София - Доха - Банкок с катарските и Банкок - Краби с Банкок еъруейз, всичко на една резервация. Багажа ми го чекираха още в София до Краби и ми дадоха 3 бордни карти. В Банкок влезнахме в страната и на летището поехме към вътрешните линии по едни дълги коридори. Навсякъде имаше табели: Пукет, Краби, Ко Самуи, Чианг май, Чианг рай ...... Така, че този случай е или политика на АК или правила на страната. По-вероятно ми се струва второто. Гледайте бързо да се ориентирате на китайското летище, за да си хванете полета. 1 Връзка към коментар
Роми Публикувано: 15 октомври Сподели Публикувано: 15 октомври преди 3 часа, neuromancer каза: По-интересно ми е каква е организацията ако си получаваш багажа чак след вътрешния полет? Няма митница вероятно? А от Китай за Хонконг явно никой не е летял да каже как е, но аз съм чувал, че дори местните минават паспортна проверка, та вероятно е международен полет. Аз съм летяла от Бейджинг до Хонгконг. Обикновен полет, вярно на международен терминал. Но си беше след престой в Китай и нямаше нищо особено. За нас почти формална проверка, за излитащите китайци -предполагам също с малка проверка. А що се отнася за питането-форума е точно за това. Просто нека обаче не започваме с негативизъм и разбиране за собственото си всезнание. И само да няма неразбиране и за втория полет от КЛ. Доколкото имам опит там трябва да бъде до крайната спирка чекиран багажа. Просто вече няма да влиза на китайска територия с престой. 3 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега