Прескочи до съдържание

Разни любопитни неща оттук-оттам


Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)
Публикувано:

Днес попаднах на тези снимки и ми се зави леко свят. Не съм очаквал, че от Канарските острови, може да се вижда млечния път толкова ясно и разни други неща присъщи за Исландия.

http://www.elcielodecanarias.com/galeria/triple-gorro-en-el-teide-amaneciendo/

 Следващата ми е от любимите. Кратера в Ла Палма пълен с облаци на зазоряване, на фона на млечния път

http://www.elcielodecanarias.com/galeria/caldera-de-taburiente-y-via-lactea/

 

Интересни попадения с млечния път

http://www.elcielodecanarias.com/galeria/zapatilla-de-la-reina-y-via-lactea/

http://www.elcielodecanarias.com/galeria/via-lactea-y-arbol-de-piedra/

Сияния

http://www.elcielodecanarias.com/galeria/airglow-o-luminiscencia-nocturna-en-la-palma/

http://www.elcielodecanarias.com/galeria/via-lactea-y-airglow-sobre-el-observatorio-del-roque-de-los-muchachos/

  • Харесвам 6
Публикувано:

Днес, попаднах на една обява за работа в един от сайтовете, който често се споменава тук - Fly4free.com. Тук има доста хора, които се справят много добре в намирането на евтини билети. Така, че някой може да се пробва. Това, което видях като информация е:

"Fly4free is looking for editors!

So, if:
- you know how & where to search for really great travel deals;
- traveling on a budget is your passion;
- all your friends know that only you could help them organize the cheapest holidays ever;
- you're willing to share your knowledge and learn from our team;
- you speak fluent English (+ some other language e.g. Spanish, German, Russian etc.)
Join us now!

What we can offer:
- great, motivated, passionate and young team;
- work in a fast-growing company;
- part or full time job (it's up to you!);
- attractive and competitive salary;

Apply by sending us an email: info@fly4free.com

Ah, and it doesn't matter where you're from since you'll be working online!"

  • Харесвам 7
Публикувано:
Публикувано: (редактирано)

По външния периметър на космическия кораб „Кенеди“ са разположени два двигателя, всеки с широчина 5 фута. Конструкторите на кораба искали да направят тези двигатели по-широки, но нямало как.

 

Защо?

Работата е там, че тези двигатели се доставяли по железопътна линия, която преминавала през тесен тунел. Разстоянието между релсите (междурелсието) било стандартно: 4 фута и 8.5 инча (4'-8.5''), затова конструкторите можели да направят двигатели с максимална широчина 5 фута.

 

Възниква въпросът: защо междурелсието е 4'-8.5''?

Оказва се, че железните пътища в САЩ са същите като тези в Англия, а в Англия железопътните вагони са произвеждани по същите правила, както и трамвайните, а първите (електрически) трамваи в Англия са произвеждани по образ и подобие на конските трамваи. А дължината на оста на конските трамваи била точно 4'-8.5''!

 

Но защо?

Защото конските трамваи са правени така, че техните колела да попадат в утъпканите коловози на английските пътища, за да се износват по-малко. А разстоянието между коловозите в Англия било 4'-8.5''!

 

И откъде така?

Ами просто първите пътища в Англия са били построени от римляните и са били съобразени с размерите на римските бойни колесници, а дължината на оста на обичайна римска колесница била равна на... правилно, 4'-8.5''!

 

Хубаво, дотук изяснихме откъде се е взел тоя размер, и все пак защо римляните са решили да правят осите на своите колесници точно с такава дължина?

 

Ето защо: в такава колесница обикновено впрягали два коня. А 4'-8.5'' - това просто бил размерът, в който се вмествали две конски задници! Да правят осите по-дълги било неудобно, защото се нарушавал балансът на колесниците.

Следователно, ето и отговорът на първоначалния въпрос: даже днес, когато човекът лети в космоса, неговите най-висши технически постижения са в директна зависимост от размера на конските задници отпреди 2000 години!

 

 

(превод от руски: аз)

 

 

:) :)

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 12
Публикувано:

Пак за сагата с новото берлинско летище

 

 

Confronted with the fire system fiasco, Rainer Schwarz, chief executive officer of Flughafen Berlin Brandenburg (FBB) ...appointed an emergency task force to propose solutions that would allow the airport to open on time.

In March 2012 the group submitted its stopgap: Eight hundred low-paid workers armed with cell phones would take up positions throughout the terminal. If anyone smelled smoke or saw a fire, he would alert the airport fire station and direct passengers toward the exits.

:biggrin: това звучи като виц, но понякога реалността е по-абсурдна и от вицовете :rolleyes:

(а ние тук нашите ги изядохме с парцалите, че няколко дни не бачкаше информационната система ;) )

Бай дъ уей:
- Основател - много липсват седмичните обзори от аерохрониките!  :(:rolleyes:

  • Харесвам 3
Публикувано:

Щракам си аз по картата, обикалям света наужким така да се каже и изведнъж - БАМ!

 

post-116-0-78295200-1438538554_thumb.jpg

 

 

 

...Че и скромен, пустият му ВИП! :P

 

post-116-0-71631900-1438538551_thumb.jpg

  • Харесвам 11

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.