Прескочи до съдържание

"Boarding completed" и други анонси на екипажа, както и малко за летателната етика...


Препоръчани мнения

Публикувано:

Епа има си Ексел за тази работа, що трябва да е с лист и химикал. А и ако се разровя, не може немците и за това да нямат статистика.

Публикувано:
преди 19 минути , Георги каза:

За всичките неща в темата няма общо типа авиокомпания

Аз също мисля така, с изключение на описания от мен феномен с ръкопляскането, който наистина преимуществено се среща при полети на нискотарифни от/до София и това е мое лично наблюдение, което не изключва и изключения от правилото, но все пак е статистически вярно...

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 8 минути , ivailo_radev каза:

Епа има си Ексел за тази работа, що трябва да е с лист и химикал. А и ако се разровя, не може немците и за това да нямат статистика.

То сигурно и мобилно приложение може да има, което да го пуснеш да регистрира дали се ръкопляска и веднага да прави запис за съответния полет спрямо данните от бординг паса в телефона. Или пък акселерометъра да отчита кога опира колесника и да стартира таймер, който ти да спреш като видиш първия прав пътник...или даже просто да държиш камерата към пътеката включена и телефона сам да си прави всичко.

 

Абе нещо гениално ще излезе от тоя брейнсторминг.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Жалко, че темата зави в посока ръкопляскане...

 

Искаше ми се да получим повече вътрешна информация относно процедурите на борда и успоредно с това да обогатим общата си летателна култура, но явно няма да стане...

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 1 час, bad kid каза:

Някои пляскат повече от други.

FB_IMG_1740417386794.jpg

Любимият ми пилот и стюардеса, но все не ми се падат на полет... 😂🤣😅

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 20 часа, Duke каза:

Ето един анонс, който по обясними причини никой от нас не е чувал. Как точно звучи на английски?

Disembarketion complited. БГ кабинният състав много, много рядко го използва в този вид и език. 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:
Преди 1 час, дядо Пепи каза:

Disembarketion complited. БГ кабинният състав много, много рядко го използва в този вид и език. 

И още нещо винаги ми е било любопитно. Очевидно английският език е приет за официален при комуникация с кулата, но същото ли е положението при вътрешна комуникация между кабинния състав и пилотската кабина? Предполагам, че отговорът ще бъде положителен предвид честата практика полетът да се обслужва от смесен състав от стюарди и/или пилоти от различни националности. Но възможно ли е комуникацията да се води изцяло на български (например), ако полетът се изпълнява от националния превозвач от/до България или дори тогава по протокол официално се комуникира само на английски език? 

  • Харесвам 4
Публикувано:

Когато екипажът е изцяло български комуникацията сме си я водели на нашия език. Изключая стандартните фрази, които чуват и пътниците. При акции зад граница, а такива доста често съм изпълнявал, комуникацията сме водели на английски, за да може да се разберем. Често се е случвало кабинният състав да е смесен - български и местен контингент, обучен да работи със съответния тип самолет. 

  • Харесвам 9
Публикувано:

Безспорно най-любимото ми съобщение е Boarding completed, тъй като след него в 95% от случаите се премествам на 2-5 ред без спътник по средата. Вторият ми най-любим анонс е Cabin crew, seats for take off, тъй като обожавам излитането.

 

Иначе съм забелязал многократно, че почти винаги съобщението за започване на снижаване е точно 30 минути преди кацане. Няма как това да е случайно и винаги съм се чудел защо е така.

 

Колкото до ръкопляскането, по никакъв начин не е толкова специфично за лоукост авиокомпании или определена аудитория. Чувал съм ръкопляскане от Азия до Южна Америка, от Луфтханза до Катар Еъруейз. Включително на Бритиш полет пълен основно с британци, които явно бяха много щастливи на кацане в Сейнт Лусия.

  • Харесвам 18
Публикувано:
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

Иначе съм забелязал многократно, че почти винаги съобщението за започване на снижаване е точно 30 минути преди кацане. Няма как това да е случайно и винаги съм се чудел защо е така.

Обикновено скоро след това последвано от анонс на кабинния състав, че тоалетните ще бъдат отворени още 10-15 минути. Според мен, анонсът е на 30-та минута преди кацане, защото веднага след това започва бавно снишаване, което пък е възможно до доведе до навлизане в различни въздушни потоци и съответно поява на турболенция. Идеята е, кабинния състав да е готов да съдейства в случай на необходимост. Или поне така си го обяснявам, но най-добре @дядо Пепи да отговори как е в действителност...

 

Преди 1 час, Георги Матеев каза:

Колкото до ръкопляскането, по никакъв начин не е толкова специфично за лоукост авиокомпании или определена аудитория. Чувал съм ръкопляскане от Азия до Южна Америка, от Луфтханза до Катар Еъруейз. Включително на Бритиш полет пълен основно с британци, които явно бяха много щастливи на кацане в Сейнт Лусия.

Ей, тази тема няма край... 😛 

 

Естествено, че го има и при полети с други авиокомпании до различни дестинации. Въпросът е, че явлението най-често се среща при полети на нискотарифни до/от България... 😉 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 22 часа, Duke каза:

Аз също мисля така, с изключение на описания от мен феномен с ръкопляскането, който наистина преимуществено се среща при полети на нискотарифни от/до София и това е мое лично наблюдение, което не изключва и изключения от правилото, но все пак е статистически вярно...

Не е само от и до София феноменът с пляскането. И от Италия и Испания съм виждал пляскащи. А когато летиш с италианци на борда има друг феномен. Повечето се кръстят при излитане и при кацане.

  • Харесвам 4
Публикувано:
На 24.02.2025 г. в 12:06, дядо Пепи каза:

Нека никога не забравяме, че те са в самолета не като сервитьорки, а като пресонал, който се грижи най-вече за нашето безопасност и после за приятното ни пътуване. 

Винаги съм гледала на екипажа като на формално любезни домакини, от които зависи не само комфорта, но и живота ни. Не веднъж съм била впечатлена от уменията им да озаптяват агресивни или пияни пътници. Гледаш ги едни млади, миловидни, в повечето случаи с крехко телосложение, а в дадена ситуация виждаш как карат и най-големия отворко да се смири. Любими ми бяха виртуозните изпълнения на Раянските стюарди и стюардеси на полетите до Украйна преди време. На тези полети приблизително 50% от пътниците бяха с различна степен на фирканост, като някои си вдигаха левъла с бутилки за из път. Мисля, че съм разказвала случая за двамата веселяци, които умело бяха финтирани от две стюардеси и стюард и почти изпитата им бутилка беше скрита, за да може самолета спокойно да кацне в София. Ще ми е интересно да науча повече как обучават стюардеси и стюарди да не губят контрол в ситуация? Или пък правят ли им предварително психо тестове за да установят устойчиви ли са на силни дразнители? 🙂

Относно етиката на борда - Минимума е да поздравиш с усмивка екипажа при влизане/излизане  в самолета. Задължително поздравявам и тези на аварийните изходи, ако минавам от там. Ако мястото ми е около тези редове най-любезно им обявявам, че ако имат нужда от доброволци за авариен изход, спокойно могат да имат предвид мен (и спътници). Много често този подход  действа, ако има свободни места, разбира се. Което се случва все по-рядко напоследък. А съм виждала и хора, които се стряскат като им предложат такова място.

  • Харесвам 7
Публикувано:

Аз също си предлагам услугите да бъда настанен на авариен изход. Все пак ми е показвано как се действа при аварийно напускане и съм убеден, че ще се справя, ако се наложи. Не всеки път се получава,защото има "експерти - разбирачи", за които е по-важно да им е малко по-широко, отколкото малко по-безопасно. Но стискам палци на никой, никога да не му се налага да отваря и ползва авариен изход!!!

  • Харесвам 16
Публикувано:
преди 30 минути , iMari каза:

А защо в такъв случай няма правило на авариен изход да се настаняват само здрави мъже в силата си? 

Има изискване да не са деца под 16г. Иначе питат формално дали си разбрал и ще се справиш и на самопреценка 🙂

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 27 минути , iMari каза:

А защо в такъв случай няма правило на авариен изход да се настаняват само здрави мъже в силата си? 

Този въпрос в наше време звучи абсурдно, но принципно има логика в него. Предполагам, че не става дума за сила, а по-скоро за бързина на действието и съобразителност. Също като правилото в случай на разхерметизиране на кабината първо да поставиш кислородната маска на своето лице, а едва след това на лицето на детето до теб. От житейска гледна точка звучи абсурдно, но е напълно логично...

  • Харесвам 5
Публикувано:

Предполагам, че отговорът е, че статистически се случва твърде рядко ситуация, която налага отварянето на АИ, за да има задължително правило какъв да е пола, възрастта и телосложението на пътника настанен там. Обикновено пътници с по-висок ръст са с предимство, но предполагам, че това касае повече комфорта, отколкото безопасността. 🙂

 

Публикувано:
преди 6 часа, дядо Пепи каза:

Когато екипажът е изцяло български комуникацията сме си я водели на нашия език. Изключая стандартните фрази, които чуват и пътниците. При акции зад граница, а такива доста често съм изпълнявал, комуникацията сме водели на английски, за да може да се разберем. Често се е случвало кабинният състав да е смесен - български и местен контингент, обучен да работи със съответния тип самолет. 

Вярно ли е, че последните Х минути (не помня точно колко) преди кацане или след обявяване на начало на кацането разговорите между пилотите са само процедурните? 

Публикувано:

Sterile Cockpit е правило, което изисква след излитане до 10000 фута ( около 3000м ) и при кацане от същата височина до спиране,  кабинният състав няма достъп до пилотската кабина, освен стандартните доклади. С изключение на ситуации, които изискват незабавни действия от страна на екипажа. Обикновено в края на  Sterile Cockpi след излитане се изключва сигнала за коланите. Ако някаква друга причина не изисква пътниците да останат по местата си - МТО, или каквото и да е друго.  

  • Харесвам 6
Публикувано:

Из Ю Америла когато ще започва подготовката за кацане под 3000м, се обявява avion debajo 10000 pies, или tripulación 10000 pies.

карат си на испански във футове.

  • Харесвам 2
Публикувано:

На аварийните изходи не могат да се настаняват хора с физически и психически увреждания, бременни и това си е разписано по процедура. Аварийния люк над крилото на 32S е 14.7 кг. и въобще не е лек... Над всяко крило обикновено има два такива люка, предния при отваряне трябва да се изхвърли навън по посока на пилотската кабина, а втория да се остави вътре на седалките. И съм сигурен, че на повечето хора люка ще им бъде много много тежък!!! Когато отворих авариен люк за пръв път бях доста изненадан от тежестта му! Но за да сме абсолютно коректни и изчерпателни, трябва да отбележим , че при очаквана аварийна ситуация и когато имаме време за подготовка на салона за кацането, кабинния екипаж може да размести пътниците на аварийните редове, както и тези на първи и последен ред. Пътниците от първи и последен ред трябва да бъдат обучени, как да боравят с вратите на самолета при настъпила смърт на кабинния екипаж и как да надуят пързалката, ако не се е надула, и как да евакуират останалите пътници. Трябва да крещят и командите за евакуация. Също така могат да се изберат пътници, които при евакуацията да помагат на инвалиди, бременни и други подобни пътници. Относно сенниците на прозорците, в САЩ правилото за отворените поне по спомен беше следното, че само сенниците на аварийните, първите и последните няколко реда в салона трябва да са отворени и това е достатъчно.

  • Харесвам 7
  • Благодаря 2
  • Браво 1
Публикувано:

Всяка компания реално има различни процедури и може да се различават значително. Например може въобще да не се съобщава за top of descent/start of descent и да има анонс за използването на тоалетните. Раян имат интересна процедура по време на полет, когато някой от пилотската ще излиза до тоалетната, се пускат коланите и всички пътници трябва да седнат, да се вържат и чак тогава след проверка на салона, и потвърждение от кабинния състав пилота излиза. Има и компании, които при завършване на бординга съобщават броя на пътниците на борда. Друго интересно е армирането и дизармирането на вратите. Егейците след кацане го правят още по време на рулиране, което не съм го виждал другаде. Виетнамските авиолинии пък например на А321 не дизармират вратите пред и зад крило, което за мен е покъртително. Иначе освен, че кабинния състав не спазва точната комуникация с пилотите, същото и то много често се наблюдава и от страна на пилотите. Относно комуникацията, като сме различни националности на борда...... Ами може да бъде наистина много интересно. Мислите си, че всички знаят английски, ми недейте никога повече да си го мислите. Имал съм екипажи, които не знаят английски и комуникацията върви на руски. В Южна Америка LATAM или Avinaca беше на вътрешни полети в Колумбия, обикновено един член от кабинния екипаж знаеше английски и се чудеха, как е възможно аз да не знам испански. 

  • Харесвам 8
  • Шок 2
  • Благодаря 1
  • Замислям се 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.