Прескочи до съдържание

Говорим си за Танзания


FlyTraveler

Препоръчани мнения

Ние направихме бюджетно сафари от Занзибар до Микуми, по-късно ще напиша по-подробно че още пътуваме, но накратко, това беше първото ни сафари и си изкарахме невероятно.

За 3 дни и 2 нощувки(само 1 пълен ден в парка) ни излезе 600 долара за двама общо

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 14 минути , FlyTraveler каза:


Явно информацията ти е прясна, та и аз да поизкяря малко от темата 🙂🙂  Помниш ли името на къмпинга, където отседнахте в Серенгети? До кратера с много голяма доза сигурност е бил "Симба" (с едно дърво по средата). Как беше хигиената в тоалетните и душовете? Имаше ли топла вода (не, че това е непременно задължително)? Сафари фирмата не ви ли осигури кърпи за баня и сапуни (то и това не е голям проблем човек да си носи, по-скоро спалните чували е мъка)?

Да, Симба беше в Нгоронго.  Не бих казала, че имаше топла вода, по-скоро хладка към топла. Хигиената... ами като в къпинг, преживяваше се. Като цяло гледаха да поддържат чисто. Не беше гнусно, така да го кажа :D. Но при много хора, валя двете вечери и си беше кално... Чесно казано не сме питали за кърпи и сапуни, просто си носихме, относно спаните чували предлагат, но лично предпочетохме да си носим, предвид ситуацията с ковида, а и не знаехме доколко може да се разчита на чистотата. Мъка... колко да е мъка, товариш всичко в джипа и не слизаш от него 😄

За къмпинга в Серенгети, трябва да се поразровя малко, че ен помня. Ще пиша по-късно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , savagejo каза:

Да, Симба беше в Нгоронго.  Не бих казала, че имаше топла вода, по-скоро хладка към топла. Хигиената... ами като в къпинг, преживяваше се. Като цяло гледаха да поддържат чисто. Не беше гнусно, така да го кажа :D. Но при много хора, валя двете вечери и си беше кално... Чесно казано не сме питали за кърпи и сапуни, просто си носихме, относно спаните чували предлагат, но лично предпочетохме да си носим, предвид ситуацията с ковида, а и не знаехме доколко може да се разчита на чистотата. Мъка... колко да е мъка, товариш всичко в джипа и не слизаш от него 😄

За къмпинга в Серенгети, трябва да се поразровя малко, че ен помня. Ще пиша по-късно.

Мерси за информацията! Не си губи времето да търсиш името на къмпинга в Серенгети, не е толкова важно. 🙂  Да има хладка вода за къпане е предостатъчно.

За спалните чували имах предвид, че е мъка да ги носиш от България до Танзания и заемат много място в багажа. Иначе ясно, че ги хвърляте в джипа. То зависи и с какъв тип багаж сте, а това пък до голяма степен зависи от колко човека сте в джипа. При двама си позволявам да вземам голям твърд куфар, но при шестима - само меки сакове. Само меки сакове, ако се лети на малки едномоторни самолети до/ между парковете също. Между другото твърд пластмасов куфар е най-доброто решение за сафари, ако има възможност. Най-добра защита за багажа - на едно абсолютно усамотено къмпинг място в Намибия, бях оставил куфарите с багажа на една маса извън палатката, даже и да вали, нищо им няма. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , FlyTraveler каза:

Мерси за информацията! Не си губи времето да търсиш името на къмпинга в Серенгети, не е толкова важно. 🙂  Да има хладка вода за къпане е предостатъчно.

За спалните чували имах предвид, че е мъка да ги носиш от България до Танзания и заемат много място в багажа. Иначе ясно, че ги хвърляте в джипа. То зависи и с какъв тип багаж сте, а това пък до голяма степен зависи от колко човека сте в джипа. При двама си позволявам да вземам голям твърд куфар, но при шестима - само меки сакове. Само меки сакове, ако се лети на малки едномоторни самолети до/ между парковете също. Между другото твърд пластмасов куфар е най-доброто решение за сафари, ако има възможност. Най-добра защита за багажа - на едно абсолютно усамотено къмпинг място в Намибия, бях оставил куфарите с багажа на една маса извън палатката, даже и да вали, нищо им няма. 

Да, малко беше гадно със спалния чувал, особено навръщане като напълних куфара с кафе :rofl:. Но аз като цяло не пътувам с много багаж, а моят чувал тежи 1,200кг., та го посмачках и го преживях. Иначе - да пътувахме с раници само. Куфарите ги бяхме оставили в Аруша(заключени) защото бяхме 6 човека и предвид всички багаж за готвачите.... Иначе нямахме проблем с полета от Занзибар до Аруша - не беше едноместен, 10 местен беше :rofl:. Но пък там имаха ограничение за килограмите на багажа. 

А къмпинга беше Nyani.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 16 минути , savagejo каза:

Да, малко беше гадно със спалния чувал, особено навръщане като напълних куфара с кафе :rofl:. Но аз като цяло не пътувам с много багаж, а моят чувал тежи 1,200кг., та го посмачках и го преживях. Иначе - да пътувахме с раници само. Куфарите ги бяхме оставили в Аруша(заключени) защото бяхме 6 човека и предвид всички багаж за готвачите.... Иначе нямахме проблем с полета от Занзибар до Аруша - не беше едноместен, 10 местен беше :rofl:. Но пък там имаха ограничение за килограмите на багажа. 

А къмпинга беше Nyani.


Едномоторен самолет съм писал, не едноместен. 🙂  За около 10 души е бил най-вероятно Cessna 208, който е едномоторен. Не, че няма и двумоторни за 10 пътника, но 208-цата е каквото масово се използва в Танзания. Има ограничение в килограмите (често до 12 кг.) и обикновено приемат само меки сакове/ раници. Не знам как са ви качили куфарите... 🙂 

Връзка към коментар
преди 7 минути , FlyTraveler каза:


Едномоторен самолет съм писал, не едноместен. 🙂  За около 10 души е бил Cessna 208, който е едномоторен. Не, че няма и двумоторни за 10 пътника, но 208-цата е каквото масово се използва в Танзания. Има ограничение в килограмите и обикновено приемат само меки сакове/ раници. Не знам как са ви качили куфарите... 🙂 

Чета, ама не гледам... :blush: Cessna 208B беше, не знам дали има разлика.

Иначе... не знам и аз, то и тегленето им беше на ръка :rofl:. И билетите така писаха. Голям смях беше.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте! Започвам отрано да организирам една екскурзийка до Танзания през м.Септември 2022г. по вече добре утъпканата пътека - сафари в северните паркове и плаж в Занзибар. Знам, че изглежда много далече в бъдещето, но тази година няма как да стане и затова започвам малко по малко да си подреждам нещата за следващата. Ще бъдем 7 души - 4 възрастни и 3 деца на 9, 10 и 15г. За двама от възрастните това ще е второ сафари (първото е било на екскурзия с фирма), на останалите ще ни е за сефте. В Занзибар нещата са ясни, но за сафаритата имам няколко първоначални въпроса:

1. Правилно ли съм се ориентирал, че голямата миграция в Серенгети и Масай Мара е през септември?

2. Ще ни побере ли един джип всичките 7 човека?

3. Колко дни е оптималният вариант за сафари? Аз съм максималист и ми се ще да видим Серенгети, Масай Мара, Нгоронгоро, боабабите в Тарангире и фламинготата в ез. Маняра?

4. Можете ли да ми препоръчате изпробвани фирми за сафари с добри водачи, които ще ни покажат повече неща?

Благодаря предварително.

Връзка към коментар
преди 52 минути , tougherty каза:

Здравейте! Започвам отрано да организирам една екскурзийка до Танзания през м.Септември 2022г. по вече добре утъпканата пътека - сафари в северните паркове и плаж в Занзибар. Знам, че изглежда много далече в бъдещето, но тази година няма как да стане и затова започвам малко по малко да си подреждам нещата за следващата. Ще бъдем 7 души - 4 възрастни и 3 деца на 9, 10 и 15г. За двама от възрастните това ще е второ сафари (първото е било на екскурзия с фирма), на останалите ще ни е за сефте. В Занзибар нещата са ясни, но за сафаритата имам няколко първоначални въпроса:

1. Правилно ли съм се ориентирал, че голямата миграция в Серенгети и Масай Мара е през септември?

2. Ще ни побере ли един джип всичките 7 човека?

3. Колко дни е оптималният вариант за сафари? Аз съм максималист и ми се ще да видим Серенгети, Масай Мара, Нгоронгоро, боабабите в Тарангире и фламинготата в ез. Маняра?

4. Можете ли да ми препоръчате изпробвани фирми за сафари с добри водачи, които ще ни покажат повече неща?

Благодаря предварително.


1. Голямата миграция през септември е в резервата Масай Мара (който се намира в Кения) и в северната част на парка Серенгети, в която част не можете да направите бюджетно сафари (не под 700-800 щ. д. на човек на вечер). Въпреки това, в централно Серенгети ще видите голям брой животни и сафарито пак ще е много интересно, просто баталните сцени от миграцията няма да са там.

2. Един "удължен" Land Cruiser или Land Rover (последните все по-рядко се използват) поема 6 човека, ако никой не сяда до шофьора и няма средна седалка най-отзад. Ако има средна седалка най-отзад или някой седне до шофьора взема 7 пътника. 

а) ако сте на бюджетно къмпинг сафари, ще трябва да возите със себе си и готвач (който седи до шофьора) и тогава ви остава възможност само за три седалки на последния ред. Някои джипове ги имат, други имах хладилник вместо средна седалка, трети просто имат празно пространство там.

б) ако някой седи на средна седалка на последния ред, ще е на по-кофти място от другите, защото няма да е до прозорец. Всички може да се изправяте и да гледате от вдигнатия покрив, разбира се, но 7 човека едновременно доста ще се бутате. Може някои да си стоят по местата, а други да се изправят. Можете и да се редувата кой да седи на тази средна седалка.

3. За обикновен пътешественик, без специални интереси към сафари, фотография на диви животни и виждане на различни места в района, 4-5 вечери (5-6 дни) е ОК време. Примерно по един ден за парковете Тарангире и Езерото Манияра, един за кратера Нгоронгоро и два за Серенгети. 

4. Мога, но едно, че избягвам да го правя на хора, които не познавам добре лично, второ, че до септември 2022 г. предпочитанията ми към една или друга фирма може да се изменят - някоя може да фалира или да снижи стандарти или пък да повиши цени (последното правят някои, като натрупат достатъчно репутация и вече се целят в друг тип клиенти), друга тепърва да ми хареса  или хора от сафари средите, на които имам доверие да я харесат, някой добър гид да си смени фирмата в която работи и какво ли не още. Според мен този въпрос започвай да го мислиш догодина по това време.

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

@FlyTraveler, много благодаря за полезната информация. Ако септември е голямата миграция в Масай Мара, кога е тя в Серенгети? Има ли вариант според теб да вместим и Серенгети, и Масай Мара в сафарито? Да кажем Серенгети в централната част за ден-два и после да минем транзит през северната му част и да останем за ден в Масай Мара. Изобщо възможно ли е преминаването на границата с Кения с джипа и използването му в Танзания и Кения? Затрупвам те с тези въпроси, защото се опитвам да направя така, че да хванем възможно най-голямата лудница в миграцията (баталните сцени, както ги наричаш ти). Ние все още нямаме фиксиран бюджет, но предполагам ще търсим нещо в порядъка 250-300$ на човек на ден.

 

преди 24 минути , FlyTraveler каза:

Мога, но едно, че избягвам да го правя на хора, които не познавам добре лично, второ, че до септември 2022 г. предпочитанията ми към една или друга фирма може да се изменят - някоя може да фалира или да снижи стандарти или да повиши цени (така правят някои, като натрупат достатъчно репутация), друга да ми хареса  или хора от сафари средите, на които имам доверие да я харесат, някой добър гид да си смени фирмата и какво ли не още. Според мен този въпрос започвай да го мислиш догодина по това време.

Разумно и напълно логично е това, което казваш. Все пак има ли нещо, за което да внимавам като гледам оферти на различните фирми? Нещо, което да ми даде знак, че фирмата може да не е ОК?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 51 минути , tougherty каза:

@FlyTraveler, много благодаря за полезната информация. Ако септември е голямата миграция в Масай Мара, кога е тя в Серенгети? Има ли вариант според теб да вместим и Серенгети, и Масай Мара в сафарито? Да кажем Серенгети в централната част за ден-два и после да минем транзит през северната му част и да останем за ден в Масай Мара. Изобщо възможно ли е преминаването на границата с Кения с джипа и използването му в Танзания и Кения? Затрупвам те с тези въпроси, защото се опитвам да направя така, че да хванем възможно най-голямата лудница в миграцията (баталните сцени, както ги наричаш ти). Ние все още нямаме фиксиран бюджет, но предполагам ще търсим нещо в порядъка 250-300$ на човек на ден.

 


За нищо, аз като имам свободно време, обичам да си чеша езика и пръстите на тема сафарита. 😆

1. Серенгети и Масай Мара са една голяма екосистема и Голямата миграция се върти в нея в зависимост от сезоните (разбирай дъждовете). Обикновено от около началото/ средата на юли до около началото/ средата на Октомври е в Масай Мара и северната част на Серенгети. Случват се и изключения, например миналата година в края на юли и началото на август се беше изместила даже леко на север от резервата Масай Мара в района на частните сафари концесии. Като цяло обаче циклите си вървят горе-долу ритмично. 

От началото/ средата на октомври докъм началото/ средата на юли миграцията е в парка Серенгети, само, че на различни места в него. Някъде грубо от средата на януари до средата на март е в най-южната част на парка и в консервационен район Нгоронгоро (да не се бърка с кратера), който граничи със Серенгети. В този район може да се излиза и извън пътя, за разлика от парка. Там се случват и масовите раждания на антилопите гну, когато едновременно раждат стотици хиляди и настава един купон с хищниците (те затова и раждат едновременно, да не могат да ги изядат всичките). За тези места и периоди, забрави за бюджетно сафари (също както за северно Серегнети през лятото). През други месеци миграцията е в централно Серенгети (където е по-достъпно откъм бюджет), в западната част на парка в района на река Грумети (забрави за добри бюджетни настанявания и там) или пък в източната част на парка, където пък няма много лагери.

2. Всичко е възможно, ако искате може да комбинирате Серенгети с Пантанал в Бразилия, стига да си платите за логистиката. 😆 Шегичка, Серенгети и Масай Мара се комбинират по-лесно, въпросът е дали има смисъл. Ако го направите, ще трябва да летите до Найроби, а наобратно от Занзибар, което е много вероятно да не е проблем и да не е по-скъпо.

а) аз по-скоро в такъв случай през септември бих останал за 2-3 вечери в Масай Мара (където за същите пари ще имате удобно настаняване на границата на парка) и после бих се прехвърлил в Танзания за кратера Нгоронгоро (който все пак е уникална екостистема и природна забележителност) и парка Тарангире и после бих продължил към Занзибар.

В Масай Мара ще имате и голям шанс да видите как стада от миграцията прекосяват реките Мара и/ или Талек. Прекосяването на Мара е най-внушително, но и много возила се борят за място покрай реката. По същото време може да се види прекосяване на същата река и в северно Серенгети и то без тълпи от туристи, но това е защото е много, много по-скъпо.

б) бих си направил цялото сафари в Кения - примерно Масай Мара, парка Lake Nakuru (там ще вкарате и езерото Найваша или Богория, за последното трябва да се види като наближи какво е положението с фламинготата) и аз бих отишъл в резервата Самбуру, където ще видите уникални животни, каквито няма никъде другаде в Африка или поне не на достъпни за повечто хора места (The Northern 5) и после да летите от Найроби за Занзибар. Резервата Самбуру може да го замените с парка Амбосели също, откъдето при ясно време се откриват прекрасни гледки към Килимаджаро. После примерно от Найроби да летите към Занзибар.

в) да направите цялото сафари и морето в Кения, вместо в Занзибар, но на мен лично плажовете на Занзибар ми харесват като цяло повече от крайбрежието на Кения.

Общо взето, аз бих направил вариант Б, като вариант А би ме привлякъл с кратера Нгоронгоро и евентуално парка Тарангире, който тогава също е оптимален за посещение, но все пак като, че ли бих предпочел комбинацията от Масай Мара, езерата Накуру/ Богория/ Найваша и резервата Самбуру в Кения и пак бих се колебал. Истината е, че просто не може всичко на един път.

3. Не можете с кенийския ван или джип да преминете в Танзания. При комбинация на двете държави се минава границата с трансфер (който е осигурен от фирмата изпълнител), но във всяка държава сафарито се прави от местен екип с местно возило. Мисля също, че масово границата се преминава извън парковете. Май отвориха някакъв пункт вътре в Масай Мара и Серенгети, но не съм сигурен, трябва да попитам. 

Друга важна продробност е, че в Кения имате избор да правите сафарито с джип или с ван (на който също се вдига покрива), като с ван излиза по-евтино. В Танзания може само с джип. 

Давам ти доста инфо накуп, но така може да си въртиш различни варианти в главата, да гледаш снимки и видеа от различните места и пр.

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 56 минути , tougherty каза:

 

Разумно и напълно логично е това, което казваш. Все пак има ли нещо, за което да внимавам като гледам оферти на различните фирми? Нещо, което да ми даде знак, че фирмата може да не е ОК?


Ами, чети ревютата за фирмите, въпреки, че пак зависи от какви хора са писани. Някои хора се оплакват за глупости, други хвалят за глупости, това по мои критерии, де. Сигурно и за мен мислят така. 😆  Не бързай, има време за избор на фирма. Решете първо къде точно искате да ходите и нека да наближи. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Като се върна в България ще опиша по-подробно нашето сафари от Занзибар до Микуми и със снимки, но ето накратко:

 

Бяхме си наели кола в Dar es Salaam от Smiles rent a car. Мислих аз да карам, но от фирмата ни предложиха и шофьор и се възползвахме.Човека ни посрещна на фериботния терминал от Занзибар, помогна ни да обърнем пари, казва ни къде да хапваме по пътя и даже успяхме да намерим и посетим едно масайско племе.Цената беше 270 долара за 3дни

Пътят е супер натоварен и ако спазвате всички ограничения ще ви отнеме 6 часа от фериботния терминал да стигнете до парка

 

В Микуми е възможно е да се направи self drive сафари, входа е по 30 долара на човек, гайда е 20 долара.

От гайда не останахме доволни, едвам говореше английски, но поне казваше по някоя дума за животните които виждахме и упътваше шофьора ни.

 

Внимание: На места има големи рояци на муха цеце, пазете се!!!!!!

 

Видяхме най-много жирафи и зебри, антилопи, бизони, имаше и крокодили и хипопотами, и черешката на тортата беше един лъв, но е малко трудно да се видят.Като за първо сафари останахме много доволни, но съм сигурен че в топ парковете е много по-добре.

 

Нощувките ни бяха уникални.Camp Bastian се казва мястото, може да го видите в букинг

 

Горивото ни излезе още около 100 долара

Това е накратко, ако имате интерес мога да напиша един пътепис с повече подробности 😄

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 4 часа, FlyTraveler каза:

за обществен къмпинг което означава да спиш в малка палатка на тънък матрак на земята, най-вероятно в спален чувал. Тоалетните и душовете са общи. В палатката имаш място колкото да легнете двама човека и евентуално малко багаж...
 

Преглеждайки снимките ни от сафарито в Танзания, само на една от тях се вижда част от палатката, затова взех снимка от Интернет: 
 

Budget-Camping-Safari-Tent-Setup-in-Serengeti.png

 

Палатките, спалните чували, възглавниците, които ни осигуриха от фирмата-организатор, бяха доста прашни. При всяко товарене и разтоварване на багажите  всичко се струпва в прахоляците. От България си носихме калъфки за възглавниците и от "Декатлон" бяхме купили чаршафи за спалните чували, които напъхвахме в чувала, за да ограничим допира с материята му. 
Баните в къмпингите, в които отсядахме, бяха общи. При първоначалните уговорки с организатора ни бе представено, че в къмпингите има топла вода. Още в Аруша обаче, къщата за гости, в която ни настаниха (нощувката беше включена в пакетната цена на сафарито) беше без топла вода. По-късно, когато дойде време за баня в къмпингите, разбрахме, че в Аруша е било "бойното ни кръщение" за взимане на студен душ. За първи път в живота си се къпех почти на открито със студена вода, никога няма да забравя какво зъзнене падна. Единствено в "CAMPSITE SIMBA A" имаше гореща вода до късно вечерта.  Душовете в къмпингите бяха с проточен ел. нагревател на самата пита, който не функционираше. Някъде имаше цистерни, вдигнати на пилони, където водата се "стопляше" от слънцето.

Храната не беше разнообразна. Уж ни питаха каква храна предпочитаме, но в действителност се наблягаше на евтините продукти:  камара пържени картофи или сварен ориз с оскъдните 7-8 парченца месо (и това за 6 човека, между които трима мъже). Условията в т.нар. кухни в къмпингите бяха потресаващи. Аз по принцип съм вманиачена на тема чистота, но на такива места или се примиряваш с обстановката, или изобщо не пътуваш натам. 

Разстоянията между парковете са големи, значителна част от времето, което е обявено за сафари дефакто преминава в транспортиране от един до друг парк. 

Друг много важен момент е, че бюджетните сафарита са и с бюджетни гидове.

Ако човек иска просто да отметне, че е бил на сафари в Африка, то бюджетният вариант би бил приемлив. Но ако се тръгва с идеята времето да бъде рационално използвано за наблюдения в дивата природа,  то този вариант не е за препоръчване. 

След опита, който имаме със сафари в Танзания и самоорганизираните обиколки, които направихме в Намибия, за следващото ни африканско приключение определено ще бягаме от бюджетните варианти за сафари.

  • Харесвам 6
  • Благодаря 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:


При първоначалните уговорки с организатора ни бе представено, че в къмпингите има топла вода. Още в Аруша обаче, къщата за гости, в която ни настаниха (нощувката беше включена в пакетната цена на сафарито) беше без топла вода. По-късно, когато дойде време за баня в къмпнгите, разбрахме, че в Аруша е било "бойното ни кръщение" за взимане на студен душ. За първи път в живота си се къпех почти на открито със студена вода, никога няма да забравя какво зъзнене падна. Единствено в "CAMPSITE SIMBA A" имаше гореща вода до късно вечерта. 

Храната не беше разнообразна. Уж ни питаха каква храна предпочитаме, но в действителност се наблягаше на евтините продукти:  камара пържени картофи или сварен ориз с оскъдните 7-8 парченца месо (и това за 6 човека, между които трима мъже). Условията в т.нар. кухни в къмпингите бяха потресаващи. Аз по принцип съм малко вманиачена на тема чистота, но на такива места или се примиряваш с обстановката или изобщо не пътуваш натам. 

Разстоянията между парковете са големи, значителна част от времето, което е обявено за сафари де факто преминава в транспортиране от един до друг парк. 

Ако човек иска просто да отметне, че е бил на сафари в Африка, то бюджетният вариант би бил приемлив. Но ако се тръгва с идеята времето да бъде рационално използвано за наблюдения в дивата природа,  то този вариант не е за препоръчване. 

След опита, който имаме със сафари в Танзания и самоорганизираните обиколки, които направихме в Намибия, за следващото ни африканско приключение определено ще бягаме от бюджетните варианти за сафари.


Е да де, аз затова бях написал, че фирмите намират начини да направят така, че сметките им да излязат и при по-ниски цени. 🙂 🙂 Понякога цакат и с навъртени километри (стойност на гориво), с храната, с поддръжката на возилото, няма да направят така, че да излязат на загуба.

Минусите на тези нискобюджетни сафарита за мен са свързани по-скоро с рисковете откъм некомпетентни гидове и неподдържани джипове, но както написах по-горе, в кратера трябва да си кьорав, за да не видиш животните, в Серенгети гледат къде има скупчени други возила. Имат всички шансове да си направят хубаво сафари.  

За преходите между парковете ти разбирам идеята, аз затова в много случаи гледам да стоя по-дълго време в един парк, за да не ми минава времето в път, но от друга страна, при тези трансфери се виждат страната, хората, пейзажи, села и пр. 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ето ме в нашата палатка. 50$ струваше на място да си платиш за стая. 

20210222_174652.jpg

Ние бяхме сами в джипа и се разполагахме като за 6 човека.  

FB_IMG_1615405852196.jpg

На мен ми беше много интересен пътя и накарах шофьора да спре импровизирано в масайско село.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 8.03.2021 г. в 22:42, t_petkov каза:

Здравейте 🙂 Обмисляме ходене до Танзания за кратко сафари и после до Занзибар. Някой може ли да каже конкретно в континентална Танзания как е положението? Короната май там повече се отрича 🙂 И другият въпрос е: Сафаритата на място ли е по-добре да се организират или в интернет предварително да се плати пълен пакет?

Не знам дали не отговарям безкрайно късно, но ще споделя нашият опит. Върнахме се на 11-ти март от Занзибар.
Преди това направихме 4,5 дни сафари: лейк Маняра, Тарангире, Серенгети и Нгоро нгоро. Две нощувки на лодж, демек в къщичка и две на палатки в Серенгети и Нгоро нгроро. Сафарито си букнахме предварително, за да уточним маршрута и дните, да платим поне някаква част предварително и да видим отзиви.
Направи ми впечатление, че в Стоунтаун имаше много фирми, които организират сафарита и цените бяха по-ниски, но честно казано не знам какъв е рискът.
Ние летяхме до Килиманджаро и веднага след полета хукнахме по сафарита и паланки. 
Сафари компанията, която ползвахме, се казва Suricata safaris. Горещо ги препоръчвам, беше отлично организирано, храниха ни обилно и вкусно, гидът ни имаше енциклопедични познания за природата и животните и не само. Беше приказно. Условията беше повече от прилични, и бани, и палатки.
След това се метнахме в Занзибар и плажувахме в Нунгви.
Визите правихме тук, за да не губим повече време на летището, че там се попълват първо едни формуляри, после се редиш на опашка.
Разполагахме с Маларон и 2 вида репеленти - аутан тропикал и един много мазен и тежък от един магазин за планинска екипировка.
Пари сменихме на летището в Килиманджаро, курсът беше много добър за разлика от курсовете на летището в Занзибар.

Ако мога да съм полезна с друга информация, ще се радвам.
 

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Дани Магелани

Днес в "Тази сутрин" имаше филмче на Георги Тошев за Занзибар и младата българка Елена, която живее и има заведение там. За нея писа в пътеписа си Янко.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Мина, благодаря за отзива! Би ли дала по-подробна информация с коя авиокомпания летяхте до Килиманджаро, коя беше авиокомпанията на вътрешния полет до Занзибар, цени на билетите.

Също така, ако може да кажеш кои бяха лоджовете и кои бяха палатковите лагери. Ако може цена на сафарито и индивидуално ли беше или групово?

Визите как се вадят предварително? От някакъв сайт ли?

Връзка към коментар
преди 4 минути , dechy каза:

@Мина, благодаря за отзива! Би ли дала по-подробна информация с коя авиокомпания летяхте до Килиманджаро, коя беше авиокомпанията на вътрешния полет до Занзибар, цени на билетите.

Също така, ако може да кажеш кои бяха лоджовете и кои бяха палатковите лагери. Ако може цена на сафарито и индивидуално ли беше или групово?

Визите как се вадят предварително? От някакъв сайт ли?

Летяхме с Катар до и от Килиманджаро. Вътрешният полет за Зазнзибар беше с AirTanzania. Цената за двупосочният вътрешен полет беше 315 лева. Имайте предвид, че и на двата полета ни чекираха и качиха на самолета по-рано и излетяхме по-рано.
Лоджът се казваше Twiga - за първите 2 нощувки.
Лагерите - Nguchiro campsite, ако не се бъркам, в Серенгети (снимките в нета са покъртителни, не беше толкова окаяно) и Симба в Нгоро нгоро.
Визите са оттук: https://eservices.immigration.go.tz/visa/
Цената е 50$, пише, че се изготвя за 10 дни, но става по-бързо. Формата за подаване е леко бавна и тегава, та си отнема към час попълването. Трябва да имате своя снимка за дикументи и снимка на паспорта, както и на билета, за да ги ъплоуднете на сайта. На последната стъпка има превю на снимките, погледнете ги, защото може да се окаже, че се е качила разкривена и размазана снимка и трябва да направите нови снимки. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Дани Магелани
Преди 1 час, Дани Магелани каза:

Днес в "Тази сутрин" имаше филмче на Георги Тошев за Занзибар и младата българка Елена, която живее и има заведение там. За нея писа в пътеписа си Янко.

Май сгреших предаването на БТВ - беше при Сашо Кадиев и Деси Стоянова в "Преди обед".

https://www.btv.bg/video/shows/predi-obed/videos/mezhdu-plovdiv-i-zanzibar.html

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Някой наясно ли е с Танзания дали има проблем с VOA или да се мъча да кандидтствам през сайта им преди тръгване? Стрсх ме е само да не кажат нещо още на летището тук, че нямаме визи за там и да ни откажат бординга. 🤷‍♂️🤔😊

Връзка към коментар
преди 16 часа, t_petkov каза:

Някой наясно ли е с Танзания дали има проблем с VOA или да се мъча да кандидтствам през сайта им преди тръгване? Стрсх ме е само да не кажат нещо още на летището тук, че нямаме визи за там и да ни откажат бординга. 🤷‍♂️🤔😊


Гледам, че никой от скоро ходилите в Танзания не ти отговаря. Аз за последно съм влизал в страната през 2017 г. но съм сигурен, че виза се взема при пристигане на летището. 50 долара банкнота от "по-новите" емисии е единственото нещо, което ти трябва. Хубаво изкарване!
 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, FlyTraveler каза:


Гледам, че никой от скоро ходилите в Танзания не ти отговаря. Аз за последно съм влизал в страната през 2017 г. но съм сигурен, че виза се взема при пристигане на летището. 50 долара банкнота от "по-новите" емисии е единственото нещо, което ти трябва. Хубаво изкарване!
 

Така е, пропуснала съм въпроса. 

преди 17 часа, t_petkov каза:

Някой наясно ли е с Танзания дали има проблем с VOA или да се мъча да кандидтствам през сайта им преди тръгване? Стрсх ме е само да не кажат нещо още на летището тук, че нямаме визи за там и да ни откажат бординга. 🤷‍♂️🤔😊

 

Връзка към коментар

Качвам тук програмата, която за момента сме измислили. Някой с повече опит в Танзания ако може да даде съвет има ли нещо, което да подобрим. Съответно за Занзибар сме решили май да пообиколим,  а не да сме на един и същи плаж. 1021354267_Bildschirmfoto2021-04-30um22_47_17.png.09290755071275c96b7b07fc06e0c406.png

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.