Прескочи до съдържание

повреда на колата по време на път


Препоръчани мнения

Здравейте, искам да обикалям из Европа с кола. Маршрута ще си го направя, места за спане и други подобни неща ще го уточнявам на място. Имам едно притеснение обаче. Чудя се какво би станало, ако колата се развали. Кажете, ако ви се случвало или на ваши познати, много ли е скъпо да се оправя кола в страните от Европа?

Връзка към коментар

Потърси форуми на марката на колата с която ще пътувате, регистрирай се, пиши, попитай за съвети в случай на нужда. Освен, че може да получиш някой полезен съвет, може да получиш и безплатна помощ. Тези общности са доста сплотени понякога.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Зависи от много неща. Бих ти препоръчал да прецениш риска обективно - ако имаш нова и хубава кола, вероятността да ти се счупи колата е значително по-малък, отколкото ако караш 10 годишна чанта, макар и лачена.

 

Ключовата дума в случая е "авто асистанс". Виж в застрахователните компании за това.

Връзка към коментар

Зависи от много неща. Бих ти препоръчал да прецениш риска обективно - ако имаш нова и хубава кола, вероятността да ти се счупи колата е значително по-малък, отколкото ако караш 10 годишна чанта, макар и лачена.

 

Ключовата дума в случая е "авто асистанс". Виж в застрахователните компании за това.

това е ясно, но каквато и да е колата риск винаги има, ще проверя, за застраховките, това си го мислех

Връзка към коментар

Ако ти се счупи колата, ясно е, че ще плащаш. Ако колата ти е нова, зависи какви са гаранционните условия и т.н., но там ремонтите са цифра, особено в оторизираните сервизи.

 

Реално, проблемът, който ще стои пред теб е как автомобилът да бъде репатриран до сервиз, който може да свърши работата. По тази причина те насочих към тази услуга.

Връзка към коментар

На мен една от първите ми самоорганизирани екскурзии завърши с изгърмял двигател на магистралата Виена - Прага. Беше си шок, имаше дим и пожарогасителят влезе в употреба. 2 часа се вайкахме. Накрая се обадихме на 112 и откараха колата с камион да Прага. Беше цирк, защото по принцип е забранено да има хора в кола, която е на автовоз, но ние бяхме 5 момчета и нямаше как да се поберем на мястото до шофьора, нито пък можеше да оставим някой сам на магистралата. Затова имаше двама в колата, но чехът каза да залегнат, когато се влезе в Прага, за да не му правят проблеми. Парите за тази услуга си бяха доста (то и в България си е цифра). В салона на съответната марка в Прага ни поискаха цена за ремонт приблизително равна на 70% от стойността на автомобила, затова се прибрахме с автобус до България, а колата я оставихме на паркинг в Прага и след няколко седмици чичото на едното момче от компанията я взе с автовоз и я докара благополучно.

Връзка към коментар

Еее, ако не рискувам никога няма да видя толкова красиви места. Със самолет не може да се видят, другия вариант е организирано на многооо пъти, което нещо не ми е в кръвта. Нашата кола е сравнително нова, не вярвам чак да се запали двигатела, но от по-малки повреди не сме застраховани.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако колата е що-годе по-нова и добре поддържана, действай смело. Риск винаги има, но няма нужда предварително да се настройваш негативно и да дърпаш дявола за опашката. Аз в такива случаи винаги се сещам за една поговорка: На който му е писано да се удави, няма да го обесят. Малко черен хумор, ама е така. Моят съвет е една хубава проверка в сервиз преди заминаване /двигател, ходова част, масла, филтри, ремъци и т.н./, застраховка автоасистънс и напред към Европата :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Аз не искам да отказвам никой от пътуване с кола из Европа. Това наистина е страхотен начин за придвижване, съчетан с разглеждане и свобода, а гореразказаната случка ще ми остане една от най-незабравимите истории, която ще разказвам и след години, така че не съжалявах и за миг. Колкото и всичко да се мисли изненади винаги може да има, но това не бива да ни отказва. Sometimes win, sometimes learn.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Баща ми обиколи половин Европа с 10 годишна кола втора ръка, след което се сетихме да погледнем и се оказа, че резервното колело не е за тази кола и не става. Та проверете всичко, една застраховка с асистанс и готово.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз лично пътувам с мотори по-скоро с антикварна стойност, отколкото с някаква друга (не, че колата ми е по-нова де). Не е като да не ми се е случвало да оставам на пътя поради повреда. Винаги е много емоционално (разбирай с много майки, лели и прочие по адрес на горката моторетка), но винаги сме намирали изход и хора готови да съдействат с каквото могат. Всеки път се каня да си правя някакъв роуд асистанс, ама понеже нещата с моторетките са малко по-особени или половината държави, в които мисля да ходя не са в обхвата на застрахователите, та така и не съм стигал до покупка и ползване на подобна услуга... С две думи исках да кажа, че винаги ще има някаква несигурност и "ако"-та и страх от евентуални технически проблеми, както и невъзможността да предвидим и елиминираме предварително всеки потенциален риск и проблем! От друга страна и разстоянията в Европа в по-голямата си част са пренебрежимо малки и при евентуален проблем, ако нямаме възможност за ремонт на място (или би струвало няколко пъти стойността на самото МПС), все ще намерим някой за ден два да дойде от България и да си ни прибере с репатрак ;). Така че пътувайте си спокойно с кола. Ако има нещо да става,то ще стане ако ще да пътувате само от София до Вакарел! Те и новите коли се чупят, така че...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Нямам конкретен опит засега (и слава Богу), но да споделя за какви случаи съм чувал.

 

1. Автоасистанс от Алианц. Цена около 40 лв., 2 седмици. Колата се поврежда в чужбина, жертвата (потърпевшият) звъни на номера, даден и уж безплатен. Номерът се оказва руски (???), след многобройни и безполезни разговори, от МТел спират роуминга на жертвата (надвишен лимит от 200 лв.). Както и да е, колата се репатрира до някакъв криминален сервиз, 100 EUR, (в околностите на Неапол), следва криминален ремонт без фактура, без обяснения, на стойност 600 EUR. При завръщане жертвата получава обезщетение от Алианц 200 лв. Толкова.

 

2. Карта на СБА - златна - 100 лв., платинена 250 лв., годишна. Срещу това и двете обещават репатриране до най-близкият оторизиран сервиз - в страната и чужбина.

 

Всичко това не го пиша, за да те безпокоя излишно. Емоционалният кеф от всяко едно пътуване многократно надвишава разходите по него - планирани и непланирани. Хубаво е човек винаги да предвижда и перо "неочаквани разходи". И разбира се, да тръгва на път с положителна нагласа.

 

Поздрави, лек и безавариен път!

Редактирано от natchobg
Връзка към коментар

Аз пък преди години останах без накладки в Гърция. Беше събота вечер и работеше единствено денонощният сервиз на пътна помощ. Влязох много боязливо да питам колко ще ми струва комплект предни накладки за Меган. Механикът не знаеше английски и на едно листче ми написа "36 евро". Първо помислих, че това е цената само за едната страна. Не можах да повярвам, че това е крайната цена за комплекта с монтаж. По същото време цената в сервизите на Рено в София беше 90-100 лева и трябваше да си запиша час за поне седмица напред. В крайна сметка спестих от консумативи в най-неочакваното време и място :)

Редактирано от Ilian359
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

От личен опит :  Ако си на магистрала опитай се да се придвижиш по най-бързия начин до най-близкия паркинг, иначе ще те "изтеглят" и без да искаш до най-близкия сервиз срещу доста сериозна сума. Най-добре се запаси с номера на шофьори които пътуват в съответната страна. Ако повредата е голяма, те са най-доброто решение  а и  са с "опит" в такива ситуации. Ако нямаш- ползваш джокера "обади се на приятел в България" и чакаш да те инструктират. Ако си открил повредата намираш такси и му обясняваш какво търсиш. Почти всички са с навигация и ще открият бързо къде е най-близкия сервиз.

В нашия случай за 3 часа обиколиха 6 магазина в района на Тревизо и намериха демпферна шайба за Пежо Боксер като цялата сметка , такси + шайба + комплект ключове Гедоре, излезе много под стойността на ремонта в България.

Връзка към коментар

Е то нали може да оставите колата, където се счупи и да се приберете в къщи,нали няма да ви направят проблем, че сте напуснали страната с кола, а се прибирате с автобус...Моята идея почти съвпада с вашата- моята идея е за Италия, нагоре от Милано към езерата и чукарите към Бормио/ където не може да се отиде с туристически автобус/.също и Чинкуе терра, както и чукарите около Позитано...А вашата идея как изглежда в детайли...

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Пътувам често до Турция с кола,два три пъти из Европа и пет-шест до Гърция.Риск от повреда на колата винаги има.Сривал съм преден лагер на аутобана преди Прага-смениха ми го във фирмен сервиз в Прага (просто на друго място го нямаше наличен) срещу скромните около 800лв. и един дообед кавги.Миналата есен в Гърция на една копка ми гръмна чисто нов Мишлен.Оказа се,че колата ми е без резервна гума,а само с авариен кит.Един приятел от Петрич ми купи една гума втора употреба горе-долу същата и ми я донесе.Е вече имам и резервна гума.

Рискът го има,но удоволствието да си свободен е по-голямо.Просто не трябва да се правят резервации за хотели предварително.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.