stebal Публикувано: 28 януари Публикувано: 28 януари Благодаря, че сподели с нас това пътешествие. Впечатляваща страна е Етиопия, спор няма. Ти разказваш много подредено, цветно, емоционално и ме караш наистина да съпреживявам с теб. Затова още веднъж- благодаря. Имам въпрос за вътрешните полети, с Ethiopian airlines ли пътувахте, аз всъщност не знам друга компания да лети там ? Преди имаше възможност ако летиш международния полет с тях , вътрешните да са с 50 % намаление. На сайта не намирам информация. И още : знам, че въпросът е щекотлив, но би ли споделила някакви финансови рамки за пътуване до там . Всякакъв ориентир ще ми е полезен . Благодаря! 1
Svetulche Публикувано: 28 януари Автор Публикувано: 28 януари преди 23 часа, MayaS каза: Дано само всичко да е наред с мен и да го осъществя От сърце ти пожелавам да го осъществиш! Колкото по-скоро - толкова по-добре 🙂 Сега се сещам, че катализатор при мен да се забързам с това пътешествие беше едно изказване на етиопския министър председател в началото на 2024 г., че ще осигури на страната достъп до море, каквото и да струва това. Аз го приех много буквално. Аман от военни конфликти! 1
Svetulche Публикувано: 28 януари Автор Публикувано: 28 януари преди 11 часа, stebal каза: би ли споделила някакви финансови рамки за пътуване до там Понеже няколко човека също ме питаха, та ще напиша и тук: Цената, която платихме на агенцията за цялото пътуване от 14 дни беше 2,000 евро на човек при група от 3ма и включване към група от още 8 човека за Данакил. Цената не включва вътрешните полети и последната нощувка в Адис, но включва абсолютно всичко друго за тези 14 дни, без алкохола и бакшишите - хотели, храна, вода, транспорт, гидове, целия екип, всичко! На практика почти не ни трябваха пари. На летището сменихме всеки по 50 евро и се наложи да сменим пари чак в Аксум, за да си купуваме сувенири някакви. Пари сменихме при Гебре при курс, по-изгоден от този на банката. Ефектът за нас беше някакви левчета, но за него предполагам също беше добре да получи „твърда валута“. Бакшишите. Който тръгва за натам е добре да бъде подготвен с по-дребни купюри долари или евро, не че не може и в бир да се дават бакшиши, но предпочитат валута (разбираемо). Ние си бяхме изработили някаква скала на бакшишите, която бързо-бързо стана на пух и прах. Рекапитулацията показва, че всеки от нас е оставил към 150 евро за бакшиши. За Гебре – отделно. Вътрешните полети – излязоха към 200 евро общо, след намалението, което ползвахме за това, че летяхме с етиопските авиолинии от Истанбул. Намалението беше около 50%. На сайта има едно поле, което се маркира в случай, че международния полет е с етиопските. Три дни след като взехме билетите и вдигнаха драстично цените. Иначе турските авиолинии също летят до Адис Абеба. Имаше и доста по-изгодни ценово полети на етиопските от Варшава, ама не ни се занимаваше с логистиката, а и малко в последния момент действахме, та не знам дали крайната сметка нямаше да е същата. Ако има други въпроси - на линия съм 14 4
Mary Публикувано: 29 януари Публикувано: 29 януари Svetulche, благодаря ти за чудесния разказ, защото в него видях места, които дори и д отида в Етиопия пак няма да видя. Силно съм впечатлена. 2
bay_kolio Публикувано: 30 януари Публикувано: 30 януари И от мен благодарности. Много ми хареса. Много късмет ти желая 1 1
alienad Публикувано: 31 януари Публикувано: 31 януари Изчетох с голям интерес разказа ти. Много ме впечатлиха природата и църквите, издълбани нависоко в скалите. Животът на хората там, също много добре си го представила. Благодарности за споделените впечатления. 1 1
Иван Попов Публикувано: 2 февруари Публикувано: 2 февруари И от мен благодарности! Много ми хареса всичко, което си описала 😊 Благодаря ти! 2
GeorgiD Публикувано: 7 февруари Публикувано: 7 февруари На 26.01.2025 г. в 18:55, Svetulche каза: Ден 14 – Адис Абеба Нямам какво много да кажа за Адис Абеба, освен че е ужасен, ужасен град. Знаех, че няма какво толкова да се види там, но бях оставила един резервен ден, в случай, че нещо се обърка с вътрешните полети, да не си изпуснем международния. Мислех да видим Луси в Националния музей (същество, ходило изправено на два крака преди 3,2 млн. години по тези земи), да се разходим из града, да пазаруваме последни сувенири. Нещата не се получиха точно така. Градът се оказа огромен и разхвърлян. В момента е като една голяма строителна площадка – рушат се сгради, други се строят, дори такситата се лутат из цялото това нещо. Националният музей се оказа затворен за ремонт, а понеже беше неделя – всички магазини за сувенири също не работеха. Голяма греда! Единственото, което видяхме беше етнографския музей, който се помещава в бившия дворец на последния етиопски император. Той, от своя страна е в красив парк или по-скоро – градина. В музея има интересни експонати, но отново не много добре изложени. Интересни бяха покоите на императора и императрицата и най-вече – баните (синя за него и розова – за нея 😊), както и снимките от царуването му в периода 1930-1975 г. Останалото време уплътнихме в пиене на божественото етиопско кафе, пазаруване на кафе (на много кафе 🙂) и обяд в Burger King. Нещо се бях повредила на тема етиопска кухня и само при мисълта ми ставаше лошо, та се наложи да търсим западна junk food ☹. Хотелът ни беше в района Bole, който се намира много близо до летището. Безопасен и добре уреден район, с модерни сгради, магазини, заведения, хотели. Единствените снимки, които имам от този ден са снимки на изпитите кафета (преди да бъдат изпити 😊) И ето че дойде края на моя разказ. Пишейки, преживях още веднъж това невероятно интересно и вълнуващо пътуване, направо не ми се иска да свършва..... Етиопия ще остане завинаги в сърцето ми. И кой знае – може някога отново да се върна в Гералта, за да извървя маршрутите, които сега не успях и да изкатеря още някоя и друга скала 😊. Дано! Оставям тук координатите на Gebrehiwet Redae: Gheralta Adventure Tours https://gheraltatour.com WhatsApp +251 914 205694 Още веднъж ще кажа, че горещо и най-отговорно препоръчвам неговите услуги! Пътувала съм доста, но такъв човек не съм срещала до сега, като че ли излязъл от едни други времена. И една молба: АКО някой, някога затръгва към Етиопия и ползва услугите му, ще се радвам да се свърже с мен и ако има желание и възможност - да пренесе натам нещо, което би му било полезно. Загубил е във войната цялото си туристическо оборудване, а снабдяването със стоки в Етиопия е трудно и митата за внос са огромни. Ние му оставихме спалните си чували, друго нямаше какво. Благодаря ви, че съпреживяхте това пътешествие с мен! Край! Здравей, наистина чудесен пътепис! Аз се опитвам да навия един авер да отидем другата седмица в Етиопия за няколко дни и написаното ми бе много полезно. Но това, че замъците в Гондар са целите в скелета и не могат да се разгледат, ми звучи много обезсърчаващо.... 😞 1
Svetulche Публикувано: 7 февруари Автор Публикувано: 7 февруари преди 5 часа, GeorgiD каза: Аз се опитвам да навия един авер да отидем другата седмица в Етиопия за няколко дни Завиждам ти леко 🙂 преди 5 часа, GeorgiD каза: Но това, че замъците в Гондар са целите в скелета и не могат да се разгледат, ми звучи много обезсърчаващо Ама, как обезсърчаващо!? Толкова други красоти, които няма къде другаде да видиш има, че ако ще е само за няколко дни - направо не мога да мисля кое по-напред.... Шегата настрана, не знам какви са ти плановете, но Данакил и църквите в Тиграй не са за изпускане! Лалибела също!
GeorgiD Публикувано: 7 февруари Публикувано: 7 февруари преди 2 часа, Svetulche каза: Завиждам ти леко 🙂 Ама, как обезсърчаващо!? Толкова други красоти, които няма къде другаде да видиш има, че ако ще е само за няколко дни - направо не мога да мисля кое по-напред.... Шегата настрана, не знам какви са ти плановете, но Данакил и църквите в Тиграй не са за изпускане! Лалибела също! "Разни хора, разни идеали." Аз съм доктор по история и ме интересуват исторически забележителности, като тези в Лалибела и Гондар. Трамбоване из пустошта не е за мен, едно че изобщо не съм планинар и пустиняк, второ че имам да сменям колянна става... 😞
GeorgiD Публикувано: 8 април Публикувано: 8 април На 26.01.2025 г. в 18:55, Svetulche каза: Ден 14 – Адис Абеба Нямам какво много да кажа за Адис Абеба, освен че е ужасен, ужасен град. Знаех, че няма какво толкова да се види там, но бях оставила един резервен ден, в случай, че нещо се обърка с вътрешните полети, да не си изпуснем международния. Мислех да видим Луси в Националния музей (същество, ходило изправено на два крака преди 3,2 млн. години по тези земи), да се разходим из града, да пазаруваме последни сувенири. Нещата не се получиха точно така. Градът се оказа огромен и разхвърлян. В момента е като една голяма строителна площадка – рушат се сгради, други се строят, дори такситата се лутат из цялото това нещо. Националният музей се оказа затворен за ремонт, а понеже беше неделя – всички магазини за сувенири също не работеха. Голяма греда! Единственото, което видяхме беше етнографския музей, който се помещава в бившия дворец на последния етиопски император. Той, от своя страна е в красив парк или по-скоро – градина. В музея има интересни експонати, но отново не много добре изложени. Интересни бяха покоите на императора и императрицата и най-вече – баните (синя за него и розова – за нея 😊), както и снимките от царуването му в периода 1930-1975 г. Останалото време уплътнихме в пиене на божественото етиопско кафе, пазаруване на кафе (на много кафе 🙂) и обяд в Burger King. Нещо се бях повредила на тема етиопска кухня и само при мисълта ми ставаше лошо, та се наложи да търсим западна junk food ☹. Хотелът ни беше в района Bole, който се намира много близо до летището. Безопасен и добре уреден район, с модерни сгради, магазини, заведения, хотели. Единствените снимки, които имам от този ден са снимки на изпитите кафета (преди да бъдат изпити 😊) И ето че дойде края на моя разказ. Пишейки, преживях още веднъж това невероятно интересно и вълнуващо пътуване, направо не ми се иска да свършва..... Етиопия ще остане завинаги в сърцето ми. И кой знае – може някога отново да се върна в Гералта, за да извървя маршрутите, които сега не успях и да изкатеря още някоя и друга скала 😊. Дано! Оставям тук координатите на Gebrehiwet Redae: Gheralta Adventure Tours https://gheraltatour.com WhatsApp +251 914 205694 Още веднъж ще кажа, че горещо и най-отговорно препоръчвам неговите услуги! Пътувала съм доста, но такъв човек не съм срещала до сега, като че ли излязъл от едни други времена. И една молба: АКО някой, някога затръгва към Етиопия и ползва услугите му, ще се радвам да се свърже с мен и ако има желание и възможност - да пренесе натам нещо, което би му било полезно. Загубил е във войната цялото си туристическо оборудване, а снабдяването със стоки в Етиопия е трудно и митата за внос са огромни. Ние му оставихме спалните си чували, друго нямаше какво. Благодаря ви, че съпреживяхте това пътешествие с мен! Край! А бихме ли имали някакви проблеми, ако 3 мъже решим да посетим и разгледаме Лалибела и Гондар, след което да се върнем в столицата, без да ползваме гидове? 🙂
Svetulche Публикувано: 8 април Автор Публикувано: 8 април В страната се пътува свободно и ползването на гид не е задължително. По времето, по което аз бях там пътуването по суша по този маршрут не беше препоръчително, да не кажа - бе невъзможно, но съвсем свободно може да си закупите самолетни билети. Не знам как бихте се придвижили от летището на Лалибела до самата Лалибела (около 20тина км.), не видях никакви таксита там. На летището в Гондар имаше някакви таксита, дали бяха свободни или чакаха някого не знам. Летището е отдалечено от града. Предполагам, че извънредното положение в Амхара продължава, така че разходки по тъмно не са възможни. През деня в Лалибела не мисля, че ще имате някакви проблеми да се разхождате спокойно, въпреки че имаше въоръжени хора по централния площад. За Гондар ми е трудно да кажа - имахме супер малко време там, градът е доста голям. Но хората навсякъде са изключително добронамерени. Ние се чувствахме спокойно, но все пак навсякъде бяхме придружени от местни гидове. Изключая Адис Абеба. 1
GeorgiD Публикувано: 9 април Публикувано: 9 април преди 14 часа, Svetulche каза: В страната се пътува свободно и ползването на гид не е задължително. По времето, по което аз бях там пътуването по суша по този маршрут не беше препоръчително, да не кажа - бе невъзможно, но съвсем свободно може да си закупите самолетни билети. Не знам как бихте се придвижили от летището на Лалибела до самата Лалибела (около 20тина км.), не видях никакви таксита там. На летището в Гондар имаше някакви таксита, дали бяха свободни или чакаха някого не знам. Летището е отдалечено от града. Предполагам, че извънредното положение в Амхара продължава, така че разходки по тъмно не са възможни. През деня в Лалибела не мисля, че ще имате някакви проблеми да се разхождате спокойно, въпреки че имаше въоръжени хора по централния площад. За Гондар ми е трудно да кажа - имахме супер малко време там, градът е доста голям. Но хората навсякъде са изключително добронамерени. Ние се чувствахме спокойно, но все пак навсякъде бяхме придружени от местни гидове. Изключая Адис Абеба. Много благодарим! 🙂
Svetulche Публикувано: 12 май Автор Публикувано: 12 май На 8.04.2025 г. в 23:33, Svetulche каза: В страната се пътува свободно това май вече не е така @GeorgiD Не знам до къде сте с организацията и дали въобще ще пътувате, но да споделя какво научих днес. От вчера са въвели някаква безумна регулация, според която не може да се лети до Аксум, Мекеле, Семера и още един град в Тиграй без да има разрешение от Националната служба по сигурност. Никой не знае подробности, вкл. тези на летището – защо, как, до кога. Информацията ми е неофициална, от една страница във FB (Ethiopia Travel Forum), от хора зависнали на летището в момента, но си струва да се провери за какво точно става въпрос и дали касае Лалибела и Гондар. 5
GeorgiD Публикувано: 26 май Публикувано: 26 май На 12.05.2025 г. в 10:38, Svetulche каза: това май вече не е така @GeorgiD Не знам до къде сте с организацията и дали въобще ще пътувате, но да споделя какво научих днес. От вчера са въвели някаква безумна регулация, според която не може да се лети до Аксум, Мекеле, Семера и още един град в Тиграй без да има разрешение от Националната служба по сигурност. Никой не знае подробности, вкл. тези на летището – защо, как, до кога. Информацията ми е неофициална, от една страница във FB (Ethiopia Travel Forum), от хора зависнали на летището в момента, но си струва да се провери за какво точно става въпрос и дали касае Лалибела и Гондар. Здрасти, благодаря за инфото! Ние тръгваме след 16 часа, за късмет не сме си купили полети за тези конкретно градове, ще видим на място. Пътеписът ти помогна доста, за което отново благодарим. Само се чудя дали да нахакам в раницата някакви пакетирани храни, че останах с впечатление, че храната е кофти... :)
Svetulche Публикувано: 27 май Автор Публикувано: 27 май преди 10 часа, GeorgiD каза: Само се чудя дали да нахакам в раницата някакви пакетирани храни, че останах с впечатление, че храната е кофти... 🙂 Не знам какво да кажа, да не те подведа. Чак да носиш храна от тук ми се вижда в повече.... Аз просто не харесах инджерата и разните там подправки из храната, но гладна не съм останала. Вие ще сте в градове с доста ресторанти и възможности за хранене, така че е много веоятно да намерите нещо по ваш вкус. преди 10 часа, GeorgiD каза: тръгваме след 16 часа Лек път и вълнуващо пътешествие пожелавам. Ще се радвам да споделиш после как е било 🙂 1
GeorgiD Публикувано: 27 май Публикувано: 27 май преди 1 час, Svetulche каза: Не знам какво да кажа, да не те подведа. Чак да носиш храна от тук ми се вижда в повече.... Аз просто не харесах инджерата и разните там подправки из храната, но гладна не съм останала. Вие ще сте в градове с доста ресторанти и възможности за хранене, така че е много веоятно да намерите нещо по ваш вкус. Лек път и вълнуващо пътешествие пожелавам. Ще се радвам да споделиш после как е било 🙂 Много благодаря! :)
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега