Прескочи до съдържание

Нискотарифни срещу традиционни авиокомпании


Препоръчани мнения

Не са публична компания и не са задължени да си пускат финансовите резултати. Някъде излезна слух, че от 2009 или нещо такова насам са на печалба, но не мога да потвърдя и да го изровя. Но всяка информация за печалби или загуби при тях е просто слух, няма нищо официално.  Като цяло поведението им е на добре развиваща се авиокомпания - постоянно получават нови самолети, не се чува да има забавяне на изплащане на заплати и други задължения. 

 

Редакция, ето това беше линка, за който говорех: http://centreforaviation.com/analysis/wizz-air-why-europes-second-lowest-cost-producer-may-be-looking-for-fresh-capital-103429

Така е да, всичко са слухове, но пък ако бяха толкова на печалба, щяха може би да потърсят и допълнителен капитал от стоковата борса, както например правят Easy и то от доста време. Фактът, че не го правят, по-скоро накланя везните към позицията, че едва ли са толкова много на печалба, колкото ПР отделът им се опитва да ги изкара и едно показване на реалните отчети може би би ги поставило в трудна ситуация, меко казано. Иначе до 2009 по неофициална информация са били на загуба. Ето и линк: http://www.bbj.hu/?id=50976

Това всъщност не е важно, щом са в бизнеса, явно инвеститорите им имат доверие, не е моя работа да им броя печалбата.

Връзка към коментар

ОК, нека да заключим: има хора с различни нужди, разбирания и потребности.

 

Връщам се да си чета учебника по Маркетинг. Там хората са го открили преди 100 лета.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не разбирам защо спорите, след като е най-добре с частен самолет! :smoke:

Така всички проблеми, които се споменават до тук, отпадат:

 

- сам избираш кога да са полетите :biggrin:

- сам избираш кои летища да ползваш :biggrin:

- сам избираш каква да е храната/пиенето на борда :biggrin:

- сам си избираш спътниците :biggrin:

- има достатъчно място между седалките :biggrin:

- не чакаш на опашка за бординг :biggrin:

- практически няма ограничение за багажа :biggrin:

и на последно място (но не по важност) - можеш сам да си избереш стюардеските :biggrin::dancer:

 

 

 

 

 

Boeing-757-Owner-Donald-Trump2.jpg

 

Airbus-319-Corporate-Jet-Owner-Vijay-Mal

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 17
Връзка към коментар

Да ме прощават останалите ама вече виждам как на първата снимка разцъкваме каре белот с теб , wilks и разбира се Основателя ... ако някой му се дреме съм навит и на 3/5/8  примерно на път за Аляска  :lol:

 

В подбора на стюардесите държа лично да участвам !

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Да ме прощават останалите ама вече виждам как на първата снимка разцъкваме каре белот с теб , wilks и разбира се Основателя ... ако някой му се дреме съм навит и на 3/5/8  примерно на път за Аляска  :lol:

 

В подбора на стюардесите държа лично да участвам !

Даже има и табуретка за 5-ия, който ще записва точките :) Мен повече ме кефи диванчето вляво, с персонална стюардеска за обслужване :P

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Понеже три пъти го споменаваш това за разликите между традиционна и нискобюжетна и трети път се спирам да ти отговоря, че е все в неподходящи теми... можеш ли да напишеш какво точно означава за теб традиционна авиокомпания в тази тема: http://magelanci.com/topic/2056-%D0%BD%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%84%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B8/ и да продължим диалога там.

 

Не знам какво се очаква да напиша в тема, в която имам достатъчно мнения, които отговарят на поставения въпрос?

 

И все пак, традиционна е тази компания, която:

1. Дава възможност за последваща промяна в датите на пътуване.

2. В случай на промяна в датата на пътуване или канселиране на полет по вина на компанията, същата е длъжна да осигури алтернативен вариант за изпълнение на услугата.

3. В цената на билета е включен салонен и чекиран багаж.

4. В цената на билета е включена храна и напитки, които се сервират на борда.

5. В цената на билета е включен избор на място на борда.

6. В голяма част от разписанието си изпълнява полетите в нормални часове и от централни летища.

7. За определени дестинации предлага алтернативни часове на повече от един полет дневно.

8. Гарантира придвижването от точка "А" до точка "Б" с прекачване в точка "С" при положение, че отсечките са издадени на един билет.

 

Със сигурност пропускам много други неща, но всичко това по-горе комплексно разграничава традиционната от нискобюджетната компания...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не знам какво се очаква да напиша в тема, в която имам достатъчно мнения, които отговарят на поставения въпрос?

 

И все пак, традиционна е тази компания, която:

1. Дава възможност за последваща промяна в датите на пътуване.

2. В случай на промяна в датата на пътуване или канселиране на полет по вина на компанията, същата е длъжна да осигури алтернативен вариант за изпълнение на услугата.

3. В цената на билета е включен салонен и чекиран багаж.

4. В цената на билета е включена храна и напитки, които се сервират на борда.

5. В цената на билета е включен избор на място на борда.

6. В голяма част от разписанието си изпълнява полетите в нормални часове и от централни летища.

7. За определени дестинации предлага алтернативни часове на повече от един полет дневно.

8. Гарантира придвижването от точка "А" до точка "Б" с прекачване в точка "С" при положение, че отсечките са издадени на един билет.

 

Със сигурност пропускам много други неща, но всичко това по-горе комплексно разграничава традиционната от нискобюджетната компания...

 

Благодаря ти. Исках да го видя резюмирано, защото разликите са отчайващо размити и винаги ми е интересно някой като говори, че предпочита нискотарифни пред традиционни, при положение, че дефиницията е много сложна. Исках да разбера дефиницията според теб. Та, да видим по ред на номерата:

 

1. Дава възможност за последваща промяна в датите на пътуване.

Ниските цени на абсолютно всички авиокомпании нямат възможност за промяна на дати! Ако пък говорим за покупна на не най-евтините билети, то нискотарифните също предлагат услугата безплатна промяна, ако си платиш допълнително. Ето от България Ер:

 

2014-05-15_13-33-52.png

 

Ето от Уиз:

 

2014-05-15_13-34-59.png

 

На практика, flex опцията при уиз по нищо не се различава от тази на България Ер - купуваш по-скъп билет, ако искаш да променяш. 

 

2. В случай на промяна в датата на пътуване или канселиране на полет по вина на компанията, същата е длъжна да осигури алтернативен вариант за изпълнение на услугата.

 

Това въобще не опира до тип авиокомпания, а всички за задължени да го правят. Права, задължения, обезщетения са абсолютно еднакви за всички авиокомпании без значение какъв "тип" са.

 

3. В цената на билета е включен салонен и чекиран багаж.

Ако гледаш това, то ще трябва да спреш да летиш с Бритиш, КЛМ, Ер Франс, Делта, Юнайтед, Америкън Ерлайнс и една камара други авиокомпании. България Ер всъщност са едни от малкото, които все още не искат пари за първи чекиран куфар.  Ето ти го от Бритиш:

 

2014-05-15_13-39-53.png

 

Ето ти го от КЛМ:

 

2014-05-15_13-40-54.png

 

Явно Бритиш и КЛМ са нискотарифни...

 

4. В цената на билета е включена храна и напитки, които се сервират на борда.

ОК, влачи, със всичката условност каква е храната и какви са напитките. Да не споменавам пак натуралния сок...

 

5. В цената на билета е включен избор на място на борда.

Повечето авиокомпании вече искат плащане, ако си избираш място в момента на покупка. При чекин уж е безплатно, но си спомням информация от Луфтханза, че за най-евтините билети са налични само средните места. Ако това е истина и тях ли ги вкарваме в списъка със нискотарифни след КЛМ и Бритиш?

 

Ето още един цитат:

Standard seat prices

 

Whether you want to make sure you sit together, or get a window or aisle seat, standard seat prices start from £5/€6/$8 each on UK Domestic and European flights, and £25/€30/$38 each on longer international flights, so it's worth taking a look.

 Не е от сайта на Уиз или Раянер...: http://www.britishairways.com/en-bg/information/seating/choosing-your-seat

 

6. В голяма част от разписанието си изпълнява полетите в нормални часове и от централни летища.

Тук ще се наложи може би уточнение какво се разбира под нормален час, защото разпианието на летище София е следното:

2014-05-15_13-55-15.png

 

Щото ако 6 часа е неудобен час, то явно 6:25 не е. Или пък Луфтханза са нискотарифен или Уиз са традиционен. В черно-белият свят няма място за средно положение. Emirates също изгоряха:

 

2014-05-15_14-00-49.png

 

Колкото до летищата...явно и катарците трябва да свиват знамената, след като летят до второстепенното летище на Истанбул...

 

7. За определени дестинации предлага алтернативни часове на повече от един полет дневно.

Предполагам тези алтернативни дестинации са точно Брюксел и Амстердам, където България Ер има два полета на ден в много строго определени дни, но в никакъв случай Бергамо и Лутън, където Уиз и Изи имат повечко полети кажи речи всекидневно?

 

8. Гарантира придвижването от точка "А" до точка "Б" с прекачване в точка "С" при положение, че отсечките са издадени на един билет.

Това някак ти се прелива с точка 2. Явно недостатък на нискотарифните е, че летят винаги директно, без прекачвания. Сам се сещаш, че няма как авиокомпания да ти гарантира прекачване в точка C, при положение, че не прави такива прекачвания. Повечето хора биха го счели за предимство. 

 

 

От 8 точки, едното безплатно сокче и хапката сандвич или шоколадче са това, което различава нискотарифни от традиционни явно. Кажи ми, че не съм прав?

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

4. В цената на билета е включена храна и напитки, които се сервират на борда.

ОК, влачи, със всичката условност каква е храната и какви са напитките. Да не споменавам пак натуралния сок...

Всъщност много компании, като Иберия например, и сума традиционни щатски компании вече не включват храна и напитки за късите полети.

Просто разликите вече се размиха, и всички гледат да намаляват разходите и да таксуват някакви екстри допълнително, било то багаж, или избор на място предварително като Бритиш, въпрос на избор. Наскоро четох някакви възмущения, че Иберия са въвели платен избор на място по всяко време, дори на гише.

Връзка към коментар

Всъщност много компании, като Иберия например, и сума традиционни щатски компании вече не включват храна и напитки за късите полети.

Просто разликите вече се размиха, и всички гледат да намаляват разходите и да таксуват някакви екстри допълнително, било то багаж, или избор на място предварително като Бритиш, въпрос на избор. Наскоро четох някакви възмущения, че Иберия са въвели платен избор на място по всяко време, дори на гише.

 

Да, сега прочетох за Иберия. Искаш ли място, плащаш, няма хър-мър. 

Връзка към коментар

Кажи ми, че не съм прав?

 

 

Да ти кажа, ама преди това:

 

1. Какво е съотношението на допълнителната такса, дължима при промяна на дата на полет, спрямо първоначално заплатената цена на билета при традиционните и нискобюджетните?

 

2. Искаш да кажеш, че ако утре летя с Уиз и на летището разбера за закъснение/отмяна на полета, виолетовите веднага ще ме качат на полета до същата дестинация на друга компания?

 

3. Така беше доскоро, явно нещата се променят, но все пак все още е прието за установено правило.

 

4. Влача...

 

5. Тук пак за съотношението да помоля.

 

6. Твърде стеснително тълкуваш този критерий, но приемам твърдението ти за вярно по отношение на летище "София". Аз говоря принципно.

 

7. Явно ми излезе име на рекламно лице на националния превозвач, но и тук говоря принципно и не се ограничавам териториално или времево. В крайна сметка в твоя въпрос няма ограничителни рамки, които да съблюдавам.

 

8. Тук нещо не сме се разбрали. Летя от София до Лисабон с прекачване във Виена с австрийците. Билетът е общ за двете отсечки. При закъснение на първия полет имам гаранцията, че австрийците ще ми осигурят алтернативен втори. Същата отсечка правя с прекачване в Бергамо с Уиз и Раян. Полетът на Уиз закъснява, горя с полета на Раян.

Връзка към коментар

Мисля, че Duke е описал разликите от преди, когато нискобюджетните навлизаха масово на пазара. За съжаление, стандартните авиокомпании бързо се научиха на триковете на нискобюджетните и вече разликата е само в това дали сандвичът ти е включен в цената или си го купуваш на борда... 

За мен все пак "свързан полет" е важна услуга - не само да се грижат за пътника, когато първият полет има закъснение, но и за прехвърлянето на регистрирания багаж.

За България Ер да добавя, че пестят не само от натуралните сокове (не знам на стюардите колко им е приятно да обясняват как така няма портокалов сок), но и от ръкав, което мен като пътник не ме бърка особено, освен когато заради автобусите терминалът е по-отдалечен.

Edit: писала съм едновременно с другите.

Редактирано от Childish
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

За Иберия - поне относно полета до Гватемала и обратно:

При закупуването на билета изборът на място беше безплатен.

Полетът беше Берлин-Мадрид с Иберия Екпрес (няма включена храна), Мадрид-Гватемала-Сан Салвадор и Гватемала-Сан Салвадор-Гватемала с много храна (честно не успях да изям всичко, а и се притеснявах, че съвсем ще се закръгля само от един полет).

Този момент с полет тип "автобус" не го очаквах (както и за Иберия Експрес). На междинното летище трябва да слезеш с целия си ръчен багаж и отново да се качиш като му дойде времето (та сега не знам да броя ли Салвадор за посетена страна или не  ;) ) Поне го нямах в електронния си билет. 

Но се възползвах от услугата "свързан полет", за да не се занимавам с багажа.

Връзка към коментар

8. Тук нещо не сме се разбрали. Летя от София до Лисабон с прекачване във Виена с австрийците. Билетът е общ за двете отсечки. При закъснение на първия полет имам гаранцията, че австрийците ще ми осигурят алтернативен втори. Същата отсечка правя с прекачване в Бергамо с Уиз и Раян. Полетът на Уиз закъснява, горя с полета на Раян.

Хм, някой по-рано говореше за сравняване на домати и краставици... Ако вземеш отделни билети с австрийците (София - Виена и Виена - Лисабон), изгаряш при закъснение по същия начин както с Уиз и Райън. Естествено не можеш да вземеш полетите на Уиз и Райън на един билет. Но пък някои нискотарифни като Ийзиджет май предлагаха свързани билети с някои дестинации, поправете ме ако греша.

Връзка към коментар

Хм, някой по-рано говореше за сравняване на домати и краставици... Ако вземеш отделни билети с австрийците (София - Виена и Виена - Лисабон), изгаряш при закъснение по същия начин както с Уиз и Райън. Естествено не можеш да вземеш полетите на Уиз и Райън на един билет. Но пък някои нискотарифни като Ийзиджет май предлагаха свързани билети с някои дестинации, поправете ме ако греша.

 

Е, няма връзка?! Нали моята идея е да стигна до Лисабон, защо ми е да си купувам отделни билети тогава?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е, няма връзка?! Нали моята идея е да стигна до Лисабон, защо ми е да си купувам отделни билети тогава?

По различни причини, наскоро (и поне 5-6 пъти досега общо) купувах Бело Оризонте- Сао Пауло, Сау Пауло - Лондон и Лондон - София и обратно на отделни билети, най-вече за спестяване на пари, с нощувка в Лондон, за да не стане сакатлък при прекачване, и 3 часа престой в Саo Пауло, малко на нерви. Всичко с традиционни компании, като Лондон-София-Лондон беше без включен багаж.

Друг вариант е командировка до точка А, и после искаш да отидеш на почивка до точка Б, без да се връщаш... В едната посока ще имаш прекачване с отделни билети. Или липса на наличност за определена класа при свързани билети, но има наличност при отделни билети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да ти кажа, ама преди това:

 

1. Какво е съотношението на допълнителната такса, дължима при промяна на дата на полет, спрямо първоначално заплатената цена на билета при традиционните и нискобюджетните?

 

2. Искаш да кажеш, че ако утре летя с Уиз и на летището разбера за закъснение/отмяна на полета, виолетовите веднага ще ме качат на полета до същата дестинация на друга компания?

 

3. Така беше доскоро, явно нещата се променят, но все пак все още е прието за установено правило.

 

4. Влача...

 

5. Тук пак за съотношението да помоля.

 

6. Твърде стеснително тълкуваш този критерий, но приемам твърдението ти за вярно по отношение на летище "София". Аз говоря принципно.

 

7. Явно ми излезе име на рекламно лице на националния превозвач, но и тук говоря принципно и не се ограничавам териториално или времево. В крайна сметка в твоя въпрос няма ограничителни рамки, които да съблюдавам.

 

8. Тук нещо не сме се разбрали. Летя от София до Лисабон с прекачване във Виена с австрийците. Билетът е общ за двете отсечки. При закъснение на първия полет имам гаранцията, че австрийците ще ми осигурят алтернативен втори. Същата отсечка правя с прекачване в Бергамо с Уиз и Раян. Полетът на Уиз закъснява, горя с полета на Раян.

 

1. От скрийншотовете си личи ясно, поне що се отнася до България Ер. При тях трябва първо да купиш по-скъп билет от клас Economy Class Saver, вместо Economy Class Promotional, после трябва и да доплатиш 50 евро за услугата смяна на дата, + евентуално разлика в цените на билетите, но това го има и при двата. Ето тестов полет, само за справка на България Ер:

 

2014-05-15_15-00-09.png

 

Т.е. за да получиш възможността да си промениш цената на билета трябва първо да платиш (240.60-185.83)+(264.62-241.14)+50€ = приблизително 175 лв. Това е само относително, защото за други дати ще са различни цените в различните класи. 

 

За справка покупка на Уиз Флекс e 20 лв на отсечка, 40лв за двупосочен полет. 

 

Съотношението, което търсиш е съкрушително в полза на Уиз. 

 

2. Не, както и България Ер няма да те качат. Мътна е тази част от регулацията,но общо взето е по усмотрение на компанията какво ще те прави и хич не зависи от това какъв тип е. Януари месец като ми закъсняваше полета за Рим с връзка към Амстермдам, България Ер единствено ми предложиха прекачване през Франкфурт с техния полет до там, не ми предложиха полета на австрийците, с който връзката щеше да ми да стане доста по-бързо. 

 

3. Колкото по-бързо спре да се приема, толкова по-бързо ще изчезне предполагаемата разлика между двете в съзнанието на хората.

 

5. Цените са сравними. Не ме карай да гледам всички авиокомпании, но ето от Иберия:

2014-05-15_15-06-30.png

 

При easyjet са между 3 и 12 паунда, като скъпите са само първи ред, изходи и т.н.

 

2014-05-15_15-08-51.png

 

 

6. Ами летище Дубай и Emirates не беше ли достатъчно глобален пример? Или Гетуик, което е база и на Изи (най-голямата), и на Раян, а до там летят почти всички компании, които летят и до Хийтроу.

 

7. Е ако гледаме глобално щях да дам за пример колко честоти дневно имат Раян между Лондон и Дъблин. Общо взето там, където има бизнес, там има и честоти на полетите. Пак не зависи от типа авиокомпания. Туристическите и дестинации за почивка получават малко честоти, бизнес дестинациите получават повече. 

 

8. Ако летиш София - Виена с австрийците и Виена - Лисабон с Тап на отделни билети пак никаква гаранция нямаш. Не е проблем на бизнес модела на авиокомпанията това. Отделни билети със всички носят риск. Просто едните продават билети с прекачване, другите не. Това донякъде може да го използваш като аргумент, но пак не е абсолютен. Защото Air Asia са от най-големите дискаунтъри, а продават билети с прекачвания. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

2. Не, както и България Ер няма да те качат. Мътна е тази част от регулацията,но общо взето е по усмотрение на компанията какво ще те прави и хич не зависи от това какъв тип е. Януари месец като ми закъсняваше полета за Рим с връзка към Амстермдам, България Ер единствено ми предложиха прекачване през Франкфурт с техния полет до там, не ми предложиха полета на австрийците, с който връзката щеше да ми да стане доста по-бързо. 

България Еър не принадлежат към никой алианс и много внимават към кой ще те пренасочат, за да не им струва много пари, разбира се. Това е проблем и обратно, преди години родителите ми имаха полет с прекачване с Еър Франс, закъсня самолета и се разпадна връзката. На агента в Рио му трябваше 1 час, с телефониране до Париж за инструкции и какво ли не да пренасочи билета към България Еър, бях там и го гледах как се поти. Оттогава наште не искат да пътуват сами, защото ги е страх че ако няма някой с тях няма да се оправят ако има нещо извънредно.

Връзка към коментар

Четох с интерес темата, и стигнах лично за себе си до следния извод: изборът на авиокомпания зависи от това какъв си, с какви средства и време разполагаш, на колко си години и с каква цел летиш, кое летище те кефи и кое не, ръст в см и тегло в кг /лични, не на багажа :P /, характер и светоусещане на човека, и още много други фактори, които при всеки пътешественик са различни :) Мисля, че няма смисъл да се спори, всяка авиокомпания си има плюсове и минуси, всеки решава сам за себе си кои минуси може да преглътне и кои не. Важното е да има повече АК и повече полети, и да сме живи и здрави, за да ги ползваме. Е да, и пари да има, ама то пълно щастие няма :) Поправете ме, ако греша :rolleyes:

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Четох с интерес темата, и стигнах лично за себе си до следния извод: изборът на авиокомпания зависи от това какъв си, с какви средства и време разполагаш, на колко си години и с каква цел летиш, кое летище те кефи и кое не, ръст в см и тегло в кг /лични, не на багажа :P /, характер и светоусещане на човека, и още много други фактори, които при всеки пътешественик са различни :) Мисля, че няма смисъл да се спори, всяка авиокомпания си има плюсове и минуси, всеки решава сам за себе си кои минуси може да преглътне и кои не. Важното е да има повече АК и повече полети, и да сме живи и здрави, за да ги ползваме. Е да, и пари да има, ама то пълно щастие няма :) Поправете ме, ако греша :rolleyes:

 

Ми общо взето това е и моята теза. Може да предпочетеш Бритиш, Ер Франс, да отричаш Изи, Алиталия, както си предпочетеш. Но традиционни с/у нискотарифни - такъв спор няма, защото разделенията между двете в днешно време са хипер условни. Точно за това помолих Duke, като най-сериозен почитател на разделението да каже къде е то според него. И се видя, че е бъкано с условности и необходими уточнения. 

 

Споделих в друга тема, че бих предпочел Бг Ер вместо Уиз при полет до Амстердам при цена от 150 евро. Същевременно смятам, че Уиз са за предпочитане до Малта, защото спестяват прекачването в Атина. И са кажи-речи единствената читава алтернатива до Дубай, след като повечето полети до там са с прекачване, за което преди това трябва да се върнеш през цяла Западна Европа. Различни полети, различни изисквания, различна предпочитана авиокомпания. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според мен отношението към БГ Еър има елемент на отношение към собствениците им, което е неизбежно. Мутра пари не дава. Затова и ТИМ Еър нехаят за елементарни неща, които в нормална пазарна среда биха ги довели до фалит. Но понеже както виждаме, те са групировката, заела тази ниша с покровителството на държавата, (за други групировки са запазени други ниши), чрез отношението си към тях човек индиректно изразява отношение и към арогантността на мутрите, които управляват собствения си бизнес чрез държавните механизми. Просто тези хора са свикнали така да работят. При тях обичайните мерки са изключение и по-скоро се дължат на добросъвестността на отделен служител, а не последователна политика на компанията. 

 

Да, пилотите и стюардите не са виновни, но покрай сухото гори и суровото. За съжаление. 

 

Иначе по спора едните срещу другите, мисля че издребнявате и обръщате прекалено сериозно внимание. Когато след време теглите чертата на дадено пътуване и направите равносметка, тясната седалка няма да е там. Там ще е кефът, който както знаем, цена няма. Не гледайте само на сериозната страна на нещата. 

Редактирано от Zaro
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Моето мнение се припокрива изцяло с написаното от Георги, дори думите му се припокриват с моите. :P

 

Иначе само бих добавил, че набюдението ми за изразите - "традиционна авиокомпания" и "нискотарифна авиокомпания"... е, че с годините губят/изгубиха своето съдържание. Или поне това, което влага(х)ме ние/аз преди години, та оттам и "конфронтацията"... но не между съдържанията, т.к. вече е доста размито и при двете, а между хората, които по-трудно променят изграденото такова с годините и останалите.

 

п.п. нищо лично към никого в темата, просто мое мнение.

Редактирано от SeeKnDestroY
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Моето мнение се припокрива изцяло с написаното от Георги, дори думите му се припокриват с моите. :P

 

Иначе само бих добавил, че набюдението ми за изразите - "традиционна авиокомпания" и "нискотарифна авиокомпания"... е, че с годините губят/изгубиха своето съдържание. Или поне това, което влага(х)ме ние/аз преди години, та оттам и "конфронтацията"... но не между съдържанията, т.к. вече е доста размито и при двете, а между хората, които по-трудно променят изграденото такова с годините и останалите.

 

п.п. нищо лично към никого в темата, просто мое мнение.

 

Абе те и двата термина са криви и неправилни, но ги ползваме, че са просто разпространени и приети и знаем какво се има предвид :) Нещо като звездите на хотелите, варират в огромни граници от държава до държава, често и в една държава, но знаеш че като ти кажат пет звезден означава лукс. 

Връзка към коментар

Последните 4 полета бяха с ниско-бюджетни авиокомпании-Уиз и Раян. От Отопени до Брюксел освен безумно високата цена по Великден добавяме и 90 лева на посока за такси плюс 2 часа за транспорт от и до Русе. Навръщане час и нещо от Шарлероа до южната гара и още половин до моето място. Вярно купихми билетите за автобуса два месеца предварително и бяха само по 5 евро.Отделно това беше най-тясната седалка на която съм си опитвал да седна. Няма таков гърч. От друга страна, полета с Раян ни натовари от Завентем и ни изтърси в топла Малага, веднага след работа и ни върна в неделя вечер в 11ч. Почти съм сигурен, че седалката беше по-удобна от тази на повечето традиционни авиокомпании. Нека има избор за всичи, и цени, и времена и летища. Хора си живеяти в Шарлероа, Бергамо и Бове, така че поне те са ударили джакпота:). Напоследък Брюксел еър доста конкурира Раян в Завентем с часови и цени. От друга страна доста бизнес пасажери пътуват до Женева с Изи защото имат три полета на ден. Нека има избор, печелившите са пътниците.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.