Прескочи до съдържание

Неапол набързо


Препоръчани мнения

Публикувано:

Здравейте.В края на юли букнах спонтанно билети за Неапол.Ще е кратък отскок- изненада.Само две нощувки.Затова моля за съвети по програмата.Кацаме рано сутринта  ,а обратния полел е следобед.Така че броя два дни и половина.Малко, но от сърце 🙂  Големи планове   нямам, вулканите и помпей ги пропускаме категорично, но и за Капри няма смисъл да се мъчим.Просто времето е малко и е нереалистично.По-скоро си представям престоя с две нощувки в Неапол.Първият ден там(приемам  всякакви съвети и предложения за места за посещения и нощувки).На вторият ден ми се иска да направих с обществен транспорт разходка по амалфийския залив, но не мога да избистря точно как е най-добре да стане и кои градчета е реалистично да посетим, така че да е спокойно да идем и да се върнем вечерта в Неапол. ( ей за тази част най-много ми се иска да помогнете с конкретни съвети и напътствия). Третият ден ще е малко мотаене, кафе, закуска, и някой обект за посещение по път за летището.

Ами- това е.Вие сте 🙂

Дани Магелани
Публикувано:
преди 1 час, Velmar каза:

Здравейте.В края на юли букнах спонтанно билети за Неапол.Ще е кратък отскок- изненада.Само две нощувки.Затова моля за съвети по програмата.Кацаме рано сутринта  ,а обратния полел е следобед.Така че броя два дни и половина.Малко, но от сърце 🙂  Големи планове   нямам, вулканите и помпей ги пропускаме категорично, но и за Капри няма смисъл да се мъчим.Просто времето е малко и е нереалистично.По-скоро си представям престоя с две нощувки в Неапол.Първият ден там(приемам  всякакви съвети и предложения за места за посещения и нощувки).На вторият ден ми се иска да направих с обществен транспорт разходка по амалфийския залив, но не мога да избистря точно как е най-добре да стане и кои градчета е реалистично да посетим, така че да е спокойно да идем и да се върнем вечерта в Неапол. ( ей за тази част най-много ми се иска да помогнете с конкретни съвети и напътствия). Третият ден ще е малко мотаене, кафе, закуска, и някой обект за посещение по път за летището.

Ами- това е.Вие сте 🙂

С влакчето до Соренто. От там с автобус от гарата до Позитано. Корабче до Амалфи. Нататък с автобус и/или корабче за каквото имаш време, така че да си в Салерно вечерта. С късен регионален влак /може и скоростен/ се връщаш в Неапол.

  • Харесвам 1
Публикувано:

А реалистично ли е в един ден да минем през Салерно,Позитано и Аналгин без притеснение и бързане ? Опитвам се да изчислят времето и за пътуване и за престой в самите градчета Все пак да седнем да обядваме някъде,да изпием някоя напитка.... 

Публикувано:

Съвсем постижимо е, да, ние направихме един такъв уикенд(петък-неделя) миналия юли, като в събота се пуснахме по крайбрежието. Както са ти описали по-горе отсечките:
1. Неапол - Соренто с влак. Тук опциите са Campania express - нови, комфортни влакове, цената е около 15е, може да се закупи предварително билет. Вариант две е Circumvesuviana, ние пътувахме с него. Цената беше към 4,5 - 5е, но аз поне не намерих как да си купя билети предварително, сутринта на място от гарата ги взехме без проблем, тези влакове са през 30мин. И при двете опции пътуването е около час и нещо. Разписания може да намериш в нета, сайтът sorrento insider ми беше доста полезен.
2. Соренто - Позитано със SITA Bus или ферибот.
3. Позитано - Амалфи отново по избор SITA Bus или ферибот.
4. Амалфи - Салерно с автобус.
5. Салерно - Неапол с влак. По спомен за 45мин се прибрахме по тази отсечка късно вечерта с регионален влак.
Като никъде не сме бързали, сядахме да хапваме, разхождахме се, а, за мен поне, истинското удоволствие бяха гледките от автобуса на цялото крайбрежие.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:

Чета за някакви карти, които са валидни 24 часа и важат за всички автобуси без ограничение от качване/слизане на различни спирки по крайбрежието.10 Е. С тях май излиза по-изгодно и удобно пътуването.Имало и някакви ,които включват и ферибот- за 15 Е.Не ми е ясно тях мога ли да ползва  за отсечката от позитано до Амалфи да речем ако решим да се прехвърлим   след автобусите?

Въобще как да планирам организацията и купуването на билети за транспорт.Какво бихте посъветвали с цел избягване на притеснения.Това ми е основен фактор.Ще е в сезона и с оглед на многото туристи ми е притеснено дали ще има места.Не искам да разчитам на случайността и да рискувам да намеря място в планирания курс на автобуса.

И друг въпрос , свързан с тема транспорт-видях Fiordo di Furore по трасето 🙂 Много ми се иска да спрем за кратко.Четох че някои го правят, но не ми е ясно как се случва това .Спирка явно има там.ПОсле  сигурно ли е че ще спре следващ автобус и че ще има място да се качим  на него и да продължим пътя си към Позитано ако решим да спрем навръщане

  • Харесвам 1
Публикувано:

За Fiordo di Furore не мога да помогна, аз не исках да тъпча повече програмата и не съм проучвала. 24 часовата карта беше за SITA Bus, доколкото помня. Ние си взимахме билетите на място - в Соренто от гарата, в Позитано от tabacchi shop, в Амалфи към Салерно вече нямам спомен, но като слизате там, може да попитате. Като цена 3те отсечки ни излязоха под 10е. Аз до последно се двоумях за фери по някоя от отсечките и затова преценях на място. Единствено в Соренто не успяхме да се качим на първия автобус, реално ни предложиха да влезем като правостоящи, но предпочетохме да изчакаме(20мин), със следващите автобуси не сме имали никакви проблеми, избирахме си и места от страната на морето. През силния сезон се пълнят, но са достатъчно на често, има разписания в нета.

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 6.06.2025 г. в 17:31, Velmar каза:

Чета за някакви карти, които са валидни 24 часа и важат за всички автобуси без ограничение от качване/слизане на различни спирки по крайбрежието.10 Е. С тях май излиза по-изгодно и удобно пътуването.Имало и някакви ,които включват и ферибот- за 15 Е.Не ми е ясно тях мога ли да ползва  за отсечката от позитано до Амалфи да речем ако решим да се прехвърлим   след автобусите?

Въобще как да планирам организацията и купуването на билети за транспорт.Какво бихте посъветвали с цел избягване на притеснения.Това ми е основен фактор.Ще е в сезона и с оглед на многото туристи ми е притеснено дали ще има места.Не искам да разчитам на случайността и да рискувам да намеря място в планирания курс на автобуса.

И друг въпрос , свързан с тема транспорт-видях Fiordo di Furore по трасето 🙂 Много ми се иска да спрем за кратко.Четох че някои го правят, но не ми е ясно как се случва това .Спирка явно има там.ПОсле  сигурно ли е че ще спре следващ автобус и че ще има място да се качим  на него и да продължим пътя си към Позитано ако решим да спрем навръщане

Картите за автобусите на SITA BUS се купуват както от самите автогари ( ние си я купихме от автогарата в Салерно), така и от магазинчетата за цигари tabbachi shop - ето тук има всички локации на продажба : https://sitasudtrasporti.it/campania/biglietterie/ . Ето и линк на разписанинието на автобусите https://sitasudtrasporti.it/campania/orari/ 

Относно местата - дори през Март, когато бяхме ние, автобустите бяха претъпкани и беше пълно с правостоящи - съвет, хващайте автобусите от началните спирки по възможност. Слагам надолу и записките ми от нашето посещение на района, да но бъдат от полза. 

 


Летяхме до Наполи и имахме две нощувки в Салерно. От летището в Наполи до Салерно избрахме за придвижване директен автобус (5.5 евро на човек) със Sita bus (https://sitasudtrasporti.it/) . Пътуването отнема около час и в Салерно автобуса спира на няколко спирки, вкл. гарата и автогарата (които са на различни места). Салерно не е особено голямо градче, има страхотна крайбрежна за разходки, както и пешеходна улица (Vitтorio Emanuele) с доста магазини и свързва старинният град с гарата. В старинната част на града се намира катедралата, в която успяхме да влезнем, точно преди да затвори вечерта. Хотелчето ни беше разположено в близост до катедралата в старият град, буквално на 5 мин пеш (https://maps.app.goo.gl/F9DbtrRBPnbHtBDS9 ). Настаняването беше ОК като за цената –стаята чиста, имаше обща кухня за трите стаи. Беше малко шумно вечерно време, вероятно дограмата не е от най- добрата. Имаше включена закуска в цената, която представляваше едно кафе и кроасан от близкото кафене. В Салерно пробвахме два препоръчани ресторанта - Pizzeria Criscemunno(https://maps.app.goo.gl/AjgAhPQBhgEKTp6J9 ) в които се предлагат страхотни пици и има гледка към катедралата и другият беше Al Dente (https://maps.app.goo.gl/1ZAAXjkZuurFpv7a6 ), който предлага основно брускети и различни видове прясна паста (спагети), но храната беше топ.
Събота направихме разходка по крайбрежието на Амалфи, въпреки дъждовното време – извадихме късмет през деня с краткотрайни превалявания и вечерта на прибиране дъжда се усили. Бяхме планирали да ползваме дневен тур с корабче (https://www.travelmar.it/en/amalfi-coast-tour-positano-and-amalfi-from-salerno ) , но заради лошото време нямаше такава опция, поради което се насочихме към обиколка с автобус. Препоръчвам да се отиде пеша до автогарата в Салерно, от където тръгват автобусите за Амалфи ( на всеки час), за да може да имате седящи места (втората спирка е тази на гарата и автобуса вече се пълни до горе, вкл. има доста правостоящи). Цената на картата е 10 евро за 24 часа валидна за всички автобуси по крайбрежието, като линиите се оперират от Sita sud. Ние бяхме набелязали да посетим Амалфи, Позитано и Равело – до последните две няма директен автобус от Салерно – стига се до Амалфи и от там се прекачвате по различните линии, като за Равело автобусите са на всеки 30 мин, а за Позитано се хваща автобуса за Соренто , който спира на Позитано. Пътят….както е писано многократно пътят си е приключение – или за 10 евро дневна карта получавате изживяване сходно с рали шофиране, но в автобус….Е, за правостоящите е най-неприятно, безспорно. Платната са изключително тесни, разминаване на два автобуса е възможно само на определени места, а разминаване на автобус и малък автомобил си е предизвикателство. Пътя от Салерно до Амалфи е около час и петнадесет минути. Самият Амалфи е много впечатляващ – не пропускайте да посетите катедралата св. Андрей, да се разходите по главната улица Lorenzo D’Amalfi и да опитате местният сладолед. Попаднахме на един доста популярен street food (като се качвате по улицата, от лявата страна) предвид опашката, в който предлагат миксове от рибни хапки, много вкусна храна. За Амалфи, вкл. Катедралата, главната улица и крайбрежната са ви достатъчни около 1,5 – 2 часа. След това се качихме до Равело с автобуса – пътят нагоре е още по – тесен от крайбрежния , затова и автобусчетата са по-малки. От Равело се откриват страхотни гледки, но тъй като времето в нашия случай не беше подходящо, останахме само около 30 мин и се върнахме със следващия автобус. Бяхме решили поне от Амалфи до Позитано да ползваме ферито – билети се продават точно до т.н. автогара (площада), там е и ферибот терминала, но точно когато отидохме, разбрахме че са отменени всички оставащи за деня корабчета. От там хванахме автобуса за Позитано ( всъщност автобуса е за Соренто, но спира в Позитано) – имайте предвид, че автобусите за Равело тръгват от спирката с навесите , докато автобусите за Позитано, Салерно и Соренто тръгват от паркинга, точно при ферибот терминала. Пътя до Позитано е около 45-50 минути. Градчето е терасовидно разположено – от спирката на автобуса се връщате на 200 метра по пътя и хващате централната уличка, която минава през градчето. Слезте до плажа където има доста ресторанти и алея около 300 м., разходката по уличката е много приятна, с множество магазини за сувенири, няколко кафета. На нас ни отне около час разходката в градчето, преди да се изсипе по-силен дъжд и решихме да хванем автобуса обратно към Амалфи – спирката е на различно място от тази при пристигане – намира се точно на кръстовището на централната уличка и главния път от Соренто за Амалфи. Прибирането в силно дъждовно време по тесния път беше още по-голямо приключение – тъй като автобуса закъсня с около 20 мин, изпуснахме връзката за Салерно буквално за една минута и трябваше да чакаме цял час. Вечерта, прибирането от Амалфи за Салерно отне повече време на автобуса, защото се наложи на няколко места шофьора да спира и да се разместват идващите в насрещното платно коли, за да може да се разминат. В общи линии, за около час и половина се прибрахме в Салерно.
На следващия ден, тръгнахме сутринта от Салерно с влака към Наполи с идеята да отелим няколко часа и за кратка разходка. Влакове има на всеки 30 мин, но преценете който точно да хванете, тъй като някои са по-бързи, други са с прекачване. Ни избрахме директен за 5.5 евро за 45 мин. От централната гара се запътихме към старата част на града – посетихме катедралата, която е впечатляваща, от там направихме разходка по уличките в стария град, хапнахме пица в популярната пицария на Da Michele (https://maps.app.goo.gl/GK13koAN2FA4ATb29 ) и от там се придвижихме отново към гарата, за да хванем Alibus за летището (5 евро). Имайте предвид, че бързо се пълнят автобусите и въпреки, че са на всеки 15 мин има шанс да останете за следващият. Като цяло Наполи (поне от това, което успяхме да видим за краткото време), никак не ни впечатли – стари и неподдържани сгради, доста мръсно и населено с цветнокожи съмнителни типове. Но от друга страна, поради ограниченото време успяхме да видим само малка част от града, вероятно има и доста по-приятни места, но трябва да има какво да видим и следващия път.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 1 час, sasho_n2 каза:

Картите за автобусите на SITA BUS се купуват както от самите автогари ( ние си я купихме от автогарата в Салерно), така и от магазинчетата за цигари tabbachi shop - ето тук има всички локации на продажба : https://sitasudtrasporti.it/campania/biglietterie/ . Ето и линк на разписанинието на автобусите https://sitasudtrasporti.it/campania/orari/ 

Относно местата - дори през Март, когато бяхме ние, автобустите бяха претъпкани и беше пълно с правостоящи - съвет, хващайте автобусите от началните спирки по възможност. Слагам надолу и записките ми от нашето посещение на района, да но бъдат от полза. 

 


Летяхме до Наполи и имахме две нощувки в Салерно. От летището в Наполи до Салерно избрахме за придвижване директен автобус (5.5 евро на човек) със Sita bus (https://sitasudtrasporti.it/) . Пътуването отнема около час и в Салерно автобуса спира на няколко спирки, вкл. гарата и автогарата (които са на различни места). Салерно не е особено голямо градче, има страхотна крайбрежна за разходки, както и пешеходна улица (Vitтorio Emanuele) с доста магазини и свързва старинният град с гарата. В старинната част на града се намира катедралата, в която успяхме да влезнем, точно преди да затвори вечерта. Хотелчето ни беше разположено в близост до катедралата в старият град, буквално на 5 мин пеш (https://maps.app.goo.gl/F9DbtrRBPnbHtBDS9 ). Настаняването беше ОК като за цената –стаята чиста, имаше обща кухня за трите стаи. Беше малко шумно вечерно време, вероятно дограмата не е от най- добрата. Имаше включена закуска в цената, която представляваше едно кафе и кроасан от близкото кафене. В Салерно пробвахме два препоръчани ресторанта - Pizzeria Criscemunno(https://maps.app.goo.gl/AjgAhPQBhgEKTp6J9 ) в които се предлагат страхотни пици и има гледка към катедралата и другият беше Al Dente (https://maps.app.goo.gl/1ZAAXjkZuurFpv7a6 ), който предлага основно брускети и различни видове прясна паста (спагети), но храната беше топ.
Събота направихме разходка по крайбрежието на Амалфи, въпреки дъждовното време – извадихме късмет през деня с краткотрайни превалявания и вечерта на прибиране дъжда се усили. Бяхме планирали да ползваме дневен тур с корабче (https://www.travelmar.it/en/amalfi-coast-tour-positano-and-amalfi-from-salerno ) , но заради лошото време нямаше такава опция, поради което се насочихме към обиколка с автобус. Препоръчвам да се отиде пеша до автогарата в Салерно, от където тръгват автобусите за Амалфи ( на всеки час), за да може да имате седящи места (втората спирка е тази на гарата и автобуса вече се пълни до горе, вкл. има доста правостоящи). Цената на картата е 10 евро за 24 часа валидна за всички автобуси по крайбрежието, като линиите се оперират от Sita sud. Ние бяхме набелязали да посетим Амалфи, Позитано и Равело – до последните две няма директен автобус от Салерно – стига се до Амалфи и от там се прекачвате по различните линии, като за Равело автобусите са на всеки 30 мин, а за Позитано се хваща автобуса за Соренто , който спира на Позитано. Пътят….както е писано многократно пътят си е приключение – или за 10 евро дневна карта получавате изживяване сходно с рали шофиране, но в автобус….Е, за правостоящите е най-неприятно, безспорно. Платната са изключително тесни, разминаване на два автобуса е възможно само на определени места, а разминаване на автобус и малък автомобил си е предизвикателство. Пътя от Салерно до Амалфи е около час и петнадесет минути. Самият Амалфи е много впечатляващ – не пропускайте да посетите катедралата св. Андрей, да се разходите по главната улица Lorenzo D’Amalfi и да опитате местният сладолед. Попаднахме на един доста популярен street food (като се качвате по улицата, от лявата страна) предвид опашката, в който предлагат миксове от рибни хапки, много вкусна храна. За Амалфи, вкл. Катедралата, главната улица и крайбрежната са ви достатъчни около 1,5 – 2 часа. След това се качихме до Равело с автобуса – пътят нагоре е още по – тесен от крайбрежния , затова и автобусчетата са по-малки. От Равело се откриват страхотни гледки, но тъй като времето в нашия случай не беше подходящо, останахме само около 30 мин и се върнахме със следващия автобус. Бяхме решили поне от Амалфи до Позитано да ползваме ферито – билети се продават точно до т.н. автогара (площада), там е и ферибот терминала, но точно когато отидохме, разбрахме че са отменени всички оставащи за деня корабчета. От там хванахме автобуса за Позитано ( всъщност автобуса е за Соренто, но спира в Позитано) – имайте предвид, че автобусите за Равело тръгват от спирката с навесите , докато автобусите за Позитано, Салерно и Соренто тръгват от паркинга, точно при ферибот терминала. Пътя до Позитано е около 45-50 минути. Градчето е терасовидно разположено – от спирката на автобуса се връщате на 200 метра по пътя и хващате централната уличка, която минава през градчето. Слезте до плажа където има доста ресторанти и алея около 300 м., разходката по уличката е много приятна, с множество магазини за сувенири, няколко кафета. На нас ни отне около час разходката в градчето, преди да се изсипе по-силен дъжд и решихме да хванем автобуса обратно към Амалфи – спирката е на различно място от тази при пристигане – намира се точно на кръстовището на централната уличка и главния път от Соренто за Амалфи. Прибирането в силно дъждовно време по тесния път беше още по-голямо приключение – тъй като автобуса закъсня с около 20 мин, изпуснахме връзката за Салерно буквално за една минута и трябваше да чакаме цял час. Вечерта, прибирането от Амалфи за Салерно отне повече време на автобуса, защото се наложи на няколко места шофьора да спира и да се разместват идващите в насрещното платно коли, за да може да се разминат. В общи линии, за около час и половина се прибрахме в Салерно.
На следващия ден, тръгнахме сутринта от Салерно с влака към Наполи с идеята да отелим няколко часа и за кратка разходка. Влакове има на всеки 30 мин, но преценете който точно да хванете, тъй като някои са по-бързи, други са с прекачване. Ни избрахме директен за 5.5 евро за 45 мин. От централната гара се запътихме към старата част на града – посетихме катедралата, която е впечатляваща, от там направихме разходка по уличките в стария град, хапнахме пица в популярната пицария на Da Michele (https://maps.app.goo.gl/GK13koAN2FA4ATb29 ) и от там се придвижихме отново към гарата, за да хванем Alibus за летището (5 евро). Имайте предвид, че бързо се пълнят автобусите и въпреки, че са на всеки 15 мин има шанс да останете за следващият. Като цяло Наполи (поне от това, което успяхме да видим за краткото време), никак не ни впечатли – стари и неподдържани сгради, доста мръсно и населено с цветнокожи съмнителни типове. Но от друга страна, поради ограниченото време успяхме да видим само малка част от града, вероятно има и доста по-приятни места, но трябва да има какво да видим и следващия път.

Препоръчваш ли пиците в посочената пицария в Неапол, че в ревютата не ги оценяват високо?

Публикувано:

Ние седнахме в нея, защото е доста популярна и прочетохме че е една от най-старите пицарии в Неапол. В интерес на истината, пиците, които предлагат са само 4 вида, нито една няма какъвто и да е колбас. Много тънки, с добър борд - маргарита и маринара и микс от двете ( по спомен). В интерес на истината, попадали сме и на доста по-добри пици в района, но ако харесвате класическа маргарита, може да пробвате 🙂

  • Благодаря 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.