Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 11 минути , stanimir каза:

 

Понякога точно в такива моменти спестеното през агенциите се превръща в загуба , но както се казва - всеки сам си е преценя.

 

За каква загуба говориш? Аз за незначителните промени  на единия с 5, на другия с 20 мин. на моите полети, въпреки че съм ги взимал през ОТА сайтове, също имам на разположение и двете опции в резервацията ми в сайта на Търкиш - промяна на дати, или пълно възстановяване. Предполагам, че за втория вариант ще е малко зор и няколко обаждания до ОТА, или разходка до физическия офис на авиокомпанията, но сега не говорим за него, а за промяна, която мога да направя при желание - безплатно, пробвах. 
При други авиокомпании обаче, това едва ли щеше да е възможно. Поне не и за такива "козметични" промени в часовете за доста под час.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

И аз потвърждавам, могат да се правят безплатно онлайн промени в сайта на Търкиш, билети закупени през посредници.

Промени - 7 дни напред и 30 дни назад от първоначалната дата.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Преди 1 час, neuromancer каза:

Ами първо, щом връзката става невъзможна, ще го променят пак. Второ, щом те правят промяната, вие може да смените датите безплатно, без значение има ли флекс или не, какво остава пък ако "макар, че сме с флекс".

Мисля, промените по твоя инициатива бяха без такса до края на май (заради ковида, доплаща се само разликата в цената), някой с билети може да провери

Т.е. засега да изчакам да променят и полета от Истанбул до София?

Ама промяната на датите може да ми обърка плановете. Едно е 13 дни, а съвсем друго 15 дни.

Преди това пробвах със смяна на полета, но на последната стъпка ми излиза "Плащане"

Връзка към коментар
преди 9 минути , Адриан ХН каза:

Т.е. засега да изчакам да променят и полета от Истанбул до София?

Ама промяната на датите може да ми обърка плановете. Едно е 13 дни, а съвсем друго 15 дни.

Преди това пробвах със смяна на полета, но на последната стъпка ми излиза "Плащане"

ами по някое време системата ще се усети, че датите не се връзват и ще ги смени. Ако не ти се чака, ги смени сам, или се обади.

Не знам защо излиза плащане, не би трябвало. За сума за плащане има ли нещо, или е 0? Аз преди сменях по собствено желание и не ми искаше нищо, ама какво пишеше не помня. 

Отделно, не вярвам съвсем да махнат дни, та да трябва да се променя отпуската, виж дали има полети както искаш и ги смени така. Може да се е получило така инцидентно.

Връзка към коментар
Преди 1 час, neuromancer каза:

Мисля, промените по твоя инициатива бяха без такса до края на май (заради ковида, доплаща се само разликата в цената), някой с билети може да провери

Свърши тая... Още при купуването си пишеше, че отмяна по моя инициатива е невъзможна, а промяна се заплаща - 391 лв и стотинки + разликата в тарифата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 20 минути , neuromancer каза:

ами по някое време системата ще се усети, че датите не се връзват и ще ги смени. Ако не ти се чака, ги смени сам, или се обади.

Не знам защо излиза плащане, не би трябвало. За сума за плащане има ли нещо, или е 0? Аз преди сменях по собствено желание и не ми искаше нищо, ама какво пишеше не помня. 

Пробвах да сменя, но не мога да стигна до Плащане. Дава ми при търсене на нови полети, че не може да намери. Пробвам с различни дати и все същото - Полетът не е намерен

Връзка към коментар
Георги Матеев

Много добре ми идват промените с по 15 минути на февруарските ни полети до/от Богота, точно на това разчитах при такава ранна покупка. Това автоматично отвори опциите за безплатна промяна / отмяна и ако се наложи до последно мога да мърдам или канселирам полетите без загуба или доплащане. Турците са достатъчно гъвкави и няма особено значение, че билетите са купувани чрез ОТА - многократно тествано преди.

  • Харесвам 13
  • Браво 1
Връзка към коментар

На мен ни ми дава никакви опции, получих само мейл, че са променени с по 20мин и като си вляза в профила виждам новите часове на полетите.

Кога има и кога няма опция за нов полет или отказ някой разбра ли?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, Alexander каза:

На мен ни ми дава никакви опции, получих само мейл, че са променени с по 20мин и като си вляза в профила виждам новите часове на полетите.

Кога има и кога няма опция за нов полет или отказ някой разбра ли?

Като си идеш на My Flights (за десктоп говорим, на мобилното не съм пробвал), там си намираш полета и му даваш Manage this booking. Там вече ти показва полетите, но най-отгоре има едно съобщение че има промени и има два бутона: за канселиране на полета и за промяна, те са едни сиви и не се набиват на очи, ако не се зачетеш. От там си променяш полетите и така. 

Аз току що взех решението, че искам 3-4 дни повече в Cancun и си промених полета от София до Истанбул и този от Истанбул до Канкун с 4 дни по-рано. Няма такса няма нищо, а съм взел билета с посредник.

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
На 27.05.2022 г. в 13:01, neuromancer каза:

какво значи обезсмисля промото, то и без промото пак ще се плащат местата

Хаха, точно. Това съм го обяснявал безброй пъти на хора, които нямат опит с пътуванията и като им кажа, че еди кой си лоукост примерно има билети за 10 евро до еди къде си и веднага получавам отговор: "еее да, ама като сложиш багаж, като добавиш и място и то си става пак цифра". Е хубаво де, ама и без промоционалната цена пак си има такси за багаж и място. Просто сега е най-евтиният вариант, по-евтин няма да има. И то те гледа и не те разбира какво му говориш. Един вид, с идеята, че все някой ще е прецакан :D

При Турските авиолинии няма да купувам никакво място. За мен не е драма, че ще пътуваме разделени няколко часа, тамън няма да надуваме главите на тези пред нас с приказки 😉

  • Харесвам 7
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 9 часа, Alexander каза:

При мен няма нищо.

Може би, защото тръгването е същия час, само пристигането в Сао Пауло е сменено с 10 минути.


Според Турският закон , който е доста доста ларж , при промяна от 15 мин и повече , задължително се осигурява опция за приемане на промяната или право на безплатна анулация , за разлика от практиката при (почти) всички други а/к  автоматично да се приема промяна в разписанието , ако е в рамките на 2-3часа .

  • Харесвам 12
  • Браво 1
Връзка към коментар

Премериха ми два полета с по няколко дни, не часове.

Някой знае е ли колко може да се изместят датите спрямо оригиналния полет?

Предполагам, че няма лимит от дни в който трябва да приема или променя полетите.

Връзка към коментар
На 28.05.2022 г. в 15:18, Hakkâri Spor каза:

Хаха, точно. Това съм го обяснявал безброй пъти на хора, които нямат опит с пътуванията и като им кажа, че еди кой си лоукост примерно има билети за 10 евро до еди къде си и веднага получавам отговор: "еее да, ама като сложиш багаж, като добавиш и място и то си става пак цифра". Е хубаво де, ама и без промоционалната цена пак си има такси за багаж и място. Просто сега е най-евтиният вариант, по-евтин няма да има. И то те гледа и не те разбира какво му говориш. Един вид, с идеята, че все някой ще е прецакан :D

При Турските авиолинии няма да купувам никакво място. За мен не е драма, че ще пътуваме разделени няколко часа, тамън няма да надуваме главите на тези пред нас с приказки 😉

Не е толкова праволинейно, има тънък момент, който и аз не го знаех  и @Георги Матеев ми го разясни, Екстрите при посредниците са брутално скъпи и да наистина обезсмислят промото. В никакъв случай не трябва да се пазаруват при купуването на билета. После влизаш в сайта на търкиш и си купуваш единствено директно от тях местата на по-нормални цени. Тогава вече цялата гимнастика има смисъл.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
1 hour ago, Alexander said:

Премериха ми два полета с по няколко дни, не часове.

Някой знае е ли колко може да се изместят датите спрямо оригиналния полет?

Предполагам, че няма лимит от дни в който трябва да приема или променя полетите.

Явно това ще знаят само хора правили подобни промени. 

В сайта на Търкиш изглежда няма конкретен срок за промени.

https://www.turkishairlines.com/en-us/legal-notice/passenger-rights/

 

П.П. Според правилата на АК , за корекции в разоисанието между 15-60 минути пътниците нямат право на безплатна промяна , но явно в офисите служителите са ларж и не спазват стриктно.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 5 минути , stanimir каза:

П.П. Според правилата на АК , за корекции в разоисанието между 15-60 минути пътниците нямат право на безплатна промяна , но явно в офисите служителите са ларж и не спазват стриктно.

Ха, в такъв случай явно и собствената им система не е наясно с техните правила, тъй като ми дава опция сам и онлайн (не в офис) безплатно да променя колумбийските си полети, а промяната в разписанието е едва 15 минути. Може би се бърка от това, че билетите са взимани чрез посредник. Лека мистерия, но както никога - в полза на пътника.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

това не касае ли времена при закъснения на полети, поне така пише?

 

иначе в случая става дума за schedule change, което на сайта им е дефинирано като "Any change that occurs due to operational reasons in flight information (date, time and flight number) is called a schedule change." и информацията, която касае такава промяна, гласи

 

 

Цитат

 

What rights do I have in case of a flight change?

Topic: Flight Cancelations and Change

You can confirm, change or cancel the new flight that is offered to you.You can learn about your rights as a passenger, provided in the Passenger Rights brochure, and carry out your transactions accordingly. /в брошурата обаче не пише нищо за промяна на разписание, а за закъснения, отмяна на полети, овърбукинг и MISCONNECTION/DIVERT/

Which channels can I use to confirm, change or cancel the new flight in case of a schedule change?

Topic: Flight Cancelations and Change

You can carry out your transactions on our website, mobile application and kiosks.You can also contact our call center, as well as sales offices affiliated with Turkish Airlines.

 

 
очевидно тези действия не са ограничени със срок, щом не е споменат такъв
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Билетите купени през посредник се променят сега само чрез приложението на Търкиш, на десктопа не става, или поне при мен е така. По телефона Търкиш категорично отказват да променят. Посредника праща мейл и иска отговор до 3 дни при промяна - но само с две опции или анулираш или приемаш промените на Търкиш такива каквито са. По телефона с Ticket.dk/в сайта го има и имат само от 10-13ч,/ но аз поне не успях да се свържа, само телефонен секретар при три опита. 

Връзка към коментар
преди 59 минути , Kamen каза:

. Посредника праща мейл и иска отговор до 3 дни при промяна - но само с две опции или анулираш или приемаш промените на Търкиш такива каквито са

Между другото сега като го написа се сетих, че след като си промених полета в приложението на търкиш след няколко дни получих мейл от посредника, че полета ми е променен и бяха тези две опции. Мислех че е нещо рутинно. А и понеже аз бях променил датите на полета в приложението, се зачудих защо пише че търкиш ми сменя полета...явно е бъг, който може скоро да оправят.

Връзка към коментар
преди 2 минути , boogy83 каза:

Между другото сега като го написа се сетих, че след като си промених полета в приложението на търкиш след няколко дни получих мейл от посредника, че полета ми е променен и бяха тези две опции. Мислех че е нещо рутинно. А и понеже аз бях променил датите на полета в приложението, се зачудих защо пише че търкиш ми сменя полета...явно е бъг, който може скоро да оправят.

По притеснителното е защо искат 3 дни за потвърждение или анулиране, в сайта на Търкиш няма такава опция.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 26 минути , Kamen каза:

По притеснителното е защо искат 3 дни за потвърждение или анулиране, в сайта на Търкиш няма такава опция.

Ами реално това е риска да си купиш по-евтин билет от посредника. Сигурно го пише в условията му, ама аз лично не съм ги чел.

Връзка към коментар

Turkish Airlines пуска интернет в самолетите вече от гейт до гейт

 

Türk Hava Yolları (Turkish Airlines) въвежда подобрена интернет услуга на борда на самолетите си с цел да осигури още по-добро изживяване за своите пътници. Авиокомпанията предлага достъп до интернет по време на своите полети от 2011 г. насам. До сега услугата бе активна само когато самолетите достигнат минимална височина от 3500 м. Но днес вече интернет услугата ще бъде налична от затварянето на вратите при излитане на самолета до отварянето им при кацане, благодарение на най-новата актуализация и въвеждането на интернет системата „От гейт до гейт“ (Gate to Gate). 
 
Председателят на борда и изпълнителния комитет на Turkish Airlines проф. д-р Ахмет Болат сподели мнението си за новата технология:„Щастливи сме да разширим зоната на интернет покритие. Като авиокомпания, която лети до повече страни от всяка друга , ние продължаваме да развиваме нови технологии, за да предоставим на своите пътници най-доброто от виртуалния свят, точно както правим с реалния.” 
 
Turkish Airlines стартира въвеждането на услугата Gate to Gate през май на борда на общо 131 самолета и планира да разшири обхвата на тази услуга с още самолети, като поетапно тя ще стане налична в цялата флотилия на авиокомпанията.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Два въпроса относно Turkish. За първият се извинявам, ако вече е коментиран по-рано.

1. Дочух, че вече не могат да се избират безплатно седалки даже и по време на онлайн чек ин. Каква опция остава - евентуално избор при чек ин за багажа на летище ли или каквото системата отреди без смяна?


2. Една хипотетична ситуация - примерно имам билет с Turkish за връщане Найроби - Истанбул - София като пристигането в София е в 14:35 ч. Същия ден вечерта в 21:15 ч. имам друг билет (този наистина си го купих), пак с Turksih за отиване София - Истанбул - Йоханесбург. Това са два отделни билета, ясно е, че трябва да си летя до София, да си взема багажа и да се чекирам за вечерния полет. Ако обаче при първото минаване в Истанбул по обяд видя, че полета за София е отменен или закъснява повече от 4 чАса, дали мога на място да помоля да ми свалят багажа и да се кача вечерта на полета Истанбил - Йоханесбург (който по принцип ми започва от София)?

Предварително благодаря за възможните отговори!
 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.