Прескочи до съдържание

Прекачвания когато полета е с 2 билета - как да преценим рисковете?


Препоръчани мнения

Последните няколко пъти чаках по над час на контрола в Лондон, имам опит с Гатуик и Стансед, като последния път чаках над час през нощта! Беше пълно с хора..На машинките също имаше доста хора, но може би става по-бързо.

Редактирано от Alexander
Връзка към коментар

Тоест Малейжа ще ти осигурят полета само до Лондон? Ако всички сте над 18 години и имате биометрични паспорти, минаването на границата става бързо през машинките. Аз бих пробвал да чекирам багажа направо до София от КЛ (показвайки резервацията на гишето), но ако е с Бг Еър ще е малко вероятно да стане.

Не, те ни осигуряват и  придвижването от Лондон до Истанбул / защото,  когато купих билетите това беше стартовата точка, а те вече не летят от/до там/. Но понеже аз още не съм купила София-Истанбул-София, обмислям варианта да купя еднопосочен София-Истанбул / на отиване,  все пак, ще летим оттам, с друга АК/, а на връщане,като кацнем в Лондон, да купя еднопосочни с Бг Еър до София и да не ползвам техните до Истанбул.

Което като цена ще ми излезе едно и също - двупосочен София-Истанбул.= еднопосочен София-Истанбул+еднопочен Лондон-София. Няма как да се чекирам още от КЛ, според мен.

Последните няколко пъти чаках по над час на контрола в Лондон, имам опит с Гатуик и Стансед, като последния път чаках над час през ноща! Беше пълно с хора..На машинките също имаше доста хора, но може би става по-бързо.

За Хийтроу става въпрос.

Връзка към коментар

а на връщане,като кацнем в Лондон, да купя еднопосочни с Бг Еър до София и да не ползвам техните до Истанбул.

Което като цена ще ми излезе едно и също - двупосочен София-Истанбул.= еднопосочен София-Истанбул+еднопочен Лондон-София. Няма как да се чекирам още от КЛ, според мен.

 

Не само, че няма как да се чекираш ами ще имаш и големи проблеми да си вземеш багажа на Хийтроу, хич не си струва главоболието. Нашата случка беше доста неприятна.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не само, че няма как да се чекираш ами ще имаш и големи проблеми да си вземеш багажа на Хийтроу, хич не си струва главоболието. Нашата случак беше доста неприятна.

Може ли да обясниш за вашата случка, моля?

Връзка към коментар

Може ли да обясниш за вашата случка, моля?

Билета ни беше Рио-Мадрид-Лондон и аз като теб си купих билет Мадрид-София, обаче на летището в Мадрид ни отказаха да ни дадат багажа, защото нямаме право да си прекъснем там пътуването по правилата на тарифата която сме купили. С ръчен багаж няма кой да те хване, но ние имахме чекиран. Накрая казахме, че имаме лекарства в куфара, които ни трябват спешно и чак тогава се съгласиха да дадат багажа, не бих го повторил.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аааа, ти мислиш, че ще ни чекират багажа от КЛ до Истанбул ли?Аз си мислех, че ще трябва да си го вземаме в Лондон и тогава да се чекираме отново за Истанбул. :rolleyes:

Но ти си прав - понеже си е грижа на Малейша, сигурно ще ни чекират до Истанбул.

Много ти благодаря, изобщо нямаше да се сетя за това, което казваш. :(

Значи, да си купувам билети от/до Истанбул и да приключвам.

Редактирано от AlexandraKo
Връзка към коментар

Да, ние в Рио искахме да се чекираме до Мадрид, но не ни разрешиха и така се вкарахме в това приключение. Тогава не си мислех, че може да е такъв проблем, може и просто да сме изкарали лош късмет, но по-скоро си е такава практиката на авиокомпаниите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

Конкретно за one world имахме пример и тук във форума, Light си беше взел билети до Исландия. София - Берлин и Берлин - Рейкявик, и двата с Air Berlin излезнаха много по-евтино от директния билет София - Рейкявик със същите.

 

При нас беше точно така.И четирите ни полета бяха с Air Berlin,но на четири отделни билета.На два билета цената беше с над 100евро отгоре.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аааа, ти мислиш, че ще ни чекират багажа от КЛ до Истанбул ли?Аз си мислех, че ще трябва да си го вземаме в Лондон и тогава да се чекираме отново за Истанбул. :rolleyes:

Но ти си прав - понеже си е грижа на Малейша, сигурно ще ни чекират до Истанбул.

Много ти благодаря, изобщо нямаше да се сетя за това, което казваш. :(

Значи, да си купувам билети от/до Истанбул и да приключвам.

100 % Malaysia ще ви чекират куфара директно до крайната точка, а именно Истанбул, а не Лондон. Особено, с тези антитерористични мерки, дори и да успееш някак да ги навиеш да ви го пуснат само до Лондон, сигурен съм, че UK Border Force ще ви чакат с отворени обятия на LHR да ви разпитват, защо сте направили тези галимации и може и да си изпуснете полета до София с България Еър. Полетите LHR - IST се следят стриктно там, заради няколкото случаи, в които хора са изчезвали към Сирия, точно през гореспоменатите полети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

100 % Malaysia ще ви чекират куфара директно до крайната точка, а именно Истанбул, а не Лондон. Особено, с тези антитерористични мерки, дори и да успееш някак да ги навиеш да ви го пуснат само до Лондон, сигурен съм, че UK Border Force ще ви чакат с отворени обятия на LHR да ви разпитват, защо сте направили тези галимации и може и да си изпуснете полета до София с България Еър. Полетите LHR - IST се следят стриктно там, заради няколкото случаи, в които хора са изчезвали към Сирия, точно през гореспоменатите полети.

Еййй, добре че ви има, Магеланциии :) :) :)/ главната буква си е на мястото/   Да сте ми живи и здрави ! :) Че хич и не го бях помислила това, Викам си - няма да им ползваме тази част от билета и ще си литна директно до София.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Привет! В момента съм изправен пред дилема дали да си резервираме билет до Берлин и обратно с време между полетите 3 часа на отиване и 2 на връщане. Тоест, ако кацнем в Берлин по разписание, на отиване имаме 3 часа до излитане на другия самолет, който е на отделен билет и 2 часа на връщане до излитане на самолета за София. Става въпрос за началото на февруари, като полетът от София за Берлин е първи за деня, на България Еър в codeshare с Air Berlin. Какво мислите?

Връзка към коментар

3 часа е добре за отиването (ако замижим, че го лети Бг Еър), а за връщането вече е мааалко по-голям рискът.

Силно се препоръчва да максимизирате употребата на ръчен багаж в случая :)

Не е лошо да се видят статистиките на полетите, които кацат в Берлин, как са.

Летището е лесно за навигиране, не е и много голямо.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз си мисля, че 3 часа е достатъчно, все пак предполагам имат споразумение с Air Berlin и си мисля, че ги задължават да са точни. Там трябва да си получим багажа, да сменим терминала и пак да минем през чек ин и секюрити. Същото на връщане. 

 

Може ли линк към такива статистики? Сега гледам, че полетите, които ме интересуват кацат по разписание, но сега е лято, а ние ще летим февруари. Иначе по коментарите в интернет изглежда, че Тегел е бързо и удобно летище.

Връзка към коментар

 

 

...И аз си мисля, че 3 часа е достатъчно, все пак предполагам имат споразумение с Air Berlin и си мисля, че ги задължават да са точни. Там трябва да си получим багажа, да сменим терминала и пак да минем през чек ин и секюрити. Същото на връщане. ..

Не зная коя е крайната точка на това пътуване, но понеже вероятно сте с прекачване, за  багажа, поне в посоката България -> Германия -> Крайна десинация (  ) нещата стоят така:

 

Помолете служителя да ви чекира багажа до Крайната дестинация.

За да направи това, той ще ви поиска номер на полет и име на авиокомпанията , която ще ви достави в  Крайната дестинация.

Понякога, въпреки че посочвате номер на полет,  може да измрънка нещо от рода на " Аз не го виждам този полет, понеже те не ползват Амадеус ( или друга) резервационна система"

Ако иска да е сигурен - да провери на сайта на АК , която извършва полета.

Същото и при обратния полет,  не съм имал отказ досега в която и да е посока , стига да кажете, че имате прекачване и посочите номера на втория полет.

 

Така няма да ви се налага да  получавате багажа на всяко летище  и да се чекирате наново.

В крайна сметка ще успеете с прекачването, особено пък  - в предвид ранния час- ако няма мъгла  при излитането  :bye:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Крайната дестинация е Тайланд. Притеснява ме това, че ще летим в началото на февруари, което е предпоставка за мъгла и забавяне на летище София. А изпуснем ли самолета в Берлин, цялото ни пътуване пропада. От посочените по-горе линкове изглежда, че полетът до Берлин излита и каца навреме, дори и февруари. Иначе това с чекирането на багажа не го знаех, но си струва да опитам. 

 

Действа ми успокояващо, че полетът е с Bulgaria Air. По мое мнение пилотите им са много добри. Спомням си, че преди години летях с тях за Рим. Отивам на летище София, а там - гъста мъгла и много полети бяха отменени, но моят излетя навреме.

Връзка към коментар

3ч. през зимата (нисък сезон с малко полети) и 1-ви полет за деня е прилична гаранция, че на отиване няма да имате проблем; само времето да не изиграе лоша шега (примерно предната вечер затворено летище заради мъгла и чак на сутринта да почнат да си прибират самолетите към София, заради работното време на екипажите); 2ч. при връщането, и то с междуконтинентален полет ми се струва по-проблемно - ако полета е навреме ОК, ама има ли забавяне ще изгорите...

 

не ми стана ясно от Берлин нататък с коя компания ще летите, ама имам съмнения дали ще се съгласят да ви чекират багажа до крайна дестинация с друга авиокомпания извън AirBerlin

Редактирано от logist13
Връзка към коментар

Тук сме подъвкали малко темата за багажите:

Опит с чекиране на багаж до крайната точка на 2 отделни б...
Връзка към коментар

Ще летим с China Southern Airlines (част от Skyteam), с прекачвания през Амстердам и Гуанджоу, като полетите са на един билет и Берлин - Амстердам и Амстердам - Берлин се изпълняват от KLM, които пак са част от Skyteam.

 

На връщане междуконтиненталния полет е до Амстердам, там влизаме в Шенген и продължаваме към Берлин.

Връзка към коментар
  • 7 месеца по-късно ...

Днес попаднах на много ценна информация, която странно как е убягвала на много хора.

 

Оказва се, че авиокомпаниите в алианса OneWorld признават пътуването на отделни билети, в рамките на алианса, като пътуване на един билет. Валидни са всички защити от закъснения и пр. ползи и удобства.

Условието е да сте чекиран до последната си точка, т.е. поне да са ви издадени бордни карти и за двата билета.

 

Един от малкото превозвачи с конкретна информация:

http://www.aa.com/i18n/agency/Booking_Ticketing/Reaccom/oneworld_tkt_policy.jsp

 

Тема във Flyertalk, с директна информация от представители на алианса :

http://www.flyertalk.com/forum/oneworld/1613996-oneworld-connection-protection-separate-tickets.html

 

Списък с авиокомпаниите в OneWorld:

http://www.oneworld.com/member-airlines/overview

 

(Има ли конкретна причина тази тема да не е в Полезна информация за пътешественици ? )

Ако някой се е възползвал от това, поздравления, защото вече официално е отменено. Oneworld компаниите и в частност Бритиш еъруейс няма да ви защитават от закъснения, ако пътувате с различни билети.

 

What it means for customers if they are not accepted for through check-in

Do not use Minimum Connecting Times

They will have to collect their bags on arrival at the destination on the ticket

They will have to re check-in at the departure airport of their onward travel

Different baggage allowance may apply to for each flight

If the arrival flight is delayed they are eligible for normal compensation (i.e. EU Legislation) for the delayed flight only

They cannot claim any costs associated to their onward flight if the arrival flight is delayed

 

Through check-in също се отменя, дори при полети с една компания.

From 1 June 2016, the oneworld policy on accepting customers travelling on separate tickets was changed. BA, along with our oneworld partners, has implemented this change in policy which is as follows:

Only those customers that have separate tickets issued in the same PNR/booking for flights operated by a oneworld partner, will be accepted for through check-in.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 9 месеца по-късно ...
На 2014. 04. 17. в 15:05, Георги каза:

Д

 

 

2. Колко голям е този риск?

 

Трудно може да се предвиди, и ако се надявате на някакво твърда цифра в проценти няма да я получите. Всеки сам си решава дали риска е допустим, тук ще изложа факторите, които оказват влияние.

 

 

 

Не мисля, че е чак толкова сложно да се направи изчисление в проценти за шнасът някой да изпусне връзка с два отделни билета. Има различни статистики като тази , които показват статистически колко точни са различните авиокомпании. В над 95-98% от случаите закъснението е максимум до 1 час. Ако връзката ни е над  2-3 часа, шансът да не успеем е максимум 2 до 5% или казано по друг начин от 100 подобни връзки при максимум 2 до 5 пъти ще имаме проблем. При много пътувания точно може да си изчислим очакваните загуби от подобни връзки, като те със сигурност ще бъдат с пъти по малки от печалбите реализирани в 95-98% от случаите.

При 3-4 часа връзка процентът спокойно може да падне и на 1%.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 8 месеца по-късно ...

Здравейте!

Бих искала да попитам, ако закупя прикаченият билет аз ли трябва да си пренеса чекираният си багаж от летище Шарл де Гол до Орли или авиокомпанията ще го направи, както и времето между двата полета дали е достатъчно.

Благодаря предварително!

Untitled.png

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.