Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано:

Thy имат може би най-добрия кетъринг от всички авиокомпании в Европа в момента и съм шокиран, че за 14 часа е имало само един обяд. Вярно, че с тях съм летял напоследък само в бизнес, където и в Европа и извън нея кетъринга си е на ниво, но не вярвам да са западнали толкова много нещата в икономичната класа. Може би е бил някакъв временен проблем със зареждането на конкретния полет... спомням си един път в полет до НЮ Йорк в разгара на Ковид преди 4 години в бизнес сервираха абсолютно същото като в икономична - кутия със сандвич със сирене, малък натурален сок от пакет и малък десерт от тип шоколадче или от сорта, но това беше супер временно и на последвалите полети си имаше нормалната услуга с welcome drink, техните готвачи, които раздават топли хлебчета,имаше си и  алкохол и няколко вида ястия по избор и т.н.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Изгубени в превода....

 

преди 3 минути , Djgeorgie каза:

Thy имат може би най-добрия кетъринг от всички авиокомпании в Европа в момента и съм шокиран, че за 14 часа е имало само един обяд.....

преди 4 часа, Olianata каза:

На 1ви летяхме Истанбул-Панама с Търкиш.Да споделя,че са много зле откъм обслужване.Сервираха обяд и след това се скриха отзад.Полета е 14 часа,нямаше вечеря,10 часа сандвичи със сирене,който отиде да си вземе.Последния час,преди кацане се раздвижиха и дадоха по 1на постна манджа😁

Изгубени в превода.... 🙂

Някой не е харесал постната манджа, не значи че кетъринга е лош.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Да споделя само, че след 4-дневни мъки и неуспешни опити някой да ми вдигне в София, звъннах пак във Варна, този път попаднах на изключителен пич, който пое случая изкъсо, каза “ще Ви звънна до час-два” и наистина звънна, смени ми цялата програма, но пък стана и още по-добра, абе въобще супер доволен съм.

Дано такъв си и остане този офис, нещо рядко срещано в България откъм обслужване!

  • Харесвам 23
  • Браво 2
Публикувано:
преди 13 часа, Hakkâri Spor каза:

Е... Луфтханза и Австрийските при дълги полети и това няма да ви сервират, в смисъл безплатно. Така че нека сме благодарни. Моите впечатления са, че THY, AZAL, Qatar... хранят много добре. 

Преди месец летях с Луфтханза на 11 часов полет и имаше предоволно и храна и напитки.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Безплатно ли? Че аз летях миналата година 4 пъти с тях и плащах (но не презокеански де).

При THY дори и при най-кратките полети (от рода на Варна-Истанбул,  Истанбул-Анкара, Адана-С.Никозия или Анталия-С.Никозия) сервират предоволно, още от изкачването на самолета. Таблите се събират след няколко минути, кой ял-ял, кой пил-пил 😄

  • Харесвам 2
Публикувано:
14 minutes ago, Hakkâri Spor said:

Безплатно ли? Че аз летях миналата година 4 пъти с тях и плащах (но не презокеански де).

😄

 

14 hours ago, Hakkâri Spor said:

Е... Луфтханза и Австрийските при дълги полети и това няма да ви сервират, в смисъл безплатно. 

 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Дообрее, голямо забавление, че съм се объркал. Презокеанско с тях не съм летял, само до Индия (Мюнхен-Мумбай-Мюнхен) и то отдавна. Другият ми опит с Луфтханза е само на полети в рамките на Европа.  Години наред имаха добър кетъринг, безплатно. В последните няколко години - ц. Всичко се плаща. 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 9 минути , Hakkâri Spor каза:

Дообрее, голямо забавление, че съм се объркал. Презокеанско с тях не съм летял, само до Индия (Мюнхен-Мумбай-Мюнхен). Другият ми опит с Луфтханза е само на полети в рамките на Европа.  Години наред имаха добър кетъринг, безплатно. В последните няколко години - ц. Всичко се плаща. 

Безплатен обяд няма, все пак и билетът не е евтин. На краткият полет - вода и шоколад.

Публикувано:
16 minutes ago, Hakkâri Spor said:

Дообрее, голямо забавление, че съм се объркал. Презокеанско с тях не съм летял, само до Индия (Мюнхен-Мумбай-Мюнхен).

 

IMG_20241105_110136.jpg

 

 

 

IMG_20241105_110158.jpg

 

 

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Публикувано:
преди 7 минути , Plamsi каза:

Безплатен обяд няма

Сериозно...

Темата е доста дъвкана вече без да се стигне до консенсус, ама това ми идва в повече.

Нека вземе едни прост пример - полет до Мюнхен или Меминген последната седмица на месеца и да сравним цените:

image.png.2a82837053993cadcb9880e0a2ddb2a7.png

 

image.png.6ae69d370f1c8da7e9ba196173cc7d54.png

С разликата от 140Е предполагам всеки ще може да вземе поне един обяд... 😉

 

@stanimir стига си се заяждал с момчето. То се хваща за всяка дума, а иначе уж е пределно ясно. Всеки трансконтинентален полет идва с храна, дори и без да лети над океан... 😛

  • Харесвам 5
Публикувано:

След като от офиса в София и по телефона от Варна ни насочиха за промени извън тарифата на билетите да се обърнем към Търкиш през feedback формата и да помолим за изключение: 

https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/customer-relations/feedback/

 

Наминавам да споделя как се разви случаят ни. 

 

Билетите ни са на една резервация, през официалния сайт.

Приложих им бележка от лекар, че състоянието ми не позволява пътуване в самолет на български език с възможно най-точен непрофесионален превод на английски. Писах, че можем да предоставим друг формат на медицински документ, ако имат конкретни изисквания, както и официален превод.  И разбира се, помолих за рефънд и разбиране. 

Получих автоматичен отговор с номер, че в срок от 7 дни ще разгледат случая ни.

Получих отговор след 7 работни дни, че няма да ми върнат пари, но на мое име ще заредят стойността на билета, която именно сума мога да ползвам в срок от 2 години. 

Писах им с молба предложението им да се разшири и да включи и съпруга ми на същата резервация, тъй като Жижо изрази пълна готовност, ако поискат брачно свидетелство, да изтъргува свободата си за 800 евро 😄

През нощта получих отговор, че офертата е валидна за всички пътници на тази резервация. 

Макар да съм изненадана, че базовата тарифа не включва канселация по медицински причини, съм им благодарна, че проявиха разбиране и направиха предложение, което ни устройва.

 

 

  • Харесвам 27
  • Шок 1
  • Браво 12
  • Смея се 5
Публикувано:

@stanimir, не те е домързяло чак да търсиш в сайтове, да правиш скрийншотове и да ми доказваш. Да кажа ли отново, че съм сбъркал в изказването си? Летял съм до Мумбай преди 10 г, имаше си храна, естествено. Но тогава хранеха и при вътрешноконтиненталните полети безплатно.  През последните години съм летял с Луфтханза само в рамките на Европа и храната се плаща. 1 бретцел 5 евро примерно, водата безплатно и едно 10-грамово шоколадче. Кафето е 3.70 евро (цени от тази година). Помислих, че и при междуконтиненталните вече се заплаща всичко, без водата.  И казах, че очевидно съм объркал, не беше нужно да ми вадиш скрийншотове, вярвам ти. Сега айде още няколко скрийншота дали не съм объркал и цената на кафето и бретцела... Имах разни полети до Билбао и Севиля с въпросната компания, казвам го по спомен. 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 2 часа, Lindt каза:

След като от офиса в София и по телефона от Варна ни насочиха за промени извън тарифата на билетите да се обърнем към Търкиш през feedback формата и да помолим за изключение: 

https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/customer-relations/feedback/

 

Наминавам да споделя как се разви случаят ни. 

 

Билетите ни са на една резервация, през официалния сайт.

Приложих им бележка от лекар, че състоянието ми не позволява пътуване в самолет на български език с възможно най-точен непрофесионален превод на английски. Писах, че можем да предоставим друг формат на медицински документ, ако имат конкретни изисквания, както и официален превод.  И разбира се, помолих за рефънд и разбиране. 

Получих автоматичен отговор с номер, че в срок от 7 дни ще разгледат случая ни.

Получих отговор след 7 работни дни, че няма да ми върнат пари, но на мое име ще заредят стойността на билета, която именно сума мога да ползвам в срок от 2 години. 

Писах им с молба предложението им да се разшири и да включи и съпруга ми на същата резервация, тъй като Жижо изрази пълна готовност, ако поискат брачно свидетелство, да изтъргува свободата си за 800 евро 😄

През нощта получих отговор, че офертата е валидна за всички пътници на тази резервация. 

Макар да съм изненадана, че базовата тарифа не включва канселация по медицински причини, съм им благодарна, че проявиха разбиране и направиха предложение, което ни устройва.

 

 

Споменаваш за …съпруг? Толкова ли да съм изостанал в пространството с информацията…?😀

  • Смея се 5
Публикувано:

Не си разбрал

преди 2 часа, Lindt каза:

тъй като Жижо изрази пълна готовност, ако поискат брачно свидетелство, да изтъргува свободата си за 800 евро

За евентуален бъдещ брак по сметка става въпрос, но явно се е разминало.

  • Смея се 13
Публикувано:
5 hours ago, Hakkâri Spor said:

@stanimir, не те е домързяло чак да търсиш в сайтове, да правиш скрийншотове и да ми доказваш. Да кажа ли отново, че съм сбъркал в изказването си? Летял съм до Мумбай преди 10 г, имаше си храна, естествено. Но тогава хранеха и при вътрешноконтиненталните полети безплатно.  През последните години съм летял с Луфтханза само в рамките на Европа и храната се плаща. 1 бретцел 5 евро примерно, водата безплатно и едно 10-грамово шоколадче. Кафето е 3.70 евро (цени от тази година). Помислих, че и при междуконтиненталните вече се заплаща всичко, без водата.  И казах, че очевидно съм объркал, не беше нужно да ми вадиш скрийншотове, вярвам ти. Сега айде още няколко скрийншота дали не съм объркал и цената на кафето и бретцела... Имах разни полети до Билбао и Севиля с въпросната компания, казвам го по спомен. 

Не съм мързелив , отне ми 3-4 минути.Ако сме литературен форум нека има свободни съчинения , но не сме и точността изисква когато пишем по възможност да пишем верни неща.Никой не е прав винаги на 100% , но когато видимо греши човек е по-добре да спре. Имаш късмет , че другаря Duke не е видял небивалиците за Lufthansa 😄За шоколадчето си прав , 10 грама е , но пък много вкусно.

 

А относно дали е вкусна или не храната на THY , всички знаем какво е казало кучето преди да си оближе...

За мен е ок.

  • Харесвам 7
Публикувано:
На 2.11.2024 г. в 7:38, Sun4o каза:

На мен 3-ти път ми променят полета, звънях на варненския офис, че софийския тежък го дават и не вдигат, дори и на мейл не отговарят трети ден вече. А варненският офис ме посъветва да търся софийския, понеже полета ми бил от София…Ще каже човек, че с различни системи работят…сега май ще трябва да търся вариант директно в Турция.

Интересното е, че полета Соф-Ист-Сао Паоло- БА ми е променен само до Сао Паоло и тъй като последната отсечка до БА е с аржентинска компания (но свързана и с Търкиш) и видимо я изпускам, турците така и не ми казват как ще стигна до заветната Аржентина…

Точно щях да ти пиша за такъв казус с мен миналата година - билет на Търкиш с две отсечки изпълнени от тях, и последната с авиокомпания, с която дори нямат кодшеър споразумение (с друг PNR и номер на билет), и са от друг алианс. Търкиш си промениха часовете на полетите така, че беше невъзможно да се кача на последния.  Но видях развитието на казуса ти три дена по-късно
 

 

преди 10 часа, Sun4o каза:

Да споделя само, че след 4-дневни мъки и неуспешни опити някой да ми вдигне в София, звъннах пак във Варна, този път попаднах на изключителен пич, който пое случая изкъсо, каза “ще Ви звънна до час-два” и наистина звънна, смени ми цялата програма, но пък стана и още по-добра, абе въобще супер доволен съм.

Дано такъв си и остане този офис, нещо рядко срещано в България откъм обслужване!

Аз отидох направо в офиса на Търкиш, обясних какво е станало, и им казах, че съм съгласен да ми изтеглят двата полета на отиване с един ден напред (вместо с един ден назад, както ги бяха променили автоматично), и вместо да летя на 27.10 сутринта, да летя на 26 следобед, за да хвана след това предения полет до втората точка, и така да си хвана връзката. Моето обяснение е, че резервационната им система не свързва автоматично техните полети с последния, който не се изпълнява от тях, или друга авиокомпания от Star Alliance, и нямат кодшеър споразумение, затова се получават такива неадекватни разминавания. Та, отидох до офиса, и помолих направо да ми изтеглят техните полети с ден напред, за да мога да си хвана последния. Имах късмет и че прекачвах в Сингапур, където без да излиза човек от летището има достатъчно забавления, лаунджове и други интересни неща денонощно, с които да се запълнят 8-10 часа. Жената в офиса каза, че ще трябва да се обади на колегите си в Турция, изчаках я 5 мин. отсреща потвърдиха, и ми дадоха новия билет с първите полети на Търкиш на предния ден. Всички други си останаха, и не съм доплащал нищо.
Изводът е, че при такава комбинация от полети, и когато THY променят часовете така, че да не може да се хване последния полет с другата авиокомпания, трябва само да се обадиш, и го оправят. Още по-добре, ако си проверил и намерил каква комбинация ще ти е най-удобна, кажеш им я, и ти я правят без проблем. При все, че аз даже си бях купувал билета през посредник. Но нямам идея какво би се случило, ако не видиш разминаването, не им се обадиш, съответно и те не го видят, излетиш си според променените им часове, и като кацнеш разбереш, че никой не те чака, и реално нямаш резервация в билета си за последния полет. Вероятно ще успеят някак да те прехвърлят на следващия, но ще трябва да им звъниш от друг континент, и ако другата а/к не извършва всеки ден полети по твоята отсечка, да чакаш да дойде този ден, да плащаш излишно настаняване в последния момент, и най-лошото - да изгубиш ден-два от плануваното посещение.


Втори извод: затова периодично трябва да си следиш резервацията за евентуални промени, дори когато авиокомпанията пропусне да те уведоми, или имейлът попадне в спам, и не си се сетил да провериш и там.

  • Харесвам 13
Публикувано:

Да скокна в подробности тогава.

Още при първия варненски разговор (с мързеливо работещия служител) ми беше обяснено, че последния ми полет стои в тяхната система като немаркиран вариант за последната ми отсечка, макар и след 6-часов престой в Сао Паоло. И чака потвърждение. От кой - не знам, понеже ако не се бях обадил, едва ли някой ще се впрегне за едно слънце от Пловдив.

В този ред на мисли, съвета ми е - не чакайте последния момент, защото хубавите полети може да са свършили. Но пък от друга страна може би ще загубите варианта да канселирате безплатно полета си, понеже ще сте направили вече безплатно полагащата ви се промяна.

От друга страна пък е варианта на @Lindt, който често става и без да сте обременени. Примерно - проверявате кои бъдещи дати са без такса при промяна или пък символична и пребуквате. Правих го два пъти миналите две години на прибиране от Азия. Единият път беше безплатно, втория път доплатих по 40 евро за промяната.

Иначе в конкретния случай за ЮА и аз си промених полета за предния ден. И стана по-добре - първия полет Сф-Ист е вечерта и няма да се притеснявам от закъснения, тъй като е с дълъг 13 часов престой. Дават ми и хотел безплатно и на сутринта летим дългия полет, който даже се води директен до БА, но с презареждане и спирка пак в Сао Паоло, но поне няма да сменям самолети, а ще си пия и мезя в самолета.

Аз доволен.

  • Харесвам 11
Публикувано:

Трябва ли изрично да потвърдиш промяната и има ли срок? Моя полет е преместен с 15 Мин и като цяло нямам желание да сменям, но ми се иска да си оставя опцията. В момента нямам и много време да проигравам и други варианти. 

Публикувано:
11 minutes ago, Бръмбар said:

Трябва ли изрично да потвърдиш промяната и има ли срок? Моя полет е преместен с 15 Мин и като цяло нямам желание да сменям, но ми се иска да си оставя опцията. В момента нямам и много време да проигравам и други варианти. 

Не трябва , виж на предната страница.

On 11/5/2024 at 6:22 PM, wilks said:

Точно щях да ти пиша за такъв казус с мен миналата година - билет на Търкиш с две отсечки изпълнени от тях, и последната с авиокомпания, с която дори нямат кодшеър споразумение (с друг PNR и номер на билет), и са от друг алианс. Търкиш си промениха часовете на полетите така, че беше невъзможно да се кача на последния.  Но видях развитието на казуса ти три дена по-късно
 

 

Аз отидох направо в офиса на Търкиш, обясних какво е станало, и им казах, че съм съгласен да ми изтеглят двата полета на отиване с един ден напред (вместо с един ден назад, както ги бяха променили автоматично), и вместо да летя на 27.10 сутринта, да летя на 26 следобед, за да хвана след това предения полет до втората точка, и така да си хвана връзката. Моето обяснение е, че резервационната им система не свързва автоматично техните полети с последния, който не се изпълнява от тях, или друга авиокомпания от Star Alliance, и нямат кодшеър споразумение, затова се получават такива неадекватни разминавания. Та, отидох до офиса, и помолих направо да ми изтеглят техните полети с ден напред, за да мога да си хвана последния. Имах късмет и че прекачвах в Сингапур, където без да излиза човек от летището има достатъчно забавления, лаунджове и други интересни неща денонощно, с които да се запълнят 8-10 часа. Жената в офиса каза, че ще трябва да се обади на колегите си в Турция, изчаках я 5 мин. отсреща потвърдиха, и ми дадоха новия билет с първите полети на Търкиш на предния ден. Всички други си останаха, и не съм доплащал нищо.
Изводът е, че при такава комбинация от полети, и когато THY променят часовете така, че да не може да се хване последния полет с другата авиокомпания, трябва само да се обадиш, и го оправят. Още по-добре, ако си проверил и намерил каква комбинация ще ти е най-удобна, кажеш им я, и ти я правят без проблем. При все, че аз даже си бях купувал билета през посредник. Но нямам идея какво би се случило, ако не видиш разминаването, не им се обадиш, съответно и те не го видят, излетиш си според променените им часове, и като кацнеш разбереш, че никой не те чака, и реално нямаш резервация в билета си за последния полет. Вероятно ще успеят някак да те прехвърлят на следващия, но ще трябва да им звъниш от друг континент, и ако другата а/к не извършва всеки ден полети по твоята отсечка, да чакаш да дойде този ден, да плащаш излишно настаняване в последния момент, и най-лошото - да изгубиш ден-два от плануваното посещение.


Втори извод: затова периодично трябва да си следиш резервацията за евентуални промени, дори когато авиокомпанията пропусне да те уведоми, или имейлът попадне в спам, и не си се сетил да провериш и там.

Давай поименно , едва ли Търкиш поддържат офис във Варна с повече от 2-3ма души.Кой го мързи и кой се гърби заради всички ?

  • Благодаря 1
Публикувано:

Тези взеха да се оливат.

Имам промяна с 30мин, дава ми безплатна промяна или да приема, седят в червено засегнатите полети.

Пробвах с промяна, не става онлайн изписва.

Пробвам да приема, същата работа- не може онлайн.

 

Телефон не се вдига, до офис ли трябва да им се ходи на тези всеки път??

нещо много взеха да дразнят, ще пробвам да звъня извън България.

  • Харесвам 2
Публикувано:
Преди 1 час, Alexander каза:

нещо много взеха да дразнят, ще пробвам да звъня извън България.

Не знам каква е ситуацията в случая, но понеже всички сте се юрнали да купувате презглава билети с turkish, (след което няма магеланец, който да не се жалва 24 часа, то за сменен полет, то за сменен час, то за променен маршрут, и т.н), ако става въпрос за полети до Латинска Америка, както допускам @Alexander в случая, хора, защо не залагате н а сигурното? Аз, лично, съм пътувал два пъти с Iberia и нямам и частичка оплаквания от тях. Нито смениха дати, нито часове, да не говорим за точност, комфорт, обслужване и храна в самолета. При по- ранно купуване на билета, не е мега- скъп! Но поне нямате никакви грижи и главоболия след това. Мнението ми е лично, не го натрапвам, давам го като съвет.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 14 минути , muchachote каза:

Не знам каква е ситуацията в случая, но понеже всички сте се юрнали да купувате презглава билети с turkish, (след което няма магеланец, който да не се жалва 24 часа, то за сменен полет, то за сменен час, то за променен маршрут, и т.н), ако става въпрос за полети до Латинска Америка, както допускам @Alexander в случая, хора, защо не залагате н а сигурното? Аз, лично, съм пътувал два пъти с Iberia и нямам и частичка оплаквания от тях. Нито смениха дати, нито часове, да не говорим за точност, комфорт, обслужване и храна в самолета. При по- ранно купуване на билета, не е мега- скъп! Но поне нямате никакви грижи и главоболия след това. Мнението ми е лично, не го натрапвам, давам го като съвет.

С Иберия, ама директно от Мадрид, нали? Не говорим за прекачвания от София, на една резервация всичко.  И аз съм пътувал с Иберия 2 пъти, ама директни полети и.. също нямам оплаквания.  При THY като пътувате от България, няма как да не минете през Истанбул за Л.Америка или където сте решили. А от тези 4 отсечки все някоя ще се премести във времето.  На мен безброй пъти са ми обърквали плановете. 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 1 час, Alexander каза:

Тези взеха да се оливат.

Имам промяна с 30мин, дава ми безплатна промяна или да приема, седят в червено засегнатите полети.

Пробвах с промяна, не става онлайн изписва.

Пробвам да приема, същата работа- не може онлайн.

 

Телефон не се вдига, до офис ли трябва да им се ходи на тези всеки път??

нещо много взеха да дразнят, ще пробвам да звъня извън България.

Да не би да имаш полет в билета, който е с друга компания? В такъв вариант трябва да им звъннеш или на място в офис, онлайн не може.

По-горе е описано

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Kamelia
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.