Прескочи до съдържание

Съвет за (или по-скоро анализ на) нискотарифна АК в Африка


Препоръчани мнения

Имам нужда от мнението на форумните специалисти по авиокомпании (за щастие освен Георги, тук има и други такива) относно нискотарифната FastJet, която е базирана в Дар ес Салаам, Танзания.

 

Нужна ми е "преценка на риска" (risk assessment), относно не само закупуването на билетите, ами и оставянето в ръцете на тази АК много важна (и не особено евтина и предварително платена) част от пътуване.

 

Малко обяснения за "обстановката" - по принцип на пазара липсваше удобна и поносима като цена авио-връзка м-у Танзания и Замбия / ЮАР (от там и до съседните им държави). За да се лети примерно от Дар ес Салаам до Лусака се минаваше или през Найроби и Йоханесбург или през Адис Абеба (с Етиопиан), което както се досещате вдигаше много цената билетите и за мен поне обезмисляше полета.

 

От 2012 година функционира въпросната FastJet (казват, че била свързана с EasyJet), като целта и е, както на всяка друга АК да запълни дупки в пазара на вътрешни и на международни линии. Имат няколко вътрешни дестинации в Танзания, най-важната, от които Дар ес Салаам - Килиманджаро, като пуснаха и международни полети : Дар-Йоханесбург и Дар-Лусака. Преди други АК са си чупили главата с последната линия (Zambezi Airlines - фалирали), та явно не е лесно да се издържи "над водата" там, предполагам, че доста се разчита и на местни пътници, туристите, поне до момента не са свикнали да смесват двете дестинации (което аз евентуално бих се опитал да направя) или поне не голяма част от тях.

 

По линията Дар-Лусака и обратно доскоро имаха 2 полета седмично, направиха ги 3, което ме кара да си мисля, че им върви добре бизнеса.

 

Моята ситуация:

Идеята ми е да направя в едно пътуване два от националните паркове, които са ми на върха на списъка за посещение, като единият е в Танзания, другият в Замбия. И двата са много отдалечени от основни летища и градове (което води до по-малка навалица, току-що писах по проблема в темата за тропическите плажове) и ги прави супер привлекателни за такива като мен. Логистиката обаче е кошмар - и двата парка изискват вътрешни полети на малки самолети, като основен проблем си остава отсечката Дар-Лусака, където като спасител се появава FastJet.

 

До скоро сайта им позволяваше да се купуват онлайн билети по отсечката само до края на месец Май, снощи видях, че могат да се купуват до края на Септември (на мен връщането ми би трябвало да е на 02 Октомври, все още не продават за тогава).

 

След толкова подробни обяснения стигам до основният си въпрос - какви са прогнозите ви за тази АК да продължи обслужването на полетите по отсечката Дар-Лусака-Дар и да спазва обявените разписания (Вторник, Четвъртък, Събота) до началото на Октовмри? Лагерите/лоджите се букват предварително с депозит, като се плащат обикновенно 2 месеца предварително напълно. Вътрешните полети също се плащат напълно онлайн при закупуване (тряба да се вземат възможно най-бързо, защото самолетите са малки и свършват местата).

 

При проблем с FastJet, алтернативите за полети няма да са добри и на прилични цени.

 

Ако се вземат Емиратс от Истанбул до Дар на отиване и от Лусака до Истанбул на връщане, поне отпада риска от проблем с FastJet по отсечката Лусака-Дар (няма да има нужда да се връщаме до Дар), но самите полети на Емиратс са доста по-неудобни с престои в Дубай (не, че няма при кого да останем да спим, нали вече няма визи) и изскват тръгване един ден по-рано и връщане един ден по-късно, което за нас до голяма степен е проблем.

 

Turkish до Дар отиване и връщане са ни супер удобни (цената е като на горните полети на Емиратс), но пък трябва да се лети с FastJet и в двете посоки.

 

Някакъв анализ и прогнози за авиокомпанията и ситуацията, която представих биха ми били много полезни.

 

Благодаря предварително!

 

Естественно, имам и варианти да направя само Танзания (един парк + Занзибар) или само един парк в Замбия (в комбинация с един парк в Зимбабве), но изкушението да направим 2-та парка от върха на списъка си в едно пътуване е голямо.

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар

Знам горе-долу колкото теб - Fastjet е новата издънка на Stelios, който е създателя на easyJet. Мисля си, че е сериозен проект, сериозно подплатен, взимат нови самолети и т.н. Не е някоя компания, която кара 20 годишни гробници. Може би домосед има повече опит там и може да има повече информация колко закъсняват и дали са редовни. 

 

Иначе, ако линията е нова си е рисково, с която и да е авиокомпания купувайки няколко месеца предварително. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Знам горе-долу колкото теб - Fastjet е новата издънка на Stelios, който е създателя на easyJet. Мисля си, че е сериозен проект, сериозно подплатен, взимат нови самолети и т.н. Не е някоя компания, която кара 20 годишни гробници. Може би домосед има повече опит там и може да има повече информация колко закъсняват и дали са редовни. 

 

Иначе, ако линията е нова си е рисково, с която и да е авиокомпания купувайки няколко месеца предварително. 

 

Мерси за отговора! А какво мислиш за това, че за Октомври още не са пуснали за продажба билети онлайн (доскоро нямаше и за след Май)? Това би ли те спряло от идеята да ги ползваш като си купиш обратният билет когато ги пуснат и за Октомври?

Връзка към коментар

Мерси за отговора! А какво мислиш за това, че за Октомври още не са пуснали за продажба билети онлайн (доскоро нямаше и за след Май)? Това би ли те спряло от идеята да ги ползваш като си купиш обратният билет когато ги пуснат и за Октомври?

 

Не, не бих вадил някакви тежки изводи от това. Нямам представа каква е ситуацията в Африка, може пазара да изисква да не се пускат билети много по-рано, може и да си хванал сайта в крачка по някаква причина да не излизат майските билети, нямам представа. 

 

Единственото, което би ме притеснило, е че флотилията им е доста малка, и ако един самолет излезе в ремонт може да има сериозни проблеми за цялото разписание. 

 

Изглежда през миналия януари имат точност 99.7% и нито един отменен полет: http://www.fastjet.com/tz/corporate/investor-news/fastjet-passenger-statistics-for-january-2013 Нямам по-прясна статистика. 

 

Всъщност ето по-прясна от Март 2014, точност от 90%: http://www.fastjet.com/tz/corporate/investor-news/fastjet-passenger-statistics-for-march-2014

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не, не бих вадил някакви тежки изводи от това. Нямам представа каква е ситуацията в Африка, може пазара да изисква да не се пускат билети много по-рано, може и да си хванал сайта в крачка по някаква причина да не излизат майските билети, нямам представа. 

 

Единственото, което би ме притеснило, е че флотилията им е доста малка, и ако един самолет излезе в ремонт може да има сериозни проблеми за цялото разписание. 

 

Изглежда през миналия януари имат точност 99.7% и нито един отменен полет: http://www.fastjet.com/tz/corporate/investor-news/fastjet-passenger-statistics-for-january-2013 Нямам по-прясна статистика. 

 

Всъщност ето по-прясна от Март 2014, точност от 90%: http://www.fastjet.com/tz/corporate/investor-news/fastjet-passenger-statistics-for-march-2014

 

Мерси и за този отговор!

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.