Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 1 час, FlyTraveler каза:

....Ако обаче при първото минаване в Истанбул по обяд видя, че полета за София е отменен или закъснява повече от 4 чАса...

Истанбул - София има по няколко пъти на ден, така че закъснение от 4 часа....не ми се вярва.

Все пак сложна хипотетична ситуация описваш, най-добре да се обадиш и попиташ дали не може да ти комбинират по някакъв начин билетите и да не летиш изобщо до София.

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Дори да е възможно да пропуснеш първата отсечка от полета до Йоханесбург ( което е малко вероятно) ,  не вярвам някой служител да може да ти го гарантира преди да има реална ситуация. То и тогава ще са страхотни разправии да те премаршрутират направо от Истанбул , но може пък и да имат някаква гъвкавост. Не  виждам обаче отсега как може да разбереш подобно нещо.

 

Ще трябва да поемеш риска.

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, FlyTraveler каза:

1. Дочух, че вече не могат да се избират безплатно седалки даже и по време на онлайн чек ин. Каква опция остава - евентуално избор при чек ин за багажа на летище ли или каквото системата отреди без смяна?

Аз не можах да избера безплатни места предварително за нито една отсечка от полет София-Истанбул-Сан Франциско. Нито при купуването на билета, нито при чекирането.

На гише ми промениха местата за дългите полети и в двете посоки без проблем.

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Mary каза:

Аз не можах да избера безплатни места предварително за нито една отсечка ...

 

Пробва ли и през приложението на телефона си? Питам защото доста са им бъгави и сайта и приложението и може да има някоя дупка все още незапушена.

Връзка към коментар
преди 1 минута , boogy83 каза:

Пробва ли и през приложението на телефона си? Питам защото доста са им бъгави и сайта и приложението и може да има някоя дупка все още незапушена.

За въщането пробвах само от телефона - и през приложението, и през сайта.

Може да има значение дестинацията или нещо друго, но не успях да си сменя сама местата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

1. Не мога да коментирам от личен опит, но ако ти дава произволно място, можеш да го смениш на чек ин. Стига да са останали свободни места. Няма да ти казвам, ти си знаеш, че ако ще се бориш за място до прозореца е добре да отидеш по-рано на летището, особено ако първият полет ти е дългият. 

2. Първата отсечка от билет е крайно нежелателно да се пропуска, защото това за авиокомпанията значи, че си неявил се пътник и автоматично губиш целия билет. Ако решиш да купуваш новия до Кения, им пиши директно какъв ти е проблема и че искаш да се качиш от Истанбул. Тъкмо и връщането ще ти е по-евтино, отколкото до София. Иначе, ако наистина има подобно закъснение, на летището в Истанбул е най-точното място да ти помогнат.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Здравейте, 

Гледам полети за прибиране до България от Виетнам, но за юли-август цените са убийствени - минимум 1400 евро отиване и връщане. Не ми достигат 16000 мили за award ticket, а знам че много мили така си спят по акаунти без да се ползват, изтичат или хората просто нямат планове да пътуват скоро. 

Ако има някой, който би искал да се отърве от изтичащи мили или не смята да ги ползва (дори да са 1000-2000-5000) нека ми пише, дори срещу заплащане, ще се радвам да ги купя на по-конкурентна цена от сайта на Туркиш. 

Благодаря. 

Връзка към коментар

Официално няма да има вече Търкиш Еърлайнс , а Türkiye Hava Yolları .

 

Смяната е продиктувана от желанието на Ердоган , държавата да не се асоциира по никакъв начин с пуйка , съответно Turkey >

Türkiye , Turkish Airlines > Türkiye Hava Yolları

 

 

Turkish President Recep Tayyip Erdogan has said the Turkish national carrier will rebrand as “Türkiye Hava Yolları” instead of “Turkish Airlines” as part of a push for his country to be known internationally as “Türkiye” instead of “Turkey”.

Erdogan’s government said on Tuesday the name “Türkiye” better represents Turkish culture and values. Some observers say the move is part of an effort to dissociate its name from the bird, the turkey.

“Turkey no longer exists. It is Türkiye,” Erdogan said during a ceremony marking the launch of a new communications satellite.

 

 

 

Вместо с пуйка , новото име ще се асоциира май с халва…

  • Харесвам 2
  • Смея се 4
Връзка към коментар
На 12.06.2022 г. в 2:52, Kaloyan89 каза:

Не ми достигат 16000 мили за award ticket,

Когато не ми достигат мили , обикновено си купувам през Мариот, когато имат промо.

 

В момента промото им е с 45% бонус , за трансфер към Търкиш ти трябват общо 60 000точки за да вземеш 20000 мили + 5 000 мили =25000 общо , това ще ти излезе 516$ и ще ти останат 9000мили в акаунта.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ердоган отдавна се е доказал като визионер готов на смели решения.Достатъчно е да погледнем знаковите инфраструктурни проекти , последен от които е мостът при Чанаккале, 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, stanislavpp каза:

Официално няма да има вече Търкиш Еърлайнс , а Türkiye Hava Yolları .

 

Смяната е продиктувана от желанието на Ердоган , държавата да не се асоциира по никакъв начин с пуйка , съответно Turkey >

Türkiye , Turkish Airlines > Türkiye Hava Yolları

 

 

Turkish President Recep Tayyip Erdogan has said the Turkish national carrier will rebrand as “Türkiye Hava Yolları” instead of “Turkish Airlines” as part of a push for his country to be known internationally as “Türkiye” instead of “Turkey”.

Erdogan’s government said on Tuesday the name “Türkiye” better represents Turkish culture and values. Some observers say the move is part of an effort to dissociate its name from the bird, the turkey.

“Turkey no longer exists. It is Türkiye,” Erdogan said during a ceremony marking the launch of a new communications satellite.

 

 

 

Вместо с пуйка , новото име ще се асоциира май с халва…

https://www.change.org/p/change-the-name-of-the-bird-turkey-to-türkiye

  • Смея се 3
Връзка към коментар
На 14.06.2022 г. в 22:41, stanislavpp каза:

Официално няма да има вече Търкиш Еърлайнс , а Türkiye Hava Yolları .

 

Смяната е продиктувана от желанието на Ердоган , държавата да не се асоциира по никакъв начин с пуйка , съответно Turkey >

Türkiye , Turkish Airlines > Türkiye Hava Yolları

 

Само да утчоня, че компанията се казва не Türkiye, а Türk Наva Yolları. Този, който е писал статията не е мн. наясно.   Тази авиокомпания се казва "Тюрк хава йолларъ"  откакто е създадена. И това, че на български й казваме "Турски авиолинии", на английски "Turkish airlines", а испанците казват "Aerolíneas turcas" си е отделен въпрос.  Още от дете си спомням, че самолетите си бяха брандирани с Тюрк хава йолларъ. (Турски въздушни линии, буквално).  В името на авиокомпанията няма думата Türkiye, нито пък в английското име - думата Turkey, така че за никаква пуйка не става въпрос.  (Ердоан прекалява с националистичните си изцепки. Очевидно още много турски неща и марки, които имат превод на английски, ще имат забрана за превод на съответната марка. )

А откакто има интернет сайтът на авиокомпанията си е THY.com, тоест инициалите на името. 

 

Вече и сайтът на летище София си пише оригиналното име, хахаха

 

image.png.5fff21bcfab6d2e98b4a02f4387b8565.png

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте, предполагам това е темата за въпроси - някой може ли да разясни как стои въпроса със закупуването на билети student, тъй като видях, че трябва да се докаже с документ, който имам (isic) обаче тънкия момент е

че е валиден сега когато ще купя билетите, но малко преди самото пътуване което е края на годината изтича т.е дали по време на саморо пътуване пак ще има някаква проверка ? Благодаря Ви !

Връзка към коментар

Не сте ли сте регистрирали като студент? При завършена регистрация най-лесно ще видите дали намалението е валидно след изтичането на документа :


 

  • Upload your student card or document.
  • Upon the system's approval, your account will be defined as a student account
Връзка към коментар

Здравейте! За първи път ще летя с Turkish Airlines, до сега никога не съм била с тях. Билетът ми включва 30 кг багаж, 8 кг кабинен + 1 personal item. Въпросът ми е как да разбирам тази лична вещ, мога ли да си взема раница (тип дамска чанта, не туристическа). Мисля да летя само с ръчен багаж плюс раница, това ок ли е? Извинявам се ако въпросът ми изглежда не на място, но всяка авиокомпания има различните си изисквания и тук не знам какво да очаквам.

Връзка към коментар

То си има някъде там размерите на тоя personal item.

Това е все едно малкия ръчен на уиз. Малка раница като дамска чанта трябва да става. Може с два броя само ръчен багаж, без чекиран, ако отговарят на размера и теглото.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

В случай , че не използвате Гугъл, това е от официалният сайт на а/к,:

 

One piece of cabin baggage per passenger not to exceed 55x40x23 in size and 8 kg in weight and one personal item as bag per passenger not to exceed 40x30x15 in size can be taken on board in the Economy Class.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Ще се радвам, ако някой помогне със следния казус: мой близък има билет Торонто - Истанбул - София за 5-и юли. Полетът от Торонто пристига в 15:10 на 6-и юли в Истанбул, а този за София излита в 19:00. Преди няколко дни пращат съобщение, че полетът Истанбул - София е сменен за 13:20, т.е. няма как да стане трансферът и пътуващият да се свърже с кол центъра за смяна на полет или рифънд. Оказва се, обаче, че дати за нови полети има чак от 18-и юли нататък, преди това всичко било fully booked. Има свободни места за по-ранни дати, но били само бизнес класа и те не можели да направят безплатен ъпгрейд. Предлагат премаршрутиране през САЩ с 2-3 смени, но пътуващият няма американска виза. Другата опция е рифънд на return полета, който обаче би покрил само половината стойност на нов билет с друга компания. Според вас има ли някакъв полезен ход в случая или да взима рифънда и да не се занимава повече с тази компания? 

Връзка към коментар

Нещо  не сте се разбрали с вашият близък и с агента. Подобни неща се случват постоянно с всички компании , нищо страшно не е. Вариантите са много , вашият близък да си избере този , който е най-добър за него. 
 

Най- лесният вариант е 1.

IST-SOF да се презавери за сутрешният полет на следващият ден , места в икономи има и за двата полета на следващият ден ( сутрешен и вечерен) . 
 

2. Ако е задължително и неотложно пристигане на 06 юли в София , да се подходи учтиво с агент за премашрутиране с друга компания от Стар Алианса без преминаване през САЩ  …

 

Ако не се постигне резултат , да се звънне отново и говори с друг агент , до получаване на удобна смяна . 
 

 

При вариант 1 се дължи и безплатен хотел при сутрешният полет , аз лично ако бях в подобна ситуация , щях да помоля за вечерният полет на 07 и да изкарам целият ден в Истанбул в разходки и кулинарен пир …

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

За страшно, не е страшно, просто е неудобно. Аз говорих два пъти с кол центъра в Турция - вариант 1 не бил възможен, защото двете отсечки били купени на един билет и не можели да презаверят само втората. Отделно и двата агента ми казаха, че места в тяхната система нямало изобщо, да не гледам уебсайта. Вариант 2 е по-добрият, но ми казаха, че може да стане до друг град по избор, но не и до София. Учтивост не ми липсва, но ще трябва да си пробвам още веднъж късмета по телефона с друг агент. 

  • Шок 1
Връзка към коментар

Точно защото са купени на един билет , няма никакъв  проблем да  се смени за следващият полет , който е на другият ден. Вероятно сте попаднали на недобре обучен агент или билета е купен през агенция и нямат желание за помощ …

 

Също не се притеснявайте да звъните на агенти по други държави, докато получите това, което ви устройва- например, последният път като имах нужда от спешна помощ при промяна на резервация звънях на Еър Франс в Австралия и Нова Зеландия и желанието ми беше удовлетворено буквално за три минути…

Редактирано от stanislavpp
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз предлагам да пишете директно през Feedback формата, където има доста по-компетентни хора и имат право да взимат решения, когато кол центъра не може. Не само, че са длъжни да ви прехвърлят на полета Истанбул-София за следващия ден, но и трябва да ви поемат хотела и разходите.

 

https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/customer-relations/feedback/

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Да допълня, че през горния линк също така могат да се предявяват искове за забавени/ отменени и т.н. полети, както и за добавяне на мили - процедури, които от местните офисите нямат права да задействат. Това са сроковете им за реакция: 

 

Цитат

Dear Customer,

 

If you have 48 hours or shorter to your flight, we suggest you contact our call center number 0 850 333 0 849.

 
By completing our investigation and evaluation processes in relation to your feedback, we target to provide you with an answer;

  • Within 7 days if you have applied on your own behalf in relation to your travel with Turkish Airlines,
  • Within 14 days due to the transaction processes if you have sent the feedback on behalf of another passenger you are authorized to represent,
  • Within 14 days due to the investigation processes if you have sent the feedback in relation to your travel with an airline company we have agreement with,
  • Within 14 days due to the transaction processes if you have sent the feedback in relation to the bank transfer/credit card refund processes.

We would like to remind you that you can receive information anytime during this process by giving your reference number through our website, call center and social media accounts.


При обезщетения, през централната система се издава ваучер, който по-късно може да се осребри в местен офис. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

@feel_the_rush Благодаря, писах през тази форма след първото ми обаждане и още не са отговорили. Но вчера проблемът беше разрешен много бързо от българския офис - издадоха билет за същите дати с LOT, отново с два чекирани куфара, както беше билета с Turkish. За предварително платеното място ще искаме рифънд през същата форма, защото от полските линии не могат да дадат място. 

 

@venceremos Благодаря, ще пусна запитване за рифънд на платеното място, не че са много пари, но все пак да видим дали ще ги върнат. 

 

@stanislavpp Така и направих - от офиса в Торонто никакъв отговор, но в България свършиха работа. Благодаря за идеите!

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

636993884557148510DE.png.a88633a6c6a370980e69418b7165828f.png

 

Вчера забелязах, че от днес 1-ви юли връщат туристическите обиколки при престой на летището в Истанбул между 6 и 24 часа >>> цък. Обиколките са 5 на брой, всеки ден в интервалите:

  1. 08:00 - 11:30 ч.
  2. 08:30 - 15:00 ч.
  3. 08:30 - 18:00 ч.
  4. 12:00 - 18:00 ч.
  5. 16:00 - 21:30 ч

Няма предварително записване, хващат се половин час преди началото от гише Hotel Desk

  • Харесвам 23
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.