Прескочи до съдържание

Нискотарифни срещу традиционни авиокомпании


Препоръчани мнения

Аз ползвам услугите на Уиз от 2007 г. и мога с абсолютна убеденост да твърдя, че ценовата им политика специално за България се промени драстично през последните години и то не в полза на крайния клиент. 

Пропускаш един важен детайл - колко поскъпнаха горивата (продукт+акциз) от 2007 досега? Почти двойно. Сметни по 5-10 тона на полет и ще навържеш нещата.

Връзка към коментар

Ами, не съм убеден, че дори и така излизат сметките. Първото ми пътуване с Уиз през 2007 г. беше до Лондон. Купих билетите шест месеца по-рано и ако не се лъжа платих по 140 евро ретърн с багаж. На следващата година, пак по същата дестинация, платих по 150 евро ретърн с багаж, но този път купих билетите три месеца преди пътуването. През 2010 г. пътувах до Бергамо без багаж за смешната цена от 55 евро ретърн. И т.н., и т.н. По онова време имаше смисъл да се пътува с Уиз, защото билетите на стандартните авиокомпании бяха на много по-висока цена и неудобствата - ранни полети, отдалечени летища, липса на кетъринг и т.н., някак оставаше на заден план. В един момент Уиз станаха нещо като междуселищните автобуси на де що има български гастербайтери в Европа. Това буквално взриви политиката на унгарците, които започнаха да вдигат цените и да променят условията с допълнителни рестрикции. Съчетано с милите гледки по летищата, блъсканицата като пред показен около новогодишните празници при бординг, препълнените салони с пътници и бохчи натъпкани в багажниците над главите, превърна тази компания от предпочитан в крайно непредпочитан от мен превозвач...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Контингентът е разноцветен именно заради ниските цени. Наистина вече по-рядко излизат билети за жълти стотинки, но е факт, че все още ги има. 

Връзка към коментар

лично аз имах точно 3 полета с Wizz през миналата година на цени, които само мога да си мечтая да видя от традиционните компании или ТИМ еър; тази година живот и здраве почва с Малмьо пак за без пари, по-нататък ще видим; очаквам и за Малта да се появят добри ценички :) специално Wizz предлага и отлични цени през Букурещ, който за живеещите във Варна или Русе например е по-близко и удобно летище

Връзка към коментар

Тези в бохчите пък за къде са тръгнали? Само автобуси за тях! Фейс контрол трябва: самолет е това. Даже мисля хора без висше образование (или в процес на придобиване на такова) не трябва да се допускат.

 

Не всички пътуват само на екскурзия. А ако ги нямаше нискобюджетните дали традиционните щяха въобще да намалят цените и да направят реформите, извършени в последните години точно поради конкуренцията?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Първото ми пътуване с Уиз през 2007 г. беше до Лондон. Купих билетите шест месеца по-рано и ако не се лъжа платих по 140 евро ретърн с багаж. На следващата година, пак по същата дестинация, платих по 150 евро ретърн с багаж, но този път купих билетите три месеца преди пътуването. През 2010 г. пътувах до Бергамо без багаж за смешната цена от 55 евро ретърн. И т.н., и т.н.

Duke, изумяваш ме с тези цени за годините, които споменаваш. Да не би да имаш предвид 140 ЛЕВА, а не евро? Аз 2007-2010 се скъсах да летя до Лондон за по 100-120 лева двупосочен с Wizz. Ходил съм за уикенди, за концерти, без повод, само колкото да полетя малко. Още и до Дортмунд за 56 лева, Рим 64 лв, Барселона 110 лв., Валенсия 98 лв, Тревизо 36 лв.. все за двупосочни говорим. За Варна и 18-те лева двупосочен даже няма да споменавам :D

Или пък с easy до Малпенса за по 18 евро, и от там примерно да Амстердам за още 20...

 

 

Те добре бяха тръгнали и австрийците с цени от по 58 евро двупосочния от тук, ама немците нещо ги развалиха. Много зле им повлияха. Пък и Ники избяга, и сега е ужас. Пак е търпимо де, заради конкуренцията, за която е малко странно да говорим точно като става въпрос за България, и летище София.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

Duke, изумяваш ме с тези цени за годините, които споменаваш. Да не би да имаш предвид 140 ЛЕВА, а не евро? Аз 2007-2010 се скъсах да летя до Лондон за по 100-120 лева двупосочен с Wizz. Ходил съм за уикенди, за концерти, без повод, само колкото да полетя малко. Още и до Дортмунд за 56 лева, Рим 64 лв, Барселона 110 лв., Валенсия 98 лв, Тревизо 36 лв.. все за двупосочни говорим. За Варна и 18-те лева двупосочен даже няма да споменавам :D

Или пък с easy до Малпенса за по 18 евро, и от там примерно да Амстердам за още 20...

 

О, със сигурност съм се "набутал". Да ти кажа честно никога не съм купувал билети на база цена. Винаги купувам билети на база точен период от време. Сигурно е можело и по-тънко да мина, но за мен е важно събитието, което преследвам. Конкретно за първото пътуване до Лондон е можело да изчакам, защото тогава бяхме за точно един месец в английската столица. Повод беше концерт на любима група, разбира се, но така или иначе единствено той беше с фиксирана дата. Тогава все още нямах опит с нискотарифните, това ми беше прощапулника с тях. Няма значение, дадох само примери, летял съм с тях и на символични цени, но е било случайно, а не целенасочено...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз мисля, че бърка нещо във валутите. Аз сега летя до Бергамо най-редовно за 55 евро и ми се струва скъпо, защото ако не държа на дати може и за около 30 евро да се лети, ако е извън летните отпуски.

Връзка към коментар

И аз мисля, че бърка нещо във валутите. Аз сега летя до Бергамо най-редовно за 55 евро и ми се струва скъпо, защото ако не държа на дати може и за около 30 евро да се лети, ако е извън летните отпуски.

Това предполагам е без чекиран багаж?

Връзка към коментар

Да ти кажа честно никога не съм купувал билети на база цена. Винаги купувам билети на база точен период от време. Сигурно е можело и по-тънко да мина, но за мен е важно събитието, което преследвам.

О, аз определено съм на същия принцип. Като имам конкретна причина или повод да ходя някъде, цената на билета до там е едно от последните неща, които ме вълнуват. Е, разбира се правя максималното възможно да я намаля с всякакви комбинации между авиокомпании и летища, защото обикновено е в летния силен сезон, но и да не успея да понижа чувствително, това не ме спира да отида когато и където съм решил.

Има само две изключения, за които съм споменавал няколко пъти и преди из темите - Лондон и Берлин. До там летя и без конкретен повод, видя ли някакви супер ниски цени.  :)

Примерите с цените горе, (всичките без Лондон), са били за ходене на определен концерт, (музикален) фестивал, парад, или събитие някакво. Исках с тях само да подчертая голямата разлика на Уиз с цените им преди 5-6 години, и сегашните. Стигат и до крайности. През последните години за края на август цените на билетите по София - Лондон са извън всякакви норми, които здрав разум може да възприеме.

Редактирано от wilks
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ами, не съм убеден, че дори и така излизат сметките. Първото ми пътуване с Уиз през 2007 г. беше до Лондон. Купих билетите шест месеца по-рано и ако не се лъжа платих по 140 евро ретърн с багаж. На следващата година, пак по същата дестинация, платих по 150 евро ретърн с багаж, но този път купих билетите три месеца преди пътуването. През 2010 г. пътувах до Бергамо без багаж за смешната цена от 55 евро ретърн. И т.н., и т.н. По онова време имаше смисъл да се пътува с Уиз, защото билетите на стандартните авиокомпании бяха на много по-висока цена и неудобствата - ранни полети, отдалечени летища, липса на кетъринг и т.н., някак оставаше на заден план. В един момент Уиз станаха нещо като междуселищните автобуси на де що има български гастербайтери в Европа. Това буквално взриви политиката на унгарците, които започнаха да вдигат цените и да променят условията с допълнителни рестрикции. Съчетано с милите гледки по летищата, блъсканицата като пред показен около новогодишните празници при бординг, препълнените салони с пътници и бохчи натъпкани в багажниците над главите, превърна тази компания от предпочитан в крайно непредпочитан от мен превозвач...

 

Абсолютно подкрепям казаното от теб. Аз също ги избягвам вече, освен ако няма вариант да се лети с нещо друго до дадена дестинация. Да, наистина ако много рано купуваш билети или чакаш промоции и сега има евтини цени, както казват другите, но както правилно си забелязал, от 3-4 години, ако искаш да летиш след месец примерно, билетите са на доста високи цени и в никакъв случай, разликата между традиционните и wizz, не е толкова голяма, даже в много от случаите, да летиш с традиционна компания си е хем по-удобно, хем по-евтино, отколкото е била преди това. Явно обаче, повечето ни сънародници са свикнали да резервират от рано и това не им прави голямо впечатление, а и явно са ок с това, да се блъскат като сърдели с бухчите, да пътуват по 2 часа от летището до града, да стават или лягат в безумни часове за да летят и т.н. Няма лошо, който както му харесва, така да лети. Все пак, по-добре да има конкуренция отколкото да няма никаква такава, особено при мижавия трафик на летище София.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз да пиша ли какви цени съм плащала да ми се посмеете:

 

София-Барселона'2010: 358лв

София-Мадрид'2011: 646лв

София-Валенсия'2013: 448лв

 

(двупосочни са, с чекиран багаж)

Толкова ми е опитът с тях.

 

Аз съм си купувала билетите в последния момент и ако е имало избор с друга авиокомпания, цените са били в полза на Уиз, иначе нямаше да ги избера.

Редактирано от Childish
Връзка към коментар

Аз да пиша ли какви цени съм плащала да ми се посмеете:

 

София-Барселона'2010: 358лв

София-Мадрид'2011: 646лв

София-Валенсия'2013: 448лв

 

(двупосочни са, с чекиран багаж)

Толкова ми е опитът с тях.

 

Аз съм си купувала билетите в последния момент и ако е имало избор с друга авиокомпания, цените са били в полза на Уиз, иначе нямаше да ги избера.

Остави цените, кажи как издържа онези с бохчите и как се блъска като сардела :) Темата май леко се поизчерпа и се въртим в кръг. Има евтини билети и при едните, и при другите. Затова се проверяват всички опции. Дали са подходящи за конкретния човек и пераметрите в рамките на които се вмества пътуването му всеки си знае.

Връзка към коментар

И аз мисля, че бърка нещо във валутите. Аз сега летя до Бергамо най-редовно за 55 евро и ми се струва скъпо, защото ако не държа на дати може и за около 30 евро да се лети, ако е извън летните отпуски.

 

Аз цитирам цени на билети с включен чекиран багаж. Надявам се не сравняваш цената на билет до Лондон с тази на билет до Бергамо, защото от самото начало английската столица е била скъпа дестинация при Уиз, което е съвсем в реда на нещата...

Връзка към коментар

Остави цените, кажи как издържа онези с бохчите и как се блъска като сардела :) Темата май леко се поизчерпа и се въртим в кръг. Има евтини билети и при едните, и при другите. Затова се проверяват всички опции. Дали са подходящи за конкретния човек и пераметрите в рамките на които се вмества пътуването му всеки си знае.

 

Темата се поизчерпи, но ти си тази, която непрекъснато търси отговори за бохчите и останалите споменати битовизми, което на мен поне ми прилича на заяждане, но ти си знаеш най-добре...

Връзка към коментар

Определено не бъркам цената до Бергамо с цената до Лондон. Факт, обаче е че сумата от 55 евро / платена за пътуване в края на февруари- началота на март/ 2014 г.  до Бергамо е без багаж.

 През 2010 г. пътувах до Бергамо без багаж за смешната цена от 55 евро ретърн.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Остави цените, кажи как издържа онези с бохчите и как се блъска като сардела :) Темата май леко се поизчерпа и се въртим в кръг. Има евтини билети и при едните, и при другите. Затова се проверяват всички опции. Дали са подходящи за конкретния човек и пераметрите в рамките на които се вмества пътуването му всеки си знае.

Ами, честно казано, бях много изненадана, че авиокомпанията е толкова толерантна към "бохчи"те при условие, че уж се допуска един салонен багаж, а другия го чекираш срещу заплащане. Моето заключение беше, че го допускат за Испания, т.к. нямам опит с други дестинации, а в Испания, както е известно, има(ше) масово не толкова добре платени наши сънародници. И след като компанията го допуска, аз какво мога да направя. А ако търся за какво да се ядосам, все ще намеря. Докато не ме блъскат, скубят, пререждат, не ми пречат да спя и пр., съм си ОК  ;)

Връзка към коментар

Аз цитирам цени на билети с включен чекиран багаж. Надявам се не сравняваш цената на билет до Лондон с тази на билет до Бергамо, защото от самото начало английската столица е била скъпа дестинация при Уиз, което е съвсем в реда на нещата...

Това за багажа, което навсякъде го повтаряш, не виждам кой знае каква роля играе при положение, че за периода и годините, за които говорим, такса регистриран багаж беше фиксирана някъде в порядъка на 10-15 лева при купуване по време на резервацията (не помня точно, защото никога не съм я ползвал), и 20-30 лева, ако те "хванат", и се наложи да платиш на летището. Без значение нисък/висок сезон, продължителност на полети, прелетени километри, колко бели мечета са се родили в зоопарковете по света за 2013, и т.н. условия, които са въведени към момента.

Така че тези 140 евро до Лондон, без чекиран багаж са били примерно 100-120 евро, което пак никак не е малко за тогавашните цени...

Връзка към коментар

Това за багажа, което навсякъде го повтаряш, не виждам кой знае каква роля играе при положение, че за периода и годините, за които говорим, такса регистриран багаж беше фиксирана някъде в порядъка на 10-15 лева при купуване по време на резервацията (не помня точно, защото никога не съм я ползвал), и 20-30 лева, ако те "хванат", и се наложи да платиш на летището.

 

Вярно, така беше, наистина си прав. Защото ми стана интересно, взех, че си изрових мейлите. Ето и част от потвърждението за въпросното пътуване. Цената е за трима, отивани и връщане:

 

post-53-0-19887300-1396443824_thumb.png

Връзка към коментар

 да стават или лягат в безумни часове за да летят и т.н.

 

С много от аргументите против Уиз съм съгласен, с някой не съм съгласен, защото според мен хората си ги карат по инерция наизуст, но съм се уморил да споря и да се повтарям, всеки си има глава на раменете и да си мисли. Но този обикновено ми е най-неразбираемия, а е от най-често срещаните: видиш ли лоу костовете винаги летят в неудобни часове. 

 

Само бегъл поглед на разписанието, на което и да е летище показва, че особена разлика в часовете няма. Например от София полетите на Уиз започват в 6 часа, заедно с Таром до Букурещ. Полета на България Ер за Брюксел е в 6:15, Луфти към Мюнхен е  в 6:30. При кацане са до час след последния полет на България Ер, с изключение на лондонския. Но пък късното връщане за туристи е супер бонус в общия случай, изтискваш дестинацията максимално без да плащаш допълнителна нощувка. В случая с Лондон е особено полезно след като можеш да си направиш приличен еднодневен трип, без да спиш въобще. Преди, когато Малев летяха до София кацаха също към 2 часа, а те никак не бяха лоу кост. 

 

И въобще, малко логика, на всички авиокомпании самолетите въртят ротации по цял ден, как пък на лоу костовете са все в неудобни часове, а традиционните са супер удобни? 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И въобще, малко логика, на всички авиокомпании самолетите въртят ротации по цял ден, как пък на лоу костовете са все в неудобни часове, а традиционните са супер удобни? 

 

Съгласен съм с голяма част от написаното, но не можеш да отречеш, че голяма част от останалите компании имат по повече от един полет на ден и човек може да избере дали да лети рано сутрин, следобед или вечер. На прима виста подобни полети до определени градове поддържат и тимаджиите. Аргумент "за" кацането на отдалечени летища, вместо на централни обаче не вярвам да можеш да извадиш... ;)

Връзка към коментар

Съвсем в началото нямаше изобщо такса за чекиран багаж ;)

Иначе  най-типичните цени  на които съм летял са в диапазона двупосочно :  Рим 60-70 евро / Лондон 60-100 евро / Бергамо 25-50евро/Мадрид 90 евро ... обикновено сме пътували двама с един чекиран багаж .

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Съгласен съм с голяма част от написаното, но не можеш да отречеш, че голяма част от останалите компании имат по повече от един полет на ден и човек може да избере дали да лети рано сутрин, следобед или вечер. На прима виста подобни полети до определени градове поддържат и тимаджиите. Аргумент "за" кацането на отдалечени летища, вместо на централни обаче не вярвам да можеш да извадиш... ;)

 

Както казах още като писа за полетите на Ер Малта, часовете които са удобни на теб не са удобни на мен и обратното :) Бих се съгласил, ако уиз винаги имаха някакъв среднощен полет от рода на 3 часа сутринта, но не е така.  Всъщност единствения им такъв полет е лондонския, който както казах подкрепям с две ръце да си остане такъв. Предпочитам да излетя в 10 вечерта от Лутън и да кацна в 2 тук, от колкото в 5 следобед с България Ер от Хийтроу, което общо взето убива целия ден за всякакви полезни разходки. Бизнесмен сигурно не мисли като мен и ще предпочете полета в пет, но аз говоря все пак от камбанарията на хора, които пътуват за удоволствие и целта им е максимално време в дестинацията. 

 

За отдалечените летища нямам аргумент, да. Но е силно преекспониран проблем. Терминал 1 не е много отдалечен от Терминал 2, нали :) Всъщност нека разгледаме полетите на Уиз от България. 

 

Киев, летят до Жулиани, което всъщност е по-близо до центъра от основното киевско. 

Дубай, летят до по-отдалеченото, но в никакъв случай не е лоу кост летище, а след време това ще е основното. Сега признавам, че с липсата на метро е неудобно, но всичко с времето си. Не съм сигурен до колко е разликата в транспорта до центъра между него и основното.

Шарлероа, Бове и Хан са далече, две мнения няма. Лутън също...но пък Хийтроу с неговите размотаваници по терминали, рулиране и т.н. не съм сигурен като се тегли чертата от опиране на колесник до пристигане в центъра на Лондон колко ще е разликата. 

Болоня, Дортмунд, Айндховен може да ги броиш като основни, може и като далечни, зависи кой район ти е крайната цел, но по начало са си основни летища за градовете. 

Бергамо не е кой знае колко по-далече от центъра на Милано от Малпенза, да е с15-20 минути разлика.

Ларнака, Тел Авив, Малта, Валенсия, Барселона, Мадрид, Рим - това всичко са основни летища за въпросните градове.

 

В крайна сметка се оказва, че до половината дестинации Уиз си летят до абсолютно централните летища. А в останалите също с известни условности може да твърдим, че са централни. Единствените тотални издънки са Шарлероа, Бове и Хан. Според мен при това положение е адски грубо генерализиране да се твърди, че винаги летят до села и паланки. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Тези в бохчите пък за къде са тръгнали? Само автобуси за тях! Фейс контрол трябва: самолет е това. Даже мисля хора без висше образование (или в процес на придобиване на такова) не трябва да се допускат.

 

Не всички пътуват само на екскурзия. А ако ги нямаше нискобюджетните дали традиционните щяха въобще да намалят цените и да направят реформите, извършени в последните години точно поради конкуренцията?

 

Най-добре да се въведе диференцирано заплащане, за да се стимулира образованието:

 - бакалавър - пълен билет

 - магистър - наполовина

 - доктор - да ти плащат, за да пътуваш

Тук вече ще удари моят час - ще летя всеки ден  :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.